Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
NaLiN schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:21:
Is er toevallig iemand die zowel de creative t20 als de logitech z-10 heeft beluisterd?
Ik ben op zoek naar een goeie 2.0 sound en dit logitech setje ziet er wel erg bruut uit.
Eingelijk heeft creative bij mij altijd een pre, maar voor die loooks van logitech wil ik wel een compromis sluiten ;)
Ik wil eigenlijk ook wel weten welke beter is. Ik vroeg mij ook af of je die Logitech Z-10 ook zonder USB kabel kan aansluiten en of die ook zonder die software werkt. Dus gewoon in de 3.5mm uitgang van de geluidskaart aansluiten.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

quote:
Dothan schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:54:
[...]

Ik wil eigenlijk ook wel weten welke beter is. Ik vroeg mij ook af of je die Logitech Z-10 ook zonder USB kabel kan aansluiten en of die ook zonder die software werkt. Dus gewoon in de 3.5mm uitgang van de geluidskaart aansluiten.
Ik heb die set
Het geluid is heerlijk
De software zelf stelt niks voor (plugin voor display)
Audio in is waardeloos helaas.
Als ik via een geluidskaart werkt dan heb ik vervorming in het laag zitten (ik heb een dts geluidskaart van zeer goeie kwalietijd )
Maar goed ik gebruik alleen maar audio voor muziek en films
Mijn dts kaart moet overgezet worden naar mijn media center.

Reg. datum: 20 augustus 2006

Ik had een vraag
Ik heb momenteel alleen een headset, de speedlink medusa 5.1.
Nou heb ik die aangesloten op mijn onboard geluidkaart en klinkt goed.
Nu ben ik op zoek naar een goede speaker set omdat ik minder gebruik ga maken van de microfoon voor teamspeak enzo en heb dus gekeken naar een goede speakersset rond de 100 euro
Heb de T7900 gezien wat naar mijn mening wel een goede set is maar weet niet of 7.1 overkill is.
Deze aansluitingen heb ik op mijn moederbord
Gigabyte GA-K8NE
is bij T7900 via SPDIF aan te sluiten en kan ik mijn headset en een speakerset tegelijk aangesloten hebben zonder extra spullen, zo niet welke spullen zijn er nodig
(ben niet zo thuis in de speakersetwereld)
Heb net even verder gelezen en achter gekomen dan 5.1 eigenlijk voldoende is voor mijn ruimte.
Iemand een goed 5.1 setje?

Napo wijzigde dit bericht 18-05-2007 20:53 (9%)

Wat is je maximum? Je zegt rond de ¤100, maar als ik jou was, zou ik toch nog even doorsparen voor een teufel-setje. Prijs/kwaliteit van die sets is echt super.
Logitech en creative hebben natuurlijk setjes van rond de ¤100 (vb Logitech X-540). Ik heb ze nog niet gehoord, dus ik ga hier geen mening geven over die set. Meestal is de kwaliteit van die goedkopere sets echter niet super. Ik zou ze eerst ergens proberen te beluisteren. Ben je tevreden, koop je gerust zo'n setje. Is het toch niet helemaal wat je wilt, dan zou ik nog even doorsparen en een teufel kopen. Je gaat het je niet beklagen.

no frills

Ik zoek een setup voor mijn "XBOX 360", een ondersteuning voor deze console is een must. Ondersteuning voor andere consoles als playstation is mooi meegenomen. Wat ook fijn zou zijn is bluetooth mogelijkheden, aangezien mijn notebook geen audiopoorten heeft naast die voor een headset en mic, maar wel bluetooth-functionaliteit. Dit liefst voor een economische prijs, ik heb al zelf wat rond gekeken maar met zo'n groot aanbod is enig advies welkom. Alvast bedankt!

UPDATE: momenteel zou ik gaan voor de Logitech Z-2300

KS1987 wijzigde dit bericht 19-05-2007 21:51 (5%)

IBM Z61m | Intel® CoreTM Duo Processor T2500 - 2.0 GHz | 3 GB DDR-RAM | ATI MOBILITY RADEON X1400 M54 / PCI Express x16 / 128MB GDDR1 | 100 GB HDD

Ik heb wat rond gekeken naar een nieuwe speakerset voor mijn pc. Mijn budget is ongeveer 200 euro. De set zal voornamelijk gebruikt worden voor games (warcraft3 en een enkele race game) daarnaast kijk ik ook vaak dvd's.

Nu leek de (al wat oudere) creative I-trigeu 5600 mij wel wat kwa uiterlijk maar gaat deze set nog wel mee met het huidige niveau?

Over teufel heb ik ook wel het een en ander gehoord maar ik koop toch liever binnen Nederland.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Voor de zoveelste keer: Teufel is ook (relabeld) in Nederland te verkrijgen!

^ Wat hij zegt.

Heb sinds 2 weken een Fatality FPS Champion kaart en wil graag een nieuwe speakerset kopen.

Nu twijfel ik tussen de Logitech 5500 en Creative Gigaworks S750.

De Logitech is c.a. ¤100,- goedkoper. Weet iemand wat de betere combinatie is met de Fatality ?

Voorkeur gaat een beetje uit naar de Logitech maar twijfel een beetje gezien het geen 7.1 is .....of is het wel uitbreidbaar tot 7.1 ???

En de plopjes zitten er toch niet meer in hoorde ik ?

stevemuller wijzigde dit bericht 30-05-2007 08:51 (11%)

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

De z-5500 heb ik ook op het oog en lees hier veel over "plopjes".

Maar wat moet ik mij hierbij voorstellen ?, Ik gebruik nu een goedkoop 2.1 setje op de TV (wat overigens prima geluid levert). Maar als deze wel aan het stroom hangt maar niet aan staat gaat ie na een paar minuten ineens heel hard "bonk,bonk,bonk...." (erg leuk effect in het donker :P)

Het is alweer een tijd geleden dat er in dit topic gepost is, maar goed even poging het weer opnieuw leven in te blazen.

Binnenkort heb ik een nieuwe comp. Deze wil ik helemaal compleet gaan maken met een nieuwe geluidskaart en nieuwe set speakers.

Nu zat ik als geluidskaart aan de Creative X-Fi welke variant weet ik nog niet precies, maar dat zal om het even zijn.

Dan de speakerset, dat wordt een heel ander verhaal. Laat ik voorop stellen dat geluidskwaliteit voor mij de belangrijkste drijfveer is. 7.1 of 5.1 maakt me niet zo heel erg veel uit. 7.1 heb ik op dit moment niet echt plek voor, maar misschien later wel. Neem aan dat ik gewoon twee speakers los kan koppelen en die eventueel later er weer aan kan koppelen.

De volgende speakerssets zijn in mij opgekomen.
Logitech Z5500
+ Inclusief Decoder
+ Minder duur als bijv de S750
- Mogelijke kans op 'plopjes'
- Zware bas
- Geluid van mindere kwaliteit ivm S750
- Alles bedraad

Logitech Z5450
+ Achterste speakers draadloos
+ Decoder
- Meer ruis door draadloze speakers en daardoor mindere geluidskwaliteit

Creative GigaWorks S750
+ Geluidskwaliteit
+ 7.1 dus eventueel voorbereid op toekomst
- Duur
- Geen decoder (wel optioneel, maar dat maakt het nog duurder)
- Alles bedraad

Teufel Concept F
+ Mooi design
+ Veel lovende testberichten
+ Niet zo heel erg duur
+ Extra line-in aansluiting op Subwoofer voor stereo geluid
- Geen decoder (wel optioneel maar maakt het weer een stuk duurder en geen line-in op decoder)
- Alles bedraad

Teufel Concept E Magnum Digital
+ Veel lovende berichten
+ Niet zo heel erg duur
+ Inclusief decoder
- Geen extra aansluiting voor line-in

Nu ik zo alles voor mezelf op een rijtje zet nijg ik meer naar de Concept E Magnum Digtal. De recencies zijn lovend, prijs is wel ok en er zit een decoder bij, maar mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar het design van de Concept F.

Misschien kan iemand anders er nog zijn of haar licht op schijnen en heeft iemand anders misschien nog punten die ik gemist heb.

If you do something, do it good.

Concept F is 5.1, Concept G is 7.1
Btw, Concept E is sinds kort ook in het zwart verkrijgbaar, misschien is dat beter dan het zilver?

ComBax wijzigde dit bericht 17-08-2007 14:18 (59%)

quote:
ComBax schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:18:
Concept F is 5.1, Concept G is 7.1
Btw, Concept E is sinds kort ook in het zwart verkrijgbaar, misschien is dat beter dan het zilver?
Je hebt helemaal gelijk, mijn fout.

If you do something, do it good.

Ik heb altijd een setje 2.0 TEAC PowerMax 120/2 gehad die op zich prima geluid geven maar er anno 2007 echt niet meer uitzien ('smokegray'). Was me nu aan het orienteren maar man wat een keuze ;)

Vooralsnog 1 vraag: Leuk dat 5.1 etc maar word je niet horrendol van de kabelellende? Ik heb niet zo'n zin in al die snoeren of zijn daar slimme oplossingen voor?

Ik ga me eerst maar eens wat verdiepen. Het wordt sowieso budget maar mijn eisen zijn dan ook niet zo hoog (zwart en kleine speakertjes, that's it).

Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!

quote:
Jazzper schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:17:
Ik heb altijd een setje 2.0 TEAC PowerMax 120/2 gehad die op zich prima geluid geven maar er anno 2007 echt niet meer uitzien ('smokegray'). Was me nu aan het orienteren maar man wat een keuze ;)

Vooralsnog 1 vraag: Leuk dat 5.1 etc maar word je niet horrendol van de kabelellende? Ik heb niet zo'n zin in al die snoeren of zijn daar slimme oplossingen voor?

Ik ga me eerst maar eens wat verdiepen. Het wordt sowieso budget maar mijn eisen zijn dan ook niet zo hoog (zwart en kleine speakertjes, that's it).
Tja als het voor film en audio en je wilt geen sub hebben
Dan is een logotech z10 echt iets voor jouw.
Je heb ook een creative maar daar vind ik de laag minder gecontroleert
De logitech heeft ook geen bass pipe in zitten.
Er zitten ook 2versterkers in en speakers zijn via bi/wire aangesloten
Eigen audio input via usb dus ook geen geluidskaart meer nodig. (line in zit er ook op)
En het werkt echt goed ook op zeer hoge volume blijft het geluid zuiver.
En de bass is zeker aanwezig in die kleine dingen.
Oke het kost wel geld maar ik heb echt geen spijt van het bedrag gehad en luister elke dag nog steets naar geluid zonder dat ik er moe van hoort.

Ja die zijn prachtig! Maarre... ruim boven mijn budget ;) Ik dacht meer aan 25-50 euro. Kom ik eerder bij 2.0/2.1 uit dan 5.1, i know. Ik ben geen audiopurist en films kijk ik meestal op de tv/stereo. Het is voor mp3tjes en games met name. Ik dacht aan

Logitech X-140, X210, X240
Creative Inspire 280, T3100, I-Trigue 2200
Philips SPA 2300, SPA 3200

Beetje die categorieen. Je hebt van Sweex volgens mij wel goedkoper meer, maar ik heb 1 ervaring met Sweex speakers en die was om te janken.

Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!

quote:
Jazzper schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:47:
Ja die zijn prachtig! Maarre... ruim boven mijn budget ;) Ik dacht meer aan 25-50 euro. Kom ik eerder bij 2.0/2.1 uit dan 5.1, i know. Ik ben geen audiopurist en films kijk ik meestal op de tv/stereo. Het is voor mp3tjes en games met name. Ik dacht aan

Logitech X-140, X210, X240
Creative Inspire 280, T3100, I-Trigue 2200
Philips SPA 2300, SPA 3200

Beetje die categorieen. Je hebt van Sweex volgens mij wel goedkoper meer, maar ik heb 1 ervaring met Sweex speakers en die was om te janken.
Ik dacht het zelf als jij toen mijn oude creative set 2,1 kapot is gegaan.
Ik heb er toch even door gespaart om lekker bij de pc van muziek te kunnen genieten.
Ik heb die van mijn voor 80euro gekocht nieuwe in doos. (aanbieding)

Als ik echt van de muziek wil genieten dan zet ik mijn denon versterker met me bi/wire speakers wel aan.
Maar je doet er zo lang mee voordat je pc speaker verrot gaat dat ik liever iest langer spaart voor een zeer goeie set dan ik iets koopt wat minder en tot ergens brengt.
Tenslotte de speakers kunnen met gemak 5jaar mee dus die 40euro meer er voor te betalen vind ik dan niet erg.

Ik ben ook op zoek naar een speakerset en het gaat eigenlijk tussen twee setjes. Ik ben niet echt een audiofiel, dus ik hoef geen topkwaliteit. Het zal worden gebrukt voor het zeldzame gamen en af en toe en filmpje. Het moet een goed setje zijn maar het hoeft niet al te gek te worden natuurlijk. Ik richt me exclusief op 2.1 trouwens, geen 5.1 setje dus.
Ik probeer een keuze te maken tussen de Logitech Z-4 en de Creative I-Trigue 3330, allebei zo'n beetje in dezelfde categorie dus. Een vriend heeft het setje van Creative, en ik vind het erg goed klinken, maar helaas heb ik de Logitech nergens kunnen beluisteren. MM heeft het gek genoeg niet op display. Nu neig ik zelf naar de Logitech om een ander setje te hebben dan die vriend, maar ik lees hier dat er een "plopjes probleem" is, wat dat ook mag betekenen. Zal ik dus gewoon voor de Creative gaan? Andere opties zijn natuurlijk welkom, maar mijn limiet is echt ¤80 gezien ik kort geleden veel geld heb neergeteld voor een hoofdtelefoon.

quote:
suijkerbuijk schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:28:
[...]

Ik heb die set
Het geluid is heerlijk
De software zelf stelt niks voor (plugin voor display)
Audio in is waardeloos helaas.
Als ik via een geluidskaart werkt dan heb ik vervorming in het laag zitten (ik heb een dts geluidskaart van zeer goeie kwalietijd )
Maar goed ik gebruik alleen maar audio voor muziek en films
Mijn dts kaart moet overgezet worden naar mijn media center.
Ik snap het niet, kan je nou beter de USB of de 3.5mm aansluiting gebruiken? Ik heb hier een Audigy 4, en die lijkt me beter dan een USB aansluiting.

Darx-Jordi wijzigde dit bericht 06-12-2007 17:36 (99%)

Ik heb eergisteren na het lezen van een paar hele goeie reviews een logitech z-2300 gekocht nadat mijn oude speakers het opgaven.

In eerste instantie was ik helemaal overdonderd van het geweld dat de subwoofer mij gaf. Alleen ik merk nu dat ik het geluid helemaal niet zo warm vindt, het klinkt heel hol en ik mis veel mid-tones. (Dat lees ik nu achterof ook in veel reviews). Ben best wel teleurgesteld. Zit nog te denken om een x-fi xtreme music te kopen, in de hoop dat het beter wordt, verstandige keuze?

Ik heb de speakers voornamelijk voor het beluisteren van muziek en dat valt nu dus tegen. Nu wil ik eigenlijk terug naar dynabyte gaan en vragen of ik 'm nog retour kan brengen. Zou dit nog mogelijk zijn? De zakjes die om de speakers e.d zaten zijn natuurlijk niet meer intact.

Mocht ik ze kunnen ruilen, wat voor een 2.1 set raden jullie mij aan? Mijn budget is ongeveer 150 euro.

Ik heb zelf goede ervaringen met de Logitech Z4.

De satellieten van dit setje zijn de muzikaalste die ik op het moment ken. De Z2300 satellieten klinken hiermee vergeleken erg dof.

De sub van de Z4 is wel minder krachtig, dus voor R&B en dance/house moet je de Z4 niet kopen. Maar voor (acoustische) pop/rock of jazz is de Z4 veruit de beste keus.

Er is ook een JBL setje, de 'Creature' die erg goed moet zijn, maar die heb ik nog niet beluisterd. Ook zijn veel mensen erg onder de indruk van Teufel speakersets.

Holy Cow! - F@H
Reg. datum: 02 november 2002

Waar zullen jullie voor kiezen: logitech Z-10 of Creative Gigaworks T20/T40. Echter vind ik T40 beetje te duur en weet niet of het moeite waard is. Graag hoor ik jullie reactie :-)

"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."

quote:
Zhadum schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:31:
Waar zullen jullie voor kiezen: logitech Z-10 of Creative Gigaworks T20/T40. Echter vind ik T40 beetje te duur en weet niet of het moeite waard is. Graag hoor ik jullie reactie :-)
Ik zat ook voor die keuze. En velen andere ook.

Er is niet echt een hoorbaar verschil tussen die 2, het zit hem vooral in de features en uiterlijk. Voor de Z10 betaal je 15 euro meer voor de LCD schermpje met touchsensetive-geval. Ook kan je de Z-10 op USB aansluiten (moet zelfs als je de LCD wilt gebruiken). De T20 heeft daarintegen gewoon draaiknoppen. En hij heeft een AUX ingang.

Darx-Jordi wijzigde dit bericht 13-12-2007 22:04 (6%)

quote:
Richub schreef op donderdag 13 december 2007 @ 04:22:
Ik heb zelf goede ervaringen met de Logitech Z4.

De satellieten van dit setje zijn de muzikaalste die ik op het moment ken. De Z2300 satellieten klinken hiermee vergeleken erg dof.

De sub van de Z4 is wel minder krachtig, dus voor R&B en dance/house moet je de Z4 niet kopen. Maar voor (acoustische) pop/rock of jazz is de Z4 veruit de beste keus.

Er is ook een JBL setje, de 'Creature' die erg goed moet zijn, maar die heb ik nog niet beluisterd. Ook zijn veel mensen erg onder de indruk van Teufel speakersets.
Ik was inderdaad ook erg onder de indruk van de teufel concept e M, maar na een tijdje luisteren merk je toch dat je warmte mist. Hiervoor zijn de boekenplank speakers, als je dan compact maar mooi geluid wilt hebben. Ik heb de teufel set gekocht en de 2 voorste speakers vervangen door de kef cresta 2 speakers. Dit klinkt echt vele malen beter, vooral met muziek. Ook kan je kiezen voor de wharfedale 9.1/9.2. Deze doen ongeveer hetzelfde kwa geluid, alleen wint de bass van de cresta's het. Als het op bass van drums aankomt, winnen de cresta's het zowat van m'n teufel sub.

Als je het dus over muziek hebt, vermijd dan vooral die mini speakertjes en koop iets groters. 2 wharfedale 9.1 speakers zijn bij elkaar nog maar 140 euro.

Igor-to-the-Home!

Ik wil binnenkort een nieuwe 2.1 PC speakerset gaan aanschaffen, en ik zit te twijfelen tussen een X-230 (heb ik al 1tje, op zich goed tevreden over), en de Z4. De Z4 lijkt me iets mooier geluid geven (de bas kan wat minder hard, en hij heeft als ik de reviews die ik kan vinden goed begrijp een wat mooiere mid-range), maar omdat het gespecificeerd vermogen hoger ligt, ben ik bang dat hij meer stroom gaat verbruiken. En - al zal het verschil niet wereldschokkend zijn - stroomverbruik is een van de dingen die ik juist omlaag wil hebben...

Is er iemand die een Z4-set heeft, en kan meten wat deze speakerset verbruikt aan stroom (Watts)? Ik zou graag een meting hebben als de speakerset uitstaat, en ook als hij aan staat op een normaal luistervolume (dus niet hard).

Mijn ervaring is dat de meeste - in ieder geval wat oudere - speakersets ook als ze uitstaan vrijwel net zoveel stroom verbruiken als wanneer ze aan staan. Omdat ik niet zo heel veel luister is dat eigenlijk zonde. Aan de andere kant, als de Z4 zich wat 'moderner' gedraagt, zou het 'standby' (uit) verbruik misschien wel veel lager kunnen liggen?
Holy Cow! - F@H
Reg. datum: 02 november 2002

quote:
_ep schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:52:
Ik wil binnenkort een nieuwe 2.1 PC speakerset gaan aanschaffen, en ik zit te twijfelen tussen een X-230 (heb ik al 1tje, op zich goed tevreden over), en de Z4. De Z4 lijkt me iets mooier geluid geven (de bas kan wat minder hard, en hij heeft als ik de reviews die ik kan vinden goed begrijp een wat mooiere mid-range), maar omdat het gespecificeerd vermogen hoger ligt, ben ik bang dat hij meer stroom gaat verbruiken. En - al zal het verschil niet wereldschokkend zijn - stroomverbruik is een van de dingen die ik juist omlaag wil hebben...

Is er iemand die een Z4-set heeft, en kan meten wat deze speakerset verbruikt aan stroom (Watts)? Ik zou graag een meting hebben als de speakerset uitstaat, en ook als hij aan staat op een normaal luistervolume (dus niet hard).

Mijn ervaring is dat de meeste - in ieder geval wat oudere - speakersets ook als ze uitstaan vrijwel net zoveel stroom verbruiken als wanneer ze aan staan. Omdat ik niet zo heel veel luister is dat eigenlijk zonde. Aan de andere kant, als de Z4 zich wat 'moderner' gedraagt, zou het 'standby' (uit) verbruik misschien wel veel lager kunnen liggen?
Ik heb geen ervaring met Z-4 maar over X-230 heb ik vaak gelzen dat de subfoower erg slecht is. Ik zal iig niet voor x-230 kiezen, kijk maar bij Alternate site, daar staan ook meestal per speaker de reactie van de gebruikers.

"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws