Hoofdcategorieën
Topicacties

ik wil een image tank, maar welke, tests ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 31 augustus 2004

Klopt. Is inderdaad mooi prijsje. Maar als je een fotoklus hebt of gewoon voor jezelf bezig bent is het erg fijn om op zo'n ding te kunnen zien dat de bestanden er daadwerkelijk opstaan. Dat kan bij die seitec digimate III niet. Persoonlijk heb ik wel een paar tientjes extra over om wel gewoon op het schermpje te kunnen controleren dat de bestanden er daadwerkelijk opstaan. Het geeft toch extra zekerheid dat je 'niet-zomaar-overnieuw-te-maken-foto's' veilig thuiskomen.. 8)

Canona
Reg. datum: 20 oktober 2005

Oh ja oké, maar ik zou zo'n imagetank ook alleen gebruiken als backup. Zeker tijdens een opdracht ga ik geen foto's van m'n CF geheugen verwijderen :X

30D | 350D | 18-50 | 50 | 85 | 70-200

Reg. datum: 21 januari 2000

@MvdKelen tip: Nexto Di Ultra (ook wel ND2525) 20MB/s kaartjes lezen en met 20MB/s naar de PC overzetten (misschien te laat, maar voor de meelezers dan ;-)

BTW ik heb een PD70x gehad. Aardig en redelijk snel, maar toch net niet (afwerking en gevoel).

Reg. datum: 31 augustus 2004

Heb die Vosonic VP3320 inmiddels in elkaar gezet met een 80GB schijf erin. Heeft samen 130 euro gekost en dat is zeer zeker waar voor 't geld!!
Transfer snelheid is bij mijn meting 18 minuten voor 4GB SD-kaart, dus zal 5 minuten zijn voor 1GB. Heel goed te doen dus.
De kaart verdwijnt ook behoorlijk ver in het apparaat dus je kunt em gewoon terug in het (meegeleverde) tasje stoppen en tijdelijk opbergen in je fototas en dan doorschieten...

Zeker een aanrader dit product. Het is dan mischien wel niet het mooiste apparaat wat er te krijgen is maar persoonlijk geef ik daar bij zo'n ding niet om. Ik kan gerust op reis. _/-\o_

Reg. datum: 22 september 2005

quote:
mamahuhu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:04:
[...]
Jammer genoeg werkt 'ie niet goed. Als ik veel data kopieer -als externe backup schijf- loopt 'ie op een gegeven moment vast. Met het kopieren van foto's (van 350D) loopt 'ie al na 1 foto vast... Vanaf cardreader werkt het -tot nu toe- wel.

Kortom, idee is goed, uitwerking beroerd. En ik heb het met twee exemplaren getest en beide geven dezelfde problemen. Ik denk dat ik 'm maar terugstuur.
Ok, een update. Omdat ik op het internet verder geen negatieve verhalen over dit apparaat kon vinden heb ik toch een vervanging gevraagd en dit werkt goed! :)

Het mooiste is dat het maar ongeveer 30euro kost (exclusief HD) en dat het zowel als externe USB drive (voor backups) als als USB host werkt. Ik kan foto's direct van mijn 350D (in PTP mode) kopieren. 5min20sec voor 1GB aan data, of 3MB/s. Met een cardreader verwacht ik dat het sneller kan.
Er zit een externe houder bij voor batterijen om 'm te voeden als je in de middle-of-nowhere zit. :P

Zie http://tweakers.net/productsurvey/151158 voor een link naar een uitgebreidere productsurvey.

What is the objective function of life?

Reg. datum: 03 juni 2001

quote:
Cyclonist schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:48:
Ik vind deze imagetank er wel goed uitzien, en goed geprijst! :*)
Hmm, ziet er inderdaad leuk uit. Dank voor de tip :)

Ik heb net dit ding besteld: http://www.mobile-harddis...ddisk-p-216.html?cPath=44
Thanks to de tip van Cyclonist :) Hij kan weinig, maar ik hoef er ook niet zoveel mee te kunnen in verband met budget. Heb de 80GB-versie gehaald. Uitgaande van 5MB per RAW halen we daar bijna 15.000 foto's mee, oftewel 5.000 per week. Ik denk niet dat ik daar aan ga komen :P Maar ik zit er liever mee verlegen dan om verlegen.
Als 'ie binnen is zal ik hem wel even aan een kleine review onderwerpen en uiteraard hier posten ;)

Bedwater

Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een imagetank en wat me opvalt is dat ze allemaal 1-knops of 2-knops simpele bediening hebben.
Maar wat ik er dus niet uit kan opmaken: kan zo'n imagetank mijn kaartje na het uitlezen ook leegmaken? Die allersimpelste tanks zullen dat ws. niet kunnen, maar hoe doen jullie dat in de praktijk?

EOS 40D · accesoires
Fotoblog · Flickr
Photo upload

Reg. datum: 12 februari 2001

quote:
Arjan A schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:16:
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een imagetank en wat me opvalt is dat ze allemaal 1-knops of 2-knops simpele bediening hebben.
Maar wat ik er dus niet uit kan opmaken: kan zo'n imagetank mijn kaartje na het uitlezen ook leegmaken? Die allersimpelste tanks zullen dat ws. niet kunnen, maar hoe doen jullie dat in de praktijk?
'bijna' elke camera heeft een format > CF/SD optie, dus dat lijkt me geen probleem.

Zojuist bij Komplett die hele goedkope van 26 euro besteld zonder hd

ViperŪ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

Bedwater

quote:
ViperŪ schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:18:
[...]

'bijna' elke camera heeft een format > CF/SD optie, dus dat lijkt me geen probleem.

Zojuist bij Komplett die hele goedkope van 26 euro besteld zonder hd
Nog niet eens aan gedacht. Zit er bij mij natuurlijk ook op :). Ik leeg mijn kaartje altijd via de PC (ctrl-X, ctrl-V) :).

EOS 40D · accesoires
Fotoblog · Flickr
Photo upload

quote:
Arjan A schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:20:
Ik leeg mijn kaartje altijd via de PC (ctrl-X, ctrl-V) :).
Op die manier heb ik een keer m'n foto's verkloot doordat de PC crashte nadat ik had geknipt en voordat ik had geplakt.
Sowieso is het aan te raden om gewoon te formatten met je camera, dat weet je zeker dat 'ie leeg is en op de manier zoals je camera dat leuk vindt.

Reg. datum: 12 februari 2001

vandaag de Necus N1050 binnengekregen. Apparaatje ziet er goed uit. Wel jammer vind ik dat er een losse batterijhouder bij zit voor 4 penlites voor de voeding.

Ik dacht dat de Seitec P2S imagetank namelijk een ingebouwde/losse accu had, die is niet veel duurder dus misschien dat ik die dan wel had genomen.

ViperŪ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

Reg. datum: 07 juni 2007

Beste mensen,

Ook ik wil graag zo'n imagetank aanschaffen. Ik heb deze topic niet helemaal gevolgd, maar het valt mij op dat iedereen leuke en mooie apparaten noemt.

Maar welk is uiteindelijk de beste of een van de betere? Is er misschien ergens een review met vergelijkingen te vinden? Want ik kan het niet echt vinden.

Sun Tzu Knows

quote:
Bboy-lee schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 01:23:
Maar welk is uiteindelijk de beste of een van de betere? Is er misschien ergens een review met vergelijkingen te vinden? Want ik kan het niet echt vinden.
Hangt er een beetje vanaf wat je zoekt aan functionaliteit. Wel/niet interne card reader, video/mp3 opties, accu of batterijen ed. Ik heb zelf een PD70x waar ik tevreden over ben... redelijk groot en redelijk stevig apparaat op batterijen. Copieren gaat heel snel (zeker in verhouding tot een ipod + cardreader die ik eerst had) en heel simpel (kaart er in en aan zetten). Maar qua extra functies heeft hij helemaal niet, geen film, muziek, foto's terug kijken ed. Et is dus een beetje wat je wil :)

Democratie is de dictatuur der meerderheid

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

quote:
mamahuhu schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:13:
[...]

Ok, een update. Omdat ik op het internet verder geen negatieve verhalen over dit apparaat kon vinden heb ik toch een vervanging gevraagd en dit werkt goed! :)

Het mooiste is dat het maar ongeveer 30euro kost (exclusief HD) en dat het zowel als externe USB drive (voor backups) als als USB host werkt. Ik kan foto's direct van mijn 350D (in PTP mode) kopieren. 5min20sec voor 1GB aan data, of 3MB/s. Met een cardreader verwacht ik dat het sneller kan.
Er zit een externe houder bij voor batterijen om 'm te voeden als je in de middle-of-nowhere zit. :P

Zie http://tweakers.net/productsurvey/151158 voor een link naar een uitgebreidere productsurvey.
Grappig ding. Maar waarom nog gewoon IDE? S-ATA is al drie jaar ingeburgerd en het is nog steeds IDE wat de klok slaat in zulk soort apparaten, shame on, manufacturers!

quote:
Wilko schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:59:
Ik heb net dit ding besteld: http://www.mobile-harddis...ddisk-p-216.html?cPath=44
Thanks to de tip van Cyclonist :) Hij kan weinig, maar ik hoef er ook niet zoveel mee te kunnen in verband met budget. Heb de 80GB-versie gehaald. Uitgaande van 5MB per RAW halen we daar bijna 15.000 foto's mee, oftewel 5.000 per week. Ik denk niet dat ik daar aan ga komen :P Maar ik zit er liever mee verlegen dan om verlegen.
Als 'ie binnen is zal ik hem wel even aan een kleine review onderwerpen en uiteraard hier posten ;)
Ik ben heel benieuwd. Het ziet er namelijk wel goed uit. Zeker voor die prijs.

relonky: ik zal in het weekend even een klein beetje een verhaaltje schrijven en wat benchmarks doen, maar m'n eerste indruk is goed. Het ding is ontzettend lelijk (ik ben de iPod gewend :P) maar doet wat hij moet doen en -voor mij- is de snelheid meer dan acceptabel.

quote:
HeckerBob schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:11:
[...]

Hangt er een beetje vanaf wat je zoekt aan functionaliteit. Wel/niet interne card reader, video/mp3 opties, accu of batterijen ed. Ik heb zelf een PD70x waar ik tevreden over ben... redelijk groot en redelijk stevig apparaat op batterijen. Copieren gaat heel snel (zeker in verhouding tot een ipod + cardreader die ik eerst had) en heel simpel (kaart er in en aan zetten). Maar qua extra functies heeft hij helemaal niet, geen film, muziek, foto's terug kijken ed. Et is dus een beetje wat je wil :)
Ok dankje,

Jah voor mij hoeft het ook niet uitgebreid. Ik wil het vooral als opslag gebruiken waarin een cardreader zit. Zo kan ik zonder de pc op te starten de foto's backuppen. En natuurlijk ook meenemen als een gewone externe hd om dingen van de pc te backuppen. De rest zoals muziek enz doe ik wel op de laptop :)

Maar je weet dus niet zo 123 of er ergens reviews te lezen zijn enz?

in ieder geval bedankt

Sun Tzu Knows

Probeer Google eens... ik neem aan dat er voldoende reviews te vinden zijn online. En anders heb je vast ook nog wel wat forum topics waar hij besproken wordt (got, dpreview, dutchphotozone ed). Hij gewoon voornamelijk snel en er zit een cardreader in.

Democratie is de dictatuur der meerderheid

bedankt. aangezien ik dit soort dingen helemaal niet bijhou weet k dus niets erover en weet niet welke merken beter zijn zegma. meestal lees je bij reviews maar een paar modellen of maar 1. maar is op zich niet erg. kost alleen wat meer moeite :p

Reg. datum: 03 april 2007

Hoi Wilko,

ook ik heb afgelopen week de seitec p2s gekocht,
maar na nog geen 10 keer een CF kaart erin gestopt te hebben
is de middelste langer pin in het apparaat al scheef en verbogen
en kan ik geen cf kaart meer erin doen.
wat is jouw ervaring zover met een cf kaart ?

Gevalletje garantie/terugsturen denk ik zo.. balen joh. Ik gebruik SD dus het CF-slot is nog ongebruikt.

Reg. datum: 03 april 2007

Hopelijk kan hij inderdaad snel vervangen worden, ik heb hem over ruim een week nodig
op vakantie. ben bang dat ik dat niet ga halen.
Ik vind trouwens de CF aansluiting in het algemeen niet geweldig uitzien.
Zo makkelijk/probleemloos dat je een CF kaart in je camera stopt zo iel en gevoelig
lijkt het met dit apparaat te gaan.
Verder begin ik ook een beetje te twijfelen aan het model: je moet maar hopen dat de
bestanden netjes gekopieerd worden en ervan uitgaan dat ze erop staan na kopie,
je hebt totaal geen controle.

quote:
esmati schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:49:
Verder begin ik ook een beetje te twijfelen aan het model: je moet maar hopen dat de bestanden netjes gekopieerd worden en ervan uitgaan dat ze erop staan na kopie, je hebt totaal geen controle.
Tsja, maar dat kon je van tevoren weten.

-edit-
Net even een klein benchmarkje gedaan met die Seitec, 1,91GB aan foto's op m'n SD-kaartje gezet (Transcend 150x 2GB) en laten kopieëren: daar deed 'ie (schrik niet) 21 en een halve minuut over. Gemiddelde transferrate is dus 1,48 MB/sec
Vervolgens van de tank naar m'n Macje: 4:20 minuut, 7,35 MB/sec

Al met al is het geen snelheidsmonster understatement, maar heck, laat 'm kopieëren, stop een reservekaartje in je cam, schiet verder, en tegen de tijd dat het reservekaartje vol is, is de eerste wel klaar. Voor 94 euro inclusief 80GB harddisk en verzendkosten ben ik dik tevreden :)

Wilko wijzigde dit bericht 09-06-2007 13:34 (46%)

Zelfs daar netwerken?
Reg. datum: 17 februari 2004

Snelheid in relatie tot de batterijduur is belangrijk. Als je 4 GB kaartje in 5 minuten leegtrekt en de batterij gaat 2 uur mee, dan kan je 24 kaartjes leegmaken. Maar als een kaartje in 20 minuten leeggetrokken wordt, dan kan je slechts 6 kaartjes leegmaken.

Dan zal de effectieve opslagruimte slechts 24GB maximaal zijn, voor meerdagse festivals kan dat van belang zijn. Externe batterijen zijn dan belangrijk om de effectieve opslagruimte te verhogen.

Een andere mogelijkheid is dat ik een laptop naar de festival meesleep.

rapture wijzigde dit bericht 10-06-2007 21:01 (16%)

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: