[CiP] 2e PC in Auto mod (updates)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 929 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoBBS schreef op 17 juni 2004 @ 18:01:
heb al een ipaq 3900 ofzow met navigatie. maar eens een tweakert......

nee ff serieus, ik vind het gewoon leuk om dit soort dingen te maken, net als dat sommigen het leuk vinden om te lezen/borduren verzin het maar. het gaat niet om het eindresultaat (internet/email/gps/mp3/dvd maar om het bouwen. dat het dan nog functioneel is is mooi meegenomen
okay..... heb ik ook wel is.
maar meestal eindigt het hele zooitje in de prullenbak tenzij het echt goed is uitgedacht.

de enige zelfbouw projecten waar ik echt tevreden over ben zijn m'n desktop comp en m'n zelfbouw speakers van vifa premium line

houd er trouwens rekening mee dat het MB ongeveer 1/2 jaar meegaat in een auto (ingebouwd in de achterbak).suc 6
grtz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 09:07

dread

Sluwe vlaming

Huh waarom zou het moederbord maar anderhalf jaar meegaan in de car??

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 16:08
Omdat hij zo schokt en trilt?? maar ik bouw hem toch niet in de kofferbak. maar in een koffer

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
RoBBS schreef op 18 juni 2004 @ 11:18:
Omdat hij zo schokt en trilt?? maar ik bouw hem toch niet in de kofferbak. maar in een koffer
Wat maakt dat nou uit? Er beweegt toch niks op dat moederbord, en je auto electro gaat toch ook niet 1 jaar mee :z

Je rijd niet op houten wielen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 18 juni 2004 @ 13:45:
[...]

Wat maakt dat nou uit? Er beweegt toch niks op dat moederbord, en je auto electro gaat toch ook niet 1 jaar mee :z

Je rijd niet op houten wielen hoor
schokken en trillen is niet het ergste erzijn meerdere problemen zoals ESD (electrostatische lading), extreme temperaturen, en vocht.

pas als je hier ook rekening mee houd zal het langer mee gaan.

een koffer is in principe best een goed idee, als hij echt helemaal ingebouwd is en er gaat een nachtje vorst over dan ben ik bang dat het niet lang meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 16:51:
[...]

schokken en trillen is niet het ergste erzijn meerdere problemen zoals ESD (electrostatische lading), extreme temperaturen, en vocht.

een koffer is in principe best een goed idee, als hij echt helemaal ingebouwd is en er gaat een nachtje vorst over dan ben ik bang dat het niet lang meegaat.
Ik heb een tijdje met een carputer rond gereden (vorig jaar mei t/m okt). Vervolgens ging de auto stuk, en goed :'(.
In februari pas heb ik die computer er een keer uitgehaald terwijl de auto al die tijd buiten heeft gestaan.

Nu ben ik diezelfde compu weer aan het inbouwen. Dus wat mij betreft kan een beetje moederbord daar prima tegen.

Ik heb het dan wel over een oerdegelijk pentium 1 moederbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Ik heb nog een idee voor een speciale mod: inbouwen in een koelbox, temperatuurbestendig en weerbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Ives schreef op 18 juni 2004 @ 18:36:
Ik heb nog een idee voor een speciale mod: inbouwen in een koelbox, temperatuurbestendig en weerbestendig.
En die look he, gewoon onweerstaanbaar :+

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 16:51:
[...]

Mijn vorige carputer heeft de hele winter overleefd in de auto :) dus daar ben ik niet zo bang voor

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak gewoon een koffer, maak een aansluiting in de kofferbak, trek kabels naar voren toe en zet je schermpje voorin, klaar is kees..want je zegt zelf al dat je je hele auto gaat strippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 17:39:
Maak gewoon een koffer, maak een aansluiting in de kofferbak, trek kabels naar voren toe en zet je schermpje voorin, klaar is kees..want je zegt zelf al dat je je hele auto gaat strippen.
Agrees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 17:39:
Kan je net zo goed een docking-station in je auto bouwen. En dan je laptop erop.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
En er is weer een update, hetzij een beetje vreemd.

Zaterdag de donorauto opgehaald, helemaal vanuit uden (noord-brabant) naar amstelveen gesleept. bijna 2 uur rijden met 80 over de snelweg :S

Bij thuiskomst gekeken in welke staat de auto verkeerde, andere accu d'r in. en er gebeurt,... NIETS.
Beetje met het contactslot gekloot en toen gingen en lampjes branden op het dashboard. even aanduwen en de 1.5GTI motor kwam met een wolk rook uit de uitlaat tot leven :) na wat afstellen liep het 12 jaar oude blokje perfect. helaas wel een gebroken uitlaat dus dat leverde heel wat kwade blikken op maar een geluidje :D

enfin. zaterdag velgen+banden overgezet

Zondag portieren overgezet en aangesloten, gelukkig zitten alle kabels er al dus simpel stekker d'r in en de electrische ramen en spiegels doen het perfect.

Vanavond tot 9 uur werken dus ik weet niet of ik nog wat tijd overhoud om de centrale deurvergrendeling in te bouwen.

Vanavond wellicht wel alvast de foto's van 2 auto's zonder portieren

PS: ik heb ook nog wat iddeen opgedaan uit het foute tuning topic in de HK dus als dat doorgaat dan is de montage van het scherm een fluitje van een EUROcent.

ps2: waar kan je van dat leuke polyester halen?

[ Voor 11% gewijzigd door RoBBS op 21-06-2004 13:18 ]

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Even een schop omhoog :) om verder te kunnen heb ik toch echt polyesther nodig, wie weet waar dit verkrijgbaar is en hoe dit goed te bewerken is. het moet uiteindelijk glad zijn en gespoten worden

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:18
Is het ook nog niet makelijk om voicebesturing te gaan gebruiken, zoiets als het oude programma freespeech van philips, anders kan het nog een keertje zijn dat je een bekeuring krijgt wegens niet handsfree aan je pc zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Lol, . dat zou inderdaad wel heel l33t zijn ja. zeker omdat ik het hele interieur ga verbouwen naar een beetje star trek style :)

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
RoBBS schreef op 23 juni 2004 @ 13:50:
Even een schop omhoog :) om verder te kunnen heb ik toch echt polyesther nodig, wie weet waar dit verkrijgbaar is en hoe dit goed te bewerken is. het moet uiteindelijk glad zijn en gespoten worden
www.polyservice.nl

is goedkoop lui weten wel wat je nodig bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien ook leuk om ff te vermelden

http://www.dashpc.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

wat zou je denken van een demonteerbare draaiarm om die TFT op te monteren??? dan kun je die aan die metalen armpjes voor de hoofdsteun van de zetel hangen in iedere auto (die ze heeft) en kun je de PC inbouwen in die koffer en ze dan achter de zetel voor de achterbank plaatsen...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
dat is denk ik wel het beste idee ja. nu moet ik dus een draaiarm hebben die universeel te gebruiken is. ik zal eens gaan zoeken op het net naar wat leuks, als jullie nog wat vinden. meld het dan maar, wellicht kan ik er iets mee.

en dan nog de update :)
de centrale portiervergrendeling zit er in, een overzicht van wat er deze week is gebeurd.
- centrale portiervergrendeling ingebouwd
- electrische ramen gemonteerd
- electrische spiegels gemonteerd
- meegespoten spiegels gemonteerd
- mijn auto omgetoverd tot een enorme puinhoop :)

/offtopic
vanwege het laatste punt steel ik vandaag maar de auto van mijn schoonouders, mn schoonvader is timmerman en die heeft het toch druk vanwege de storm van gisteren (geluk bij een ongeluk) dus die heeft em niet nodig.
//offtopic

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 12:56:
ideetje:
mod je stuur naar een game-stuurtje. Kan je NFS spelen als je in de file staat >:)

En een webcam om de verbaasde gezichten naast je vast te leggen :Y)
Mijn ideetje :

Sluit je stuur aan op je pc...... dan kan je nfs spelen irl !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol en dan een angry tweaker mob achter me aankrijgen omdat er door mij een verbod op carpc's is gekomen, lijkt me niet zo'n strak plan.

maar heb morgen en zaterdag lan dus crash wel ff langs om te kijken maar valt weinig te tweaken ben ik bang. het weer zat de afgelopen 2 dagen ook niet mee dus ff w88 op beter weer en dan :9 word het weer feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Die post van worff is dus van mij. had er bij een collega niet aan ged8 dat hij ingelogd was.:)

I said I'd be back...

Pagina: 1 2 Laatste