Hoofdcategorieën
Topicacties

ik wil een image tank, maar welke, tests ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 29 mei 2002

De GMINI 500 is niet groter dan een VP2160 van Vosonic, en de VP6230 is groter dan beide kastjes.

De VP6230 is weggedaan door het verschil van formaat van scherm (2.5" vs. 4"). Wel kon de 6230 inderdaad RAW lezen, iets wat de gmini 500 niet kan. Maar de gmini 500 laat m'n films wel veel beter zien, en daar ligt voor mij de prioriteit. Het scherm vind ik echt heel goed.

Een Sandisk 1GB Compact Flash Ultra II kaartje overpompen kost 17 minuten. En dat is echt traag. Die traagheid komt doordat een USB Host poort maar USB 1.1 is en geen USB 2.0. Gelukkig heb ik nog wel meer kaartjes over, dus kan ik blijven doorschieten tijdens het backuppen. Daardoor heeft een extra snelle overdrachtsnelheid niet echt een hoge prioriteit bij mij en vind ik 17 minuten traag, maar wel te doen.

Verder heb ik al gekeken of ik de harde schijf zou kunnen vervangen (iets wat erg gemakkelijk is bij de Vosonic), maar bij deze Gmini lijkt de harde schijf wel vastgesoldeerd :/ . In ieder geval ga ik er niet mee aan de slag om hem los te krijgen.

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Reg. datum: 06 december 2001

Bedankt voor je antwoord.... als je nou zou moeten kiezen voor puur opslag van digitale foto's zonder de mogelijkheden voor video... Wat zou dan je keuze zijn ?

mvg,

Rene

quote:
rmjanzen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:52:
Bedankt voor je antwoord.... als je nou zou moeten kiezen voor puur opslag van digitale foto's zonder de mogelijkheden voor video... Wat zou dan je keuze zijn ?
Puur voor dataopslag: De Vosonic VP6230. Zonder twijfel.
2x Sneller je kaart overpompen, geen extra kaartlezer mee in je tas (+ kabels), heel gemakkelijk vervangbare harde schijf en kan RAW lezen. Puur als 'imagetank' en niet als 'multimedia center' wint de VP6230 het.

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Vandaag zag ik voor rond de 100 Euro een EMTEC PhotoCube.
20 GB opslag en foto's worden rechtstreeks via USB van je fotocamera gekopieerd.

Ik twijfel tussen dit apparaatje en een Sharkoon USB Link Bridge.
Dat laatste ding lijkt me op zich wel wat omdat je dan gewoon een mp3-speler of andere USB-opslag kunt gebruiken.

Als iemand ervaringen heeft met één van deze of beide apparaten dan lees ik ze hier graag!

Reg. datum: 13 januari 2001

moet je wel een USB apparaat hebben die voldoende ruitme heeft, een stick is zo vol... (in vergelijking tot die 20 GB)

André

Reg. datum: 03 oktober 2005

quote:
nobleone schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:28:
Vandaag zag ik voor rond de 100 Euro een EMTEC PhotoCube.
20 GB opslag en foto's worden rechtstreeks via USB van je fotocamera gekopieerd.

Ik twijfel tussen dit apparaatje en een Sharkoon USB Link Bridge.
Dat laatste ding lijkt me op zich wel wat omdat je dan gewoon een mp3-speler of andere USB-opslag kunt gebruiken.

Als iemand ervaringen heeft met één van deze of beide apparaten dan lees ik ze hier graag!

Zelf zat ik ook al te kijken naar die Sharkoon usb link bridge. Alleen ik heb zo mijn twijfels over de stroom voorziening. Aangezien het de bedoeling was om de data vanaf een cf kaartje naar een usb hdd van 20gb te pompen.

Maar waar had je die photocube voor rond de 100 euro gezien?

You'll thank me later.

Qua stroomvoorziening: dergelijke apparaatjes werken over het algemeen op 3 AAA batterijen (deze dus ook zie ik). Je kan dus geen voeding krijgen uit de USB. Een harde schijf moet je dus extern voeden.

Verder werkt het wel aardig. Elke keer dat je kopieert, komt dit in een nieuw mapje terecht (direct de reden waarom zo'n ding in mijn situatie niet werkte).

Overigens heeft Sitecom zo'n ding ook.

Ik ben nu op zoek naar deze. Opvallend dat de Syncbox I op die site verdacht veel overeenkomsten heeft met die van Sitecom.

MrSleeves wijzigde dit bericht 25-04-2006 09:43 (26%)

Reg. datum: 24 februari 2006

is dit iets?
http://www.pixmania.nl/nl...n-1-geheugenkaartlez.html

edit: laat maar, ik keek verkeerd.

tuk217 wijzigde dit bericht 25-04-2006 13:03 (16%)

quote:
TheNiker schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:37:
[...]
Zelf zat ik ook al te kijken naar die Sharkoon usb link bridge. Alleen ik heb zo mijn twijfels over de stroom voorziening. Aangezien het de bedoeling was om de data vanaf een cf kaartje naar een usb hdd van 20gb te pompen.

Maar waar had je die photocube voor rond de 100 euro gezien?

Die PhotoCube zag ik bij de Mediamarkt in Arnhem.
Ze hebben nog meer van dat Emtec spul...

Mijn bedoeling is om data vanaf een memorystick (liefst rechtstreeks vanuit m'n camera) op een mp3-speler (ook nog aan te schaffen, 6GB of 20GB) over te zetten. Die heeft z'n eigen stroomvoorziening dus zou het moeten werken.
Probleem is alleen dat ik ze in de winkel nog nergens ben tegen gekomen en dat ik dus niet kan zien dat/of het werkt maar uit MrSleeves' reactie maak ik op dat er in elk geval íemand is die er al ervaringen mee heeft...
...en zelfs alternatieven weet op te noemen. Bedankt!

Die Sitecom On-the-go copybox (details op de site van Sitecom) is zelfs 'gewoon' bij Paradigit te koop met 10 jaar garantie!

Is het uiterlijk van die Syncbox II de enige reden om niet voor de Sitecom te gaan?

Reg. datum: 18 oktober 2001

hallo,

In mijn zoektocht naar opslagmogelijkheden tbv foto's die gemaakt heb, kwam ik onderstaande tegen:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...Item&item=+7618174398
(zoektocht met oa google leverde me niet veel/niks op)

Aangezien ik nog wel een 40GB HD heb liggen lijkt me een goedkope oplossing. Iemand die met deze variant (ook wel dumptank genaamd oid ??) ervaring heeft, en of de verkoper. Verkoper heeft 99.8% positieve feedback, maar ik ben niet bekend met e-bay.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

met vriendelijke groeten, marcel

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

Geen ervaring mee, maar ik denk dat er weinig verschil tussen deze dumptanks zal zitten.

40 euro lijkt me ook niet al te duur voor deze set!

En de verkoper enorm veel positieve feedback. Dus dit is een betrouwbare verkoper!

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

Alleen nog even uitzoeken met welke snelheid ie je kaartje leegtrekt... Als ie 45 min over een GB doet, dan heb je alsnog spijt van je aankoop!

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

Reg. datum: 18 oktober 2001

Dat is een goede tip, dat zal ik eerst eens uitzoeken. Bedankt!

met vriendelijke groeten, marcel

Arrivederci
Reg. datum: 26 februari 2002

Zo'n usb bridge lijkt me erg makkelijk, kan ik mooi mijn IHP 120 als tank gebruiken, maar wat ik er tot nu toe van gelezen heb zijn die dingen allemaal erg traag, dus nog geen optie helaas.

Purgatory's kind of like the in-betweeny one. You weren't really shit, but you weren't all that great either.

///\00/\\
Reg. datum: 21 augustus 2003

quote:
De_Klusjesman schreef op woensdag 23 juni 2004 @ 00:25:
USB on-the-go kan vooralsnog geen usb 2.0 aan. Bovendien werken veel digitale camera's niet met on-the-go omdat ze drivers nodig hebben.
tot nu toe een aantal camaras geprobeert van nikon en sony, allemaal zonder problemen. Soms moet je ze op ptp zetten.

Lichtnicht
Reg. datum: 05 mei 2002

Mijn X-Drive II is overleden, en nu ben ik op zoek naar een nieuwe imagetank. De HD die er in zit is niks mis mee, dus ik hoef alleen de imagetank zelf. Nou heb ik een beetje rond gekeken, en de Vosonic VP2160 komt er als goedkoopste/beste uit. Ik hoef geen poespas, alleen de foto's op de HD gooien is voldoende. Is er nog een andere imagetank waar ik overheen heb gekeken, of heeft er iemand hier (negatieve) ervaringen mee?

Natural beauty
Reg. datum: 03 maart 2004

quote:
dotcode schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:11:
[...]

tot nu toe een aantal camaras geprobeert van nikon en sony, allemaal zonder problemen. Soms moet je ze op ptp zetten.

Leuk dat ik na 2 jaar nog eens gequote wordt :*)

Toen ik dit 2 jaar geleden schreef was het nog niet mogelijk om met USB on-the-go camera's te gebruiken waarvoor in Windows een driver nodig was om hem te gebruiken (ik had toen een iRiver H340). De techniek heeft echter niet stilgestaan gelukkig en tegenwoordig kunnen de apparaten inderdaad met de meeste camera's en andere USB apparaten overweg (ik heb later nog een iAudio X5L gehad en deze kon ook de meeste camera's al gebruiken).

De_Klusjesman wijzigde dit bericht 11-05-2006 23:19 (3%)

20D | 35 | 17-40 | 28-75

Heb sinds recent mijn Gmini 500 (zie pagina terug) 'ingeruild' voor Vosonic's nieuwe VP8360.

Plaatjes:
http://www.vosonic.com/upload/product_image/59_170_large.jpg
http://www.vosonic.com/upload/product_image/59_173_large.jpg
http://www.vosonic.com/upload/product_image/59_181_large.jpg

Nadelen van VP8360 tov Gmini 500:
- Niet zo mooi als de gmini 500, zowel qua interface als qua uiterlijk
- van 4"scherm naar 3.6"scherm
- Iets langer qua formaat.
- Kunststof behuizing ipv metalen behuizing.

Voordelen van VP8360 tov Gmini 500:
- Geen 17 minuten om 1GB over te pompen, maar 3 minuten. Na de voorgenomen aanschaf van een 5D denk ik dat ik de snelheid wel zal waarderen, aangezien m'n RAWs ook groter worden en de kaartjes dus snel vol zullen raken. .
- Ingebouwde kaartlezer, dus geen gedoe meer met een extra kaartlezer+kabels meenemen.
- Gebruiksvriendelijker een kaartje kopiëren
- Kleinere en goedkopere accu's.
- RAW weergave.
- Lichter in gewicht (iets van 100 gram minder)
- Verwisselbare harde schijf.

Heb de VP8360 één keer gebruikt tijdens werk. Ging een stuk gemakkelijker en sneller. Ben er blij mee en heb nu denk ik de goede combinatie van multimedia vakantie speeltje en functionele imagetank.

guillaumemay wijzigde dit bericht 12-05-2006 01:11 (6%)

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

PD70X doet nog steeds 500 mb per minuut van m'n Sandisk Ultra II kaartjes. Het apparaat al een jaar in bezit, maar nog steeds één van de snelste volgens mij :)

SE W800i powered

ik ben op zoek naar een imagetank die twee kanten op kan werken. naast foto's erop zetten zou ik graag mp3's en films ermee naar m'n psp en mp3 speler over willen brengen. weet iemand een imagetank die dat kan? wat nog mooier zou zijn is een als het apparaat geen eigen geheugen heeft maar een externe hardeschijf kan gebruiken zodat ik bestanden kan uitwisselen tussen een externe harde schijf en een fototoestel/mp3 speler etc. kent iemand zo'n apparaat?

quote:
De Archos Gmini 500 kan dat. De Gmini 402 ook denk ik.

zijn er nog goedkopere alternatieven? want ik vond ook de macally syncbox2, maar die wordt in nederland (nog) niet verkocht.

ik had een mooie gevonden namelijk de apacer share steno cd211 voor 160 euro maar is niet meer leverbaar. het principe waar ik naar op zoek ben heet usb otg (on the go) en dat kan dus bestanden tussen twee usb-apparaten uitwisselen. kent iemand misschien een alternatief voor deze apacer?

\/ The original St. Nicholas

* kick *

Gisteren heb ik een reportage gedaan en onderweg steeds mijn 'doco / aquarius 66' gebruikt om mijn 2 2gb kaartjes leeg te trekken. Nadeel is dat het een wat 'goedkoop' apparaat is & geen scherm heeft (geen preview dus, wel statuslcd) & meer dan een half uur nodig heeft voor 2gb. Tijd om dus uit te kijken naar een nieuwe imagetank.

Ik zit te denken aan een Vosonic VP6230 of VP8360 (staat hierboven). Het heeft een beetje wat ik zoek: preview plaatjes (checken of ze er echt op staan), RAW lezen en snel. Mss mis ik een paar alternatieven die ik ook moet overwegen. Als iemand een suggestie heeft, graag.

Eén vereist moet er ook nog bij: als de kaartjes 2x gekopieerd worden, moeten dezelfde foto;s in aparte mapjes komen en niet elkaar overschrijven. Waarom? Mocht de imagetank bv vallen en een deel vd schijf is onleesbaar, dan is hopelijk een ander deel nog wel leesbaar (hopelijk ... het is meer een kwestie van voorzorg)(of gewoon 2 imagetanks kopen)

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF

Reg. datum: 17 juli 2003

Hi,

Ik gebruik uit veilgiheid 2 Nexto CF portable media drives. Werken perfect, nog nooit een probleem mee gehad en het batterij gebruik is uitstekend.
Het zijn vrij spartaanse drves, stevig en eenvoudig. Geen foto display, geen uitgebreide menu structuur en een 1 knops bediening, just copy and go :-) Het enige nadeel kan misschien zijn dat je standaard alleen CF kaartjes kan copieren, voor andere formats schijnt er een soort card reader te zijn, deze bezit ik zelf niet.

quote:
Eusebius schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:27:
* kick *

Gisteren heb ik een reportage gedaan en onderweg steeds mijn 'doco / aquarius 66' gebruikt om mijn 2 2gb kaartjes leeg te trekken. Nadeel is dat het een wat 'goedkoop' apparaat is & geen scherm heeft (geen preview dus, wel statuslcd) & meer dan een half uur nodig heeft voor 2gb. Tijd om dus uit te kijken naar een nieuwe imagetank.

Ik zit te denken aan een Vosonic VP6230 of VP8360 (staat hierboven). Het heeft een beetje wat ik zoek: preview plaatjes (checken of ze er echt op staan), RAW lezen en snel. Mss mis ik een paar alternatieven die ik ook moet overwegen. Als iemand een suggestie heeft, graag.

Eén vereist moet er ook nog bij: als de kaartjes 2x gekopieerd worden, moeten dezelfde foto;s in aparte mapjes komen en niet elkaar overschrijven. Waarom? Mocht de imagetank bv vallen en een deel vd schijf is onleesbaar, dan is hopelijk een ander deel nog wel leesbaar (hopelijk ... het is meer een kwestie van voorzorg)(of gewoon 2 imagetanks kopen)

cameras [F100, D100, D200] lenses [nikkor 17-35/2.8, 28-70/2.8, 35-70/2.8, 70-200/2.8, 16/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 85/2.8pc, 105/2.8, 300/4] [tokina 12-24/4, 400/5.6] flashes [sb80, sb600s, sb800] converter [nikkor 14-II]

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: