[Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn)*

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.359 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ff voor de duidelijkheid:

beta 1 komt in mei/juni uit...

máár!,
volgende week is WinHEC, en dan komt er een nieuwe (laatste alpha) build uit (dus een soort pre-beta 1).
deze lekt natuurlijk uit, via internet.

die winHEC is van 25 tot 27 april, dus in de volgende week, moeten we een nieuwe build kunnen uit proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 17:00
Es kijken of ik die wel gewoon kan draaien met mijn SATA schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er zeer goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Hmm ze hebben die achterlijke sidebar er weer uit gesloopt?
Weblogje trouwens: http://www.neowin.net/events/index.php?cat=4
Daar staan de screenies die hierboven getoond worden ook.

Meer op WinBeta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Heb nog wat meer screenshots van verschillende sites bij elkaar verzameld:

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/longhorn/allprograms.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/longhorn/installHD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/longhorn/indexing.jpg

Zie hier alle screenshots bij elkaar in een album!

http://www.strengholt-online.nl/longhorn/index.html

[ Voor 23% gewijzigd door Erhnam op 25-04-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-07 08:15

MrSleeves

You'll thank me later.

Het ziet er allemaal wel heel gelikt uit. :)
Ik denk dat ik mijn PC maar tegelijk upgrade met een Longhorn-installatie (zal ook wel nodig zijn tegen die tijd).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Wat ik tot nu toe aan screenshots heb gezien vind ik zwaar tegenvallen. Misschien veranderd dat er als er wat registery hacks worden gevonden waardoor toch de nodige eye candi geactiveerd kan worden. Uiteraard wacht ik met oordelen als Winhec helemaal voorbij is maar zoals ik het nu zie is het toch meer 'under the hood'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:28:Ik mag hopen van niet - de 'oude' Unix file rechten zijn namelijk 1000 keer inflexibeler dan het permissie systeem dat NTFS nu kent ;)

Het is niet voor niks dat Linuxen naar een vergelijkbaar systeem zijn overgegaan in recentere versies (ALC's) - Windows van ACL's naar permissies terug laten gaan zou een grote stap terug zijn :)
de acl's zijn inderdaad heel wat beter. langs de andere kant is het bv. wel niet zo eenvoudig een non-execute permissie te realiseren in windows - ten minste niet zonder een aantal minder interessante neveneffecten, en bovendien zijn de security settings niet zo discretionair als de windows interface op het eerste zicht laat blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erhnam schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:54:
Wat ik tot nu toe aan screenshots heb gezien vind ik zwaar tegenvallen. Misschien veranderd dat er als er wat registery hacks worden gevonden waardoor toch de nodige eye candi geactiveerd kan worden. Uiteraard wacht ik met oordelen als Winhec helemaal voorbij is maar zoals ik het nu zie is het toch meer 'under the hood'.
Nou, ik weet niet of je de Avalon demo hebt gezien (wel even vooruit spoelen, is veel blabla), maar dat zag er echt wel zeer mooi uit, alles vector-based, 3D-bewegende icoontjes, mooi gebruik van transparancy en masks enzo.
Ernstig geil :)

Overigens duurt het nog anderhalf jaar tot het uitkomt, en kan er nog vanalles veranderen :)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 25-04-2005 11:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

anandus schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:45:
[...]
Nou, ik weet niet of je de Avalon demo hebt gezien (ergens vorige week), maar dat zag er echt wel zeer mooi uit, alles vector-based, 3D-bewegende icoontjes, mooi gebruik van transparancy en masks enzo.

Ernstig geil :)
Waar heb je dat gezien? en heb je daar toevallig nog een filmpje van. Ben wel benieuwd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:46:
[...]

Waar heb je dat gezien? en heb je daar toevallig nog een filmpje van. Ben wel benieuwd :9~
Zie edit :)

Overigens gaat het over de Avalon, en niet persé hoe de GUI van Longhorn wordt. Maar de mogelijkheden worden wel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:42:
de acl's zijn inderdaad heel wat beter. langs de andere kant is het bv. wel niet zo eenvoudig een non-execute permissie te realiseren in windows - ten minste niet zonder een aantal minder interessante neveneffecten
Deny op 'Execute' is in XP (en 2000 ook dacht ik) gewoon een permissie in de acl's - welke side-effects bedoel je dan? :)
en bovendien zijn de security settings niet zo discretionair als de windows interface op het eerste zicht laat blijken.
Het is een bijzonder krachtige feature - en dus moeilijk in een UI samen te pakken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:42:
[...]
de acl's zijn inderdaad heel wat beter. langs de andere kant is het bv. wel niet zo eenvoudig een non-execute permissie te realiseren in windows - ten minste niet zonder een aantal minder interessante neveneffecten, en bovendien zijn de security settings niet zo discretionair als de windows interface op het eerste zicht laat blijken.
BTW krijgt NTFS ook een update en worden rechten zoals wij die onder UNIX kennen ook mogelijk. MS heeft toegegeven dat dit onder UNIX soepeler werkt en heeft beloofd in Longhorn het nodige te zullen aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Heb mijn homepage weer geupdate met een hele zooi nieuwe screenshots.. Allemaal afkomstig van WinHEC:

Het is een verzamelijk van verschillende sites!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:54:
Het klopt, deze versie is zonder Aero Glass User Interface uitgebracht. Het betreft vooral een developpers editie, en die bevat nog niet de goede UI, de volgende beta van Juni is als het goed is wel helemaal gelikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik al dan zwart echt niet stijlvol vind. Er stond hier een tijd geleden een screenshot die veeeel gelikter was, mooier nog dat OSX! Alleen die is blijkbaar door Microsoft offline gehaald. Hopelijk houden ze het niet bij dat zwart, of ze stoppen er gewoon wat in voor ieder wat wils :P....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:50:
[...]

Het klopt, deze versie is zonder Aero Glass User Interface uitgebracht. Het betreft vooral een developpers editie, en die bevat nog niet de goede UI, de volgende beta van Juni is als het goed is wel helemaal gelikt
Wat een gelul. Aero Glass zit er wel degelijk in, alleen je moet 'm even opstarten zoals in 4074.
Enige probleem is dat ie alleen met een bepaalde GeForce FX of een Radeon 9800 werkt.

Heb hier 5048 op mijn laptop draaien en kan Glass helaas niet draaien vanwege de Mobility 9700 die erin zit. Even wachten op een patch ervoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rb338 schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:10:
[...]

Wat een gelul. Aero Glass zit er wel degelijk in, alleen je moet 'm even opstarten zoals in 4074.
Enige probleem is dat ie alleen met een bepaalde GeForce FX of een Radeon 9800 werkt.

Heb hier 5048 op mijn laptop draaien en kan Glass helaas niet draaien vanwege de Mobility 9700 die erin zit. Even wachten op een patch ervoor :Y)
As for Longhorn, WinHEC attendees will get build 5048 of the product, which is billed as a Longhorn Developer Preview. This build doesn't include the advanced Longhorn UI elements--called Aero Glass and Aero Express--although a subset of the Aero UI will debut in Beta 1 this summer
http://www.windowsitpro.c.../Article/ArticleID/46160/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 15:46
Ik vind dat Longhorn maar mooier en mooier wordt, hopelijk kan mijn pc (Celeron 2 GHz, 512 MB RAM, 64 mb Geforce2 Mx 400, 240GB hdd) het aan...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:24:
Ik vind dat Longhorn maar mooier en mooier wordt, hopelijk kan mijn pc (Celeron 2 GHz, 512 MB RAM, 64 mb Geforce2 Mx 400, 240GB hdd) het aan...
In principe wordt Longhorn 64 bit, er zullen wel 32 bit versies uitkomen, maar je kunt er donder op zeggen dat je een 64 bit processor nodig hebt om het onderste uit de kan te halen.

Misschien ten overvloede:
Longhorn is now due in time for Holiday 2006

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:42:Deny op 'Execute' is in XP (en 2000 ook dacht ik) gewoon een permissie in de acl's - welke side-effects bedoel je dan? :)
wel de permissies traverse folder/execute zijn samengevoegd, de logica daarvan ontgaat me. iig, het gevolg is bv. met execute deny dat je geen bestanden kunt openen met de file open dialog, dubbelklikken in explorer gaat weer wel. een lijst samenstellen met te branden bestanden in nero vanuit een map met dergelijke beveiliging lukt ook niet, zonder foutmelding trouwens. ook voorkom je hiermee niet dat scripts ed toch uitgevoerd kunnen worden. m'n firefox downloadfolder is bv met deny execute ingesteld.
Het is een bijzonder krachtige feature - en dus moeilijk in een UI samen te pakken.. :)
Erhnam schreef-geparafraseerd:longhorn gaat zal ook flexibeler met permissies omgaan zoals unix
windows security is onvolledig toegankelijk via de gui maar bijzonder krachtig, als je een kenner aan het werk zou zien denk ik dat bij menige linux gebruikers de ogen uit de kassen zouden vallen. maar meer ontopic, wat ik vooral bij windows mis is een feature die automatisch voorstelt op een admin account over te gaan indien nodig. ik heb zo de indruk dat longhorn een admin account gaat gebruiken met afgeslankte rechten bij het gebruik van gewone programma's, maar op dit gebied niet de handigheid van linux zal bereiken. hiermee geeft ms trouwens bij mij een beetje de indruk dat ze het gevecht voor beperkte gebruiker als default een beetje opgeven, of op z'n minst op de verkeerde manier aangaan. ik had liever gezien dat ze de admin account - met uiteraard uitzondering voor het beheer van de pc - radikaal zouden afzweren, en wat niet werkt met beperkte account blootgesteld zou worden aan de kritiek die dergelijke programma's verdienen : rommel die absoluut te vermijden is (waaronder 99+% van de tegenwoordige games)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Vraag me dan serieus af wat er in deze build zit, heb namelijk diverse screenies/filmpjes gezien waar Aero enabled is. Helaas doet ie t dus niet op mijn Radeon Mobility 9700, anders zou ik 't ff laten zien.

Maar uiteraard is dit niet de uiteindelijke Aero Glass, 't zit er in elk geval wel in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mac Os X biedt al deze goodies al...Microsoft begint sloom te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:49

Nietzman

Woei!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:06:
Tja, what else is new.

Ik vraag me trouwens af waarom het voor Microsoft zo moeilijk is om die geintjes als Aero op oudere systemen te laten draaien? Tiger, de nieuwste OsX draait nog soepel op oude G3 iMacs van meer als vijf jaar oud, maar voor Longhorn heb je een beest van een systeem nodig.

En ik mag voor elke toekomstige Longhorngebruiker hopen dat er nog behoorlijk wat aan die GUI gewerkt word, want zeg nou zelf: Dit ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:00:
wel de permissies traverse folder/execute zijn samengevoegd, de logica daarvan ontgaat me. iig, het gevolg is bv. met execute deny dat je geen bestanden kunt openen met de file open dialog, dubbelklikken in explorer gaat weer wel. een lijst samenstellen met te branden bestanden in nero vanuit een map met dergelijke beveiliging lukt ook niet, zonder foutmelding trouwens. ook voorkom je hiermee niet dat scripts ed toch uitgevoerd kunnen worden. m'n firefox downloadfolder is bv met deny execute ingesteld.
Dat je geen bestanden kan openen van uit een file dialog - daar heb ik geen last van of ik begrijp je misschien verkeerd? :)

In ieder geval - ik creeer een file ('test.exe') met notepad, geef mezelf 'Deny Execute' rechten en start notepad op, File -> Open -> en open die file. Dat is voor mij geen enkel probleem?

Dat het scripts niet blokkeert is inderdaad vervelend maar technisch ook wel te verklaren denk ik - het zijn feitelijk namelijk geen executables, maar gewoon bestanden die gekoppeld zijn aan een ander programma ipv aan een subsystem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:06:
Tja, maar Apple heeft het ook bijzonder makkelijk, vind je niet? De hardware ervan staat compleet vast, dus ze kunnen zeer geoptimaliseerde software schrijven voor de hardware.
Kijk bijvoorbeeld naar de spelletjes op de X-Box, vergeleken met de PC-varianten zijn de systeemeisen vaak de helft, omdat het hypergeoptimaliseerd is op die bepaalde hardware-set. Met Apple idem.

Windows moet draaien op ongeveer elk mogelijke x86-combinatie die er ter wereld bestaat, en om dat allemaal compatible te maken is een heidens karwei, en ik denk dat een enorme hoeveelheid tijd en resources puur en alleen hierin gaat zitten.

Vraag me eigenlijk af of het niet mogelijk is, zoals geloof ik bij Linux kan (?), dat je speciaal voor je hardware gecompilede software krijgt, dus dat tijdens de installatie alles helemaal op je nforce/P4EE/Radeon/noem maar op combo optimaal neergezet wordt.
Blijft nog steeds het constante (backwards-)compatibiliteitsprobleem, maar nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Weer een update op mijn folder!

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/longhorn/winhec_tabletpc2_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/longhorn/winhec_tabletpc_14.jpg

Longhorn 5059 met Glass enabled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:49

Nietzman

Woei!

Hmm, vooral die back en forward knop in die browser komen bij mij enorm KDE/GNOMEerig over. Geen vooruitgang. Nouja, proof of concept he? :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe goed build 5059 draait? Qua drivers, en eventuele huidige apps enzo? :)

@Erhnam:
Hoe werkt de volgorde op jouw site? Is het op datum gesorteerd, op naam, of wat? :)

Ik blijf trouwens telkens MediaMania van Amazon.com zien in de demo''s enzo.
Weet iemand of dit meegeleverd wordt op Longhorn? :/ :?

Wat me ook opvalt, en ik hoop dat dit veranderd (maar aangezien ze ook nog IE6 gebruiken kan dat best), is dat Notepad, Calculator en Paint hetzelfde zijn als..euh.. win95 ofzo. En ook hoop dat ze daar ook verbeteringen in doorvoeren, zoals de uitstekende Open Source alternatieven Paint.NET en Notepad++, om maar eens even te noemen.

Of zullen ze juist vanwege Office enerzijds en monopoly-gedoe anderszijds deze programmaatjes zo simpel mogelijk houden?

[ Voor 69% gewijzigd door anandus op 26-04-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Hmm ik heb het nu voor elkaar gekregen om Glass aan te zetten op mijn laptopje.
Het is allemaal merkbaar trager, uiteraard, maar wel erg sjiek om te zien.
Helaas heb ik nog geen schaduwtjes achter mijn vensters, wat waarschijnlijk komt omdat ik geen 9800 heb.

Het enige wat ik moest doen was even de Radeon 9700 Family LDDM driver erop zetten in plaats van de Radeon Mobility 9700 drivers van ATi.

Screenshots op aanvraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
/me Aanvraag :P

Vertel tevens wat vooral opvalt aan Glass? En miniscule recensie van LH is wel gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
rb338 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:13:
Helaas heb ik nog geen schaduwtjes achter mijn vensters, wat waarschijnlijk komt omdat ik geen 9800 heb.

Het enige wat ik moest doen was even de Radeon 9700 Family LDDM driver erop zetten in plaats van de Radeon Mobility 9700 drivers van ATi.

Ik vraag een paar mooie screenshots aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
PSP9 had er geen zin in om zijn File, Edit, etc. menuutjes te laten zien in Longhorn dus heb helaas alleen via ctrl+S kunnen opslaan, waardoor de bestanden nogal groot zijn. Als iemand ze wat kan comprimeren (en evt mirroren, want ik vrees dat er nogal wat mensen gaan kijken :P) zou ik dat erg fijn vinden :)

PSP9 Setup bewegend
Task manager bewegend
My Computer / Startmenu
Control Panel / Startmenu

Als er specifieke wensen zijn hoor ik het wel :P

edit: JPG van gemaakt, PNG was iets te groot.

[ Voor 7% gewijzigd door rb338 op 26-04-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

rb338 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:44:
PSP9 had er geen zin in om zijn File, Edit, etc. menuutjes te laten zien in Longhorn dus heb helaas alleen via ctrl+S kunnen opslaan, waardoor de bestanden nogal groot zijn. Als iemand ze wat kan comprimeren (en evt mirroren, want ik vrees dat er nogal wat mensen gaan kijken :P) zou ik dat erg fijn vinden :)

PSP9 Setup bewegend (605 KB)
Task manager bewegend (1 MB)
My Computer / Startmenu (418 KB)
Control Panel / Startmenu (457 KB)

Als er specifieke wensen zijn hoor ik het wel :P
Kan je er ook filmpjes van maken? En hoe krijg je dit allemaal aan de praat? Ik ga het morgen ook maar even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:37:
[...]

Kan je er ook filmpjes van maken? En hoe krijg je dit allemaal aan de praat? Ik ga het morgen ook maar even testen.
Alstu :)
Here's how you can enable the DWM Effects in Longhorn Build 5048, bear in mind that results may vary depending on your hardware configuration smile.gif :

Go to start, Run, and type regedit
Browse to HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
Here, you will need to add two DWord keys: MILExplorer and MILDesktop, give them both a value of 1

---RESTART---

Now, whenever you want to start the DWM engine... do the following (you could make this a shortcut or batch file for quicker starting up each time smile.gif)

Go to Start, Run, and type cmd

In the command prompt window type cd\ .. this will take you to the root.
Then type cd windows\system32\ this will take you to the system32 dir.

When you are in the System32 directory, type the following:
rundll32.exe udwm.dll DwmClientStartup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Er zijn verschillende dingen die je moet/kan/niet moet doen:

Open een commandline, ga naar C:\Windows\System32 en typ:
rundll32.exe udwm.dll DwmClientStartup

Da's de "quick & dirty" manier die volgens mij software rendering gebruikt.

Als je het goed wil doen, open je regedit en maak je de volgende registry keys:
in HKLM>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>Explorer:
MILDesktop (DWORD 32bit) value: 1
MILExplorer (DWORD 32bit) value: 1

Na een reboot kun je dan via Start > Run (of vanaf commandline) het volgende programma runnen:
uxss.exe

Mocht je een foutmelding krijgen, dan kun je 2 dingen doen:
- een LDDM driver installeren (via je hardware control panel de driver updaten)
- een registry key maken die de hardware check uitschakelt:
in HKLM>Software>Microsoft>DWM (deze key eerst aanmaken)
EnableMachineCheck (DWORD 32bit) value: 0

Als je dan uxss.exe opstart krijg je een foutmelding, die moet je gewoon open laten cq. uit beeld slepen.

--

Als iemand trouwens kan vertellen hoe ik een filmpje van m'n desktop kan maken dan doe ik dat, kheb wat programma's bekeken maar die deden 't niet.

edit: kut brandalarm, moest naar buiten voordat ik op 'verstuur' kon klikken :+

[ Voor 8% gewijzigd door rb338 op 26-04-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

rb338 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:05:

<<knip>>

Als iemand trouwens kan vertellen hoe ik een filmpje van m'n desktop kan maken dan doe ik dat, kheb wat programma's bekeken maar die deden 't niet.
Gebruik anders je digicam oid. Het is wel een beetje gaar, maar zo krijgen we er wel een wat duidelijker beeld van wat het nou is.

[ Voor 60% gewijzigd door LoeiOrdinair op 26-04-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Filmpjes van Longhorn 5048:

Filmpje 1
Filmpje 2

Beiden gecodeerd met DivX Pro 5.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
rb338 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:40:
Filmpjes van Longhorn 5048:

Filmpje 1
Filmpje 2

Beiden gecodeerd met DivX Pro 5.2.1
Thanks d:)b
Nice hoor, maar zo te zien moet er heet een en ander nog geoptimaliseerd worden aan dat Aero. Maar ziet er wel leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Het werkt perfect, alleen die screen capture maakt het wat minder soepel en door de compressie zie je soms wat gekke dingen, maar 'in het echt' ziet het er perfect uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het werkt echt toppie! Alleen die error van dwm is een beetje vaag terwijl het wel werkt. Alleen sound en network doet het hier niet op hardware gebied :|. Het ergste vind ik nog wel dat sygate personal firewall niet werkt en al zeker niet firefox.

Xiled

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Install dus niet Kasperky op 5048, na reboot krijg je een fractie een BSOD te zien precies op t einde van booten en dan reset ie... eeuwige loop :P Kan weer gaan reinstalle denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:40
hm, jammer, ik krijg het niet aan het draaien op vmware, ga er toch echt mijn gezonde Xp install niet voor opofferen :+ Vooralsnog word ik al best een beetje enthausiast voor longhorn.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:11:
hm, jammer, ik krijg het niet aan het draaien op vmware, ga er toch echt mijn gezonde Xp install niet voor opofferen :+ Vooralsnog word ik al best een beetje enthausiast voor longhorn.
Installeer gewoon op een andere partitie of een andere schijf? Ik heb de setup vanop mijn tweede schijf gerund en geïnstalleerd op mijn derde schijf. Na de eerste reboot kan je netjes kiezen tussen XP en Longhorn (1 regeltje toegevoegd in boot.ini op je c:) en als je het wilt desinstalleren kan je mooi alle longhornmappen selecteren en verwijderen (en het regeltje in boot.ini). Al bij al een kleinere opoffering dan VMWare installeren.

Ik weet niet hoe het met 5048 zit, maar met 4074 heb ik na het opstarten reeds 550 MB verbruikt. Als ik daarbij wat standaard programma's open zit ik al gauw aan 800 MB, er mag dus wel wat aan het geheugenmanagement gedaan worden.

Ook al hebben PC's over twee jaar standaard 2 GB geheugen, als je de kleine verschillen tussen XP en Longhorn afweegt tegen het verschil in geheugengebruik lijkt me dat van Longhorn niet erg efficiënt. Mijn XP-versie heeft na het opstarten slechts 180 MB verbruikt, en dat met alle drivers.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff wat dingentjes van Paul Thurrott

Minimale systeemeisen voor Longhorn zijn naar beneden bijgesteld tot 1 GHz en 256 MB ram

De Sidebar is zo goed als zeker verleden tijd

Beta 1 komt uit op 30 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:35:
[...]
Ik weet niet hoe het met 5048 zit, maar met 4074 heb ik na het opstarten reeds 550 MB verbruikt. Als ik daarbij wat standaard programma's open zit ik al gauw aan 800 MB, er mag dus wel wat aan het geheugenmanagement gedaan worden.

Ook al hebben PC's over twee jaar standaard 2 GB geheugen, als je de kleine verschillen tussen XP en Longhorn afweegt tegen het verschil in geheugengebruik lijkt me dat van Longhorn niet erg efficiënt. Mijn XP-versie heeft na het opstarten slechts 180 MB verbruikt, en dat met alle drivers.
Ga nou maar geen conclusies trekken naar aanleiding van een beta of een nog vroegere versie. Er draait nog erg veel extra code mee in dat soort releases, dat er allemaal uit is in de final. Dit zijn echt zinloze opmerkingen wat dat betreft.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:44:
Ga nou maar geen conclusies trekken naar aanleiding van een beta of een nog vroegere versie. Er draait nog erg veel extra code mee in dat soort releases, dat er allemaal uit is in de final. Dit zijn echt zinloze opmerkingen wat dat betreft.
Het is de eerste keer dat ik een beta-os probeer en het viel me gewoon op. Ik weet wel dat er nog veel werk aan de winkel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beta-os
Correctie; pre-beta, deze build is nog niet eens beta; kun je nagaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weet niet of het eigenlijk goed staat hier, maar ik vermeld het lekker toch :P
Bill Gates heeft op de Windows Hardware Engineering Conference (WinHEC) 2005 bekend gemaakt dat de controllers die voor de Xbox 360 gebruikt gaan worden, ook gebruikt kunnen worden om games te spelen op een PC waarop Windows Longhorn geïnstalleerd staat. Zo kun je dus met dezelfde controller games spelen op zowel PC als console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 06:31

Nik

Hmmm, toch is 1GHz + 256 best wel goed te doen! Dan kan ik hem ook nog installen op mijn oude systeem...

Maar ik hoop dat ze inderdaad ook iets gaan doen aan het geheugenmanagement. Oke, ik kan er nu weinig van zeggen, maar kijk eens naar XP, die heeft de vreemde gewoonte om gewoon een vast percentage te pakken van je ram. Hoe meer ram je hebt, des te meer XP opslokt. Het liefste zou ik zien dat er bijvoorbeeld maar 64mb gebruikt gaat worden van je totale ram. Dat zou pas lekker zijn voor veel applicaties, games enzovoorts. Ik snap toch nog steeds niet waarom XP nu 40% van mijn ram gebruikt, ik heb alleen XP + 2 browser schermpjes, Dreamweaver, en Word open staan... Lijkt me toch niet dat dat zoveel moet gebruiken van mijn 512megs...

Dus voor Longhorn: Ram Tweaking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:29:Dat je geen bestanden kan openen van uit een file dialog - daar heb ik geen last van of ik begrijp je misschien verkeerd? :)

In ieder geval - ik creeer een file ('test.exe') met notepad, geef mezelf 'Deny Execute' rechten en start notepad op, File -> Open -> en open die file. Dat is voor mij geen enkel probleem?

Dat het scripts niet blokkeert is inderdaad vervelend maar technisch ook wel te verklaren denk ik - het zijn feitelijk namelijk geen executables, maar gewoon bestanden die gekoppeld zijn aan een ander programma ipv aan een subsystem.
ik kan vanuit zo'n folder geen ms-office documenten openen, behalve door erop te dubbelklikken. technisch gezien is het inderdaad volstrekt logisch dat scripts zo niet geblokkeerd kunnen worden, het zijn immers "documenten" van het scripting engine programma. ze werken echter wel een beetje zoals een executable, en hun uitwerking kan vaak nefast zijn voor de veiligheid van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wil hem niet installeren bij mij omdat ie bij het laden een loader fout geeft. ( foutmelding van windows. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wanneer je drivers voor een hd controller wilt laden. dan loopt de setup vast. dus dat gaat al niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom je aan longhorn beta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:40
officieel tester zijn, of via illegale wegen die hier niet besproken (mogen) worden.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Maverick schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:15:
[...]

officieel tester zijn, of via illegale wegen die hier niet besproken (mogen) worden.
Wat dacht je van: naar WinHEC gaan?
MSDN?

Er zijn genoeg manieren om eraan te komen, maar denk niet dat willemj naar WinHEC wil of een dure MSDN subscription gaan aanschaffen. Dus willemj, foei :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
nou heb ik geprobeerd longhorn te installeren via windows. als ie dan wat bestanden heeft gekopieerd en opnieuw opstart krijg ik het longhorn laad balkje. en dit eindigt dan in een bsod met 0x0000007B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk al eerder gevraagd maar ik kan het zo snel even niet vinden :)

Hoe enable ik alle mooie 3d goodies en effecten in de nieuwe 5048 versie? vind hem zo nog een beetje kaal en xp'erig :P
En de sidebar kan ik ook nergens meer vinden, is die er (eindelijk) uit gesloopt? :D

Ik had beter moeten lezen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door D3NN1S op 27-04-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij geeft hij dus aan als ik hem wil installeren vanaf de dvd : In Stub loader for Setup program is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:57:
Bij mij geeft hij dus aan als ik hem wil installeren vanaf de dvd : In Stub loader for Setup program is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

Hebben meer mensen hier last van?
Ja dat had ik ook... op de een of andere manier ligt dat aan de iso.
Heb je deze gebrand? zo ja laad de ISO eens in daemon tools en install hem dan eens dus niet via de CD.
Zo nee, heb je waarschijnlijk een verkeerde ISO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
D3NN1S schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:03:
[...]

Ja dat had ik ook... op de een of andere manier ligt dat aan de iso.
Heb je deze gebrand? zo ja laad de ISO eens in daemon tools en install hem dan eens dus niet via de CD.
Zo nee, heb je waarschijnlijk een verkeerde ISO :)
Gewoon in XP mounten en dan op een andere partitie installeren? Kan dat zomaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:09:
[...]

Gewoon in XP mounten en dan op een andere partitie installeren? Kan dat zomaar? :)
Worked for me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij komt via deamon tools inderdaad bij het begin van het setup, en dan gewoon gaan installeren en na het opstarten dvd erin??

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:20:
Hij komt via deamon tools inderdaad bij het begin van het setup, en dan gewoon gaan installeren en na het opstarten dvd erin??
Nee hoor is niet meer nodig :)

edit:
Ik heb zoals de instructies op de vorige pagina dat glass aangekregen :D ziet er opzich wel leuk uit.. maar meer dan een transparante bar bovenaan het scherm zie ik niet :? kan ik nog meer (3D) goodies gebruiken? en zo ja hoe?
Heb een ati AX800 btw, dus geen 9700 zoals gevraagd wordt

[ Voor 39% gewijzigd door D3NN1S op 27-04-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik zit nu al 1,5 uur naar dat suffe setupschermpje te kijken. Volgens mij klopt dat niet helemaal. Rebooten lijkt me ook niet echt een optie. Duurde dit bij iedereen zo lang? Lijkt me niet dat het aan mijn specs zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

LoeiOrdinair schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:39:
Ik zit nu al 1,5 uur naar dat suffe setupschermpje te kijken. Volgens mij klopt dat niet helemaal. Rebooten lijkt me ook niet echt een optie. Duurde dit bij iedereen zo lang? Lijkt me niet dat het aan mijn specs zal liggen.
Dat lijkt me idd niet helemaal goed...bij mij duurde de complete setup ongeveer 20 minuten....
Op een laptop met P4 2,8 Ghz met 768MB Ram en een 60Gb 5400RMP Schijfje...

Ziet er erg leuk uit allemaal... alleen lijk ik niet alle grafische opties te hebben die ik bij andere gezien heb.. zoals het tevoorschijn 'springen' van schermpjes... bij mij zijn ze er gewoon.. hoewel ze wel van zwart naar inhoud moeten opbouwen :/ verder heb wel transparante titel balken enzo...

Toevallig iets vergeten aan te zetten ofzo??

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Spike_wolf schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:44:
[...]

Dat lijkt me idd niet helemaal goed...bij mij duurde de complete setup ongeveer 20 minuten....
Op een laptop met P4 2,8 Ghz met 768MB Ram en een 60Gb 5400RMP Schijfje...

Ziet er erg leuk uit allemaal... alleen lijk ik niet alle grafische opties te hebben die ik bij andere gezien heb.. zoals het tevoorschijn 'springen' van schermpjes... bij mij zijn ze er gewoon.. hoewel ze wel van zwart naar inhoud moeten opbouwen :/ verder heb wel transparante titel balken enzo...

Toevallig iets vergeten aan te zetten ofzo??
je bent idd iets vergeten aan te zetten. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem dus via deamon tools geinstalled, en hij ging rebooten. Kom je daar in dat menu van welke versie je wilt kiezen en er stonden er 3 van longhorn, dus ik denk ik doe gewoon longhorn setup.
Maar daar zie je telkens een geel balkje die dan telkens opnieuw laadt.

Ben nu XP weer opnieuw aan het installen.

Maar als je hem dus via deamon tools laadt en installeert, en hij reboot hoef je niks te doen want hij is dan al klaar met installeren?

Dus gewoon longhorn ofzo kiezen en dan doet hij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

LoeiOrdinair schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:46:
[...]

Nee die heb ik wel aangezet zoals in die post.... daardoor kreeg ik wel de transparante titel balk... daarvoor was deze niet transparant.. :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:48:
Ik had hem dus via deamon tools geinstalled, en hij ging rebooten. Kom je daar in dat menu van welke versie je wilt kiezen en er stonden er 3 van longhorn, dus ik denk ik doe gewoon longhorn setup.

Maar als je hem dus via deamon tools laadt en installeert, en hij reboot hoef je niks te doen want hij is dan al klaar met installeren?

WTF! Hier ook dat probleem :| Hopen dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:46:
[...]

Maar werkt dit nu ALLEEN MAAR met een 9700? of ook met andere kaarten? want ik krijg het hier ook niet aan de praat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online

Ik heb hem gewoon gemount en daarna ging de setup lopen. de nodige info opgegeven (sernienummer/computernaam enzo) vervolgens gewacht... thats it. niet meer niet minder. ong. 45 minuten later stond longhorn voor het eerst op mn scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

D3NN1S schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:50:
[...]

Maar werkt dit nu ALLEEN MAAR met een 9700? of ook met andere kaarten? want ik krijg het hier ook niet aan de praat :)
oh wacht ff.. zoiets had ik idd hier ergens gelezen ja... just sliped my mind.... zal dus idd wel zo zijn, ik heb een Mobility Radeon 9000 IGP in m'n laptop... hier doet ie dat dus niet op... :/ jammer :P

Hij lijkt over het algemeen een beetje langzaam... ligt dat aan dit systeem of is dat bij iedereen zo?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar kwam er niet nadat hij de bestanden in XP had gekopieert en gereboot bij dat boot scherm waar meerdere windowsen staan?

Probeer het opnieuw maar dan gewoon zonder die dvd erin zodat hij gewoon meteen naar longhorn laadt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Even voor de duidelijkheid. Ik had het zelfde probleem bij dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/longhorn/setupreboot.jpg

Ik heb mijn pc opnieuw opgestart en toen via F8 save mode gestart. Dit werkte ook niet. Daarna weer een reboot en toen kwam ik weer bij dat scherm.

Er staat dat je via alt+tab en dan taskmgr de status kan zien. Dit werkt natuurlijk niet bij mij 8)7 Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
dat duurd gewoon heel lang. iedere keer laad hij dat balkje opnieuw. en op een gegeven moment is hij klaar. gewoon geduld hebben. dat hoort bij de setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus 3 keuzes om uit te kiezen
1 windows longhorn setup < -- daar werkte task manager wel
2 windows longhorn < -- niet geprobeert
3 pre longhorn ofzo < -- daar werkte task manager niet

Maar dat scherm kreeg ik dus ook, maar toen werd het hele scherm donker grijs en linksboven knippert - . Hoe lang moet je daar wachten?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:03:
Ik had dus 3 keuzes om uit te kiezen
1 windows longhorn setup < -- daar werkte task manager wel
2 windows longhorn < -- niet geprobeert
3 pre longhorn ofzo < -- daar werkte task manager niet

Maar dat scherm kreeg ik dus ook.
Ik heb dus voor optie 1 gekozen. en daarna een paar keer rebooten en nu zit ik weer in de setup van longhorn. Maar waarom zet je xp er weer opnieuw op? Je kan toch ook je boot.ini weer goed zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
pre longhorn. dan gaat ie naar je oude windows.
gewoon de eerste kiezen en blijven wachten. er staat niet voor niks het kan een uur duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar 1 hd van 15gb. Moet morgen even een van 40gb halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb nou aero aan staan. maar ik zie niet veel verschil. alleen dat de vensters schuin aankomen. en dat de titelbalk doorzichtig is. is dat alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Spacejam schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:08:
ik heb nou aero aan staan. maar ik zie niet veel verschil. alleen dat de vensters schuin aankomen. en dat de titelbalk doorzichtig is. is dat alles?
voor zover ik weet welja... mag k vragen welke video kaart je gebruikt?
(en zeg alstjeblieft niet een 9700 :P )

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Spacejam schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:08:
Hoe heb jij aero aangekregen en wat voor videokaart gebruik je? ik krijg dus elke keer dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.d3nn1s.nl/ati.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
6800LE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
en op wat voor manier heb jij het werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Op deze manier

en dan de register key invoeren die de hardware check uitschakelt. en dan geeft ie een windows error maar die moet je gewoon buiten beeld slepen. en dan werkt het.

[ Voor 12% gewijzigd door Avvd op 27-04-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Spacejam schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:16:
Op deze manier

en dan de register key invoeren die de hardware check uitschakelt. en dan geeft ie een windows error maar die moet je gewoon buiten beeld slepen. en dan werkt het.
Hmmpzz bij mij dus helaas niet :( ik krijg idd die error.. maar die mooi geanimeerde schermen krijg ik niet! moet ik daar nog iets speciaals voor aanzetten buiten die dingen in die beschrijving om?

Opgelost!! :D als je eerst die Rundll32 blahblah ellende doet dan werkt het niet.. zonder eerst dat rundll gedoe te doen werkt het wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door D3NN1S op 27-04-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik heb het nu idd ook werkend :)
moet alleen wel die error uit beeld slepen :+
Ziet er leuk uit... loopt alleen erg! schokkerig :? das wel weer jammer... maar blijft er leuk uit zien :)

[edit]

Hebben jullie trouwens ook dat als je uxss.exe aan hebt staan dat bij een gemaximaliseerd venster de titelbalk zwart met donerblauwe letters is?

[ Voor 30% gewijzigd door Spike_wolf op 27-04-2005 21:42 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Spike_wolf schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:31:

[edit]

Hebben jullie trouwens ook dat als je uxss.exe aan hebt staan dat bij een gemaximaliseerd venster de titelbalk zwart met donerblauwe letters is?
Yup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik wacht wel op de BETA want deze versie wil gewoon niet werken. Het duurt veel te lang en er is helemaal geen teken van leven te bekennen. Beetje vreemd.

Misschien dat ik het stiekem in een gekke bui nog via deamon probeer

kon het toch niet laten :+

[ Voor 10% gewijzigd door LoeiOrdinair op 27-04-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 15:46
Ik hoop trouwens wel dat de goede mensen bij Novell snel een Novell Client for Longhorn in elkaar zetten, die dan ook mooi integreert met het aanmeldscherm (dus i.p.v. een Novell client een logonscreen met iets meer knopjes, lijkt me erg mooi)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
bij mij loopt alles vloeiend.

wel athlon 64 3200+
1gb ram
6800le

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even voor de mensen die het misschien gemist hebben;

Microsoft heeft gebruikers van de WinHEC build verboden (in de EULA) om screenshots te publiceren. Dit komt doordat er nog ongepatenteerde onderdelen in deze build zitten, met name de user interface mbt ip beveiliging. E.e.a. schijnt het gevolg te zijn van het feit dat Microsoft de UI van XP Media Center Edition niet heeft gepatenteerd waardoor deze vrijelijk is nagemaakt door iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:30
rb338 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:13:

VOlgens mij heb ik wat gemist.
Maar waar haal ik die Radeon 9700 Family LDDM driver vandaan:S Met google kom ik nix verder!
Driver Updaten zou met windows update moeten(update driver, en dan yes this time check windows update...) nou da werkt dus nie

[ Voor 9% gewijzigd door Animal op 28-04-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem gister aaan staan tot 23:45 met dat scherm waar dat gele balkje telkens opnieuw begint, maar daarna kwam links boven een streepje te knipperen met een zwart beeld.
En daar deedt hij niks dus had hem maar uitgezet en zet hem nu dehele dag aan en hoop dat hij het vanmiddag doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn wat jullie betreft de systeemeisen om longhorn een beetje soepel te kunnen draaien? Ik weet dat het op dit moment lastig te zeggen is, maar een voorspelling van jullie heeft meer waarde dan mijn eigen voorspelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 08:01:
Wat zijn wat jullie betreft de systeemeisen om longhorn een beetje soepel te kunnen draaien? Ik weet dat het op dit moment lastig te zeggen is, maar een voorspelling van jullie heeft meer waarde dan mijn eigen voorspelling ;)
Ik denk dat het grootste probleem is dat je een ondersteunde videokaart moet hebben... een Radeon 9800 of een GeForce FX 5900.
Mijn laptop heeft een P4 2,8 en 768 MB ram met een 128MB Radeon mobility.,..... en hij loopt aardig schokkerig en sloom... er is mee te werken.. als ik de UXSS.exe uit heb staan.. (de effecten dus) als die aan staat dan is ie erg! langzaam...

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 28-04-2005 08:10 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Doet dat UXXS.exe nog meer dan alleen de ventertjes animeren? :)
Ik heb wel eens op wat screenshots gezien dat er een hele mooie schaduw achter de vensters viel e.d. of dat de vensters in 3d weggezet konden worden.
Is hier wat over bekend of dat ook in deze release kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 07:24:
Ik had hem gister aaan staan tot 23:45 met dat scherm waar dat gele balkje telkens opnieuw begint, maar daarna kwam links boven een streepje te knipperen met een zwart beeld.
En daar deedt hij niks dus had hem maar uitgezet en zet hem nu dehele dag aan en hoop dat hij het vanmiddag doet :P
Pff, wat een gedoe he. Ik heb hier het zelfde probleem. Bij mij staat hij nu de hele dag aan. Hoop dat het allemaal gelukt is als ik om 18.00uur weer thuis kom.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn. De discussie over hoe je de laatste beta illegaal kan verkrijgen is niet nodig.

Voor specifieke problemen mag je een apart topic openen!

Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu zonder verdere waarschuwing verwijderd.