[Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn)*

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.358 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Animal schreef op donderdag 28 april 2005 @ 00:35:
[...]

VOlgens mij heb ik wat gemist.
Maar waar haal ik die Radeon 9700 Family LDDM driver vandaan:S Met google kom ik nix verder!
Driver Updaten zou met windows update moeten(update driver, en dan yes this time check windows update...) nou da werkt dus nie
Werkt gewoon hetzelfde als in XP:
Device Manager > Properties van je videokaart > Driver tabje > Update driver > No not this time > Install from specific location > Don't search > Show compatible devices uitvinken > ATi kiezen > LDDM driver uitzoeken.

Klaar is kees :)

Overigens had ik eerst de 9700/9200 family driver gekozen, maar die had als gevolg dat Longhorn in 640x480 resolutie startte en uiteindelijk keihard vastliep. Vanuit safe mode kun je het dan weer repareren, dus probeer wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:13:
[...]

Pff, wat een gedoe he. Ik heb hier het zelfde probleem. Bij mij staat hij nu de hele dag aan. Hoop dat het allemaal gelukt is als ik om 18.00uur weer thuis kom.
en is het gelukt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij niet,

Ik wacht wel op de officiele beta. ( trouwens denk ik dat ik hem er maar 2 weken op had staan als hij het deedt, was bij 4074 ook door de instabiliteit ervan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Geen idee. Ik zit nu bij mijn vriendin. Ik weet het pas als ik thuis kom.... Zal het dan wel even posten :)

edit: nou, hier ook niks. En nu is mijn hele boot gebeuren overhoop :(
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:10:
Bij mij niet,

Ik wacht wel op de officiele beta. ( trouwens denk ik dat ik hem er maar 2 weken op had staan als hij het deedt, was bij 4074 ook door de instabiliteit ervan )
Wat zijn eigenlijk jou specs? Misschien is het wel een bepaalde combi wat nog niet wil werken met deze build van Longhorn.

edit: @antraxbomb: lijkt totaal niet op wat ik heb. waar zou het dan aan kunnen liggen :?

[ Voor 59% gewijzigd door LoeiOrdinair op 29-04-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Als je je boot file verkloot heb kan je dat fixen op deze manier:

run-> cmd
c:/boot/fixntfs.exe -xp

op deze manier word je oude boot config terug gezet. Je kan het ook zelf via je boot.ini doen maar dan komt er alsnog steeds een scherm van Longhorn voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athlon XP 2500@3200+
256DDR333
GF4TI4400
13gb
asus a7v8x-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 16:09
Het is tijdens de instalatie zelfs mogelijk om via taskmanager notepad op te starten! :+
Ik vind het wel een hele verbetering dat ze nu niet meer een dos look a like setup gebruiken maar een soord pre-windows omgeving, ik weet alleen niet of dit de stabieliteit ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En DOS is er nog steeds niet uitgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:09:
En DOS is er nog steeds niet uitgesloopt.
das geen dos das een commandline.. :z

en dat is heeeeeeel wat anders :)

dos is een 16bit OS (Disk Operating System) voor oude pc's sinds nt 3.1 zit dat er al niet meer in (en dat is sinds 1993)

9x/me gebruikten nog DOS als onderliggend os

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij een geweldig OS om te proberen.. snap niet dat er zoveel negatiefs voorbij komt d'r over, heb een paar demo's gezien, en truely, i'm amazed! heb het idee dat het de laatste tijd meer een anti-microsoft feeling heerst omdat iedereen dat is, en ze denken van, hmmm... laten we maar niet buiten de boot vallen... neem nou xp, wat eigenlijk een geweldig stabiel os is en op een ontzettend breed spectrum aan hardware werkt.. ik begin mij langzamerhand te irriteren door het aantal mensen wat roept van "neem linux, veel stabieler", terwijl geen enkel os mét GUI op zoveel verschillende platformen draait. het is niet perfect, maar toch, geeft toe, het is het allerbeste wat er tot nu toe geproduceerd is.. ik ga zelfs toegeven dat ik het saai vindt, zo stabiel als het is... ik heb zo weinig (eigenlijk niet) last van problemen met dit sublieme os... en longhorn wordt nu, een jaar vóór uitkomst, al compleet met de vloer gelijk gemaakt alsof het slecht is/kopie van apple/weinig innovatief... het voelt niet aan alsof dit getuigt van objectieve beoordeling... de haat ten opzichte van xp verantwoord zich dus eigenlijk alleen maar vanwege (wellicht) een teletubbie look en/of het feit dat het geld kost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 15:46
De haat tegenover Longhorn waar je het over hebt zit vooral in de instabiliteit en sloomheid. Iedereen denkt nu al dat dat in de final nog zo is.
[insert Dolf Jansen-toontje]Halllooooo!!!! waar zijn we mee bezig?[/]
Dat laat nog ontzettend lang op zich wachten, er verandert nog heel veel! Kijk maar daar de eerste builds van Whistler, was hetzelfde, nietwaar?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik vind longhorn absoluut geen slecht os. door het vele geheugengebruik sloom opstarten en bugs moet je nou natuurlijk doorheen kijken. HET IS NOG EEN ALPHA geen final + 10 sp's. er zouden over een jaar heus nog wel wat bugs inzitten. maar waarom zit het overgrote meerendeel nog steeds op windows <== juist omdat het gebruiksvriendelijk is en zowat op ieder stuk hardware werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:19:
De haat tegenover Longhorn waar je het over hebt zit vooral in de instabiliteit en sloomheid. Iedereen denkt nu al dat dat in de final nog zo is.
[insert Dolf Jansen-toontje]Halllooooo!!!! waar zijn we mee bezig?
Dat laat nog ontzettend lang op zich wachten, er verandert nog heel veel! Kijk maar daar de eerste builds van Whistler, was hetzelfde, nietwaar?[/quote]
En dat bedoel ik dus, iedereen verwacht nú al dat longhorn hetzelfde brede hardwareplatform ondersteund dat xp nu ook ondersteund.. Ze verwachtten dat het direct wonderbaarlijk werkt op hun XP 1800+ met 512 MB RAM...:Z waarom haalt iedereen gelijk dat macosx naar boven als perfect os en bewijs van wat alles wat ms doet fout is?? dat os moet bij lange na niet een dergelijk breed hardwareplatform ondersteunen.. waarom denk je dat osx niet "mag" draaien op een G3 (het kan wel, maar goed, dat terzijde).. het zou mij niet verbazen als je dadelijk longhorn in classic modus ook gewoon kan draaien op een p3 met 256 MB ram... en idd, zat daarnet wat screenshots whistler te bekijken en dat was toch idd best wel brak allemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:32:
lijkt mij een geweldig OS om te proberen.. snap niet dat er zoveel negatiefs voorbij komt d'r over, heb een paar demo's gezien, en truely, i'm amazed! heb het idee dat het de laatste tijd meer een anti-microsoft feeling heerst omdat iedereen dat is, en ze denken van, hmmm... laten we maar niet buiten de boot vallen... neem nou xp, wat eigenlijk een geweldig stabiel os is en op een ontzettend breed spectrum aan hardware werkt.. ik begin mij langzamerhand te irriteren door het aantal mensen wat roept van "neem linux, veel stabieler", terwijl geen enkel os mét GUI op zoveel verschillende platformen draait. het is niet perfect, maar toch, geeft toe, het is het allerbeste wat er tot nu toe geproduceerd is.. ik ga zelfs toegeven dat ik het saai vindt, zo stabiel als het is... ik heb zo weinig (eigenlijk niet) last van problemen met dit sublieme os... en longhorn wordt nu, een jaar vóór uitkomst, al compleet met de vloer gelijk gemaakt alsof het slecht is/kopie van apple/weinig innovatief... het voelt niet aan alsof dit getuigt van objectieve beoordeling... de haat ten opzichte van xp verantwoord zich dus eigenlijk alleen maar vanwege (wellicht) een teletubbie look en/of het feit dat het geld kost??
Wat een onzin. De overstap van MacOS 9 naar X (een geheel nieuw OS, nl. op basis van *nix/fbsd) is een veel grotere dan van XP -> Longhorn. Dus hoewel de Mac dan misschien een redelijk uniform platform heeft (wat eigenlijk ook voor XP opgaat aangezien veel shit toch via driver-levels plaatsvindt en dus redelijk abstract te ontwerpen is), is de stap die ze gezet hebben vele malen groter dan wat MS nu doet. Zelfs BeOS had al vernieuwingen waar MS nu pas meekomt aanzetten. Ik ben echt teleurgesteld in Longhorn. En dan bedoel ik niet van het zuigt ofzo, dat zal het echt niet doen, maar wel dat de beloofde vernieuwingen uiteindelijk best wel tegenvallen...Wat is er met hun hypermoderne filesystem nou gebeurd? Oftewel: Het komt allemaal neer op pure eye-candy, en dat we daar zo lang op gewacht moeten hebben is gewoon schande.

Advanced search features that Gates has termed the "Holy Grail" of Longhorn, the next major version of Windows, won't be fully in place until 2009, Bob Muglia, the senior vice president in charge of Windows server development, told CNET News.com.

(...)

Microsoft is still considering whether it will have an interim release of Windows that will have the Indigo communication software bundled in, Muglia said. The timing of any potential interim release will hinge on the progress of Longhorn server beta testing, which is slated to start in the first half of next year, he said. The beta period will not be long enough time to include Indigo in the "R2" update to Windows Server 2003, due in the second half of 2005.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet je nou of die overstap nou groot is of niet? Het eindproduct heb je toch nog niet in handen gezien? Ik heb inderdaad ook al meerdere keren berichten zien langskomen over het nieuwe bestandssysteem winfs, dat nieuw in longhorn kwam, toen weer wel, toen weer niet, enz... Ik vertrouw wat dat betreft geen informatie meer tot dat ik een behoorlijke beta in handen krijg. En op zich, ik juich ook verandering toe, maar ik denk niet eens dat de situatie bij het "oude" os (XP) zo drastisch is dat er daadwerkelijk een totale ommegooi kwa architectuur benodigd is.. longhorn heeft daarom ook een erg solide basis om op voort te borduren, en deze hoeft dus ook niet overboord gegooid te worden, deze kan behouden worden en nóg verder getweakt en geoptimaliseerd worden, zodat de nt kernel een stukje volwassener wordt dan dat deze al is.. en als je d'r goed over nadenkt heeft microsoft eigenlijk al de drastische stap gezet een vijftal jaartjes terug met w2k.. we gingen toen van windows me (dos-based) naar 2000 (nt-kernel), en er ging een wereld van stabiliteit voor de meesten open.. waarom zou ms dan inhemelsnaam niet voortborduren op nt?? :D

tot nu toe lijkt het volgens jou dan op zuiver en alleen een grafische update; avalon... da's op zich mooi, en misschien is dit wel een mooi tactiek van microsoft, de verwachtingen laag gespannen houden... ;) in ieder geval krijgt het os al een jaar voor de release datum meer publiciteit dan het verdient.. time will tell.. >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand vertellen wat er gebeurd is met Outlook Express 7 (het adresboek is wel nog versie 7 gebleven) en de Internet Explorer Download Manager in Longhorn build 5048 (de WinHec 2005 build)?
Ik kan deze namelijk maar niet terugvinden in deze versie, in tegenstelling tot in de Longhorn build 4074 (WinHec 2004).
En is de Sidebar definitief uit Longhorn gesloopt, of komt deze terug in een volgende beta?
Dank voor de informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik denk dat de sidebar optioneel wordt, en OE7 en IEDM zijn nog niet erg ver he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 17:00
Ik draai hier nu ook de nieuwste build en dat is de eerste die geen problemen geeft, werkt hier goed, duurt alleen wel even met het opstarten. Maar werkt verder wel goed vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longhorn en Laptop,s gaat niet echt goed samen, maar er is een oplossing die kan werken (door gebruik te maken van Indigo).

Maak eerst een paritatie aan voor Longhorn bv. C:/ (zorg dat dit een primaire paritatie is), en unpack al je drivers van je laptop in een folder met de naam Drivers (dus de .exe file,s geen gezippte file,s dus), en plaats de folder Drivers in je longhorn paritatie zodat Indigo ze kan zien.

(zorg wel dat je de goede drivers in de Drivers folder zet, en ook niet 2 versies van de driver).

Ik heb dit gestest in 4074 en het werkte, maar of het ook in 5048 werkt weet ik niet. (gewoon effe proberen zou ik zeggen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al meer screenshots/foto's van build 5060?

Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/reviews/lh5060_logon.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://www.strengholt-online.nl/longhorn/DSCF0108.JPG
http://www.strengholt-onl...horn/internetexplorer.PNG

:> Can you say I copy FireFox ... lol !!!

http://www.strengholt-online.nl/longhorn/DSCF0109.JPG

IMHO nog steeds overbodige feauture maar OK.

http://www.strengholt-online.nl/longhorn/IMGP0056.JPG

:9~ Can you say }:O hehe ...

http://www.strengholt-online.nl/longhorn/DWM.jpg
http://www.strengholt-online.nl/longhorn/IMGP0124.JPG

^^ Dit is eng !!! Zoveel Power voor een Desktop :o

http://www.strengholt-online.nl/longhorn/display1.jpg

WoHoo!!! classic Theme :Y)

http://www.strengholt-online.nl/longhorn/close.PNG

Notepad is gelukkig zichzelf gebleven.

http://www.strengholt-online.nl/longhorn/lh4058_01.jpg

Best stijlvol :)

http://www.strengholt-onl...h_proto_gallery2_LU02.jpg

Eindelijk hoef je niet heel de tijd Admin te zijn, best handig en secure voor de minder pc getalenteerden die uiteindelijk zo'n systeem uit de Dixons enz. gebruiken !!!

http://www.strengholt-onl...allery2_reliability01.jpg

Normaal bericht of op zo'n manier : Niet echt boeiend :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Voor Longhorn moet je behoorlijke beest hebben om te kunnen draaien. Het is gewoon raar dat je naar de minium system requirements moet kijken voor een OS 8)7 Maar goed, loopt een spel of een app nog een beetje goed in Longhorn? Ik heb het idee dat je als nog 512 mb mag bij steken voor de apps of spellen, aangezien Longhorn al 512 mb nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.D.Smolik schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 10:54:
Voor Longhorn moet je behoorlijke beest hebben om te kunnen draaien. Het is gewoon raar dat je naar de minium system requirements moet kijken voor een OS 8)7 Maar goed, loopt een spel of een app nog een beetje goed in Longhorn? Ik heb het idee dat je als nog 512 mb mag bij steken voor de apps of spellen, aangezien Longhorn al 512 mb nodig heeft.
ik heb het draaiend gehad op 128mb P2 @ 350mhz (LH 4074)

was te doen, moet je wel effe de tijd nemen om flink te tweaken, zelf Aero kreeg ik op dat oude beestje aan de gang (was maar een 4mb grafische kaart), maar door het maken van een 4Gb grote page file wilde aero wel werken. (wel langzaam, maar het werkte).

Dus voor die gene die een ... slechte videokaart hebben, schroef je pagefile eens op en probeer dan aero te starten (in 4074)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Modbreak:Bij deze een policy wijziging.

Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Longhorn - voor specifieke problemen mag je een apart topic openen :)

De laatste replies die puur over installatie/gebruiks problemen van Longhorn gingen zijn verplaatst naar [rml][ Longhorn] Technische vragen[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu longhorn build 5048 en hij loopt best lekker. af en toe moet hij iets laden of zo en gaat hij dus iets schokken, maar dat zal wel komen door mijn 1700+.

voor de rest een best OS. lekker overzichtelijk en gebruikersvriendelijk. ook die checkboxen voor selecteren zijn handig. hoef je niet bestanden die door elkaar heen staan 1 voor 1 te verwijderen, gewoon ff aanvinken en rechtermuisklijk -> delete hopakkee alles wat weg moet weg zonder dat je allemaal bestanden ongewild weghaald. :(

costum screens:
http://img115.echo.cx/img115/435/longhorndesktop3er.jpg
http://img115.echo.cx/img115/918/longhorndesktop23es.jpg

alleen 1 ding; ik zie hier allemaal screenshots van build 5048 met aero glass en ik heb de gewone aero! :'( waar slaat dat op?! :?]
heb het al gevonden; 9800 nodig :'(
--------------------------------------------------------------------------------
en om even over het gezeik van de specs af te zijn:

Computer configurations for installation

You can install Longhorn onto a computer that meets the following requirements:

* The version of Longhorn for x86-based systems requires a partition that must have 6 gigabytes (GB) of free space and 256 megabytes (MB) of RAM. If the video card is sharing system RAM with only 256 MB, Setup will not be able to complete this installation.

* The version of Longhorn for 64-bit extended systems requires a partition that must have 6 GB of free space and 512 MB of RAM. If the video card is sharing system RAM with only 512 MB, Setup will not be able to complete this installation.

* You are not installing this preliminary release of Longhorn on a hidden partition or a partition reserved for use by your OEM.

* The drive on which you want to install Longhorn is not a dynamic disk.

---------------------------------------------------------------------------------------

en dit is echt hot! een filmpje van 5060: filmpje

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 21:46 . Reden: specs longhorn erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 12:06
Ik heb 4074 draaiende, het is echt wel mooi imo! Beetje sloom (met name het surfen?) maar wel te doen! Nu nog uitzoeken hoe ik mijn pc in mijn Thuisnetwerkje intergreer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cocico schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:33:
Ik heb 4074 draaiende, het is echt wel mooi imo! Beetje sloom (met name het surfen?) maar wel te doen! Nu nog uitzoeken hoe ik mijn pc in mijn Thuisnetwerkje intergreer!
heb je al alles getweaked (loopt hier op een heel slecht laptopje, getweaked versie van LH 4074 met areo glass en loopt niet al te slecht - 1,8ghz P4, 192mb ram, IGP 340m videokaart 64mb shared).

surfen gaat hier evensnel als op xp (zou aan wat overbodige services/video drivers kunnen liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 12:06
Misschien wel, ik heb al geprobeerd om Catalyst drivers te installeren, maar het lukt niet echt. Ik ga me nog bezig houden met het tweaken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-08 20:48

JvdM

<---->

iemand al een idee wanneer de official beta uit komt, wil m ook draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 20:11

silitek

Tubes Only

Ik ben ook maar een met longhorn build 5048 aan de gang gegaan. Install ging vlot tot de eerste reboot.
Een dikke vette BSOD....gelukkig bestaat er GHOST. ;)

Wacht nog wel ff tot de FINAL

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

JvdM schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:36:
iemand al een idee wanneer de official beta uit komt, wil m ook draaien :)
Beta 1 komt dacht ik deze maand oid uit. De public Beta (2) komt begin volgend jaar. Ben erg benieuwd naar Beta 1. Hopen dat deze het wel doet. Kreeg 5048 niet aan de praat hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:41:
[...]

Beta 1 komt dacht ik deze maand oid uit. De public Beta (2) komt begin volgend jaar. Ben erg benieuwd naar Beta 1. Hopen dat deze het wel doet. Kreeg 5048 niet aan de praat hier :(
Ik wilde maar eens gaan beginnen met 't vervangen van XP door Longhorn.. is dat al de moeite waard of is deze versie nog te buggy om als regulier systeem gebruikt te kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:35
Het is nog niet eens een officiele beta..... Ik zou er nog maar niet aan beginnen als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isengrim schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:22:
Het is nog niet eens een officiele beta..... Ik zou er nog maar niet aan beginnen als ik jou was
Ik wacht denk ik Beta1 af en dan ga ik de sprong wagen... ik heb ook ruim een half jaar voor de officieele release date van xp met de beta versie gewerkt dus dit moet ook goed gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:35:
[...]

Ik wacht denk ik Beta1 af en dan ga ik de sprong wagen... ik heb ook ruim een half jaar voor de officieele release date van xp met de beta versie gewerkt dus dit moet ook goed gaan ;)
Jij heb lef. Het is niet voor niks een BETA versie. Deze is bedoelt om de fouten eruit te halen. Kan leuk worden als je gaat switchen. Een dual boot lijkt me verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:03:
Jij heb lef. Het is niet voor niks een BETA versie. Deze is bedoelt om de fouten eruit te halen. Kan leuk worden als je gaat switchen. Een dual boot lijkt me verstandiger.
Mijn ervaring is dat de pre-release beta's van microsoft altijd nagenoeg identiek zijn aan het eindproduct. Die final beta van winxp toen heb ik serieus een maand of 8 mee gedraaid - ook toen xp uit was vond ik updaten niet zo de moeite ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat heet Release Candidate. Dat betekent 'bijna af', maar er kan nog verbeterd worden.
In een beta is heel veel nog niet af, d.w.z. gewoonweg bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 13:34

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Is het al mogelijk om als niet MSDN abonnee (legaal) longhorn te downloaden? Zo ja hoe en waar? Zo nee, wanneer wel? Hier op mijn werk ben ik er als systeembeheerder wel geinterresseerd in wat het gaat brengen en welke problemen ik kan verwachten.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
nhimf schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:19:
Is het al mogelijk om als niet MSDN abonnee (legaal) longhorn te downloaden? Zo ja hoe en waar? Zo nee, wanneer wel? Hier op mijn werk ben ik er als systeembeheerder wel geinterresseerd in wat het gaat brengen en welke problemen ik kan verwachten.
Zelf al eens op de microsoft site gekeken?
http://msdn.microsoft.com/longhorn/

Moet je als 'echte' systeembeheerder toch weten :?

edit een nog directere link: http://msdn.microsoft.com/Longhorn/productinfo/default.aspx

Binnen 1 minuut gevonden gewoon op de MS site :?

[ Voor 17% gewijzigd door D3NN1S op 07-06-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 13:34

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

D3NN1S schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:22:
[...]

Zelf al eens op de microsoft site gekeken?
http://msdn.microsoft.com/longhorn/

Moet je als 'echte' systeembeheerder toch weten :?
Ik heb daar natuurlijk al gekeken, maar kom tot nu toe nog alleen de msdn abonee troep tegen :P
En aangezien de MS sites (imho) een van de meest slechte sites is, kan je vaak met moeite de info vinden die je zoekt.

Edit:
Zoals ik al zeg alleen nog msdn :P En het is niet de eerste keer dat Ms overal rond spammed dat je het met een MSDN abonnement kan krijgen, maar zonder toch stiekum ook. (was met Visual studio 2003 toen hetzelfde geval)

[ Voor 23% gewijzigd door nhimf op 07-06-2005 12:29 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
nhimf schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:26:
[...]

Ik heb daar natuurlijk al gekeken, maar kom tot nu toe nog alleen de msdn abonee troep tegen :P
En aangezien de MS sites (imho) een van de meest slechte sites is, kan je vaak met moeite de info vinden die je zoekt.

Edit:
Zoals ik al zeg alleen nog msdn :P En het is niet de eerste keer dat Ms overal rond spammed dat je het met een MSDN abonnement kan krijgen, maar zonder toch stiekum ook. (was met Visual studio 2003 toen hetzelfde geval)
Nope alleen MET msdn dus.. anders had het wel tussen de gewone dowloads gestaan.
Ook met een beetje logisch denken had je dat zelf wel kunnen verzinnen.
Ms zal nooit een compleet OS aanbieden aan het grote publiek welke nog niet eens in oficiele beta is.

En over het waneer: Waarschijnlijk nooit... het zou me in elk geval heel sterk lijken dat er een beta van longhorn voor het grote publiek verschijnt. (officieel dan :P )

[ Voor 11% gewijzigd door D3NN1S op 07-06-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

D3NN1S schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:45:
En over het waneer: Waarschijnlijk nooit... het zou me in elk geval heel sterk lijken dat er een beta van longhorn voor het grote publiek verschijnt. (officieel dan :P )
* LoeiOrdinair mopelt iets met Public BETA 2 :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33
nhimf schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:19:
Een tip als je een subscriber bent, ze hebben een rss feed met de nieuwe releases (http://msdn.microsoft.com/subscriptions/rss.xml), dus met een rss-reader kun je makkelijk checken of je release er al bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
LoeiOrdinair schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:23:
[...]

* csteelooper mopelt iets met Public BETA 2 :Z
Ik is een beta-tester voor MS. Ben nu een beta voor Windows Sewrver 2003 R2 aan het testen (zitten leuke goodies in, maar verdient nog veel aandacht aan de kant van MS). Misschien wordt ik ook wel geselecteerd binnen het LH-programma. Je weet maar nooit. Ben pas een week geleden geselecteerd voor dit programma, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat voor leuke dingen heb je o.a. al ontdekt? Please, tell me? (mag ook per MSN ofzo :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Is weer een nieuwe build uit: 5071
Hier twee plaatjes van een demonstratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/longhorn/winhec2005_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/longhorn/winhec2005_2.jpg

Hier staat een grote verzameling met longhorn screenshots en ander materiaal!

http://www.strengholt-online.nl/longhorn/index.html

Even leuk te vergelijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/longhorn/pdc2003_avalon_keynote_05.jpg

Dit plaatje is van 2003!!! Moet je nagaan. Weinig veranderd als ik naar het uiterlijk kijk..

[ Voor 27% gewijzigd door Erhnam op 17-06-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Kleine update. Net van iemand intern vernomen dat Longhorn beta1 eind Juli uitkomt! Hou jullie op de hoogte! Verder kleine update gedaan aan eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Ik heb gisteren geprobeerd om LH4029 op mn laptop (hp nx6110) te installeren, maar dat werkte niet echt. Blijkbaar heeft deze build geen ondersteuning voor de dothan en voor de i915 chipset. Weet iemand of een latere build beter werkt op een laptop? 4029 is natuurlijk al tamelijk oud, maar dit was de nieuwste die ik nog op cd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 14:37
lol ik heb toen die 3072 (geloof ik) versie gehad :P crashte als geen ander :P

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Erhnam schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:36:
Kleine update. Net van iemand intern vernomen dat Longhorn beta1 eind Juli uitkomt! Hou jullie op de hoogte! Verder kleine update gedaan aan eerste post.
Zal die public zijn, of is dat enkel voor beta 2? Ik had er allesinds zoiets over gelezen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Hacku schreef op zondag 03 juli 2005 @ 15:12:
[...]

Zal die public zijn, of is dat enkel voor beta 2? Ik had er allesinds zoiets over gelezen.
Beta 2 wordt de public beta. Eind deze maand komt Beta 1 waarschijnlijk uit. Deze zal uiteindelijk ook wel "public" worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Erhnam schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:36:
Op 20 juni schreven we al dat een chatmoderator van Microsoft had laten vallen dat begin augustus een chat zou plaatsvinden over Windows Longhorn Beta 1. Microsoft houdt nooit chats over een product voordat de lancering heeft plaatsgevonden, wat een release in de zomer bevestigt. Volgens Paul Thurrott staat de release van de eerste bètaversie van Windows Longhorn gepland voor eind juli. Microsoft had zichzelf ten doel gesteld om deze release al op 30 juni de deur uit te doen, maar door verschillende omstandigheden is dat niet gelukt en is de officiële releasedatum van Beta 1 verschoven naar eind juli. Volgens de informatie die Thurrott van Microsoft heeft gekregen zal Beta 1 een van de meest stabiele bètaversies zijn die het softwarebedrijf in zijn 30-jarig bestaan heeft uitgerold. Deze testrelease zal niet beschikken over een groot deel van de 'UI niceties' die in Windows Longhorn aanwezig zullen zijn. De release van Windows Longhorn Beta 2 zal volgens de planning in november plaatsvinden. Volgens Microsoft zal die release 'incredible' zijn en 'far more impressive than people now realize'. De final release van Windows Longhorn zal, zo is de planning, plaatsvinden in het derde kwartaal van 2006.

nieuws: Eind juli release Windows Longhorn Beta 1

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Op dit moment is TechED bezig in A'dam. Verwacht vandaag meer info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

ben benieuwd, krijg rond dezelfde tijd me nieuwe computer afgeleverd en daar gaan dan meteen 3 OS op.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:05

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Erhnam schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:06:
Op dit moment is TechED bezig in A'dam. Verwacht vandaag meer info!
Ik heb al genoeg interessante dingen gehoord maar heb geen idee wat echt relevant is. Ik kijk met bijzondere aandacht omdat ik met een Windows 2000 omgeving zit die ik ASAP in 2006 wil migreren naar Lonhorn client en server. Hoewel dat beteeknt dat ik min of meer early adopter ga worden kijk ik er wel naar uit. Wat ik tot nu toe heb gezien aan innovaties en vooral aan de zorgvuldigheid waarmee Microsoft te werk gaat geeft me veel vertrouwen.

Waarom heb jij eigenlijk niet geantwoord in Microsoft Tech·Ed 2005 Europe (Amsterdam, 5-8 Juli) ? :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Even een berichtje over de nieuwe deployment methodes.

Installatie van Longhorn is image-gebasseerd. Images zitten in een nieuw formaat, de WIM-file. Over de Wimfile:
• Meerdere images in 1 file
• Incremental, een 2e image in de file bevat alleen het verschil tov. de eerste
• Compressie (vrij sterk)
• Bootable image (handig voor op bijv. DVD)
• Image is te manipuleren met de Explorer, bestanden toevoegen etc. is dus simpel
• Werkt ook met Windows 2000 en XP

De tool die je gebruikt voor het werken met WIM-files is ximage. Ximage is een commandline util waarmee je images kunt openen, mounten, etc.

De installatie van Longhorn is modulair.
• Toevoegen en verwijderen van componenten (drivers, patches, etc.) kan offline, zonder image installeren en opnieuw imagen
• Offline image customizing
• Voordeel: makkelijker testen
• Misschien wel het belangrijkste voordeel: talen zijn modulair toe te voegen (!), standaard zit in Longhorn niet 1 taal.

De tool voor het bouwen van de installatie is Setup Manager, de naam van deze tool zal anders zijn in de Gold versie.

Met bovenstaande veranderingen zou het dus mogelijk moeten zijn om te werken met 1 image voor alle werkplekken, wereldwijd. Ik ben benieuwd!

Voor online deployment is RIS uitgebreid tot Windows Deployment Services (WDS). Offline deployment kan dus via DVD of whatever.

Let op: niet al deze functionaliteit zal in Beta 1 zitten. In Beta 1 zit in ieder geval de WIM-file, image based setup en de tool ximage. In Beta 2 volgen WDS en de Setup Manager.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nice Jazzy, Longhorn wordt steeds beter als ik de features zo hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
screens van de (misschien) beta 1 build 5203!: (vandaag gemaakt en verschenen op internet, de screens dan he!)
http://www.neowin.net/for...view=findpost&p=586186508

EDIT:
het is een pre-beta1 (dus beta 1 word nog mooier!!)
heb ik gehoord van een officiele bron:

QUOTE(edgarf28 @ Jul 9 2005, 14:36)
Mx2, is this build after or before the beta 1 build??
*

Mx2:
Before.

[ Voor 63% gewijzigd door edgarf28 op 09-07-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

hier een mirror van de lokale server (t.net), andere sites laden zeer langzaam:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62156/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62155/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62154/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62153/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62152/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62151/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62150/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62149/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62148/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62147/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62146/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62145/thumb.png

[ Voor 3% gewijzigd door airliner op 09-07-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begon enthousiast te raken totdat ik belande bij het screenshot met Computer Management erop. Weer de oude 3.11 icons en de Windows 95 layout .. zo zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:23:
Ik begon enthousiast te raken totdat ik belande bij het screenshot met Computer Management erop. Weer de oude 3.11 icons en de Windows 95 layout .. zo zonde.
Waarom is dat jammer? Ik vind het juist gunstig vinden dat de beheersonderdelen (MMC in dit geval) er nog hetzelfde uitzien. Die dingen moeten juist op een vertrouwde manier werken vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:26:
[...]

Waarom is dat jammer? Ik vind het juist gunstig vinden dat de beheersonderdelen (MMC in dit geval) er nog hetzelfde uitzien. Die dingen moeten juist op een vertrouwde manier werken vind ik :)
Als er iets belangrijk is in GUI's is dat wel consistentie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
* DaannO Weet wat zijn nieuwe besturingssysteem gaat worden na xp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:30:
[...]

Als er iets belangrijk is in GUI's is dat wel consistentie. :)
Dan ben ik bang dat je wel meer tegen gaat vallen dan de MMC. Tenzij ze veel geleerd hebben van de alternatieve OS'en en het risico willen lopen dat niemand (= het voetvolk) straks nog iets kan vinden in Windows, zal het weer zo inconsistent zijn als het maar kan. Dat hoort erbij, denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mooie screenshots, alleen ben ik niet erg blij met de transparancy van de vensters... misschien wordt dan anders als ik 'm zelf heb... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk veranderen ze de oude icons zoals de XML icoon. :r
In windows XP zitten er ook nog tig icoontjes van windows 3.11 in, volgens een medewerker hadden ze er geen tijd meer voor om het te veranderen :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:23:
Dat de layout hetzelfde blijft is logisch - die voldoet en mensen kunnen hun weg erin vinden (niet voor niets heeft het 'nieuwe control panel' behoorlijk wat commentaar gehad terwijl het toch aan allerlei populaire 'regels' zoals task-based navigatie enzo voldoet).

Dat ze de icoontjes (nog :P ) niet geupdate hebben is idd een beetje jammer. Ik mag toch hopen dat ze niet weer diezelfde fout maken dat je straks opgerekte 16 kleuren icoontjes door je transparante Windowstjes heen ziet schijnen 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 10:26:
In windows XP zitten er ook nog tig icoontjes van windows 3.11 in, volgens een medewerker hadden ze er geen tijd meer voor om het te veranderen :X
Dan moet je XPize eens proberen (screenshot)
Zoals je ziet past het een heleboel pictogrammen en wizards van Windows XP of Server 2003 aan, zodat het nog meer XP wordt :)
Je kan XPize 3.2 installeren over een bestaande installatie of je kan het met XPize uAE 1.2 slipstreamen in je XP- of 2003-cd.

Hopelijk heeft Longhorn zelf al nieuwe pictogrammen, maar ik ben er zeker van dat dit gratis tooltje binnenkort ook een Longhorn-versie krijgt :)

Dit wou ik absoluut nog toevoegen ;) :
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/9813/voor8ya.th.gifAfbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/549/na7ps.th.gif
Voor en na XPize

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 22:01 . Reden: Screenshots toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow thnx :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm dat ziet er nice uit, ook maar eens proberen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:22:
[...]

Dan moet je XPize eens proberen (screenshot)
Zoals je ziet past het een heleboel pictogrammen en wizards van Windows XP of Server 2003 aan, zodat het nog meer XP wordt :)
Je kan XPize 3.2 installeren over een bestaande installatie of je kan het met XPize uAE 1.2 slipstreamen in je XP- of 2003-cd.

Hopelijk heeft Longhorn zelf al nieuwe pictogrammen, maar ik ben er zeker van dat dit gratis tooltje binnenkort ook een Longhorn-versie krijgt :)

Dit wou ik absoluut nog toevoegen ;) :
[afbeelding][afbeelding]
Voor en na XPize
wauwie heb het geinstallerd echt super mooi!! heel erg bedankt.. wel jammer dat er geen silver theme is zoals bij xp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:18:
[...]
wauwie heb het geinstallerd echt super mooi!! heel erg bedankt.. wel jammer dat er geen silver theme is zoals bij xp...
Da's misschien een mooie suggestie voor de makers van dit programma. Helaas is de officiële site (http://xpize.portraitofakite.com/index.php) van dit programma onlangs verhuisd naar http://xpero.msfn.org/ die nog onder constructie is. Maar je kan volgens mij ook suggesties doen op hun forum hoor.

Btw, dat thema is gebaseerd op het XP thema dat standaard in Windows XP Media Center Edition 2005 zit, enkel de wallpaper is iets anders. Zo ziet die van XP MCE 2005 eruit: http://www.etplanet.com/d...5%20Wallpaper/mcbliss.jpg
Helaas zit er geen Zilveren (of Olijfgroene ;)) thema's bij, dat zou wel leuk zijn moest MS die met Longhorn uitbrengen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:36:
[...]

Da's misschien een mooie suggestie voor de makers van dit programma. Helaas is de officiële site (http://xpize.portraitofakite.com/index.php) van dit programma onlangs verhuisd naar http://xpero.msfn.org/ die nog onder constructie is. Maar je kan volgens mij ook suggesties doen op hun forum hoor.

Btw, dat thema is gebaseerd op het XP thema dat standaard in Windows XP Media Center Edition 2005 zit, enkel de wallpaper is iets anders. Zo ziet die van XP MCE 2005 eruit: http://www.etplanet.com/d...5%20Wallpaper/mcbliss.jpg
Helaas zit er geen Zilveren (of Olijfgroene ;)) thema's bij, dat zou wel leuk zijn moest MS die met Longhorn uitbrengen :)
gaan we doen. ik hou de site wel even in de gaten. in iedergeval bedankt voor de tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Alex schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 00:10:
Nice Jazzy, Longhorn wordt steeds beter als ik de features zo hoor :)
Voor mij wordt Longhorn past interessant wanneer alle geschrapte features erin zitten, zoals WinFS & Microsoft Shell.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Hacku schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:47:
[...]

Voor mij wordt Longhorn past interessant wanneer alle geschrapte features erin zitten, zoals WinFS & Microsoft Shell.
Beetje nutteloze opmerking. De nieuwe shell komt er gewoon in.. Weet niet of je op het scripting gedeelte doelt of op het nieuwe uiterlijk maar dit komt er allemaal gewoon in.

Wat WinFS betreft komt MS met een precies soort gelijk systeem wat Apple of Beagle bijvoorbeeld heeft. Het enige wat ze niet doen is dit echt op FS niveau implementeren. Of je hier in de praktijk wat van merkt is echter nog maar de vraag. Het zal met name voor developers en toekomstige applicaties interessant zijn met WinFS te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er zijn een hoop aantal features geschrapt die er pas achteraf inkomen, dat bedoelde ik.
Zoek maar eens

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Hacku schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:47:
Monad is al in pre-release te downloaden en te testen, jammer natuurlijk dat het misschien niet in Longhorn gaat komen aangezien het de bruikbaarheid voor bv. loginscripts daarmee wat omlaag haalt, maar dat zien we dan wel weer - als je het voor Longhorn wilt gebruiken kan je het op dat moment gebruiken :)

Veel van de features die mensen met WinFS associeerden zijn al beschikbaar in MSN Desktop Search :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Hacku schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:16:
Er zijn een hoop aantal features geschrapt die er pas achteraf inkomen, dat bedoelde ik.
Zoek maar eens
Ik blijf het toch een beetje nutteloos vinden, wat je nu zegt. Longhorn zit boordevol nieuwe features en heeft op veel gebieden voordelen tov. eerdere versies en concurrende producten. Ik schreef net nog een heel epistel over de nieuwe manier van deployment.

Wat is nou het probleem met die uitgestelde functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Natuurlijk, ik zei dan ook niet dat Longhorn slecht is, ik had gewoon graag alles in één keer erin gezien. Niet meer niet minder :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Hacku schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:11:
Natuurlijk, ik zei dan ook niet dat Longhorn slecht is, ik had gewoon graag alles in één keer erin gezien. Niet meer niet minder :)
Ik ook - het is ook wat jammer dat ze en features eruit halen en het zo lang duurt dat ze het OS releasen dat betekent dat er behoorlijk wat fout gegaan is qua planning, meestal laat je maar een van de twee vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
According to my sources at Microsoft, the software giant has set its sights on July 27, 2005 as the release date for Longhorn Beta 1, though obviously that date could slip if the company is unable to hit internal bug requirements. The current escrow build for Longhorn Beta 1 is 5101, a few builds older than build 5103, the current internal build in the Beta 1 fork.

As reported previously, Microsoft recently forked the Longhorn build process to segregate Beta 1 code check-ins from the post-Beta 1 (or what we can think of as the Beta 2) code path. Recent leaks of Longhorn builds are from the Beta 2 code path, but we can expect them to be quickly eclipsed by the Beta 1 code base as Microsoft makes that milestone widely available.

As far as the Beta 1 schedule goes, Microsoft's test teams are required to complete testing by July 22, but they need to achieve the "0 active bug" designation in order to ship Beta 1. On Monday, there were 123 active bugs in the Beta 1 fork. That number had dropped to 86 by Tuesday.

Source: http://www.windowsitpro.c...eID/47013/47013.html?Ad=1
ik kwam dit tegen vandaag op internet (vrij recent artikeltje, 11-07)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Nieuws van WWPC 2005:

Onder zie je een screenshot van de 50xx reeks, namelijk 5086.

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/longhorn/WWPC2005_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/longhorn/Longhorn_5086_001.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 13-07-2005 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

elevator schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 08:48:
[...]

Ik ook - het is ook wat jammer dat ze en features eruit halen en het zo lang duurt dat ze het OS releasen dat betekent dat er behoorlijk wat fout gegaan is qua planning, meestal laat je maar een van de twee vallen :P
Er is inderdaad heel wat fout gegaan met de planning maar het is maar de vraag of dat een slecht ding is. Tijdens de ontwikkeling van Longhorn is er een belangrijke wijziging van prioriteiten doorgevoerd binnen Microsoft. Namelijk dat veiligheid prio 1 moet zijn. Daardoor zijn veel programmeurs ingezet op het controleren en waar nodig herschrijven van bestaande code. Hetzelfde voor de ontwikkelteams voor nieuwe functionaliteit.

Het is dus waar dat de planning aangepast is en dat er features zijn uitgesteld, maar overall zeg ik dat dit een goed ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27

FutureCow

(C) FutureCow

Zit er in de Beta die uitkomt ook al een vernieuwde MCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

DIt was mijn Longhorn theme in begin 2004 ofzo..probeer et nu weer na te maken..maar lukt me nie meer echt..ehe..
Afbeeldingslocatie: http://img306.imageshack.us/img306/8925/longhornytheme3xa.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 16-07-2005 15:29 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 10-08 11:36
zal de lonhorn beta ook 64bit ondersteunen? , kan de keuze worden gemaakt tusse 32 en 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

FutureCow schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:16:
Zit er in de Beta die uitkomt ook al een vernieuwde MCE?
Beta 1 is er alleen in de Premium editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12
BlowFish schreef op zondag 17 juli 2005 @ 01:48:
zal de lonhorn beta ook 64bit ondersteunen? , kan de keuze worden gemaakt tusse 32 en 64 bit?
Longhorn zal geloof ik primair in 64bit geschreven worden, en een 32bit versie zal ook gemaakt worden (gelijktijdig dacht ik) een beetje omgekeer zoals ze met XP gedaan hebben niet 32 -> 64, maar 64 -> 32

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 07:39:
Nieuws van WWPC 2005:

Onder zie je een screenshot van de 50xx reeks, namelijk 5086.

[afbeelding]

[afbeelding]
Screenshots zien er verder allemaal mooi uit, maar dat zwart vind ik echt verschrikkelijk. Verder waren hier een tijdje geleden screenshots van de GUI van Longhorn die veeeel mooier waren, echt nog mooier dan OSX! Alleen die zijn jammergenoeg offline gehaald, waarom weet ik niet\

Zie deze post [rml]Erhnam in "[ Longhorn] Het grote Longhorn Topic"[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 11:24

RicX

Het leven is geen ponypark

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:50:
Screenshots zien er verder allemaal mooi uit, maar dat zwart vind ik echt verschrikkelijk. Verder waren hier een tijdje geleden screenshots van de GUI van Longhorn die veeeel mooier waren, echt nog mooier dan OSX! Alleen die zijn jammergenoeg offline gehaald, waarom weet ik niet\

Zie deze post [rml]Erhnam in "[ Longhorn] Het grote Longhorn Topic"[/rml]
dit komt omdat microsoft tegen de site die deze plaatjes publiceerde (winsupersite.com) had gezegd dat ze zouden sue-en als ze die plaatjes niet weg haalden....

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey kan iemand mij helpen, ik heb nu build 5048 op m`n laptop gezet maar mijn realtek hda drivers werken niet, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RicX schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:12:
[...]

dit komt omdat microsoft tegen de site die deze plaatjes publiceerde (winsupersite.com) had gezegd dat ze zouden sue-en als ze die plaatjes niet weg haalden....
maar denk je dat longhorn daadwerkelijk zo mooi gaat worden uiteindelijk, dat zou echt waanzinnig zijn :P Echt jammer dat ze niet gepubliceerd mogen worden, wat zou dat betekenen... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Laatst online: 16-08 09:37
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:53:
Hey kan iemand mij helpen, ik heb nu build 5048 op m`n laptop gezet maar mijn realtek hda drivers werken niet, iemand een idee?
Je zou de driver van windows server 2003 SP1 kunnen proberen, dat schijnt meestal te werken. Maar eigenlijk is dit topic alleen voor ervaringen, niet voor problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 12-07 18:27
Vanmiddag dan geprobeerd Longhorn te installeren. Ik kwam tot dat scherm waar staat dat dat ruim een uur kan duren, maar na bijna twee uur heb ik het afgebroken, ik wil nog wel gewoon mijn pc gebruiken :P
Ik ga vannacht de installatie gewoon opnieuw doen, en dan mag hij gezellig de hele nacht doen whatever it is dat zo lang duurt, ik zie 's morgens (hopelijk :P) het resultaat wel.

on a side note: kent iemand een (liefst gratis) programma waarmee je in windows XP de border (menu's etc) transparant kunt maken zoals te zien is op de laatste screenshots? Ik wil dus niet de hele windows transparant hebben, alleen de borders. Ik vind dat er toch wel erg gelikt uitzien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Had ik al gezegd dat we liever geen vragen willen in dit topic? Het staat natuurlijk in de topic waarschuwing boven elke quick reply en boven het Reply scherm, maar misschien dat je het nog niet gezien had ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 12-07 18:27
elevator schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:42:
Had ik al gezegd dat we liever geen vragen willen in dit topic?
Moet ik hier op antwoorden? :P (shit, did it again :/ )

Maar het was toch als side note naast de oorspronkelijke post over mijn ervaring met longhorn, welke ontopic was ;)
En om daar nou een heel nieuwe thread voor te openen? (of heb ik een bepaald topic over het hoofd gezien :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op zondag 17 juli 2005 @ 09:44:
[...]

Longhorn zal geloof ik primair in 64bit geschreven worden, en een 32bit versie zal ook gemaakt worden (gelijktijdig dacht ik) een beetje omgekeer zoals ze met XP gedaan hebben niet 32 -> 64, maar 64 -> 32
Ik hoop dat ze het gelijktijdig doen anders dan zitten er toch verschillen in (bijv de versie van de kernel). Net zoals nu het geval is met Win xp (=5.1 kernel) en xp-64(=5.2 kernel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Mijn uitnodiging ontvangen ;)

Dear Microsoft Beta Tester,

We are pleased to offer you an early preview of Windows, Code-Name "Longhorn,"
by extending this invitation to join the Longhorn beta program. Your
participation is completely voluntary. Longhorn Beta Program participants will
preview software for the next generation of Windows as well as Internet Explorer
7 for Windows XP and Windows Server 2003. If you choose to participate you will
have the opportunity to provide Microsoft with feedback as we continue work on
these exciting new releases.
What is Windows Code-Name "Longhorn"?
The next version of Windows, Code-Name "Longhorn," promises to be the most
secure and intuitive Windows release to date. It delivers on the promise of
allowing people to use their computers more effectively and confidently to
achieve their goals and pursue their passions. It offers new tools to help
protect the integrity of your system and your information, easier ways to find,
visualize and organize your information, and provides better integration across
applications, devices and systems.

Longhorn will provide advancements in the following key areas:

· A strong focus on the fundamentals of the operating system, including
advancements in reliability, performance, deployment, and ease of use.
· Major improvements to help PC users to work smarter and provide
exciting new experiences for home users.
· The next-generation developer platform to make it easier for
developers to create breakthrough applications.

What you can expect if you choose to participate:

You will be notified by email this summer when the software becomes available to
test. The beta software will be available via download. If you elect to receive
mailed releases, only major milestone releases (Beta1, Beta 2, etc) will be sent
to you.

Participants can expect access to Windows, Windows Server, the Windows Driver
Kit the Platform Software Development Kit as well as Internet Explorer 7 for
Windows XP and Windows Server 2003. We may make other software available as
well, and it's important to note that some of the above software may not be
available immediately after the program gets underway.

If you choose to participate, we ask that you install the software once it is
received. At a minimum we ask that you provide us feedback about your experience
by reporting bugs that you encounter. We have other activities planned such as
private discussion groups, online chats and chances for you to help the Windows
development team test some of the new Longhorn features. More details on these
will follow if you choose to join the beta. If you are currently a tester on
BetaPlace or WindowsBeta, make sure to log into Microsoft Connect with the same
Passport credentials (email address and password) that you use there.
Once you enter your Invitation ID and reach the My Participation page, the link
to the Longhorn content will be near the top of the page. Please do not select
Decline Participation unless you have decided you really don't want to
participate.

Please note: there are no downloads or product keys available at this time. You
will be contacted regarding the availability of these items when they become
available.

To accept this invitation and become a member of this program, please follow
these steps:

1) Use your Internet connection to visit our Web site at
http://connect.microsoft.com.

2) Click on "Invitations" on the left-side menu.

3) You will need to sign in using a valid Passport and register with Microsoft
Connect before you can continue to the "Invitations" page. If you have already
registered with Microsoft Connect, you can simply sign in.

4) Enter your Invitation ID in the blank.

Your invitation ID is: XXX-XXXX-XXXX

It's important to note the above ID needs to be typed exactly as shown. If you
receive an error please be sure to check that when you enter the invitation ID
you do not include any extra spaces at the end. The easiest way to avoid this
is the type the ID, and not use cut & paste. We are working to resolve this
problem but until then the invitation ID needs to be entered with no 'trailing
space'.
5) Click "Go."

Now, please follow the steps shown to you by that program to become an active
participant. (You may be asked to take a survey, or complete other activities.)

To report a problem or to ask a question, please visit the "Contact Us" page
(linked to at the bottom of every page).

Thank-you for your participation, and we look forward to hearing from you!
Sincerely,
The Windows Product Team

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn. De discussie over hoe je de laatste beta illegaal kan verkrijgen is niet nodig.

Voor specifieke problemen mag je een apart topic openen!

Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu zonder verdere waarschuwing verwijderd.