Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF
ik wil een image tank, maar welke, tests ?
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw Topichttp://tweakers.net/productreview/5414
Hopelijk komt die van pas voor toekomstige tweakers die ook zo'n ding willen gaan kopen.
Een van mijn nieuwe hahnel 2750 mAh setjes had ik in m'n PD70x zitten. Deze aangesloten via USB aan pc en bestanden overgezet. Nachtje/paar dagen aan laten staan. Toen ik de penlites in m'n Voltcraft IPC-1L stopte gaf ie bij 2 accu's aan dat ze defect waren. In mijn oude "domme" lader gestopt voor een half uurtje en daarna weer in m'n voltcraft lader en ze deden het gelukkig weer.
SE W800i powered
Ik heb bij wat zaken geweest en zij komen meteen met apparaatjes van dik 250 euro. Dit soort oplossingen zou toch voor heel wat minder geld aangeschaft kunnen worden? Ik heb namelijk geen 100GB nodig of wat dan ook.. 20-30Gb zou in principe meer dan voldoende moeten zijn.
Het interesseert me allemaal geen R.A.I.D. ! | www.floris-k.nl
Tja een lege imagetank zonder display kost rond de 90-120 euro afhankelijk van kwaliteit en snelheid.quote:Floris-K schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:32:
Hoe staat het eigenlijk met de imagetanks?
Ik heb bij wat zaken geweest en zij komen meteen met apparaatjes van dik 250 euro. Dit soort oplossingen zou toch voor heel wat minder geld aangeschaft kunnen worden? Ik heb namelijk geen 100GB nodig of wat dan ook.. 20-30Gb zou in principe meer dan voldoende moeten zijn.
Zelf een 2,5" hdd inbouwen is vaak heel eenvoudig. Dus in de pricewatch kun je goedkoper uitkomen!
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Heb je hier al gekekenquote:Floris-K schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:32:
Hoe staat het eigenlijk met de imagetanks?
http://www.mobile-harddis...25d875eee649e686fd3796161 Genoeg modellen die goedkoper zijn.
ik ga namelijk naar Maleisie toe en op sommige plekken die ik bezoek hebben ze geen electriciteit, dus heb niet altijd de mogelijkheid om het op te laden.
neographikal wijzigde dit bericht 25-02-2008 14:34 (25%)
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Ik heb een vosonic imagetank van 80GB (typenummer weet ik zo even niet).quote:Floris-K schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:31:
Ben nog steeds aan het zoeken en kan dus ook nergens benchmarks vinden van imagetanks. Kan dan wel eentje kopen voor slechts 80 euro ofzo maar als hij 3 uur aan het kopieren is en na 1 uur is de accu leeg lol. Schiet ik er nog weinig mee op...
ik ga namelijk naar Maleisie toe en op sommige plekken die ik bezoek hebben ze geen electriciteit, dus heb niet altijd de mogelijkheid om het op te laden.
Deze was een jaar geleden ong 150 euro.
Een 2 GB kaart overzetten duurt 15 minuten. Ik denk dat je op een volle accu wel een keer of 5 kunt overzetten.
www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 50D | grip BG-E2N | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8
Idd een lekker apparaatje, niet heel erg klein maar batterijen vind ik een groot voordeel. Verder heb je ook een pelicase waar hij precies in past (hebben ande imagetanks misschien ook wel maar dat zou ik niet weten). Het totaal pakketje wordt er niet kleiner op maar als je door het regenwoud of door stoffige gebieden aan het rondtrekken ben is het zeker geen overbodige luxe. Ik twijfelde over het nut van de pelicase totdat ik 4 weken in de woestijnen van Namibie had gekampeerd, toen was ik maar wat blij met de de case.quote:neographikal schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:34:
Haal anders een ding wat op AA's werkt. AA's zijn over de hele wereld wel te krijgen geloof ikEen PD70X of de opvolger ervan werkt op AA's en is prima snel
Democratie is de dictatuur der meerderheid
Reg. datum: 22 november 2001
Maarja, de epson heeft een erg mooi schermpje, kan op een TV worden aangesloten, kan over geheugenkaarten browsen, kan RAW bestanden weergeven, heeft een albumfunctie, slideshows enz. Dus die heeft nu toch de voorkeur (vind 't toch wel prettig om te kunnen checken of foto's ook echt gekopieerd zijn).
Puur voor basic snelheid en accuduur is de PD70x wel echt ideaal (en natuurlijk die universele penlites).Een tip: als je de batterijen er in laat zitten lopen ze nogal snel leeg, dus alleen batterijen erin als je 'm gebruikt. Klein ongemak, geen dealbreaker i.m.o.
canon 5D, ef 35/2.0, ef 100/2.0, leica mini 3
Kan ik mooi extra pakje batterijen meenemen voor de zekerheid !
Toch jammer dat ze overal vertellen dat hij wel tot 16gb/s naar de pc kopieert, maar vrijwel nergens wordt er over de snelheid van kaart naar tank gesproken. Vraag me zo wel af wat de meeste mensen het belangrijkst vinden. Thuis heb ik alle tijd, maar ergens in de jungle niet echt :-/
Floris-K wijzigde dit bericht 25-02-2008 16:00 (10%)
De PD70X is tevens een oplader voor oplaadbare batterijen. Hij is inderdaad vrij lomp en de batterijen lopen vanzelf leeg, maar dat doen oplaadbare batterijen in elk apparaat (daarom stop ik een papiertje tussen batterijen en klepje als ik hem een tijdje niet gebruik). Je krijgt er ook nog een 12 V auto adapter bij. De mijne is al 2x een maand meegeweest naar de USA, geen problemen gehad.quote:Floris-K schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:00:
Ok merci ! thanks!Ga maar eens op zoek naar de P70X/HD80.
Kan ik mooi extra pakje batterijen meenemen voor de zekerheid !
This footer is intentionally left blank
Nou was dat niet per se een defect van 't apparaat, kan ook wel wat met te veel blowen te maken hebben gehad
quote:abrakadaver schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:45:
Ik heb dus wel een keer met dat ding een opdrachtje diep in 't zuiden van duitsland gedaan, een soort van skateboard-wedstrijd-kleding-beurs-feesten-evenement. Erg leuk allemaal, maar toen ik thuis kwam stond dus de helft van de shoot niet op de pd70x, en 't kaartje was inmiddels weer overschreven.
Nou was dat niet per se een defect van 't apparaat, kan ook wel wat met te veel blowen te maken hebben gehadWe zullen het nooit weten. 't ding is daarna wel naar de importeur (DGS) geweest om te checken, maar ze konden geen defect vinden. Heb trouwens wel netjes een nieuwe gekregen toen! Maargoed, later toch maar een apparaatje met scherm gekocht, voor de dubbelcheck.
Een opdrachtje (dus met opdrachtgever neem ik aan) doen en dan stoned zijn?! Denk niet dat veel mensen je dat na doen
Ik kan de pd70x alleen maar aanraden. Wat maakt de lompheid ervan uit? Alsof je hem als een mp3 speler bij je gaat dragen...
website | D300 + PDK1 | SB-800 | 16-85 | 70-200 f/2.8 | 50 f/1.4
's nachts een skateboardteam volgen door frankfurt en (door magazines georganiseerde) feestjes met gratis drank enzo, erg coole klusjes!
En zo groot is die pd70x toch niet? hij is iets dikker dan de meeste imagetanks... maar dat komt door de penlites. En hij zit normaal gewoon ergens in de fototas of hotelkamer.
Ik heb als een van de eerste in NL geloof ik de PD70x in gebruik. Ding bevalt nog steeds prima. Een van de belangrijkste redenen voor mij voor aanschaf van deze was onder andere dat hij op penlites liep. Het is een universele energie bron, lijkt me dat je ze overal ter wereld kan kopen, anders wel laders kan gebruiken over de gehele wereld. En als je je penlites niet op kan laden, dan gebruik je niet oplaadbare penlites. Met name interessant als je verre reizen naar exotische oorden maakt...quote:abrakadaver schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:53:
Ik heb een compactdrive pd70x en een epson p2000, die compactdrive kan ongeveer 40~50GB kopieren op een setje GP2700 penlites en doet dat ook nog eens heel snel (met extreme3 kaartjes zo'n 1,5 tot 2GB per minuut schat ik). De epson gaat echter heel traag, 5 minuten voor 2GB en is na zo'n 10GB kopieren ongeveer door een accu heen.
Maarja, de epson heeft een erg mooi schermpje, kan op een TV worden aangesloten, kan over geheugenkaarten browsen, kan RAW bestanden weergeven, heeft een albumfunctie, slideshows enz. Dus die heeft nu toch de voorkeur (vind 't toch wel prettig om te kunnen checken of foto's ook echt gekopieerd zijn).
Puur voor basic snelheid en accuduur is de PD70x wel echt ideaal (en natuurlijk die universele penlites).Een tip: als je de batterijen er in laat zitten lopen ze nogal snel leeg, dus alleen batterijen erin als je 'm gebruikt. Klein ongemak, geen dealbreaker i.m.o.
De transferrates van Scandisk Extreme 3's naar de interne hdd heb ik getimed op 600MB/min, de Scandisk Ultra 2's op 500MB/min. Dit waren toen foto's van mijn D200 die ik in RAW+jpg had laten wegschrijven, de RAW's zijn ~9-10 MB en de jpg's een ~3-4 MB. Tegenwoordig schiet ik RAW only, maar heb hem daarmee nog niet getest, grotere files schijnt ie nl sneller te kopiëren dan vele kleine files.
Kan overigens ook beamen net zoals abrakadaver hierboven dat ie bij bepaalde batterijen bij het erin laten zitten deze leeg laat lopen (erg waardeloos!). Maar sinds ik Hähnel 2700 mAh accu's gebruik die een lage zelfontlading hebben, heb ik hier vrijwel geen last meer van. Lees, minimaal 4 weken erin laten zitten is geen probleem.
Ideaal vind ik ook dat deze unit geleverd werd met een tasje dat aan je riem is vast te maken. Ondanks dat het met klitteband vast zit, zit het heel stevig. Al kan ik meerdere/grotere geheugenkaarten aanraden boven kleine kaarten die je ettelijke keren per dag zou moeten backuppen. Het ding aan je riem hangen, tussen mensen doorlopen en tussentijds een backup draaien behoord tot de mogelijkheden, maar tijdens het draaien van de schijf is deze natuurlijk een stuk gevoeliger voor schokken. Daarnaast moet je met alle voorzichtigheid de CF kaarten in de slot stoppen. Had het al binnen een paar maanden voor elkaar gekregen om tijdens een opdracht een pinnetje van de kaartlezer te verbuigen, mede omdat ik te veel kaartjes verwisselde en m'n kaartjes gewoon klein waren (512 mb).
Vraag je eigenlijk ook af hoeveel nut een imagetank tegenwoordig nog heeft in vergelijking met een bulk aan geheugenkaartjes. Met meerdere geheugenkaartjes doe je A aan risico spreiding B ben je minder kwijt als je on the job maar een beperkte hoeveelheid opslagruimte nodig hebt. Met name als je jpg only schiet en dit blijft doen zou dit een hele reëele optie zijn. Als je voor een aantal weken weg bent en RAW schiet is het weer wél interessant.
SE W800i powered
Net gekeken en van een goedkoop merk, kan ik voor 100euro 20 sd-kaarten kopen.
Dan heb ik voor elke dag een nieuwe... maar of het echt handig is? haha
Volgens mij kan je dan beter 20 reserve camera's meenemen. Als je op dag 1 al veel water binnen krijg, kan je de rest van de vakantie geen foto's meer nemen.quote:Floris-K schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:54:
Ik neem op vakantie mijn sd-kaarten ook mee onder water. Een onderwaterhuis staat zo vol met water en wil daarom elke dag de foto's kunnen backuppen.
[....]
Stel je voor dat dit op de laatste dag van de vakantie gebeurd.. neem overigens 2 camera's mee, dus dat is het probleem niet ;-)
Ik had het over risico spreiding, als er nu 1 zo'n kaart met foto's van een dag verrot is; schwa, jammer, maar de rest van de foto's heb je nog. Laat je je imagetank net wat te hard stuiteren, of hij word gejat en dat net op de laatste dag van je vakantie, dan ben je _alles_ kwijt.quote:Floris-K schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:54:
Ik neem op vakantie mijn sd-kaarten ook mee onder water. Een onderwaterhuis staat zo vol met water en wil daarom elke dag de foto's kunnen backuppen. Om nou voor die 3 weken voor elke dag een sd-kaart aan te schaffen? Ik heb 2 kaartjes van 2gig en die schiet ik misschien net vol op vakantie, maar het gaat mij echt puur om de backup veiligheid.
Net gekeken en van een goedkoop merk, kan ik voor 100euro 20 sd-kaarten kopen.
Dan heb ik voor elke dag een nieuwe... maar of het echt handig is? haha
Een paar jaar geleden vond ik een image tank een reële optie, tegenwoordig kijk ik eerder naar de optie om een x aantal extra geheugenkaarten aan te schaffen. Maar ja, nu ik het ding eenmaal heb, doe ik hem ook niet meer weg. Maar da's meer omdat ik er lange na niet meer de prijs voor krijg als ik er toen voor betaald heb (bijna ¤ 300,- incl schijf van 80 GB)
SE W800i powered
Democratie is de dictatuur der meerderheid

Lijkt mij een goedkope oplossing voor mijn toekomstige vakantie-opslagproblemen: dertig euro voor de behuizing en er dan een IDE 2,5" schijf in proppen.
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last