Hoofdcategorieën
Topicacties

ik wil een image tank, maar welke, tests ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Drome!

Gisteren een PD70X opgehaald. Ziet er tot nu toe goed uit, zaterdag krijgt hij z'n eerste echte veldtest. Kopieren van een standaard 1GB CF kaartje welke vol was (snelheid onbekend) duurde iets meer dan 2 minuten, zonder verify. Mijn schatting is dat het met verify ongeveer 2x zo lang duurt, voor mij prima waardes iig. Merk op dat de limiterende factor het kaartje is, een 80x 512MB kaartje was ruim 2x snelelr tijdens het kopieren.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Poing
Reg. datum: 18 maart 2002

Eergisteren bij 4memory een PD70X opgehaald en vandaag bij BestelICT een Seagate Momentus 5400.3 80Gb (ATA/IDE) schijfje gehaald.
Bij 4Memory netjes een nederlandse handleiding gekregen en hij heeft me uitgelegd hoe de HD in te bouwen. Ook in de handleiding was dit wel duidelijk omschreven.
De PD70X wordt zeer compleet geleverd met tasje, autolader, adapter, schroefjes, schroevendraaier, USB-kabel en handeiding.
Installatie:
De achterkant eruitgehaald, harddisk klemmetje losgehaald, harddisk erin, klemmetje erin, klepje vastgeschroefd, batterijen erin, aangezet, knopje naar beneden, omhoog en dan indrukken en klaar!

Kopiëren:
Als de unit uit staat, CF kaartje erin, unit aanzetten, en de rest gaat vanzelf, als je namelijk 8 seconden niets doet, gaat hij gelijk kopiëren.
Een Transcend 120x CF kaartje van 4 Gb is vanaf het moment dat je de PD70x aanzet binnen 7 minuten en 15 seconden klaar, dat is 3,92 Gb in 638 bestanden (dat is Raw+JPG foto's van een Canon 350D)

De PD70X voelt solide aan (alu behuizing, op de klepjes na) en ziet er profi uit. De klepjes beschermen de knoppen en de kaartsleuven. De transfer naar de PC gaat ook erg snel en het apparaat wordt herkend als schijf en krijgt vanzelf een drive-letter toegekend. Verder voordeel zijn de AA batterijen als voeding, je kan ze er ook in opladen. Aangezien de meeste flitsers ook op AA werken, is dat wel een handige bijkomstigheid.

Als je geen fancy gedoe met mp3, radio en filmpjes wil, is dit het perfecte apparaat.

Drome!

En als je hem aanzet met CF kaart erin, en je klikt het wiletje naar beneden, kopieert hij met verify aan :Y)

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

a.k.a. Martijn

ik ben ook aan het rondkijken voor een imagetank.
Wat ik wel graag wil is dat het ook een Mp3speler is, mijn telefoon past namelijk niet zoveel op :)

ik zoek iets van 20gb of 40gb, en wil max 150 euro uitgeven.

De tanks die hier voornamelijk genoemd werden zijn geen mp3-spelers en via google vind ik niet wat ik zoek.

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

De Cowon iAudio X5L vind ik een mooi apparaat, is alleen een beetje duur. Als ik een ipod-achtige koop, wordt het die. Grootste pluspunt t.o.v. concurrentie: accu :)

Drome!

Denk alleen niet dat je het redt met 150 euro. Bovendien hou ik er niet van om met een apparaat met bewegende delen (zoals een harddisk) rond te gaan lopen terwijl hij aanstaat en ook nog dingen op de drive moet accessen (zoals MP3's). Maar dat moet iedereen zelf uitmaken.

a.k.a. Martijn

dat is ook wel zo arfman. Ik zoek eigenlijk gewoon een imagetank en toen ik er naar zocht kwam ik ineens ook mp3 mogelijkheden tegen, waardoor ik dat een leuke extra vond. Je hebt idd wel gelijk dat een hdd eigenlijk niet gebruikt moet worden als walkaround mp3 speler, vanwege de losse onderdelen.
Een klein los hddtje kopen van 40gb plus een imagetank body is volgens mij dan het goedkoopst voor mij. Zal even rondkijken, maar heb nog niet zoveel haast.

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

Did I pass the acid test?

Hoeiiii, ik zie net dat Canon 2 image tanks / media players geintroduceerd heeft op Photokina!

De Canon MEDIA STORAGE M30 en Canon MEDIA STORAGE M80. Meer info nog niet bekend.

Indien je Duits goed genoeg is, kijk hier: http://www.canon.de/About...&SourcePageID=25102#1

3,7 inch scherm, kijkhoek 160 graden, 1,8 inch HD, 30 of 80 GB, sloten voor CF en SD, slikt de standaard EOS 300/10/20/30/5D BP-511 accu's, 1 accu is genoeg voor het leegtrekken en verifieren van ongeveer 30 CF of 32 SD kaarten van 1 GB, kan JPG, TIFF en Canon RAW weergeven, en MPEG1/2/4, MotionJPG, MP3 en WAV, TV output, USB 2.0. Afmetingen 139,5 x 80,5 x 33,5 mm en 360 of 370 gram zwaar.

http://www.strikerz.net/~geert/Canon_media_tank.jpg

JumpStart wijzigde dit bericht 25-09-2006 16:03 (54%)

[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'

Reg. datum: 29 mei 2002

Leuke ontwikkeling van Canon. Slikt BP511 accu's = handig! Nu nog even wachten op de recensies en de winkelprijzen. :)

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Did I pass the acid test?

quote:
gium schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:31:
Leuke ontwikkeling van Canon. Slikt BP511 accu's = handig! Nu nog even wachten op de recensies en de winkelprijzen. :)

Oh ja, tijdstip van introductie en prijs worden in oktober bekendgemaakt.

Specs hier: http://www3.canon.de/images/pro/fot/slr/geh/file/M30_M80.pdf

Oh ja, en "SD-HC-Kompatibilität noch nicht bestätigt"

JumpStart wijzigde dit bericht 25-09-2006 16:36 (24%)

[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'

Poing
Reg. datum: 18 maart 2002

Even een toevoeging op mijn eerdere verhaal over de PD70X. Die heeft namelijk problemen met high speed CF kaartjes van 2Gb of groter. In mijn geval Transcend 4Gb 120x kaartjes. Hij gaf steeds copy errors en verification errors.
Na veel testen i.o.m. de winkel overgestapt naar de Nexto ND-2300 OTG. Die ben ik nu aan het testen.
De nexto is in ieder geval even snel als de PD70X. Design is wat mooier. AA batterijen ontbreken helaas, ik moet nog testen hoe lang de interne li-ion accu meegaat.

Er is ook een externe AA-batterij "accupack" voor de ND-2300 maar ik denk dat zoiets ook zelf te maken moet zijn:
http://img103.imageshack.us/img103/9367/nexto2300otgbatpackinro8.th.png
http://img103.imageshack.us/img103/132/nexto2300otgbatpackoutjx1.png
External AA Battery holder for Nexto CF OTG

Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Tevens is er de opvolger van de PD70X, te zien bij 4memory.

Reg. datum: 28 augustus 2006

Hoi allen!

Ik heb besloten om een PD70X aan te schaffen. De vraag is: weten jullie waar ik er eentje zo goedkoop mogelijk kan kopen?

Ik heb hem op deze site vanaf 219 E gezien (http://www.mobile-harddis...450700f7af14f99e7ce1ea6e2

Weten jullie of het elders goedkoper kan?

Edit: hier voorm 195 E --> http://www.dgs-services.nl/800/index2.php

Barchetta wijzigde dit bericht 15-11-2006 20:57 (8%)

Reg. datum: 27 december 2004

quote:
Barchetta schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:48:
Hoi allen!

Ik heb besloten om een PD70X aan te schaffen. De vraag is: weten jullie waar ik er eentje zo goedkoop mogelijk kan kopen?

Ik heb hem op deze site vanaf 219 E gezien (http://www.mobile-harddis...450700f7af14f99e7ce1ea6e2

Weten jullie of het elders goedkoper kan?

Pricewatch doet wonderen:

pricewatch: CompactDrive PD70X (2,5", IDE, USB 2.0, Zilver)

Hmm die link dus naar dezelfde site, maar staat nog goedkoper...

Sorry beetje no-info dus :$

Backpacker wijzigde dit bericht 15-11-2006 20:57 (28%)

Canon EOS 350D + 30D +40D - 10-22 - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - 580EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

Ja is goedkoper zonder HD :)

Ik heb m hie voor 195 --> http://www.dgs-services.nl/800/index2.php

Edit: HD80 is een synoniem voor de PD70X?

Barchetta wijzigde dit bericht 15-11-2006 21:00 (18%)

Drome!

quote:
Barchetta schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:59:Edit: HD80 is een synoniem voor de PD70X?
Klopt.

Hey ik zie net dat de opvolger van de PD70X (HyperDrive Space) slechts 20 tientjes duurder is.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit model? Is die beter dan de PD70X?

Just plain weird.
Reg. datum: 03 januari 2001

quote:
JumpStart schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:49:
Hoeiiii, ik zie net dat Canon 2 image tanks / media players geintroduceerd heeft op Photokina!

De Canon MEDIA STORAGE M30 en Canon MEDIA STORAGE M80. Meer info nog niet bekend.

Indien je Duits goed genoeg is, kijk hier: http://www.canon.de/About...&SourcePageID=25102#1

3,7 inch scherm, kijkhoek 160 graden, 1,8 inch HD, 30 of 80 GB, sloten voor CF en SD, slikt de standaard EOS 300/10/20/30/5D BP-511 accu's, 1 accu is genoeg voor het leegtrekken en verifieren van ongeveer 30 CF of 32 SD kaarten van 1 GB, kan JPG, TIFF en Canon RAW weergeven, en MPEG1/2/4, MotionJPG, MP3 en WAV, TV output, USB 2.0. Afmetingen 139,5 x 80,5 x 33,5 mm en 360 of 370 gram zwaar.

[afbeelding]
Ik heb een poging gedaan dit beestje een beetje in de gaten te houden, helaas is het even stil voorlopig..

Maar onderaan de Duitse press-release staat dat er dit kwartaal (Q1 2007) meer info beschikbaar komt wat betreft prijs en release datum.

Echt betaalbaar (lees: <¤250) zal het vast niet worden, maar het zou wel een ideaal dingetje zijn, kunnen mensen ook eventueel de foto's bekijken terwijl jij verder schiet.

Tarin wijzigde dit bericht 22-01-2007 13:54 (6%)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

King of no pants

Pfoe het is alweer lang geleden dat ik hier voor het laatst was zeg. Vroeg me af of iemand al iets over de hyperdrive space weet? De specs komen veelbelovend over: 100gb op één lading (met pack zelfs 300gb). Oplaadbaar via usb, stroomnet, autoopladeer en batterij pak. Daarnaast download hij ook nog eens met 20mb/s je kaartje op z'n schijf.
Het fijnste van dit apparaat vind ik dat hij ook via de usb oplaadt zodat ik hem ook kan gebruiken op school als draagbare harde schijf.

Heeft iemand er al reviews van gevonden? Ben er zelf niet echt succesvol in geweest.
(ps. wat is trouwens handig wat de garantie betrefd? Schijf los kopen en daar garantie bijkopen? Want het kan aan mij liggen, maar de behuizing en de schijf los van elkaar kopen is erg veel goedkoper)

gewoon Arjan

quote:
Rick Meijer schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:57:
(ps. wat is trouwens handig wat de garantie betrefd? Schijf los kopen en daar garantie bijkopen? Want het kan aan mij liggen, maar de behuizing en de schijf los van elkaar kopen is erg veel goedkoper)
Ikzelf heb de PD70X, zelf een 20 GB schijf erin gebouwd want die had ik nog op de plank liggen. Toen het flashen met een nieuwe firmware een dode PD70X opleverde heb ik hem aangemeld met de storing. Daarna de PD70X zonder de HD opgestuurd en even later kreeg ik een gloednieuwe PD70X terug. Dat was geen enkel probleem.

Let er trouwens wel op de je een geschikte HD koopt. De PD70X (ik ken de hyperdrive versie niet) heeft een parallelle ATA/IDE aansluiting, koop dus geen SATA schijf!

This footer is intentionally left blank

King of no pants

Hyperdrive is dezelfde fabrikant als compactrive, alleen onder een andere naam (één van de bronnen).
Ben niet echt technisch-savvy. Bij de hyperdrive space staat er de volgende beschrijving:
quote:
2.5" IDE/PATA ATA-6/ATA-100
Large capacity (over 128GB) HDD supported
Multiple partition HDD supported
Gewoon ervoor zorgen dat de schijf aan die eisen voldoet. En anders kan ik het nog aan jullie vragen toch? O+

Reg. datum: 22 september 2005

Heeft er iemand ervaring met de Thecus N1050?
Dit is een USB host, waaraan je een kaartreader of camera kunt koppelen. Zonder HD is 'ie ongeveer 30euro.
Da's heel goedkoop. Uit een aantal testen komt 'ie ook goed naar voren.
PC world
Tom's hardware

Iemand hier die 'm kent?

What is the objective function of life?

Stadseend neemt snelgracht
Reg. datum: 01 mei 2000

Klein kickje: iemand ondertussen al ervaring opgedaan met de Hyperdrive SPACE (opvolger van de PD70x / alias: HD80)?

Ben aan het dubben.. penlites zijn altijd wel beschikbaar (en zou dus kiezen voor HD80), maar heeft de SPACE extra handige toevoegingen tov zijn voorganger?
SPACE heeft schijnt overigens wel weer de optie te hebben om een los batterij-pack (4 x AA) aan te sluiten, geloof ik... :?

Tevens de vraag: er schijnt ooit gedonder te zijn met de ondersteuning v bepaalde merken HD's. Weet iemand daar meer van? Of past elke HD met ATA-6/ATA-100?

Keuzes, keuzes... iemand wat suggesties? Dank! :*)

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

klinkt eigenlijk bizar, maar ze pretenderen dat het ding 2x zo lang mee gaat als de PD70x :X. Toch wel knap, het verschil tussen de PD70 en PD70X was al van 35 naar 50 GB transferen. 100GB lijkt me opeens wel heel veel. Vraag me af of je dat uiteindelijk ook wel haalt.
Ik deed er met mijn D70 een 4-6 maanden over om 80 GB vol te krijgen. Per foto klus 1-3 GB ongeveer, en dat dan 1-3x per week. De zelfontlading van de door DGS meegeleverde batterijen is al een 2 hooguit 3 weken. Bij mijn D200 gaat het al wel weer wat rapper, daar zit ik tussen de 2-4 GB momenteel per klus... En soms verplicht foto's verwijderen omdat het anders niet past :X.

SE W800i powered

Het kan ook simpel
Reg. datum: 05 december 2000

Ik ben op zoek naar een imagetank (indien mogelijk zonder ingebouwde HD), die van en naar USB apparaten kan versturen. Dus als ik er bv. een gevoedde externe HD op aansluit, dat ik van en naar die externe HD kan kopieren. Er is eentje die ik tegenkwam die het ondersteunde, maar die had USB On The Go en werkt ook alleen maar met apparaten die dergelijke ondersteuning ook hebben. Vrijwel geen enkele externe HD dus. De rest kan enkel van flashkaarten naar de HD van de imagetank kopiëren...

EDIT: ik heb een apparaat gevonden, wel zonder Cardreader en ingebouwde hardeschijf:
http://www.gethitch.com/about/

http://i.expansys.com/i/b/b142049.jpg

Hitch makes transferring files on the go a snap – all without a computer! Hitch can connect USB devices such as digital cameras, digital audio/video players, USB flash drives and more. Hitch is compatible with many brands of digital devices, such as Apple, Creative, iRiver, Samsung, Sony, Canon, Nikon, Casio, Olympus, Panasonic, Philips – virtually any device with a USB connection. The pocket-sized Hitch will transfer music, video, photos, documents, and more.

Hitch is compliant with all Digital Rights Management (DRM) copy-protection, allowing you to choose who has permission to experience your media. Hitch is compatible with Mass Storage Devices, Photo Transfer Protocol (PTP), Media Transfer Protocol (MTP) at USB 2.0 speeds. Hitch is easy to use – the bright white backlit LCD Display and speedy scroll-wheel make navigation smooth. The intuitive interface makes it easy to select single files, entire albums, or the whole collection – it's all up to you.

How it Works:
* Plug the source device into one USB port on Hitch
* Plug the destination device into the other USB port
* Select the file or folder you want to transfer using the high-speed scroll wheel
* Press the SEND button and youre done! Its that fast.

Rond de 99 euro bij oa. Expansys.

Phuncz wijzigde dit bericht 04-03-2007 15:44 (60%)

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

Vraag me af wat het nut van het apparaat is. Je bent je camera ook even kwijt zo te zien als je aan't transferen bent. Ik zou het echter wel als uitbreiding zien op de meeste image tanks deze manier van transferen. Scheelt toch weer evt extra adapters die sommige cardreaders nodig hebben ;).

SE W800i powered

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: