[DigiCam] Minolta Dimage Z3 4 MP 12x Zoom opvolger van Z2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:51
Een groot voordeel van deze camera vind ik de anti-shake functie omdat ik dus niet zo'n vaste hand heb. Mijn eerste vraag is of deze functie echt zoveel verschil maakt of dat ik hiermee nog wazige foto's schiet. Ik heb al een aantal reviews gelezen en daar schieten ze allemaal foto's met een statief en zo wordt ik nog niet veel wijzer want ik moet juist weten hoe de foto's eruit zien als ze uit de losse hand geschoten worden.

Mijn 2de vraag is of er mensen zijn met deze camera en er hun mening en gebruikerservaring over kunnen geven en als het kan enkele foto's die geschoten zijn met deze camera in daglicht en in het donker.

Ik wil de camera voornamelijk gebruiken om foto's te maken bij concerten en dat zijn dus best wel donkere locaties. Omdat ik dus niet zoveel ervaring heb met camera's wil ik van jullie graag weten of deze camera daar een beetje geschikt voor is en ik daar mooie foto's mee kan schieten in het donker zonder een statief te gebruiken.

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen zodat ik een goede camera koop i.p.v die flut camera die ik nu heb en dus een miskoop van 220 euro heb gedaan. En dat wil ik niet nog eens.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:51
Is er niemand die een antwoord heeft op mijn vragen?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136010

He dennis ongeduld, ik zit niet ieder uur achter de computer zeg.
En als je ff terug had gezocht in deze berichten was je het volgende tegengekomen:

"Als je ff je e-mail doorgeeft aan me (kijk in mijn profiel voor mijn e-mail) dan geef ik je een link naar concertfotos die ik met de Z3 heb gemaakt."

Dus, laart maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 23:25
hallo ik heb zonet deze kamera gekocht
ik verwacht hem eind deze week

nu heb ik deze site gevonden http://raynox.co.jp/english/digital/z3/index.htm

zijn er winkels in belgie of nderland waar deze lenzen misschien nog verkocht word

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

kep dan toch maar de knoop doorgehakt.
Kep de Minolta Z5 gekocht. Ik post mijn resultaten zodra ik em binnen heb.

hoeveel feauteaux kan ik maken met een 512MB kaartje? 128 ofzo he op 5MPix

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
de Z6 komt er ook aan zag ik in een nieuwsbericht.
http://www.steves-digicams.com/pr/km_08192005_z6_pr.html

en op de officiele site:
http://konicaminolta.com/...mage/dimage-z6/index.html

[ Voor 35% gewijzigd door w3news op 20-08-2005 01:44 ]

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912

6 megapixel op 2,5 inch ccd, dat belooft niet veel. En rest niet zo veel veranderd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
hoezo belooft dat niet veel wil mrgen de Z6 gaan kopen

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Hetzelfde ccd wordt gebruikt, en er worden meer pixels uit dezelfde grote gehaald, wat dus nog meer ruis oplevert.

Zie anders hier als je er vragen over hebt.
http://www.dpreview.com/learn/?/glossary

[ Voor 42% gewijzigd door w3news op 26-10-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
ik heb sinds 10-8 een Z3, en is laatst gerepareerd en was hem 6 weken kwijt. :( nu ik hem terug heb blijkt de zelfontspanner het niet meer te doen. ik kan hem nu wel weer laten repareren maar ben hem dan weer minstens 4 weken kwijt, en omdat ik in december op vakantie ga wil ik dat liever niet doen omdat het niet zeker is dat ik hem dan terug heb.

nu mijn vraag, de nieuwste firmware stond er al op (1.03e zelf gedaan) en heb die nog een keer erop gezet en dat hielp niet .weet iemand hoe ik die zelftimer weer aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
wat zie je precies? tot hoever lukt het?
Kun je aangeven waar het probleem zich voordoet met de zelfontspanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
w3news schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:41:
wat zie je precies? tot hoever lukt het?
Kun je aangeven waar het probleem zich voordoet met de zelfontspanner?
Bedankt voor de hulp maar het is niet meer nodig,
ik was een 2e optie die ook moet aan staan vergeten |:( (ja, ik voel me een ontzettende eikel) maar gelukkig wisten 2 (!) menden in een fotozaak het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

w3news schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:05:
Hetzelfde ccd wordt gebruikt, en er worden meer pixels uit dezelfde grote gehaald, wat dus nog meer ruis oplevert.

Zie anders hier als je er vragen over hebt.
http://www.dpreview.com/learn/?/glossary
Maak je niet zo druk. Bij Sony is op dit moment zelfs het omgekeerde aan de gang. De nieuwe 7 mp chip is minder gevoelig voor ruis dan de 5 mp voorganger (beide 1/1.8").

Quote van DPreview
Sony's 7MP chip has impressed us in every camera we've tested, offering significantly lower noise and better dynamic range than the 5MP chip that preceded it (Sony didn't make a 6MP version), so image quality is, unsurprisingly, pretty good.
Als dit voor Sony geldt, betekent dit dat het dus al niet meer mogelijk is om aan te nemen dat per definitie een zelfde chip met meer pixels een slechter resultaat oplevert. Gewoon even wachten op een review. Eerlijk gezegd verwacht ik dat de Z6 minder ruis produceert dan ze Z5 aangezien dit een van de kritiekpunten van de Z5 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/z6.html

...
The overall image quality of the Z6's 6-megapixel Fine mode wasn't what we had expected. While the majority of our images were sharp, there was very noticeable noise present in areas of contrast, giving images a grainy look...
...
Bottom line - we felt a little let down by this latest addition to the "Z" line. While it offers all of the features we love about these "super zoom" models, its mediocre image quality really drags it down. It has the ability to capture awesome video, but only at the smaller 320x240 resolution. With a MSRP of $399, it offers an OK value, especially for those who enjoy taking portraits. If you're in the market for a digicam with great telephoto capabilities and love the features of Konica Minolta's "Z" series, but don't necessarily need 6-megapixels of resolution, we recommend you take a look at the 5-megapixel DiMAGE Z5.

[ Voor 17% gewijzigd door w3news op 02-11-2005 00:28 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste