Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Pagina: 1 2 3 4 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 last

Reageer Nieuw Topic
Igor-to-the-Home!
Reg. datum: 05 april 2003

quote:
Zhadum schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:50:
Ik heb geen ervaring met Z-4 maar over X-230 heb ik vaak gelzen dat de subfoower erg slecht is.
Zoals ik al schreef heb ik zelf ook al ervaring met de X-230, en heb geen problemen met de subwoofer. Ik ben dus vooral benieuwd naar het stroomverbruik van de Z4... Helaas laten reviews en gebruikerservaringen vrijwel nooit het stroomverbruik zien, en al helemaal niet als de set 'uit' staat (wat voor mij juist het belangrijkste is in dit geval).
Reg. datum: 26 april 2006

http://blog.scifi.com/tech/pics/logitech_z10.jpg

Dat scherm is raar, het reageert ook als mijn vinger er een halve 3 a 4 mm vanaf zit :D

Darx-Jordi wijzigde dit bericht 14-12-2007 21:25 (3%)

Reg. datum: 30 november 2007

Ik wil ook graag een nieuw 2.1 speakersetje kopen. Nu las ik dus over de z-2300 dat het geluid daar wat minder van is maar de bass het hele huis laat trillen. Nou wil ik dus wel een bass die gewoon lekker kan blazen maar niet overdreven, maar het moet wel zuiver blijven. Zal dan de z-4 een goeie keuze zijn? Ik las ook veel over de Klipsch promedia. Nu zijn deze wat moeilijker te vinden en vind ik ze ook qua design minder.

Waar het dus op neer komt. Ik wil gaan voor een setje wat vooral voor muziek gebruikt gaat worden. Warm klinkt, goeie bass heeft maar hij hoeft niet overdreven hard te kunnen. De prijs ligt dus rond de 100 euro. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Reg. datum: 11 februari 2004

quote:
Julien15 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:40:
Ik wil ook graag een nieuw 2.1 speakersetje kopen. Nu las ik dus over de z-2300 dat het geluid daar wat minder van is maar de bass het hele huis laat trillen. Nou wil ik dus wel een bass die gewoon lekker kan blazen maar niet overdreven, maar het moet wel zuiver blijven. Zal dan de z-4 een goeie keuze zijn? Ik las ook veel over de Klipsch promedia. Nu zijn deze wat moeilijker te vinden en vind ik ze ook qua design minder.

Waar het dus op neer komt. Ik wil gaan voor een setje wat vooral voor muziek gebruikt gaat worden. Warm klinkt, goeie bass heeft maar hij hoeft niet overdreven hard te kunnen. De prijs ligt dus rond de 100 euro. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb nu al een tijdje de Z4 en ik kan je 1 ding zeggen: koop hem O-)

Komt echt goed geluid uit, bass is gewoon normaal en goed. Ook is het handig dat je een koptelefoon kan aansluiten in de volumeregelaar. Vind ik vooral handig bij films kijken.

Anders moet je hier nog ff kijken voor een goede review:

http://tweakers.net/productreview/2707

Ja die review had ik al gelezen:)
Denk dat ik hem dan koop. Heb nu 5.1 maar het kan niet in de opstelling in deze kamer. Nuteloos dus en alleen maar een dradenboel. De Z4 heeft ook een zeer redelijke prijs, ik ga er dus voor :)

Reg. datum: 15 juli 2004

quote:
Julien15 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 02:46:
Ja die review had ik al gelezen:)
Denk dat ik hem dan koop. Heb nu 5.1 maar het kan niet in de opstelling in deze kamer. Nuteloos dus en alleen maar een dradenboel. De Z4 heeft ook een zeer redelijke prijs, ik ga er dus voor :)
Goede keuze imo. Heb het setje zelf ook, werkt volledig naar behoren. Dreunt zelfs nog door in de andere kamer >:)

Igor-to-the-Home!

@ Nicky, Tuinstoel,

Heeft een van jullie misschien een stroommeter waarmee het verbruik te meten is? Ik heb hieronder gevraagd of iemand dat kan, maar nog zonder succes helaas...

quote:
_ep schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:16:
@ Nicky, Tuinstoel,

Heeft een van jullie misschien een stroommeter waarmee het verbruik te meten is? Ik heb hieronder gevraagd of iemand dat kan, maar nog zonder succes helaas...
Sorry heb op dit moment geen stroommeter hier liggen en heb het behoorlijk druk met school :(
Vroege midlife-crisis
Reg. datum: 24 februari 2006

Heb zelf ook de Z-4 (geen stroommeter, dus sorry voor de persoon die daarom vroeg ;)) en kan het setje ook van harte aanraden. Ik had zelf voorheen de X-530 set (het grote broertje van de X-230 met zelfde prestaties maar dan 5.1) en het was voor mij een hele vooruitgang om naar de Z-4 over te gaan. De Z-4 klinkt voor mij gewoon veel beter. Waar de X-530 mij nog het 'goedkope' gevoel gaf, presenteerde de Z-4 een warm en vol geluid, wat te danken is aan de goed gebalanceerde toonweergave, waarbij vooral de middenhoge tonen goed uit de verf komen. Het prijsverschil tussen de X-230 en Z-4 is maar 30 euro, maar de prestaties liggen echt enorm uit elkaar.

As said had ik eerst ook een 5.1 set (de X-530), maar ik ben overgeschakeld naar 2.1 omdat 5.1 boxen leuk zijn maar dan alleen als je ze goed 'kwijt kan'. Ik kon dat op m'n slaapkamer niet en had dus weinig profijt van het 'surround' gevoel. De overgang naar de Z-4 was voor mij dan ook een vooruitgang, omdat het missen van de midden- en achterspeakers ruimschoots werd gecompenseerd door de betere kwaliteit van de Z-4.

Overigens heeft de Z-4 geen plopjes. En waar de volumeknop van de X-530 nog op de rechter frontspeaker zit (die zowaar omvalt als je de aan/uit knop wilt indrukken) en de bass zelfs op de subwoover zelf, heeft de Z-4 een handige controlpod met een grote draaiknop voor volume, een kleine voor je bass en een koptelefoon + line-in uitgang. En dat lijkt wellicht overbodig maar ik gebruik alle vier de functies frequent, omdat het simpelweg zo makkelijk kan. En ohja, de Z-4 ziet er natuurlijk ook gewoon strak uit. ;-)

Edit: Overigens is de sub van de Z-4 ook veel minder dominant en 'warmer' dan die van de X-530. Uit is dan ook echt uit en zacht is ook echt zacht.

Thijs_O wijzigde dit bericht 14-01-2008 17:42 (4%)
Reden: Info toegevoegd

Voorheen ook wel Thijs_O747

Mooi is zeker dat de sub ook echt UIT kan. Mijn creative setje die ik nu heb staat altijd met bass op min en dat is opzicht wel oke. Maar af en toe kan ik gewoon niet met bass luisteren en dan is uit wel handig :). Het lijkt me echt totaal niks als de knop op de sub zit. Morgen dan maar is bestellen:)

Wat ik me wel afvraag. Als mijn speakers (5.1) op 2.1 ingesteld staan op m'n geluidskaart klinkt het niet echt goed door 2 speakers, ze vervormen bij hoge volumes. Ik hoop dus dat de 2.1 speakers wat meer vermogen kunnen leveren. Het kan uiteraard ook aan mijn huidige speakers liggen;)

Reg. datum: 19 februari 2004

quote:
Richub schreef op maandag 18 september 2006 @ 03:33:
[...]

Als je de sub op 3 spikes zet (1 voor, 2 achter) dan is de bas veel strakker dan als hij gewoon zo op de vloer staat, zeker als je vloerbedekking hebt.
Waarom 3 i.p.v. 4? Een driepoot wiebelt nooit! ;)
Dit truukje werkt met alle subs en gewone vloerstaande speakers erg goed, btw.
Is er ook een mogelijkheid om er spikes onder te zetten welke je niet in de sub hoeft te draaien? Ik heb tot nog toe alleen maar van die "schroef" spikes gezien en dat wil ik niet.

Ik ga namelijk waarschijnlijk de Logitech Z-5500 aanschaffen, en mogt deze mij niet bevallen dan kan ik hem nog weer terug brengen. Maar dat kan natuurlijk niet als er al van die spikes in hebben gezeten.

Of heeft de Z-5500 niet zo'n rommelige bass?
Reg. datum: 14 maart 2002

quote:
dlm schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:40:
[...]

Is er ook een mogelijkheid om er spikes onder te zetten welke je niet in de sub hoeft te draaien? Ik heb tot nog toe alleen maar van die "schroef" spikes gezien en dat wil ik niet.
Er zijn genoeg spike setjes te krijgen die je of kunt plakken en op een schijfje staan of je hebt nog meer keuze dan alleen maar spikes, zoals speciaal ontwikkelde rubber demp schijven die je er gewoon onderzet. Heb zelf eens zo een setje gebruikt en het laat geen trillingen door, onder een paar Absolute2 speakers.

http://www1.nl2.conrad.co...rektSearch&~cookies=1

no frills
Reg. datum: 28 maart 2007

Ik heb een LOGITECH Z-2300 2.1 200W (SPK-LOG-Z2300), helaas gaat al een tijdje mijn linker speaker niet. Een geluidstest die ik uitvoerde, bevestigde mijn vermoeden. Ik kan me zelfs niet herrineren of deze ooit heeft gegaan, maar pas door een nieuwe opstelling kwam het probleem duidelijk aan bod. Dit speakersysteem heb ik nog niet eens een jaar, moet ik de verkoper of Logitech zelf contacteren?

IBM Z61m | Intel® CoreTM Duo Processor T2500 - 2.0 GHz | 3 GB DDR-RAM | ATI MOBILITY RADEON X1400 M54 / PCI Express x16 / 128MB GDDR1 | 100 GB HDD

Igor-to-the-Home!

quote:
KS1987 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:07:
Dit speakersysteem heb ik nog niet eens een jaar, moet ik de verkoper of Logitech zelf contacteren?
Garantie loopt altijd in principe eerst via de winkel waar je hem gekocht hebt. Dat is normaal voor alle partijen het makkelijkste. Als de winkel moeilijk doet, of het wel onder de fabrieksgarantie maar niet onder de winkelgarantie valt (bijvoorbeeld vaak tussen het eerste en tweede jaar in*) dan kun je vaak via de winkel ook wat regelen, maar soms moet je dan inderdaad rechtstreeks via de fabrikant gaan.

Ik zou zeggen: vraag het gewoon eens bij de winkel.

* Alhoewel je officieel waarschijnlijk recht hebt op langer dan 1 jaar garantie omdat dit soort spullen het (veel) langer hoort uit te houden kan het heel wat anders zijn om dat recht te halen...
Holy Cow! - F@H
Reg. datum: 02 november 2002

quote:
Darx-Jordi schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:25:
[afbeelding]

Dat scherm is raar, het reageert ook als mijn vinger er een halve 3 a 4 mm vanaf zit :D
Heb ik paar weken terug gekocht, ben ik erg blij mee. Geluid en bedienning is uitstekend.

"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."

Reg. datum: 30 december 2007

quote:
_ep schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:52:
Ik wil binnenkort een nieuwe 2.1 PC speakerset gaan aanschaffen, en ik zit te twijfelen tussen een X-230 (heb ik al 1tje, op zich goed tevreden over), en de Z4. De Z4 lijkt me iets mooier geluid geven (de bas kan wat minder hard, en hij heeft als ik de reviews die ik kan vinden goed begrijp een wat mooiere mid-range), maar omdat het gespecificeerd vermogen hoger ligt, ben ik bang dat hij meer stroom gaat verbruiken. En - al zal het verschil niet wereldschokkend zijn - stroomverbruik is een van de dingen die ik juist omlaag wil hebben...

Is er iemand die een Z4-set heeft, en kan meten wat deze speakerset verbruikt aan stroom (Watts)? Ik zou graag een meting hebben als de speakerset uitstaat, en ook als hij aan staat op een normaal luistervolume (dus niet hard).

Mijn ervaring is dat de meeste - in ieder geval wat oudere - speakersets ook als ze uitstaan vrijwel net zoveel stroom verbruiken als wanneer ze aan staan. Omdat ik niet zo heel veel luister is dat eigenlijk zonde. Aan de andere kant, als de Z4 zich wat 'moderner' gedraagt, zou het 'standby' (uit) verbruik misschien wel veel lager kunnen liggen?
tsja, ik had bijna dezelfde twijfel, en naar wat beluisteren ben ik met een gravity 2.1 xxl naar huis gegaan, aardig setje en de actieve sub is gewoon goed, en de fronts zijn makkelijk te vervangen mocht je wat anders willen hij kan aardig wat aan

Reg. datum: 21 december 2007

Komen er eigenlijk geen nieuwe speakers meer uit van Logitech die hun high end modellen vervangen? De meeste zijn al meer dan vier jaar op de markt...

En waarom heeft Logitech geen 7.1 setje?

Boe
Reg. datum: 02 augustus 2001

quote:
Addiction schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:13:
Komen er eigenlijk geen nieuwe speakers meer uit van Logitech die hun high end modellen vervangen? De meeste zijn al meer dan vier jaar op de markt...

En waarom heeft Logitech geen 7.1 setje?
omdat 7.1 niet echt aan slaat.
nagenoeg geen enkele dvd heeft 7.1 tracks en bijna geen enkele game ondersteunt 7.1 lijkt mij duidelijk.
en jah logitech heeft waarschijjnlijk door die plopjes (die nu op gelost zijn) een flinke duit mis gelopen op garantie setjes terug sturen en zo. dus de kans zit er goed in dat het wat langer duurt.

Shunt wijzigde dit bericht 24-01-2008 19:19 (18%)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Igor-to-the-Home!

quote:
_ep schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:34:
[...] Ik ben dus vooral benieuwd naar het stroomverbruik van de Z4 [...]
Nou, dan geef ik zelf uiteindelijk maar het antwoord op mijn vraag ;) Misschien dat iemand anders er wat aan heeft.

Als de speakers uit staan (knop op speaker of afstandsbediening) verbruikt zowel de X-230 set die ik al had, als de nieuwe Z-4 10-11 Watt. Als de speakers aan staan, verbruiken ze ook allebei 11-13 Watt, dus de conclusie is dat het verschil tussen deze twee sets qua stroomverbruik niet meetbaar is (met deze meter).

Wel geeft de Z-4 wat beter geluid. Ik ben geen audiofiel, en als ik er recht voor zit (zoals bedoeld) is het verschil klein*, maar als je er meer naast gaat zitten (of door de kamer loopt) blijft het geluid van de Z-4 wat beter qua hoge tonen, terwijl die op de X-230 juist veel meer gefocussed zijn recht vooruit.

Vooral als je de speakers dus niet ideaal neer kan zetten, of een beweeglijk type bent is de Z-4 in het voordeel.

* Kan zijn dat de Z-4 nog wat beter gaat worden na langer inspelen. Helemaal in het begin had ik het idee dat de middenrange een beetje ontbrak, maar na een paar uurtjes met de bas iets onder de midden-setting lijkt dat wel mee te vallen.
quote:
Addiction schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:13:
Dat is nou perceived obsolesence. Oftewel: De markt laat je geloven dat je nieuwe spullen nodig hebt terwijl dat niet zo is. Volgens mij verandert er de laatste jaren helemaal niet zo veel op gebied van geluidstechnologie en zijn voor verreweg de meeste mensen de huidige sets dus gewoon prima. In principe heeft het dus weinig toegevoegde waarde om nieuwe sets uit te brengen of te kopen in plaats van deze 'oude' :)
no frills
Reg. datum: 28 maart 2007

quote:
_ep schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:03:
[...]

Garantie loopt altijd in principe eerst via de winkel waar je hem gekocht hebt. Dat is normaal voor alle partijen het makkelijkste. Als de winkel moeilijk doet, of het wel onder de fabrieksgarantie maar niet onder de winkelgarantie valt (bijvoorbeeld vaak tussen het eerste en tweede jaar in*) dan kun je vaak via de winkel ook wat regelen, maar soms moet je dan inderdaad rechtstreeks via de fabrikant gaan.

Ik zou zeggen: vraag het gewoon eens bij de winkel.

* Alhoewel je officieel waarschijnlijk recht hebt op langer dan 1 jaar garantie omdat dit soort spullen het (veel) langer hoort uit te houden kan het heel wat anders zijn om dat recht te halen...
Ok, vriendelijk bedankt.

IBM Z61m | Intel® CoreTM Duo Processor T2500 - 2.0 GHz | 3 GB DDR-RAM | ATI MOBILITY RADEON X1400 M54 / PCI Express x16 / 128MB GDDR1 | 100 GB HDD

Reg. datum: 23 januari 2007

Is dit topic nog open? Ik kon iig geen nieuwe vinden..

Ik heb momenteel een z-2300 staan, maar ik vroeg me af of er voor dat geld momenteel iets beters te krijgen is. Ik heb nog niet alles uitgevogeld aan mijn z-2300, maar het geluid blijft naar mijn smaak bij sommige muziek wat dof.

Ik weet dat Klipsch promedia 2.1 erg goede setjes zijn, maar ie dingen zijn nauwelijks te krijgen in winkels. De creative megaworks 2.1 is ook niet meer te krijgen, en Altec lansing komt ook erg wisselend uit de reviews. Eigenlijk zijn er maar weinig sets te beluisteren op Creative / Logitech na in de winkels.

Heeft er iemand een goede tip?

Next
Reg. datum: 29 december 2001

Is dat plopjesprobleem nog niet verholpen bij de Logitech Z-4's die nu in de winkel liggen? Het lijken me verder goede 2.1 speakers voor de prijs. Ik gebruik nu nog een oude stereo om mijn computergeluid af te spelen en dat klinkt prima, maar de stereo is 13 jaar oud inmiddels en begint kuren te vertonen (geluid valt weg en contactspray verhelpt het niet altijd meer).

Ik zie dat er ook een Z4i en Z4e worden aangeboden. Zit daar nog verschil in?

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

quote:
Marzman schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:31:
Is dat plopjesprobleem nog niet verholpen bij de Logitech Z-4's die nu in de winkel liggen? Het lijken me verder goede 2.1 speakers voor de prijs. Ik gebruik nu nog een oude stereo om mijn computergeluid af te spelen en dat klinkt prima, maar de stereo is 13 jaar oud inmiddels en begint kuren te vertonen (geluid valt weg en contactspray verhelpt het niet altijd meer).

Ik zie dat er ook een Z4i en Z4e worden aangeboden. Zit daar nog verschil in?
Ik heb de Logitech Z4 nu al denk ik zo'n jaartje en ze werken gewoon goed en ik heb helemaal geen last van plopjes.

Verschil tussen de Z4i en Z4e is denk ik alleen dan de Z4e zwart is en de Z4i wit.
Three sixty five Seven fifty
Reg. datum: 23 september 2003

quote:
bear87 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:22:
Ik weet dat Klipsch promedia 2.1 erg goede setjes zijn, maar ie dingen zijn nauwelijks te krijgen in winkels. De creative megaworks 2.1 is ook niet meer te krijgen, en Altec lansing komt ook erg wisselend uit de reviews. Eigenlijk zijn er maar weinig sets te beluisteren op Creative / Logitech na in de winkels.

Heeft er iemand een goede tip?
De Acoustic Energy Aego M series. Ze zijn alleen net als de Klipsch set bijna nergens te verkrijgen. Ik ben er al een tijdje naar opzoek, ik wilde voor de Aego gaan, maar als de Promedia beter verkrijgbaar is dan vind ik het niet erg om te switchen.

"The essence of all slavery consists in taking the product of another's labor by force. It is immaterial whether this force is founded upon ownership of the slave or ownership of the money he must get to live"

musica musica
Reg. datum: 16 oktober 2002

Wat zijn nou de beste speakers voor <100 euro? logitech Z4 ? Heb hem in de Mediamarkt eens geluisterd en vond hem al redelijk klinken, maar vond dat hij niet erg hard kon op maximaal volume. Dit kan natuurlijk aan de mediamarkt zelf liggen, dus kan iemand me vertellen of hij een beetje hard kan en in hoeverre dit nog goed klinkt?

MuSeLive wijzigde dit bericht 11-04-2008 23:18 (69%)

Black Holes & Revelations

Pagina: 1 2 3 4 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: