Hoofdcategorieën
Topicacties

[carputer] install in een nissan 100 NX

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
Chillmeister schreef op 23 mei 2004 @ 20:44:
geweldig hoor. Ik had laatst een link gevonden waar iemand dat met zijn audi A4 had gedaan. Als ik de link vind zal ik pics posten enzo.

EDIT: gevonden

http://forums.audiworld.com/a4/msgs/1734601.phtml

piccie van het resultaat
[afbeelding]

ik wou dat ik zoveel ruimte had zeg. ik heb maar de beschikking van 2/3 van de breedte en maar 1 din hoogte die ik kan gebruiken. Mijn ventilator en warmte regeling kan ik niet verplaatsen omdat deze kabelgestuurd werkt.

Op mp3car.com zie je meer van dit soort installs, waar ze met glasvezel en mdf een nieuwe middenconsole maken. Als je de ruimt hebt, echt fantastisch.

Reg. datum: 01 maart 2003

Hi lieve mensen,

zit ook sterk over een carputer te denken. Maar de inkoopactie voor Epia moederbordjes was afgelopen. Nu hoor ik jullie allemaal over die voedingen enzo, ik heb een moederbord gevonden, 1 ghz, 256 ddr vga blablabla alles drop en dran, INCL 12 v dc to dc convertor onboard!!

wie kan mij vertellen waarom hier niet voor is gekozen ??

specs:
http://www.epiacenter.com...mp;pa=showpage&pid=33

ik ben reuze benieuwd.

Grtz,
Rob

Mag ik ook wat zeggen?

quote:
Salomonster schreef op 24 mei 2004 @ 16:56:

specs:

Waarschijnlijk omdat dat ding behoorlijk nieuw is.

Icon is gone | dit gaat over deze shop

quote:
Poltergeist schreef op 24 mei 2004 @ 18:21:
[...]

Waarschijnlijk omdat dat ding behoorlijk nieuw is.

of nog niet in nederland verkrijgbaar

edït:
Cons (-)

Not currently in stores
Same speed as other 1GHz EPIAs
Still too noisy (in my opinion)
Bare minimum extras

Megamind wijzigde dit bericht 24-05-2004 19:04 (27%)

te obl
Reg. datum: 03 januari 2003

quote:
Salomonster schreef op 24 mei 2004 @ 16:56:

specs:
Of omdat dit mainboard helemaal niet geschikt is om zomaar in de auto te hangen (11.4 < Vin < 12.6V) :|

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Wel verkrijgbaar in winkel (http://www.myelectronics.nl)

Voor die spanningsregulatie kan je een stabilisator ertussen zetten. b.v. dat ITPS-Auto Power Sequencer and Dropout Regulator ding wat je dan tegelijk weer kan gebruiken om dat in en uitschakelen met het contact te kunnen regelen. Niet perse nodig zo`n ding, je kan zelf ook een regulator in elkaar solderen...

Wat is er dan nog op tegen ?

quote:
Salomonster schreef op 24 mei 2004 @ 19:12:
Wel verkrijgbaar in winkel (http://www.myelectronics.nl)

Voor die spanningsregulatie kan je een stabilisator ertussen zetten. b.v. dat ITPS-Auto Power Sequencer and Dropout Regulator ding wat je dan tegelijk weer kan gebruiken om dat in en uitschakelen met het contact te kunnen regelen. Niet perse nodig zo`n ding, je kan zelf ook een regulator in elkaar solderen...

Wat is er dan nog op tegen ?
Hmm is een mooi ding eerlijk gezegd, ik heb me er nog niet echt in verdiept maar ziet er strak uit voor 137 euro..

Mag ik ook wat zeggen?

quote:
Megamind schreef op 24 mei 2004 @ 19:47:
[...]

Hmm is een mooi ding eerlijk gezegd, ik heb me er nog niet echt in verdiept maar ziet er strak uit voor 137 euro..

Volgens mij heb je de verkeerde voor je. Iets verder naar beneden vindt je de VIA EPIA TC10000 with OnBoard 12V/60W powersupply, CF-slot, PC-Cardbus, en dat is het apparaat met de voeding, en kost 197 euro (en let op dat de prijzen bij MyElectronics ex BTW zijn, en er dus zo'n 20% bij komt).

edit:

En nu pas zit ik me te realiseren dat je het waarschijnlijk niet over het moederbord had, maar over de voeding

Poltergeist wijzigde dit bericht 24-05-2004 19:58 (19%)

Icon is gone | dit gaat over deze shop

quote:
Poltergeist schreef op 24 mei 2004 @ 19:54:
[...]

Volgens mij heb je de verkeerde voor je. Iets verder naar beneden vindt je de VIA EPIA TC10000 with OnBoard 12V/60W powersupply, CF-slot, PC-Cardbus, en dat is het apparaat met de voeding, en kost 197 euro (en let op dat de prijzen bij MyElectronics ex BTW zijn, en er dus zo'n 20% bij komt).

edit:

En nu pas zit ik me te realiseren dat je het waarschijnlijk niet over het moederbord had, maar over de voeding
Nee je hebt gelijk, ik zat idd naar het moederbord te kijken, was die plaatjes aan het vergelijken. Maar als je dat moederbord hebt moet je zowiezo nog die ITPS erbij kopen, ben je niet echt handig uit..

idd. toen ik aan de carputer begon was deze er ook nog niet. Nu zijn er meer smaken en is er zelfs een 1.2 GHZ versie.

oh ja 60watt is aan de lage kant, niet voor het mobo en een hd maar wel als je een gewone cd-rom zou willen aansluiten, kijk hier even voor een benadering van het verbruik icm een epia mobo: http://www.mini-box.com/powersimulator.html

videodok wijzigde dit bericht 24-05-2004 21:44 (64%)

Reg. datum: 25 mei 2000

zéér mooi gedaan hoor :p

Ik heb momenteel 1,5 jaar ervaring met een carputer in de auto en ik moet zeggen: eens gehad, dan wil je niet meer zonder... Jammer dat toendertijd het Lilliput scherm nog niet onder mijn aandacht werd gebracht, prijs\kwalieit gezien. Voor diegenen die interesse hebben in enkele pics: http://www.narinx.net/carputer/index.htm

nogmaals: petje af!

WWW.NARINX.NET | Pana 42PV70 | Epson TW680 | Marantz SR5500 | Mordaunt-Short 4xMS908 | 2xMS905 | MS409W | Butt-Kickers | 8800GT 750/1950/2000 + E6600@3.5 + VP201b |

quote:
BNX schreef op 25 mei 2004 @ 00:38:
zéér mooi gedaan hoor :p

Ik heb momenteel 1,5 jaar ervaring met een carputer in de auto en ik moet zeggen: eens gehad, dan wil je niet meer zonder... Jammer dat toendertijd het Lilliput scherm nog niet onder mijn aandacht werd gebracht, prijs\kwalieit gezien. Voor diegenen die interesse hebben in enkele pics: http://www.narinx.net/carputer/index.htm

nogmaals: petje af!
Mooi ding hoor dat scherm! Waar heb je precies die PC geplaatst?

euh.. tja..
Reg. datum: 27 november 2000

videodok,

de radio in een 100nx zit normaal gesproken toch ook hoger?
bij jou zit hij meteen boven de asbak of niet?

12 en 13 mei XBOX 360 en PC Lan Party: Nightmare on Dorpstreet 2007 http://www.eikelbyte.nl/nod -> inschijvingen geopend!

Goeimorguh,

op de eerst gepost site staat wat het bordje precies vreet met hd en cdrom enzo, valt reuze mee vink zelf. Verder, ja je hebt 197 euro nodig, daaroverheen komt nog 30 euro ofzo, dus zegmaar 230 euro voor een moederbord en een voeding, en dan nog zo`n regulator, 30 euri! 260 euri, compleet systeempje... (op het scherm en de hd enzo na dan)

quote:
Salomonster schreef op 25 mei 2004 @ 09:13:
Goeimorguh,

op de eerst gepost site staat wat het bordje precies vreet met hd en cdrom enzo, valt reuze mee vink zelf. Verder, ja je hebt 197 euro nodig, daaroverheen komt nog 30 euro ofzo, dus zegmaar 230 euro voor een moederbord en een voeding, en dan nog zo`n regulator, 30 euri! 260 euri, compleet systeempje... (op het scherm en de hd enzo na dan)
En het schermpje is NOG duurder ;) Erg veel keus in die dingen is er niet vind ik..

quote:
nexhil schreef op 25 mei 2004 @ 07:46:
videodok,

de radio in een 100nx zit normaal gesproken toch ook hoger?
bij jou zit hij meteen boven de asbak of niet?
Yep het leek mij praktischer om het scherm hoger te hebben, zeker omdat de meeste functionaliteit van de headunit bediend kan worden zonder zicht, maar ik toch echt wel op het LCD wilde kijken van de carputer. Op de plek waar nu de headunit zit zat een bakje. deze is er uit. de radio naar beneden en boven het LCD dmv een oude VDO dayton behuizing ingebouwd.

quote:
Megamind schreef op 25 mei 2004 @ 09:17:
[...]

En het schermpje is NOG duurder ;) Erg veel keus in die dingen is er niet vind ik..

Er is idd weinig keus in de schermen, ga je kijken naar prijs/kwaliteit dan zijn de lilliputs best goed. Ondanks dat er weleens problemen mee zijn. Daarom heb ik een IA georganisseerd destijds waar ik zelf eerst alle schermen getest heb in duitsland voordat ik ze meenam. Het was ff wat werk en een eind rijden, maar dat had ik er wel voor over. De schermen komen uit china, en als er dan iets mankeert duurt het heen en weer sturen erg lang en kost het ook wat.

offtopic: ik heb de post ff aangepast met clickable links voor de specs. en een link naar de epia powersimulator erbij. Kloppen de links niet of is er nog iets anders onduidelijk dan hoor ik het graag.

videodok wijzigde dit bericht 25-05-2004 14:02 (14%)

euh.. tja..
Reg. datum: 27 november 2000

quote:
videodok schreef op 25 mei 2004 @ 13:41:
[...]

Yep het leek mij praktischer om het scherm hoger te hebben, zeker omdat de meeste functionaliteit van de headunit bediend kan worden zonder zicht, maar ik toch echt wel op het LCD wilde kijken van de carputer. Op de plek waar nu de headunit zit zat een bakje. deze is er uit. de radio naar beneden en boven het LCD dmv een oude VDO dayton behuizing ingebouwd.

dat bakje met klepje kun je dus gewoon omwisselen met de radio?

(ik heb ook een 100nx, ik zal je wel eens wat pics sturen van de buitenkant, hij is uitgebouwd namelijk)

ik heb zelf in de winter wel eens last van vocht in de kofferbak... ben je daar ook niet bang voor?

nexhil wijzigde dit bericht 25-05-2004 14:21 (9%)

12 en 13 mei XBOX 360 en PC Lan Party: Nightmare on Dorpstreet 2007 http://www.eikelbyte.nl/nod -> inschijvingen geopend!

Weet iemand heel toevallig of er een nederlandse leverancier is voor die lilliputschermpjes ?
Genius Or Madman?.. You Decide

Errug vet zeg!!! _/-\o_
ga ik misschien ook doen als ik me rijbewijs heb :) en een PCtje over natuurlijk :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...

quote:
eXistenz schreef op 25 mei 2004 @ 20:13:
Weet iemand heel toevallig of er een nederlandse leverancier is voor die lilliputschermpjes ?
Er loopt een ia, maar ik durf niet te linken, na vorige fiasco waar ik een link poste voor een eigen ia. Zie: [carputer] Inkoopactie op laupro en mijn install

quote:
videodok schreef op 25 mei 2004 @ 20:44:
[...]

Er loopt een ia, maar ik durf niet te linken, na vorige fiasco waar ik een link poste voor een eigen ia. Zie: [carputer] Inkoopactie op laupro en mijn install
Die IA loopt niet meer toch :| En er is vast wel wat meer keus in die soort schermpjes? Ik zou eigenlijk een tikje kleiner schermpje (heb maar een renault 5 B) )

quote:
Megamind schreef op 25 mei 2004 @ 20:47:
[...]

Die IA loopt niet meer toch :| En er is vast wel wat meer keus in die soort schermpjes? Ik zou eigenlijk een tikje kleiner schermpje (heb maar een renault 5 B) )
Die ia loopt allang niet meer, maar er is een andere op dit moment aan de gang, met schermpjes direct uit China.

quote:
ah ok bedankt die had ik niet gezien :) Jammer dat er maar 1 touchscreen is, anders had ik wel die 6" genomen ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: