[carputer] install in een nissan 100 NX

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 18.855 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 12:11

Geckoo

Good news, everyone!

Johannusvanudos schreef op 17 mei 2004 @ 23:31:
in een woord geweldig, miss is het cool om cams te plaatsen, voor in de grill en achter bij de uitlaten :d das echt uber1337!!!

en miss een mic en voice recognation software, dan je auto kit noemen :P (moet je ook wel ff een mic in je horloge maken en die via Wifi de carputer laten besturen :P
ok, * Geckoo droomt nog ff verder
maar dat van die cams is wel degelijk serieus!
misschien heeft videodok misschien hier wat aan. hier heb ik samen met een vriend een webcam geplaatst onder in zijn bumper. en aan gezien jij al een usb hub voorin heb liggen kan je die gebruiken om het signaal door naar de pc te sturen...kijk maar wat je er mee doet. effect (en vooral de filmpjes) zijn top.

oh en over jou auto... HULDE echt een top project is het geworden. zeer netjes afgewerkt ook

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
videodok schreef op 19 mei 2004 @ 14:49:
[...]

het schakel circuit van de meeste auto's schakelt de radio direct uit bij het starten.
Dit zit ook wel eens in het circuit zelf als beveiliging. maar zelfs met zware accu's zal je een spanningsdip hebben bij het starten. Ik start dus gewoon niet als mijn pc al draait. Door mijn radio aan of uit te zetten heb ik daar zelf nog controlle over. De voedings module die ik heb is niet instaat om bij een motorstart te blijven leveren. Er is bij mijn weten 1 a 2 voedingen die dat kan iig de [url http://www.opussolutions.com]opus[/url] [afbeelding]
Maar deze was mij te duur. Ik wist van te voren wat mijn voedin en de itps zouden doen en zolang je er rekening mee houdt is het echt geen probleem. En doe je dat niet... dan herstart ie toch gewoon. No problem.
maar bouw je dan niet je eigen sproggy voeding (zat over te vinden bij mp3car.com)

Ik bouw ook m'n eigen voeding voor mp3 in me auto en kost helemaal niet zoveel (samples)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:57
Geckoo schreef op 19 mei 2004 @ 17:12:
[...]

misschien heeft videodok misschien hier wat aan. hier heb ik samen met een vriend een webcam geplaatst onder in zijn bumper. en aan gezien jij al een usb hub voorin heb liggen kan je die gebruiken om het signaal door naar de pc te sturen...kijk maar wat je er mee doet. effect (en vooral de filmpjes) zijn top.

oh en over jou auto... HULDE echt een top project is het geworden. zeer netjes afgewerkt ook
Die link geeft een error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

b00m schreef op 19 mei 2004 @ 17:48:
[...]

Die link geeft een error
Nee hoor. Is [HK] en dan mag je daar niet in :)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
KewlKiddo schreef op 19 mei 2004 @ 15:50:
[...]

PapaKiddo zal het niet zo fijn vinden als ik in z'n auto ga zitten boren/zagen. Het is overigens wel een idee voor op de achterbank :)
tja, dan moet je hem maar in zin case houden en, de kast neerleggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Ik wil mn pc gaan modden dus zit er aan te denken om er een auto om heen te bouwen
8)7
Erg netjes gedaan BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 07:11
PASware schreef op 19 mei 2004 @ 17:31:
[...]

maar bouw je dan niet je eigen sproggy voeding (zat over te vinden bij mp3car.com)

Ik bouw ook m'n eigen voeding voor mp3 in me auto en kost helemaal niet zoveel (samples)
Ik heb besloten om geen sproggy te bouwen omdat; componenten aan de prijzige kant zijn, en sommige componenten lastig leverbaar.( ik ben goedkoper uit dan een compleet gebouwde sproggy.

De sproggy qua formaat groter is en de pw-70a geen extra footprint geeft.

Ik geen printplaatjes kan maken, kan wel aardig solderen.

De eerste versies(voor zover ik weet ) geen shutdowncontrol had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Geckoo schreef op 19 mei 2004 @ 17:12:
[...]

Ik kan je link nu niet bekijken, maar ik wil geen webcam, resoluties zijn klote en ik heb 2 video-ingangen op het lcd display die niet in gebruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 17:20

Sick Nick

Drop the top!

Als je een webcam gebruikt kan je die filmpjes ook nog opnemen ipv alleen op je display laten zien, kan je wel gebruiken als achteruitrij camera (net als in de nissan primera enzo) natuurlijk. Een cam in je bumper zou ik wel zo aansluiten dat je er ook van kan opnemen, dat is gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
KewlKiddo schreef op 19 mei 2004 @ 15:50:
[...]

PapaKiddo zal het niet zo fijn vinden als ik in z'n auto ga zitten boren/zagen. Het is overigens wel een idee voor op de achterbank :)
Bij mij is nix onomkeerbaar gemod, de auto is 100% in originele staat terug te brengen. Erg belangrijk als je em ooit wilt verkopen. Mijn auto heeft geen boor en zaag gezien.
Ideetje voor anderen misschien. In je reserve wiel is ook erg veel ruimte, bij mij ligt daar nu een afkoppelbare trekhaak in ( met een 100NX??? ja helaas, vorige eigenaar he)Maar er is ruimte voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Sick Nick schreef op 19 mei 2004 @ 18:18:
Als je een webcam gebruikt kan je die filmpjes ook nog opnemen ipv alleen op je display laten zien, kan je wel gebruiken als achteruitrij camera (net als in de nissan primera enzo) natuurlijk. Een cam in je bumper zou ik wel zo aansluiten dat je er ook van kan opnemen, dat is gaaf :)
Tuurlijk, gelijk webcasten tijdens het wardriven :) :) :)
Ik zal eens kijken wat mijn webcam doet. ik heb er thuis wel 1 namelijk. en als ik in de auto ben, dan gebruik ik em thuis niet natuurlijk....
Er is nog zoveel mogelijk en er is zoveel leuks te bedenken. wat d8 je van radar verklikkers e.d. Strax moet je je stingers inleveren. Maar een carputer zullen ze (nog) niet als zodanig herkennen.

Door gebruik te maken van een pc structuur is er geen limiet aan mogelijkheden, maar ik moet wel reëel blijven, en anders brengt mijn budget me wel terug bij de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 22:46
videodok schreef op 19 mei 2004 @ 18:12:
[...]

Ik heb besloten om geen sproggy te bouwen omdat; componenten aan de prijzige kant zijn, en sommige componenten lastig leverbaar.( ik ben goedkoper uit dan een compleet gebouwde sproggy.

De sproggy qua formaat groter is en de pw-70a geen extra footprint geeft.

Ik geen printplaatjes kan maken, kan wel aardig solderen.

De eerste versies(voor zover ik weet ) geen shutdowncontrol had.
true, maar je kunt ook voor je eigen design gaan. Dat heb ik ook gedaan, mijn voeding lijkt een beetje op de sproggy, de 5v is het zelfde (3,3v heb ik niet nodig, maar zou je ook ervan kunnen gebruiken). De 12v is een pt5071 van TI (free sample). De negative voltages ook via sample via TI. Samples is the word :P

En een PCB maken hoeft ook niet, op een experimenteer printplaat kan het ook.

Maar jouw oplossing is wel simpeler, die van mij is goedkoper (tenzij jouw voeding vreselijk goedkoop was (lees: ver onder winkelprijs))

[ Voor 8% gewijzigd door PASware op 19-05-2004 19:02 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 07:56
Je zei dat je een Homemade Wifi antennetje had gemaakt ( ubergeil trouwens ). Hoe heb je dat gedaan, kan je dat ff uitleggen of heb je een link naar een site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
T i M schreef op 19 mei 2004 @ 19:59:
Je zei dat je een Homemade Wifi antennetje had gemaakt ( ubergeil trouwens ). Hoe heb je dat gedaan, kan je dat ff uitleggen of heb je een link naar een site?
ehh de verbinding was homemade :P de antenne komt bij wifishop.nl vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
PASware schreef op 19 mei 2004 @ 19:01:
[...]

true, maar je kunt ook voor je eigen design gaan. Dat heb ik ook gedaan, mijn voeding lijkt een beetje op de sproggy, de 5v is het zelfde (3,3v heb ik niet nodig, maar zou je ook ervan kunnen gebruiken). De 12v is een pt5071 van TI (free sample). De negative voltages ook via sample via TI. Samples is the word :P

En een PCB maken hoeft ook niet, op een experimenteer printplaat kan het ook.

Maar jouw oplossing is wel simpeler, die van mij is goedkoper (tenzij jouw voeding vreselijk goedkoop was (lees: ver onder winkelprijs))
Mastero's prijs van 150$ voor een compleet gebouwde sproggy is meer dan een complete PW-70A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 05-07 06:18
Dude, dit is zoooooooooo vet hey. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Dè natte droom van elke tweaker tijdens die saaie auto tochtjes naar Frankrijk ofzo. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112745

Dit Is Echt gewoon 1337.
Een maat van me heeft ook een pc in zijn 100NX maar da ziet er echt bagger uit.
Maar Dit Dit is echt gewoon tegekn man.
Wow die wil ik ook.
mag ik je vragen hoeveel het geheel gekost heeft )aan benodigdheden voor pc enzo dus niet het geluid).
ben er heel nieuwsgirig naar.

echt gewoon GEWELDIG man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Anoniem: 112745 schreef op 20 mei 2004 @ 00:32:
Dit Is Echt gewoon 1337.
Een maat van me heeft ook een pc in zijn 100NX maar da ziet er echt bagger uit.
Maar Dit Dit is echt gewoon tegekn man.
Wow die wil ik ook.
mag ik je vragen hoeveel het geheel gekost heeft )aan benodigdheden voor pc enzo dus niet het geluid).
ben er heel nieuwsgirig naar.

echt gewoon GEWELDIG man.
Er staat in het begin een beetje wat de kosten zijn zo rond de 600 euro moet het te doen zijn. je kunt het zo gek maken natuurlijk als jezelf wilt. Sommigen vinden een GPS,wifi enz. enz. absoluut noodzakelijk en daar zijn goedkope en dure oplossingen in.
Een beetje tweaker heeft natuurlijk wel wat onderdelen liggen, zoals HD's en geheugen. Maar het via mobo en de een VGA touchscreen zijn natuurlijk producten die je niet ff hebt liggen.
Qua geluid is het niet super hoor, ik heb JBL speakers erin zitten omdat de vorige eigenaar die erin had gezet. En ik heb zelf een versterker erin geplaatst omdat de headunit niet genoeg leverde voor de JBL's.
Ze maar tegen die maat van je dat het wel netjes kan, zelfs in een 100NX. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door videodok op 20-05-2004 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
videodok schreef op 19 mei 2004 @ 20:17:
[...]

ehh de verbinding was homemade :P de antenne komt bij wifishop.nl vandaan.
En hoe heb je die verbinding dan gemaakt, en heb je die gewoon aangesloten waar eerst die oude antenne zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
T i M schreef op 20 mei 2004 @ 09:42:
[...]

En hoe heb je die verbinding dan gemaakt, en heb je die gewoon aangesloten waar eerst die oude antenne zat.
Ik heb er helaas geen foto's van, maar idd op de plek waar de oude "antenne"zat. Het is eigenlijk gewoon een coax kabeltje in een plastic huisje. Maar ik heb hier:
url http://forum.wirelessnede...?t=1974&highlight=usblink gekeken voor inspiratie. denk dat je er wel wat aan hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door videodok op 20-05-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wow, mooi! _/-\o_

Ik weet niet of het al is gepost, maar wat dacht je van een schermje achter (voor?) de achterruit. En dan "Stop, politie" o.i.d. laten verschijnen >:)

Is het trouwens wel legaal te computeren tijdens het autorijden (als bestuurder dan)? Telefoneren mag namelijk ook al niet omdat je handsfree moet zijn. En tot hoe ver mag je een auto veranderen zonder dat je hem speciaal moet laten keuren op rijveiligheid e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112745

videodok schreef op 20 mei 2004 @ 02:33:
[...]

Er staat in het begin een beetje wat de kosten zijn zo rond de 600 euro moet het te doen zijn. je kunt het zo gek maken natuurlijk als jezelf wilt. Sommigen vinden een GPS,wifi enz. enz. absoluut noodzakelijk en daar zijn goedkope en dure oplossingen in.
Een beetje tweaker heeft natuurlijk wel wat onderdelen liggen, zoals HD's en geheugen. Maar het via mobo en de een VGA touchscreen zijn natuurlijk producten die je niet ff hebt liggen.
Qua geluid is het niet super hoor, ik heb JBL speakers erin zitten omdat de vorige eigenaar die erin had gezet. En ik heb zelf een versterker erin geplaatst omdat de headunit niet genoeg leverde voor de JBL's.
Ze maar tegen die maat van je dat het wel netjes kan, zelfs in een 100NX. ;)
ghe ghe jah heb het hem gezecht :P.
maar het ging hem niet om netjes maar om werking (wel logisch eigenlijk)
maar hij heeft er al 3 keer eentje ingebouwd (andere waren allemaal gestolen)
dus dan zou je zeggen dat hij het wel een beetje moet kunnen he maar nee hij gooit gewoon een desktop pc in zijn kofferbak, trekt wa draden naar voor en sluit de nodige rotzooi aan (touchscreen heeft hij gewoon los op de grond ligen :S ) en hij draait wat hij draaien wil.
dus echt simpele gast is da :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 17:22
cool gedaan.
als ik een auto had dan had ik hem gemaakt 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
videodok schreef op 20 mei 2004 @ 10:20:
[...]

Ik heb er helaas geen foto's van, maar idd op de plek waar de oude "antenne"zat. Het is eigenlijk gewoon een coax kabeltje in een plastic huisje. Maar ik heb hier:
url http://forum.wirelessnede...?t=1974&highlight=usblink gekeken voor inspiratie. denk dat je er wel wat aan hebt.
Ik heb eens rondgekeken en weet nu hoe het moet, maar die coax kabel. Kan ik daar gewoon antennekabel voor gebruiken die ze ook van antenne naar de TV gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik vind het heel erg mooi gedaan.

Kun je dat LCD schermpje ook er vanaf halen? ZAl anders snel gestolen worden >:)

Veder.,.... Ga zo door!!! :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
AMDathlonxp schreef op 20 mei 2004 @ 18:24:
Ik vind het heel erg mooi gedaan.

Kun je dat LCD schermpje ook er vanaf halen? ZAl anders snel gestolen worden >:)

Veder.,.... Ga zo door!!! :+ :D
FF lezen he, het is afneembaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Lcd scherm afneembaar hmmm
* vso brain storms
*ping* je zou een techniek kunnen maken dat je bv met een pre-paid gsm en gps + afneembaar front (zoals eenradio maar dan lcd-meeneem-iets) dat je auto niet start + stroomonderbreker dat tie ook niet kan verkassen .. of ze jatten hem en via een sms kan je de GPS co-ordinaten opvragen van dat ding .. en de snelheid ofzo ..

trouwens iemand had het over een radar verklikker .. hoe wou je dat doen met je pc dan ?

webcam acties is ook wel stoer ... :)

* vso heeft ook gezien dat je dmv een speciaal scherm en blacklight ook leuke dingen kan doen ...

hmm misschien maar ja das wat progammeer werk dat je je auto kan laten rijden tussen de witte lijnen en een afstandsmeter voor + achter ... dan kan je automagisch inhalen c.q remmen wanneer je ff afgeleid bent door die leuke scene op je lcd scherm .. zelfs ook handig bij files .. (zeker als je een automaat hebt :P)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

ExploWare

BoingBoing

Vraagje, ik zag dat je een ITPS spannings regulator en shutdown control hebt
Waar kan ik zo'n device bestellen?
Is het een stabiel apparaat?
Kan het ook gebruikt worden om een 230-volts voeding van een desktop-pc aan te passen?
(dus de 230-12volts adapter vervangen)

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
T i M schreef op 20 mei 2004 @ 17:58:
[...]

Ik heb eens rondgekeken en weet nu hoe het moet, maar die coax kabel. Kan ik daar gewoon antennekabel voor gebruiken die ze ook van antenne naar de TV gebruiken.
Nope TV coax is 75 ohms kabel je moet 50 ohms hebben en goede kwaliteits kabel. De kabel die ik had zat vast aan de antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
ExploWare schreef op 21 mei 2004 @ 00:10:
Vraagje, ik zag dat je een ITPS spannings regulator en shutdown control hebt
Waar kan ik zo'n device bestellen?
http://www.mini-box.com/itps.htm
http://www.myelectronics.nl/en-us/dept_108.html
Is het een stabiel apparaat?
Ik heb niet echt gemeten, temeer omdat ik geen problemen heb met de carputer.Het is zijn taak stabiel te zien, dus zal wel redelijk kloppen.
Kan het ook gebruikt worden om een 230-volts voeding van een desktop-pc aan te passen?
(dus de 230-12volts adapter vervangen)
Die vraag begrijp ik niet helemaal. Het is geen adapter zoals een standaard ATX voeding. De ITPS vlakt de spanning af richting 12 volt. Voor spanning boven de 12 volt gaat dat goed, onder de 12 volt is het war minder. Een spaningsdip door het starten dan de motor overleeft ie niet. Daarnaast start de ITPS de pc zodra hij een
stabiel signaal krijgt. En sluit hij de pc af zodra de spanning er af gaat. Ik denk dat wat jij bedoelt een omvormer is dis van 12 volt gelijkspanning 230 wissel maakt. Maar ik vind dit omslachtig. Je auto levert ong. 12 Volt. en je pc componenten gebruiken 12 Volt of minder. zo'n omvormer is een onhandige tussenstap in mijn ogen.

[ Voor 6% gewijzigd door videodok op 21-05-2004 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
ik heb er een klein stukkie text bij gegooid over de voeding, voor mij was dit het lastigste onderdeel, en ik zie in dit topic en een andere dat er nogal wat onduidelijkheid is over de gebruikte onderdelen en wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 20:30

Stronkie

Where wind is Trouble

Voor de liefhebbers . Een beetje laat:

New update.:

The Mod for a Porsche 924 uit 1980:

Onderdelen:

Laptop HD , 14 " schermpje, en een DVD speler
Oude toetsenbord

Toekomst:

Ramen blinderen
Usb Hubje ala Deze mod hierboven.
Wifi Aansluiting
GPS
Display bij het stuur met Nummer info erop enzo.

Afbeeldingslocatie: http://images.cardomain.com/member_images/7/web/307000-307999/307722_81_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.cardomain.com/member_images/7/web/307000-307999/307722_82_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.cardomain.com/member_images/7/web/307000-307999/307722_83_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.cardomain.com/member_images/7/web/307000-307999/307722_84_full.jpg

[ Voor 103% gewijzigd door Stronkie op 26-05-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Nice, heb je een beetje specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 20:30

Stronkie

Where wind is Trouble

Ja zie edit van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Zwart leer!!!! Dat moet snikheet zijn in de zomer !! Best dat het een witte wagen is.
Is dit een 924 S ? Het stuur is nameelijk hetzelfde als een 944 net als de velgen.

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 11:24
heb je een foto van hoe je de muis hebt verwerkt in de pook?

ik ben namelijk ook met zo'n soort mod bezig, en de muis in de pook is toch wel heel handig (heb je er trouwens geen last van bij schakelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06 20:54
videodok schreef op 19 mei 2004 @ 14:57:
[...]

Die dingen zijn te groot voor mijn pc, de oplossing is volgens mij veel simpeler. een accu er tussen zetten, met eenvoudig laadcircuit en schakel relais. Het probleem alleen, accu's gassen bij het opladen. Ik ben tevreden met de huidige oplossing, geloof mij je kan beter je tijd steken in het sneller laten opstarten van de pc, dan instaat zijn om de motor te starten als de pc al loopt, het komt bij mij nauwelijks voor.
is het niet makkelijker om de computer (via relais) aan de antenne uitgang van je radio te hangen ? (de uitgang waarmee elektrische antennes uitschuiven)

edit:

hmm ik moet eerst op last drukken en dan pas replyen |:(
en natuurlijk een prachtige "mod" :? _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door technocow op 22-05-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
OverSoft schreef op 22 mei 2004 @ 22:21:
heb je een foto van hoe je de muis hebt verwerkt in de pook?

ik ben namelijk ook met zo'n soort mod bezig, en de muis in de pook is toch wel heel handig (heb je er trouwens geen last van bij schakelen?)
Om die reden heb ik het dus niet gedaan. er is wel een post hier op tweakers van iemand de het wel gedaan heeft. maar die trackball los bevalt me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
technocow schreef op 22 mei 2004 @ 23:53:
[...]

is het niet makkelijker om de computer (via relais) aan de antenne uitgang van je radio te hangen ? (de uitgang waarmee elektrische antennes uitschuiven)

edit:

hmm ik moet eerst op last drukken en dan pas replyen |:(
en natuurlijk een prachtige "mod" :? _/-\o_
dit is op mijn radio de zelfde aansluiting volgens mij, of je nu een antenne aanstuurt of een versterker de remotecable werkt hiervoor. Zo kan mijn pc aan en uit door de radio aan en uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraekje
  • Laatst online: 19-08-2024
Geweldig :D
Had ik nou net gezien op het nieuws dat meer dan de helft van bedrijven een draadloos netwerk heeft })
Hoe komt hij aan zijn spullen vragen we dan :+ LOL
_/-\o_ _/-\o_ Echt geweldig _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Fraekje schreef op 23 mei 2004 @ 02:02:
Geweldig :D
Had ik nou net gezien op het nieuws dat meer dan de helft van bedrijven een draadloos netwerk heeft })
Hoe komt hij aan zijn spullen vragen we dan :+ LOL
_/-\o_ _/-\o_ Echt geweldig _/-\o_ _/-\o_
En 60% van die bedrijven heeft zijn draadloze netwerk niet/niet genoeg beveiligd. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06 20:54
videodok schreef op 23 mei 2004 @ 00:30:
[...]

dit is op mijn radio de zelfde aansluiting volgens mij, of je nu een antenne aanstuurt of een versterker de remotecable werkt hiervoor. Zo kan mijn pc aan en uit door de radio aan en uit te zetten
mja dat bedoel ik maar dat heb je dus al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
Ik ben toevallig bezig om een trackball en toetsenbord langs de stoel te maken. Als het klaar is zal ik wel een afbeelding posten

[ Voor 131% gewijzigd door AMDathlonxp op 23-05-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

AMDathlonxp schreef op 23 mei 2004 @ 14:22:
[...]

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Voor de geïnteresseerden, je kan hier die ITPS spannings regulator en shutdown control kopen :)

http://www.myelectronics.nl/nl/dept_108.html

sorry als ie al voorbij is gekomen, maar ik dacht dat videodok hem uit de USA had gehaald...

edit: sorry dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door Megamind op 23-05-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 22:14
geweldig hoor. Ik had laatst een link gevonden waar iemand dat met zijn audi A4 had gedaan. Als ik de link vind zal ik pics posten enzo.

EDIT: gevonden

http://forums.audiworld.com/a4/msgs/1734601.phtml

piccie van het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://europa.your-site.com/~sharkweb/trev/audi/Dash/Dash%20056.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Chillmeister op 23-05-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
huh? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Al je plaatjes zijn gaar ;) Kijk eens naar je eigen avatar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56775

Chillmeister schreef op 23 mei 2004 @ 20:44:
geweldig hoor. Ik had laatst een link gevonden waar iemand dat met zijn audi A4 had gedaan. Als ik de link vind zal ik pics posten enzo.

piccie van het resultaat
[afbeelding]
Wow... heeft hij dat scherm zelf ingebouwd :9~

edit:
ja dus... echt mooi gedaan, respect

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 56775 op 23-05-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAW
  • Laatst online: 29-09-2024

DAW

Hallo, heel netjes gedaan! Ik ben nu ook bezig met een carputer projectje, maar stel als je een nogal hevig dreunende subwoofer achter in je auto hebt, maakt dat dan iets uit?

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik de install voor of achter in de auto ga bouwen....
Bedankt voor de informatie in dit topic, ik kon het in iedergeval goed gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Chillmeister schreef op 23 mei 2004 @ 20:44:

piccie van het resultaat
[afbeelding]
ik wou dat ik zoveel ruimte had zeg. ik heb maar de beschikking van 2/3 van de breedte en maar 1 din hoogte die ik kan gebruiken. Mijn ventilator en warmte regeling kan ik niet verplaatsen omdat deze kabelgestuurd werkt.

Op mp3car.com zie je meer van dit soort installs, waar ze met glasvezel en mdf een nieuwe middenconsole maken. Als je de ruimt hebt, echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79876

Hi lieve mensen,

zit ook sterk over een carputer te denken. Maar de inkoopactie voor Epia moederbordjes was afgelopen. Nu hoor ik jullie allemaal over die voedingen enzo, ik heb een moederbord gevonden, 1 ghz, 256 ddr vga blablabla alles drop en dran, INCL 12 v dc to dc convertor onboard!!

wie kan mij vertellen waarom hier niet voor is gekozen ??

specs:
http://www.epiacenter.com...ontent&pa=showpage&pid=33

ik ben reuze benieuwd.

Grtz,
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 23:01
Anoniem: 79876 schreef op 24 mei 2004 @ 16:56:

specs:
Waarschijnlijk omdat dat ding behoorlijk nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Poltergeist schreef op 24 mei 2004 @ 18:21:
[...]

Waarschijnlijk omdat dat ding behoorlijk nieuw is.
of nog niet in nederland verkrijgbaar

edït:
Cons (-)

Not currently in stores
Same speed as other 1GHz EPIAs
Still too noisy (in my opinion)
Bare minimum extras

[ Voor 27% gewijzigd door Megamind op 24-05-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B

Henk B

te obl

Anoniem: 79876 schreef op 24 mei 2004 @ 16:56:

specs:
Of omdat dit mainboard helemaal niet geschikt is om zomaar in de auto te hangen (11.4 < Vin < 12.6V) :|

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel verkrijgbaar in winkel (http://www.myelectronics.nl)

Voor die spanningsregulatie kan je een stabilisator ertussen zetten. b.v. dat ITPS-Auto Power Sequencer and Dropout Regulator ding wat je dan tegelijk weer kan gebruiken om dat in en uitschakelen met het contact te kunnen regelen. Niet perse nodig zo`n ding, je kan zelf ook een regulator in elkaar solderen...

Wat is er dan nog op tegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Anoniem: 79876 schreef op 24 mei 2004 @ 19:12:
Wel verkrijgbaar in winkel (http://www.myelectronics.nl)

Voor die spanningsregulatie kan je een stabilisator ertussen zetten. b.v. dat ITPS-Auto Power Sequencer and Dropout Regulator ding wat je dan tegelijk weer kan gebruiken om dat in en uitschakelen met het contact te kunnen regelen. Niet perse nodig zo`n ding, je kan zelf ook een regulator in elkaar solderen...

Wat is er dan nog op tegen ?
Hmm is een mooi ding eerlijk gezegd, ik heb me er nog niet echt in verdiept maar ziet er strak uit voor 137 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 23:01
Megamind schreef op 24 mei 2004 @ 19:47:
[...]

Hmm is een mooi ding eerlijk gezegd, ik heb me er nog niet echt in verdiept maar ziet er strak uit voor 137 euro..
Volgens mij heb je de verkeerde voor je. Iets verder naar beneden vindt je de VIA EPIA TC10000 with OnBoard 12V/60W powersupply, CF-slot, PC-Cardbus, en dat is het apparaat met de voeding, en kost 197 euro (en let op dat de prijzen bij MyElectronics ex BTW zijn, en er dus zo'n 20% bij komt).

edit:

En nu pas zit ik me te realiseren dat je het waarschijnlijk niet over het moederbord had, maar over de voeding

[ Voor 19% gewijzigd door Poltergeist op 24-05-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Poltergeist schreef op 24 mei 2004 @ 19:54:
[...]

Volgens mij heb je de verkeerde voor je. Iets verder naar beneden vindt je de VIA EPIA TC10000 with OnBoard 12V/60W powersupply, CF-slot, PC-Cardbus, en dat is het apparaat met de voeding, en kost 197 euro (en let op dat de prijzen bij MyElectronics ex BTW zijn, en er dus zo'n 20% bij komt).

edit:

En nu pas zit ik me te realiseren dat je het waarschijnlijk niet over het moederbord had, maar over de voeding
Nee je hebt gelijk, ik zat idd naar het moederbord te kijken, was die plaatjes aan het vergelijken. Maar als je dat moederbord hebt moet je zowiezo nog die ITPS erbij kopen, ben je niet echt handig uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
idd. toen ik aan de carputer begon was deze er ook nog niet. Nu zijn er meer smaken en is er zelfs een 1.2 GHZ versie.

oh ja 60watt is aan de lage kant, niet voor het mobo en een hd maar wel als je een gewone cd-rom zou willen aansluiten, kijk hier even voor een benadering van het verbruik icm een epia mobo: http://www.mini-box.com/powersimulator.html

[ Voor 64% gewijzigd door videodok op 24-05-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:06

BNX

zéér mooi gedaan hoor :p

Ik heb momenteel 1,5 jaar ervaring met een carputer in de auto en ik moet zeggen: eens gehad, dan wil je niet meer zonder... Jammer dat toendertijd het Lilliput scherm nog niet onder mijn aandacht werd gebracht, prijs\kwalieit gezien. Voor diegenen die interesse hebben in enkele pics: http://www.narinx.net/carputer/index.htm

nogmaals: petje af!

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
BNX schreef op 25 mei 2004 @ 00:38:
zéér mooi gedaan hoor :p

Ik heb momenteel 1,5 jaar ervaring met een carputer in de auto en ik moet zeggen: eens gehad, dan wil je niet meer zonder... Jammer dat toendertijd het Lilliput scherm nog niet onder mijn aandacht werd gebracht, prijs\kwalieit gezien. Voor diegenen die interesse hebben in enkele pics: http://www.narinx.net/carputer/index.htm

nogmaals: petje af!
Mooi ding hoor dat scherm! Waar heb je precies die PC geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 07-07 10:12

nexhil

BAM!

videodok,

de radio in een 100nx zit normaal gesproken toch ook hoger?
bij jou zit hij meteen boven de asbak of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goeimorguh,

op de eerst gepost site staat wat het bordje precies vreet met hd en cdrom enzo, valt reuze mee vink zelf. Verder, ja je hebt 197 euro nodig, daaroverheen komt nog 30 euro ofzo, dus zegmaar 230 euro voor een moederbord en een voeding, en dan nog zo`n regulator, 30 euri! 260 euri, compleet systeempje... (op het scherm en de hd enzo na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Anoniem: 79876 schreef op 25 mei 2004 @ 09:13:
Goeimorguh,

op de eerst gepost site staat wat het bordje precies vreet met hd en cdrom enzo, valt reuze mee vink zelf. Verder, ja je hebt 197 euro nodig, daaroverheen komt nog 30 euro ofzo, dus zegmaar 230 euro voor een moederbord en een voeding, en dan nog zo`n regulator, 30 euri! 260 euri, compleet systeempje... (op het scherm en de hd enzo na dan)
En het schermpje is NOG duurder ;) Erg veel keus in die dingen is er niet vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
nexhil schreef op 25 mei 2004 @ 07:46:
videodok,

de radio in een 100nx zit normaal gesproken toch ook hoger?
bij jou zit hij meteen boven de asbak of niet?
Yep het leek mij praktischer om het scherm hoger te hebben, zeker omdat de meeste functionaliteit van de headunit bediend kan worden zonder zicht, maar ik toch echt wel op het LCD wilde kijken van de carputer. Op de plek waar nu de headunit zit zat een bakje. deze is er uit. de radio naar beneden en boven het LCD dmv een oude VDO dayton behuizing ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Megamind schreef op 25 mei 2004 @ 09:17:
[...]

En het schermpje is NOG duurder ;) Erg veel keus in die dingen is er niet vind ik..
Er is idd weinig keus in de schermen, ga je kijken naar prijs/kwaliteit dan zijn de lilliputs best goed. Ondanks dat er weleens problemen mee zijn. Daarom heb ik een IA georganisseerd destijds waar ik zelf eerst alle schermen getest heb in duitsland voordat ik ze meenam. Het was ff wat werk en een eind rijden, maar dat had ik er wel voor over. De schermen komen uit china, en als er dan iets mankeert duurt het heen en weer sturen erg lang en kost het ook wat.

offtopic: ik heb de post ff aangepast met clickable links voor de specs. en een link naar de epia powersimulator erbij. Kloppen de links niet of is er nog iets anders onduidelijk dan hoor ik het graag.

[ Voor 14% gewijzigd door videodok op 25-05-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 07-07 10:12

nexhil

BAM!

videodok schreef op 25 mei 2004 @ 13:41:
[...]

Yep het leek mij praktischer om het scherm hoger te hebben, zeker omdat de meeste functionaliteit van de headunit bediend kan worden zonder zicht, maar ik toch echt wel op het LCD wilde kijken van de carputer. Op de plek waar nu de headunit zit zat een bakje. deze is er uit. de radio naar beneden en boven het LCD dmv een oude VDO dayton behuizing ingebouwd.
dat bakje met klepje kun je dus gewoon omwisselen met de radio?

(ik heb ook een 100nx, ik zal je wel eens wat pics sturen van de buitenkant, hij is uitgebouwd namelijk)

ik heb zelf in de winter wel eens last van vocht in de kofferbak... ben je daar ook niet bang voor?

[ Voor 9% gewijzigd door nexhil op 25-05-2004 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
Weet iemand heel toevallig of er een nederlandse leverancier is voor die lilliputschermpjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Errug vet zeg!!! _/-\o_
ga ik misschien ook doen als ik me rijbewijs heb :) en een PCtje over natuurlijk :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
eXistenz schreef op 25 mei 2004 @ 20:13:
Weet iemand heel toevallig of er een nederlandse leverancier is voor die lilliputschermpjes ?
Er loopt een ia, maar ik durf niet te linken, na vorige fiasco waar ik een link poste voor een eigen ia. Zie: [rml][ carputer] Inkoopactie op laupro en mijn install[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
videodok schreef op 25 mei 2004 @ 20:44:
[...]

Er loopt een ia, maar ik durf niet te linken, na vorige fiasco waar ik een link poste voor een eigen ia. Zie: [rml][ carputer] Inkoopactie op laupro en mijn install[/rml]
Die IA loopt niet meer toch :| En er is vast wel wat meer keus in die soort schermpjes? Ik zou eigenlijk een tikje kleiner schermpje (heb maar een renault 5 B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Megamind schreef op 25 mei 2004 @ 20:47:
[...]

Die IA loopt niet meer toch :| En er is vast wel wat meer keus in die soort schermpjes? Ik zou eigenlijk een tikje kleiner schermpje (heb maar een renault 5 B) )
Die ia loopt allang niet meer, maar er is een andere op dit moment aan de gang, met schermpjes direct uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
ah ok bedankt die had ik niet gezien :) Jammer dat er maar 1 touchscreen is, anders had ik wel die 6" genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-07 22:00
Wow deze is echt netjes afgewerkt goed werk _/-\o_
Alleen niet computeren onder het rijden hé daar komen ongelukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megamind schreef op 26 mei 2004 @ 07:14:
[...]

ah ok bedankt die had ik niet gezien :) Jammer dat er maar 1 touchscreen is, anders had ik wel die 6" genomen ;)
Touchscreen is wel verdomde handig ja, maar er zijn hele andere oplossingen om dat te compenseren. (je trackball plaatsen ala BMW 7 serie bijvoorbeeld) Heb je ook geen last van vette vingers op je schermpje.

Maaaaar voor die prijs zou ik het niet laten..... Tenzij je plaatsing problemen hebt natuurlijk ;)
Xiqum schreef op 26 mei 2004 @ 08:20:
Wow deze is echt netjes afgewerkt goed werk _/-\o_
Alleen niet computeren onder het rijden hé daar komen ongelukken ;)
Kan naar mijn idee prima, tenminste je moet geen spelletjes gaan spelen >:)

je kan het vergelijken met "ff een Cdtje wisselen" Aan het begin ff lastig, maar als je er aan gewend bent gaat het vanzelf.

Maar ff een vraagje aan de TS. Heb ik nu alles compleet?

Boodschappenlijstje "Carputer"

PW 70 A 100+W € 54,95 http://www.myelectronics.nl/
ITPS 12V  € 39,00 http://www.myelectronics.nl/
Wireless Multimedia € 55,00 http://www.myelectronics.nl/
USB GPS Reciever € 85,00 http://www.myelectronics.nl/
VIA EPIA M10000 € 123,00 http://www.myelectronics.nl/
Maxtor HD 40GB €59,00 http://www.myelectronics.nl/
512MB PC2100 OEM € 81,49 http://www.memoryplus.nl/
7" LCD scherm VGA € 262,60 http://www.inkoopacties.net/ia/3jhl62xy/1

Totaal Inclusief bezorging
€ 694,54

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 84017 op 26-05-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Anoniem: 84017 schreef op 26 mei 2004 @ 20:24:
[...]

Touchscreen is wel verdomde handig ja, maar er zijn hele andere oplossingen om dat te compenseren. (je trackball plaatsen ala BMW 7 serie bijvoorbeeld) Heb je ook geen last van vette vingers op je schermpje.

Maaaaar voor die prijs zou ik het niet laten..... Tenzij je plaatsing problemen hebt natuurlijk ;)

[...]

Kan naar mijn idee prima, tenminste je moet geen spelletjes gaan spelen >:)

je kan het vergelijken met "ff een Cdtje wisselen" Aan het begin ff lastig, maar als je er aan gewend bent gaat het vanzelf.

Maar ff een vraagje aan de TS. Heb ik nu alles compleet?

Boodschappenlijstje "Carputer"

PW 70 A 100+W € 54,95 http://www.myelectronics.nl/
ITPS 12V  € 39,00 http://www.myelectronics.nl/
Wireless Multimedia € 55,00 http://www.myelectronics.nl/
USB GPS Reciever € 85,00 http://www.myelectronics.nl/
VIA EPIA M10000 € 123,00 http://www.myelectronics.nl/
Maxtor HD 40GB €59,00 http://www.myelectronics.nl/
512MB PC2100 OEM € 81,49 http://www.memoryplus.nl/
7" LCD scherm VGA € 262,60 http://www.inkoopacties.net/ia/3jhl62xy/1

Totaal Inclusief bezorging
€ 694,54
Je hebt het redelijk compleet, alleen vergelijk je in en excl btw prijzen met elkaar. My electronics hanteert excl. btw prijzen. dus 19 % bij de 1e producten vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

videodok schreef op 27 mei 2004 @ 03:11:
[...]

Je hebt het redelijk compleet, alleen vergelijk je in en excl btw prijzen met elkaar. My electronics hanteert excl. btw prijzen. dus 19 % bij de 1e producten vriend.
|:( |:( Dat ik daar overheen heb gekeken... Tje staat ook klein onder het tabblad "Terms" 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114729

Heel gaaf allemaal alleen ik moet eerst een auto kunnen betalen om dat te doen (en me rijbewijs halen) :P Maar in ieder geval is het cool om te zien!

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108128

b00m schreef op 19 mei 2004 @ 17:48:
[...]

Die link geeft een error
bij mij ook: gebruiker heeft geen toegang tot dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

RaZ schreef op 19 mei 2004 @ 17:52:
[...]

Nee hoor. Is [HK] en dan mag je daar niet in :)
Zie je dit ? dat is de post daarna met uitleg ;)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108128

jah die post las ik net daarna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe animocheck voor inkoopactie met allerlij spullen voor jullie eigen carputer. De TS is een van de organisatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

oh man, als ik eens geld had :)

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Biglines schreef op 27 mei 2004 @ 22:38:
oh man, als ik eens geld had :)
Gister gezakt, dus feest gaat nog even niet door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Aan de topic starter:

Ik zie dat je de remote van de versterker doorlust naar de pc, klopt dit?

Waar zit de ITPS dan tussen ?

Kan je hier misschien een volgorde zetten van je gehele 12V lijn

Ik dacht zelf aan zoiets:

HU ---> AMP ---> ITPS ----> PW70 ----> PC

moet er geen relais ook nog tussen ? Dit las ik ergens op een forum maar weet niet of het noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:46

NielsNL

DigiCow

Ik was wel benieuwd of dit gaat werken:
Afbeeldingslocatie: http://nielsnl.no-ip.com/Got/Pics/schema_auto.jpg
De elco is 1Fahrad, kan deze de PC voeden tijdens het starten van de auto? En zijn diodes voor dit vermogen een beetje verkrijgbaar?

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B

Henk B

te obl

NielsNL schreef op 29 mei 2004 @ 00:23:
De elco is 1Fahrad, kan deze de PC voeden tijdens het starten van de auto? En zijn diodes voor dit vermogen een beetje verkrijgbaar?
Hierin zien sommige mensen mogelijkheden. Zelf ben ik er niet van gescharmeerd, maar zoek het Inet eens af op de term 'tank circuit'! O.a. op mp3car.com zul je dan genoeg ideeen en meningen hieromtrend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
VIC_TOR schreef op 28 mei 2004 @ 22:50:
Aan de topic starter:

Ik zie dat je de remote van de versterker doorlust naar de pc, klopt dit?

Waar zit de ITPS dan tussen ?

Kan je hier misschien een volgorde zetten van je gehele 12V lijn

Ik dacht zelf aan zoiets:

HU ---> AMP ---> ITPS ----> PW70 ----> PC

moet er geen relais ook nog tussen ? Dit las ik ergens op een forum maar weet niet of het noodzakelijk is.
Precies zoals het daar staat, alleen moet je niet vergeten dat dit alleen de remote kabel is. mijn 12 volt voedingsspanning komt van de accu naar een T-splitsing, 1 gaat naar de AMP, de andere naar de ITPS. en dan de pw70a en dan de pc.
dus naast de remote:
_____amp
/
ACCU ------->itps---->pw70a---->pc

[ Voor 11% gewijzigd door videodok op 29-05-2004 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
NielsNL schreef op 29 mei 2004 @ 00:23:
[afbeelding]
Ik heb het nooit getest of berekend, maar het schijnt dat een ELCO van 1Fahrad het toch niet zou trekken. Een accu ertussen is dan een eenvoudigere, goedkopere oplossing, alleen accu's gassen bij het laden, dus die zet je niet zo snel in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Dus je hebt zowel door de itps en de pw70 zowel de 12V en de remote lopen ?

Wist niet dat je ze beiden kon aansluiten. Levert de remote alleen niet voldoende stroom (dacht dat die ook 12V was)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

_/-\o_

Erg mooi gedaan man! Zou pas echt cool zijn als je ook het TB in je Handschoenenvak hebt! Er zijn toch ook kleinere TB'tjes te krijgen?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
EbAyzo schreef op 29 mei 2004 @ 14:18:
_/-\o_

Erg mooi gedaan man! Zou pas echt cool zijn als je ook het TB in je Handschoenenvak hebt! Er zijn toch ook kleinere TB'tjes te krijgen?
Ja die zijn verkrijg baar (ik heb er toevallig een)

Of jekunt er een laptop toetsenbord in proberen te zetten, die zijn namelijk ook klein >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

ff heel erg nooberig vraagje, trilt je mobo niet helemaal kapot? Ik bedoel, een drempel te hard nemen icm een stijve vering geeft een behoorlijke klap, en ik vraag me ook echt af of het zo lang heel blijft hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56775

Zolang alle bevestigings punten van de moederbord tegelijk omhoog gaan is dit niet zo'n probleem lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:46

NielsNL

DigiCow

Ik ben van plan een alpine Head-Unit aan te schaffen, deze beschikt over een zogenaamde "Versatile Link" en een "Ai-NET" aansluiting is een van deze 2 te gebruiken om d.m.v. de knopjes op de headunit de computer aan te sturen?
Ik heb al wat gegoogled maar niet veel gevonden.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Anoniem: 56775 schreef op 29 mei 2004 @ 17:26:
Zolang alle bevestigings punten van de moederbord tegelijk omhoog gaan is dit niet zo'n probleem lijkt me :P
Uh, het ene gedeelte (waar de processors bijvoorbeeld zit) is zwaarder dan het andere...vooral het gedeelte waar de processor op zit krijgt hele zware klappen te verduren ivm bumpers, slecht wegdek, stijve vering, verzin het maar...dus ook al gaat alles gelijk omhoog, dat maakt niet uit, want het krijgt nog steeds gigantische klappen te verwerken, ik vraag me dan ook echt af hoelang het allemaal heel blijft...ik denk persoonlijk dat een laptop beter aan deze taak zou voldoen omdat deze klappen veel beter kan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 22:20

Kr3Kr

Melpomene

videodok schreef op 29 mei 2004 @ 09:57:
alleen accu's gassen bij het laden, dus die zet je niet zo snel in je auto.
Misschien gewoon een kleine (7a?) gelloodaccu?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er bestaan ook droge accu's, en wat je ook kan doen is een accu erbij plaatsen onder de motorkap die ontkoppeld word als je start door middel van een relais
Pagina: 1 2 3 Laatste