quote:JumpStart schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:14:
[...]
Het zou voor mij "Dual use" zijn, mijn ouwe trouwe Sony MZ-R30 minidisc speler heeft z'n beste tijd wel ongeveer gehad, dus zit ik ook te kijken wat er aan MP3 speler zoal te krijgen is. Maar er zit ook een contractsverlenging aan te komen, dus misschien neemt mijn volgende telefoon wèl de rol van MP3 speler op zich.
Wat bij mij niet lekker zit is het feit dat jij kennelijk wel regelmatig (?) foutmeldingen gehad hebt. Hierdoor ben je dan geen data kwijtgeraakt, maar ik zit ook niet te wachten op een apparaat dat ineens zegt "doe het verder maar met de kaartjes die je hebt".
De foutmeldingen die ik gehad heb waren grotendeels omtrent het filesystem wat te gefragmenteerd was voor het apparaat zelf. Nieuwe firmware zou daar beter mee om kunnen gaan. Sinds de kennis dat het aan de gefragmenteerdheid ligt geen problemen meer gehad. Sinds die tijd ook alleen maar gebruikt waar het apparaat voor bedoeld is; CF-kaarten overpompen en via computer weer verder copiëren. Met nadruk op kopiëren en niet moven, waarbij het file system dus wél gefragmenteerd raakt!
Een 2e probleem had ik omtrent het formateren van de schijf. De schijf moet fat32 geformateerd zijn, echter is er geen enkel windows format programma die mijn big ass schijf (80 GB) wil formatten. Dit is een Windows/MS probleem en geen probleem van de PD70X.
Ik ben iemand die dingen uittest tot de uittersten. Niet persee een Tweaker, maar wel soortgelijk bloed. Als je het ding gebruikt waar ie primair voor gebruikt dient te worden dan kom je geen problemen tegen.
Voor een zo storensvrij mogelijke vakantie/trip of event kan ik je aanraden om hem tijdelijk (niet op het laatste moment) te formateren of iig alles leeg te halen (select all, shift-del) en de batterijen er niet langer dan een week achter elkaar in te laten zitten (lopen leeg in het apparaat).
Áls ik hem gebruik, gebruik ik hem wel met plezier. Heb er wel wat problemen mee gehad, maar daarvan ook de oorzaak dus kunnen vinden. Ik kan er iig mee leven. Hoe andere apparaten er mee omgaan, geen idee! Ik test ze graag uit voor je!
Selectiever schieten en selecteren op het scherm, daar blijf ik bij. Waar ik vorig jaar 12 GB volgeschoten heb op Parkpop redde ik het dit jaar met 2,5 GB ruimschoots. Alleen vakanties en big events kwa opdrachten zou ik niet redden...quote:Ik heb nu 3 x 1 GB CF, en ik schiet RAW. Met 6 MB per foto komt dat op pak 'em beet 500 foto's uit. De praktijk is dat ik, vol bezig, op meer dan 100 foto's per uur uitkom en dan is 3 GB niet altijd genoeg. 100+ foto's per uur klinkt misschien als veel, maar zo ga ik nou eenmaal te werk. Ik ben namelijk, heel bewust, niet van het ter plekke selecteren op display. Daarnaast schiet ik ook nog wel eens "uit de heup" (en dus niet altijd raak) en neem regelmatig voor de zekerheid een foto twee keer. Ieder zijn/haar stijl hoor, er is niets mis mee als je wel ter plekke foto's wist, maar ik zoek het thuis op mijn 19" scherm wel uit, niet op het kleine 10D schermpje waarop vooral brightness slecht te beoordelen is door de brakke kijkhoek.
SE W800i powered