maar is dat op www.gistron.com exc of inclusief btw? dus dat totaalbedrag want daar staat de btw onder...Jochem_ schreef op 29 augustus 2004 @ 22:24:
[...]
Ehm.. ik zie hem op gistron voor 67,90 (excl. verzenden)..
Anoniem: 96019
Kheb hier sinds vorige week dindsdag ook een Yakumo DX4 DVD Master...
Firmware upgradeje gedaan en speelt nu .srt files af...
Nu hopen dat de mogelijkheid erin bestaat om deze net zoals GEWONE ondertitels weer te geven in de toekomst
Da afkappen en te snel afspelen van de ondertitels is echt irritant...
Voor mij maakt het geen f*ck uit, ik kijke elke film toch zonder subs
Firmware upgradeje gedaan en speelt nu .srt files af...
Nu hopen dat de mogelijkheid erin bestaat om deze net zoals GEWONE ondertitels weer te geven in de toekomst
Da afkappen en te snel afspelen van de ondertitels is echt irritant...
Voor mij maakt het geen f*ck uit, ik kijke elke film toch zonder subs
Ik heb een vraagje nl.: is het ook mogelijk om een xvid film die ntsc is op een tv te kijken die geen ntsc ondersteunt? of ligt dat aan de yakumo? want ik zag dat die wel ntsc ondersteund. De films die ik heb zijn ntsc dus hopelijk ondersteund hij het......
Anoniem: 122391
ik heb onlang een yakumo DVD speler gekocht en ik heb gisteren die firmware update (proberen) te instalereren maar het is niet geluk want de DVD speler vond geen bestanden en zei dat de CD leeg was?
Daarbij komt nog dat ik nu zelf geen gewone DVD's kan afspelen want er komt altijd op "onbekende disk"!!!!!!!!!
Weet iemand soms hoe ik dit moet oplossen ???????
Daarbij komt nog dat ik nu zelf geen gewone DVD's kan afspelen want er komt altijd op "onbekende disk"!!!!!!!!!
Weet iemand soms hoe ik dit moet oplossen ???????
Anoniem: 13897
thecompany: Volgens mij wel hoor... heb iig geen problemen met NTSC dvdr's en volgens mij zijn de xvids/divxs die ik heb geprobeerd ook NTSC geweest (of iig een paar ervan) en tot nu toe pakt hij alles.
legolas: Ehm, ik hoop niet voor je dat het mis is gegaan... dat hij geen enkele dvd pakte was dat voor of na de update. Is er iets misgegaan bij het updaten? Stroomstoring, per ongeluk op knoppen gedrukt?
Misschien kan je proberen nog een keer zo'n cdtje te branden met die files en dan kijken of hij hem accepteert en kan updaten. Ik heb zelf gewoon een normale cdr genomen (omdat de cdrw die ik had niet echt 100% meer is) en deze ook afgesloten... om alle risicos te minimaliseren. Kan me ook herinneren te hebben gelezen dat de bestandnamen met hoofdletters moeten zijn, omdat de speler case-sensitive zou zijn. Dus alleen die 2 bin-bestanden erop... Succes ermee.
legolas: Ehm, ik hoop niet voor je dat het mis is gegaan... dat hij geen enkele dvd pakte was dat voor of na de update. Is er iets misgegaan bij het updaten? Stroomstoring, per ongeluk op knoppen gedrukt?
Misschien kan je proberen nog een keer zo'n cdtje te branden met die files en dan kijken of hij hem accepteert en kan updaten. Ik heb zelf gewoon een normale cdr genomen (omdat de cdrw die ik had niet echt 100% meer is) en deze ook afgesloten... om alle risicos te minimaliseren. Kan me ook herinneren te hebben gelezen dat de bestandnamen met hoofdletters moeten zijn, omdat de speler case-sensitive zou zijn. Dus alleen die 2 bin-bestanden erop... Succes ermee.
Anoniem: 122391
ik het het nog eens proberen upgraden via een gewone CD
en alles ging weer perfect normaal
maar als ik bij de volgende opstartbeurt de DVD's wou verwisselen ging het weer fout
"onbekende disk"
IS het mogelijk dat de laser beschadigt is en zodoende niet goed meer functioneerd?
en alles ging weer perfect normaal
maar als ik bij de volgende opstartbeurt de DVD's wou verwisselen ging het weer fout
"onbekende disk"
IS het mogelijk dat de laser beschadigt is en zodoende niet goed meer functioneerd?
Ondersteunt deze speler RGB signaal over Scart?
Yup... alleen wordt bij mij het beeld er alleen maar slechter op. Maar dat ligt denk ik eerder aan mijn tv ofzo (oude philips)delorean7 schreef op 02 september 2004 @ 14:31:
Ondersteunt deze speler RGB signaal over Scart?
Hmmm, op zich nog steeds wel tevreden over deze speler maar het valt me op dat wanneer ik NTSC films afspeel (dvdr) deze toch iets lijken te stotteren... niet enorm opvallend maar alsof ie op een iets lagere framerate loopt. Hebben andere mensen hier ook last van? Ik weet dat de speler moet converteren op NTSC dvds op een PAL tv af te spelen maar mijn andere speler (Finlux 510) heeft hier dus geen problemen mee... de film loopt gewoon soepel.
Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat de beeldkwaliteit van de Yakumo wel wat beter is dan die van de finlux. Maar toch, dit zijn die kleine dingen die het allemaal net wat minder mooi maken. Hopen dat dit met firmware updates verholpen zal worden...
Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat de beeldkwaliteit van de Yakumo wel wat beter is dan die van de finlux. Maar toch, dit zijn die kleine dingen die het allemaal net wat minder mooi maken. Hopen dat dit met firmware updates verholpen zal worden...
Heb het zitten ... na een goeie maand kan ik nu dus geen DVD's meer afspelen. Alles verloopt prima, het menu van de dvd incluis maar eens de film zelf begint wordt het beeld "gescrambled" (net alsof je canal + kijkt zonder abo
) en komt er op het scherm een horizontale groene stippellijn, ook geen geluid te horen.
Nu het rare is dat dvd's met mp3's, divx'en, foto's op geen enkel probleem geven. Heb de laatste firmware erop staan, ook al heb ik gereset naar de fabrieksinstellingen maar niets helpt ... iemand een idee ?
Greetz, J.
Nu het rare is dat dvd's met mp3's, divx'en, foto's op geen enkel probleem geven. Heb de laatste firmware erop staan, ook al heb ik gereset naar de fabrieksinstellingen maar niets helpt ... iemand een idee ?
Greetz, J.
Hallo heeft iemand enig id hoe lang het duurt voordat je hem binnen hebt als je hem bij www.gistron.com besteld? Hij is niet op voorraad...
dus ik heb geen id.
BVD
BVD
(impliciete schop)Buedts schreef op 10 september 2004 @ 12:03:
Alles verloopt prima, het menu van de dvd incluis maar eens de film zelf begint wordt het beeld "gescrambled" (net alsof je canal + kijkt zonder abo) en komt er op het scherm een horizontale groene stippellijn, ook geen geluid te horen.
Nu het rare is dat dvd's met mp3's, divx'en, foto's op geen enkel probleem geven. ... iemand een idee ?
Ik heb hem net binnen van Gistron. Geprobeerd op drie oude tv's (via 3 verschillende video's, want tv's hebben geen scart-aansluiting). Op allemaal krijg ik zo'n canal+-beeld. En, net als Buedts schrijft, alleen met dvd's.
Mijn idee: wellicht dat de tv's zo oud zijn dat ze de resolutie niet aankunnen o.i.d.? Ik heb bij 1 tv zitten rommelen aan het knopje "VHold", maar dat hielp niet.
Ik heb de speler overigens meegenomen naar een maat van mij die een nieuwe tv heeft... en daar werken dvd-tjes prima! Dit lijkt te bevestigen dat het aan de tv ligt i.p.v. aan de speler.
Wie weer er meer van?? Is er nog hoop voor oude tv's?
@thecompany: afgelopen zaterdag besteld, woensdag 16:30 binnen.
use strict; use warnings;
Ik help mezelf evengammuts schreef op 15 september 2004 @ 22:30:
Mijn idee: wellicht dat de tv's zo oud zijn dat ze de resolutie niet aankunnen o.i.d.? Ik heb bij 1 tv zitten rommelen aan het knopje "VHold", maar dat hielp niet.
Wie weer er meer van?? Is er nog hoop voor oude tv's?
Via google (groups) (steekwoorden dvd "old tv" scrambled) kom ik erachter dat het met een kopieerbeveiliging te maken heeft (van MacroVision o.i.d.). Dit is bedoeld om DVD niet op te kunnen nemen op video.
Da's ruk, want ik gebruik mijn vcr als scart->coax convertor (RF modulator). Er zijn apparaatjes op de markt die scart->coax doen, maar dan zonder 'storing'. [$30,= heb ik ergens gezien
use strict; use warnings;
Anoniem: 120533
Misschien dat dit even ten overvloede is maar op de site van Yakumo staat de nieuwste firmware. Via service en dan stuurprgramma's DVD kiezen. Daarna DVD Master DX-4. Er staan er twee waarvan de onderste de nieuwste is. Ik heb hem vandaag ge-update en wat blijkt.... Ook de Yakumo breekt nu de ondertitels niet meer af omdat ere teveel karakters in staan.
Als er al eens een hele lange zin is dan worden drie of zelfs vier regels gebruikt. Maar 95% van alles blijft op twee regels zonder te worden afgebroken.
Er staat bij de firmware niks over vermeld. Alleen dat het meertalige ondertitels ondersteund en een spoelbugje oplost. Toch werkt het perfect!!
Groeten en ik ben nog steeds zeer tevreden over dit apparaat dat alles wat ik heb geprobeerd perfect afspeelt. Ook Q-pel en GMC!
Als er al eens een hele lange zin is dan worden drie of zelfs vier regels gebruikt. Maar 95% van alles blijft op twee regels zonder te worden afgebroken.
Er staat bij de firmware niks over vermeld. Alleen dat het meertalige ondertitels ondersteund en een spoelbugje oplost. Toch werkt het perfect!!
Groeten en ik ben nog steeds zeer tevreden over dit apparaat dat alles wat ik heb geprobeerd perfect afspeelt. Ook Q-pel en GMC!
Anoniem: 123786
Ik heb geprobeerd de dx4 met de laatste firmware te updaten.
(volgens het nomale update proces, cdr'tje gebrand met Nero)
Dit lukt helaas niet. Het schijnt (duits forum) dat de spelers met versienummer 05.00.03.05 en sub-versienummer 0C.00.00.02 niet geupdate kunnen worden.
Hebben meer mensen met dit versienummer dit probleem?
Ideeen, hoe ik de speler geupdate krijg?
groeten,
toro
(volgens het nomale update proces, cdr'tje gebrand met Nero)
Dit lukt helaas niet. Het schijnt (duits forum) dat de spelers met versienummer 05.00.03.05 en sub-versienummer 0C.00.00.02 niet geupdate kunnen worden.
Hebben meer mensen met dit versienummer dit probleem?
Ideeen, hoe ik de speler geupdate krijg?
groeten,
toro
Hey toro ik heb miss hetzelfde probleem bij mij zegt hij: onbekende disc... Heeft iemand van jullie hier ook last van?
edit: ja ik heb die versienummers
wat kan ik er aan doen?? Tonne2004 waar heb jij je speler vandaan? Heeft iedereen die hem van gistron heeft dit probleem?
edit: ja ik heb die versienummers
[ Voor 44% gewijzigd door thecompany op 19-09-2004 18:51 ]
En bij een probleem hoort meestal een oplossing....
Ik heb yakumo net gemaild en ik zal maar afwachten wat ze zeggen.....
@thecompany
precies: onbekende disc.. Ik heb hem niet bij Gistron gekocht maar bij citypc.
Ik breng het apparaat trouwens morgen terug. Hij slaat vast na ca. 1,5 uur bij het afspelen van elk type medium (dvd, mp3-cdr of divx), waarschijnlijk maandagochtend exemplaar (laten we het hopen). Ik probeer hem om te ruilen.
Ik had ook al een mailtje naar Yakumo met het upgrade-probleem, we wachten af, zodra er nieuws is post ik het.
groeten,
toro
precies: onbekende disc.. Ik heb hem niet bij Gistron gekocht maar bij citypc.
Ik breng het apparaat trouwens morgen terug. Hij slaat vast na ca. 1,5 uur bij het afspelen van elk type medium (dvd, mp3-cdr of divx), waarschijnlijk maandagochtend exemplaar (laten we het hopen). Ik probeer hem om te ruilen.
Ik had ook al een mailtje naar Yakumo met het upgrade-probleem, we wachten af, zodra er nieuws is post ik het.
groeten,
toro
Om maar even te reageren,
Ik heb ook versie 05.00.03.05 maar dan nu (misschien na de update) subversie 00.00.00.02. Ik heb de speler midden juli gekocht bij Terpstra Elektronica in Dokkum. Geen enkel probleem mee. Prima beeld als het bestand goed is en zelfs als de computer weleens hapert op een bestand speelt de Yakumo feilloos.
Let wel zeer goed op! Pak allereerst het .zip bestand uit. Zorg dat je weet waar je het laat op je schijf. Brand nu ALLEEN de beide .BIN bestanden op een cd-r(w). Zorg ervoor dat YAD2710.BIN en ook YAD2710G.BIN in hoofdletters worden weggeschreven, dit is ZEER belangrijk! Brand de CD NIET als multisessie en sluit de CD af!!! Ten overvloede: gebruik een goede CD-R of CD-RW.
Nu zou het moeten werken. In alle andere gevallen, bijvoorbeeld niet afsluiten of multisessie, is het proces gedoemd te mislukken.
Ik hoop jullie van dienst te zijn geweest want meer weet ik ook niet. Ik ben ook nog aan het zoeken geweest op de (Duitse) Yakumo site (forum) maar daar kon ik niks vinden over de versienummers i.c.m. niet upgradable.
Zelf beschouw ik de Yakumo DVD Master DX-4 als een zeer goede koop. Ook omdat ik de zeer vele reacties en "klachten" van andere merken lees.
Groeten, Tonne
Ik heb ook versie 05.00.03.05 maar dan nu (misschien na de update) subversie 00.00.00.02. Ik heb de speler midden juli gekocht bij Terpstra Elektronica in Dokkum. Geen enkel probleem mee. Prima beeld als het bestand goed is en zelfs als de computer weleens hapert op een bestand speelt de Yakumo feilloos.
Let wel zeer goed op! Pak allereerst het .zip bestand uit. Zorg dat je weet waar je het laat op je schijf. Brand nu ALLEEN de beide .BIN bestanden op een cd-r(w). Zorg ervoor dat YAD2710.BIN en ook YAD2710G.BIN in hoofdletters worden weggeschreven, dit is ZEER belangrijk! Brand de CD NIET als multisessie en sluit de CD af!!! Ten overvloede: gebruik een goede CD-R of CD-RW.
Nu zou het moeten werken. In alle andere gevallen, bijvoorbeeld niet afsluiten of multisessie, is het proces gedoemd te mislukken.
Ik hoop jullie van dienst te zijn geweest want meer weet ik ook niet. Ik ben ook nog aan het zoeken geweest op de (Duitse) Yakumo site (forum) maar daar kon ik niks vinden over de versienummers i.c.m. niet upgradable.
Zelf beschouw ik de Yakumo DVD Master DX-4 als een zeer goede koop. Ook omdat ik de zeer vele reacties en "klachten" van andere merken lees.
Groeten, Tonne
Ik heb dat allemaal geprobeerd op een cd r een rw maar het lukt gewoon niet, had je nou voor af nou de upgrade die versienummers?Anoniem: 120533 schreef op 19 september 2004 @ 21:17:
Om maar even te reageren,
Groeten, Tonne
Anoniem: 123836
Ik heb de speler gekocht in Duitsland.
Men zei in deze thread dat als je de speler koopt je direkt een update moest doen om de subs bij divxen te bekomen.
Blijkt dat ik al subs zag zonder die update te doen.
Dus ik heb m gekocht met de versie-nr. 05.00.03.05 en sub-versienummer 0C.00.00.02
En nu wil ik hem dus ook updaten....wat helaas niet lukt
greetz
Men zei in deze thread dat als je de speler koopt je direkt een update moest doen om de subs bij divxen te bekomen.
Blijkt dat ik al subs zag zonder die update te doen.
Dus ik heb m gekocht met de versie-nr. 05.00.03.05 en sub-versienummer 0C.00.00.02
En nu wil ik hem dus ook updaten....wat helaas niet lukt

greetz
Je kon de speler met sub-versie 0C.00.00.02 niet upgraden. Tenminste niet met kunst en vliegwerk.
Zie onderstaand quote:
HACK for users with Firmware ver. 05.00.03.05, sub-ver. 0C.00.00.02 AVAILABLE!!!
Here is the original email I received today, on 19th of september:
"We have found that name of firmware file for sub-ver 0C.00.00.02 is YGAD2710.BIN. Simply is need to rename YAD2710.BIN into YGAD2710.BIN. It looks like a mistake of Yakumo in bad position of 'G' letter (vide YAD2710G.BIN).
Good luck in upgrading
Bron: http://yakumodx4.tvheaven.com/master.html
Ik ga de mijne morgen eerst omruilen (als ze nog 1 in vooraad hebben). Daarna ga ik het proberen.
Succes met upgraden.
groeten,
toro
Zie onderstaand quote:
HACK for users with Firmware ver. 05.00.03.05, sub-ver. 0C.00.00.02 AVAILABLE!!!
Here is the original email I received today, on 19th of september:
"We have found that name of firmware file for sub-ver 0C.00.00.02 is YGAD2710.BIN. Simply is need to rename YAD2710.BIN into YGAD2710.BIN. It looks like a mistake of Yakumo in bad position of 'G' letter (vide YAD2710G.BIN).
Good luck in upgrading
Bron: http://yakumodx4.tvheaven.com/master.html
Ik ga de mijne morgen eerst omruilen (als ze nog 1 in vooraad hebben). Daarna ga ik het proberen.
Succes met upgraden.
groeten,
toro
het zit m dus zo:
YAD2710.BIN blijft YAD2710.BIN
YAD2710G.BIN wordt YGAD2710.BIN (gewoon hernoemen)
de "G" staat gewoon op de foutieve plaats...
daarjuist getest en nu neemt hij de upgrade wel!!!!
met dank aan Toro voor de info!
YAD2710.BIN blijft YAD2710.BIN
YAD2710G.BIN wordt YGAD2710.BIN (gewoon hernoemen)
de "G" staat gewoon op de foutieve plaats...
daarjuist getest en nu neemt hij de upgrade wel!!!!
met dank aan Toro voor de info!
Gelukkig toch nog iemand blij!! Ik hoop dat ze er nog een op voorraad hebben voor de ander(en). Ik wist hier niks van trouwens, dat hernoemen.
Enfin, ik denk dat er weer een aantal mensen blij zullen zijn met deze info.
Enne.. Ik weet niet wat mijn versie en subversie waren voor de update.
Groetjes, Tonne.
Enfin, ik denk dat er weer een aantal mensen blij zullen zijn met deze info.
Enne.. Ik weet niet wat mijn versie en subversie waren voor de update.
Groetjes, Tonne.
MIJN DANK IS SUPERLARGE!!! Hij doet het eindelijk!!!
Voor degenen die pools, sloveens, duits of engels kennen zijn misschien de onderstaande site's interessant:
Pools forum
http://www.divx.howto.pl/...&postorder=asc&highlight=
Poolse firmware-site:
http://www.sqnfx.prv.pl/
PDF document voor backup van de firmware:
http://zysiu.ckomp.net/yakumo/yakumo_dx4_fw_upd.pdf
Duits forum:
http://www.dvdboard.de/fo...8&perpage=30&pagenumber=7
Engelse site:
http://yakumodx4.tvheaven.com/master.html
Sloveense site:
http://www.slo-tech.com/s...p?threadID=111482&mesto=0
groeten,
toro
Pools forum
http://www.divx.howto.pl/...&postorder=asc&highlight=
Poolse firmware-site:
http://www.sqnfx.prv.pl/
PDF document voor backup van de firmware:
http://zysiu.ckomp.net/yakumo/yakumo_dx4_fw_upd.pdf
Duits forum:
http://www.dvdboard.de/fo...8&perpage=30&pagenumber=7
Engelse site:
http://yakumodx4.tvheaven.com/master.html
Sloveense site:
http://www.slo-tech.com/s...p?threadID=111482&mesto=0
groeten,
toro
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 123786 op 21-09-2004 12:07 ]
De subtitles verdwijnen nu wel erg vaak bij divxen behoorlijk irritant!
Voor relaxed kijken met subs kan ik deze yakumo toch niet aanraden....
Ik kan deze absoluut aanraden! Xvid/Divx heeft hij nog altijd goed afgespeeld, subtitles ook prima, en ik heb ook nog geen gezeur gehad van een fout in een subtitle ofzo. Alleen 1 probleem: Hij mag absoluut niet warm worden! Ik heb hem op verschillende plekken maar het wil allemaal niet, ik heb hem nu maar op de grond staan...
kan deze speler ook RGB aansturen via de scart (ivm projector en wil geen composite gebruiken << sucks)?
bedoel je nou of het ding een scart-uitgang heeft?spawnkamikaze schreef op 08 oktober 2004 @ 10:56:
kan deze speler ook RGB aansturen via de scart (ivm projector en wil geen composite gebruiken << sucks)?
zoja, dat heeft ie, maar dat staat ook wel bij de gegevens.
[ Voor 9% gewijzigd door Thomasch|IA op 09-10-2004 00:29 ]
wicked = massive
Anoniem: 120721
gister de dx4 gekocht bij Makromarkt in Bocholt (Duitsland) voor EUR 69,95. Vooralsnog een sublieme weergave van divx films via de scart naar mijn JVC 4:3 100hertz (AV-28KH1S)
ik heb nog niet met srt subtitles gewerkt, dit ga ik vandaag nog uitproberen; ik laat weten welk serienummer ik heb en evt. de resultaten.
mp3 en wma ook feilloos, mpeg bestandjes, zoals friends.mpg en bandofbrothers.mpg worden op de tv (ondanks de lage resolutie van de mpg) nog erg scherp afgespeeld
Wat mij betreft een goede koop!!
ik heb nog niet met srt subtitles gewerkt, dit ga ik vandaag nog uitproberen; ik laat weten welk serienummer ik heb en evt. de resultaten.

mp3 en wma ook feilloos, mpeg bestandjes, zoals friends.mpg en bandofbrothers.mpg worden op de tv (ondanks de lage resolutie van de mpg) nog erg scherp afgespeeld
Wat mij betreft een goede koop!!
zonder upgrade van de firmware sppelt ie srt subtitles af, mits dezelfde bestandsnaam als die van de divx; jammer van de subtitles die afgebroken worden bij lange zinssnedes.....
Maar daar is iets aan te doen, check deze link maar is http://www.yakumo.de/down...ultilanguage_subtitel.zipAnoniem: 120721 schreef op 19 oktober 2004 @ 11:42:
jammer van de subtitles die afgebroken worden bij lange zinssnedes.....
Op dezelfde site staat ook dit berichtje: "There was semi sucessfull atempt to bring Fotune 151 Firmware on Bellagio:
Pro's:
- the subs are centered and outlined (very nice)
- MP3 ID Tags are working (Click here 4 picture)
- also if shows JPEG info
- very smooth SERVO code (quit and quick)
- progressive scan
Cons:
- Front display is not correct (due to MtkRemaker?)
- Remote has shitty response (old MEDIATEK bug?)
- subs sometimes disappear and truncated (old MEDIATEK bug?)
- no audio on cinch plugs (haven't tried the scart)
This firmware can be applied to the next players:
Bellagio AD2020 (05.04.00.00)
APEX 2102 (05.04.00.00)
Fortune MP 151 (05.10.00.00)
Yakumo DVD Master DX4 (05.04.00.00)"
Maar ik kan de firmware nog nergens downloaden...
okay thanks voor de tip!
Trouwens nog een erg relaxed pluspuntje van de dx4: Hij stuurt alle audio uit digitaal via coax of viber naar je receiver, waardoor je met 1 simpel kabeltje je geluid doorgeeft!
De AB is misschien niet de mooiste, maar hij is erg functioneel.
Af en toe vallen de subs trouwens gewoon weg (zonder reden??) of is dit opgelost met de upgrade v/d firmware?
Trouwens nog een erg relaxed pluspuntje van de dx4: Hij stuurt alle audio uit digitaal via coax of viber naar je receiver, waardoor je met 1 simpel kabeltje je geluid doorgeeft!
De AB is misschien niet de mooiste, maar hij is erg functioneel.
Af en toe vallen de subs trouwens gewoon weg (zonder reden??) of is dit opgelost met de upgrade v/d firmware?
Heb ik nog nooit meegemaakt, en heb je je Versienummer al gecheckt?? Want met ver. 05.00.03.05, sub-ver. 0C.00.00.02 kun je de firmware niet updaten. Maar hoe je hem wel geupdate krijgt staat wel in dit topic....Af en toe vallen de subs trouwens gewoon weg (zonder reden??) of is dit opgelost met de upgrade v/d firmware?
De bovenstaande firmware gedownload (via die link in het bericht (thecompany)), geupdated en getest.thecompany schreef op 20 oktober 2004 @ 11:08:
[...]
Maar daar is iets aan te doen, check deze link maar is http://www.yakumo.de/down...ultilanguage_subtitel.zip
Op dezelfde site staat ook dit berichtje: "There was semi sucessfull atempt to bring Fotune 151 Firmware on Bellagio:
Pro's:
- the subs are centered and outlined (very nice)
- MP3 ID Tags are working (Click here 4 picture)
- also if shows JPEG info
- very smooth SERVO code (quit and quick)
- progressive scan
Cons:
- Front display is not correct (due to MtkRemaker?)
- Remote has shitty response (old MEDIATEK bug?)
- subs sometimes disappear and truncated (old MEDIATEK bug?)
- no audio on cinch plugs (haven't tried the scart)
This firmware can be applied to the next players:
Bellagio AD2020 (05.04.00.00)
APEX 2102 (05.04.00.00)
Fortune MP 151 (05.10.00.00)
Yakumo DVD Master DX4 (05.04.00.00)"
Maar ik kan de firmware nog nergens downloaden...Weet hier iemand iets meer van?? Want gecentreerde subs lijkt me super!
- subs worden niet gecentreerd weergegeven
- de naam vh srt bestand moet hetzelfde zijn als het videobestand en in dezelfde map staan of beide id root vd cd/dvd (bijvoorbeeld evil dead.avi & evil dead.srt)
ps: ik dacht dat het mogelijk was om een breedbeeldfilm beeldvullend te krijgen op een 3:4 TV. dat is toch pan & scan? op mijn TV zit nl niet zo'n functie
Maar met die upgrade krijg je de subs niet gecentreerd, dat gaat over een andere firmware, alleen die is nog niet te downloaden...
Anoniem: 129170
Net de yakumo dx4 gekocht, maar krijg de ondertitels niet in beeld(bestandsnamen zijn hetzelfde) Heb de upgrade ook al gedaan.
Versie 05.00.02.08 is nu 05.00.03.05
Sub versie 00.00.00.03 is nu 00.00.00.02
Heeft er iemand de oplossing???
Alvast bedankt
Alvast bedankt
ik heb hetzelfdeAnoniem: 129170 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:33:
Net de yakumo dx4 gekocht, maar krijg de ondertitels niet in beeld(bestandsnamen zijn hetzelfde) Heb de upgrade ook al gedaan.
Alvast bedankt
eene cd wel, andere niet
NIEUW!!!!!!!!!!!!!
Op se site van PYPS firmware staat een splinternieuwe on-officiele firmware voor de Yakumo DX-4! Met Font editor. Je kunt nu, voor het upgraden, aangeven wat voor kleuren je wilt. Zelf heb ik wit met een zwart randje.
Het ziet er bijna precies zo uit als je gewend bent op TV van NED 1 en zo!!! Werkelijk prachtig!!
Ook lijken er meer karakters op een regel te passen want ik heb een stuk film geprobeerd waarin ik normaal vaak drie regels had met op de tweede of derde regel nog een paar karakters. Nu staat op dezelfde plaatsten in de film alles keurig op twee regels zonder afgebroken woorden. Je krijgt meteen ook een nieuw logo en mapinterface. Kwestie van smaak maar ik vind hem wel mooi.
Ook kun je de OSD taal gewoon op Nederlands instellen! Mijn eerste indruk: Zeer blij.
Later meer als er nog wat valt te te melden. Neem de onderste, meest recente, firmware. Link: http://www.medvedek.org/pyps/
Op se site van PYPS firmware staat een splinternieuwe on-officiele firmware voor de Yakumo DX-4! Met Font editor. Je kunt nu, voor het upgraden, aangeven wat voor kleuren je wilt. Zelf heb ik wit met een zwart randje.
Het ziet er bijna precies zo uit als je gewend bent op TV van NED 1 en zo!!! Werkelijk prachtig!!
Ook lijken er meer karakters op een regel te passen want ik heb een stuk film geprobeerd waarin ik normaal vaak drie regels had met op de tweede of derde regel nog een paar karakters. Nu staat op dezelfde plaatsten in de film alles keurig op twee regels zonder afgebroken woorden. Je krijgt meteen ook een nieuw logo en mapinterface. Kwestie van smaak maar ik vind hem wel mooi.
Ook kun je de OSD taal gewoon op Nederlands instellen! Mijn eerste indruk: Zeer blij.
Later meer als er nog wat valt te te melden. Neem de onderste, meest recente, firmware. Link: http://www.medvedek.org/pyps/
hey heeft er toevallig iemand hier een Yakumo met een Yamada kunnen vergelijken? ik wil graag weten welke de beste BEELDkwaliteit heeft.. aangezien ik met een beamer werk..
Hoe vlam jij de film als je er ondertitelling bij wil hebben? Tot nu toe heb ik maar 1 keer ondertitling gehad en dat was op een cdrw.Anoniem: 120533 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:11:
NIEUW!!!!!!!!!!!!!
Ik vlam de film en het .srt bestand in de root van een cd. Beide met dezelfde naam maar geen ondertiteling. Ik hep tot nu toe alle firmware's geprobeerd. Nu staat de bovenstaande FW erop.
Hmmm, heel raar.
Ik doe het precies zoals jij aangeeft en heb daarbij nog nooit een probleem gehad.
Dit is misschien een beetje een domme opmerking maar gebruik je wel .srt bestandjes? Andere formaten worden volgens mij niet ondersteund.
Wat ik altijd doe voor het branden is het volgende:
Ik plaats beide bestanden even in een map (wel in dezelfde) op de harde schijf.
Nu neem ik "Subtitle Workshop" er even bij. Hierin kun je de ondertitelfile openen.
Als de bestandsnamen echt gelijk zijn (is ook hoofdlettergevoelig en gebruik liever geen punten in de bestandsnaam) wordt ook de film geopend. Je kunt nu gelijk zien of de .srt ondertitels synchroon lopen met het beeld. Als alles dan goed is brand ik pas de CD.
Met "geen punten in de bestandsnaam" bedoel ik uiteraard niet dat je geen punt moet plaatsten tussen de filmtitel en de extenties!!
(voorbeeld) shrek 2.avi en shrek 2.srt . Deze bestanden brand je dan in de root of in een map op de CD en dan MOET het werken. Er is dus wel verschil in de extentie! Dus nogmaals: xxxyyy.srt en xxxyyy.avi
Nog één tip: Zorg voor korte bestandsnamen.
Succes en laat het even weten.
Edit: Ik zal proberen om even een screenshot te maken en hier te posten.
Nog maar een edit: Hoe doe ik dat? Ik heb een foto gemaakt en verkleind tot handzaam formaat maar ik zie nergens een mogelijkheid tot invoegen en kopieren/plakken werkt ook niet
Even een test..... [img]F:\Tijdelijk\Yakumo.jpg[/img] Jakkes, werkt ook al niet
Weet iemand hoe dit moet? Ik kan het nergens vinden, ook niet in de FAQ.
Ik doe het precies zoals jij aangeeft en heb daarbij nog nooit een probleem gehad.
Dit is misschien een beetje een domme opmerking maar gebruik je wel .srt bestandjes? Andere formaten worden volgens mij niet ondersteund.
Wat ik altijd doe voor het branden is het volgende:
Ik plaats beide bestanden even in een map (wel in dezelfde) op de harde schijf.
Nu neem ik "Subtitle Workshop" er even bij. Hierin kun je de ondertitelfile openen.
Als de bestandsnamen echt gelijk zijn (is ook hoofdlettergevoelig en gebruik liever geen punten in de bestandsnaam) wordt ook de film geopend. Je kunt nu gelijk zien of de .srt ondertitels synchroon lopen met het beeld. Als alles dan goed is brand ik pas de CD.
Met "geen punten in de bestandsnaam" bedoel ik uiteraard niet dat je geen punt moet plaatsten tussen de filmtitel en de extenties!!
(voorbeeld) shrek 2.avi en shrek 2.srt . Deze bestanden brand je dan in de root of in een map op de CD en dan MOET het werken. Er is dus wel verschil in de extentie! Dus nogmaals: xxxyyy.srt en xxxyyy.avi
Nog één tip: Zorg voor korte bestandsnamen.
Succes en laat het even weten.
Edit: Ik zal proberen om even een screenshot te maken en hier te posten.
Nog maar een edit: Hoe doe ik dat? Ik heb een foto gemaakt en verkleind tot handzaam formaat maar ik zie nergens een mogelijkheid tot invoegen en kopieren/plakken werkt ook niet
Even een test..... [img]F:\Tijdelijk\Yakumo.jpg[/img] Jakkes, werkt ook al niet
Weet iemand hoe dit moet? Ik kan het nergens vinden, ook niet in de FAQ.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 120533 op 22-11-2004 22:33 ]
yep zoals jij verteld doe ik het ook.
- kleine bestandsnamen
- geen hoofdletters
- .srt bestanden (die op de pc het gewoon doen)
- geen leestekens gebruikt
- in de root of in een map
- cd of dvd
dutnie
- kleine bestandsnamen
- geen hoofdletters
- .srt bestanden (die op de pc het gewoon doen)
- geen leestekens gebruikt
- in de root of in een map
- cd of dvd
dutnie
Anoniem: 34979
Kan iemand dit bevestigen? Dat je dus geen TV nodig hebt om van MP3 nummers te skippen.MP3s: Overigens kan je zonder tv wel skippen door pijl naar beneden en daarna play te drukken).
Even over dat skippen met MP3: dat werkt. Ik gebruik het wel eens.
Wat betreft de ondertitels: Ik snap er de b*llen niet van. Bij mij werkt het perfect!!
Ik kan nog maar een ding bedenken momenteel. Is je speler succesvol ge-upgrade?
Daar vanuit gaande moet het werken. Als je de door mij "aanbevolen" firmware gebruikt moet je ook een hele andere interface zien dan normaal.
Ik heb een "mooie" foto van het scherm gemaakt met de ondertitels maar ik heb geen flauw benul hoe ik dat ding hier moet plaatsen. Kan iemand (een mod misschien) mij helpen? Dan kan iedere nieuwsgierige zien wat ik bedoel.
Edit: @LazyEd: kun je eens concrete bestandsnamen noemen? Inclusief extentie?
Windhoos staat namelijk af fabriek zo ingesteld dat je de meeste extenties niet kunt zien.
Wat betreft de ondertitels: Ik snap er de b*llen niet van. Bij mij werkt het perfect!!
Daar vanuit gaande moet het werken. Als je de door mij "aanbevolen" firmware gebruikt moet je ook een hele andere interface zien dan normaal.
Ik heb een "mooie" foto van het scherm gemaakt met de ondertitels maar ik heb geen flauw benul hoe ik dat ding hier moet plaatsen. Kan iemand (een mod misschien) mij helpen? Dan kan iedere nieuwsgierige zien wat ik bedoel.
Windhoos staat namelijk af fabriek zo ingesteld dat je de meeste extenties niet kunt zien.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 120533 op 23-11-2004 23:56 ]
Er is alweer een nieuwe PYPS firmware uit!! Ik heb hem even geprobeerd maar ik ben niet zo gek op het lettertype wat ik dan krijg. Veel te dik (breed) naar mijn smaak.
Ook kan ik maar niet uitvinden hoe ik eventueel naar "small" subtitles kan omschakelen.
Ik ben maar weer teruggegaan naar de 18-11 firmware. Vind ik toch een mooier lettertype.
Zoals eerder gemeld schijnt er geen simpele manier te zijn om hier een foto te plaatsten...erg jammer. Nu schijn ik dat ding ergens te moeten plaatsten en dan hier een link inbrengen. Jammer maar dat is mij teveel rompslomp. Als iemand zich geroepen voelt... meld het maar dan kan ik je de foto mailen. Ik heb hem verkleind tot 19 KB dus dat is geen probleem.
Zijn er nog meer mensen met ervaringen met deze of gene firmwares?
Ik zie namelijk nooit een reactie.
Ook kan ik maar niet uitvinden hoe ik eventueel naar "small" subtitles kan omschakelen.
Ik ben maar weer teruggegaan naar de 18-11 firmware. Vind ik toch een mooier lettertype.
Zoals eerder gemeld schijnt er geen simpele manier te zijn om hier een foto te plaatsten...erg jammer. Nu schijn ik dat ding ergens te moeten plaatsten en dan hier een link inbrengen. Jammer maar dat is mij teveel rompslomp. Als iemand zich geroepen voelt... meld het maar dan kan ik je de foto mailen. Ik heb hem verkleind tot 19 KB dus dat is geen probleem.
Zijn er nog meer mensen met ervaringen met deze of gene firmwares?
Ik zie namelijk nooit een reactie.
De bestandsnamen die ik gebruik zijn bv:Anoniem: 120533 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:51:
Even over dat skippen met MP3: dat werkt. Ik gebruik het wel eens.
egypt.avi
egypt.srt
geen subs
Ik heb idd die nieuwe firmware er op staan. Die nieuwe interface zit er dus op, beetje bruin/gele interface met firmware logo erin neem ik aan.
ik weet ook niet hoe je hier een foto plaatst.
Heey tonne welke firmware versie heb jij nu en waar kun je die downloaden? Ik heb ook wel oren naar zo'n font editor. Kun je daarmee ook subtitles centreren?
En je kunt foto's hier neerzetten door idd de tags [img][/img] te gebruiken en dan een LINK, dus ff ergens uploaden bij een picserver bijv
http://imageshack.us/
Edit: Ik heb die font editor gevonden, je moet dan gewoon alles instellen wat goed lijkt en dan modified de executable het bin bestand, geloof ik
Nu alleen nog ff op cd zetten
En je kunt foto's hier neerzetten door idd de tags [img][/img] te gebruiken en dan een LINK, dus ff ergens uploaden bij een picserver bijv
http://imageshack.us/
Edit: Ik heb die font editor gevonden, je moet dan gewoon alles instellen wat goed lijkt en dan modified de executable het bin bestand, geloof ik
Nu alleen nog ff op cd zetten
[ Voor 24% gewijzigd door gehlan op 27-11-2004 17:21 ]
Ik heb net die firmware met font editor geinstalleerd op mijn yakumo (mooi menu) maar nu blijkt het dus dat de subtitles worden afgekapt, je kunt geen 3 rijen meer kijgen.... Tonne is het bij jou anders?? Doe ik iets verkeerds?
@lazyed: Ik snap er niks van. Je doet alles goed en ook dat schermkleurtje klopt. Ik mag echt een boon zijn als ik snap wat er loos is.
Voor de rest: Ik heb de, nu op de site staande firmware ook geprobeerd en er worden inderdaad nogal wat tekens afgekapt. Daarom ben ik maar weer teruggegaan naar de 18-11 versie. Die maakt, vind ik, mooiere letters en kapt vrijwel niets af. Wel staat alles netjes op twee regels. Maar er passen dan ook 43 tekens op een regel zodat dat bijna altijd goed gaat.
Met die 24-11 firmware zijn de letters dikker en breder. Dus minder op een regel en dus meer afkappingen. Ik vind persoonlijk drie regels vaak irritant zoals met de originele Yakumo firmware. Je ziet dan vaak iets van:
Wij hebben gisteren de krant nog geleze-
n.
Daarin stonden nogal ernstige bericht-
en.
Dit is uiteraard even een verzonnen voorbeeld maar dat leest voor geen meter.
De limiet ligt dus bij de 18-11 firmware van PYPS rond 86 tekens totaal en bij de originele op 88 maar leest wel veel beter.
Als het goed is komt hier even een foto'tje van de 18-11 firmware op mijn tv.
De kwaliteit van de foto is zeer matig maar daar gaat het nou niet om

Met dank aan Gehlan.
Voor de rest: Ik heb de, nu op de site staande firmware ook geprobeerd en er worden inderdaad nogal wat tekens afgekapt. Daarom ben ik maar weer teruggegaan naar de 18-11 versie. Die maakt, vind ik, mooiere letters en kapt vrijwel niets af. Wel staat alles netjes op twee regels. Maar er passen dan ook 43 tekens op een regel zodat dat bijna altijd goed gaat.
Met die 24-11 firmware zijn de letters dikker en breder. Dus minder op een regel en dus meer afkappingen. Ik vind persoonlijk drie regels vaak irritant zoals met de originele Yakumo firmware. Je ziet dan vaak iets van:
Wij hebben gisteren de krant nog geleze-
n.
Daarin stonden nogal ernstige bericht-
en.
Dit is uiteraard even een verzonnen voorbeeld maar dat leest voor geen meter.
De limiet ligt dus bij de 18-11 firmware van PYPS rond 86 tekens totaal en bij de originele op 88 maar leest wel veel beter.
Als het goed is komt hier even een foto'tje van de 18-11 firmware op mijn tv.
De kwaliteit van de foto is zeer matig maar daar gaat het nou niet om

Met dank aan Gehlan.
Anoniem: 130166
Noob hier,
Hoe kan ik het versienummer en het sub-nummer achterhalen??
Heb nogal wat aziatische films, goede subtitle support dus erg belangrijk voor me.
Hoe kan ik het versienummer en het sub-nummer achterhalen??
Heb nogal wat aziatische films, goede subtitle support dus erg belangrijk voor me.
Hmm,
Het versienummer... Ik kan het nu even niet controleren want de vrouw zit te tv kijken. Voor zover ik mij herinner moet je (zonder schijf?) even naar de setup gaan en dan 1369 toetsen op je AB. Nu komen de versies in beeld. Het kan zijn dat je naar video setup moet gaan eerst. Probeer het maar eens.
Edit: Je moet naar voorkeursinstellingen gaan en dan 1369 toetsen. Ik heb het even geprobeerd. Ook kun je daar de fabrieks instellingen weer terugzetten. Misschien iets voor LazyEd? Ik heb van anderen gelezen dat, door dat eerst eens te doen na een upgrade, problemen soms eens worden opgelost. Ik probeer zoveel mogelijk mee te denken met jullie maar helaas...niet alles is zomaar oplosbaar.
LazyEd, misschien alweer stom maar staat in je menu de "mpeg4 subtitles" goed?
Bij mij staat die op "normal" maar misschien bij jou op East European? Het is maar een gokje maar de ondertiteling hoort met deze versie gewoon te werken.
Heb je eerst wel met de "Modifier.exe" de font color op white gezet en de outline op black? De Background staat bij mij op transparant. Het zou kunnen dat als je dit niet doet voor je de CD brandt dat er helemaal niks is te zien. Ik heb het niet geprobeerd.
Let op! Er staat nu nog maar één firmware op en dat is nu net niet diezelfde die ik gebruik. Die van mij stond er alleen vorige week even op. Versie 18-11.
Mocht je op geen enkele manier de ondertitels werkend krijgen dan zou ik zien of ik hem kon ruilen tegen een ander exemplaar. Ik vermoed dat er dan iets mis is met je speler...
Overigens nog iets.... Ik heb de 18-11 versie hier nog wel. Als iemand een plekje weet om dat ding te hosten...
Maak ik wel een link hier naar die firmware.
Het versienummer... Ik kan het nu even niet controleren want de vrouw zit te tv kijken. Voor zover ik mij herinner moet je (zonder schijf?) even naar de setup gaan en dan 1369 toetsen op je AB. Nu komen de versies in beeld. Het kan zijn dat je naar video setup moet gaan eerst. Probeer het maar eens.
Edit: Je moet naar voorkeursinstellingen gaan en dan 1369 toetsen. Ik heb het even geprobeerd. Ook kun je daar de fabrieks instellingen weer terugzetten. Misschien iets voor LazyEd? Ik heb van anderen gelezen dat, door dat eerst eens te doen na een upgrade, problemen soms eens worden opgelost. Ik probeer zoveel mogelijk mee te denken met jullie maar helaas...niet alles is zomaar oplosbaar.
Bij mij staat die op "normal" maar misschien bij jou op East European? Het is maar een gokje maar de ondertiteling hoort met deze versie gewoon te werken.
Heb je eerst wel met de "Modifier.exe" de font color op white gezet en de outline op black? De Background staat bij mij op transparant. Het zou kunnen dat als je dit niet doet voor je de CD brandt dat er helemaal niks is te zien. Ik heb het niet geprobeerd.
Let op! Er staat nu nog maar één firmware op en dat is nu net niet diezelfde die ik gebruik. Die van mij stond er alleen vorige week even op. Versie 18-11.
Mocht je op geen enkele manier de ondertitels werkend krijgen dan zou ik zien of ik hem kon ruilen tegen een ander exemplaar. Ik vermoed dat er dan iets mis is met je speler...
Overigens nog iets.... Ik heb de 18-11 versie hier nog wel. Als iemand een plekje weet om dat ding te hosten...
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 120533 op 28-11-2004 23:26 ]
Hej tonne zou jij die 18-11 FW ff wille mailuh dan zet ik hem hier wel doormiddel van mijn ftp. De FW hosten word denk ik niet wat, want de meeste "host" sites kunnen niet meer dan 1 mb.... Of heeft iemand een ander id??
Mail: gertjancom@xs4all.nl
Edit: Ik heb even wat gezocht en volgens mij kun je met
http://www.authentic.be/ned/Sample.asp gewoon bestanden uploaden. Dan doe je gewoon "C. Klik hier om uw bestanden op de server te plaatsen." En vervolgens kies je het bestand die je wilt uploaden... Je moet wel even geduld hebben, snelheid ligt natuurlijk aan je uploadsnelheid...
PS: de voortgangsbalk (0%) klopt niet helemaal dus laat je daardoor niet afleiden door te denken dat het nog uren gaat duren.
Mail: gertjancom@xs4all.nl
Edit: Ik heb even wat gezocht en volgens mij kun je met
http://www.authentic.be/ned/Sample.asp gewoon bestanden uploaden. Dan doe je gewoon "C. Klik hier om uw bestanden op de server te plaatsen." En vervolgens kies je het bestand die je wilt uploaden... Je moet wel even geduld hebben, snelheid ligt natuurlijk aan je uploadsnelheid...
PS: de voortgangsbalk (0%) klopt niet helemaal dus laat je daardoor niet afleiden door te denken dat het nog uren gaat duren.
[ Voor 101% gewijzigd door thecompany op 30-11-2004 19:05 ]
Heb inderdaad eerst de modifier.exe exe gebruikt voor een mooie lettertype. Achtergrond transparant. Letter wit.Anoniem: 120533 schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:03:
Hmm,
Heb ook even een nieuwe film met .srt gebrandt. Dit keer gewoon domweg met lange bestandsnaam, leestekens erin maar wel beide bestandsnamen hetzelfde. Muv de extensie uiteraard. En die film speelt met ondertiteling! Ga ik vervolgens kijken naar de mpeg4 instelling (normal / eastern europe). Deze stond op eastern europe. Start de film voor de 2e keer op en weg ondertiteling. Beetje raar allemaal.
Zo, bij deze gedaan. Ik zal de link hier plakken naar de map Yakumo firmware 18-11-2004. Dit is de door mij gebruikte, en favoriete, firmware waarmee ik de subs krijg van de foto. Thecompany..bedankt!
http://www.authentic.be/n...o%20firmware%2018-11-2004
Ik zag overigens ook al een Yakumo firmware BIN bestand staan. Ik weet niet welke dit is maar die van mij staan in bovengenoemde map.
Download allevier de bestanden naar een map op je harde schijf, pas met Modify.exe je fontkleur aan en brand dan de drie .BIN bestanden (absoluut in hoofdletters!!) op een cd'tje. Geen multisessie en afsluiten na branden!
Nu je Yakumo openen, schijfje erin en volg de instructies. Het is goed mogelijk dat je de OSD taal naderhand even terug op Nederlands moet zetten.
Het uploaden duurde trouwens nog geen minuut. En, inderdaad, de voortgangsindicator doet het niet (goed).
Ik zag overigens ook al een Yakumo firmware BIN bestand staan. Ik weet niet welke dit is maar die van mij staan in bovengenoemde map.
Download allevier de bestanden naar een map op je harde schijf, pas met Modify.exe je fontkleur aan en brand dan de drie .BIN bestanden (absoluut in hoofdletters!!) op een cd'tje. Geen multisessie en afsluiten na branden!
Nu je Yakumo openen, schijfje erin en volg de instructies. Het is goed mogelijk dat je de OSD taal naderhand even terug op Nederlands moet zetten.
Het uploaden duurde trouwens nog geen minuut. En, inderdaad, de voortgangsindicator doet het niet (goed).
Hey LazyEd,
zijn we tegelijk bezig
Best een raar gebeuren. Zet de speler eens met de schakelaar uit en probeer dan nog eens. Is het geluid niet toevallig .AC3? Dat wil er bij sommige spelers wel eens toe leiden dat de ondertiteling wegvalt. Oplossing: even op "slow" spelen en dan schijnt 'ie het weer te doen. Je hebt in elk geval progressie geboekt.
zijn we tegelijk bezig
Best een raar gebeuren. Zet de speler eens met de schakelaar uit en probeer dan nog eens. Is het geluid niet toevallig .AC3? Dat wil er bij sommige spelers wel eens toe leiden dat de ondertiteling wegvalt. Oplossing: even op "slow" spelen en dan schijnt 'ie het weer te doen. Je hebt in elk geval progressie geboekt.
Speler had ik al eens met schakelaar uitgezet. Het geluid is niet AC3. Maar ben er achter waarom de subs niet zichtbaar werden. Elke keer als ik de subs aan het testen was spoelde ik de film snel vooruit om het intro te skippen. En jawel hoor daardoor kreeg ik geen subs. Spoelen veroorzaakt de problemen met het wegvallen van de subs.Anoniem: 120533 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:43:
Hey LazyEd,
zijn we tegelijk bezig![]()
De setting mpeg4 subs verschilt hier alleen in het lettertype subs. Op eastern europe vindt het lettertype mooier. Lijkt meer op die van een TV uitzending.
Ik krijg bij het converten een error: missing fileAnoniem: 120533 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:38:
Zo, bij deze gedaan. Ik zal de link hier plakken naar de map Yakumo firmware 18-11-2004. Dit is de door mij gebruikte, en favoriete, firmware waarmee ik de subs krijg van de foto. Thecompany..bedankt!
Download alledrie de bestanden naar een map op je harde schijf, pas met Modify.exe je fontkleur aan en brand dan de beide .BIN bestanden (absoluut in hoofdletters!!) op een cd'tje. Geen multisessie en afsluiten na branden!
Edit: Er moet idd nog het bestand YAD2020.BIN bij. Het upgraden is ook gelukt en ik moet zeggen: het ziet er goed uit!
[ Voor 6% gewijzigd door gehlan op 30-11-2004 23:02 ]
Ik heb precies hetzelfde, hij kan de bestanden niet vinden...gehlan schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:09:
[...]
Ik krijg bij het converten een error: missing fileTerwijl ik een map aangemaakt heb met daarin MODIFY.exe, YAD2710.BIN, YAD2710G.BIN
Edit: Bij mij doet ie nu, je moet 1 van de 2 bin files kopieeren en dan de naam veranderen naar Yad2020, dan converten en daarna Yad2020.bin verwijderen.
BRANDUH
[ Voor 37% gewijzigd door thecompany op 30-11-2004 22:06 ]
Aiai,
Sorry jongens. Ik was in de veronderstelling dat dat bestand niet nodig was maar ik zal alsnog zien of ik het er even bij kan zetten.
Excuus voor het ongemak. Moet ik ook nog de mini mini tutorial aanpassen.....
Alles is aangepast. Dank voor de opmerkingen. En LazyEd, ik ben blij dat je probleem is opgelost. Overigens kan ik tot 4X vooruit spoelen terwijl de subs gewoon in beeld blijven. Hoger verdwijnen ze. Je kunt dan beter de GoTo functie gebruiken. Wel twee keer drukken. Dan kun je een tijdstip invoeren.
Succes allemaal en ik zal ook eens Eastern Europe proberen.
Sorry jongens. Ik was in de veronderstelling dat dat bestand niet nodig was maar ik zal alsnog zien of ik het er even bij kan zetten.
Excuus voor het ongemak. Moet ik ook nog de mini mini tutorial aanpassen.....

Alles is aangepast. Dank voor de opmerkingen. En LazyEd, ik ben blij dat je probleem is opgelost. Overigens kan ik tot 4X vooruit spoelen terwijl de subs gewoon in beeld blijven. Hoger verdwijnen ze. Je kunt dan beter de GoTo functie gebruiken. Wel twee keer drukken. Dan kun je een tijdstip invoeren.
Succes allemaal en ik zal ook eens Eastern Europe proberen.
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 120533 op 30-11-2004 23:56 ]
Heeft deze dvd speler een RGB over Scart uitgang?
Is al eerder gevraagd maar een scart uitgang wil nog niet zeggen dat het RGB over scart is.
Is al eerder gevraagd maar een scart uitgang wil nog niet zeggen dat het RGB over scart is.
Ja hoor. Je kunt de scart instellen op RGB. Heeft mijn zwager ook en beeld is perfect! Zelf gebruik ik S-video en dat bevalt me ook prima. Een kennis gebruikt trouwens ook RGB over scart. Dat ik S-video gebruik is omdat ik de scarts al bezet heb...
Heeft er al iemand de nieuwste Firmware van de PYPS group kunnen downloaden? Hij is er afgelopen zaterdag op komen te staan maar toen ik hem zaterdagavond wilde proberen was de file onbereikbaar. Mijn dank zou groot zijn als iemand hem heeft voor mij.
Hij schijnt met de ondertitels automatisch te centreren. Lijkt me wel leuk om eens te proberen.
Ik kan de file nog steeds niet bereiken (wel de pagina) maar ik heb UPC internet en er schijnt een probleem te zijn met connecties naar buiten Nederland (en ook erin geloof ik). Dus het kan zijn dat hij voor een ander wel te bereiken is. Wie o wie heeft de file of kan eraan komen?
Tonne.
Hij schijnt met de ondertitels automatisch te centreren. Lijkt me wel leuk om eens te proberen.
Ik kan de file nog steeds niet bereiken (wel de pagina) maar ik heb UPC internet en er schijnt een probleem te zijn met connecties naar buiten Nederland (en ook erin geloof ik). Dus het kan zijn dat hij voor een ander wel te bereiken is. Wie o wie heeft de file of kan eraan komen?
Tonne.
Hetzelfde hier ............ of dat nou met upc te maken heeftAnoniem: 120533 schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:37:
Heeft er al iemand de nieuwste Firmware van de PYPS group kunnen downloaden? Hij is er afgelopen zaterdag op komen te staan maar toen ik hem zaterdagavond wilde proberen was de file onbereikbaar. Mijn dank zou groot zijn als iemand hem heeft voor mij.
Tonne.
Tja, ik moet nu naar het werk maar feit is dat bepaalde pagina's moeilijk doen de afgelopen dagen. Hebben veel meer last van. Maar, inderdaad, ik weet niet of UPC de schuldige is...
Kan ook maar zo zijn dat de files zijn verwijderd om één of andere reden.
Kan ook maar zo zijn dat de files zijn verwijderd om één of andere reden.
is macrovision uit te schakelen op dit beestje? en werkt eigenlijk Yamada firmware hier op?
hij is weer te downloaden...Anoniem: 120533 schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:37:
Tonne.
in ieder geval, moest de link niet werken....dan mail ik m wel.
Weet iemand hoe je dat moet doen met die Mtksubxy? Welke bin(s) moet je laden?? en wat zijn de ideale instellingen??
Voor iemand die niet weet waar ik het over heb:
Link: http://www.medvedek.org/pyps/MTKSubXY%20v1.0.zip
Edit: ik heb het voor elkaar! Super! Gewoon een beetje met de instellingen klooien en de bestanden YAD2710 en YAD2710G openen en opslaan! Mooi gecentreerd en je kunt ook 3 regels dus je hoeft geen sub te missen!
Ik heb hier ff een foto neergezet:
http://img144.exs.cx/img144/8632/plaatjedx423mx.jpg
Edit: ik heb het voor elkaar! Super! Gewoon een beetje met de instellingen klooien en de bestanden YAD2710 en YAD2710G openen en opslaan! Mooi gecentreerd en je kunt ook 3 regels dus je hoeft geen sub te missen!
Ik heb hier ff een foto neergezet:
http://img144.exs.cx/img144/8632/plaatjedx423mx.jpg
[ Voor 45% gewijzigd door thecompany op 29-12-2004 11:34 ]
Nou,
het heeft even geduurd maar daar ben ik weer. Ik heb al een poosje ook deze firmware in gebruik en ik ben er best tevreden over. Het ziet er bij mij dan ook net zo uit als op het plaatje.
Helaas is het wel zo dat er nog net een paar tekens meer op een regel hadden moeten passen.
Nu is het zo dat er wel eens twee of drie tekens worden geplaatst op de foute regel. Vind ik geen gezicht.. Ik weet wel dat dat aan te passen is in de .srt maar dat is me nogal een werkje.
Ik gebruik wel kleine witte letters trouwens. Met grote wordt de eerste regel, als die iets te lang is, met een paar tekens op de tweede geplaatst en de werkelijke tweede regel wordt dan niet weergegeven. Of doe ik nu iets fout?
het heeft even geduurd maar daar ben ik weer. Ik heb al een poosje ook deze firmware in gebruik en ik ben er best tevreden over. Het ziet er bij mij dan ook net zo uit als op het plaatje.
Helaas is het wel zo dat er nog net een paar tekens meer op een regel hadden moeten passen.
Nu is het zo dat er wel eens twee of drie tekens worden geplaatst op de foute regel. Vind ik geen gezicht.. Ik weet wel dat dat aan te passen is in de .srt maar dat is me nogal een werkje.
Ik gebruik wel kleine witte letters trouwens. Met grote wordt de eerste regel, als die iets te lang is, met een paar tekens op de tweede geplaatst en de werkelijke tweede regel wordt dan niet weergegeven. Of doe ik nu iets fout?
Nee, dat heb ik ook met "Big White" worden ze veel te groot en daarom heb ik "Small White" gedaan en das perfect. Soms heb ik nog dat een woord op de verkeerde regel wordt geplaatst maarja dat is dan 3x in een film dus maakt mij niet zo veel uit.
Als het meezit dan is het inderdaad 3X per film maar ach.. In elk geval vriendelijk dank voor de reactie.
Anoniem: 132617
Kun je eens jou instellingen doorgeven aub? Kwestie dat ik hier geen uren bezig benthecompany schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:59:
Weet iemand hoe je dat moet doen met die Mtksubxy? Welke bin(s) moet je laden?? en wat zijn de ideale instellingen??
En wil je ook vermelden welke firmware je gebruikt?
Thx
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 132617 op 26-12-2004 16:09 ]
Ik ben minder tevreden met mijn yakumo... Bepaalde dvd's wilt hij helemaal niet afspelen. Hij detecteert niet eens de schijf!
Een paar zijn geschreven op double diamond digital DVD+R en ene op fujifilm DVD-RW. Deze laatste leest hij af en toe wel.
Het vreemde is dat de divx schijfjes altijd gedetecteerd worden. 't Is maar bij DVD's dat er zoch problemen voordoen.
'k Heb de laatste niet officiëele (Yakumo FW04-12-22) en de laatste officiëele firmwares geprobeerd. Beide succesvol geïnstalleerd maar zonder bevredigend resultaat...
Kent iemand dit probleem? Iemand suggesties?
Een paar zijn geschreven op double diamond digital DVD+R en ene op fujifilm DVD-RW. Deze laatste leest hij af en toe wel.
Het vreemde is dat de divx schijfjes altijd gedetecteerd worden. 't Is maar bij DVD's dat er zoch problemen voordoen.
'k Heb de laatste niet officiëele (Yakumo FW04-12-22) en de laatste officiëele firmwares geprobeerd. Beide succesvol geïnstalleerd maar zonder bevredigend resultaat...
Kent iemand dit probleem? Iemand suggesties?
Ik reageer wat laat maar toch.
Ik heb geen enkele last met het lezen van DVD's. Alleen ik begrijp dat jij Double-layer gebrande DVD's bedoelt. Daar heb ik geen ervaring mee. Wel gewone DVD+R(W)'s. Dat is altijd prima hier.
Heb je de schijfjes ook getest in een andere speler? Als dat goed is kan het zijn dat je drive (laser) een maandagochtend exemplaar is.
Ik heb dat zelf ook eens hehad met een Kruidvat DVD-speler. Dat ding wilde niet in de tweede laag (originele DVD's) kijken. Iemand anders met zo'n ding kon dat met mijn schijfjes prima...
Teruggebracht dus.
Maar goed, ik weet echt niet hoe dat gaat met zelf gebrande DL-DVD's.
Ik heb wel ergens gelezen dat er vooralsnog geen eenduidig goede DL schijfjes zijn.
Ook te snel gebrande schijfjes schijnen vaak een probleem nog. De branders kunnen sneller dan de schijfjes echt aankunnen.
Ik ben in elk geval wel tevreden verder. (edit: ter aanvulling) Heeft met de firmwares eigenlijk niks te maken omdat het gedeelte waar dat in is geregeld niet wordt bewerkt. De broncode is niet vrijgegeven. Men kan eigelijk alleen de ondertitels, achtergronden en plaatsing daarvan bepalen.
Ik heb geen enkele last met het lezen van DVD's. Alleen ik begrijp dat jij Double-layer gebrande DVD's bedoelt. Daar heb ik geen ervaring mee. Wel gewone DVD+R(W)'s. Dat is altijd prima hier.
Heb je de schijfjes ook getest in een andere speler? Als dat goed is kan het zijn dat je drive (laser) een maandagochtend exemplaar is.
Ik heb dat zelf ook eens hehad met een Kruidvat DVD-speler. Dat ding wilde niet in de tweede laag (originele DVD's) kijken. Iemand anders met zo'n ding kon dat met mijn schijfjes prima...
Teruggebracht dus.
Ik heb wel ergens gelezen dat er vooralsnog geen eenduidig goede DL schijfjes zijn.
Ook te snel gebrande schijfjes schijnen vaak een probleem nog. De branders kunnen sneller dan de schijfjes echt aankunnen.
Ik ben in elk geval wel tevreden verder. (edit: ter aanvulling) Heeft met de firmwares eigenlijk niks te maken omdat het gedeelte waar dat in is geregeld niet wordt bewerkt. De broncode is niet vrijgegeven. Men kan eigelijk alleen de ondertitels, achtergronden en plaatsing daarvan bepalen.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 120533 op 28-12-2004 07:16 ]
Jazeker:Anoniem: 132617 schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:24:
[...]
Kun je eens jou instellingen doorgeven aub? Kwestie dat ik hier geen uren bezig ben
En wil je ook vermelden welke firmware je gebruikt?
Thx
Y1 Position: 374
Y2: 521
X1: 60
X2: 712
Daaronder hoef je nix te doen want dat veranderd bij mij nix... Deze Firmware: http://www.medvedek.org/pyps/MTKSubXY%20v1.0.zip
Neenee, "double diamond digital" is een merk van dvd's, geen double layer dvd's.Anoniem: 120533 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 07:12:
Ik reageer wat laat maar toch.
Teruggebracht dus.
Intussen draaien alle schijfjes. 'k Heb een heel vreemde oplossing gevonden...
Als je de dvd laadt door op de knop "eject" vanop de dvd speler zelf te drukken, herkent hij de dvd soms niet. Wanneer je de cd-lader sluit met de afstandsbediening, herkent hij de dvd van de eerste keer. Strange, isn't it?
Waarvoor mijn dankthecompany schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:31:
[...]
Jazeker:
Y1 Position: 374
Y2: 521
X1: 60
X2: 712
Daaronder hoef je nix te doen want dat veranderd bij mij nix... Deze Firmware: http://www.medvedek.org/pyps/MTKSubXY%20v1.0.zip
Ja dat is gek...
Ik heb het niet geprobeerd want ik gebruik inderdaad, door de plaatsing, altijd de afstandsbediening.
Nou, blij dat het is opgelost. En ook bedankt voor de tip. Als ik al een keer op de speler zelf de ejectknop gebruik en het wil niet, zal ik eraan denken.
Ik heb het niet geprobeerd want ik gebruik inderdaad, door de plaatsing, altijd de afstandsbediening.
Nou, blij dat het is opgelost. En ook bedankt voor de tip. Als ik al een keer op de speler zelf de ejectknop gebruik en het wil niet, zal ik eraan denken.
Besten, \
Ik heb deze dvd speler nu ook thuis staan , maar van een goede firmware duizelt het me nu wel ff. Die van de officiele site lijk ik niet te moeten hebben?
Kan iemand mij helpen aan goede firmware.
Waar ik me momenteel nogal aanstoor is de lelijke ondertiteling (die staat in een soort waas) die op de meest vreemde tijden wordt afgebroken.
Iemand die mij aan goede firmware kan helpen?
Heel veel dank.
Bert.
Ik heb deze dvd speler nu ook thuis staan , maar van een goede firmware duizelt het me nu wel ff. Die van de officiele site lijk ik niet te moeten hebben?
Kan iemand mij helpen aan goede firmware.
Waar ik me momenteel nogal aanstoor is de lelijke ondertiteling (die staat in een soort waas) die op de meest vreemde tijden wordt afgebroken.
Iemand die mij aan goede firmware kan helpen?
Heel veel dank.
Bert.
Zelf gebruik ik deze http://voyager222.no-ip.c...22/YAKUMO_041222_PYPS.zip
Ik denk trouwens, niet gecontroleerd, dat er nu een .iso in de zip staat.
Deze kun je met Nero (Image branden, wel in het browsertje wat je in Nero krijgt, even "alle bestanden" kiezen) zo op een cd branden.
Geeft mooie, gecentreerde ondertitels. Keuze in het menu tussen groot, klein, wit en geel.
Allen met zwart randje dus prima te lezen op alle achtergronden. Je kunt, ook in het menu,
nog kiezen voor de grijze waas....
Mijn favoriet is "small white". Leest perfect en is niet zo pontificaal in beeld.
Ten opzichte van de originele FW staat de ondertiteling nu ook lager in beeld.
Succes.
Edit: Ik heb gekeken en er staat inderdaad een .iso in de .zip.
Ik denk trouwens, niet gecontroleerd, dat er nu een .iso in de zip staat.
Deze kun je met Nero (Image branden, wel in het browsertje wat je in Nero krijgt, even "alle bestanden" kiezen) zo op een cd branden.
Geeft mooie, gecentreerde ondertitels. Keuze in het menu tussen groot, klein, wit en geel.
Allen met zwart randje dus prima te lezen op alle achtergronden. Je kunt, ook in het menu,
nog kiezen voor de grijze waas....
Mijn favoriet is "small white". Leest perfect en is niet zo pontificaal in beeld.
Ten opzichte van de originele FW staat de ondertiteling nu ook lager in beeld.
Succes.
Edit: Ik heb gekeken en er staat inderdaad een .iso in de .zip.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120533 op 31-01-2005 21:13 ]
He ,dat is top. Kzou het dan ook meteen willen proberen, echter de link valt na 10 seconden dood bij mij. Dus na 200kb te hebben gedownload, is het over met de verbinding. Heb je nog een ander linkje toevallig?
edit: hop, met een downloadmanager lukte het in een dik half uur. Tis dus gelukt! Bedankt!
Bert
edit: hop, met een downloadmanager lukte het in een dik half uur. Tis dus gelukt! Bedankt!
Bert
[ Voor 18% gewijzigd door BertvanErnie op 01-02-2005 09:47 ]
Die Pyps firmware is toch wel een hele verbetering en ik gebruik nu avimux voor xvid en ac3 films, werkt perfect!PK schreef op dinsdag 05 oktober 2004 @ 15:44:
De subtitles verdwijnen nu wel erg vaak bij divxen behoorlijk irritant!
ff een zooitje films geprobeerd met de pyps firmware, maar idd. wat een enorme verbetering. Ben hier zeer tevreden mee!
Absoluut!
Ik ben persoonlijjk ook zeer blij met deze firmware. Ik heb echter nog een vraag:
Wie gebruikt deze firmware op een platbeeld TV? Ik bedoel zo'n TV waar de boven- en onderkant afgehaald zijn, ook wel bekend als breedbeeld.... ;-)
Een kennis van mij heeft ook de Yakumo en ik ben nieuwsgierig hoe de ondertitels
dan in beeld komen. Het lijkt mij dat de onderste regel wegvalt. Of gaat de ondertiteling automatisch mee omhoog als je naar 16:9 schakelt in het setup menu?
Overigens heb ik het slechts één keer meegemaakt dat de subs wegvielen in een half jaar tijd.
En dat bij een gewone oude DivX 3.11. Frequency. Eén van mijn favoriete films. Al vaker gekeken op de Yakumo maar nog niet eerder (en later ook niet weer) voorgekomen.
Zelfs bij een film met AC3 geluid vielen de subs niet weg. Ook meerdere malen gekeken.
Ik ben persoonlijjk ook zeer blij met deze firmware. Ik heb echter nog een vraag:
Wie gebruikt deze firmware op een platbeeld TV? Ik bedoel zo'n TV waar de boven- en onderkant afgehaald zijn, ook wel bekend als breedbeeld.... ;-)
Een kennis van mij heeft ook de Yakumo en ik ben nieuwsgierig hoe de ondertitels
dan in beeld komen. Het lijkt mij dat de onderste regel wegvalt. Of gaat de ondertiteling automatisch mee omhoog als je naar 16:9 schakelt in het setup menu?
Overigens heb ik het slechts één keer meegemaakt dat de subs wegvielen in een half jaar tijd.
En dat bij een gewone oude DivX 3.11. Frequency. Eén van mijn favoriete films. Al vaker gekeken op de Yakumo maar nog niet eerder (en later ook niet weer) voorgekomen.
Zelfs bij een film met AC3 geluid vielen de subs niet weg. Ook meerdere malen gekeken.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 120533 op 01-02-2005 22:51 ]
vreemd. als ik hier een dvd aan het kijken ben komt er na een tijdje een zoemend geluid uit de speler. lijkt een beetje op een ventilator. gaat na een tijdje vanzelf weer weg. komt iemand dit bekend voor?
hier nimmer gehoord.lazyed schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:16:
vreemd. als ik hier een dvd aan het kijken ben komt er na een tijdje een zoemend geluid uit de speler. lijkt een beetje op een ventilator. gaat na een tijdje vanzelf weer weg. komt iemand dit bekend voor?
Anoniem: 138580
Hoi!
Heb ook interesse om deze speler aan te schaffen (spotgoedkoop: ca. 50 euro
) ...
Maar heb nog een vraagje :
Ik heb hier wel al gezien dat de speler het aankan wanneer er meerdere films + meerdere subs op een DVD'tje staan, maar is dat dan enkel zo wanneer dit koppel telkens in een aparte dir staat ? (zoals bij de Magnum DivX speler van Aldi).
Ik heb namelijk al mijn dvdtjes zo geschreven dat alle films gewoon samen in de rootdir (met gelijkgenaamde .srt-bestanden) staan, en zou het zonde vinden als ie enkel de subs afspeelt van de eerste avi ...
En verder: ik vermoed dat dit spelertje ook geen Qpel slikt eh?
Iemand die me meer kan vertellen? Thanks!
... tot zover mijn eerste postje op GoT
Heb ook interesse om deze speler aan te schaffen (spotgoedkoop: ca. 50 euro
Maar heb nog een vraagje :
Ik heb hier wel al gezien dat de speler het aankan wanneer er meerdere films + meerdere subs op een DVD'tje staan, maar is dat dan enkel zo wanneer dit koppel telkens in een aparte dir staat ? (zoals bij de Magnum DivX speler van Aldi).
Ik heb namelijk al mijn dvdtjes zo geschreven dat alle films gewoon samen in de rootdir (met gelijkgenaamde .srt-bestanden) staan, en zou het zonde vinden als ie enkel de subs afspeelt van de eerste avi ...
En verder: ik vermoed dat dit spelertje ook geen Qpel slikt eh?
Iemand die me meer kan vertellen? Thanks!
... tot zover mijn eerste postje op GoT

Anoniem: 138580
heb hem gekocht!
maar serienummer is nu weer wat anders alsdat hier voordien stond :
(05.000501)
subserie is wel zelfde (...02)
krijg de PYPS-subs er niet op ("unknown disc")
nochthans geschreven met gesloten sessie,
en in hun laatste firmware-ISO staan alle mogelijke bins :
YFAD..., YGAD...,YWAD....
iemand een idee (kvind het jammer dat de standaard subs slecht worden afgebroken...)
maar serienummer is nu weer wat anders alsdat hier voordien stond :
(05.000501)
subserie is wel zelfde (...02)
krijg de PYPS-subs er niet op ("unknown disc")
nochthans geschreven met gesloten sessie,
en in hun laatste firmware-ISO staan alle mogelijke bins :
YFAD..., YGAD...,YWAD....
iemand een idee (kvind het jammer dat de standaard subs slecht worden afgebroken...)
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 138580 op 01-07-2005 21:27 ]
Daar ben ik weer eens...
Inmiddels gebruik ik de laatste firmware van MTZ. (V3 codepage 1252). Deze ondersteund ook alle Nederlandse karakters.
Wat plussen en minnen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken:
+ Packet bitstream ondersteuning!!! Spelen nu vloeiend af.
+ Perfecte Nederlandse karakters zoals è en ï
+ Veel snellere start van de film
+ Nu ook .sub ondertiteling mogelijk
+ Veel langere zinnen op één regel (ca. 45 tekens)
+ Mooiere achtergrond en file browser
+ Nu worden ook (voor het gemak) de ondertitelingbestanden weergegeven.
+ Veel films spelen vloeiender.
+ Bij één zin staat deze onderaan.
- Weinig karakters in filebrowser
- Kleine letters in ondertiteling zijn niet "outlined" maar in een doorzichtig achtergrondje.
MTZ heeft deze firmware zeer snel nog geschreven voordat hij tot 15 september offline ging.
Ik verwacht dat hij daarna verder zal ontwikkelen.
Persoonlijk vind ik deze firmware zeer succesvol. En als de "bugs" kunnen worden opgelost zou je kunnen spreken van een perfecte firmware. Ook heb ik nog niet kunnen waarnemen dat de film even "hapert" als de ondertitels in beeld komen.
Oh ja, nog even dit: Ik maak altijd vier kopiën plus het origineel. Dus,
YAD2710.BIN
YAD2710G.BIN
YFAD2710.BIN
YGAD2710.BIN
YWAD2710.BIN
Zorg altijd voor hoofdletters, ook .BIN. Er zijn nog een viertal namen mogelijk namelijk:
YC2710G.BIN
YEAD2710.BIN
YGC2710.BIN
YWD2710G.BIN
Ik heb ze niet nodig maar voor sommige, nieuwere Yakumo's zijn ze wel eens nodig. De speler haalt automatisch het juiste bestand er wel uit.
LINK VERWIJDERD WEGENS NIET WERKEND (ZIE ONDER)
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Inmiddels gebruik ik de laatste firmware van MTZ. (V3 codepage 1252). Deze ondersteund ook alle Nederlandse karakters.
Wat plussen en minnen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken:
+ Packet bitstream ondersteuning!!! Spelen nu vloeiend af.
+ Perfecte Nederlandse karakters zoals è en ï
+ Veel snellere start van de film
+ Nu ook .sub ondertiteling mogelijk
+ Veel langere zinnen op één regel (ca. 45 tekens)
+ Mooiere achtergrond en file browser
+ Nu worden ook (voor het gemak) de ondertitelingbestanden weergegeven.
+ Veel films spelen vloeiender.
+ Bij één zin staat deze onderaan.
- Weinig karakters in filebrowser
- Kleine letters in ondertiteling zijn niet "outlined" maar in een doorzichtig achtergrondje.
MTZ heeft deze firmware zeer snel nog geschreven voordat hij tot 15 september offline ging.
Ik verwacht dat hij daarna verder zal ontwikkelen.
Persoonlijk vind ik deze firmware zeer succesvol. En als de "bugs" kunnen worden opgelost zou je kunnen spreken van een perfecte firmware. Ook heb ik nog niet kunnen waarnemen dat de film even "hapert" als de ondertitels in beeld komen.
Oh ja, nog even dit: Ik maak altijd vier kopiën plus het origineel. Dus,
YAD2710.BIN
YAD2710G.BIN
YFAD2710.BIN
YGAD2710.BIN
YWAD2710.BIN
Zorg altijd voor hoofdletters, ook .BIN. Er zijn nog een viertal namen mogelijk namelijk:
YC2710G.BIN
YEAD2710.BIN
YGC2710.BIN
YWD2710G.BIN
Ik heb ze niet nodig maar voor sommige, nieuwere Yakumo's zijn ze wel eens nodig. De speler haalt automatisch het juiste bestand er wel uit.
LINK VERWIJDERD WEGENS NIET WERKEND (ZIE ONDER)
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 120533 op 22-07-2005 13:21 ]
Bedankt voor de tip!
(Trouwens, die link van je werkte niet voor mij... dus voor de mensen, in deze thread kun je hem downloaden: http://board.softpedia.com/lofiversion/index.php/t413.html )
Net geinstalleerd en het ziet er prima uit. Idd mooie achtergrond en dergelijke, films lijken het ook prima te doen. Moet het nog uitgebreid testen maar daar heb ik nu even geen tijd op. Had hiervoor de iexpert firmware welke het ook wel prima deed. (Ook packed bitstream support en dergelijke).
Zal later nog eens kijken of ik hier nog qwat over kan vermelden maar nu moet ik er vandoor
(Trouwens, die link van je werkte niet voor mij... dus voor de mensen, in deze thread kun je hem downloaden: http://board.softpedia.com/lofiversion/index.php/t413.html )
Net geinstalleerd en het ziet er prima uit. Idd mooie achtergrond en dergelijke, films lijken het ook prima te doen. Moet het nog uitgebreid testen maar daar heb ik nu even geen tijd op. Had hiervoor de iexpert firmware welke het ook wel prima deed. (Ook packed bitstream support en dergelijke).
Zal later nog eens kijken of ik hier nog qwat over kan vermelden maar nu moet ik er vandoor
Geen dank,
Ik hoor nog graag wat je bevindingen zijn v.w.b deze firmware. Bij mij werkt mijn link overigens prima.
Maar dat kan zijn omdat ik mij geregistreerd heb op dat forum. Als je jou link gebruikt zie je wel de post van MTZ maar niet de attachment. Je kunt deze namelijk alleen zien (en dus ook downloaden) als je bent geregistreerd. Dit als tipje voor de mensen die het bestand ook niet zien.
Ik zal zometeen eens kijken wat er gebeurt als ik op de andere PC de link gebruik.
Hmmmm, werkt inderdaad niet. Ik zal de link maar verwijderen.
Bovenstaande info is genoeg voor belangstellenden.
Ik hoor nog graag wat je bevindingen zijn v.w.b deze firmware. Bij mij werkt mijn link overigens prima.
Maar dat kan zijn omdat ik mij geregistreerd heb op dat forum. Als je jou link gebruikt zie je wel de post van MTZ maar niet de attachment. Je kunt deze namelijk alleen zien (en dus ook downloaden) als je bent geregistreerd. Dit als tipje voor de mensen die het bestand ook niet zien.
Ik zal zometeen eens kijken wat er gebeurt als ik op de andere PC de link gebruik.
Hmmmm, werkt inderdaad niet. Ik zal de link maar verwijderen.
Bovenstaande info is genoeg voor belangstellenden.
Zo, ben nu een filmpje aan het kijken en het ziet er nog steeds goed uit... leek te schokken in het begin maar bleek aan de dvd zelf te liggen, niet aan de speler 
Ik vind die korte bestandsnamen (mp3-dvd in de filebrowser) wel erg jammer trouwens... dat is mijn enige nadeel/opmerking op dit moment. Verder zag ik dat deze gebaseerd is op de Ixpert firmware welke ik heirvoor had, prima dus en deze mkz ziet er toch een STUK netter uit!
Nou heb ik volgens mij wel een firmware gehad MET long filename support... maar echt geen enkel idee meer welke of waar. Ik zal kijken of ik dat nog eens uit kan zoeken.
Maar voorlopig maakt deze een goede indruk... En over dat forum, volgens mij zag ik dat iemand anders een link naar die firmware had geplaatst... via die link downloade ik hem. Ach, het werkt
Ik vind die korte bestandsnamen (mp3-dvd in de filebrowser) wel erg jammer trouwens... dat is mijn enige nadeel/opmerking op dit moment. Verder zag ik dat deze gebaseerd is op de Ixpert firmware welke ik heirvoor had, prima dus en deze mkz ziet er toch een STUK netter uit!
Nou heb ik volgens mij wel een firmware gehad MET long filename support... maar echt geen enkel idee meer welke of waar. Ik zal kijken of ik dat nog eens uit kan zoeken.
Maar voorlopig maakt deze een goede indruk... En over dat forum, volgens mij zag ik dat iemand anders een link naar die firmware had geplaatst... via die link downloade ik hem. Ach, het werkt
En daar ben ik weer..
Ja, ik heb ook wel eens een firmware gehad met lange filenamen in de browser. Dat was de PYPS firmware die ik hiervoor gebruikte. Ik moet trouwens zeggen dat ik het verkeerd had met de ondertitels. Zij vallen NIET weg. Ik had zelf een slecht schijfje op 8X gebrand terwijl ik nu precies dezelfde inhoud op 4X heb gebrand en nu gaat alles vlekkeloos!! Ik zal dus ook dat minpuntje uit mijn post verwijderen.
Hij draait feilloos bij mij nu. Let op! Ik had eerst ook de firmware die je wel kan zien in het forum zonder registratie. Echter dat is 1250 codepage en dan worden een aantal vaak voorkomende accenten op letters zoals ï, ë, ò en meer verdraaid tot andere tekens uit oost Europa.
Nu heb ik dus 1252. Dat gaat perfect voor Nederlands.
Voor Xsempre: Ja, Qpel wordt ondersteund. En ik weet niet of het je al gelukt is om te upgraden
maar maak eens kopieën (in een andere map) en verander de bestandsnaam telkens naar een van de in mijn post genoemde namen. Brand nu ALLE bestanden, dus ook de eerste vijf, in de root van een CD. Sluit deze af en probeer het nog eens. De speler zal, zoals eerder gezegd, zelf het juiste bestand kiezen en gebruiken voor de upgrade.
Let op! Alle upgrades zijn altijd voor eigen risico. Dat staat meestal ook op de bronsite te lezen.
Succes.
Ja, ik heb ook wel eens een firmware gehad met lange filenamen in de browser. Dat was de PYPS firmware die ik hiervoor gebruikte. Ik moet trouwens zeggen dat ik het verkeerd had met de ondertitels. Zij vallen NIET weg. Ik had zelf een slecht schijfje op 8X gebrand terwijl ik nu precies dezelfde inhoud op 4X heb gebrand en nu gaat alles vlekkeloos!! Ik zal dus ook dat minpuntje uit mijn post verwijderen.
Hij draait feilloos bij mij nu. Let op! Ik had eerst ook de firmware die je wel kan zien in het forum zonder registratie. Echter dat is 1250 codepage en dan worden een aantal vaak voorkomende accenten op letters zoals ï, ë, ò en meer verdraaid tot andere tekens uit oost Europa.
Nu heb ik dus 1252. Dat gaat perfect voor Nederlands.
Voor Xsempre: Ja, Qpel wordt ondersteund. En ik weet niet of het je al gelukt is om te upgraden
maar maak eens kopieën (in een andere map) en verander de bestandsnaam telkens naar een van de in mijn post genoemde namen. Brand nu ALLE bestanden, dus ook de eerste vijf, in de root van een CD. Sluit deze af en probeer het nog eens. De speler zal, zoals eerder gezegd, zelf het juiste bestand kiezen en gebruiken voor de upgrade.
Let op! Alle upgrades zijn altijd voor eigen risico. Dat staat meestal ook op de bronsite te lezen.
Succes.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 120533 op 22-07-2005 14:40 ]
Ah ok, zal idd een PYPS firmware geweest zijn...
Nu las ik dat zij ook bezig zijn (nog steeds) met een nieuwe firmware voor de Yakumo, ook met Packed Bitstream support... maar daarmee gaat het allemaal wat minder hard (qua updates) dus ik kijk daar gewoon af en toe of er al wat nieuws te vinden is.
Moet wel zeggen dat de looks bij deze firmware me enorm aanstaan... ziet er echt heel netjes uit!
Nu las ik dat zij ook bezig zijn (nog steeds) met een nieuwe firmware voor de Yakumo, ook met Packed Bitstream support... maar daarmee gaat het allemaal wat minder hard (qua updates) dus ik kijk daar gewoon af en toe of er al wat nieuws te vinden is.
Moet wel zeggen dat de looks bij deze firmware me enorm aanstaan... ziet er echt heel netjes uit!
Enkele weken later....
Daar ben ik weer eens. Ik gebruik nog steeds ongeveer dezelfde firmware maar dan in een enigzins gewijzigde versie. Deze heb ik ook op hetzelfde forum geplaatst en in dezelfde thread.
Deze verschilt niet veel van de andere maar ik heb het "grote" lettertype gewijzigd. En ook lange bestandsnamen zijn te lezen in de browser. Met de "large fonts" passen er nu circa 55 tekens op een regel.
Mijn TV (Philips) had nogal veel overscan d.w.z. dat een groot deel van het beeld buiten het gezichtsveld valt. Ik heb deze overscan in de TV teruggeregeld. Nu vallen er ook geen letters meer buiten beeld. Natuurlijk is niet elke TV gelijk dus de kans is groot dat het met anderen wel meevalt.
Ik mis in elk geval geen stukje ondertitel meer. Het was namelijk zo dat wanneer er net één of twee letters niet meer op de eerste regel pasten dan werden deze op de tweede regel geplaatst. Dat zou nog tot daar aan toe zijn, ware het niet dat de werkelijke tweede regel in dat geval helemaal niet meer werd weergegeven.
Helaas kun je op dit forum geen bestanden uploaden dus kijk maar eens op het softpedia forum.
Onder DivXpert firmwares thread over Yakumo. Wel is registratie vereist. Anders zie je de bestanden niet en kun je ze dus niet downloaden ook....
Misschien dat iemand anders hem ergens kan hosten... Ik lees het nog wel.
Daar ben ik weer eens. Ik gebruik nog steeds ongeveer dezelfde firmware maar dan in een enigzins gewijzigde versie. Deze heb ik ook op hetzelfde forum geplaatst en in dezelfde thread.
Deze verschilt niet veel van de andere maar ik heb het "grote" lettertype gewijzigd. En ook lange bestandsnamen zijn te lezen in de browser. Met de "large fonts" passen er nu circa 55 tekens op een regel.
Mijn TV (Philips) had nogal veel overscan d.w.z. dat een groot deel van het beeld buiten het gezichtsveld valt. Ik heb deze overscan in de TV teruggeregeld. Nu vallen er ook geen letters meer buiten beeld. Natuurlijk is niet elke TV gelijk dus de kans is groot dat het met anderen wel meevalt.
Ik mis in elk geval geen stukje ondertitel meer. Het was namelijk zo dat wanneer er net één of twee letters niet meer op de eerste regel pasten dan werden deze op de tweede regel geplaatst. Dat zou nog tot daar aan toe zijn, ware het niet dat de werkelijke tweede regel in dat geval helemaal niet meer werd weergegeven.
Helaas kun je op dit forum geen bestanden uploaden dus kijk maar eens op het softpedia forum.
Onder DivXpert firmwares thread over Yakumo. Wel is registratie vereist. Anders zie je de bestanden niet en kun je ze dus niet downloaden ook....
Misschien dat iemand anders hem ergens kan hosten... Ik lees het nog wel.
Ha Tonne,
Ik zal hem morgen eens proberen, long filename support zou weer een pluspunt zijn! Maar nu is het tijd om te gaan slapen
Ik laat nog wel horen hoe het is afgelopen in ieder geval...
Ik zal hem morgen eens proberen, long filename support zou weer een pluspunt zijn! Maar nu is het tijd om te gaan slapen
Anoniem: 40554
Ik heb hem ook gekocht, maar ik krijg het ondertiteling echt niet aan de praat.
Een divxfilm + srt heb ik op cd gefikt, maar het lukt gewoon niet! (bestandnamen zijn hetzelfde).
Ik heb al verschillende firmwares geprobeerd .. maar tervergeefs
Een divxfilm + srt heb ik op cd gefikt, maar het lukt gewoon niet! (bestandnamen zijn hetzelfde).
Ik heb al verschillende firmwares geprobeerd .. maar tervergeefs
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 01-10-2005 18:39 ]
Anoniem: 40554
Het werkt nu wel aardig, alleen de achtergrond van mijn ondertiteling is licht grijs.
en soms krijg ik <i> in het ondertiteling
en soms krijg ik <i> in het ondertiteling