Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] Nieuwe tarieven?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Ik zie in mijn Orange factuur dat er nieuwe tarieven worden ingesteld. Deze hebben vooral betrekking tot bellen in/naar en sms'en naar het buitenland:

Per 7 juni a.s. veranderen tarieven:
- Bellen in het buitenland wordt goedkoper
- SMS'en in het buitenland wordt duurder
- Bellen naar het buitenland wordt, afhankelijk van het land, goedkoper of duurder

Verder staat er nog:
Bij bezwaren tegen deze tariefwijzigingen kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Nu was mijn vraag (nee, ik heb nog niet gebeld naar de klantenservice), of ik naar aanleiding van deze veranderingen mijn abbonement kan opzeggen? Ik weet hier zelf niet zoveel vanaf dus ik vraag het hier maar even. Ik baal enorm dat SMS'en in het buitenland duuderd wordt, en bellen naar het buitenland waarschijnlijk ook.

Wat kan ik nu doen?

Webdesign, Scripting & Hosting: www.tr-media.nl

Marc Hoekstra

Ligt eraan.
Ben je nog contract verbonden?
Zo jah... blijf je betalen tot einde contract.
Zo nee... dan kan je zo opzeggen, maar in achtneming van 2 maanden opzegtermijn.
Reg. datum: 15 april 2003

Dat zou wel mooi zijn. Kan ik eindelijk weg bij orange.
Heb er alleen niks van gehoort, gelezen of gezien. Hoop dat je gelijk hebt

Het staat in mijn factuur van 4 mei 2004. De wijzigingen worden vanaf 15 mei a.s. doorgevoerd op de site onder het kopje 'Mijn Orange'.

Ik heb een 2 jaar abbonement (verlenging op mijn 1 jarige abbonement) op woensdag 17 december 2003 afgesloten. Ik moet dus nog 1,5 jaar wachten? :(

Tommey_NL wijzigde dit bericht 07-05-2004 14:00 (11%)

A State of Trance

Bij Orange kan je imho niet je contract opzeggen als de tarieven wijzigen.

Intel Core 2 Duo E4300 @ 2700MHz | Asus P5B-E Plus | 2x1GB PC6400 | GeForce 6800GT | Maxtor 200GB & 250GB SATA

known as inXs
Reg. datum: 23 december 2001

Zal toch ook wel in je contract staan, iets in de trend van : bij tariefwijziging is het inet toegestaan het contract te verbreken oid. Of juist wel :o

superB

Ik was even aan het zoeken op de Algemene voorwaarden op de website van orange (http://www.orange.nl/orange/voorwaarden/algemeen.php), maar ik kan niks vinden omtrend het wijzigen van tarieven :?

EDIT:

2.3. Orange heeft het recht de algemene voorwaarden, een (reeds gesloten) Overeenkomst en de door haar gehanteerde tarieven van tijd tot tijd te wijzigen. Orange zal haar Klanten hiervan steeds tijdig op de hoogte stellen. Orange doet dit door bijvoorbeeld mailings, advertenties, vermelding op haar website, databerichten of facturen.

--

Dus? Is het nu gewoon pech gehad :X

Tommey_NL wijzigde dit bericht 07-05-2004 14:10 (52%)

Reg. datum: 07 maart 2003

quote:
Tommey_NL schreef op 07 mei 2004 @ 14:08:Dus? Is het nu gewoon pech gehad :X
Ja, helaas wel :/

known as inXs
Reg. datum: 23 december 2001

quote:
Tommey_NL schreef op 07 mei 2004 @ 14:08:
Ik was even aan het zoeken op de Algemene voorwaarden op de website van orange (http://www.orange.nl/orange/voorwaarden/algemeen.php), maar ik kan niks vinden omtrend het wijzigen van tarieven :?

EDIT:

2.3. Orange heeft het recht de algemene voorwaarden, een (reeds gesloten) Overeenkomst en de door haar gehanteerde tarieven van tijd tot tijd te wijzigen. Orange zal haar Klanten hiervan steeds tijdig op de hoogte stellen. Orange doet dit door bijvoorbeeld mailings, advertenties, vermelding op haar website, databerichten of facturen.

--

Dus? Is het nu gewoon pech gehad :X
Jups ook voor mij, aangezien ik ook een abbo van orange heb.

superB

Reg. datum: 31 juli 2001

Hoe is het nu mogelijk dat Orange zijn tarieven, voorwaarden etc kan veranderen zonder dat de klant hiermee akkoord hoeft te gaan. Bij het aangaan van een contract ga je toch akkoord met de huidige Algemene Voorwaarden en tarieven. Dan moet het toch niet mogelijk zijn voor een telecomprovider om deze tarieven en voorwaarden te veranderen terwijl de klant hier de dupe van wordt?

Edit; in het hier boven genoemde artikel staat niet dat je daarbij NIET kostenloos kan opzeggen. Er staat alleen dat Orange het recht heeft zijn tarieven te wijzigen. Dit betekent toch nog niet dat de klant hiermee akkoord gaat?

Overigens lijkt mij dat er niet voor niets bijstaat: "Bij bezwaren tegen deze tariefwijzigingen kunt u contact opnemen met de klantenservice." Wellicht dat Orange je net als eerder bij Debitel de Algemene Voorwaarden 'de oude tarieven kan blijven aanbieden' als je niet akkoord gaat.

boffers wijzigde dit bericht 07-05-2004 14:24 (43%)

Ja ik hoop liever mijn abbonement op te kunnen zeggen, maar met de oude tarieven (hoewel ik nog niet weet wat precies de nieuwe zijn) zou ik ook wel akkoord willen gaan.

Ik vind wel dat je gelijk hebt: wij hoeven er toch niet mee akkoord te gaan :?

Reg. datum: 23 juni 2003

De tijden dat je zomaar kan opzeggen, bijvoorbeeld bij tariefswijzigingen, zijn ALLANG voorbij...

Ik wil ook niet 'zomaar' opzeggen, ik wil opzeggen omdat ik het idioot vind dat ze die wijzigingen doorvoeren in ons nadeel, en aangezien wij hier niet voor getekend hebben...wil ik het opzeggen.

échte tweakers draaien Android
Reg. datum: 03 november 2002

quote:
Tommey_NL schreef op 07 mei 2004 @ 13:50:
Ik zie in mijn Orange factuur dat er nieuwe tarieven worden ingesteld. Deze hebben vooral betrekking tot bellen in/naar en sms'en naar het buitenland:

Per 7 juni a.s. veranderen tarieven:
- Bellen in het buitenland wordt goedkoper
- SMS'en in het buitenland wordt duurder
- Bellen naar het buitenland wordt, afhankelijk van het land, goedkoper of duurder

Nu was mijn vraag (nee, ik heb nog niet gebeld naar de klantenservice), of ik naar aanleiding van deze veranderingen mijn abbonement kan opzeggen?
Dat ligt er aan. Als je VEEL gebruik maakt van bellen naar het buitenland en SMS'en in het buitenland dan maak je een redelijke kans. Mits je dit kunt aantonen (bv facturen van eerder veel gebruik). Dan kun je proberen het contract te ontbinden omdat deze wijziging onredelijk bezwarend is. Alleen bezwarend is niet voldoende het moet ook "onaanvaardbaar" bezwarend zijn. Dat zal voor 95% van de abbo's waarschijnlijk niet het geval zijn, en een wijziging die voor jou feitelijk weinig impact hebt (tenzij je kosten hierdoor opeens met > 40% stijgen) rechtvaardigt dit een ontbinding niet.

Roar !!!
Reg. datum: 11 december 2000

Ik heb ff gebeld met de klantenservice. Je kunt helaas niet opzeggen, omdat het tarieven buiten nederland betreft. Jammer. ;(
Ik ben benieuwd of iemand zin heeft om dit aan te vechten, ikzelf ben best tevreden met orange en mijn telefoon. Vanaf 15 mei a.s. staan de nieuwe tarieven online, en de wijziging is ergens midden jumi volgens de orange-vent.
Hij kon mijn vraag begrijpen, en zei ook dat de tarieven in het buitenland veel vaker wijzigen.

be small, act BIG

quote:
boffers schreef op 07 mei 2004 @ 14:20:
Hoe is het nu mogelijk dat Orange zijn tarieven, voorwaarden etc kan veranderen zonder dat de klant hiermee akkoord hoeft te gaan. Bij het aangaan van een contract ga je toch akkoord met de huidige Algemene Voorwaarden en tarieven. Dan moet het toch niet mogelijk zijn voor een telecomprovider om deze tarieven en voorwaarden te veranderen terwijl de klant hier de dupe van wordt?

Je hebt er zelf toch voor getekend dat je akkoord gaat met een eventuele stijging van de tarieven? Anders had je nu ook nooit kunnen bellen, dan was er geen overeenkomst. Aangezien je zelf getekend hebt kun je nu niet achteraf je beklag doen als ze het ook daadwerkelijk wijzigen. Daarnaast is het niet wereld vreemd dat bij contracten van langere termijn de prijzen aangepast worden (er zijn altijd marktontwikkelingen). Als de prijzen dalen hoor ik de consument ook niet klagen: "Ik had getekend voor een hoger tarief - daarmee wil ik blijven bellen ook."

Als je niet wil dat er tussentijds mogelijkheden voor Orange zijn om de prijzen te wijzigen had je maar niet een abonnement met Orange moeten sluiten.

quote ipv edit

Only.Holoris wijzigde dit bericht 07-05-2004 18:57 (97%)

Reg. datum: 19 april 2004

Volgens mij kun je bij aanpassing van de voorwaarden zonder meer opzeggen. Je hoeft niet akkoord te gaan met de nieuwe voorwaarden. Die bepaling die Orange zelf heeft bedacht, dat ze tussentijds gewoon de voorwaarden mogen aanpassen, is dan niet geldig. Het consumentenrecht maakt zo'n bepaling zonder waarde. :)

Edit: net als dat een wasmachinefabrikant bijv. maar 6 maanden garantie zou geven op hun product. Volgens de (waren?)wet mag je verwachten dat zo'n product veel langer meegaat, dus geldt die beperkte garantietermijn niet.

BX440 wijzigde dit bericht 07-05-2004 18:59 (28%)

quote:
BX440 schreef op 07 mei 2004 @ 18:57:
Volgens mij kun je bij aanpassing van de voorwaarden zonder meer opzeggen. Je hoeft niet akkoord te gaan met de nieuwe voorwaarden. Die bepaling die Orange zelf heeft bedacht, dat ze tussentijds gewoon de voorwaarden mogen aanpassen, is dan niet geldig. Het consumentenrecht maakt zo'n bepaling zonder waarde. :)

Edit: net als dat een wasmachinefabrikant bijv. maar 6 maanden garantie zou geven op hun product. Volgens de (waren?)wet mag je verwachten dat zo'n product veel langer meegaat, dus geldt die beperkte garantietermijn niet.

Waar staat dat dan? Volgens de zwarte lijst van de Algemene Voorwaarden (per definitie vernietigbaar)

"i. dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;"

A contrario geredeneerd zou het na 3 maanden dus wel mogelijk. Doch zou je latere tariefswijzigingen kunnen toetsen aan de open-norm (onredelijk bezwarende bedingen), maar zie daarvoor hierboven. Het moet dan wel echt onredelijk bezwarend zijn, lichte prijswijzigingen vallen m.i. daar niet onder.

Doch kan de tariefswijziging aangeduid worden als een 'kernprestatie' dan zou je wel meer kans maken.

Reg. datum: 19 april 2004

Niet helemaal dezelfde situatie maar toch interessant denk ik.

19 december 2003 -
T-Mobile wil nieuwe vooraarden die de opzegtermijn met een maand verlengen opleggen aan alle bestaande klanten. Alleen klanten die klagen én op grond van de aangekondigde wijziging hun abonnement willen opzeggen worden alsnog aan de oude opzegtermijn van twee maanden gehouden. Volgens ons is dit op basis van Europees recht niet mogelijk.

Aldus http://www.consumentenbon...&view=overzicht_items

Je hebt als consument soms ook meer rechten dan je denkt... :P

quote:
Cowboy_Bebop schreef op 07 mei 2004 @ 19:02:
[...]

Waar staat dat dan? Volgens de zwarte lijst van de Algemene Voorwaarden (per definitie vernietigbaar)

"i. dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;"

A contrario geredeneerd zou het na 3 maanden dus wel mogelijk. Doch zou je latere tariefswijzigingen kunnen toetsen aan de open-norm (onredelijk bezwarende bedingen), maar zie daarvoor hierboven. Het moet dan wel echt onredelijk bezwarend zijn, lichte prijswijzigingen vallen m.i. daar niet onder.

Doch kan de tariefswijziging aangeduid worden als een 'kernprestatie' dan zou je wel meer kans maken.

Geen zin om nog meer te quoten, ik begrijp het aan de ene kant wel. Maar ik kan dus niet aantonen dat ik veel gebeld heb in het buitenland, maar dat ga ik wel doen. Ik ga namelijk een tijdje naar Barcelona toe en dan vind ik dat beste zonde als ik opeens veel meer kwijt ben.

Wat bedoel je met die kernprestatie?

Reg. datum: 19 december 2003

ik word hier echt ziek van, had eerst ook T-mobile maar ben er nu gelukkig van af.... heb zelf ook Orange puur om het 'world' gebeuren, en wil er echt vanaf om de k*t klantenservice en het gezeik met facturen....