ik wil een image tank, maar welke, tests ?
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw TopicAn investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Goede tip! Ik heb zelf de PD70X (lijkt hetzelfde ding te zijn), daar heb ik verleden week een 160 GB disk in gezet, die werd inderdaad als 127 GB gezien. Dus de "oude" 120 GB weer teruggezet. Disk deed in een andere USB behuizing precies hetzelfde, lijkt dus een beperking in de gebruikte IDE-USB chipsets te zijn.quote:Ethirty schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:10:
Volgens de specs kan die hyperdrive alleen overweg met PATA tot max 128GB? Wel goed opletten dus als je de hardisk los koopt.
This footer is intentionally left blank
Is er iemand die deze imagetank toevallig heeft en/of kan bevestigen dat dat kan?
Bij voorbaat super bedankt!!
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1G), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii
Kickquote:Lau26 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:57:
Ik ben sinds kort op zoek naar een imagetank en ben de Nexto Extreme ND2700 tegengekomen. Maar ik weet niet of je met dit apparaat de inhoud van alle media die je erin kan doen kan bekijken, en dan ipv van alles te kopieren ook alleen bepaalde geselecteerde bestanden kan overzetten (met andere woorden ''filebrowsen'' en zo dan kopieren/deleten enz).
Is er iemand die deze imagetank toevallig heeft en/of kan bevestigen dat dat kan?
Bij voorbaat super bedankt!!
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1G), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii
Een topic kicken na 2 dagen is een beetje overdreven, vind je zelf ook niet?quote:
[OT]
Ik heb zelf ook lang lopen nadenken over een imagetank maar toch maar besloten om voor een netbook oplossing te gaan. Deze zijn klein, bieden genoeg opslag en geven ook nog eens de mogelijkheid om 's avonds even je foto's lekker terug te kijken en daarnaast ook nog de mogelijkheid om eenvoudig contact te houden met het thuisfront. Plus dat het ding eenvoudig in mijn fototas past...
Verder ben ik het met je eens defect, een netbook is toch wel ideaal
"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)
Lau26 wijzigde dit bericht 27-02-2009 23:18 (30%)
Reg. datum: 02 juli 2003
De snelheid is (zeker in combi met snelle CF kaart) zeer prettig en de recentere firmwares (tenzij je een 1e versie hebt) doen een handige verify; kost iets meer tijd, maar je hebt een imagetank om zeker te zijn dat foto's bewaard worden, niet om zo snel mogelijk foto's kwijt te raken. Zeker als je veel schiet is die snelheid zondermeer belangrijk; met twee CF kaartjes kan je zowat non-stop doorschieten door ze om-en-om te gebruiken.
Betreffende een netbook als imagetank gebruiken...
- Het beeldscherm is natuurlijk fantastisch en even snel kijken hoe een foto er na bewerken/bijsnijden uit zou kunnen zien is ook mogelijk.
- Het is uiteraard wat minder portable en tijdens het schieten wat onhandig in gebruik. Een netbook gaat niet zo makkelijk in je binnenzak of aan de riem, en als het al kan is het lastiger om snel te bedienen.
- De extra mogelijkheden die je als fotograaf niet nodig hebt, maar als normaal mens wél handig zijn.
- Ze hebben niet allemaal een interne kaartlezer, en als er al een opzit is het zelden een snelle kaartlezer; externe snelle lezers zijn weer extra kosten en extra apparatuur om mee te sleuren.
- Als je een netbook tóch al niet portable vind, is er weinig reden om een netbook te verkiezen boven een kleine laptop. Hoogstens een prijsverschil wat tegenwoordig toch al niet zo groot meer is.
mvdlee wijzigde dit bericht 16-03-2009 16:04 (36%)
Bij de komende bruiloft gaat de vosonic mee,
Dan heb ik al genoeg om mee te zeulen.
voor de komende vakantie gaat de netbook mee, dan kan ik de imagetank thuis laten.
www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 50D | grip BG-E2N | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8
Zoals zo velen hier in dit topic ben ik ook op zoek naar een image tank voor de opslag van foto's.
Na het lezen van de vele pagina's in dit topic heb ik mijn zoek tocht terug gebracht naar 3 imagetanks,nl:
Vosonic VP3320 120Gb prijs ¤ 105,-
Seitec P2SHS (High Speed) imagetank prijs ¤ 92,-
Hyperdrive HD80 120 GB prijs ¤ 159,-
Na het lezen van verschillende gebruikers reviews rest mij nog de vraag welke van deze 3 is de beste keuze?
Ze hebben alledrie niet de mogelijkheid om foto's terug te zien, maar dat vind ik ook niet zo heel erg belangrijk. Geldt hier, GOEDKOOP IS DUURKOOP? Of valt dat wel mee? En hebben ze alledrie de mogelijkheid om eventuel RAW foto's op te slaan. Want ik heb gelezen dat sommige image tanks dit niet kunnen.
Wie kan mij helpen?
Canon EOS 450D user
De PD70X heeft in elk geval "last" van de 137 GB ATA limiet.
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Reg. datum: 28 augustus 2003
Ik heb zelf een HyperDrive80 (PD70X) waarvan de batterijvoeding het niet meer doet, netspanning is geen probleem. Ook heb ik een Nextodi ND-2500 waar ik erg tevreden over ben. Er zit nu een 80Gb disk in maar dat wordt een 250Gb disk voor de komende vakantie.quote:
Let er op dat het apparaat wat je gaat kopen wel gebruik maakt van SATA en niet van PATA/IDE. De PATA schijven zijn van het oude stempel, niet groter dan 250Gb (even snel gezocht) en niet in 7200 toeren te krijgen. SATA is in deze toch de toekomst.
http://www.4memory.nl/hyp...batt-autolader-p-565.html
Maar 100 euro vind ik nog vrij veel geld...
Ik hoef geen schermpje, wil alleen CF kaartjes kunnen backuppen.
Flickr | FrankHerrman.nl | Canon EOS 5D Mark II | Canon EF 24-70mm f/2.8L USM | Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM | Canon EF 300mm f/4L IS USM
Werkend getest icm Sandisk SDHC Extreme III 8 GB & Platinum 8 GB (beide Class 6).
Misschien info waar een ander ook nog wat aan heeft.
Flickr | FrankHerrman.nl | Canon EOS 5D Mark II | Canon EF 24-70mm f/2.8L USM | Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM | Canon EF 300mm f/4L IS USM
Mijn tip sloeg ook niet op jouw vraagquote:Wekko schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:59:
Ah dat had ik nog niet eens gezien. Maarja, 100 euro vind ik nog veel geld voor een image tank waar nog geen HD in zit. Haal ik denk ik toch liever gelijk een netbookje met 160GB HD.
SPECS | Nikon D300 + grip, Tamron 17-50mm SP AF f/2.8 xr, Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6 AF-S VR, Sigma 100-300 f/4, Sigma 1,4 TC
Netbook heeft opstarttijd, imagetank niet. Als de accu leeg is heeft de netbook een stopcontact nodig, de imagetank werkt op AA batterijen die je overal kunt kopen. Elk dient z'n doel, op vakantie neem ik beide mee (en zet foto's op beide).
Volgens mij is die Seitec/Conceptronic hetzelfde als de Xs-Drive Smart'squote:mtenbos schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:10:
Heb al een jaar een conceptronic. Works like a dream.
[/quote]
dat is de zelfde als de seitec![]()

Check hier voor de laatste PocketPC freeware.
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last