Hoofdcategorieën
Topicacties

ik wil een image tank, maar welke, tests ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
gewoon Arjan

quote:
Jivecar schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:02:
PD70X: dikker en bediening is wat lastiger. Daarnaast wat meer gebruikers met problemen (err18).
Bediening lastig? Er zit eigenlijk maar 1 knop op, die druk je in om de kopieer-/verificatieslag op te starten. Hoe moeilijk kan het zijn?

Vooral het klepje voor de batterijvak lijkt wat gammel. Het klikt niet heel erg supervast, blijft echter wel gewoon zitten. Mij bevalt hij, de keren dat ik hem gebruikt heb (en dat is niet vaak, tegenwoordig heb ik voldoende CF, op vakantie gaat de laptop mee), heeft hij me nooit een steek laten vallen. Mijn vorige vakantie naar de USA heeft hij een maand lang elke dag de data opgeslagen van mijn camera.

Ooit 1x een mislukte firmware update gehad, dat overleefde hij niet. Echter is hij toen keurig onder de garantie vervangen door een nieuwe.

This footer is intentionally left blank

Ik ben net terug van vakantie uit het Midden-Oosten en heb de Seitec P2s (80 GB schijf erin) intensief gebruikt. Ik heb ongeveer 24 GB aan foto's geschoten (RAW+JPEG, in totaal rond de 1600 fotootjes) en het apparaatje werkt erg goed en ook degelijk genoeg gebouwd.

Doorlooptijd is zeer acceptabel en met het schermpje heeft de gemiddelde controlfreak voldoende mogelijkheden om het transferproces te monitoren. Tasje eromheen maakte de degelijkheid (en bescherming tegen stof en zand) nog groter. Het moeilijke CF-slot onderschrijf ik niet, je steekt je kaartje er makkelijk in en als je het tasje eromheen laat kun je hem nog bijna afsluiten ook (waardoor het uitsteken ineens geen probleem meer is).

Conclusie: voor de 99 euries die het apparaatje kost heb je een zeer veel waar voor je geld. Daarbij moet wel worden opgemerkt dat ik voldoende oplaadmogelijkheden heb gehad (hoewel dit niet echt nodig was) en ik niet de behoefte had om mijn foto's op de tank te bekijken.

Wil je dus een klein, degelijk apparaatje hebben voor weinig geld en heb je niet de behoefte om je foto's te bekijken, dan is de Seitec P2S zeker een aanrader.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Reg. datum: 24 december 2001

Ik heb inmiddels gekozen voor de Nexto M1.
Van de week ontvangen en de HDD ingebouwd.
Eerste indruk is goed, hij is snel en vooralsnog betrouwbaar.

Qua behuizing heb ik voor de extreme omstandigheden een Pelicase erbij besteld. Dit geeft een behoorlijk veilig gevoel. Stofvrij en beter tegen schokken bestand.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Reg. datum: 19 maart 2005

Okay, net terug uit de USA en voor het eerst een imagetank mee. In dit geval de conceptronic met 120 Gb. In het algemeen een goed apparaat met maar eigenlijk 1 klein nadeel. Na het kopieren gaat ie uit en weet je (als je niet hebt opgelet) of het kopiëren geslaagd is. De oplossing hiervoor was simpel. Tijdens het kopiëren het apparaat vast blijven houden en zodra je voelt dat de harde schijf niet meer draait even op het scherm kijken of het kopieren is gelukt (100% + okay melding). Algehele conclusie: prima ding.

Hallo allemaal,

Na al eerder een Digital storage mate (40 euro Yagoda, e-bay + zelf nog een 2,5" HD erin doen max. 80 GB) te hebben gehad, wil ik nu een imagetank die ook bestanden kan terugzetten (handig als je een PDA of PSP mee hebt op reis en je wilt spelletjes of films kunnen wisselen).

Ik zit te kijken naar de Nexto ND2325 M1 en de Vosonic VP 3320.

Voordeel van de Nexto: 160GB max ipv 120GB voor de VP3320 en mogelijkheid om Camera/PSP direct te linken via USB

Voordeel VP3320: ingebouwde radio/MP3 speler en lijkt me wat makkelijker navigeren door meerdere knoppen op de imagetank ipv 1 multifunctionele knop op de Nexto

Heeft iemand ervaring met deze apparaten en tips welke te kiezen????

Alvast bedankt,

Jos Hendrikx

Reg. datum: 25 januari 2004

quote:
JosHendrikx schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:10:Voordeel VP3320: ingebouwde radio/MP3 speler en lijkt me wat makkelijker navigeren door meerdere knoppen op de imagetank ipv 1 multifunctionele knop op de Nexto

Heeft iemand ervaring met deze apparaten en tips welke te kiezen????
Ik heb zelf de 3320 en ik ben er uiterst tevreden over, de mp3 en radio moet je niet teveel van verwachten, maar de accuduur is super en de mogelijkheid om er goedkoop meerdere accus voor te kopen is ideaal.
bediening gaat erg makkelijk, terugkopieren werkt perfect, hele mappen dan, losse bestanden heb ik niet geprobeerd en ik weet niet of dat kan.

ik heb er 60 gb in zitten... maar zelfs met 2 weken vakantie kreeg ik die niet vol.. en er stond voor 20 gb aan mp3 op.

D200 | 8 | 10-20 | 17-55 2.8 | 50 1.8 | 70-210 2.8

En hier meld zich een Nexto M1 eigenaar.
Vooralsnog ook tevreden. Nononsence imagetank, erg snel en lange accuduur (ben na 35GB op één acculading gestopt met testen. Denk dat hij 40-50GB wel haalt. Tussendoor aan en uit gezet om meer een in het veld simulatie te simuleren).

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Bedankt voor jullie replys ApC_Rich & Jivecar!!!

Jivecar nog een vraagje voor jou: moest je voor die pelicase nog schuimvulling kopen of paste hij al redelijk zonder vulling???

Heb vandaag nog wat op het net gezocht en denk dat ik voor de Nexto ga. Waarom:
1. hij kan grotere HD's aan (is voor mij handig want wil hem ook als 2e externe HD gebruiken voor mijn laptop)
2. na wat ik heb gelezen is hij veel sneller 1min voor 1GB vs 5min voor 1GB (zelfs al gaat de 3320 accu dan langer mee dan de Nexto, als ze evenveel data willen overzetten, dan moet hij theoretisch dus ook 5x langer meegaan wat mij sterk lijkt)
3. beiden kunnen bestanden heen en weer kopieren, maar de Nexto kan ook OTG USB aansluiting aan, altijd een handige extra
4. helaas geen mp3 speler in de nexto, maar voor 21 euro heb ik bij Mycom ook een mooie kleine Aopen MP3 waar een sd kaartje in kan + 1GB intern. Lijkt me achteraf gezien toch handiger dan telkens mijn (veel duurdere en grotere/zwaardere) imagetank te moeten pakken, met mogelijkheid op beschadiging.

quote:
JosHendrikx schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:14:

Jivecar nog een vraagje voor jou: moest je voor die pelicase nog schuimvulling kopen of paste hij al redelijk zonder vulling???
Ik heb wel de schuimvulling gekocht; en dat raad ik je ook aan. Anders ligt hij te los (qua dikte) in de pelicase.

Ik heb de pluckfoam erbij gekocht en het buitenste randje eraf gehaald. Dit randje (niet de ring, maar minus één stukje (korte zijde)(dus in een U vorm) zit langs de rand in de pelicase.

Een stuckje dunne foam die ik thuis nog had heb ik op maat geknipt voor op de bodem in de U vorm.

Het grote stuk pluckfoam heb ik bovenop gelegd. Hij kan dan (met lichte druk) dicht.

Reg. datum: 08 september 2004

Ik heb op mijn vakantie naar de dominicaanse republiek ook een imagetank meegehad, namelijk een mp3 speler, de creative zen vision m 60GB. Hierbij zit standaard een USB-host kabeltje en kan je je plaatjes rechtstreeks van je cam overpompen indien deze dat ondersteund. Een jaren oud no-name cardreader werkt ook perfect.

Kopieren gaat niet echt snel (zeg maar gerust langzaam), maar dat hinderde mij niet zo.

Je kan achteraf je fotos terug kijken (gaat ook niet echt snel met 10MP fotos).

Voordeel is wel dat het ding verder nog mp3 afspeelt, divx en andere video's en dat de accu redelijk lang mee gaat.

Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

Die P2S lijkt trouwens heel erg sterk op de Conceptronic Grab n Go.
Die hebben we laatst met een 160GB WD HDD bij de Makro gekocht, maar na een dag begon de HDD te tikken en liep de computer vast bij het overzetten van bestanden.
Daarna niet meer in de lijst te krijgen. De 2 kaartsloten zie ik wel op de computer, dus de HDD is gewoon overleden.
Aan de ene kant zit ik eraan te denken om hem te ruilen voor een nieuwe, maar aan de andere kant als ik geld terug krijg, denk ik dat ik even goed ga kijken naar wat er is. 160GB is wel erg veel voor het aantal weken dat ik op vakantie ga. Voor hetzelfde bedrag (117euro) heb je 120GB van een ander merk.
Reg. datum: 11 september 2002

vandaag mn xdrive 3320 +40gb kopen! goeie deal, 80 euro. Kun je er ook betere accu's voor kopen?
ik heb m! mooi ding, moet m nog een keer een dagje testen.

knuppelhout wijzigde dit bericht 05-09-2007 17:21 (24%)

AMD 3200+, Asus a8n-e, radeon x550, 2x1Gb DDR /// Canon 30D, canon 50mm 1.8,canon 70-200L f4, canon 17-85 IS, speedlite 550EX

Edubits

Ik ben ook op zoek naar een imagetank. Nu vind ik bovenstaande apparaten erg mooi, maar ik heb nog een SATA 2,5" harde schijf liggen. Deze zou ik graag in de imagetank willen zetten! Zijn er ook imagetanks die al overweg kunnen met SATA schijven?

Canon 7d/40d + 10-22 f/3.5-4.5 + 17-55 f/2.8 IS + 70-200 f/2.8L IS + 430EX | Mac Pro quad 2.8ghz | MacBook Unibody 2.4ghz

Jamaica has a bobsled team!
Reg. datum: 10 april 2004

Op dit moment heb ik het volgende in mijn assortiment:

Canon EOS 350-D
Canon Battery Grip BG-E3 (+ 2 extra batterijen)
Canon 18-55mm (kitlens)
Canon 50mm F1.8
Sigma 70-300mm APO DG
Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC
Canon 52mm UV-Filter
Canon 58mm UV-Filter (x2)
Hoya 58mm Super CIR-PL filter
Hoya 72mm Pol circular Pro 1 Digital Circulair Polarisatie Filter
Hoya 72mm UV Pro 1 Digital
Statief (3 poot)
2x 1GB
1x 4GB

Aangezien ik binnenkort naar Cuba op vakantie ga en ik vernomen (en gezien heb op internet) dat dit een zeer fotogeniek land is wil ik in iedergeval een imagetank aanschaffen.
Helaas heb ik geen recentelijke topic op GoT kunnen vinden over de imagetank.
Wat het ding moet kunnen is CF kaartjes lezen (ik wil niet via een USB kabel met de camera de foto's overgooien) en 4GB binnen een vlotte tijd weg kunnen schrijven op dat ding.
Opslag ruimte, tja genoeg (liever wat te veel dan te weinig).
Ik schiet tegenwoordig in RAW, en op mijn vorige vakanties heb ik zo'n 1600 foto's geschoten in zo'n 2 weken. Met JPG kon dat prima op die geheugen kaarten, met RAW denk ik echter niet meer.

De image tank wil ik voornamelijk gebruiken als backup, de foto's laat ik dus zowel op de CF als de image tank staan. Stel dat er wat met 1 van beide gebeurd, dan ben ik die foto's niet kwijt.

Verder leen ik nog een 430EX flitser en een Sigma 10-20 wideangle van iemand.

Gezien bovenstaande set, is er nog iets dat ik echt moet hebben voor mijn reis naar Cuba. Over het algemeen ben ik tevreden met de foto's die ik met deze set kan maken. Ik schiet vooral Landschappen en architectuur. Maar denk dat ik in Cuba toch ook wel de bevolking en die prachtige auto's daar ga vast leggen.
Gezien het zonlicht denk ik dat ik wel veel met mijn polar filters ga schieten, of kan ik daar beter een ander filter voor gebruiken om het (felle) licht wat te compenseren zonder een stopje?

Kortom, ik wil qua fotoapparatuur net zo goed voorbereid zijn als met de rest van de bagage.
Overigens denk ik dat ik de kitlens en de 50mm thuis laat ivm ruimte in m'n foto rugzak.
Reg. datum: 03 juni 2001

Heb je dit topic al gevonden? ik wil een image tank, maar welke, tests ? Staat een hele hoop in over imagetanks ;)
Een beetje oefenen vooraf met de flitser en de 10-20 is wel aan te raden.

Wilko wijzigde dit bericht 09-09-2007 16:01 (24%)

Reg. datum: 07 november 2006

Ik heb zelf een Nexto van 80 Gb en ben er erg blij mee, voor de verschillende smaken: http://www.4memory.nl/index.php/cPath/126_151_145

I may be small, but I can kick your butt!

zo, die prijzen zijn niet mis! Niet gedacht dat dit zoveel zou kosten. Zie ook dat je ze als combi hebt met MP3 en alles, tja, is dat aan te raden? Of niet echt bevordelijk voor je image tank?
Maar thanks voor de links. Zal ze doornemen.

De flitser en de 10-20 heb ik al vaker geleend, maar even het geheugen verversen van hoe het ook alweer allemaal ging is wel handig om te doen ja.

Je hebt ze ook veel goedkoper hoor, zie het imagetank topic...

Zie wel dat goedkopere weer trager zijn.
Daar moet dus wel een balans tussen te vinden zijn.
\/ The original St. Nicholas

Dit topic heb ik een tijdje niet gevolgd. Omdat ik weer aan het rondkijken ben voor een tank, leek het mij wel handig om hier te beginnen met zoeken. Maar hoewel dit 'het' topic is voor imagetanks, mis ik een goede startpost (ja ik weet het, diegene die begon had niet de intentie een verzameltopic te maken) en dus een goed overzicht.
Nu zie ik enkele tanks wel steeds voorbijkomen, maar kan een kenner een overzicht / lijstje geven met de pro's / cons? En er worden ook sites genoemd waar je ze goed / goedkoop kunt kopen.

Ik weet het, deze vraag wordt vaker gesteld en mss kan dat allemaal verzameld worden in de startpost. Een topic dat (bij mij) al 11 pagina's lang is, vindt ik vrij groot en heeft behoefte aan een duidelijke info.

Lennart wijzigde dit bericht 19-09-2007 18:28 (14%)

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF

\/ The original St. Nicholas

Niemand?

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF

Wat let je om een mooie startpost te maken?

De juiste kennis? Zou het ook wel willen doen, maar aangezien ik zelf zoekende ben naar zo'n ding en totaal niet weet wat wel niet goed is, etc. Lijkt het mij dat iemand met verstand van zaken de juiste persoon is voor zo'n mooie startpost.

Ik ben voor de NextoM1 gegaan.
Prima ding, snel en redelijk compact.
Geen overbodige features. 1 knop om alles mee te bedienen.
En mooie prijs voor de 80GB die ik gekozen heb. 189,-

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: