9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.653 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 14:12
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/9800XT/9800XTbanner.jpg]]
9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 4
Op 3Dmaxx.net werd een artikel gepubliceerd, waarin de schrijver omschrijft hoe je een 9800 (pro) kan flashen naar een 9800 XT. Ik zal voor een deel dit artikel overnemen in het NL, om wat dingen duidelijk te maken. Het mag wel duidelijk zijn dat dit topic gaat over het flashen van je 9800 (pro) kaart naar een XT, om zo de functies en snelheid van een XT te behalen. (Er stond een link, maar aangezien die nogal dood was heb ik hem verwijderd :) )
De 'verschillende' Cores
Ati kent de volgende cores (hieronder de cores die relevant zijn voor dit topic):
CoreVideokaart
R300R9500 & R9700
R350R9800
R360R9800 XT
Wat heb ik nodig?
• Een Radeon 9800 (pro) die een core van 412Mhz aankan en een memory bus van 365Mhz (730Mhz DDR) (Dit indien je "volledig" functionerende 9800XT wilt hebben. Je kunt hem natuurlijk ook flashen met mindere clocksettings, echter is het dan geen "volledige" XT, omdat hij op lagere clocksettings draaid.
• Flashrom 1.3 (Link)
• Een 9800XT bios (zie lijstje hieronder)
• Een bootable floppy (Link)
Het Flashen (Vanuit Windows)
Het is nu ook mogelijk om te flashen vanuit Windows. Met ATi WinFlash

Polls
Het flashen is vrij simpel. Je backupped je oude bios d.m.v. "Save". Je opent een *.rom of *.bin file d.m.v LOAD, en je flasht de geloade bios in je Radeon d.m.v PROGRAM. Als je hierna reboot zal je een volledig functionerende 980)XT moeten hebben :) Zorg er wel voor dat je Fast Writes uit hebt staan, anders zal je PC vaker moeten rebooten.

Downloadlink van ATi WinFlash

Voordelen:
• Slechts 1 reboot nodig.
• Vrij makkelijk.
• Geen Floppy noodzakelijk.

Nadelen:
• Minder stabiliteit dan flashen vanuit DOS

Het Flashen (Vanuit DOS)
Gebruik eerst het progje drdflash.exe om je floppy bootable te maken, daarna verplaats je de flashrom files naar je floppy (dos4gw.exe, flashrom.exe en flashrom.rom) naar je floppy. Dit is de diskette waarmee je straks gaat flashen.

Reboot je computer met de diskette er in. Dan zul je "Caldera Dr. Dos 2.xx" op je scherm zien verschijnen. Als alles geladen is kan je gaan flashen. Maak alleen wel even een backup van je originele bios door "flashrom -s 0 original.bin" te typen bij de A:.

Nadat je je originele bios hebt gesaved type je "flashrom -p 0 ATI.9800XT.256.Samsung.bin" . Flashrom begint je bios te flashen zodra je op Enter drukt. Nu moet je even je systeem rebooten en kan je onder windows xp de drivers naar keuze installeren.

Je hoort nu een volledig functionerende 9800XT te hebben.

Voordelen:
• DOS is stabiel.
• DOS is vrij veilig.

Nadelen:
• DOS heeft geen fatsoenlijke NTFS of USB Stick support.
• Floppydrive/FAT32 schijf is bijna altijd noodzakelijk.

Makkelijker Flashen (Vanuit DOS)
Ik heb een progje gevonden op het internet waarmee je veel makkelijker kan flashen. Ik heb zelf even verschillende versies gemaakt, die je hieronder kunt vinden. Flashen met deze progjes gaat als volgt.

Je maakt met drdflash.exe weer een bootdisk. Vervolgens plaats je de bestanden uit 1 rarretjes (afhankelijk van je videokaart) bij die diskette (even unrarren). Je hebt dan als het goed is een diskette met de volgende inhoud:
COMMAND.COM
AUTOEXEC.BAT
DOS4GW.EXE
flashme.bat
FLASHROM.EXE
FLASHROM.ROM
restore.bat
XT128pa.bin óf XT128nt.bin óf XT256nt.bin
backup.bat

(in windows verkenner zie je maar 7 bestanden, er zijn er 2 verborgen)

Dan start je je pc opnieuw op, met de diskette in je floppydrive. Je wacht tot je het A:/> command prompt krijgt.

Dan typ je eerst "backup" Er zal dan een melding verschijnen dat je originele bios is gebackupped. Daarna typ je "flashme". Dan begint het programma te flashen. Dan haal je de diskette uit je station en start je je computer op, mocht het nou niet lekker lopen (vastlopen, artifacts, zwarte schermen of andere ongein) dan stop je de diskette weer in je computer, wacht je tot hij opgestart is en dan typ je "restore". Dan zal je pc de originele bios weer terug zetten. Dit is iets wat je blind nog kan doen :) dus je hebt ook geen gehannes met pci video kaarten meer.

Voordelen:
• Makkelijk Flashen.
• Fijne restore functie.

Nadelen:
• Minder handig als je andere bios nodig hebt dan in de rar's bijgevoegd.

Hieronder een lijst met de batchfiles én alle biossen tot nog toe in het topic gepost, ik maak nieuwe zodra er andere bios versies opduiken

BiosProgselBios
Samsung 128 MB
Built By AtiBuilt By Ati BatchBuilt By Ati Bios
GigabyteGigabyte BatchGigabyte Bios
GigacubeGigaCube BatchGigacube
HerculesHercules BatchHercules
HISHIS BatchHIS
PowerColorPowercolor BatchPowercolor
SapphireSapphire BatchSapphire
Infineon 128 MB
GigacubeGigacube BatchGigacube Bios
Samsung 256 MB
Built By AtiBuilt By Ati BatchBuilt By Ati Bios
Conect3DConnect3D BatchConnect3D Bios
GigabyteGigabyte BatchGigabyte
9800XT 128MB versies
Hightech 9800 XT 128 MB
Sapphire 9800 XT 128 MB
Andere meuk
RadEditHiermee kan je de standaard settings zoals core/mem speed en memory timings van een bios bewerken. Handig voor als je vidkaart geen XT speeds aan kan maar je hem wel wil flashen naar XT.
Grappig allemaal, maar wat zijn nou de voordelen behalve dat er XT in je configuratiescherm staat?
Ok, 1 reden is al genoemd, je kan patsen dat je een XT hebt ;) leuk, maar daar doen we het niet voor. Groot voordeel schijnt te zijn dat de core van de XT een hoger voltage krijgt waardoor je dus hogere clocksnelheden kan bereiken :) . Ook heeft een XT de overdrive mogelijkheid, waardoor hij zichzelf iets over schijnt te clocken als dat nodig is, nou zou ik dat alleen niet snel aanraden, omdat de 9800 XT een temp. sensor heeft en een 9800 (pro) niet.
Overclocken
Goed, een 9800 XT schijnt beter over te clocken te zijn als een Pro, maar voor veel mensen is het een vraag hoe je moet overclocken. Zeker als de search een paar dagen plat heeft gelegen ;) Je kan hiervoor een overclock programma gebruiken als Rage3D (link) of Radlinker (link). Radlinker zit trouwens ook ingebakken in de Omega's :)

Hiermee schroef je je videokaart dus rustig omhoog, daarna start je een 3d programma (Aquamark, 3dmark, NFSU, Battlefield, Far Cry) wat nogal veel van je videokaart verlangt. Als je geen rare stippeltjes/ flitsen of andere onzin ziet (met uitzondering van 3dmark 2003) door je beeld ziet schieten, kan je er van uit gaan dat je overclock succesvol is, en kun je iets hoger. Mocht dit nou wel het geval zijn, dan kun je in je bios je agp voltage hoger zetten. Als dit niet helpt is het een temperatuur probleem en moet je een betere koeler voor je videokaart kopen.
Temperatuur
In voorgaande topics is een aantal keer de vraag langsgekomen of de videokaart niet te warm wordt, of de koeling wel goed is, wanneer je moet ophouden enzovoorts. Je kan gerust de volgende richtlijn aanhouden.
Je temperatuur is niet te hoog als:
• Je geen artifacts krijgt
• Je systeem niet ineens vastloopt of terugknalt naar je desktop
• Je computer spontaan reboot
• Je huid niet vastschroeit aan je koeler zodra je hem aanraakt

Het is dus echt géén probleem als je videokaart wat warmer wordt als je gewend bent. Zelfs als je artifacts krijgt kan dit komen door een te laag agp voltage, welk je kunt ophogen in je bios. Dat wil de 1e 3 punten vaak al verhelpen. Tuurlijk hangen voltage en temperatuur samen en als je all-the-way wil gaan zul je aan de watercooling moeten. Maar tot nog toe zijn er vrij hoge resultaten verkregen met de stock cooler/ zalman/ thermaltake koelers. Let er uiteraard wel op dat je koeler goed gemonteerd is.
Cooling
Goed, je videokaart wordt te warm. Goed bagger, gelukkig zijn er een aantal goeie alternatieven. 1 daarvan is watercooling, alleen zijn er helaas niet zo veel mensen die een complete WC set hebben hangen. Gelukkig zijn er ook steeds betere luchtoplossingen, zoals de Zalman CM80A-HP, de Zalman CM80C-HP en de
VGA Silencer van Artic Cooling.

De Zalman CM80A-HP
Een passieve koeler van zalman, vooral leuk als je een stille vervanger zoekt voor de huidige koeling.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm80a_hp_c_p.jpg

Link naar de Zalman Site

De Zalman CM80C-HP met OP-1
De opvolger van de 80A-HP, Samen met de OP-1 Fan, is hij best geschikt voor overclock doeleinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm80c_hp_a_p.jpg

Link naar Zalman Site

De Artic Cooling VGA Silencer

Afbeeldingslocatie: http://pic.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/img/produkte/product_vga_silencer.jpg

Link naar Artic cooling

De Thermaltake Extreme Giant III
Een cooler van Thermaltake, die ook super schijnt te koelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/chipset/giant3/a1919.jpg

Link naar Tt

Flashen van 9700(PRO) en 9800SE kaarten.
Is het ook mogelijk om je 9700(PRO) of 9800SE kaart te flashen :?
Ja, in meeste gevallen wel. Er zijn in het vorige topic 2 man die het geprobeerd hadden om hun 9700(PRO) te flashen. Nou haal je de snelheid van de een XT niet zo makkelijk met een 9700 (dat is dus 412/365), maar het is wel mogelijk om een 9800XT bios erin te flashen na de clocksettings aangepast te hebben met RadEdit. De prestaties gaan er niet zoveel op vooruit dan van 9800Pro-> 9800XT, maar lichte vooruitgang was er wel.
Er zijn ook nadelen:
- drivers kunnen alleen nog handmatig geinstalleerd worden
- bij adaptertype in windows staat 9600 TX

9800SE is een ander verhaal. Als hij al te (soft)modden is naar de 9800 Pro (dus met 8 pipelines en 256bits databus), dan is het mogelijk. Echter schijn je dan wel de Omega Catalyst 2.5.22 te moeten gebruiken wil het fatsoenlijk werken (na de biosflash natuurlijk)
Meer daarover hier: [rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml]
Drivers
Omega 2.5.22 Driver (XP)
ATi Catalyst 4.2 (XP)
Ati Catalyst 4.4 (XP)
Andere Topics
Het eerste onspronkelijke topic (wat door mij straal over het hoofd werd gezien, en waarop ik blind deel 1 opende, die gelukkig open mocht blijven ;) ).
[rml][b][ ervaringen] 9800 (non) Pro > 9800 XT Mod[/b][/rml]

Deel 1
[rml][b][ OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT[/b][/rml]

Deel 2
[rml][b][ OC]9800(PRO) flashen naar 9800 XT - Deel 2[/b] [/rml]
En Deel 3 :)
[rml][b][ OC]9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 3[/b][/rml]

Mocht je met een vraag zitten, dan is de kans zeer groot dat het in 1 van de bovenstaande topics staat, eerst even die topics doorlezen :)
Poll

Poll: Is je flash gelukt? En welke kaart heb je?
Ja, Club3D
Ja, Sapphire
Ja, Hercules
Ja, Build by Ati
Ja, Ander Merk
Nee, Club3D
Nee, Sapphire
Nee, Hercules
Nee, Build by ATi
Nee, Ander Merk
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=7239&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Als er opmerkingen zijn hoor ik ze graag, Henk [at] RedXraD [punt] NL

[ Voor 13% gewijzigd door Henk op 13-05-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104359

iemand al ervaringen met het flashen van een powercolor 9800pro na XT

Ik heb deze kaart namelijk en wil het eens gaan proberen , nu me vraag of iemand ervaringen heeft met deze kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je url naar 3Dmaxx.net werkt niet in de eerste alinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Die werkt al een tijdje niet meer, volgens mij is dat artikel d'r niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:59
vraagje(geen moeite genomen om op te zoeken, maar verwacht dat meer mensen dit zullen gaan vragen):
tegenwoordig ziet men vaak de R360 core op de 9800 pro kaarten. Houdt dat dan ook in dat er een temperatuursensor op zit? (dan zou deze met 9800xt bios unlocked worden toch?)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Anoniem: 101975 schreef op 11 mei 2004 @ 19:39:
Die werkt al een tijdje niet meer, volgens mij is dat artikel d'r niet meer.
Nee, idd, de hoofdsite werkt ook al niet meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik heb zelf de lekker goedkope Sapphire 9800pro met 128mb :) Is de standaard koeler die erop zit voldoende na de flash naar een XT? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 09:12
Anoniem: 14124 schreef op 11 mei 2004 @ 19:51:
Ik heb zelf de lekker goedkope Sapphire 9800pro met 128mb :) Is de standaard koeler die erop zit voldoende na de flash naar een XT? :)
Ja dat vraag ik me dus ook af :)
Ik heb m'n goedkope Sapphire 9800pro met 128mb succesvol geflashed alleen nu ben ik bang dat de koeler dat niet aan kan :S
Ik heb al een Aquamark test gedaan maar ben geen artifacts of zo tegengekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bapawe op 11-05-2004 20:02 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb die 'o zo goedkope' Sapphire kaart ook besteld. 'k Verwacht 'm binnen een paar dagen. Ze hadden 'm niet op voorraad.

Die koeler die er op zit, gebruik Sapphire al een paar jaar. Hij zat ook op de 9500np wat ik had. Het blokje werd niet eens lauw, alhoewel de fan die 'in' zit wel iets harder begon te draaien naar verloop van stressen. Ook toen werd ie niet warm, beetje lauw.

Hoe ie het op de R350 of misschien wel R360 :9 core gaat doen... Hoop dat de koeling voldoende is. *D

Worden de mem chippies nou nog warm, als ze bijvoorbeeld op 730 of 740 MHz draaien? Dissiperen Samsung en Hynix mem chips evenveel warmte?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Uit de vorige topics mag je wel afleiden dat de standaard koeler wel voldoet. :) als je kijkt naar de hoeveelheid users die daarmee toch wel enigzins overclocken naar XT, zou het eigenlijk bij iedereen wel moeten gaan :)

url naar 3dmaxx zal ik even verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damtheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 12:35
Ik heb mijn sapphire 9800 Pro mbv powerstrip effe laten lopen op 412 / 730 , maar nu kreeg ik bij 3Dmark03 bij die Nature test witte stipjes en bij de pixel shader ook.

Is dat teken van te warm worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Damtheman schreef op 11 mei 2004 @ 21:10:
Ik heb mijn sapphire 9800 Pro mbv powerstrip effe laten lopen op 412 / 730 , maar nu kreeg ik bij 3Dmark03 bij die Nature test witte stipjes en bij de pixel shader ook.

Is dat teken van te warm worden ?
Jup, witte stipjes zijn artifacts die veroorzaakt worden door een te hoge core... voor oplossingen, zie startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik heb de geflashte Sapphire 9800 Pro lopen op 405 / 355 mbv Rage3d.
Dit lijkt me wel een veilige instelling.
Ik krijg trouwens de overdrive functie niet te zien in het ati config scherm betekend dit dat de functie toch is ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Trivian schreef op 11 mei 2004 @ 21:20:
Ik heb de geflashte Sapphire 9800 Pro lopen op 405 / 355 mbv Rage3d.
Dit lijkt me wel een veilige instelling.
Ik krijg trouwens de overdrive functie niet te zien in het ati config scherm betekend dit dat de functie toch is ingeschakeld?
Je kan met een 9800pro geen overdrive gebruiken.

Ik heb em niet geflashed en lopen op 425/372, ook met Rage3D (6242 3dmarks). Alles doet et goed zonder artifacts enzow. (Heb btw een Sapphire met samsung geheugen).
Khad em een keer geflashed naar een XT (6478 3dmarks), hij deed et goed, maar had net zoals de meesten met een R350 last van ghosting. Na het installeren van de omega drivers haalde ik een net zo hoge score als eerst, dus heb ik maar besloten om em terug te klokken :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Zow, startpost ff aangepast, wat koel opties dr in gezet, reviews naar die koelers volgen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 19:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Misschien ook handig hoeveel performance winst iemand had voor en na het flashen :?

Dat geeft ook een indicatie hoe nuttig de flash is :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Ik heb zelf de Sapphire 128 mb versie (350 core) en ik vind dat die standaard cooler erg warm word na een uurtje Far Cry spelen. Loeiheet zelfs. Maar geen problemen met wat dan ook na de flash. De Arctic voelt een stuk minder heet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
tweakduke schreef op 11 mei 2004 @ 21:46:
Misschien ook handig hoeveel performance winst iemand had voor en na het flashen :?

Dat geeft ook een indicatie hoe nuttig de flash is :)
Daar zijn al 3 topics over volgeschreven... maar goed, de winst is soms enkele punten in 3dmark, en games spelen soepeler. Maar dat staat allemaal in de vorige 3 topics, dus ik hou je niet tegen die te gaan lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106087

RedXraD schreef op 11 mei 2004 @ 21:44:
Zow, startpost ff aangepast, wat koel opties dr in gezet, reviews naar die koelers volgen nog :)
Hoe zit het met de Thermaltake Extreme Giant III dan.
Is daar ook nog een plaatsje voor vrij.
Koelt bijna net zo goed als waterkoeling. (idle hetzelfde en stressed 2 graden verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 106087 schreef op 11 mei 2004 @ 22:26:
[...]

Hoe zit het met de Thermaltake Extreme Giant III dan.
Is daar ook nog een plaatsje voor vrij.
Koelt bijna net zo goed als waterkoeling. (idle hetzelfde en stressed 2 graden verschil)
Lol, komt er ook nog in, ben nu alleen ff beetje tabellen moe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 04-05 19:18

tweakduke

RedXraD schreef op 11 mei 2004 @ 22:08:
[...]

Daar zijn al 3 topics over volgeschreven... maar goed, de winst is soms enkele punten in 3dmark, en games spelen soepeler. Maar dat staat allemaal in de vorige 3 topics, dus ik hou je niet tegen die te gaan lezen :)
Ach ja dit is natuurlijk al deel 4 8)7

Maar misschien is het toch handig om in de topicstart 1 benchje te zetten B)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
tweakduke schreef op 11 mei 2004 @ 22:30:
[...]

Ach ja dit is natuurlijk al deel 4 8)7

Maar misschien is het toch handig om in de topicstart 1 benchje te zetten B)
Komt voor elkaar... morgen of zow :P heb écht ff geen zin meer in die tabellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hmm ik heb een sapphire 9800pro @ xt en kheb gekeken het is een r360 core, alleen heb ik toch witte stipjes in het water van 3dmark.
is dat normaal? of is het gewoon een slechte 360 core die niet tegen die clocksnelheid kan (zit trouwens een zalmann plus fan op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81153

pokeran schreef op 11 mei 2004 @ 23:25:
hmm ik heb een sapphire 9800pro @ xt en kheb gekeken het is een r360 core, alleen heb ik toch witte stipjes in het water van 3dmark.
is dat normaal? of is het gewoon een slechte 360 core die niet tegen die clocksnelheid kan (zit trouwens een zalmann plus fan op)
Zit die zalman er wel goed op dan??? Ik heb ook zo'n zalman, geloof alleen dat de heatpipe niet helemaal goed werkt. Toch zit ik op een OC van 432 voor de core zonder artifacts (Peak Radeon 9800se met 2,8ns Hynix) een r350 core dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 18:52
Hier succesvol geflashed 8)

Club 3D 9800 Pro 128MB Hynix geheugen ---> 9800 XT

Gedaan met Ati Win-flash en met de "GigaCube.9800XT.128MB.Samsung.E-die" bios. Voordat ik ging flashen heb ik Fastwrite uit gezet.....vraag niet waarom, daarvoor kon ik niet flashen. Daarna Omega drivers met optie 3 (voor de softmod kaartjes) geinstaleerd. En alles doet het perfect, geen checkers/artifacts of wat dan ook in 3D Mark 2001/2003, en alle spellen doen het ook prima. Was bang dat Call of Duty het wat minder zou doen, maar die doet het nu beter dan ooit....Perfect beeld :9

Viva el softmod ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Anoniem: 81153 schreef op 12 mei 2004 @ 00:56:
[...]

Zit die zalman er wel goed op dan??? Ik heb ook zo'n zalman, geloof alleen dat de heatpipe niet helemaal goed werkt. Toch zit ik op een OC van 432 voor de core zonder artifacts (Peak Radeon 9800se met 2,8ns Hynix) een r350 core dus 8)
zalman zit er wel goed op, want die artifacts krijg ik alleen in het water in 3dmark, als hij niet goed erop zat, zou ik wel vaker artifacts krijgen denk ik. (hitteproblemen enzo)

maar hoezo denk je dat je heatpipe niet goed werkt eigenlijk?
de 2 heatsinks moeten ongeveer even warm zijn, dan werkt je heatpipe gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier niet succesvol, fast writes uit in bios. Far Cry geeft grijze muren dwars door de map heen. Weer teruggeflashed uit de backup, en geen enkel probleem meer in Far Cry.

Sapphire 9800Pro 128mb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18

Zjemm

...

heb vanavond mijn 9800 pro sapphire (r360 core) 128 mb geflashed naar een XT.
helaas kreeg ik allemaal zwarte blokken in mijn scherm tijdens 3dmark. blokken in allerlei vormen en maten.

daarna iets lager geclockt maar kreeg hetzelfde probleem alleen iets minder.

is dit een hitte probleem? van geheugen of core?

terug geflashed naar pro en op xt speeds gezet. nu geen blokken maar witte puntjes in 3dmark. met name bij nature en pixel test

heb hem nu weer op origineel draaien.

ik heb een vga silencer van artic op de kaart zitten en zover ik kan voelen wordt hij niet extreem heet.

iemand een oplossing hiervoor??

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:04
Ik heb vanmiddag een artic vga cooler op mijn sapphire 9800 pro 128MB geplaatst,
hierbij heb ik natuurlijk ook ff naar de vpu gekeken en deze bleek een r360 te zijn :)

Flash was geen enkel probleem alleen ik moet de kaart nog ff testen
echter heb ik nu wel een raar probleem tijdens het opstarten van w2k3, maar dat lijkt los te staan van de radeon

*update*
3dmark 03 van 5200 --> 5800
had echter overduidelijk artifacts tijdens de nature test,
dus heb ik de originele bios teruggeflashed

[ Voor 18% gewijzigd door Bossie op 13-05-2004 22:21 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Heyz,

Oke, heb nou al een paar keer een nieuwe bios gedownt, aan et begin gaat et goed, maar daar na krijg ik telkens weer v-mod problems, als ik men gpu v-mod aan zet, dan krijg ik mem problems, aan et begin heb ik er nog geen last van. Of krijg opeens. raare dingen in beeld, rooie strepen, en allemaal vagge witte stippen, enz, (aan et begin niet. Men kaart kan wel de snelheid aan, want als ik men 9800-pro bios derin pleur, gebeurt et niet, (wel mem problems) als ik men gpu v-mod aan zet) maar dat had ik altijd met die bios, Iemand eenig idee? wie kent dit probleem? en heeft de juiste bios, maak niet uit of et XT/pro bios is. als die maar juist werkt.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Je hebt last van geheugen artifacts als je de Vgpu mod gebruikt?

Dat zou bij mij dus ook het probleem kunnen zijn, na de Vgpu mod wil m'n mem niet hoger meer dan 365Mhz terwijl hij eerst 385Mhz deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even weer aan het overklokken gegaan.

Club3D ATI Radeon 9800Pro@XT
Core op 453 MHz
Mem op 396 MHz
Cooling Thermaltake Extreme Giant III })

En zelfs met deze snelheden nog geen artifacts })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ManOfWar schreef op 12 mei 2004 @ 02:43:
Hier succesvol geflashed 8)

Club 3D 9800 Pro 128MB Hynix geheugen ---> 9800 XT

Gedaan met Ati Win-flash en met de "GigaCube.9800XT.128MB.Samsung.E-die" bios. Voordat ik ging flashen heb ik Fastwrite uit gezet.....vraag niet waarom, daarvoor kon ik niet flashen. Daarna Omega drivers met optie 3 (voor de softmod kaartjes) geinstaleerd. En alles doet het perfect, geen checkers/artifacts of wat dan ook in 3D Mark 2001/2003, en alle spellen doen het ook prima. Was bang dat Call of Duty het wat minder zou doen, maar die doet het nu beter dan ooit....Perfect beeld :9

Viva el softmod ! _/-\o_
ow ja vraagje, hoezo heb je de softmod optie gebruikt? want bij de installatie geeft hij zelf al aan dat het eigenlijk alleen voor 9800SE gebruikers is (voor se naar pro)

of is jouw club3d 'pro' een gesoftmodde se?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@ BeastorZ, is dat dan niet omdat het simpelweg te warm wordt? aangezien het ook ff duurt voor het gebeurt en zow..

@pokeran: De softmod helpt ook bij pro @ XT en non - pro @ XT. Is iets wat ik later nog wel ff zal toevoegen in de OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

pokeran schreef op 13 mei 2004 @ 12:59:
[...]

ow ja vraagje, hoezo heb je de softmod optie gebruikt? want bij de installatie geeft hij zelf al aan dat het eigenlijk alleen voor 9800SE gebruikers is (voor se naar pro)

of is jouw club3d 'pro' een gesoftmodde se?
Hij gebruikt deze optie om de "ghosting" tegen te gaan. Ghosting is het verkeerd weergeven van schaduwen, dat ontstaat wanneer een 9800pro met r350 core naar een 9800xt geflashed wordt.

Maar als je een r350 core hebt, heeft het flashen naar xt totaal geen zin, tenzij je in sommige spellen ghosting wilt blijven houden. De prestatie van een 9800pro@xt speeds is namelijk het zelfde als een geflashte 9800pro naar xt met de 3e optie in omegadrivers aan. (Zie deel 3, pagina 11)
RedXraD schreef op 13 mei 2004 @ 13:05:
@ BeastorZ, is dat dan niet omdat het simpelweg te warm wordt? aangezien het ook ff duurt voor het gebeurt en zow..

@pokeran: De softmod helpt ook bij pro @ XT en non - pro @ XT. Is iets wat ik later nog wel ff zal toevoegen in de OP :)
Misschien kan je ook toevoegen dat een @xt-gemodde pro met omegadrivers + mod geen prestatie weest t.o.v. een pro op xt speeds.

[ Voor 24% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-05-2004 13:09 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

RedXraD schreef op 13 mei 2004 @ 13:05:

Nee et gebeurt niet later, en et licht niet aan de warmte, want als ik de bios derin doet dan doet die et ff 2 dagen ofzo, maar na verloop van tijd doet die et weer, En ook als em een dag later aan doe krijg die et gelijk, en als je leest staat er dat als ik een 9800-pro derin doe dat ik dat altijd heb, daarom dee ik der een xt bios omdat die (dacht ik) wel normaal dee, en dat dee die ook een paar dagen. en ik de omega drivers, dacht ik ook aan maar toch niks.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24

Notna

Where are you?®

Heb na veel dnekn toch ook maar me bios geflasht en.......het werkte :)

Gaat om de Sapphire Atlantis Radeon 980 Pro met samsung geheugen. Nu succesvol een 9800 XT.

Gekke is wel dat ik neregens artifacts krijg, behalve bij de battle for proxycon test en de troll's lair van de 3d mark 2003. En het zijn volgens mij ook geen artifacts maar eerder 3d mark die gek doet. Het ziet eruit als een wireframe die meebeweegt met het licht. (bijvoorbeeld die lampen bij de battle)Maar in andere games/tests nergens last van :?
Is dit toch een geval van beter terug flashen of is 3d mark gewoon gek aan het doen :?

Edit: Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Y429C0AM95T5/picserver.jpeg
http://picserver.org/view...29C0AM95T5/picserver.jpeg

Nogmaals het zijn niet artifacts die op hun plaats blijven, maar mee beween met lichtbronnen. (gaat het zwaailicht naar links, die wireframe dus ook)

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 13-05-2004 16:17 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ghosting, kan je verhelpen door de omega drivers te gebruiken en dan tijdens de installatie voor de mod van 9800SE naar PRO/XT te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pokeran schreef op 12 mei 2004 @ 23:39:
[...]

zalman zit er wel goed op, want die artifacts krijg ik alleen in het water in 3dmark, als hij niet goed erop zat, zou ik wel vaker artifacts krijgen denk ik. (hitteproblemen enzo)

maar hoezo denk je dat je heatpipe niet goed werkt eigenlijk?
de 2 heatsinks moeten ongeveer even warm zijn, dan werkt je heatpipe gewoon goed.
Mijn bovenste heatsink is iets minder warm dan de onderste, maar dit kan ook komen omdat die fan erop staat. Ik kan trouwens tot 445 clocken zonder tijdens gamen artifacts te krijgen, alleen het water in 3dMark vertoont de witte puntjes dan. Met ATI-Tool kom ik op deze snelheden uit.

Nog een vraagje, wat is nu het grote voordeel van flashen, behalve de leuke naam XT. Als ik RAM-sinks heb verwacht ik ook wel een XT-bios in me 9800se te kunnen zetten. Ram hoeft nog maar 7 Mhz hoger voor XT-speeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Freak
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05-2023
Heb een succesvolle flash gedaan van een sapphire 9800 pro -> XT. Met behulp van Radedit heb ik de core nog verder verhoogd naar 440 Mhz, werkt perfect met standaard koeling. Helaas is het geheugen niet verder te krijgen. Krijg geen enkele artifacts. Toen ik de core op 445 zette gaf het af en toe kleine witte puntjes op het scherm tijdens het draaien van 3DMark 2003. 6528 punten met 3DMark 2003 en iets van 22000 punten met 3DMark 2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 17:26
The-Freak schreef op 13 mei 2004 @ 21:50:
Heb een succesvolle flash gedaan van een sapphire 9800 pro -> XT. Met behulp van Radedit heb ik de core nog verder verhoogd naar 440 Mhz, werkt perfect met standaard koeling. Helaas is het geheugen niet verder te krijgen. Krijg geen enkele artifacts. Toen ik de core op 445 zette gaf het af en toe kleine witte puntjes op het scherm tijdens het draaien van 3DMark 2003. 6528 punten met 3DMark 2003 en iets van 22000 punten met 3DMark 2001.
netjes :) vind vooral die 3mark01 score geil :D })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18

Zjemm

...

mijn pro draaid nu op xt speeds met artifacts in de nature test en pixel shader 2 test. in far cry heb ik geen artifacts kunnen ontdekken.

maar mijn kaart heeft een r360 core. dus zou je zeggen flash de xt bios erop.
dat heb ik geprobeert alleen krijg ik dan zwarte vlekken in 3dmark
iemand een idee waar dat van komt en hoe ik dat op kan lossen?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Hmm, had net mijn sapphire hynix 2.8 geflasht met de GigaCube.9800XT.128MB.Samsung.E-die
en winflash, had vantevoren in de device manager de kaarten weggedonderd. Maar goed, na de reboot begon hij wel raar te doen, ik denk dat het aan rage3d/de drivers ligt, want na deïnstallatie doet hij het dat ene niet meer. *shrug* Maar goed, als ik het weer krijg gooi ik de HIS bios dr in en anders geef ik het op :(, iig is het niet de speeds want dat trekt ie wel, met me VGA silencer, nog geen ramsinks maar ik draai hem al een week op XT snelheden (zonder XT bios dan)
Picje *clickable*
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4Q03VIQTTX8W/256/p.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees nu bijna overal dat flashen nutteloos is, behalve de hogere core voltage.

heeft iemand dit kunnen bewijzen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

zBEASTORz schreef op 13 mei 2004 @ 00:49:
Heyz,

Oke, heb nou al een paar keer een nieuwe bios gedownt, aan et begin gaat et goed, maar daar na krijg ik telkens weer v-mod problems, als ik men gpu v-mod aan zet, dan krijg ik mem problems, aan et begin heb ik er nog geen last van. Of krijg opeens. raare dingen in beeld, rooie strepen, en allemaal vagge witte stippen, enz, (aan et begin niet. Men kaart kan wel de snelheid aan, want als ik men 9800-pro bios derin pleur, gebeurt et niet, (wel mem problems) als ik men gpu v-mod aan zet) maar dat had ik altijd met die bios, Iemand eenig idee? wie kent dit probleem? en heeft de juiste bios, maak niet uit of et XT/pro bios is. als die maar juist werkt.
Iemand eenig ide mensen??

En heb et trouwens gemeten, met 9800-pro bios heb de zelfde voltage dan als je der een xt bios in doet, et gaat alleen om dat je kan matsen dat je een XT heb, :) denk ik,

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
Ik dacht dat altijd gold:
BLAAT

Zalman's zijn leuk maar de heatpipe+extra koelblok zorgen niet voor schrikbarend hogere prestatie dan dat men alleen het bovenste koelblok gebruikt. Een Arctic VGA Silencer is veel goedkoper (13 euro incl. ingebouwde fan) is ook stil en heeft een 5/12V knopje achterop. Bovendien wordt de lucht bij de Arctic VGA Silencer meteen uit de kast geleidt -> lagere casetemp (en GPU zit onder de CPU, ook niet onbelangrijk).

Dit is het oude FX5800 cooler principe maar dan wel effectief.
En heb et trouwens gemeten, met 9800-pro bios heb de zelfde voltage dan als je der een xt bios in doet, et gaat alleen om dat je kan matsen dat je een XT heb, denk ik,
Beetje kinderachtig, patsen met hardware. Pats met een hoge framerate en nog beter; met een goede skill, dan pats je tenminste terecht.

[ Voor 85% gewijzigd door Yokozuna op 14-05-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Je moet es L.E.Z.E.N... Aaan de warmte licht et gewoon niet, omdat et niks met de mem te maken heeft! Et is zo als ik men gpu v-mod aan zet gaat de artfackts van men gpu WEG, maar dan krijg ik opeens MEM artifacts. en dat is gelijk als ik em aan zet, Doe ik em dan weer uit, krijg ik weer gpu artifacts en gaat de MEM ertifacts WEG (GELIJK) dus et heef gewoon niks met warmte te maken, ik had een tijd de goeie bios waarme dat niet gebeurde als ik men gpu v-mod aa zet.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
Maar nu weet ik nog steeds niet waardoor artifacts ontstaan.

Zijn het niet gewoon rekenfoutjes veroorzaakt door te zwakke signalen (als gevolg van te hoog overclocken bij te laag voltage) ?

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 14-05-2004 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 21:16

charrel

Cortisol4life..

Yokozuna schreef op 14 mei 2004 @ 01:02:

[...]

Beetje kinderachtig, patsen met hardware. Pats met een hoge framerate en nog beter; met een goede skill, dan pats je tenminste terecht. Ik kom hier zoveel overclockers bij die vervolgens niets doen met hun overgeclockte bak, alleen leuk naar hoge getalletjes staren en niet goed presteren in spellen......
En laat dat nu net het leuke zijn van overclokken :+ Zover mogelijk komen met je systeem, al het maximale eruit persen. Dat draait dus echt wel om de getalletjes.
Je moet toch zien of je snelheid winst hebt of niet?

Er zijn dus genoeg gasten op tweakers waar het puur voor de prestatie gaat.
Wat maakt mij het nu uit als ik kan gamen op me bak met 10fps xtra O-)

Wil ik echt stabiel gamen zet ik me ps2 wel aan. Die draait alle spellen, geeft nooit een blauw scherm, vraagt nooit om nieuwe drivers.

*edit* snel je text weghalen he :P *

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 14-05-2004 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 21:16

charrel

Cortisol4life..

*foutje*

[ Voor 99% gewijzigd door charrel op 14-05-2004 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Mijn softmod was maar een halve succes :/
Alles deed het prima met mijn nieuwe xt bios en omega drivers met optie 3 ....maar helaas ....geen snelheid verschil ;( En toen kwam ineens nog een tegenvaller....na 2uur Call of Duty spelen (zonder problemen) kreeg ik mooie checkers/artifacts of wat dan ook. Het was een blokkendoos! :|
Toen nog iets anders geprobeerd----> Omega drivers nogmaals geinstaleerd maar dan met optie 1 (standaard) Toen shrok ik wat ik in 3D mark 2003 zag, game 2 & 3 met vreemde zwarte streepen met driehoekjes eraan :| (maar dit kan gebeuren,..staat hier al vermeld) enige pluspunt is dat ik zo'n 350 punten rijker ben .....maar daar doe je het alleen niet voor.
Heb nog andere bios'n gebruikt ....maar is het zelfde verhaal.

Waar ik het meest mee zit is dat de AA niet verder dan 2x kan bij mij anders is het feest met blokjes en streepjes op mijn monitor ;( , verder geen probleem met AF<--- die kan tot max

Mijn vraag is: of iemand ook problemen heeft met AA ? Kan het mischien zijn dat mijn core 350 is? ...weet het namelijk niet want ik heb mijn vga koeler er nog niet afgehaald om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

mischien ben ik gek maar het enige verschil tussen een 9800 pro en een 9800 XT is toch de clocksnelheid van mem en core ??? wat krijg je extra aan functies en prestatie door hem te flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39

McLambo

MTB Junky

Ik heb een ander bizarrro probleem.

Ik weet niet zozeer of dit met m'n succesvolle flash naar een XT te maken heeft, maar ik ben al sinds zondag bezig m'n pc opnieuw te installeren.

De eerste keer sinds m'n Radeon erin zit, maar nu blijft ie consequent hangen bij 35 minutes remaining ... ?

Van de week 1 keer gelukt toen ik m'n Radeon eruit heb gehaald en er een Matrox millenium kaartje in gedrukt heb...

Klinkt dit iemand bekend in de oren?
(wxp sp1 install cd)

/edit: Gevonden, bleek 1 van m'n usb appraten te zijn die zat te buggen

[ Voor 11% gewijzigd door McLambo op 17-05-2004 11:40 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

ik weet niet of iemand het probleem kent wat ik al eerder heb gepost, maar zal een vmod helpen om van die artifacts af te komen? Ik heb nl al een HIS bios dr in gefash ipv de gigacube, maar met die krijg ik al artifacts als hij aan het POST-en is (bios dus).
Zal een Vmod helpen? lijkt me stug want ik heb hem al eerder op XT speeds gedraaid.

Wat ik me ook afvraag is als je een R360 hebt, net zoals de XT, of de temperatuur diode ook er in zit, en of die dan ook gebruikt kan worden...

[ Voor 19% gewijzigd door mace op 14-05-2004 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ManOfWar schreef op 14 mei 2004 @ 01:40:
Mijn softmod was maar een halve succes :/
Alles deed het prima met mijn nieuwe xt bios en omega drivers met optie 3 ....maar helaas ....geen snelheid verschil ;( En toen kwam ineens nog een tegenvaller....na 2uur Call of Duty spelen (zonder problemen) kreeg ik mooie checkers/artifacts of wat dan ook. Het was een blokkendoos! :|
Toen nog iets anders geprobeerd----> Omega drivers nogmaals geinstaleerd maar dan met optie 1 (standaard) Toen shrok ik wat ik in 3D mark 2003 zag, game 2 & 3 met vreemde zwarte streepen met driehoekjes eraan :| (maar dit kan gebeuren,..staat hier al vermeld) enige pluspunt is dat ik zo'n 350 punten rijker ben .....maar daar doe je het alleen niet voor.
Heb nog andere bios'n gebruikt ....maar is het zelfde verhaal.

Waar ik het meest mee zit is dat de AA niet verder dan 2x kan bij mij anders is het feest met blokjes en streepjes op mijn monitor ;( , verder geen probleem met AF<--- die kan tot max

Mijn vraag is: of iemand ook problemen heeft met AA ? Kan het mischien zijn dat mijn core 350 is? ...weet het namelijk niet want ik heb mijn vga koeler er nog niet afgehaald om te kijken.
Je hebt waarschijnlijk hyunix memory op je kaart en draait een samsung bios. Het beste is om de HIS 128 mb Hynix XT bios te nemen, die heeft geen problemen met AA zover ik weet. Maar het beste blijft, omdat je een r350 core hebt, om je orginele bios wat hoger te klokken en deze gewoon op je kaart te zetten, heb je gen gekloot met drivers, maar wel zelfde resultaat. Er staat alleen geen xt bij je systeemeigenschappen ;) (HIS bios)

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-05-2004 09:50 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

thx tuttifrutti, deze zocht ik al :D

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 14-05-2004 12:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24

Notna

Where are you?®

Is er niet een manier om dat ghosting te verhelpen ZONDER dat je de Omega drivers moet installen :?. Ik bedoel, blijkbaar zit er in die driver een tweak die het verhelpt. Is dit niet los te downloaden oid :?

Verder loopt me mod naar een 9800 XT prima. Geen last in games, alleen dat ghosting in me screensaver (:P) en in de 3d Mark. (kan ik dat ghosting eigenlijk ook gewoon laten, oftewel is het schadelijk voor je kaart of is het alleen vervelend :?)

offtopic:
Ja ik heb al gezocht op google met: "ati ghosting fix" maar kwam nix nuttigs in voor :(

[ Voor 30% gewijzigd door Notna op 14-05-2004 12:34 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Notna schreef op 14 mei 2004 @ 12:33:
Is er niet een manier om dat ghosting te verhelpen ZONDER dat je de Omega drivers moet installen :?. Ik bedoel, blijkbaar zit er in die driver een tweak die het verhelpt. Is dit niet los te downloaden oid :?

offtopic:
Ja ik heb al gezocht op google met: "ati ghosting fix" maar kwam nix nuttigs in voor :(
Die is er denk ik wel, en dat is namelijk gewoon de ati2mtag gebruiken die de omega driver gebruikt voor de 9800se-->pro mod. Wanneer je die omega ati2mtag hebt, dan moet je deze even bewaren. Vervolgens kan je de omega's uninstallen.
Je verwijderd hierna de map C:/ATI

Vervolgens haal je de ati drivers (tenminste, het lijkt me dat je de normale atidrivers wilt gebruiken?). Je start de instalatie van de ati driver, deze pakt al zijn bestanden uit in C:/ATI.
Waneer de bestanden uitgepakt zijn (dit is direct nadat je de ati-instalatie begonnen bent) gooi je de ati2mtag in de ati map. Je moet even in wat mappen kijken, want ik weet niet precies in welke map ati zijn eigen ati2mtag bestand gooit. Wanneer je die gevonden hebt schrijf je hem dus over met het bewaarde bestand van de omegadrivers :).

Vervolgens kan je verder met de instalatie van de ati drivers :). Ik heb dit niet getest, maar ik denk wel dat het werkt.

edit: Ik denk dat je alleen wel even moet wachten op een omega release van de 4.5 drivers...

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-05-2004 12:42 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Notna schreef op 14 mei 2004 @ 12:33:

Verder loopt me mod naar een 9800 XT prima. Geen last in games, alleen dat ghosting in me screensaver (:P) en in de 3d Mark. (kan ik dat ghosting eigenlijk ook gewoon laten, oftewel is het schadelijk voor je kaart of is het alleen vervelend :?)

offtopic:
Nope, maar waarom zou je de omega's niet gebruiken? die drivers zijn imho een stuk beter als de catalysts. Ghosting is trouwens niet schadelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14845

ik heb zojuist mijn radeon 9800 pro van gigabyte succesvol naar een XT gemod :) nu is mijn vraag welke drivers ik het beste kan gebruiken, ik speel aardig veel games en zoek dus een goede stabiele driver om goed te kunnen gamen ;) draai nu catalyst 3.5 maar is die nieuwe custom driver die nu in de meuktracker staat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5646

MaCe1337 schreef op 14 mei 2004 @ 09:07:
Wat ik me ook afvraag is als je een R360 hebt, net zoals de XT, of de temperatuur diode ook er in zit, en of die dan ook gebruikt kan worden...
iemand die hier soms een antwoord op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Is er een manier om de te kijken welke core je hebt anders dan het verwijderen van de koeler? Ben namelijk benieuwd wat ik heb :)

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Furio schreef op 14 mei 2004 @ 13:21:
Is er een manier om de te kijken welke core je hebt anders dan het verwijderen van de koeler? Ben namelijk benieuwd wat ik heb :)
Gebruik ATITOOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

je vga koeler verwijderen is idd niet echt super, maar wel kinderlijk makkelijk en 't kost je maar 1 minuut om hem te verwijderen en ff te kijken.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Tutti-frutti schreef op 14 mei 2004 @ 09:48:
[...]

Je hebt waarschijnlijk hyunix memory op je kaart en draait een samsung bios. Het beste is om de HIS 128 mb Hynix XT bios te nemen, die heeft geen problemen met AA zover ik weet. Maar het beste blijft, omdat je een r350 core hebt, om je orginele bios wat hoger te klokken en deze gewoon op je kaart te zetten, heb je gen gekloot met drivers, maar wel zelfde resultaat. Er staat alleen geen xt bij je systeemeigenschappen ;) (HIS bios)
Klopt! Heb club 3D 9800 Pro met hynix memory .....maar ik heb ook een aantal bios'n hebruikt die op hynix draaien...enige voordeel was dat ik mijn geheugen verder kon overklocken, maar met de zelfde problemen. HIS 128 mb Hynix XT bios heb ik ook geprobeerd.....maar was de slechtste van allemaal :r kreeg al voordat ik in windows kwam prachtige strepen en blokjes op mijn scherm.

Ik heb uiteindelijk mijn origineles bios er weer in geflashed. En ben nu blij dat alles het weer doet zo als het hoort te doen :) kan nu weer genieten van mij max AA & AF setings... ook al staat er nu "Pro" en is hij niet zo snel als de XT ...maar met een beetje overclocken kom ik wel in de buurt. Dus voorlopig geen softmod meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

ATItool geeft R350 aan. :|
Bestaat er een grote kans dat flashen succesvol is?

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
In de startpost staat toch een poll, waarin blijkt dat het toch wel vaak lukt. Soms kan je wel last hebben van ghosting, installeer dan gewoon de omega drivers en kies van voor de mod van 9800SE naar Pro/xt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik dacht dat atitool informatie uit de bios las hoor ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Notna schreef op 13 mei 2004 @ 16:09:
Heb na veel dnekn toch ook maar me bios geflasht en.......het werkte :)

Gaat om de Sapphire Atlantis Radeon 980 Pro met samsung geheugen. Nu succesvol een 9800 XT.

Gekke is wel dat ik neregens artifacts krijg, behalve bij de battle for proxycon test en de troll's lair van de 3d mark 2003. En het zijn volgens mij ook geen artifacts maar eerder 3d mark die gek doet. Het ziet eruit als een wireframe die meebeweegt met het licht. (bijvoorbeeld die lampen bij de battle)Maar in andere games/tests nergens last van :?
Is dit toch een geval van beter terug flashen of is 3d mark gewoon gek aan het doen :?

Edit: Zo dus:

[afbeelding]
http://picserver.org/view...29C0AM95T5/picserver.jpeg

Nogmaals het zijn niet artifacts die op hun plaats blijven, maar mee beween met lichtbronnen. (gaat het zwaailicht naar links, die wireframe dus ook)
Heb ik ook idd :P, maarja iemand onder jou post zegt dat de Omega drivers uitkomst bieden.. ff proberen dan

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Yep, die "wireframes" is dus ghosting. Omega met de 9800 se mod aan en weg zijn ze. Misschien is het wel een goed idee om in de openingspost een paar plaatjes te zetten. Ik heb het idee dat veel mensen het verschil tussen ghostiong en artifarcts niet weten.

Ik heb het gevoel dat ik mazzel heb met m'n 350 core kaartje. Ik heb 1 keer naar XT geflashed en geen probleem gehad (wel gelijk Omega gedaan). Far Cry ken ik zo'n beetje uit m'n hoofd nu! :-)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Tja ik heb mijn Sapphire Atlantis 9800 Pro nu lopen op 414 / 360 met de standaard koeler die erbij zat.
Ik wacht nog even totdat ik de Zalman ZM80C-HP kan kopen want verder durf ik nog niet te gaan met die standaard koeler.
Is het ook zo dat je de core beter kan overclocken dan het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
NeoGames.nl schreef op 15 mei 2004 @ 02:28:
[...]

Heb ik ook idd :P, maarja iemand onder jou post zegt dat de Omega drivers uitkomst bieden.. ff proberen dan
Yep, heb het zelfs ook gehad, met die drivers had ik er geen last meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

Het lijkt me ook dat atitool de bios uitleest, dat is namelijk ook de code die ik zie als ik de system information uitlees. Hmm, misschien toch maar ff kijken onder de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vandaag heb ik m'n 9800Pro binnen gekregen, een Sapphire. Even onder de koeler gekeken en jawel, een R360 core. :D Nu nog wachten op de rest van de onderdelen. :)

Is iemand al opgevallen dat er op de achterkant van de Sapphire kaart, een blokje zit met twee dipswitches? :? Wat is het?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Prutz0r schreef op 15 mei 2004 @ 19:40:
Vandaag heb ik m'n 9800Pro binnen gekregen, een Sapphire. Even onder de koeler gekeken en jawel, een R360 core. :D Nu nog wachten op de rest van de onderdelen. :)

Is iemand al opgevallen dat er op de achterkant van de Sapphire kaart, een blokje zit met twee dipswitches? :? Wat is het?
Ik gok dat het iets te maken heeft met de All-In-Wonder, om die te activeren (en nee, die zit er niet standaard op, maar die verbindingen zouden uit zijn ofzo )

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91249

Tutti-frutti schreef op 14 mei 2004 @ 23:08:
ik dacht dat atitool informatie uit de bios las hoor ?
yep, ik heb een 360 core, gezien toen ik mijn waterkoeling erop zette en atitool geeft 350 aan. Verder wel een handig programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Even een vraagje, ik heb dus ook een 9800Pro@XT ( Club3d ) en dit zijn me specs verder :

A64 @ 2.4 Ghz ( 512 kb )
2x256 Mb HyperX @ 240 Mhz 2-2-2-5 ( Winbond BH5 >:) )
Shuttle AN50R Fully V-Modded

Vrij snel dus, wat ik minder vind is dat ik met de Catalyst 4.5 maar ong. 6600 haal in 3dMark03, en met de Omega 4.4 drivers maar 6300...

Is dit niet een beetje weinig voor mijn systeem en kaart ? ( loopt op standaard XT speeds )

Want deze zelfde kaart deed bij iemand op ze P4 3.0 Ghz 800 FSB/Asus P4B800 de 7200 punten alweer... :?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Wat voor drivers had die p4 systeem?
Ik denk dat er oudere drivers gebruikt werden, die nu niet meer mogen. Zal wel nog iets zijn, want alleen drivers gaat geen 600 punten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik had laatst na het flashen mijn windhoos opnieuw geïnstalleerd, maar nu krijg ik steeds een lsass.exe fout, iets over I/O fout bij het register, dat hij het niet kan lezen, schrijven, of leegmaken ofzo. Any idea's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
MaCe1337 schreef op 16 mei 2004 @ 10:36:
Ik had laatst na het flashen mijn windhoos opnieuw geïnstalleerd, maar nu krijg ik steeds een lsass.exe fout, iets over I/O fout bij het register, dat hij het niet kan lezen, schrijven, of leegmaken ofzo. Any idea's?
Sasser virus :P ik zou even in B&V kijken. Daar staat een sticky wat je moet doen. voor de rest niets met het flashen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

RedXraD schreef op 16 mei 2004 @ 11:29:
[...]

Sasser virus :P ik zou even in B&V kijken. Daar staat een sticky wat je moet doen. voor de rest niets met het flashen te maken.
Hmm, het was geen sasser, wat het was weet ik niet, maar het is iig over. Ik had iets gelezen over dat als lsass.exe het register na een verse installatie niet kan leegmaken ofzo, dat je dit dan krijgt. Alas, ik heb er dus geen last meer van ;)

Straks ga ik de catalysts weer installeren en kijk ik wat er gebeurt (als windhoosupdate klaar is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
RedXraD schreef op 16 mei 2004 @ 11:29:
[...]

Sasser? Mmm lol, ik had dat laatst met me schijf, ( 60 Gb D740 Maxtor ) daarmee was er veel DATA die I/O error's gaf als je het wilde kopieeren oid. Maar daarmee hoorde je ook rare tikken er vanaf komen... dus zal er wel niks mee te maken hebben.

En pisart, ik zal even vragen wat voor drivers die gebruikte idd. En ook was trouwens dat "Ghosting" verholpen in 3dMark03 door de Omega te installen met optie 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:33
Ik heb een vraagje wat betreft het flashen, ik heb een Sapphire 9800 Pro Atl AGP Tv-out,DVI,128mb,Bulk nu zie ik op pagina 1 van deel 4 biossen staan.
Ik heb een Samsung 128 MB, maar ik zie 2 versies staan,welke kan ik het beste gebruiken.
Die Samsung 128 Sapphire Batch of
die 9800XT 128MB versies : Sapphire 9800 XT 128 MB bios

Alvast bedankt voor de reaktie

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Barfman schreef op 16 mei 2004 @ 21:47:
Ik heb een vraagje wat betreft het flashen, ik heb een Sapphire 9800 Pro Atl AGP Tv-out,DVI,128mb,Bulk nu zie ik op pagina 1 van deel 4 biossen staan.
Ik heb een Samsung 128 MB, maar ik zie 2 versies staan,welke kan ik het beste gebruiken.
Die Samsung 128 Sapphire Batch of
die 9800XT 128MB versies : Sapphire 9800 XT 128 MB bios

Alvast bedankt voor de reaktie
Batch = Is onder DOS, dat je niks hoeft te typen. Soort snelkoppeling in DOS dus.
BIOS = Alleen de bios file. Als je WinFlash gebruikt, kun je die file inladen.

Beide zijn hetzelfde dus. :)

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 16-05-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Prutz0r schreef op 16 mei 2004 @ 22:22:
[...]

Batch = Is onder DOS, dat je niks hoeft te typen. Soort snelkoppeling in DOS dus.
BIOS = Alleen de bios file. Als je WinFlash gebruikt, kun je die file inladen.

Beide zijn hetzelfde dus. :)
Oke dat is duidelijk,maar het zijn wel de goede bios versies voor mijn kaart.
Ik denk dat die Batch het beste is vanwege die restore functie mocht het fout gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:34
ik lees nu verschillende verhalen over de 9800xl... mensen die zeggen dat ze hem konden flashen naar een xt en mensen die beweren dat dit compleet niet kan..

ik heb een 9800xl... kan ik die flashen naar een xt? ik kan 410core 740mem draaien.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik had m'n Club3D geflashed met BBA bios voor 128MB Samsung geheugen. Liep een tijdje goed @XT speeds. Bleek toch na een uurtje of 2 FarCry te heet te worden.
Hierna geflashed met CLub3D XT Bios voor 256MB Hynix. Wordt helemaal niet meer zo heet. Kan nu zelfs hoger dan de XT stock speeds.
:)
Weet iemand nog of het wat uitmaakt dat de bios voor 256MB is terwijl mijn kaart maar 128MB heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

djengizz schreef op 17 mei 2004 @ 08:12:
Ik had m'n Club3D geflashed met BBA bios voor 128MB Samsung geheugen. Liep een tijdje goed @XT speeds. Bleek toch na een uurtje of 2 FarCry te heet te worden.
Hierna geflashed met CLub3D XT Bios voor 256MB Hynix. Wordt helemaal niet meer zo heet. Kan nu zelfs hoger dan de XT stock speeds.
:)
Weet iemand nog of het wat uitmaakt dat de bios voor 256MB is terwijl mijn kaart maar 128MB heeft?
Als je hoge AA gaat gebruiken gaat dit fout, dat werd mij verteld. Ik adviseer om de HIS hynix 128 mb bios te pakken. Waarschijnlijk presteert deze hetzelfde als die club3d hynix bios, maar je kaart wordt wel goed herkent.
His 9800 XT 128mb Hynix bios (download)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 01:13
Heb voor het eerst problemen met m'n naar XT geflashde Club3D 9800Pro in bestaande games. In Unreal II krijg ik nu wel hele rare rendering errors. Geen artifacts in de trend van witte spikkeltjes of 'at random' verschijnende strepen/blokjes.
Maar eerder een soort mozaik van driehoeken (polygonen) die onstaan in het middelpunt van het beeld, al gelang naar welke richting je kijkt. Dus precies bij de 'croshair' onstaan ze. Ik heb het nu pas in het derde level op bepaalde plaatsen (waar je bommen moet activeren). Echt heel vaag, je gaat gelijk denken aan de rendering errors die 3Dmark03 geeft bij Proxycon. En dat terwijl ik wel de juist soft-mod omega drivers gebruik en in 3Dmark alles is opgelost.
In elk geval heel irritant, want die krengen beslaan het hele beeld.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op 17 mei 2004 @ 09:47:
Als je hoge AA gaat gebruiken gaat dit fout, dat werd mij verteld. Ik adviseer om de HIS hynix 128 mb bios te pakken. Waarschijnlijk presteert deze hetzelfde als die club3d hynix bios, maar je kaart wordt wel goed herkent.
Hmm, AA doet het volgens mij prima (zowel in 3DMark als in FarCry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Moet je je 9800 Pro trouwens eerst clocken op de XT standaard voordat je hem gaat flashen,en moet het precies volgens de XT standaard of kan je hem ook iets lager zetten (save mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Barfman schreef op 17 mei 2004 @ 13:15:
Moet je je 9800 Pro trouwens eerst clocken op de XT standaard voordat je hem gaat flashen,en moet het precies volgens de XT standaard of kan je hem ook iets lager zetten (save mode)
Nee, want als jij een XT BIOS erin flashed, dan zet ie hem ook automatisch op de snelheden van een XT. En laten we zeggen als jij wel een XT wilt, maar je kaart kan niet zulke hogen snelheden aan, dan kan je die BIOS editten met bijv. Radedit, om de speeds van GPU en mem. te veranderen. En dan die door jou veranderde BIOS erin te flashen...

Maar dit stond overigens ook in de Startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
NeoGames.nl schreef op 17 mei 2004 @ 13:20:
[...]

Nee, want als jij een XT BIOS erin flashed, dan zet ie hem ook automatisch op de snelheden van een XT. En laten we zeggen als jij wel een XT wilt, maar je kaart kan niet zulke hogen snelheden aan, dan kan je die BIOS editten met bijv. Radedit, om de speeds van GPU en mem. te veranderen. En dan die door jou veranderde BIOS erin te flashen...

Maar dit stond overigens ook in de Startpost ;)
Oke bedankt voor je antwoord, had het ff over het hoofd gezien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Hé hé, gelukt, mijn sapphire naar een XT met de BB-ATI.9800XT.128MB.Samsung.E-die.bin
Bios. Geen artifacts niks :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:34
Devian schreef op 17 mei 2004 @ 00:19:
ik lees nu verschillende verhalen over de 9800xl... mensen die zeggen dat ze hem konden flashen naar een xt en mensen die beweren dat dit compleet niet kan..

ik heb een 9800xl... kan ik die flashen naar een xt? ik kan 410core 740mem draaien.
aaanvullend:

tis een r350 core met samsung geheugen

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 16:35
pls kan iemand me helpen me radeon werkte perfect nu geeft die ineens geen beeld meerna 3 maanden ofsow kan iemand een bootfloppy voor me maken en het mailen naar jorisw86@hotmail.com of bellen 030-2438142 pls bel me of mail de bootable flop ik heb zelf ouwe en nieuwe bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaCe1337 schreef op 17 mei 2004 @ 14:30:
Hé hé, gelukt, mijn sapphire naar een XT met de BB-ATI.9800XT.128MB.Samsung.E-die.bin
Bios. Geen artifacts niks :9
Speel maar eens het eerste level van FarCry.. ;) Mooie zwarte muren krijg je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Anoniem: 14124 schreef op 18 mei 2004 @ 13:48:
[...]

Speel maar eens het eerste level van FarCry.. ;) Mooie zwarte muren krijg je dan
Niet als hij een r360 core heeft ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Zo ik heb mijn Zalman ZM80C-HP + ZM-OP1 binnen.
Ik ga vanavond ff kijken of ik een r360 core heb want dan kan het flashen en ocen beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 01:13
Demon_Eyez schreef op 17 mei 2004 @ 10:17:
Heb voor het eerst problemen met m'n naar XT geflashde Club3D 9800Pro in bestaande games. In Unreal II krijg ik nu wel hele rare rendering errors. Geen artifacts in de trend van witte spikkeltjes of 'at random' verschijnende strepen/blokjes.
Maar eerder een soort mozaik van driehoeken (polygonen) die onstaan in het middelpunt van het beeld, al gelang naar welke richting je kijkt. Dus precies bij de 'croshair' onstaan ze. Ik heb het nu pas in het derde level op bepaalde plaatsen (waar je bommen moet activeren). Echt heel vaag, je gaat gelijk denken aan de rendering errors die 3Dmark03 geeft bij Proxycon. En dat terwijl ik wel de juist soft-mod omega drivers gebruik en in 3Dmark alles is opgelost.
In elk geval heel irritant, want die krengen beslaan het hele beeld.
Ik kwoot mezelf maar nog eens. Iemand die dit herkent of dergelijke problemen heeft?

offtopic:
'k vind dat er behoorlijk veel zaken telkens opnieuw gevraagd worden, die in de andere 3 delen al uitgebreid aan de orde zijn geweest of notabene in de startpost staan. |:( Nieuwe onbehandelde problemen daarentegen worden doorgaans genegeerd :|

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.