Hoofdcategorieën
Topicacties

ik wil een image tank, maar welke, tests ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
liever papsten dan nathouden
Reg. datum: 18 januari 2002

In verband met backups van mijn Everio GZ-MC500 zoek ik een image tank die

a) grote bestanden ondersteunt (AVIs tot 4Gb)
b) standaard AVIs (MPEG2 encoded) met non-standaard file name extensies (.MOD ipv .AVI) kan afspelen
c) compact flash / microdrive / SD card ondersteunt.

Ik heb internet al afgestruind maar met name het afspelen van die Videos kan ik nergens vinden.

Reg. datum: 16 september 2005

ik zoek een tank voor mijn 30D. Ik denk aan 40GB. Alleen voor foto's mee te nemen, geen mp3 en andere fratsen. de beelden zie ik wel thuis.Betrouwbaar en niet te duur Ik heb op verschillende sites gekeken maar wat de verschillen zijn bijvoorbeeld van de diverse smart disks, ik kan het niet vinden. zijn er vergelijkende tests. Het valt op dat veel modellen al een paar jaar geleden zijn geïntroduceerd.Is er niets nieuws?

voorheen Facemodder

quote:
jack77 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:18:
ik zoek een tank voor mijn 30D. Ik denk aan 40GB. Alleen voor foto's mee te nemen, geen mp3 en andere fratsen. de beelden zie ik wel thuis.Betrouwbaar en niet te duur Ik heb op verschillende sites gekeken maar wat de verschillen zijn bijvoorbeeld van de diverse smart disks, ik kan het niet vinden. zijn er vergelijkende tests. Het valt op dat veel modellen al een paar jaar geleden zijn geïntroduceerd.Is er niets nieuws?
Bovenstaande gelezen te hebben denk ik dat deze (PD70X) helemaal goed is voor jouw gebruik. Drive is de snelste (tot nu toe) die er te krijgen is. Simpel display, kopie verificatie en op gewonen batterijen te gebruiken. Een betere heb ik in elk geval niet kunnen vinden voor dat geld.

quote:
Facemodder schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:54:
[...]

Bovenstaande gelezen te hebben denk ik dat deze (PD70X) helemaal goed is voor jouw gebruik. Drive is de snelste (tot nu toe) die er te krijgen is. Simpel display, kopie verificatie en op gewonen batterijen te gebruiken. Een betere heb ik in elk geval niet kunnen vinden voor dat geld.
wel een beetje duur in vergelijking met 40 giga van smartdisk en vosonic.Is de pd70x het prijsverschil wel waard?supersnel lezen van mijn cf kaart of schrijven naar mijn computer vind ik minder belangrijk als bedrijfszekerheid. Simpel display en bediening en kopieverificatie is wel belangrijk

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

PD70 is prima in gebruik, degelijk etc. Alleen moet je hem niet gaan defraggen of als portable opslag medium gebruiken als je hem on the spot ook nog als imagetank wilt gebruiken. Met een te gedefragmenteerde schijf krijg je vage foutmeldingen. De nieuwe firmware schijnt dat minder snel voor te komen. Sindsdien ook niet meer dit soort foutmeldingen gehad.

Verder heeft het snel kopiëren toch echt wel voordelen. 15 min wachten op een 1 GB kaartje (neo's oude image tank) is toch echt niet cool in vergelijking met 4 min van een 2 GB kaartje van mijn PD70X.

Op vakantie is het ding wel ideaal. Neem de adapter mee, evt ook de autovariant en gebruik hem zelfs als oplader voor je Ni-MH penlites. In max 4 uur tijd zijn je penlites weer tip top in orde :).

Wel even zorgen dat je je batterijen eruit haalt als je hem >1 week aan de kant legt. Somehow trekt ie je batterijen leeg. Aan een display met preview functie hecht ik geen waarde. 't Is prima zat als het apparaat me kan vertellen of het backuppen gelukt is of niet...

SE W800i powered

Geniet!
Reg. datum: 02 september 2003

de pd70X bevalt idd perfect, vind een van de grote voordelen ook dat ie gewoon door AA-penlited gevoed is.. dus als je de (bijgeleverde accu's een keer leegtrekt is het nooit lang zoeken naar vervangende stroom :-)
ook de 12V kabel kan soms goede diensten bewijzen....

EOS 350D,Speedlite 430EX, Tamron 28-75 2.8, Canon 70-200 F4

Het antwoord is 42

Staan die dingen ook in de pricewatch? Deze sukkel kan ze daar namelijk niet vinden, maar de prijsverschillen die ik gevonden heb op diverse websites zijn wel zodanig dat ik dat een hele fijne toevoeging zou vinden.

Nikon D300 / D80 / D50 / F60 | Tokina 12-24 f4 | Nikkor 18-70 *2 / 24-120 VR / 28-80 / 35-70 / 70-200 f2.8 VR / 24 f2.8 / 50 f1.4 / 85 f1.8 / TC 1.6A / TC 2.0E | Peleng 8 f3.5 | Formula5 28 f2.8 | Sigma 28 f2.8 | Vivitar 135 f2.8

Drome!

Ik ook. Net zoals een zoekfunctie in de Pricewatch, want ik heb alle categorieeen zo'n beetje gehad, maar geen PD70X.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Supercalifragilistic

Zoeken bij externe behuizingen (want dat zijn het in feite): PD70X

Edit:
zoeken in de Pricewatch kun je met Google, gewoon "site:http://tweakers.net/pricewatch" in je zoekopdracht gebruiken.

MartijnGizmo wijzigde dit bericht 26-06-2006 13:27 (37%)

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Het antwoord is 42

Dank je voor de link, de categorie en de Google tip.

Ik ben geen echte I-net noob, maar de expertfuncties van Google vond ik nooit zo interesant....

Nikon D300 / D80 / D50 / F60 | Tokina 12-24 f4 | Nikkor 18-70 *2 / 24-120 VR / 28-80 / 35-70 / 70-200 f2.8 VR / 24 f2.8 / 50 f1.4 / 85 f1.8 / TC 1.6A / TC 2.0E | Peleng 8 f3.5 | Formula5 28 f2.8 | Sigma 28 f2.8 | Vivitar 135 f2.8

Reg. datum: 30 december 2005

quote:
MartijnGizmo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:26:
Zoeken bij externe behuizingen (want dat zijn het in feite): PD70X

Edit:
zoeken in de Pricewatch kun je met Google, gewoon "site:http://tweakers.net/pricewatch" in je zoekopdracht gebruiken.
Of natuurlijk gewoon op de pricewatch-site zelf, linksonderin, onder de forum-headlines ;)

Kiss the moonlight!

* JumpStart heeft laatst ook naar imagetanks zitten kijken...

Over de PD70X wordt lyrisch gedaan, maar daarvan heb ik ook het nodige minder leuks gehoord, vooral waar het gaat over bokkende schijven en formatteer troubles. En dat het redelijk ver uitstekende CF kaartje tijdens het leegtrekken nou niet echt ideaal is. (Of is dat een PD70 probleem?)

Voor iets minder (¤199 vs ¤219) heb je de 40 GB Vosonic VP3320 met zwaardere NP120 accu.

Vosonic vs VP70X:

De Vosonic 3320 is kleiner, lichter, heeft een FM tuner, kan MP3 spelen, accu kan tot 2,5 uur continu kaarten dumpen en kan files per stuk moven, wissen of kopieren (5 min per GB, al is onduidelijk of dit incluus of excluus file verificatie is. Dit zou neerkomen op ong. 30 GB op 1 acculading.).

De VP70X is groter, zwaarder en steviger (???), kan AA's opladen, is "fire-and-forget" dumpen zonder controle over losse files, geen FM of MP3, heeft meer accu capaciteit ("tot 50 GB" volgens de ene bron, "tot 80 GB" volgens een andere) en is aanzienlijk sneller in transfer dan de 3320.

En dan is er nog de Vosonic 3620, gebaseerd op 1,8" HD, 20 GB in aanzienlijk kleinere verpakking, voor ¤225...

Door de bomen het bos enzo :| MP3 speler is op zich een erg mooie bonus, dus die Vosonic 3320 lijkt me wel wat. De PD70X is fysiek degelijker, maar kan minder/is minder flexibel... Nog maar even wat langer over slapen dus.

[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'

Drome!

Sja, en de ene persoon zegt weer dat de PD70X prima werkt, zolang je dat ding maar gebruikt waarvoor-ie bedoeld is: simpel CF-jes leegtrekken. Zodra je er mee gaat "prutsen", schen het nogal eens mis te gaan, zeker met oudere firmware. Moeilijk, moeilijk.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Reg. datum: 18 november 1999

Ik heb zelf een PD70x, en ik ken 2 mensen die er (op mijn aanraden) ook 1 hebben gehaald: nooit klachten over. Gewoon mee doen wat -ie moet doen, snel en goed kaartjes leegtrekken. Verhalen over bokkende schijven zijn mij dan ook onbekend. Met de nieuwste firmware is het helemaal 'set and forget', als je je cf erin doet en 'm dan aanzet gaat -ie zelf kopieeren, hoef je niks meer voor te doen.

Nee, ik zou zo snel geen andere willen.

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

Ach dit geldt natuurlijk ook voor andere merken. Het is eerder een keuze tussen accu en batterijen en de snelheid van kopieren.

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

Reg. datum: 23 oktober 2003

Heeft iemand de Compactdrive MD80 al gezien? Op de site staat dat hij in mei leverbaar is.... euhm... het is nu eind juni...

Antwoord van "compact-drive Nederland", na dezelfde vraag via mail te hebben verzonden:

Helaas is de MD80 nog niet leverbaar, dit door wat problemen met de compatibiliteit met de nieuwe xD kaarten. Wanneer hij wel komt is nog niet helemaal duidelijk, dit zal z.s.m. op onze site worden vermeld.

Kiss the moonlight!

*hmmmm* Die MD80 ziet er qua specs goed uit. :9~

1,8" HD (10 of 20 GB zou genoeg zijn voor mij), CF slot, AA gevoerd en MP3, klinkt als een succesformule. Lijkt op een Vosonic 3620.

[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

quote:
JumpStart schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:59:
* JumpStart heeft laatst ook naar imagetanks zitten kijken...

Over de PD70X wordt lyrisch gedaan, maar daarvan heb ik ook het nodige minder leuks gehoord, vooral waar het gaat over bokkende schijven en formatteer troubles. En dat het redelijk ver uitstekende CF kaartje tijdens het leegtrekken nou niet echt ideaal is. (Of is dat een PD70 probleem?)

Voor iets minder (¤199 vs ¤219) heb je de 40 GB Vosonic VP3320 met zwaardere NP120 accu.
[...]

Mja, je moet je afvragen of je die extra's allemaal nodig hebt... mp3's, en radio heb ik op m'n telefoon zitten. Zie niet de noodzaak in waarom ik daarvoor essentiele accu capaciteit van een imagetank moet gebruiken. Daarnaast zijn ze veelal groter dan telefoons iig. Een PD70X is nogal kaal, doet waar ie goed in is, het snel kopiëren van geheugen kaartjes; 500 mb per minuut van m'n Sandisk Ultra II kaartjes, zonder verificatie. Met verificatie ongeveer 2x zo lang. IIG is het zonder of met verificatie nog nooit fout gegaan. Mocht ie het niet goed hebben kunnen kopiëren dan gaf ie altijd een foutmelding. Met de nieuwe firmware schijnen iig de meeste problemen die ik heb gehad opgelost te zijn. Ik kreeg hem niet tot de nok toe gevuld omdat hij te gedefragmenteerd was geweest.

Sterke punten van de PD70X; solide (aluminium behuizing), snel, je kan er een eigen 2,5" laptop schijf inbouwen, je kan er je batterijen in max 4 uur tijd in opladen en je zou er een 50 GB aan data max kunnen transferen. Dat laatste is natuurlijk afhankelijk van je opslag medium, aanwezige harde schijf en de penlites die je gebruikt.

De extra's die de meeste andere imagetanks bieden interesseerden me niet. En om nu een paar honder euro meer te gaan betalen voor een display optie, nee. Daar had ik vorig jaar het geld niet voor over. Mijn go's waren snel, veel (+40 GB) en solide.

Maar om het verhaal nu een hele andere wending te geven. Na 3 maanden kocht ik een Sandisk Ultra II 2 GB kaart, naast m'n 2 x 512 Sandisk Ultra II kaartjes, en sindsdien heb ik hem nauwelijks meer gebruikt. Ik heb een PD70X met een 80 GB schijf, vorig jaar voor ¤ 300,- gekocht. Het geval ligt nu op m'n bureau te ver stoffen en functioneerd nu voornamelijk nog als backup schijf. Goedkopere oplossingen als in voldoende geheugen kaartjes zijn er dus ook nog eens! Leren selecteren op het display van je camera en uberhaubt selectiever schieten is zo gek nog geeneens. Alleen lange vakanties of meerdaagse festivals zou ik hem voor kunnen gebruiken, naast backup medium te zijn van m'n foto's. Vergeet daarbij een laptop niet wat daarvoor ook nog eens dienst kan doen.

Keuze te over! ;)

SE W800i powered

Ik gebruik 'm eigenlijk ook alleen voor vakantie's, of voor echte evenementen (vorig jaar bij Monaco aan de Maas bijv.). Maar dan ben ik ook wel heeeeeeel blij dat ik 'm heb, want als ik ergens een hekel aan heb is het wel het gevoel dat ik niet lekker door kan knippen.

Trouwens, dat opladen in de PD70x he, bij mij zat er alleen een autolader bij, welke lader hebben jullie erbij dan? Scheelt me weer een batterijlader meezeulen op vakantie namelijK!

gewoon Arjan

quote:
Servor schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:31:

Trouwens, dat opladen in de PD70x he, bij mij zat er alleen een autolader bij, welke lader hebben jullie erbij dan? Scheelt me weer een batterijlader meezeulen op vakantie namelijK!
Autolader en lichtnet adapter.

This footer is intentionally left blank

quote:
ajhaverkamp schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:44:
[...]

Autolader en lichtnet adapter.
Maar wat ik bedoel is, zat er een lichtnetadapter bij of heb je die er los bijgekocht? En in het laatste geval, wat voor 1 kan ik het beste halen?

Kiss the moonlight!

quote:
julius schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:38:
[...]

Mja, je moet je afvragen of je die extra's allemaal nodig hebt... mp3's, en radio heb ik op m'n telefoon zitten. Zie niet de noodzaak in waarom ik daarvoor essentiele accu capaciteit van een imagetank moet gebruiken. Daarnaast zijn ze veelal groter dan telefoons iig. Een PD70X is nogal kaal, doet waar ie goed in is, het snel kopiëren van geheugen kaartjes; 500 mb per minuut van m'n Sandisk Ultra II kaartjes, zonder verificatie. Met verificatie ongeveer 2x zo lang. IIG is het zonder of met verificatie nog nooit fout gegaan. Mocht ie het niet goed hebben kunnen kopiëren dan gaf ie altijd een foutmelding. Met de nieuwe firmware schijnen iig de meeste problemen die ik heb gehad opgelost te zijn. Ik kreeg hem niet tot de nok toe gevuld omdat hij te gedefragmenteerd was geweest.
Het zou voor mij "Dual use" zijn, mijn ouwe trouwe Sony MZ-R30 minidisc speler heeft z'n beste tijd wel ongeveer gehad, dus zit ik ook te kijken wat er aan MP3 speler zoal te krijgen is. Maar er zit ook een contractsverlenging aan te komen, dus misschien neemt mijn volgende telefoon wèl de rol van MP3 speler op zich.

Wat bij mij niet lekker zit is het feit dat jij kennelijk wel regelmatig (?) foutmeldingen gehad hebt. Hierdoor ben je dan geen data kwijtgeraakt, maar ik zit ook niet te wachten op een apparaat dat ineens zegt "doe het verder maar met de kaartjes die je hebt".

quote:
[...]

Maar om het verhaal nu een hele andere wending te geven. Na 3 maanden kocht ik een Sandisk Ultra II 2 GB kaart, naast m'n 2 x 512 Sandisk Ultra II kaartjes, en sindsdien heb ik hem nauwelijks meer gebruikt. Ik heb een PD70X met een 80 GB schijf, vorig jaar voor ¤ 300,- gekocht. Het geval ligt nu op m'n bureau te ver stoffen en functioneerd nu voornamelijk nog als backup schijf. Goedkopere oplossingen als in voldoende geheugen kaartjes zijn er dus ook nog eens! Leren selecteren op het display van je camera en uberhaubt selectiever schieten is zo gek nog geeneens. Alleen lange vakanties of meerdaagse festivals zou ik hem voor kunnen gebruiken, naast backup medium te zijn van m'n foto's. Vergeet daarbij een laptop niet wat daarvoor ook nog eens dienst kan doen.

Keuze te over! ;)
Ik heb nu 3 x 1 GB CF, en ik schiet RAW. Met 6 MB per foto komt dat op pak 'em beet 500 foto's uit. De praktijk is dat ik, vol bezig, op meer dan 100 foto's per uur uitkom en dan is 3 GB niet altijd genoeg. 100+ foto's per uur klinkt misschien als veel, maar zo ga ik nou eenmaal te werk. Ik ben namelijk, heel bewust, niet van het ter plekke selecteren op display. Daarnaast schiet ik ook nog wel eens "uit de heup" (en dus niet altijd raak) en neem regelmatig voor de zekerheid een foto twee keer. Ieder zijn/haar stijl hoor, er is niets mis mee als je wel ter plekke foto's wist, maar ik zoek het thuis op mijn 19" scherm wel uit, niet op het kleine 10D schermpje waarop vooral brightness slecht te beoordelen is door de brakke kijkhoek.

Als ik er nou nog een 2 GB kaart bij koop dan heb ik voor de meeste gevallen echt wel genoeg capaciteit. Alleen meerdaagse evenementen en lange vakanties zouden me dan nog in de problemen kunnen brengen. Daar staat tegenover dat een CF kaart niet kan dienen als personal audio device, en die Sony MD speler van mij moet toch ook een keer met pensioen kunnen.

Kortom, choices, choices, choices...

JumpStart wijzigde dit bericht 27-06-2006 09:15 (3%)

Ik heb vorig jaar voor mijn vrouw een PD70X gekocht. Tijdens een vakantie in Vietnam heeft ze diverse keren haar 2Gb SD kaartjes geleegd (550 foto's per kaart). E.e.a. is zonder problemen verlopen. De ingebouwde lader heeft echter grote moeite om de stevige accu's geheel op te laden. Het is daarom beter tijdens het legen de lader aangesloten te houden.Het is een betrouwbaar rechtoe rechtaan apparaat zonder fratsen als MP3, FM e.d.

quote:
KoenW schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:11:
Ik heb vorig jaar voor mijn vrouw een PD70X gekocht. Tijdens een vakantie in Vietnam heeft ze diverse keren haar 2Gb SD kaartjes geleegd (550 foto's per kaart). E.e.a. is zonder problemen verlopen. De ingebouwde lader heeft echter grote moeite om de stevige accu's geheel op te laden. Het is daarom beter tijdens het legen de lader aangesloten te houden.Het is een betrouwbaar rechtoe rechtaan apparaat zonder fratsen als MP3, FM e.d.
Euhm, wat bedoel je met "tijdens het legen"....? Van de kaartjes op de harddisk of van de harddisk naar de computer? Een voordeel van zo'n mobiel device is nu net dat je geen vaste netspanning nodig hebt... :? Ik neem aan dat ik je niet goed begrijp.

jumper75 wijzigde dit bericht 28-06-2006 13:03 (3%)

quote:
Servor schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:51:
[...]

Maar wat ik bedoel is, zat er een lichtnetadapter bij of heb je die er los bijgekocht? En in het laatste geval, wat voor 1 kan ik het beste halen?

Volgens mij moet er (volgens de handleiding) een adapter bijzitten...

http://www.compact-drive.nl/download.htm

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: