Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Beta schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:27:
[...]

Misschien dat je ergens een Epson P3000 kan vinden?
http://tweakers.net/pricewatch/152162/epson-p-3000-multimedia-storage-viewer-40gb.html

Ik ben er wel tevreden over :)
Ik heb een p2000, ben er ook tevreden over. Hoewel 40gb nu wat karig wordt en ie van nieuwere camera's geen raw files kan lezen heb ik er heel wat jaartjes profijt van gehad.
Misschien die schijf eens een keer wisselen voor een 160gb. L)

Ik gebruik 'm puur als back-up onderweg, ik wis m'n kaartjes dus niet na 't kopiëren. Er zit een heel behoorlijk scherm op met een hoge resolutie en je kan diashowtjes samenstellen en evt met een tv-out op tv showen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 15:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik ben voor de aankomende vakantie periode op zoek naar een mediaplayer/imagetank combi. Alhoewel er zat opties zijn voor beide functies apart ben ik nog geen apparaat tegengekomen die uitgesproken beide functies ondersteunt. Het is daarbij niet belangrijk of er met accu alleen gekopieerd kan worden, maar uiteraard zou het wel handig zijn als er een kopieer functie beschikbaar zou zijn via een onboard lcd schermpje of in elk geval via scart out/s-video out die functie makkelijk biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Netbookje?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297917

littlejoannes schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:09:
[...]

Er bestaan ook lege image tanks, dus zonder HDD. Dan kan je een kleinere HDD zoeken en installeren

[...]

De nieuwere hebben wel zo'n functie. In het verleden waren er wel USB apparaatjes die SD of USB-sticks naar andere media konden kopieren. Als je een High end dSLR hebt kan die dat zelfs intern doen.
Hmm.. een hdd installeren.. ik weet niet of me dat zo 1,2,3 lukt.
Ik heb geen high end cam. Het gaat me ook maar puur er om dat ik die foto's dubbel heb. Of het nou op een tweede kaartje is of op een harddisc, of laptopje..
Ik ga nog wel ff googlen kijken wat er te koop is, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het goedkoopste netbookje is toch zeker zo'n 200 euri?
* edit* ow, dat was niet een reactie op mijn eerdere bericht. lol :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 297917 op 10-03-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beta schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:27:
[...]

Misschien dat je ergens een Epson P3000 kan vinden?
http://tweakers.net/pricewatch/152162/epson-p-3000-multimedia-storage-viewer-40gb.html

Ik ben er wel tevreden over :)
Daar kan je, je foto's op bekijken. Erg mooi maar dat hoeft van mij niet. Liever zo goedkoop mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand bekend met dit apparaatje?:

http://www.d95.nl/product...c-vp3620-20-gb#afbeelding

hier nog goedkoper:
http://www.fotostunter.co...&cPath=70&products_id=186

Ik zie dat het een oude model is. Hoe zit het eigenlijk met bestandstypes. Kan het zo zijn dat die oudere appaartjes alleen maar jpeg accepteren? en geen Raw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-04 12:53
Ik weet niet of die Vosonic VP3620 SDHC ondersteunt, zoek dat uit, anders heb je met SD kaartjes in elk geval een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PageFault schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:46:
Ik weet niet of die Vosonic VP3620 SDHC ondersteunt, zoek dat uit, anders heb je met SD kaartjes in elk geval een probleem.
owwja, ook weer iets om rekening mee te houden.. thanks
Er staat SD bij, geen SDHC..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 297917 op 12-03-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310978

Ik ben op zoek naar een nieuwe imagetank, deze wordt gebruikt als back-up van mijn foto's,
nu heb ik gekeken wat er zoal in omloop is en ik wil er eentje waar de foto's op te zien zijn na upload.

er zijn er diverse op de markt en ik zag de Epson-P6000 of P-7000 en de vosonic 8870 of 8860, wie kent deze imagetanks en kan mij vertellen wat de kwaliteit van beide is?

voor zover ik weet kunnen beide overweg met RAW en eten ze beide verschillende soorten kaartjes, alleen bij de epson heb je een extra adapter nodig want die eet enkel CF kaarten, weet niet of dat handig is dan zit je weer met een extra stukje dat je nodig hebt om het goed te laten werken.

De vosonic kan wel diverse kaartjes hebben en is geen adapter nodig.

maar welke is nu beter? wat zijn jullie ervaringen met deze imagetanks.

(ik heb dus geen adies nodig om extra geheugenkaartjes aan te schaffen, die heb ik meer dan voldoende, ook wil ik geen netbook dat is ook te lastig heb je ook weer een extra kaartlezer bij nodig en is te langzaam met uploaden)

ervaringen dus en advies omtrent een van deze imagetanks,

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Anoniem: 310978 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:09:
...
er zijn er diverse op de markt en ik zag de Epson-P6000 of P-7000 en de vosonic 8870 of 8860, wie kent deze imagetanks en kan mij vertellen wat de kwaliteit van beide is?
...
Zelf ben ik ook aan het kijken naar een imagetank, de Vosonic 8870 & 8860 zijn inderdaad erg leuk. :9
Let op dat je ook nog een losse 2,5inch Sata Harddisk bijbesteld, evt bij een andere Shop.
Zelf wil ik minimaal een 500GB Harddisk ism een imagetank gebruiken.

Gebruikerservaring heb ik dus (nog) niet, maar ben net als jij erg benieuwd of iemand hier op Tweakers dat al wel heeft, met name met een Vosonic 8870/8860.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 00:06
Ik ben al even op zoek naar een imagetank waarbij onze FullHD camera ook gekopieerd kan worden.
Waarschijnlijk denk ik te moeilijk en kopieert zo'n apparaat gewoon alles zonder naar bestandstypen te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bitshape schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:51:

Let op dat je ook nog een losse 2,5inch Sata Harddisk bijbesteld, evt bij een andere Shop.
Zelf wil ik minimaal een 500GB Harddisk ism een imagetank gebruiken.
ja, daar kijk ik zeker naar, staat er ook vaak wel bij of het met of zonder disk is.
500gb is voor mij meer dan voldoende, kan al met 160 goed uit de voeten denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Arunia schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:55:
Ik ben al even op zoek naar een imagetank waarbij onze FullHD camera ook gekopieerd kan worden.
Waarschijnlijk denk ik te moeilijk en kopieert zo'n apparaat gewoon alles zonder naar bestandstypen te kijken?
Correct! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat is een simpel en makkelijk antwoord. :D
Thanks!
Ik had al even zitten kijken. Denk eigenlijk heel erg aan de:
Hyperdrives.
Waaronder de Colorspace SATA en de O
De UDMA vind ik dan weer net te duur.

Nu wil het zo zijn dat we naar Hawaii gaan over een week of 7 voor 3 weken.
Voor de fotocamera heb ik mijn Gmini 500 nog steeds welke ruim voldoende opslag heeft.
De FullHD film is 60GB vandaar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe moet ik dit lezen? Wil je de camera via USB gaan aansluiten of is de camera voorzien van flash geheugen dat je eruit wilt halen en in de imagetank wilt stoppen (60GB is een beetje vreemde hoeveelheid, vandaar mijn vraag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah, toch te onduidelijk omschreven.

Het gaat om een Canon FullHD 20nogiets. Met een HDD van 60GB. Deze kan via een USB kabel als USB device aangesloten worden. Dat is dan ook nog de enige mogelijkheid om bestanden over te zetten.
Er zit wel een mogelijkheid voor Flash geheugen in (SDHC), maar daar zouden we dan eerst kaartjes voor moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als die imagetank (ken het model/merk niet) als USB host kan werken dan is dat inderdaad een goede manier.

Daarnaast vind ik het een goed idee om wel SDHC kaartjes te kopen. Op het moment dat je filmt op een kaartje gebruik je namelijk minder stroom (HDD staat uit), heb je minder kans op falen van de HDD en hoor je het geluid van de ronddraaiende HDD niet in de opname. Je kunt op een rustig moment -als het goed is- altijd de beelden van de SDHC kaart naar de interne HDD kopieren ;) Iedere class4 of class6 kaart (class10 wordt waarschijnlijk niet ondersteund) is goed genoeg om op op te nemen.

Tot slot: je hebt waarschijnlijk een Canon HG10/HG20/HG21 ;)

Edit: ah 20 erin. Volledige typenr is de Canon Vixia HG20 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 15-06-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
haha, je hebt echt helemaal gelijk. Wij hebben die. Nahja, mijn vrouw is de filmer van ons.
SDHC is misschien toch interessant om te doen. We zitten nu heel erg te dubben of we wel of niet zo'n imagetank moeten kopen. Want voor de foto's zelf is het niet zo'n probleem. Het zou zonde zijn als we die 60GB niet eens vol krijgen en dus voor nop een imagetank hebben gekocht. We gaan dus nog dubben hierover.
Thanks voor de info. Wat betreft USB-host lijkt me dat die tank dat wel kan.
Hij schijnt wel supersnel te zijn. Voor 60GB wel een must lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 15-06-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor filmen geldt imo een beetje: bedenk wat je aan eindmateriaal wilt hebben. Als ik uitga van 8GB/uur, dan heb je een werkdag aan materiaal om terug te kijken aan het einde van de vakantie. Geen idee hoe interessant jouw vakanties zijn, maar de mijne wil ik absoluut niet zo lang op film hebben :P

Zelf houd ik rekening met een uur of 3 aan materiaal (meer opgenomen, maar direct op vakantie al verwijderd) en dat uiteindelijk terugbrengen naar 30-45 minuten. Zorg ervoor dat je vanaf statief filmt (zet dan de OIS uit) en dat je voldoende tussenshots maakt, die je er in de montage tussen kan plakken (dus een stukje filmen van het strand etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ga helemaal mee met je uitspraak.
Met foto's kun je redelijk snel aan het einde zien wat goed is en wat niet. De gene die heel erg op elkaar lijken moet je dan tegen elkaar wegstrepen.

Voor film moet je ook echt alles kijken. Maar goed, dat is voor alsnog mijn vrouw d'r probleem. Ze heeft nog wat spul staan op de server wat ze mag gaan bewerken. :P

Mijn vakantie's zijn ook meestal niet zo boeiend om te filmen. Alhoewel we nu voor het eerst naar Hawaii gaan. Maar dan nog is het de vraag of het zo interessant is.
Met de huwelijksreis (hadden toen jammer genoeg nog een oudere camera) hebben we een dagboek bijgehouden en uiteraard ook nog gefilmt. Dat is wel een leuke bijkomstigheid tussen de film door iedere dag.

Maar goed tips iig wat betreft de tussenshots. Ik heb zelf een simpel statief voor mijn fotocamera, maar verwacht niet dat ik die mee ga nemen. Veel te veel zooi en we willen natuurlijk nog spul mee terug nemen.
Misschien is er zelfs nog een USB-host externe HDD. Dat zou geld schelen en wellicht hetzelfde doen.

Gisteren in ieder geval nog heel even over gehad (van haar kant), maar we zijn er nog niet uit. Simpelweg omdat we niet weten of we de camera wel helemaal vol filmen in die 3 weken. Wat je zegt, je moet niet té veel film hebben.

Doe me gelijk denken aan kennissen die 10 pakken foto's hadden van een weekendje Disney >_<.
alhoewel wij regelmatig gaan en nog steeds aardig wat foto's maken. Maar 10 rolletjes vol?!

Maar goed, ik dwaal gigantisch af.

Als iemand nog iets weet over de kwaliteit van die 2 welke ik genoemd heb. Het enige dat ik weet is dat ze heel snel zijn. 1GB/m als ik het goed heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste offtopic bericht. :)

Je kunt je camera verbinden met een reguliere externe HDD door gebruik te maken van een product als de Sitecom USB-on-the-go box (zie bijv http://www.speurders.nl/o...usb-gegeven-51922808.html) tussen de camera en de externe HDD. Sitecom lijkt dat product niet meer te maken, maar wellicht zijn er nog andere opties beschikbaar van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niemand hier dan ervaringen met de Epson-P6000 of P-7000 en de vosonic 8870 of 8860 ? zie mijn bovenstaande vragen een aantal berichten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees hier een minireview van de P6000, maar heb er zelf geen ervaringen mee.

Ik heb zelf ervaringen met vosonic modellen en een onbekend merk. Ze doen wat ze moeten doen, namelijk het kopieren van data. Imo is het even belangrijk om te formuleren welke aspecten jij belangrijk vindt. Heb je een extreem snel apparaat nodig of is het voldoende als ie op normale snelheid schrijft? Welke aspecten -naast het terugkijken- vind je belangrijk?

Ik zou zelf niet geneigd zijn een model aan te schaffen waarbij je een adapter moet gebruiken. Het lijkt mij onhandig, storingsgevoelig en de mogelijkheid bestaat dat je het ding kwijt raakt.

Mijn ervaringen met Vosonic zijn prima. No-nonsense apparaten die gewoon doen wat ze moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een snel apparaat nodig dus hij moet 8gb in korte tijd over kunnen zetten,
hij moet overweg kunnen met RAW, mijn huidige camera slikt CF dus die epson is
voor mij geen probleem, maar tijdens vakantie maakt mijn familie ook gebruik van de
imagetank en met hij dus ook andere kaarten kunnen slikken,
ook met het oog op aanschaf nieuwe camera die gebruik maakt van andere kaartjes.

scherm moet duidelijk en helder zijn en tijdens b.v een bruidsshoot moet het paar
via het scherm een bedankkaartje kunnen kiezen zodat ik die gelijk af kan laten drukken.

verder moet de batterij lang mee gaan en niet na een kaartje of 2 van 8 gb er mee stoppen.
ik moet hem de hele dag kunnen gebruiken, ook als ik 25gb volschiet zonder dat de batterij
leeg is op het eind.

verdere aspecten zijn voor mij van ondergeschikt belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In dat geval zou ik actief op zoek gaan naar reviews van het apparaat of anders even rondbellen en vragen wie het ding voorradig heeft. Vragen of ze hem voor je opladen en langs gaan en gewoon een paar kaartjes kopieren. Dan weet je precies waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat is misschien wel het proberen waard, moet ik alleen even zoeken waar ze beide op voorraad hebben, maar dat zal welgaan lukken, goeie tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Anoniem: 310978 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:43:
ja dat is misschien wel het proberen waard, moet ik alleen even zoeken waar ze beide op voorraad hebben, maar dat zal welgaan lukken, goeie tip.
Tsja nog maar eens.
Ik heb zelf de P3000 en die verschilt niet onwijs veel van de P6000 dacht ik.
http://tweakers.net/produ...-storage-viewer-40gb.html

Het is niet veel en misschien breid ik hem binnekort wel even uit (de review) na enkele maanden gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank AvdE voor de reactie, ik ga het doornemen.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste