Hoofdcategorieën
Topicacties

ik wil een image tank, maar welke, tests ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 februari 2001

Ik heb een paar weken geleden een seitec ps2 image tank gekocht met een 160 gb hd, de eerste die ik binnen kreeg was DOA. Binnen een week had ik een nieuwe gelijk geprobeerd en hij deed het.
Nu zijn wij een paar dagen op vakantie geweest en m'n image tank flink uit geprobeerd, thuis komend wilde ik natuurlijk mijn foto's op mijn mac zetten maar vergeet het maar niets meer, meeste foto;s heb ik nog maar een aantal niet meer en ik ben bang dat het niets meer wordt :'(.

Nu heb ik geen vertrouwen in het apparaat en zit te denken aan een ander toestel bv compactdrive PD70X.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Nikon d200, Nikkor AF-S 18-200MM/3.5-5.6G DX VR,Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO : Imac 24" 4GB

Reg. datum: 19 maart 2005

quote:
mtenbos schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:48:
Ik heb een paar weken geleden een seitec ps2 image tank gekocht met een 160 gb hd, de eerste die ik binnen kreeg was DOA. Binnen een week had ik een nieuwe gelijk geprobeerd en hij deed het.
Nu zijn wij een paar dagen op vakantie geweest en m'n image tank flink uit geprobeerd, thuis komend wilde ik natuurlijk mijn foto's op mijn mac zetten maar vergeet het maar niets meer, meeste foto;s heb ik nog maar een aantal niet meer en ik ben bang dat het niets meer wordt :'(.

Nu heb ik geen vertrouwen in het apparaat en zit te denken aan een ander toestel bv compactdrive PD70X.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Heb al een jaar een conceptronic. Works like a dream.

[/quote]

dat is de zelfde als de seitec :+ :+

Nikon d200, Nikkor AF-S 18-200MM/3.5-5.6G DX VR,Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO : Imac 24" 4GB

quote:
mtenbos schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:10:
[/quote]

dat is de zelfde als de seitec :+ :+
gossie, lijkt niet op die van mij-gek toch die wereld.

Sun Tzu Knows

Ik heb de PD70x en ik 'was' zeer tevreden over dit apparaat. Heeft me op vakantie eigenlijk nog nooit in de steek gelaten maar een paar weken geleden heeft hij de geest gegeven. HD lijkt nog goed maar om 1 of andere reden verkloot de software iets op de hardeschijf waardoor het copieren niet meer lukt. Ik heb verder nog niet gezocht op internet of dit apparaat vaker dit soort trekjes vertoont maar het is misschien nog wel ff de moeite waard om dat te checken. Voor mijn volgende vakantie ga ik iig op zoek naar een andere image tank ;) (btw ik ken meerdere mensen met een PD70x die er geen problemen mee hebben, maar het is misschien iets om in overweging te nemen).

Democratie is de dictatuur der meerderheid

Beste allemaal,

Ik sta ook voor een dillemma. To imagetank or not to imagetank :p Ik ga 5 weken op vakantie in Amerika, en een laptop is geen mogelijkheid als datastorage. Heel veel CF kaartjes kopen zag ik niet echt als een optie, dus ging ik even op een rijtje zetten wat nou voor mij de voor- en nadelen zijn van een imagetank.
De door mij bedachte opties zijn:
Imagetank
+ 2,5" hdd's zijn goedkoop, voor dik 50 euro heb je 160gig tegenwoordig
+ Extra backup (gaat er nou een sd kaartje kapot, dan heb ik in ieder geval die paar RAW's nog)
+ Voeding geen probleem
- 2,5" schijven zijn gevoelig voor metaaldetectoren op het vliegveld
- Ik heb al een externe hdd (USB2.0) van 500 gig
CF+externe hdd
+ Niet veel investering; heb al 5gb aan CF en 500gig aan externe opslag
- Afhankelijk van een internetcafé. HDD moet via het lichtnet gevoed worden; kan dit in de meeste gevallen in een internet café op zo'n werkplaatsje?

Dus vraag ik mij af of er niet een oplossing is om gewoon op mijn hotelkamer middels een soort hulpstuk mijn camera leeg te tanken op de harde schijf?
Mijn oog viel overigens wel op de Seitec P2SHS, maar daar lees ik niet zo'n goede dingen over, en kan er verder niks op internet over vinden aan reviews. Ik wil in dit geval een product hebben dat ik kan vertrouwen.

Alvast bedankt!

Reg. datum: 03 juni 2001

Ik heb die Seitec die je noemt, en het is in principe een ontzettend eenvoudig ding maar doet wat het moet doen. Je kunt er dus geen foto's mee terugkijken om te checken of het goed is overgezet, wel is er een indicator voor de beschikbare ruimte op de harde schijf.
Let er wel op dat het een sloom ding is, maar als je 'm gewoon 's avonds in je hotelkamer laat overpompen is het prima. Als je je kaartje snel weer beschikbaar moet hebben om hem weer vol te knallen raad ik deze niet aan, maar als je even tijd hebt om je tank z'n werk te laten doen is het een prima ding voor weinig geld.

quote:
Wilko schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:31:
Ik heb die Seitec die je noemt, en het is in principe een ontzettend eenvoudig ding maar doet wat het moet doen. Je kunt er dus geen foto's mee terugkijken om te checken of het goed is overgezet, wel is er een indicator voor de beschikbare ruimte op de harde schijf.
Let er wel op dat het een sloom ding is, maar als je 'm gewoon 's avonds in je hotelkamer laat overpompen is het prima. Als je je kaartje snel weer beschikbaar moet hebben om hem weer vol te knallen raad ik deze niet aan, maar als je even tijd hebt om je tank z'n werk te laten doen is het een prima ding voor weinig geld.
tijd is een relatief begrip: 4Gb in 15-20 minuten met mijn conceptronic die volgens eerdere berichten hetzelfde is (de look is alleen anders). Overigens is een sd kaart van 16Gb geen optie. Kosten per stuk op ebay rond de ¤ 45.00 (fastmemoryman) of kan de camera niet tegen sdhc?

quote:
Wilko schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:31:
En ik kan welke 2,5" schijf dan ook hierin kwijt hè? Geheugenkaartjes lopen op tot en met 2gb per stuk, en dat kan inderdaad in alle rust. Desnoods in de auto want er zit geloof ik een autolader bij.

quote:
Skulllord schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:06:
[...]

En ik kan welke 2,5" schijf dan ook hierin kwijt hè? Geheugenkaartjes lopen op tot en met 2gb per stuk, en dat kan inderdaad in alle rust. Desnoods in de auto want er zit geloof ik een autolader bij.
In die van mij pata only....

Reg. datum: 24 juni 2008

Hoi, even een kleine vraag:
Wie heeft er ervaring met de Conceptronic imagetank, en dan met name gevoeligheid voor beveiligings-apparatuur op vliegvelden?????

Reden: ik ben nu met m'n 2e exemplaar van dit jaar aan de slag, 1e exemplaar begaf de geest na een trip naar de Canarische eilanden :( uiteraard met nog alle foto's van die hele week er op!
Gelukkig goed contact met de leverancier: toestemming om de HDU uit te bouwen & data te redden, kreeg netjes nieuwe garantie-sticker toegezonden zodat ik 'm kon omruilen voor een nieuw exemplaar :) .
Helaas, ook dit nieuwe exemplaar begaf het na een bezoek aan Schiphol :( :( . Ditmaal gelukkig zónder dat er heel veel foto's op stonden (moet nog proberen de foto's te redden).

Het lijkt er veel op dat de bagage-scan op vliegvelden de software van deze image-tank "zapt".
Wanneer dat zo mocht zijn: zijn er image-tanks die wél "vliegveld-safe" zijn of zijn er methoden om deze ellende te voorkomen???
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/info :)

Grtz, Jacques

quote:
JaGe53 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:42:
Hoi, even een kleine vraag:
Wie heeft er ervaring met de Conceptronic imagetank, en dan met name gevoeligheid voor beveiligings-apparatuur op vliegvelden?????

Reden: ik ben nu met m'n 2e exemplaar van dit jaar aan de slag, 1e exemplaar begaf de geest na een trip naar de Canarische eilanden :( uiteraard met nog alle foto's van die hele week er op!
Gelukkig goed contact met de leverancier: toestemming om de HDU uit te bouwen & data te redden, kreeg netjes nieuwe garantie-sticker toegezonden zodat ik 'm kon omruilen voor een nieuw exemplaar :) .
Helaas, ook dit nieuwe exemplaar begaf het na een bezoek aan Schiphol :( :( . Ditmaal gelukkig zónder dat er heel veel foto's op stonden (moet nog proberen de foto's te redden).

Het lijkt er veel op dat de bagage-scan op vliegvelden de software van deze image-tank "zapt".
Wanneer dat zo mocht zijn: zijn er image-tanks die wél "vliegveld-safe" zijn of zijn er methoden om deze ellende te voorkomen???

Grtz, Jacques
Hier geen enkel probleem. Inmiddels 4 keer in een vliegtuig gestapt en hij doet het nog steeds.

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
Tuurlijk zijn imagetanks vliegveld safe. Anders zou mijn laptop ook iedere keer gezapped worden?! Daar zit geen meer metaal ofzoiets omheen. Let op dat je met een tank meer rondloopt en misschien wat onvoorzichtiger mee omgaat als met een laptop. Het blijft een mechanisch iets.

Er wordt alleen met röntgen gekeken en dat heeft geen effect op electronica anders was ik iedere keer m'n muziek van m'n ipod kwijt 8)7 8)7

gewoon Arjan

quote:
Mijn PD70X is al 2x meegeweest naar de USA. Geen probleem. Ook de laptop gaat probleemloos door de scanner. Echter heeft de PD70X een behuizing die van metaal is, enkel de zijkanten zijn van plastig. En de laptop heeft eeen magnesium behuizing. Dus kan ik me goed voorstellen dat deze metaallagen + de behuizingen van de HD's zelf ervoor zorgen dat de straling geen enkele kans heeft. Tevens is het steeds als handbagage vervoerd.

This footer is intentionally left blank

Reg. datum: 24 juni 2008

Hmmm, lijkt er dus op dat ik gewoon "domme pech" heb :'( .
Blijft natuurlijk wél stevig balen, wie zit er nou op te wachten om na een vakantie te moeten hannessen om de foto's terug te krijgen????
En om het ding nou alleen als card-reader te gebruiken (die doen het nog, alleen de disk wordt niet meer gezien)....

Nóg maar es aankloppen voor garantie dus (voordeel is wel dat ik na elke vakantie een nieuwe image-tank heb tot nog toe >:) )

Grtz, Jacques

Reg. datum: 24 september 2001

en een schop.

nu, met de dalende prijs van SSD schijven, zit ik me af te vragen of het nut heeft om (binnenkort) een Hyperdrive Colorspace aan te schaffen, en hier een SSD schijf in te plaatsen. een nadeel van de imagetank (mogelijkheid tot defect van de HDD doordat er iets te hardhandig mee is omgegaan, bijvoorbeeld aan een broekriem..) is dan gelijk opgelost, plus dat het minder stroom gebruikt. maar: zal de snelheid ook verbeteren, of is de cardreader nog steeds de beperkende factor?

Canon 30D | BG-E2 | 430EX | 580EX II | 50 F1.8 | 85 F1.8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 17-55 F2.8 IS USM | 70-200 F2.8 L USM
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

voor de meesten is 't voordeel van een imagetank dat je voor weinig toch flink wat opslagcapaciteit hebt, dat voordeel heb je met een ssd niet meer.
voor mij zelf is het grote voordeel dat je waar je ook bent een kopie kan maken van je kaartjes, en dat blijft natuurlijk staan met een ssd.
Snelheid vind ik niet zo interessant.

canon 5D, ef 35/2.0, ef 100/2.0, leica mini 3

aka Stronkop
Reg. datum: 09 oktober 2000

Tijd voor een stevige kick :)

Ik ga in halverwege mei 2009 voor 30 dagen naar Canada (BC + Alberta). Dat gaat een zwik foto's opleveren waar ik opslag voor nodig heb. Aan de hand van m'n vorige vakantie (8 dagen ierland) ga ik ervan uit dat ik gemiddeld 150 foto's per dag ga maken à 12-15 MB per stuk (raw met een D300). Een kort rekensommetje leert me dat ik hiervoor 67.5GB nodig zal hebben. Ik maak daar maar 80GB van, omdat het natuurlijk een heel mooi land is ;)

Wat mij betreft heb ik twee opties:

- CF-kaarten kopen: 10 stuks van 8GB à 17 euro p/s = 170 euro
- Imagetank: Ik heb nog geen enkel idee eigenlijk wat er voor ongeveer hetzelfde bedrag gehaald kan worden.

De pricewatch is nou niet bepaald toegespitst op imagetanks, en er kan niet gezocht worden op een hardeschijfbehuizing met CF (en eventueel SD) reader.

Wie kan mij adviseren/vertellen welke imagetank (liefst uit te rusten met SSD) geschikt is? Ik hoef op het apparaat geen foto's terug te kijken, maar zou wel een soort van statusschermpje hebben betreft het kopieren, en resterende schijfruimte.

Het kopen van 10 CF kaarten zie ik nog niet echt zitten. Na de vakantie heb ik er aan max 4 stuks ook genoeg.

SPECS | Nikon D300 + grip, Tamron 17-50mm SP AF f/2.8 xr, Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6 AF-S VR, Sigma 100-300 f/4, Sigma 1,4 TC

Ik mis nog de optie selectiever schieten. Ik vind 150 foto's per dag toch wel erg veel namelijk. Ik zou het niet zien zitten om na de vakantie 4500 foto's uit te moeten zoeken.
aka Stronkop

quote:
Herrick schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:46:
Ik mis nog de optie selectiever schieten. Ik vind 150 foto's per dag toch wel erg veel namelijk. Ik zou het niet zien zitten om na de vakantie 4500 foto's uit te moeten zoeken.
Dat is uiteraard helemaal waar, maar ik vind het persoonlijk helemaal niet erg om daar een paar weekjes mee bezig te zijn. Ik heb liever wat meer (mislukte + goede) shots, dan dat ik geen foto heb van iets waar ik weer spijt van ga krijgen omdat ik mezelf een soort 'quotum' per dag heb gesteld, wat aanzienlijk lager is als waar ik nu rekening mee houd. damn die laatste zin is lekker krom

Sjaak_Afhaak wijzigde dit bericht 16-01-2009 09:53 (3%)

SPECS | Nikon D300 + grip, Tamron 17-50mm SP AF f/2.8 xr, Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6 AF-S VR, Sigma 100-300 f/4, Sigma 1,4 TC

gewoon Arjan

Gewoon lekker doorknallen, beter teveel dan teweinig foto's!

Optie 3: laptop meenemen voorzien van een grote HD.

This footer is intentionally left blank

Mooi land en regio waar je naar toe gaat! Ik zou willen dat ik in mijn dSLR tijd daar was (nu had ik een compactje mee :( ).

Imagetank bv de Hyperdrive HD 80 kost rond de 100 euro voor de behuizing en 50 euro voor een 160 2,5" HDD.

@Sjaak_Afhaak: je moet jezelf natuurlijk ook geen limiet aan foto's opleggen. Maar je moet wel heel bewust zijn van de foto's die je maakt. Bedenk vooraf bij elke foto of hij goed genoeg zou zijn. Als je bewuster foto's aan het maken bent, maak je waarschijnlijk ook betere foto's.

De optie van ajhaverkamp is ook niet gek als je die mogelijkheid hebt en dit qua vervoer en overnachtingsplaatsen niet al te vervelend is.
aka Stronkop

quote:
littlejoannes schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:06:
Imagetank bv de Hyperdrive HD 80 kost rond de 100 euro voor de behuizing en 50 euro voor een 160 2,5" HDD.
Dat is een goede optie. Dan moet ik alleen bij mezelf ten rade gaan of alle foto's centraal op één plek wil bewaren, of toch maar voor losse kaarten ga (om er na de vakantie er weer een stuk of 6 te verkopen).

Een laptop heb ik niet, en ik ben niet van plan een laptop aan te schaffen puur voor opslag. Als ik ooit voor een laptop ga, dan neem ik er eentje die snel LR en PS kan draaien. Een EEE/Wind/NC10 voor zo'n 350-450 euro kan deze software wel draaien, maar echt snel is het nou niet te noemen ;)

Ik heb nog een paar maanden om m'n keuze te maken. Voor een weekendje Parijs (1e weekend in maart) koop ik sowieso wel een extra CF-kaartje. Daar heb ik zeker nog geen imagetank nodig.

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: