Hoofdcategorieën
Topicacties

[carputer] install in een nissan 100 NX

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

Reageer Nieuw Topic
Good news everyone

quote:
Johannusvanudos schreef op 17 mei 2004 @ 23:31:
in een woord geweldig, miss is het cool om cams te plaatsen, voor in de grill en achter bij de uitlaten :d das echt uber1337!!!

en miss een mic en voice recognation software, dan je auto kit noemen :P (moet je ook wel ff een mic in je horloge maken en die via Wifi de carputer laten besturen :P
ok, * Johannusvanudos droomt nog ff verder
maar dat van die cams is wel degelijk serieus!
misschien heeft videodok misschien hier wat aan. hier heb ik samen met een vriend een webcam geplaatst onder in zijn bumper. en aan gezien jij al een usb hub voorin heb liggen kan je die gebruiken om het signaal door naar de pc te sturen...kijk maar wat je er mee doet. effect (en vooral de filmpjes) zijn top.

oh en over jou auto... HULDE echt een top project is het geworden. zeer netjes afgewerkt ook

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
dank aan Just_I voor me kersticoon

Php counter foetsie

quote:
videodok schreef op 19 mei 2004 @ 14:49:
[...]

het schakel circuit van de meeste auto's schakelt de radio direct uit bij het starten.
Dit zit ook wel eens in het circuit zelf als beveiliging. maar zelfs met zware accu's zal je een spanningsdip hebben bij het starten. Ik start dus gewoon niet als mijn pc al draait. Door mijn radio aan of uit te zetten heb ik daar zelf nog controlle over. De voedings module die ik heb is niet instaat om bij een motorstart te blijven leveren. Er is bij mijn weten 1 a 2 voedingen die dat kan iig de opus [afbeelding]
Maar deze was mij te duur. Ik wist van te voren wat mijn voedin en de itps zouden doen en zolang je er rekening mee houdt is het echt geen probleem. En doe je dat niet... dan herstart ie toch gewoon. No problem.

maar bouw je dan niet je eigen sproggy voeding (zat over te vinden bij mp3car.com)

Ik bouw ook m'n eigen voeding voor mp3 in me auto en kost helemaal niet zoveel (samples)

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

Capsaicin Addict
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
Geckoo schreef op 19 mei 2004 @ 17:12:
[...]

misschien heeft videodok misschien hier wat aan. hier heb ik samen met een vriend een webcam geplaatst onder in zijn bumper. en aan gezien jij al een usb hub voorin heb liggen kan je die gebruiken om het signaal door naar de pc te sturen...kijk maar wat je er mee doet. effect (en vooral de filmpjes) zijn top.

oh en over jou auto... HULDE echt een top project is het geworden. zeer netjes afgewerkt ook
Die link geeft een error
Reg. datum: 12 november 2000

quote:
b00m schreef op 19 mei 2004 @ 17:48:
[...]

Die link geeft een error
Nee hoor. Is [HK] en dan mag je daar niet in :)

Een dakloze vrouw uitwonen, da's nooit grappig...
Ik ben tegen zinloos geweld, en als je me niet gelooft, sla ik je voor je bek..

quote:
KewlKiddo schreef op 19 mei 2004 @ 15:50:
[...]

PapaKiddo zal het niet zo fijn vinden als ik in z'n auto ga zitten boren/zagen. Het is overigens wel een idee voor op de achterbank :)
tja, dan moet je hem maar in zin case houden en, de kast neerleggen >:)

Reg. datum: 12 oktober 2003

Ik wil mn pc gaan modden dus zit er aan te denken om er een auto om heen te bouwen
8)7
Erg netjes gedaan BTW

quote:
PASware schreef op 19 mei 2004 @ 17:31:
[...]

maar bouw je dan niet je eigen sproggy voeding (zat over te vinden bij mp3car.com)

Ik bouw ook m'n eigen voeding voor mp3 in me auto en kost helemaal niet zoveel (samples)

Ik heb besloten om geen sproggy te bouwen omdat; componenten aan de prijzige kant zijn, en sommige componenten lastig leverbaar.( ik ben goedkoper uit dan een compleet gebouwde sproggy.

De sproggy qua formaat groter is en de pw-70a geen extra footprint geeft.

Ik geen printplaatjes kan maken, kan wel aardig solderen.

De eerste versies(voor zover ik weet ) geen shutdowncontrol had.

quote:
Geckoo schreef op 19 mei 2004 @ 17:12:
[...]

Ik kan je link nu niet bekijken, maar ik wil geen webcam, resoluties zijn klote en ik heb 2 video-ingangen op het lcd display die niet in gebruik zijn.

Als je een webcam gebruikt kan je die filmpjes ook nog opnemen ipv alleen op je display laten zien, kan je wel gebruiken als achteruitrij camera (net als in de nissan primera enzo) natuurlijk. Een cam in je bumper zou ik wel zo aansluiten dat je er ook van kan opnemen, dat is gaaf :)

Acer Travelmate 6292 | Eee PC 901 Wit | Audi A3 1.8 5V
Canon 40D | Tamron 17-50 F/2.8 | Canon 70-200 F/4.0 L USM | Metz 44AF-4 | Panasonic TZ3 | Nokia N82

quote:
KewlKiddo schreef op 19 mei 2004 @ 15:50:
[...]

PapaKiddo zal het niet zo fijn vinden als ik in z'n auto ga zitten boren/zagen. Het is overigens wel een idee voor op de achterbank :)

Bij mij is nix onomkeerbaar gemod, de auto is 100% in originele staat terug te brengen. Erg belangrijk als je em ooit wilt verkopen. Mijn auto heeft geen boor en zaag gezien.
Ideetje voor anderen misschien. In je reserve wiel is ook erg veel ruimte, bij mij ligt daar nu een afkoppelbare trekhaak in ( met een 100NX??? ja helaas, vorige eigenaar he)Maar er is ruimte voor andere dingen.

quote:
Sick Nick schreef op 19 mei 2004 @ 18:18:
Als je een webcam gebruikt kan je die filmpjes ook nog opnemen ipv alleen op je display laten zien, kan je wel gebruiken als achteruitrij camera (net als in de nissan primera enzo) natuurlijk. Een cam in je bumper zou ik wel zo aansluiten dat je er ook van kan opnemen, dat is gaaf :)

Tuurlijk, gelijk webcasten tijdens het wardriven :) :) :)
Ik zal eens kijken wat mijn webcam doet. ik heb er thuis wel 1 namelijk. en als ik in de auto ben, dan gebruik ik em thuis niet natuurlijk....
Er is nog zoveel mogelijk en er is zoveel leuks te bedenken. wat d8 je van radar verklikkers e.d. Strax moet je je stingers inleveren. Maar een carputer zullen ze (nog) niet als zodanig herkennen.

Door gebruik te maken van een pc structuur is er geen limiet aan mogelijkheden, maar ik moet wel reëel blijven, en anders brengt mijn budget me wel terug bij de realiteit.

Php counter foetsie

quote:
videodok schreef op 19 mei 2004 @ 18:12:
[...]

Ik heb besloten om geen sproggy te bouwen omdat; componenten aan de prijzige kant zijn, en sommige componenten lastig leverbaar.( ik ben goedkoper uit dan een compleet gebouwde sproggy.

De sproggy qua formaat groter is en de pw-70a geen extra footprint geeft.

Ik geen printplaatjes kan maken, kan wel aardig solderen.

De eerste versies(voor zover ik weet ) geen shutdowncontrol had.

true, maar je kunt ook voor je eigen design gaan. Dat heb ik ook gedaan, mijn voeding lijkt een beetje op de sproggy, de 5v is het zelfde (3,3v heb ik niet nodig, maar zou je ook ervan kunnen gebruiken). De 12v is een pt5071 van TI (free sample). De negative voltages ook via sample via TI. Samples is the word :P

En een PCB maken hoeft ook niet, op een experimenteer printplaat kan het ook.

Maar jouw oplossing is wel simpeler, die van mij is goedkoper (tenzij jouw voeding vreselijk goedkoop was (lees: ver onder winkelprijs))

PASware wijzigde dit bericht 19-05-2004 19:02 (8%)

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

Reg. datum: 11 april 2004

Je zei dat je een Homemade Wifi antennetje had gemaakt ( ubergeil trouwens ). Hoe heb je dat gedaan, kan je dat ff uitleggen of heb je een link naar een site?

quote:
T i M schreef op 19 mei 2004 @ 19:59:
Je zei dat je een Homemade Wifi antennetje had gemaakt ( ubergeil trouwens ). Hoe heb je dat gedaan, kan je dat ff uitleggen of heb je een link naar een site?
ehh de verbinding was homemade :P de antenne komt bij wifishop.nl vandaan.

quote:
PASware schreef op 19 mei 2004 @ 19:01:
[...]

true, maar je kunt ook voor je eigen design gaan. Dat heb ik ook gedaan, mijn voeding lijkt een beetje op de sproggy, de 5v is het zelfde (3,3v heb ik niet nodig, maar zou je ook ervan kunnen gebruiken). De 12v is een pt5071 van TI (free sample). De negative voltages ook via sample via TI. Samples is the word :P

En een PCB maken hoeft ook niet, op een experimenteer printplaat kan het ook.

Maar jouw oplossing is wel simpeler, die van mij is goedkoper (tenzij jouw voeding vreselijk goedkoop was (lees: ver onder winkelprijs))
Mastero's prijs van 150$ voor een compleet gebouwde sproggy is meer dan een complete PW-70A

Dude, dit is zoooooooooo vet hey. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Dè natte droom van elke tweaker tijdens die saaie auto tochtjes naar Frankrijk ofzo. 8)

Reg. datum: 29 april 2004

Dit Is Echt gewoon 1337.
Een maat van me heeft ook een pc in zijn 100NX maar da ziet er echt bagger uit.
Maar Dit Dit is echt gewoon tegekn man.
Wow die wil ik ook.
mag ik je vragen hoeveel het geheel gekost heeft )aan benodigdheden voor pc enzo dus niet het geluid).
ben er heel nieuwsgirig naar.

echt gewoon GEWELDIG man.

www.G15forums.com voor al uw G15 hulp. www.LCDStudio.com Voor uw hulp bij LCD studio

quote:
the buffalo schreef op 20 mei 2004 @ 00:32:
Dit Is Echt gewoon 1337.
Een maat van me heeft ook een pc in zijn 100NX maar da ziet er echt bagger uit.
Maar Dit Dit is echt gewoon tegekn man.
Wow die wil ik ook.
mag ik je vragen hoeveel het geheel gekost heeft )aan benodigdheden voor pc enzo dus niet het geluid).
ben er heel nieuwsgirig naar.

echt gewoon GEWELDIG man.

Er staat in het begin een beetje wat de kosten zijn zo rond de 600 euro moet het te doen zijn. je kunt het zo gek maken natuurlijk als jezelf wilt. Sommigen vinden een GPS,wifi enz. enz. absoluut noodzakelijk en daar zijn goedkope en dure oplossingen in.
Een beetje tweaker heeft natuurlijk wel wat onderdelen liggen, zoals HD's en geheugen. Maar het via mobo en de een VGA touchscreen zijn natuurlijk producten die je niet ff hebt liggen.
Qua geluid is het niet super hoor, ik heb JBL speakers erin zitten omdat de vorige eigenaar die erin had gezet. En ik heb zelf een versterker erin geplaatst omdat de headunit niet genoeg leverde voor de JBL's.
Ze maar tegen die maat van je dat het wel netjes kan, zelfs in een 100NX. ;)

videodok wijzigde dit bericht 20-05-2004 02:44 (6%)

quote:
videodok schreef op 19 mei 2004 @ 20:17:
[...]

ehh de verbinding was homemade :P de antenne komt bij wifishop.nl vandaan.
En hoe heb je die verbinding dan gemaakt, en heb je die gewoon aangesloten waar eerst die oude antenne zat.

quote:
T i M schreef op 20 mei 2004 @ 09:42:
[...]

En hoe heb je die verbinding dan gemaakt, en heb je die gewoon aangesloten waar eerst die oude antenne zat.

Ik heb er helaas geen foto's van, maar idd op de plek waar de oude "antenne"zat. Het is eigenlijk gewoon een coax kabeltje in een plastic huisje. Maar ik heb hier:
url http://forum.wirelessnede...974&highlight=usblink gekeken voor inspiratie. denk dat je er wel wat aan hebt.

videodok wijzigde dit bericht 20-05-2004 10:21 (10%)

Weet waar zijn handdoek is
Reg. datum: 01 mei 2004

Wow, mooi! _/-\o_

Ik weet niet of het al is gepost, maar wat dacht je van een schermje achter (voor?) de achterruit. En dan "Stop, politie" o.i.d. laten verschijnen >:)

Is het trouwens wel legaal te computeren tijdens het autorijden (als bestuurder dan)? Telefoneren mag namelijk ook al niet omdat je handsfree moet zijn. En tot hoe ver mag je een auto veranderen zonder dat je hem speciaal moet laten keuren op rijveiligheid e.d.?

"Maakt u als helderziende nog wel eens wat onverwachts mee?""Ja, morgenavond nog!" - Herman Finkers

Reg. datum: 29 april 2004

quote:
videodok schreef op 20 mei 2004 @ 02:33:
[...]

Er staat in het begin een beetje wat de kosten zijn zo rond de 600 euro moet het te doen zijn. je kunt het zo gek maken natuurlijk als jezelf wilt. Sommigen vinden een GPS,wifi enz. enz. absoluut noodzakelijk en daar zijn goedkope en dure oplossingen in.
Een beetje tweaker heeft natuurlijk wel wat onderdelen liggen, zoals HD's en geheugen. Maar het via mobo en de een VGA touchscreen zijn natuurlijk producten die je niet ff hebt liggen.
Qua geluid is het niet super hoor, ik heb JBL speakers erin zitten omdat de vorige eigenaar die erin had gezet. En ik heb zelf een versterker erin geplaatst omdat de headunit niet genoeg leverde voor de JBL's.
Ze maar tegen die maat van je dat het wel netjes kan, zelfs in een 100NX. ;)

ghe ghe jah heb het hem gezecht :P.
maar het ging hem niet om netjes maar om werking (wel logisch eigenlijk)
maar hij heeft er al 3 keer eentje ingebouwd (andere waren allemaal gestolen)
dus dan zou je zeggen dat hij het wel een beetje moet kunnen he maar nee hij gooit gewoon een desktop pc in zijn kofferbak, trekt wa draden naar voor en sluit de nodige rotzooi aan (touchscreen heeft hij gewoon los op de grond ligen :S ) en hij draait wat hij draaien wil.
dus echt simpele gast is da :P

www.G15forums.com voor al uw G15 hulp. www.LCDStudio.com Voor uw hulp bij LCD studio

Grunts are people too!
Reg. datum: 29 december 2003

cool gedaan.
als ik een auto had dan had ik hem gemaakt 8) :+

Grunts are people too!

quote:
videodok schreef op 20 mei 2004 @ 10:20:
[...]

Ik heb er helaas geen foto's van, maar idd op de plek waar de oude "antenne"zat. Het is eigenlijk gewoon een coax kabeltje in een plastic huisje. Maar ik heb hier:
url http://forum.wirelessnede...974&highlight=usblink gekeken voor inspiratie. denk dat je er wel wat aan hebt.
Ik heb eens rondgekeken en weet nu hoe het moet, maar die coax kabel. Kan ik daar gewoon antennekabel voor gebruiken die ze ook van antenne naar de TV gebruiken.

Ik vind het heel erg mooi gedaan.

Kun je dat LCD schermpje ook er vanaf halen? ZAl anders snel gestolen worden >:)

Veder.,.... Ga zo door!!! :+ :D

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: