Hoofdcategorieën
Topicacties

ik wil een image tank, maar welke, tests ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

quote:
JumpStart schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:14:
[...]

Het zou voor mij "Dual use" zijn, mijn ouwe trouwe Sony MZ-R30 minidisc speler heeft z'n beste tijd wel ongeveer gehad, dus zit ik ook te kijken wat er aan MP3 speler zoal te krijgen is. Maar er zit ook een contractsverlenging aan te komen, dus misschien neemt mijn volgende telefoon wèl de rol van MP3 speler op zich.

Wat bij mij niet lekker zit is het feit dat jij kennelijk wel regelmatig (?) foutmeldingen gehad hebt. Hierdoor ben je dan geen data kwijtgeraakt, maar ik zit ook niet te wachten op een apparaat dat ineens zegt "doe het verder maar met de kaartjes die je hebt".

De foutmeldingen die ik gehad heb waren grotendeels omtrent het filesystem wat te gefragmenteerd was voor het apparaat zelf. Nieuwe firmware zou daar beter mee om kunnen gaan. Sinds de kennis dat het aan de gefragmenteerdheid ligt geen problemen meer gehad. Sinds die tijd ook alleen maar gebruikt waar het apparaat voor bedoeld is; CF-kaarten overpompen en via computer weer verder copiëren. Met nadruk op kopiëren en niet moven, waarbij het file system dus wél gefragmenteerd raakt!

Een 2e probleem had ik omtrent het formateren van de schijf. De schijf moet fat32 geformateerd zijn, echter is er geen enkel windows format programma die mijn big ass schijf (80 GB) wil formatten. Dit is een Windows/MS probleem en geen probleem van de PD70X.

Ik ben iemand die dingen uittest tot de uittersten. Niet persee een Tweaker, maar wel soortgelijk bloed. Als je het ding gebruikt waar ie primair voor gebruikt dient te worden dan kom je geen problemen tegen.

Voor een zo storensvrij mogelijke vakantie/trip of event kan ik je aanraden om hem tijdelijk (niet op het laatste moment) te formateren of iig alles leeg te halen (select all, shift-del) en de batterijen er niet langer dan een week achter elkaar in te laten zitten (lopen leeg in het apparaat).

Áls ik hem gebruik, gebruik ik hem wel met plezier. Heb er wel wat problemen mee gehad, maar daarvan ook de oorzaak dus kunnen vinden. Ik kan er iig mee leven. Hoe andere apparaten er mee omgaan, geen idee! Ik test ze graag uit voor je! ;)

quote:
Ik heb nu 3 x 1 GB CF, en ik schiet RAW. Met 6 MB per foto komt dat op pak 'em beet 500 foto's uit. De praktijk is dat ik, vol bezig, op meer dan 100 foto's per uur uitkom en dan is 3 GB niet altijd genoeg. 100+ foto's per uur klinkt misschien als veel, maar zo ga ik nou eenmaal te werk. Ik ben namelijk, heel bewust, niet van het ter plekke selecteren op display. Daarnaast schiet ik ook nog wel eens "uit de heup" (en dus niet altijd raak) en neem regelmatig voor de zekerheid een foto twee keer. Ieder zijn/haar stijl hoor, er is niets mis mee als je wel ter plekke foto's wist, maar ik zoek het thuis op mijn 19" scherm wel uit, niet op het kleine 10D schermpje waarop vooral brightness slecht te beoordelen is door de brakke kijkhoek.
Selectiever schieten en selecteren op het scherm, daar blijf ik bij. Waar ik vorig jaar 12 GB volgeschoten heb op Parkpop redde ik het dit jaar met 2,5 GB ruimschoots. Alleen vakanties en big events kwa opdrachten zou ik niet redden...

SE W800i powered

Reg. datum: 10 juli 2002

quote:
julius schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:53:
[...]
Een 2e probleem had ik omtrent het formateren van de schijf. De schijf moet fat32 geformateerd zijn, echter is er geen enkel windows format programma die mijn big ass schijf (80 GB) wil formatten. Dit is een Windows/MS probleem en geen probleem van de PD70X.

Dit kun je heel makkelijk doen met de Format utility die te downloaden is van http://compact-drive.nl/download.htm Er is er een voor de PD7X en de PD70X.
Gisteren de hele avond lopen prutsen met een win98 bootdisk om hem fat32 geformatteerd te krijgen totdat ik me bedacht dat ik ergens was tegengekomen dat er een utility voor was. Bij mij werkt het nu prima (PD7X).
edit: in de manual van de PD70X staat op pagina 17 dat de PD70X zelf zijn schijf kan formatteren.

Springuin wijzigde dit bericht 28-06-2006 15:54 (8%)

Leiderdorp Instruments zoekt iemand die voor het managen van de elektronicaproductie. Ben je precies, kun je een weerstand van een condensator onderscheiden en op zoek naar een (nieuwe) baan? Mail: info@leiderdorpinstruments.nl

Reg. datum: 16 september 2005

mijn eerdere vraag blijft staan. welke tank . Als ik bijv. bij Kamera -express kijk zie er 5 verschillende 40GB staan en nog 2 20GB. ik kan moeilijk de verschillen vinden, en vergelijkende test ken ik niet.wie helpt. (de prijsverschillen zijn aanzienlijk)

Reg. datum: 23 oktober 2003

quote:
jack77 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:46:
mijn eerdere vraag blijft staan. welke tank . Als ik bijv. bij Kamera -express kijk zie er 5 verschillende 40GB staan en nog 2 20GB. ik kan moeilijk de verschillen vinden, en vergelijkende test ken ik niet.wie helpt. (de prijsverschillen zijn aanzienlijk)

Volgens mij kan je de voor en nadelen zelf al wel op een rij zetten. Voor mij is het bijvoorbeeld belangrijk dat er penlites in kunnen en ik niet op "vreemde" accu's wil vertrouwen als je midden in de rimboe zit.

Daarbij vind ik 40Gb bijvoorbeeld aan de krappe kant. Ik ga nu zelf een harddisk (120GB, voor 115,- euro) in een PD70X zetten (139,- euro).. prijs/mb verhouding ideaal dus.

Kortom een keuze is heel persoonlijk.

leend3rs.nl

quote:
Springuin schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:44:
[...]

Dit kun je heel makkelijk doen met de Format utility die te downloaden is van http://compact-drive.nl/download.htm Er is er een voor de PD7X en de PD70X.
Gisteren de hele avond lopen prutsen met een win98 bootdisk om hem fat32 geformatteerd te krijgen totdat ik me bedacht dat ik ergens was tegengekomen dat er een utility voor was. Bij mij werkt het nu prima (PD7X).
edit: in de manual van de PD70X staat op pagina 17 dat de PD70X zelf zijn schijf kan formatteren.
Naar het schijnt ja. Mijn pc setup had er iig geen zin in. Heb toendertijd geloof ik in het pd7(0)X specifieke topic mijn probs gepost. Heb het iig opgelost gekregen, ben ik blij om ;)

SE W800i powered

Reg. datum: 01 november 2002

quote:
jumper75 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:13:
[...]

Volgens mij kan je de voor en nadelen zelf al wel op een rij zetten. Voor mij is het bijvoorbeeld belangrijk dat er penlites in kunnen en ik niet op "vreemde" accu's wil vertrouwen als je midden in de rimboe zit.

Daarbij vind ik 40Gb bijvoorbeeld aan de krappe kant. Ik ga nu zelf een harddisk (120GB, voor 115,- euro) in een PD70X zetten (139,- euro).. prijs/mb verhouding ideaal dus.

Kortom een keuze is heel persoonlijk.
Welke hardisks kunnen erin ?

Drome!

2.5" notebook harde schijven.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

quote:
jack77 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:46:

20 Gb is misschien aan de kleine kant, 40Gb is iets ruimer.

Als je alleen voor de opslag/backup gaat, zou ik de Smartdisk Photobank kiezen, kost bij KE nu ¤165. Is lekker stevig en eenvoudig, kaart er in, klik op de copy knop en klaar.

Resistance is futile (if < 0.01 Ohm) - 750 (+75 GB gratis) hosting
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Slemp
Reg. datum: 28 augustus 2001

Of een Vosonic 3320 40GB, met MP3-speler.

Heb 'm zelf een aantal maanden en onlangs gebruikt tijdens een 30-daagse rondreis. Eenvoudig in het gebruik, handige verifieerfunctie en de MP3-speler is echt prima, als je iets betere oordopjes gebruikt!

Ik heb 'm overigens bij http://www.d95.nl/ (wel met NP120 accu!) besteld.

robhof wijzigde dit bericht 29-06-2006 14:27 (6%)
Reden: toevoeging accu

|| Nikon D90 ||

Kiss the moonlight!

Hmmmm, daar hebben ze de Vosonic 3620 voor ¤199... 20GB is zat en de 1,8" HD maakt 'em erg klein/handzaam. Verleidelijk, erg verleidelijk!

Net even d95.nl gebeld trouwens. De 2,5" HD gebaseerde 3320 meet 12 bij 8 cm (lengte x breedte) en is 2,8 cm dik. De 3620 was 12 bij 8 bij 2,3 cm. Blijkt een foutje: 6,5 cm breed in plaats van 8 cm. OEPS :) op d95.nl is het al aangepast, op alle andere sites (zelfs op die van www.vosonic.com) staat nog de foute afmeting voor de 3620.

[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'

leend3rs.nl

20 GB zat? Mja, ik heb met mijn 80 GB ook een erg ruime keus genomen. ;)

SE W800i powered

Kiss the moonlight!

Zelfs al zou ik de helft van die 20 GB gebruiken voor MP3, en de rest voor fotodump, dan nog kan ik meer dan 1600 RAW fotos kwijt. Het moet wel een erg lang evenement zijn als ik dat in een ruk volkrijg...

[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'

Reg. datum: 16 september 2005

quote:
Jiriki schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:59:
[...]

20 Gb is misschien aan de kleine kant, 40Gb is iets ruimer.

Als je alleen voor de opslag/backup gaat, zou ik de Smartdisk Photobank kiezen, kost bij KE nu ¤165. Is lekker stevig en eenvoudig, kaart er in, klik op de copy knop en klaar.
waarom juist deze? en niet een andere smartdisk of een vosonic.

Gras is Groen-er
Reg. datum: 21 april 2002

over de Vosonic VP-6230 accu:
quote:
pduh schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:18:
[...]
The Li-ion rechargeable battery can be recharged approx.500 times.
[...]
is dit normaal voor een Li-ion accu?? ik dacht altijd dat deze dingen geen memory effect hadden :/
Geen geheugeneffect misschien, maar gewoon verwachtte levensduur.
Alle oplaadbare batterijen hebben een verwachtte levensduur. Die is meestal 1000x opladen maar dat zal in de praktijk een stuk lager uitvallen (wellicht wel 500x).
Batterijen voor vosonic zijn (meestal) niet zo duur. Die van mijn 3320 kost namelijk maar 10 euro origineel. Daar ga ik niet over zeuren dan :). Je hebt ook nog vakantie pakketten waardoor je met AA's aan de gang kan (ik geloof voor 15 euro te koop).

leend3rs.nl

Het memory effect (het niet volledig leegmaken maar wel weer opladen van de batterij en de daardoor verminderde accu capaciteit) is wat anders dan de verwachte levensduur (in aantal keren op te laden). Het memory effect treed met name op bij de ouderwetse (ik dacht) cadmium oplaadbare batterijen. Bij de nieuwere Ni-MH is dit in veel mindere mate aanwezig. Bij Li-ion is dit in zijn totaliteit niet meer aanwezig.

Hieronder een tabbelletje met hoe ikzelf de verschillen ervaren heb;
type batterijcapaciteitlevensduur (in aantal keren op te laden)prijsmemory effect
cadmium
-
+ +
++
--
Ni-MH
+
++/+
+
+
Li-ion
++
+
-
++

Overigens zie ik hierbij ook nog graag een kopje "ligperiode". Waarmee ik bedoel de tijd tussen dat je de batterij hebt opgeladen en hem daadwerkelijk gebruikt. Ik heb zelf alleen ervaring met Ni-MH accu's wat dat betreft. De ene accu kun je gerust 2-3 weken tot een maand laten liggen zonder noemenswaardig capaciteitsverlies (Panasonic (Dixons), Hähnel (Hafo, Den Haag), terwijl de andere met een halve week of week al weer leeg schijnt te zijn (Digital, gekocht bij de MediaMarkt)

Zit er al langere tijd over na te denken om een topic te beginnen over accu's (penlites) en ervaringen. Met name de "ligperiode" zie je nergens in terug.

SE W800i powered

Gras is Groen-er
Reg. datum: 21 april 2002

ik heb hier oude cadmium batterijen liggen (500 mAh :P), maar daar staat ook 'approx. 500 times' op ;)
maar een accu topic lijkt me opzich wel handig, omdat alle accu vragen anders over heel GoT verspeid worden...
Supercalifragilistic

quote:
julius schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:00:
Zit er al langere tijd over na te denken om een topic te beginnen over accu's (penlites) en ervaringen. Met name de "ligperiode" zie je nergens in terug.
Goed plan! Zoek nog steeds een paar goede setjes voor m'n flitsers.

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

voorheen Facemodder

Er is erg veel info over verschillende accusoorten te vinden. Zoek maar eens op modelbouw fora.

Nog even over de "zelfontlading" of "ligperiode"; Deze is bij Ni-Cad accu's vele malen beter dan van de NiMh varianten. Over het algemeen kun je (ok, beetje kort door de bocht) voor stroomvreters beter NiMh accu's gebruiken (want hoge capaciteit ivm Ni-Cad) en voor de wat energiezuiniger apparaten, bij weinig gebruik (langere intervallen) zijn Ni-Cad accu's de betere keuze, met name vanwege de lage zelfontladingswaarden van deze soort.
Kiss the moonlight!

Oh, en luitjes, Li-Ion =! Li-polymer.

Ik zie het wel vaker dat men Lithium ion accu eigenschappen verwacht terwijl het eigenlijk Lithium polymeer accu's zijn.

LiMn2O4 (wat ik zelf bij een 3e jaars scheikunde prakticum zelf gesynthetiseerd heb, en er testcellen van gemaakt en getest) scoort erg goed op levensduur, dus aantal laad- en ontlaad cycli.

Overigens moet je dit soort accu wel "in vorm houden" door ze eens in de zoveel tijd volledig te ontlaten en volledig te vullen. Mijn zeer intensief gebruikte portable Sony MD speler van 8 jaar oud doet het nog steeds met z'n originele Li-Ion accu waar ik 6 a 7 uur spelen uit de originele 8 uur trek.

Lithium polymeer cellen, zoals bijvoorbeeld in de iPod (want plastic is makkelijker vormbaar, dus kan je makkelijker platte accu's maken) degraderen wèl. Dat soort accy heeft inderdaad een levensduur richting 500 cycli.

Reg. datum: 01 november 2002

Ben nog altijd aan het twijfelen tussen de PD70X en VP3320...

Ik weet dat de PD70X het snelste is, maar de VP3320 is kleiner, lichter en heeft de mp3 functie.
Welke van de twee is ook te gebruiken als externe harde schijf ?

Theebag wijzigde dit bericht 09-07-2006 14:13 (18%)

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Mijn enkele jaren oude Deltron cinema disk wil niet alles meer doen (werkt nog perfect als HD maar dat is het dan ook) . Dus wil ik een nieuwe image tank die alleen het hoogst nodige doet. (kaarjes ledigen :) ) De simpelste vosonic zou volstaan voor mij maar ik vind nergens of dit toestel ook Xd kaartjes kan slikken. Zijn er overigens nog toestellen die dit zeker kunnen? Ik wil er niet meer dan een goei 150 euro aan spenderen. Of is er geen oplossing dat ik mijn externe HD kan gebruiken om mijn foto's op af te laden via een USB to USB oplossing die dan wel goed moet werken (ervaringen?)

cooler master cosmo,Asus P5Q pro,E8400,2x2gigcorsair reaper,seagate 500gig 32 mb cache,Syncmaster 215 TW,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Reg. datum: 10 juli 2002

quote:
Twido schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:42: Zijn er overigens nog toestellen die dit zeker kunnen?
Jazeker, iig alle compactdrives.

Leiderdorp Instruments zoekt iemand die voor het managen van de elektronicaproductie. Ben je precies, kun je een weerstand van een condensator onderscheiden en op zoek naar een (nieuwe) baan? Mail: info@leiderdorpinstruments.nl

Geniet!
Reg. datum: 02 september 2003

quote:
Twido schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:42:
De simpelste vosonic zou volstaan voor mij maar ik vind nergens of dit toestel ook Xd kaartjes kan slikken. Zijn er overigens nog toestellen die dit zeker kunnen? Ik wil er niet meer dan een goei 150 euro aan spenderen. Of is er geen oplossing dat ik mijn externe HD kan gebruiken om mijn foto's op af te laden via een USB to USB oplossing die dan wel goed moet werken (ervaringen?)
ik heb een pd7X en die bevalt prima, het leven van de XD kaartjes gaat ook zals verwacht, ben nu in afwachting van een pd70X.....

EOS 350D,Speedlite 430EX, Tamron 28-75 2.8, Canon 70-200 F4

Just a Byte
Reg. datum: 10 oktober 1999

quote:
Theebag schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:12:
Ben nog altijd aan het twijfelen tussen de PD70X en VP3320...

Ik weet dat de PD70X het snelste is, maar de VP3320 is kleiner, lichter en heeft de mp3 functie.
Welke van de twee is ook te gebruiken als externe harde schijf ?

de VP3320.
In pricipe moet je dan wel de stroom adapter aansluiten, alhoewel hij het ook doet als de batterij gewoon goed opgeladen is. (maar als hd dat gaat wel hard dan met de batterij.)
Let wel op: hij is FAT32 geformatteerd, dwz dat je onderwindows niet groter als 32 gb kan formatteren en dat je geen grotere bestanden als 4 gb er op kan plaatsen. (dvd rips vormen dus bv een probleem vaak)

LoneWolf wijzigde dit bericht 11-07-2006 09:59 (17%)

Life is to short to mess with it..- MacBook 2 GHz GB/160 GB - MacBook Pro 15" 2.5 GHz 4G/250 GB My Fileserver - My MediaCenter - Canon dat met Glas schiet.

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: