quote:
Nee,
Deze game heeft de beste verhaal lijn naast warcraft 3 die ik tot noch toe gezien heb. Je raakt door het hero systeem meer betrokken bij je fractie. Je krijgt weinig inzicht in de verhaal lijn omdat je het spel ervaart vanuit het perspectief van je hero. Door alle 4 de fracties uit te spelen krijg je pas een kompleet beeld van het verhaal en de achtergrond. Iets wat deze waardeloze reviewer schijnbaar niet heeft gedaan. Het feit dat de verschillende fracties in vrijwel ieder opzicht van elkaar verschillen maakt het zo'n geweldig spel.
ED speelt weg als Dune. Zelfde soort units en de bekende muren van de Dune reeks. Door het gebruik van die gigantische complexen met luchtsluizen krijg je echt het idee dat je je op een andere planeet bevindt.
LC geeft een hele apparte ervaring. Alles is modulair. Je bouwt een basis met 3 gigantische acro's (bekend van simcity). Vervolgens bouw je op een andere locatie de voet van een nieuwe basis en kan je de modules die op je acro's geklikt zijn laten overvliegen naar de nieuwe basis. Als je van dynamiek houdt is dit echt de fractie voor jou. Binnen een paar minuten heb je de halve map in handen.
UCS puur terminator jat werk. Je bouwt een basis. Een soort gigantische fabriek. En spuw je terminators maar uit. Ben je een rusher hou je van indrukwekkende units dan is UCS echt iets voor jou.
Aliens. Ze zijn vrij moeilijk te omschrijven. Ze zijn meesters in genetische manipulatie en evolutie. Ze gaan uit van een basis unit die je kunt laten transformeren in weer andere units. Geen ingewikkelde basissen bouwen. Het is erg moeilijk hier een degelijke strategie voor te verzinnen gezien het zo compleet anders in elkaar steekt als de bekende strategie games.
Het mag duidelijk zijn dat ik dit een geweldig spel vindt. Het enigste min puntje dat ik kon vinden. Is het ontbreken van greppels en tunnels. Dit maakte het spel toch vrij appart. De tunnelaars kon je gebruiken. Om grote ondergrondse complexen te bouwen waar je units kon opslaan zonder dat de tegen partij een idee had van de omvang van je leger tot het te laat was.