Hoofdcategorieën
Topicacties

ik wil een image tank, maar welke, tests ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
shit happens
Reg. datum: 18 februari 2004

Ik ben in het bezit van een PD70X met een 5400rpm/8mb cache hdd, en ik kan er alleen maar positief over zijn, mooi design, supersnel, gebruiksvriendelijk. (512 mb CF in een minuut gekopieerd)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Geniet!
Reg. datum: 02 september 2003

quote:
erwin85 schreef op zondag 04 december 2005 @ 11:57:
Hoi,

Kent iemand de InstantDisk? Volgens reviews is deze goed!
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan je mij een andere aanbevelen?

welke reviews?
ken hem niet maar jij wel?

EOS 350D,Speedlite 430EX, Tamron 28-75 2.8, Canon 70-200 F4

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op
Reg. datum: 02 juni 2001

Klein vraagje tussendoor.

Is het mogelijk om zo'n imagetank aan te sluiten op een camcorder ?
Bijvoorbeeld een JVC Everio GZ-MC500 (http://www.dcviews.com/press/images/JVC-GZ-MC500.jpg)

In die camcorder gaat gewoon een microdrive.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Reg. datum: 10 juli 2002

Je kunt een microdrive in een imagetank stoppen. In het boekje van mijn Compactdrive staat wel dat je hem in zo'n geval het beste aan het stopcontact kunt hangen (ipv op batterijen laten werken), omdat een microdrive redelijk wat energie verbruikt.

Leiderdorp Instruments zoekt iemand die voor het managen van de elektronicaproductie. Ben je precies, kun je een weerstand van een condensator onderscheiden en op zoek naar een (nieuwe) baan? Mail: info@leiderdorpinstruments.nl

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op
Reg. datum: 02 juni 2001

Ja, een microdrive (1.8") kan er gewoon in ja.
Maar stel ik heb al een 2.5" 20GB hardeschijf en in die imagetank zit een 4GB microdrive.
Kan ik dan gewoon kabel in de camcorder pluggen en dan alles wat erop staat overzetten ?

Het gaat er mij om dat hij het ook doet met een camcorder ipv een dig. camera.

quote:
migimli schreef op maandag 05 december 2005 @ 07:19:
[...]

welke reviews?
ken hem niet maar jij wel?

Nou ja review..... http://www.twintek.nl/instantdisk.html

Nee ik ken hem niet, maar als ik zo naar de specs kijk lijkt mij het een aardig ding!

You'll thank me later.

quote:
erwin85 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:52:
[...]

Nou ja review..... http://www.twintek.nl/instantdisk.html

Nee ik ken hem niet, maar als ik zo naar de specs kijk lijkt mij het een aardig ding!
Lijkt ook maar een heel klein beetje op een VP2160.

MrSleeves wijzigde dit bericht 06-12-2005 13:05 (10%)

Reg. datum: 04 juni 2001

Hail to the king baby!

Canona
Reg. datum: 20 oktober 2005

quote:
MrSleeves schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:04:
[...]

Lijkt ook maar een heel klein beetje op een VP2160.
En die vp2160 is nog een stukje goedkoper ook nog ;)

30D | 350D | 18-50 | 50 | 85 | 70-200

quote:
Cyclonist schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:37:
[...]

En die vp2160 is nog een stukje goedkoper ook nog ;)
Idd :)

Just a Byte
Reg. datum: 10 oktober 1999

de 3320, moet die ook een opgeladen batterij hebben of aan de stroom hangen als je hem als externe USB hd gebruikt, of wordt hij dan door de USB gevoed ?

[edit]
Heb hem ondertussen zelf:)
hij heeft dus geen voeding nodig in elk geval. werkt dus op zijn eigen batterij.

LoneWolf wijzigde dit bericht 29-12-2005 14:48 (29%)

Life is to short to mess with it..- MacBook 2 GHz GB/160 GB - MacBook Pro 15" 2.5 GHz 4G/250 GB My Fileserver - My MediaCenter - Canon dat met Glas schiet.

Slemp
Reg. datum: 28 augustus 2001

Ik ben van plan een Vosonic VP3320 aan te schaffen i.v.m. een reis naar Thailand in mei. In eerste instantie zal het apparaat dienen als foto-opslag. Daarnaast lijkt de mp3-functie me een leuke extra. Ik weet dat de audiokwaliteit redelijk is, indien je betere oordopjes aanschaft.

Mijn vragen:

Ik las dat het nogal lastig was om een playlist te maken voor mp3's. Ik zou graag verschillende mappen met albums maken en dan een hele map achter elkaar af kunnen spelen. Is dit mogelijk? Daarnaast vraag ik me af of je de 3320 aan je stereo kan aansluiten, zoals bij een iPod kan.

Indien de 3320 de bovenstaande mogelijkheden heeft, dan overweeg ik te kiezen voor een grotere HD. Zo niet, dan is 40GB meer dan voldoende voor fotobackup en evt. een aantal mp3-mixen.

|| Nikon D90 ||

WW
Reg. datum: 05 mei 2003

Eerste hit in Google:
As an mp3 player it basicly sucks. It has no playlist functionality at all, it cant pause any mp3 without turning the whole device off, it cant play directory trees, forcing me to manually select any mp3 I want to play, the volume is controlled by the main buttons, which I cant possibly reach while the device is in its hip-bag. Also the stereo plug sticks out of the bag at an impossibly ackward angle. All in all, it makes a very lousy mp3 player.

Slemp

quote:

Aangezien ik wel degelijk vooronderzoek heb gedaan, had ik deze zogenaamde 'review' al gelezen.

Echter krijg ik maar zeer beperkt antwoord op mijn vragen en daarnaast waren de verwachtingen van de schrijver heel anders dan die van mij en had hij het apparaat gewoon nooit aan moeten schaffen met zijn wensen. :)

|| Nikon D90 ||

Supercalifragilistic

quote:
robhof schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 12:25:
Daarnaast vraag ik me af of je de 3320 aan je stereo kan aansluiten, zoals bij een iPod kan.
Als er een koptelefoon aan kan, kan ie aan de stereo!

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Slemp

quote:
MartijnGizmo schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:38:
[...]

Als er een koptelefoon aan kan, kan ie aan de stereo!
lol, da's een goeie ja... ik dacht iets te ingewikkeld over het aansluiten... thx! ;)

|| Nikon D90 ||

Reg. datum: 25 januari 2006

quote:
robhof schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 12:25:
Ik las dat het nogal lastig was om een playlist te maken voor mp3's. Ik zou graag verschillende mappen met albums maken en dan een hele map achter elkaar af kunnen spelen. Is dit mogelijk?
Ja, dat is mogelijk :). Hij kent 5 verschillende afspeelmethodes; "herhaal map", "herhaal bestand", "eenmaal map", "eenmaal bestand" en "willekeurig map". Aangezien je geen playlists kunt aanmaken blijft het tot dit beperkt en kun je ook geen meerdere mappen selecteren tegelijkertijd (natuurlijk wel als je de bestanden naar één map gaat verplaatsen ;)).

Reg. datum: 01 juni 2001

Ik heb onlangs de Gigamemo 3000 (40Gb) gekocht: Op het oog lijkt deze grotendeels hetzelfde te zijn als de bekende PD70X: http://www.camera.nl/view_product.php?product=314 maar dan kost deze maar 123 euro (http://www.camera.nl/view_product.php?product=314).
Ik heb hem nog niet uitgebreid getest; maar lijkt zijn taak goed te doen.

Edit: Het verschil met de PD70X lijkt te zijn, dat de PD70X een scrollwheel aan de zijkant heeft om door het menu heen te lopen. De gigamemo heeft maar 1 knop op: kopieren, verder geen poespas.

ocmer wijzigde dit bericht 19-02-2006 10:11 (17%)

Sony A700 | Sigma 18-125/3.5-5.6 | Minolta 70-210/4 | Minolta 50/1.7 | Minolta 28/2.0 | Sony F56

quote:
ocmer schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:08:
Ik heb onlangs de Gigamemo 3000 (40Gb) gekocht: Op het oog lijkt deze grotendeels hetzelfde te zijn als de bekende PD70X: http://www.camera.nl/view_product.php?product=314 maar dan kost deze maar 123 euro (http://www.camera.nl/view_product.php?product=314).
Ik heb hem nog niet uitgebreid getest; maar lijkt zijn taak goed te doen.

Edit: Het verschil met de PD70X lijkt te zijn, dat de PD70X een scrollwheel aan de zijkant heeft om door het menu heen te lopen. De gigamemo heeft maar 1 knop op: kopieren, verder geen poespas.
Deze komt overeen met de PD6 of 7x, een oudere en tragere versie. en met een minder goede spannings beveiliging.

Slemp

quote:
Huub17 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:28:
[...]

Ja, dat is mogelijk :). Hij kent 5 verschillende afspeelmethodes; "herhaal map", "herhaal bestand", "eenmaal map", "eenmaal bestand" en "willekeurig map". Aangezien je geen playlists kunt aanmaken blijft het tot dit beperkt en kun je ook geen meerdere mappen selecteren tegelijkertijd (natuurlijk wel als je de bestanden naar één map gaat verplaatsen ;)).
Kijk, dat wilde ik weten. Dank voor de uitleg! ;)

|| Nikon D90 ||

Reg. datum: 29 mei 2002

Okee... ik heb m'n Vosonic VP6230 met 40GB (Leuk apparaat trouwens) verkocht en voor een klein verschil in prijs een Archos Gmini 500 gekocht met 40GB via www.dixons.nl (webaanbieding van 299 euro, waar deze overal minstens meer dan 50 euro duurder is).

De Gmini 500 is niet zo mini eigenlijk en ook een dikkerdje. Hij is iets groter dan een Ipod. Nu was de VP6230 ook niet klein, dus vind ik het formaat niet al te verontrustend. Het is in principe een dikkere uitvoering van de Archos AV500, waarbij de AV500 video kan opnemen en de Gmini 500 niet.

De Archos heeft geen ingebouwde geheugenkaartlezer. Je sluit je fototoestel of een USB kaartlezer aan met een USB kabel op het poortje van de Gmini 500, en zodoende kun je dus je foto's naar het apparaat uploaden. Het apparaat kan geen RAW plaatjes aflezen, maar wel .JPG en .bmp bestanden. Voor mij wordt het op vakantie dus RAW en JPG (small) tegelijk schieten, wat ik niet al te erg vindt, zodat ik de jpgjes nog kan bekijken op het apparaat.

Het leukste vind ikzelf eigenlijk dat grote 4"scherm, waarbij je je dus niet hoeft te vervelen in een vliegtuig/bus/trein en wat films of de genomen foto's kan bekijken.

Hier wat plaatjes:
http://www.ounae.com/dotclear/images/Multimedia_portatil/gmini500_03.jpg
http://img.clubic.com/photo/00146178.jpg
http://www2.noticiasdot.com/publicaciones/2005/0905/1009/noticias/archos/images/archos_gmini500.jpg

Ik zal later wel wat meer vertellen over het ding. Ik ga eerst het nodige uittesten (snelheid van het kopiëren van 1GB CF Ultra II bijvoorbeeld).

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

Wat me opvalt is dat niemand tot nu toe de Cowon iAudio X5L heeft genoemd. De specificaties lijken mij erg interessant, vooral de tijd dat hij op een accu kan werken. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me wel leuk voor op vakantie :)

Reg. datum: 05 juni 2000

Ik zit zelf ook naar de X5L te kijken. Ook omdat ik dan gelijk een MP3-speler heb met een erg goede geluidskwaliteit.
De accu moet zo´n 30-35 uur meegaan wanneer je MP3's afspeelt, maar dan weet je nog niet hoeveel Gb hij via de USB-host van een geheugenkaart kan kopieren voordat de accu leeg is. En hoe snel dit gaat.

Iemand met een X5L die het al eens getest heeft?
getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

Kan een modje eens een schop geven aan degene die hem heeft gewonnen met de hardwareweggeverij? :P

Reg. datum: 06 december 2001

quote:
gium schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:42:
Okee... ik heb m'n Vosonic VP6230 met 40GB (Leuk apparaat trouwens) verkocht en voor een klein verschil in prijs een Archos Gmini 500 gekocht met 40GB via www.dixons.nl (webaanbieding van 299 euro, waar deze overal minstens meer dan 50 euro duurder is).

De Gmini 500 is niet zo mini eigenlijk en ook een dikkerdje. Hij is iets groter dan een Ipod. Nu was de VP6230 ook niet klein, dus vind ik het formaat niet al te verontrustend. Het is in principe een dikkere uitvoering van de Archos AV500, waarbij de AV500 video kan opnemen en de Gmini 500 niet.

De Archos heeft geen ingebouwde geheugenkaartlezer. Je sluit je fototoestel of een USB kaartlezer aan met een USB kabel op het poortje van de Gmini 500, en zodoende kun je dus je foto's naar het apparaat uploaden. Het apparaat kan geen RAW plaatjes aflezen, maar wel .JPG en .bmp bestanden. Voor mij wordt het op vakantie dus RAW en JPG (small) tegelijk schieten, wat ik niet al te erg vindt, zodat ik de jpgjes nog kan bekijken op het apparaat.

Het leukste vind ikzelf eigenlijk dat grote 4"scherm, waarbij je je dus niet hoeft te vervelen in een vliegtuig/bus/trein en wat films of de genomen foto's kan bekijken.

Hier wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zal later wel wat meer vertellen over het ding. Ik ga eerst het nodige uittesten (snelheid van het kopiëren van 1GB CF Ultra II bijvoorbeeld).

Mag ik vragen waarom je de vosoic hebt weggedaan ? Lijkt me een goed apparaat en leest wel raw.

mvg,

René

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: