T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Anoniem: 97387
http://carlin.lekkerlos.nl/
Ik heb hem in real life gehoord, en het werkt als een zonnetje
Anoniem: 76438
Wat betrefd het display: zorg dat je het ding snel kan demonteren/verstoppen, ze zijn erg gewild bij het dievengilde
Anoniem: 81048
Lol ik heb zelf ook een Scoupe en geloof mij dat je daar niet graag achterin zitConcrete schreef op 13 mei 2004 @ 14:16:
- Beeldschermen in de rugleuningen van de voorstoelen inbouwen om achterin lekker film te kijken.....
- Filmprojectie op je binnenhemel...
- Voice control? Je kunt je auto-pc dan KIT noemen...
- Een opklapbare LCD op/in de hoedenplank, te voorzien van leuke teksten in het rood: "STOP POLITIE", "HE LEKKER BLONDJE!" of "ACHTERLIJKE MONGOOL, KUN JE NIET REMMEN OF ZO!?". Etc....
- Enneeeh, een alarm?
Over de harddisks:
Maakt horizontaal of vertikaal nog veel uit in combinatie met schokken? En gebruik je een SCSI disk i.v.m. de betrouwbaarheid?
BTW TS de Scoupe op het plaatje heeft wel een erg lelijke strijkplank achterop kan je zelfs nog beter de standard spoiler laten zitten
Ik heb de standaard spoiler hoor, wees maar niet bang,. had ik zo snel ff niet opgelet. En achterin,.. hmm nee toch maar niet. beetje krap ten opzichte van mijn vorige autoAnoniem: 81048 schreef op 13 mei 2004 @ 20:00:
[...]
Lol ik heb zelf ook een Scoupe en geloof mij dat je daar niet graag achterin zit
BTW TS de Scoupe op het plaatje heeft wel een erg lelijke strijkplank achterop kan je zelfs nog beter de standard spoiler laten zitten
I said I'd be back...
Ik gebruik daarvoor wel een lilliput 7" met touchscreen, je krijgt er een plastiek "pointertje" bij waarmee je dus heel precies op het scherm kunt drukken en er dus ook geen vuile vinger vlekken opkomen
Ik heb nog 1 ding nodig en dat is een geschikte voeding voor in de auto.
Eerst en vooral ik ga geen inverter gebruiken van 12v dc naar 220v ac ofzo en dan met een gewone voeding terug naar 12v dc gaan omdat je veel energie verliest door zo om te zetten van voltages en omdat een inverter kan zorgen voor storing in de speakers.
Er bestaan speciale voedingen voor in de auto, die een input hebben van 12v.
er zijn 2 bekenden namelijk de Opus van opus solutions en de PWxxx serie (xxx moet een getalletje komen
Ik heb er al een hele tekst over geschreven hier:
http://inkoopacties.net/topic/bg8x4f0s/2
(ergens in het midden)
lees anders dat topic even door staat nog wat info in
Kijk ook bij http://www.mp3car.com/vbulletin/index.php?
Grootste carpc forum op het net, daar kun je al veel tips vinden en zullen vele vragen al beantwoord worden door de search te gebruiken
Edit: mp3car.com is wel de beste site voor dit soort spul. en ik weet dat er zelfs een speciale voeding is voor mijn moederbord dat je bijna direct aansluit op de accu, maar helaas moet mijn scherm wel 220 hebben dus zit ik vast aan me goed oude convertor 12-220
[ Voor 36% gewijzigd door RoBBS op 13-05-2004 21:20 ]
I said I'd be back...
Yup en dan heb je een zalig bedje om op te .................. slapenRoBBS schreef op 13 mei 2004 @ 20:12:
[...]
Ik heb de standaard spoiler hoor, wees maar niet bang,. had ik zo snel ff niet opgelet. En achterin,.. hmm nee toch maar niet. beetje krap ten opzichte van mijn vorige autozie de startpost. maar gelukkig kunnen de stoelen helemaal plat, heb je toch nog een beetje ruimte om te ...
btw http://www.clubid.nl/clubs.php?clubid=929 is mischien wel makkelijk als je problemen heb met dingen in de auto
I said I'd be back...
Anoniem: 94142
Heb hier nog wat leuke links naar een auto:
http://www.megacar.com/
http://www.kimble.org/

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 14-05-2004 10:06 ]
jij hebt zo'n 12,1 inch touchscreen van een inkoopactie? Die werkt op 12v, kijk maar eens op je adapter!!RoBBS schreef op 13 mei 2004 @ 21:17:
niet met bijvoorbeeld mediaengine. de native resolutie bij dit scherm is 800*600 en dus krijg je knoppen van zo'n 2 a 3 cm in doorsnee, de kleine knoppen zijn zelfs bijna 2 cm breed, dus dat gaat wel lukken denk ik. en punt 2: een 12'1 inch is natuurlijk
Edit: mp3car.com is wel de beste site voor dit soort spul. en ik weet dat er zelfs een speciale voeding is voor mijn moederbord dat je bijna direct aansluit op de accu, maar helaas moet mijn scherm wel 220 hebben dus zit ik vast aan me goed oude convertor 12-220
Ik heb ook zo'n scherm en ik heb me eigen voeding ervoor gebouwd voor in de auto met 2 pt5071's (van texas instruments) parallel aan elkaar
dat kan, maar moet je natuurlijk wel de goeie kabeltjes aan de goeie solderenRoBBS schreef op 13 mei 2004 @ 21:55:
Wat ik me nog af vroeg trouwens.. aan mijn scherm zitten 3 kabels,. 1 voor de voeding en een vga kabel. nu moet je daar zonder problemen een andere stekker aan kunnen zetten, maar de 3e kabel is de com-kabel voor het touch screen, deze zit vastgesoldeerd binnen in de monitor. kan ik deze zonder problemen onderbreken en er een stekker tussen zetten?
[ Voor 25% gewijzigd door PASware op 14-05-2004 13:44 ]
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
http://www.swingstar.com/car/2nd/
alvast de eerste foto's, AcouSE gemailt voor toestemming om een Cip te openen
I said I'd be back...
Ook zijn suggesties nog steeds welkom. dus: Wat zouden jullie graag op dit systeem zien? de beste ideeen zal ik proberen te verwerken
[ Voor 20% gewijzigd door RoBBS op 24-05-2004 17:30 ]
I said I'd be back...
Alle bedrading en electronica zit al in me auto en ik kan zo me scherm en pc erin zetten. Verschillende testen heb ik ook al gedaan en het werkt perfect. Ik heb precies hetzelfde 12,1" schermpie, maar moet daar nog een deugdelijke standaard voor verzinnen. Verder is alles vrijwel klaar.
Wil jij geen GPS, ik heb daar niks over gelezen in dit topic?
maar oke... verder leuk idee!

[ Voor 18% gewijzigd door Yotta op 25-05-2004 13:23 ]
0110101001111010

wow krijg je die bij zon scherm
Verder leuk project ! als ik eindelijk me epia van rma terug krijg ken ik ook beginnen
Misschien iets om over na te denken. Zonde als je installatie gejat zou worden. Je bent er zo hard mee bezig. Of niet.Anoniem: 76438 schreef op 13 mei 2004 @ 19:55:Wat betrefd het display: zorg dat je het ding snel kan demonteren/verstoppen, ze zijn erg gewild bij het dievengilde
Hoe krijg je die in je auto gebouwdDezjay schreef op 25 mei 2004 @ 13:36:
[afbeelding]
wow krijg je die bij zon scherm
Verder leuk project ! als ik eindelijk me epia van rma terug krijg ken ik ook beginnen
[ Voor 34% gewijzigd door Zeror op 25-05-2004 13:41 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
lol
xie je op et werk!
(sjors)
@iedereen die reageert op mijn vriendin. DIE KRIJG JE ER NIET BIJ
@de foto's, die zijn inderdaad van matige kwaliteit maar helaas is mijn digicam gejat en moet ik het nu even met een mindere doen.
@diefstal, daar ben ik hard mee bezig geweest zoals ook op de foto's te zien is, namelijk het frame voor het scherm, helaas kan ik geen touchscreen gebruiken als ik het scherm in het frame schuif
En nu een ander probleem. wie heeft er ervaring met mijn type auto Hyundai Scoupe '92 model. Ik kan namelijk geen goede plaats vinden voor het monteren van het scherm, waar ik er fatsoenlijk bij kan en het goed kan overzien
[ Voor 3% gewijzigd door RoBBS op 25-05-2004 14:16 ]
I said I'd be back...
Ik ben bang dat je daar inderdaad een groot probleem hebt omdat je zo'n groot scherm gaat plaatsen eventueel kan je het wegstoppen achter het dashboard van de passagier (via de onderkant) en dan een beugel maken dat je hem aan je handschoenen kastje kan vastmaken.En nu een ander probleem. wie heeft er ervaring met mijn type auto Hyundai Scoupe '92 model. Ik kan namelijk geen goede plaats vinden voor het monteren van het scherm, waar ik er fatsoenlijk bij kan en het goed kan overzien
I said I'd be back...
me ventilatie roosters weghalen.. 8"tft er in en dan boven op dash op vullen plamuren en dash laten spuiten (moet zowiezo)
weet niet hoe het er binnen uit ziet in een scoupe
Zekers wel, ik heb een kleine auto maar het staat zeker wel goed, mits je het uiteraard goed plaatst. Wat moet je nou met een 7" schermpie met touchscreen?!Als je daar 1 ding wil selecteren heb je zowat heel je scherm in 1x te pakken zonder dat je het wilt. Tenzij je met zo'n pennetje gaat werken natuurlijk maar dat is ook niet alles.Leejow(saait) schreef op 25 mei 2004 @ 17:31:
Omg ik vind nog steeds dat het scherm echt veel te groot is voor je auto, dat gaat echt NIET charmant staan!
Opvullen waarmee bijvoorbeeld?Dezjay schreef op 25 mei 2004 @ 18:50:
me ventilatie roosters weghalen.. 8"tft er in en dan boven op dash op vullen plamuren en dash laten spuiten (moet zowiezo)
[ Voor 31% gewijzigd door Lamborghini op 25-05-2004 18:57 ]
ik denk wel dat bij een aanhouding de politie nog 'ns raar kan opkijken
Die hebben zelf ook een groot scherm erinArchettA schreef op 25 mei 2004 @ 19:37:
ik denk wel dat bij een aanhouding de politie nog 'ns raar kan opkijken
[ Voor 3% gewijzigd door Lamborghini op 25-05-2004 20:39 ]
Ik bedoel net zoiets als 't reclamemodel van de C5, een paar maanden terug.
Ik neem aan dat een 12 jarige auto dit nog niet heeft, vandaar.
Misschien kun je info vragen bij een auto garage hoe je zoiets het makkelijkst hoe je zoiets in een auto kan bouwen.RoBBS schreef op 25 mei 2004 @ 17:36:
Leejow, ben ik helemaal met je eens, maar nu zaak om het geheel toch mooi in te bouwen right?
[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 25-05-2004 21:19 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
[ Voor 95% gewijzigd door Zeror op 25-05-2004 21:18 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Het schermpje paste ook precies onder de radio en boven de sigaretten aansteker zodat hij niet heel erg aantrekkelijk is voor diefstal.
Waar hij btw. wel mooi in zou passen zou in een van de voorste stoelen zijn voor op de achterbank, of in het midden tussen de 2 voorste stoelen in.
[Reclame]Johannusvanudos schreef op 13 mei 2004 @ 13:44:
volgens mij is dat juist de grote verandering, de GUI is erg verbeterd...
anders ook altijd handig: een linux-media distro, makkelijk te installeren, ziet er ook wel stoer uit, niet zo soft al al die microsoft prodcten, maar lekker technisch, terwijl het eigenlijk vrij eenvoudig werkt... try movix2
info over XP mediacenter: http://www.winsupersite.com
info over Movix2: http://movix.sourceforge.net
Wellicht is GeeXBoX (http://www.geexbox.org) een goed alternatief.
Zelfde initiatief als Movix ... Simpeler maar toch net zo doeltreffend.
Ik heb het nu draaien op mijn Home Theatre PCtje en ik denk dat dit ook het beste te gebruiken is (omdat de interface lekker simpel is) in een "auto" PC.
Daarnaast heeft deze distro maar minimaal een P2-400 nodig en maar 64MB.
[/Reclame]
Verder blijft het een koel idee
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
OP de buitenkant (skikoffer?) dan heb je altijd je eigen drive-in bioscoop bij de hand. ff tegen een witte muur aan parkeren en juh...
moet je wel de hele tijd achter een witte vrachtwagen aan rijden
Ik heb hier zo'n toetsenbordje liggen van een computerbeurs, e.15,- dacht ik, en die heeft wel functietoetsen, iig de standaard dingen (multimediabesturing, homepage, mail, volgende, vorige, uit)RoBBS schreef op 13 mei 2004 @ 15:19:
Lol, een klein toetsenbord gaat niets worden ben ik bang, maar misschien een aantal functietoetsendas wel een goed idee
Ik ben echt benieuwd wat het gaat worden, en vooral hoe je het scherm gaat doen. En de harde schijf, ik heb ook plannen, maar geen geld.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Zaterdag maar eens mijn auto schoongemaakt om te gaan beginnen met het inbouwen van een aantal dingen. toen ik terugkwam van het eten verbaasde ik mij erover dat er zoveel condens in mijn auto aanwezig was
Condens = water | Water + computer = SLECHT!!!
Na wat verdere inspectie bleek dat leeftijd zijn tol begint te eisen, roest, compleet rondom mijn zonnedak. omdat je op die plaats nergens bij kan alles maar schoon laten vreten met zoutzuur (goed verdund) en daarna alles schoongemaakt en een laagje kit aangebracht. Wat hopelijk een droge auto oplevert
//offtopic
RUBRIEK GEZOCHT
- een stevige steun van het type wat vaak achter TFT schermen word gemonteert
- nieuw (lees: niet verroest) zonnedak of nieuwe(lees: niet verroeste) scharnieren voor en '92 scoupe.
heb je wat:):) mail het even door
//offtopic
I said I'd be back...
Je neemt een witte auto. Als vervolgens wilt gamen , film kijken of wat dan ook. doe je je motorkap omhoog zodat de projector erop kan schijnen.
Na mijn ramp van vorige keer heb ik het roest/water probleem op kunnen lossen, LETTERLIJK
Het geheel natuurlijk wel getest voordat ik verder durfte te gaan met modden, dus 4 keer door de wasstraat en het lijkt waterdicht, ik heb nu ook geen condens meer in mijn auto dus het lijkt goed te gaan
Eergisteren eerder naar huis gegaan omdat ik op me werk in de modding sfeer kwam en gewoon *MOEST* modden. Na een hele tijd in de (overigens bloedhete) auto gezeten te hebben er achter gekomen dat ik niets mooist kon bedenken om alles in te bouwen EN te beveiligen EN het nog een beetje praktisch te houden. Na een verfrissend biertje de ultieme oplossing bedacht
Koffertje gehaald en begonnen en op dit moment zit het beeldscherm er in, er moesten wel wat printplaten van het LCD verplaatst worden maar het zit er nu netjes in al zeg ik het zelf, De koffer zelf komt dan op mijn dashboard, alles in de koffer inclusief voeding en omvormer 12->220 dus ik kan hem straks overal gebruiken, en das handig want we hebben een andere auto waar we mee naar spanje gaan, deze gelukkig MET airco en cruisecontrol (schoonpa & schoonma BEDANKT!) en nu dus zelfs met DVD/Internet/EN Xbox Aansluiting.
Natuurlijk gaan we relpys krijgen dat een aluminium koffer niet staat in een zwart interieur, daarom passen we dat ook maar meteen aan nu we bezig zijn
Ik zit nu op mijn werk en kan wegens disabled USB poorten niets uploaden (wanadoo bedankt
I said I'd be back...
Het bovengenoemde koffertje met verwijderde inhoud

En natuurlijk komt hier het LCD in, goed geraden!
Maar,... eerst meten en aftekenen.

en na wat dremel/zaagwerk

En toen moest het scherm er in. eerst de bevestiging van de bovenkant
Gaatje boren, schroefke erin en voila (vage foto)

en dan een afstandshoudertje aan de binnenkant.

en dan natuurlijk de onderkant nog vastzetten, de afstandshoudertjes waren voor de onderkant te klein, dus dan maar een boutje/moertjes oplossing

Shit, die knopjes moeten nog
Dus even de knopjes aftekenen.

en boren

En toen,. het volgende probleem. geen rekening gehouden met de VGA kabel. en das een probleem want ik kwam 2 centimeter ruimte te kort, dus.. achterkant van het LCD af en ik zag dit zooitje:

Dat heb ik maar in uiterste nood gemod naar een nog groter zooitje

En natuurlijk crashed windows als je wat probeert te posten (&*@#^) F*cking Windows.
en een reboot verder
nog even een pic van hoe de binnenkant er nu uitziet.

en een close upje om te zien hoe krap het is

En dan natuurlijk het totaalshot van buiten

en een close upje van de knopjes

[ Voor 12% gewijzigd door RoBBS op 10-06-2004 21:19 ]
I said I'd be back...
Anoniem: 116107

Verder best leuke mod
(Waarom niet gewoon een courant model laptop genomen en daar de/een touchscreen ingemod?)
Hoe zie je het praktisch gebruik dan nu? Met zo'n koffer op m'n dashboard kom ik nog niet eens de straat uit, enerzijds door m'n rijstijl (die ligt dus zo op de grond
Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN
nee ff serieus. ik zit te denken om het scherm verwijderbaar te maken, en dan het koffertje onder het dashboard te bouwen maar ik ben op zoek naar een goede manier om dit te doen. hulp please
I said I'd be back...
Klapbaar maken zodat je het IN je dashboard kan schuiven??RoBBS schreef op 11 juni 2004 @ 12:09:
daar kwam ik net ook achter jah
nee ff serieus. ik zit te denken om het scherm verwijderbaar te maken, en dan het koffertje onder het dashboard te bouwen maar ik ben op zoek naar een goede manier om dit te doen. hulp please
Ik zou heel dat kofferidee weg laten, de pc zelf in een zo klein mogelijke behuizing stouwen en die ergens onder je dashboard/middenconsole wegwerken. Dan je scherm in dun ding stoppen, zeg maar het desktop tft idee. Gewoon smalle rand eromheen maken. Dit dan met een kliksysteem voor je middenconsole monteren, de voet op de bodem van de auto ofzo. Als je dan uit de auto gaat kan je hem los klikken en ergens opbergen/meenemen.
I said I'd be back...
Ik hoop dat de anderen mij wel begrijpen want ik heb echt wat hulp nodig
NOFI maar een tweaker koopt geen laptop, hij maakt zelf wat leuks, ja toch
I said I'd be back...
Als je dan de omvormer ook in de module zelf maakt kan je volstaan met een 12v aansluiting bij de sleuf, kan je in beide auto's maken dan. Het enige wat je dan dubbel moet hebben zijn wat draden om je monitor op aan te sluiten.
Zelf zat ik net een beetje te tekenen en kwam ook op een vergelijkbaar idee, als ik een slot-in systeem maak moet ik overal een slot maken right
Als ik in mijn auto een nou eens een slot in systeem maak? daar zit hij het meeste in. en in de koffer een 2e slot, de omvormer en voeding? dan kan ik hem als koffermod gebruiken voor de vakantie, wel met afneembaar beeldscherm natuurlijk en in mijn eigen auto haal ik het slot-in systeem uit de koffer, klik het erin. en klaar is robbs
I said I'd be back...
I said I'd be back...
Ja, en als je ervoor zorgt dat de verbindingen 1:1 blijven lopen dan werkt het zelfs nog ookRoBBS schreef op 11 juni 2004 @ 13:21:
kan dat zomaar? alle kabels doorknippen en 2 connectors er aan solderen
Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN
I said I'd be back...
verder wel een leuk idee
Tja, verlengen is inderdaad weer een ander verhaal. Maar als je een beetje goede kabel en connectors gebruikt zul je niet zo snel een probleem hebben hoor.RoBBS schreef op 11 juni 2004 @ 22:54:
wat ik eigenlijk bedoel henk is of het niet teveel storing op gaat leveren. ik weet ook dat ik het gewoon kan solderen en dat het dan waarschijnlijk wel werkt. heb het namelijk al eerder gedaan maar toen kreeg ik veel last van storingen omdat ik de kabel verlengd had.
Hoeveel langer was je de vorige keer gegaan en gebruikte je daar fatsoenlijke kabel voor? Als je bv VGA gaat verlengen dan kun je het beste gewoon vijf losse coax (75ohm) kabels gebruiken ipv low-cost VGA verlengkabel. En dan is er nog steeds een gigantisch verschil tussen de bouwmarkt coax (uberslecht) en de gemiddelde sateliet coax (stukken beter)..
heb afgelopen dagen lekker helemaal niets gedaan
nou ja, niets.... heb gezocht naar een donorauto omdat mijn auto er nogal slecht aan toe is, en gevonden
Een bijna identieke Scoupe uit '92 met dezelfde kleur. GTI!! helaas met een opgeblazen motorblok maar daar ging het niet om.
Wat moet er nu gebeuren:
- Deuren overzetten ivm centrale vergrendeling en electrische ramen (en natuurlijk omdat mijin rechter portier bijna doorgerot is (onder de sierlijst)
- Alle sierlijsten overzetten.
- Sportinterieur overzetten.
dus vermoedelijk staat het project voor minimaal een week in de vriezer (sorry als er mensen zijn die wachten op een update)
I said I'd be back...
Anoniem: 103268
mod je stuur naar een game-stuurtje. Kan je NFS spelen als je in de file staat
En een webcam om de verbaasde gezichten naast je vast te leggen
Anoniem: 68983
[ Voor 3% gewijzigd door Aspje op 16-06-2004 15:53 . Reden: Typo :P ]
I said I'd be back...
Nu hopen dat de rest van de auto delen niet te erg verrot zijn.
Is het niet mogelijk om een soort custom made koffer te maken die precies om het scherm past en wat minder dik is?
Ben erg benieuwd naar het eind resultaat.
ook moet er een heleboel opnieuw aangelegd worden qua bekabeling omdat ik ook de centrale vergrendeling en electrische ramen wil gaan overzetten.
en als de andere auto een sportdashboard heeft gaat dat ook over
I said I'd be back...
I said I'd be back...
Anoniem: 67434
navigatie met gps
mp3 & film eventueel doorschakelen naar autospeakers is simpel via minijack
internet via wifi
makelijker te installeren
makkelijk mee te nemen naar een andere auto
een jaar garantie!
ipaq past prima in je binnen zak
tevens een handige pda met agenda funkties
het enigste nadeel is dan het schermpje net wat te klein is voor internet
maarja.. groot zat voor de belangrijkste funkties navigatie & mp3 ... lijkt me.
tis maar een suggestie
grtz Ezy.........
hmm even denken... 500 euro aan carputer kwijt zijn met 60gig hd, groot scherm ed of 900 euro voor een minischermpje met wel 100mb aan mp3 geheugen... neuhAnoniem: 67434 schreef op 17 juni 2004 @ 17:43:
Waarom koop je geen ipaq 2210 met tomtom??
navigatie met gps
mp3 & film eventueel doorschakelen naar autospeakers is simpel via minijack
internet via wifi
makelijker te installeren
makkelijk mee te nemen naar een andere auto
een jaar garantie!
ipaq past prima in je binnen zak
tevens een handige pda met agenda funkties
het enigste nadeel is dan het schermpje net wat te klein is voor internet
maarja.. groot zat voor de belangrijkste funkties navigatie & mp3 ... lijkt me.
tis maar een suggestie
grtz Ezy.........
nee ff serieus, ik vind het gewoon leuk om dit soort dingen te maken, net als dat sommigen het leuk vinden om te lezen/borduren verzin het maar. het gaat niet om het eindresultaat (internet/email/gps/mp3/dvd maar om het bouwen. dat het dan nog functioneel is is mooi meegenomen
I said I'd be back...
okay..... heb ik ook wel is.RoBBS schreef op 17 juni 2004 @ 18:01:
heb al een ipaq 3900 ofzow met navigatie. maar eens een tweakert......
nee ff serieus, ik vind het gewoon leuk om dit soort dingen te maken, net als dat sommigen het leuk vinden om te lezen/borduren verzin het maar. het gaat niet om het eindresultaat (internet/email/gps/mp3/dvd maar om het bouwen. dat het dan nog functioneel is is mooi meegenomen
maar meestal eindigt het hele zooitje in de prullenbak tenzij het echt goed is uitgedacht.
de enige zelfbouw projecten waar ik echt tevreden over ben zijn m'n desktop comp en m'n zelfbouw speakers van vifa premium line
houd er trouwens rekening mee dat het MB ongeveer 1/2 jaar meegaat in een auto (ingebouwd in de achterbak).suc 6
grtz...
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
I said I'd be back...
Wat maakt dat nou uit? Er beweegt toch niks op dat moederbord, en je auto electro gaat toch ook niet 1 jaar meeRoBBS schreef op 18 juni 2004 @ 11:18:
Omdat hij zo schokt en trilt?? maar ik bouw hem toch niet in de kofferbak. maar in een koffer

Je rijd niet op houten wielen hoor
schokken en trillen is niet het ergste erzijn meerdere problemen zoals ESD (electrostatische lading), extreme temperaturen, en vocht.Megamind schreef op 18 juni 2004 @ 13:45:
[...]
Wat maakt dat nou uit? Er beweegt toch niks op dat moederbord, en je auto electro gaat toch ook niet 1 jaar mee![]()
Je rijd niet op houten wielen hoor
pas als je hier ook rekening mee houd zal het langer mee gaan.
een koffer is in principe best een goed idee, als hij echt helemaal ingebouwd is en er gaat een nachtje vorst over dan ben ik bang dat het niet lang meegaat.
Anoniem: 21232
Ik heb een tijdje met een carputer rond gereden (vorig jaar mei t/m okt). Vervolgens ging de auto stuk, en goedAnoniem: 67434 schreef op 18 juni 2004 @ 16:51:
[...]
schokken en trillen is niet het ergste erzijn meerdere problemen zoals ESD (electrostatische lading), extreme temperaturen, en vocht.
een koffer is in principe best een goed idee, als hij echt helemaal ingebouwd is en er gaat een nachtje vorst over dan ben ik bang dat het niet lang meegaat.
In februari pas heb ik die computer er een keer uitgehaald terwijl de auto al die tijd buiten heeft gestaan.
Nu ben ik diezelfde compu weer aan het inbouwen. Dus wat mij betreft kan een beetje moederbord daar prima tegen.
Ik heb het dan wel over een oerdegelijk pentium 1 moederbord
En die look he, gewoon onweerstaanbaarIves schreef op 18 juni 2004 @ 18:36:
Ik heb nog een idee voor een speciale mod: inbouwen in een koelbox, temperatuurbestendig en weerbestendig.
Mijn vorige carputer heeft de hele winter overleefd in de autoAnoniem: 67434 schreef op 18 juni 2004 @ 16:51:
[...]
schokken en trillen is niet het ergste erzijn meerdere problemen zoals ESD (electrostatische lading), extreme temperaturen, en vocht.
I said I'd be back...
Anoniem: 68983
AgreesAnoniem: 68983 schreef op 19 juni 2004 @ 17:39:
Maak gewoon een koffer, maak een aansluiting in de kofferbak, trek kabels naar voren toe en zet je schermpje voorin, klaar is kees..want je zegt zelf al dat je je hele auto gaat strippen.
Kan je net zo goed een docking-station in je auto bouwen. En dan je laptop erop.Anoniem: 68983 schreef op 19 juni 2004 @ 17:39:
Maak gewoon een koffer, maak een aansluiting in de kofferbak, trek kabels naar voren toe en zet je schermpje voorin, klaar is kees..want je zegt zelf al dat je je hele auto gaat strippen.
Zaterdag de donorauto opgehaald, helemaal vanuit uden (noord-brabant) naar amstelveen gesleept. bijna 2 uur rijden met 80 over de snelweg
Bij thuiskomst gekeken in welke staat de auto verkeerde, andere accu d'r in. en er gebeurt,... NIETS.
Beetje met het contactslot gekloot en toen gingen en lampjes branden op het dashboard. even aanduwen en de 1.5GTI motor kwam met een wolk rook uit de uitlaat tot leven
enfin. zaterdag velgen+banden overgezet
Zondag portieren overgezet en aangesloten, gelukkig zitten alle kabels er al dus simpel stekker d'r in en de electrische ramen en spiegels doen het perfect.
Vanavond tot 9 uur werken dus ik weet niet of ik nog wat tijd overhoud om de centrale deurvergrendeling in te bouwen.
Vanavond wellicht wel alvast de foto's van 2 auto's zonder portieren
PS: ik heb ook nog wat iddeen opgedaan uit het foute tuning topic in de HK dus als dat doorgaat dan is de montage van het scherm een fluitje van een EUROcent.
ps2: waar kan je van dat leuke polyester halen?
[ Voor 11% gewijzigd door RoBBS op 21-06-2004 13:18 ]
I said I'd be back...
I said I'd be back...
I said I'd be back...
www.polyservice.nlRoBBS schreef op 23 juni 2004 @ 13:50:
Even een schop omhoogom verder te kunnen heb ik toch echt polyesther nodig, wie weet waar dit verkrijgbaar is en hoe dit goed te bewerken is. het moet uiteindelijk glad zijn en gespoten worden
is goedkoop lui weten wel wat je nodig bent
ASSUME makes an ASS out of U and ME
en dan nog de update
de centrale portiervergrendeling zit er in, een overzicht van wat er deze week is gebeurd.
- centrale portiervergrendeling ingebouwd
- electrische ramen gemonteerd
- electrische spiegels gemonteerd
- meegespoten spiegels gemonteerd
- mijn auto omgetoverd tot een enorme puinhoop
/offtopic
vanwege het laatste punt steel ik vandaag maar de auto van mijn schoonouders, mn schoonvader is timmerman en die heeft het toch druk vanwege de storm van gisteren (geluk bij een ongeluk) dus die heeft em niet nodig.
//offtopic
I said I'd be back...
Anoniem: 4179
Mijn ideetje :Anoniem: 103268 schreef op 16 juni 2004 @ 12:56:
ideetje:
mod je stuur naar een game-stuurtje. Kan je NFS spelen als je in de file staat![]()
En een webcam om de verbaasde gezichten naast je vast te leggen
Sluit je stuur aan op je pc...... dan kan je nfs spelen irl !
Anoniem: 116107
maar heb morgen en zaterdag lan dus crash wel ff langs om te kijken maar valt weinig te tweaken ben ik bang. het weer zat de afgelopen 2 dagen ook niet mee dus ff w88 op beter weer en dan
I said I'd be back...