Hoofdcategorieën
Topicacties

ik wil een image tank, maar welke, tests ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Wazzup?
Reg. datum: 30 maart 2005

Kan iemand mij helpen?

Een tijdje geleden ben ik al opzoek geweest naar een ImageTank, maar toen ben ik er niet meer aan toegekomen om verder te zoeken. Nu begin ik weer, maar ik zie niet echt een apparaat dat perfect voor mij is.

-Ik wil ongeveer 40 of 80GB harddisk
-Cardreader (must)
-Prijs niet te hoog (max. EUR. 200)
-Het liefst wil ik ook nog de foto's terug kunnen kijken

Ik had de PD70x op het oog, maar hier kan je jammer genoeg geen foto's op terug kijken; of zeker weten dat de foto's erop staan...

Help?

[Mijn apparatuur] 350D | 10-22 | 18-55 | 70-200 f/4L | 430EX II
RBH zijn Flickr pagina

Reg. datum: 03 december 2006

Ik heb sinds kort de Vosonic VP2160 met 40 GB harddisk. ¤ 124,- bij MHS met car adapter.
Wordt geleverd met handig tasje. Het apparaat is compact, oogt en voelt degelijk. Twee knoppen, kind-kan-de-was-doen systeem. Je krijgt een melding of de card goed is gekopieerd. De disk wordt als extra harde schijf gelezen door de pc en iedere keer maakt hij een nieuw mapje aan dus overschrijven van je bestanden is uitgesloten.

Je kunt de foto's niet zien maar dat vind ik geen gemis.

Zo, nu kan ik mijn vakantie binnenkort rustig op RAW formaat schieten.

Edit:

Inmiddels terug van vakantie. Minder foto's gemaakt dan gepland dus 40Gb was meer dan voldoende. Een kleine 600 foto's vormden 6 mapjes met in totaal 7,6GB. Het kopieren van een kaartje duurde ongeveer een kwartiertje. De accu was daarmna nog halfvol. Opladen was dus nog niet nodig. Dat opladen kan dus aan de autolader, stopcontact of pc (dubbele USB). Het moet gek gaan wil dat nergens lukken.

Het enige minpuntje: Na het kopieren schakelt het apparaat vrij snel uit. Dan mis je dus het OK-signaal.

Yahrr wijzigde dit bericht 08-08-2007 17:25 (32%)
Reden: Aanvullende ervaringen

Pentax K100D K20D / 16-45 16-50 50-200 / Chinon 1,9 50mm Sigma 28-200 / 360FGZ / Kennett Benbo tripod

Reg. datum: 23 november 2006

Ik heb ook een Seitec P2S 80Gb aangeschaft en ben het wel een beetje met de kritiek eens dat de ingang voor CF kaarten niet een van de makkelijkste is. Maar daar tegenover staat wel dat het een volledig apparaat is. Oplader, accu en zelfs een handig hoesje waar dat ding in kan zit er bij. Ook het gebruik met XP is simpel. Er is geen software voor nodig, Plug and Play. Daarbij nog het leuke uiterlijk en het kleurendisplay (niet voor foto's te bekijken natuurlijk) samen met de mooie prijs van ¤ 99,- bij opgeteld, dan ik maar tot één conclusie komen. Een heel volledig app met in mijn ogen maar een klein minpuntje en dat is de aansluiting van de CF kaart.

Natuurlijk is er ook het probleem dat je niet terug kunt zien wat er op staat, maar ook dat is al gezegd, daar kies je zelf voor.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Reg. datum: 25 januari 2004

Laatst een Vosonic VP3320 2de hands aangeschaft, ideaal ding, gaat 11 uur mee op een accu ( fuji np120 ) en speelt mp3 en radio af.. enige nadeel is dat hij vrij groot is.

hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken of hij wel lang genoeg mee gaat :)

D200 | 8 | 10-20 | 17-55 2.8 | 50 1.8 | 70-210 2.8

Master of Gods

Hallo mede GoThers,

Ik wil de Nexto OTG ND2325 M1 kopen. Echter, bijna elke imagetank heeft een HD van 5200 toeren. Ik zat te denken om hem leeg te kopen en er een 7200rpm 250Gb apart voor te kopen.

Ik vraag me alleen af of dat kan? Zijn er andere problemen te verwachten dan meer stroomverbruik?

You can either agree with me or be wrong! __ www.worldwebworx.com

gewoon Arjan

quote:
BiG_G schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:44:
Ik wil de Nexto OTG ND2325 M1 kopen. Echter, bijna elke imagetank heeft een HD van 5200 toeren. Ik zat te denken om hem leeg te kopen en er een 7200rpm 250Gb apart voor te kopen.

Ik vraag me alleen af of dat kan? Zijn er andere problemen te verwachten dan meer stroomverbruik?
Met een hamer past alles. Je weet dat in de Nexto een 2,5 inch harde schijf zit? 7200rpm 250Gb is voor zover ik weet niet leverbaar in dat formaat. Tevens lijkt het totale overkill qua snelheid & te heet.
Check ook of het IDE of SATA is.

This footer is intentionally left blank

Master of Gods

quote:
ajhaverkamp schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:12:
[...]

Met een hamer past alles. Je weet dat in de Nexto een 2,5 inch harde schijf zit?
Erhm... Ja, nou, kijk, zie je.... Ik was dat geloof ik ff vergeten... Neem me niet kwalijk... ;)

Iig bedankt.

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

Euh, ik heb een Compactdrive PD70X, al 2 jaar. Het ding heeft een hdd van 80 GB. Met m'n D70 deed ik er een half jaar over om hem te vullen. Met m'n D200 gaat dat wat rapper. Maar het komt nog steeds neer op zeker een maand foto's wegklikken, op z'n minst. Euh, 250 GB on the go mee is echt veel. Als het een keer te hard stuitert
ben je al die foto's kwijt ;)

SE W800i powered

Master of Gods

Ja, het is wel veel natuurlijk, maar het blijft er ook op staan als 3de backup. Enne, ik schiet in raw met een d200, he....

Ik koop wel de grootste versie, ik dacht iets goedkoper uit te komen, nl... ;)

Reg. datum: 14 december 2002

Ik zit ook te kijken naar een image tank. Het gaat me vooral om het kunnen back-uppen, dus dan kom je al snel (qua snelheid, betrouwbaarheid en robuustheid) uit bij de Hyperdrive SPACE. Nu is het echter ook best handig als je je resultaten alvast op een goed scherm kan bekijken en zo een pre-selectie doen (ga 5 weken naar Nieuw-Zeeland, dus dat worden aardig wat foto's...). De EPSON's vind ik echt schrikbarend duur en te kleine HDD's hebben, de Vosonics VP8360 en VP8390 komen dan in the picture. Heeft iemand één van deze en kan die aangeven hoe goed je nu daadwerkelijk (beter dan op je schermpje van je dSLR) je foto's kunt bekijken?

Reg. datum: 10 mei 2004

quote:
BiG_G schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 07:31:
Ja, het is wel veel natuurlijk, maar het blijft er ook op staan als 3de backup. Enne, ik schiet in raw met een d200, he....

en ga je al die Raw files ook nog converteren?

240GB aan raw files zijn er al 16.000 vergeet dat niet. (als je uit gaat van 15MB per file)

Ik schiet alles wat in met goede omstandigheden schiet jpeg fine (2,5-3MB) of superfine (~4,5MB). En als het echt moeilijk wordt (rare witbalans) dan ga ik over op raw+jpeg fine (in totaal ~11MB).

Van een party fotograaf snap ik natuurlijk dat RAW schieten een must is. Maar voor het gros van m'n vakantie kiekjes zou ik het eerder een blok aan m'n been vinden (vooral na de vakantie)

martijn_tje wijzigde dit bericht 18-07-2007 19:37 (3%)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

quote:
martijn_tje schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:36:
[...]
Van een party fotograaf snap ik natuurlijk dat RAW schieten een must is. Maar voor het gros van m'n vakantie kiekjes zou ik het eerder een blok aan m'n been vinden (vooral na de vakantie)
Je kunt meestal niet meer terug naar een plek op vakantie, dus het moet goed zijn...En aangezien een geheugenkaartje meer nou niet echt het eind van de werled is, zou ik altijd RAW+JPEG doen....Ws. kun je na je vakantie 75% van je JPEGjes zo gebruiken, van de rest heb je dan de RAWs....Best of both worlds....

Ik doe trouwens standaard RAW+JPEG....

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

quote:
BiG_G schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 07:31:

RAW+jpg en freelance fotograaf hierzo. En ook een D200... Overigens is een 3,5" kwa prijs ook (helaas) niet te vergelijken met een 2,5" schijf. Kwa snelheid niet, kwa grootte (opslagruimte), helaas... Maar ja, hij is wel een heeel stuk kleiner!

SE W800i powered

if (!works){ hammer();}

quote:
MasterMaceMichu schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:07:
Ik doe trouwens standaard RAW+JPEG....
Ik zou stiekem niet weten waarom: met een beetje CPU is RAW converteren ook geen enkel probleem meer. Ik schiet RAW-only, waarbij ik met sommige platen niks doe :) RAW kan op vakantie zeker toegevoegde waarde hebben, al is het maar om wat meer in de highlights te pakken :)

Ach ja, ik sleep deze vakantie gewoon de laptop mee. LR erop, 's avonds gelijk resultaat bekijken :)
Z
Reg. datum: 04 juli 1999

quote:
MasterMaceMichu schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:53:
De EPSON's vind ik echt schrikbarend duur en te kleine HDD's hebben
Ik hen laatst een Epson P-2000 bij Topvision gekocht, die is daar nu 189 Euro! Je kan de foto's goed beoordelen op het scherm, prachtig beeld.
Linkje: http://www.topvision-onli...1260&&highlights=

Overigens is met enig knutselwerk ook de HDD te vervangen, (zie http://video.google.com/videoplay?docid=-3637613075261606641) Kost je wel je garantie, dus dat doe ik wel als ik ruimte tekort ga komen.

Ik ben er iig heel tevreden mee.

Phenom II X4 955BE | ASUS M4A78T-E | 4x OCZ Platinum OCZ3P13334GK 2GB | Coolermaster Scout | 2x Seagate Barracuda 7200.12 1TB | Sony NEC Optiarc AD-7240S | Samsung T260HD

quote:
neographikal schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 01:44:
[...]

Ik zou stiekem niet weten waarom: met een beetje CPU is RAW converteren ook geen enkel probleem meer. Ik schiet RAW-only, waarbij ik met sommige platen niks doe :) RAW kan op vakantie zeker toegevoegde waarde hebben, al is het maar om wat meer in de highlights te pakken :)

Ach ja, ik sleep deze vakantie gewoon de laptop mee. LR erop, 's avonds gelijk resultaat bekijken :)
Omdat je die JPEGs lekker snel kan scannen thuis op kwaliteit, je er vervolgens minder aan hoeft te doen (converteren moet je vind ik toch per stuk doen, batch vind ik niet fijn werken) en dus sneller klaar bent.....

ik heb net de Seitec P2S ontvangen. Doet het prima. Deed er ongeveer drie minuten over om 491 MB aan foto's (die toevallig nog op de CF van mijn camera stonden) over te pompen naar de tank. Van de tank naar de PC (op USB 2.0) deed ie het ook zonder morren.

Ik snap eigenlijk niet waar de kritiek op het CF-slot vandaan komt. Bij mij was het kaartje in en kaartje uit. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ie er niet heel erg diep in zit, maar ook dat is niet zo'n probleem als je het apparaat hebt liggen...

Ohwja, de Seitec P2S kostte mij 104 euro (waarvan 5 euro's verzendkosten) en is aangeschaft bij www.mobile-harddisk.nl

Goverman wijzigde dit bericht 19-07-2007 16:45 (11%)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Voor diegenen die EN de snelste overpomp snelheid EN een schermpje willen: Check de nieuwe Hyperdrive ColorSPACE.

http://www.mobile-harddisk.nl/product_thumb.php?img=images/Colorspace%20(Custom).JPG&w=227&h=300

Nog niet op de site van Hyperdrive zelf te bestellen, maar wel al bij mobile-harddisk.

Ben hier zelf zeer geïnteresseerd in, maar wacht toch nog maar even op een review...Scherm is nl. niet veel groter of beter dan die van mijn 30D zo te zien. Weet niet of dit de meerprijs wel waard is.

Reg. datum: 06 november 2005

Ik ben ook op zoek naar een image tankje. Ik heb onlangs mogen spelen met een x-drive. Een oudere versie wel is waar, dus een beetje traag en verlepte accu.
Ik wil graag een image tank die AA batterijen eet. Vooral omdat ik in landen kom waar stroom niet op elke hoek van de straat te krijgen is. En ik er een pest hekel aan heb om voor elk apparaat een adapter met bijbehorende snoeren meuk mee te moeten sleuren.

Maar bestaan er image tankjes die enkel op AA batterijen leven?

/edit:

Ja dus. http://www.mobile-harddis...ddisk-p-150.html?cPath=21
Die hyperdrive Colorspace ziet er gelikt uit.

Noxa wijzigde dit bericht 27-07-2007 17:31 (20%)

http://www.flickr.com/photos/tkphotographie/

Reg. datum: 23 november 2006

Ondertussen op vakantie geweest met m'n Seitec P2S 80Gb.

Conclusie: perfect apparaat.

Heeft gedaan wat ie moest doen en geen nukken vertoond. Aanrader dus. Helemaal voor wat ie kost.
Eigen accu heb ik maar 1 keer in die twee weken hoeven op te laden ondanks dat hij elke dag foto's binnenhaalde. Heb totaal (maar) 10GB aan foto's overgehaald.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Hatsie Flatsie
Reg. datum: 25 september 2000

Ik heb ook de Hd 80 met 120 gb hd, in 1 woord super.
De AA baterijen gebruik ik ook voor mijn 430 EX flitser.
Enigste nadeel van deze Image tank is dat ie redelijk dik en zwaar is met de 4 AA aan boord.
En het CF slot zit niet echt diep dus voorzichtig de kaart erin stoppen.
Ik heb hem afgelopen maand meegehad naar Afrika en heb zon 50 Gb in Raw geschoten heerlijk gewoon.
De ingebouwde lader is zeer snel en goed deze laad 2500 mah AA in minder dan drie uur op.
Tevens zit er een hoesje en een auto adaptor bij.

buitenb wijzigde dit bericht 29-07-2007 12:21 (15%)
Reden: effe wat vergeten

Core 2E6600@3200mhz,Asus p5b wifi deluxe,2x1gb G.e.i.l pc6400,Ati x1950XTX,Sb X-Fi,Enermax liberty 500,Thermaltake Armor,Asus Heatpipe

Reg. datum: 06 november 2005

Ik ben ook naarstig aan het inlezen over de Vosonic VP8360. Ik kom alleen nu op een website tegen dat ie geen SD III kaartjes vreet. En geen SDHC kaartjes... Verder zou hij van bepaalde camera's wel raw images lusten en van andere weer niet. Zo staat m'n Nikon D40x er namelijk niet tussen. Mijns inziens is een RAW image op een SD kaartje te copyeren. Hoogstens heeft ie moeit met het tonen van de plaatjes. Of zit ik er nu helemaal naast.
http://www.vosonic.com/in...&id=59&kind_id=12

En heeft het zin om alleen de behuizing te kopen en er zelf een schijf in te zetten. Of wordt het daar niet goedkoper van. Verder zijn deze kastjes in de VS al een stuk goedkoper, helemaal met de gunstige euro dollar verhouding.

http://www.mydigitaldiscount.com/s.nl/it.A/id.1002/.f
Met shipping kosten ongeveer 250 eurie...

Noxa wijzigde dit bericht 31-07-2007 12:32 (14%)

http://www.flickr.com/photos/tkphotographie/

Reg. datum: 31 maart 2006

quote:
Noxa schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:22:
...Ik kom alleen nu op een website tegen dat ie geen SD III kaartjes vreet. En geen SDHC kaartjes...
... Mijns inziens is een RAW image op een SD kaartje te copyeren. Hoogstens heeft ie moeit met het tonen van de plaatjes...
SDHC is reeds geruime tijd beschikbaar met een firmware update. (SD III kaartjes ken ik niet (indien hiermee Sandisk Extreme III SD bedoeld wordt dan zullen deze ook gewoon SDHC zijn, Sandisk Extreme III CF werkte altijd al.))

Unit kan op 2 manieren data van kaart af kopieeren 1) Full Backup of 2) Photo Backup.
1) Full Backup kan je gebruiken om je kaart van je PDA of telefoon (of DSLR) 1 op 1 te backuppen
2) Photo Backup kaart kopieert alle data uit de kaart met DCF (digital camera format) naar één backup directory. (alle files)

Op dit moment kan je dus zeker je kaart een backup maken alleen de RAW files van je toestel kan je waarschijnlijk op dit moment nog niet bekijken.

quote:
Backpacker schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:38:
Is er trouwens al iemand die wat meer over de Canon imagetanks heeft gehoord? Ik heb net een beetje rondgezocht op het www, maar behalve wat verhalen van september vorig jaar heb ik er niet meer over kunnen vinden :(
Heb een gebruikersreview (van iemand uit Nederland) op DPReview gevonden. Lijkt erop dat deze daadwerkelijk de RAW data laat zien en niet de ingebedde JPEG's (zoals bijna alle andere imagetank met view functie), maar dat kopiëren redelijk langzaam gaat. Iemand al ervaring met deze apparaten?

Reg. datum: 24 december 2001

Goed; ook ik heb een vraag na het nodige gegoogle!

Ik zoek dus een imagetank, zonder scherm.

Keuze is in de orienterende fase gevallen op:
Nexto M1
Hyperdrive Space
PD70x

Mijn motivering:
Nexto M1: handig in gebruik, klein, duurzame accu

Hyperdrive Space: Zie Nexto M1 maar dan een stukje duurder (en wat zijn de verdere voordelen?). De accu is op papier beter en de snelheden hoger (maar dat verschil zal ik niet meer merken).

PD70X: dikker en bediening is wat lastiger. Daarnaast wat meer gebruikers met problemen (err18).

Mijn voorkeur ging uit naar de PD70x, al is deze dikker het grote voordeel is wel de AA batterijen. Ik sleep al een flitser mee dus batterijen + lader heb je dan altijd al bij (op vakanties). Maar niet iedereen is te spreken over de bouw van deze imagetank en de bediening.

De Space lijkt me een beter alternatief, maar deze is wel een stukje duurder waardoor ook de Nexto M1 interessant lijkt. Maar over deze laatste is weer weinig te vinden. Ik las een paar pagina's terug dat iemand de M1 boven de PD70x stelde in gebruikersgemak. Maar voor de rest lees ik niet veel over de M1. Dit geldt overigens ook voor de Space.

Graag advies!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: