Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Pagina: 1 2 3 4 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 19 januari 2004

quote:
Yellowneck schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:12:
[...]

Nou, voor 50 euro wordt je anders wel flink genaaid voor de X-230. Voor nog geen tientje meer heb je al de X-530, de 5.1 variant. De X-230 is echt niet meer dan 40 euro waard vind ik, in de pricewatch is deze speakerset vanaf 34 euro te verkrijgen.
Ik denk dat dat 'genaaid worden' wel meevalt... Je kunt IMHO een 5.1 set niet echt vergelijken met een 2.1.

En aangezien we het over 2.1 sets hadden, en ik vele sets in die prijsklasse heb vergeleken denk ik dat ik wel met enige zekerheid kan zeggen dat die X-230 een van de beste 2.1 speakersets is die je voor 50 euro (of minder) kunt kopen op het moment.

En ik heb die X-230 ook zelf gehad, de enige reden waarom ik hem nu niet meer heb is het volume van de bas, als die volledig regelbaar was zoals bij de Z4, dan had ik de set zeker gehouden.

offtopic:
Dat had me meteen ook een baal geld gescheeld... :X Ik heb daarna ook nog de Z2300 gekocht (zelfde probleem met het basvolume) en nu dan de Z4. You do the math...

30-11, Een update over de Z4 set na 1.5 dag inspelen:

Deze Z4 set is veruit de meest muzikale set die ik tot nog toe in huis heb gehad.

Ik heb ze nou 1.5 dag beluisterd met bijna alle soorten muziek, en het geluid is kristalhelder, gedetailleerd en nodigt uit om nog meer muziek te gaan draaien.

Voor games is hij wat minder, mensen die graag kalk-van-het-plafond-dreunende explosies willen horen moeten deze set niet kopen. Voor hen is de X230/530 of de Z2300/5500 geschikter.
Wat wel goed is, is het stereobeeld en de verstaanbaarheid.
Bij films is die verstaanbaarheid ook erg prettig.

Richub wijzigde dit bericht 30-11-2006 21:22 (20%)

Muziek moet ragge
Reg. datum: 11 maart 2001

Is er toevallig iemand die zowel de creative t20 als de logitech z-10 heeft beluisterd?
Ik ben op zoek naar een goeie 2.0 sound en dit logitech setje ziet er wel erg bruut uit.
Eingelijk heeft creative bij mij altijd een pre, maar voor die loooks van logitech wil ik wel een compromis sluiten ;)

hallo

Reg. datum: 18 november 2003

Weet iemand het verschil van qualiteit tussen de Creative I-Trigue 3400 en Creative I-Trigue 3600?

Reg. datum: 18 november 2003

Ik er namelijk niet echt iets over vinden!

The Hunter

De 3400 is in meerdere kleuren beschikbaar dan de 3600 en de afmetingen van de satallite speakers zijn anders. Bij de 3400 zijn de satallite speakers 6.0cm x 8.0cm x 18.9cm, bij de 3600 is dat 6.1cm x 8.8cm x 16.3cm.

Qua kwaliteit zie ik geen verschil tussen de twee. Dus je zou eventueel Creative zelf kunnen mailen over de verschillen.

Daarnaast is kicken van een topic binnen 24 uur niet erg lief.

Graham wijzigde dit bericht 20-12-2006 19:07 (37%)

If your right hand is causing you pain. Cut it off, cut it off
last.fm | my movies | Llowlife

Staa(r)t drooG

iemand hier die ervaring met de motiv 2 heeft (of is/word deze nog niet gelevert tot januarie)?

Ik zit er aan te denken deze aan te schaffen aangezien 5.1/7.1 in mijn kamer niet past (heb de ruimte wel, maar teveel kasten).

<leeg>

Reg. datum: 25 april 2006

http://www.consumer.phili...LLAJ1JJ0RMRESHQFHKFSEKI5P

Dit 2.1 setje heb ik zelf en er komt perfect geluid uit :P

Staa(r)t drooG

Ik heb het setje besteld, laat volgend jaar wel weten hoe het klinkt &gt;:)

<leeg>

Reg. datum: 12 december 2006

Ik heb vandaag de Creative SBS 380 gekocht voor me andere pc, maar mijn god wat een klotedingen. De subwoofer doet nauwelijks iets, het geluid is gewoon ronduit slecht etc.

Reg. datum: 20 februari 2000

Ik ben op zoek naar een simpel 2.0 setje om naast mn 4.1 set te gebruiken. Mn 4.1 set is nl. een Logitech Z560 die last heeft van het bekende plopjesprobleem... (verder wel prima geluid). Die set wil ik dus alleen nog gebruiken voor muziek/films/games (dan valt het ploppen niet zo op). Ik heb nog overwogen om helemaal nieuwe set te kopen, maar dan kom je al snel weer bij Logitech uit en wat ik op het oog heb heeft allemaal last van ploppen. Bovendien heb ik niet veel zin om +- 200 euro uit te geven.
Voor mail/msn/internet-geluidjes (om de hele dag aan te laten staan zonder geplop) wil ik daarom een paar simpele speakers waar ik niet al te hoge eisen aan stel. Mn budget is +- 20/30 euro.

De exemplaren die ik overweeg:

- Logitech S100 (10 euro :P)
- Logitech S200 (25 euro)
- Logitech X140 (30 euro)
- Creative Vivid (25 euro)
- Creative Inspire 280 (30 euro)

Zoals ik al zei hoeft het niet het beste van het beste te zijn, maar misschien heeft iemand ervaringen met 1 van bovenstaande (of nog een andere set) en goede argumenten om toch een wat duurdere te kopen ipv. de goedkoopste van 10 euro :) Ik kan natuurlijk wel bij Mediamarkt zelf even gaan luisteren (ga ik ook wel doen), maar dan krijg je ook niet direct een goed beeld ervan.

Palomar wijzigde dit bericht 06-01-2007 23:31 (20%)

Reg. datum: 20 februari 2000

Om even terug te komen op bovenstaande (waar helaas niemand op gereageerd heeft). Ik heb maar de goedkoopste boxjes gekocht, die Logitech S100 voor 10 euro (alleen voor simpele geluidjes dus, omdat ik al een surround-set heb die op zich goede geluidskwaliteit heeft), maar die blijkt standaard heel erg te ruisen. AARGH!! :( Ik zoek gewoon een boxensetje die ik de hele dag aan kan laten staan zonder dat ik bijgeluiden hoor in de vorm van plopjes, brommen, radio-ontvangst of ruis. En dan het liefst zo goedkoop mogelijk. Kan iemand mij nog iets aanraden?? Zoiets moet toch wel bestaan zonder dat ik meteen een dure Hifi set met gouden filters (oid) moet aanschaffen?

Ik overweeg anders misschien de Creative Gigaworks T20 (http://www.creative.com/p...gory=28&product=14299). Een vrij hoge kwaliteit 2.0 setje. Hie rkan ik alleen helemaal geen gebruikerservaringen van vinden. Alleen 2 reviews (en een matige productsurvey op tweakers.net). Prijs is me eigenlijk wat te hoog (90 euro), maar als die niet ruist/plopt overweeg ik die (en neem hem evt. als totale vervanging van mn logitech 4.1 set). Maar als iemand me nog een goedkoper 2.0 setje kan aanraden die niet plopt of ruist hoor ik het graag. Mag ook van Trust of whatever zijn, zolang het maar bijgeluidvrij is ;) (geluidskwaliteit is niet echt belangrijk).

Sidenote: ik heb een erg stille PC, dus ws. valt ruis e.d. dan meer op dan bij een PC met allemaal loeiende fans. Ruis kan door iemand anders misschien minder ervaren worden.

Palomar wijzigde dit bericht 11-01-2007 22:25 (3%)

Reg. datum: 04 augustus 2002

Ik heb die Creative Gigaworks T20 eens kort in een winkel horen spelen, op het eerste gehoor viel dat heel goed mee voor een 2.0 setje. Maar echt lang/goed heb ik er niet naar kunnen luisteren, enkel een eerste indruk die positief was.

Ik heb echt hulp nodig
na de kerstperiode heb ik behoorlijk wat geld gekregen van tantes, oma's etc en hiermee had ik graag een goeie speakerset gekocht.

Ik had al eens rondgekeken en de Logitech Z-5500 beviel me wel...
Maar na dit forum door te lezen begin ik sterk te twijfelen omwille van de vele slechte comentaren
(de "plopjes" wil ik er gerust bijnemen)

Nu komen jullie in het spel:
Kan iemand me helpen welke speakersystemen met de Z-5500 te vergelijken zijn?
Mijn budget is max 300¤ en liefst 5.1 geluid

btw, zou de kwaliteit van het geluid goed zijn met mijn onboard geluidskaart (het is een ASUS K8N-e mobo)

Grtz

Reg. datum: 09 juli 2000

Tja het beste is echte hifi maar dat is nit jouw budget.

Je kan wel bij correct in rotterdam in de koopjes kelder kijken (overjarige model en gebruikte hifi spullen)

De logitech z-5500 zit ik zelf ook naar te kijken maar de plopjes vind ik maar niks (ding kost 750gulden)

Een leuke vervanger is
[PC Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen?
wel met een
http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_1121.cfm
er bij anders heb je geen dts en dolby digital

Reg. datum: 20 augustus 2006

Iemand ervaring met deze set van Philips ?

Dure hobby....:\
Reg. datum: 08 maart 2002

Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?

quote:
suijkerbuijk schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 00:06:
Tja het beste is echte hifi maar dat is nit jouw budget.

Je kan wel bij correct in rotterdam in de koopjes kelder kijken (overjarige model en gebruikte hifi spullen)

De logitech z-5500 zit ik zelf ook naar te kijken maar de plopjes vind ik maar niks (ding kost 750gulden)

Een leuke vervanger is
[PC Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen?
wel met een
http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_1121.cfm
er bij anders heb je geen dts en dolby digital
Ik vind de looks niet echt top van de Teufels

En naar Rotterdam gaan is een beetje moeilijk, ik ben belg :+ :)
Op ebay heb ik ook weinig gevonden

Ik denk dat ik toch maar vrede zal nemen met de Logitechs ;)

quote:
eSCe schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:51:
[...]

Ik ben ook Belg (buurt van Gent) en ben maar wat tevreden met mijn Teufel. De looks zijn niet zo bling-bling, een wat 'serieuzere' look dan Logitech, maar ik ben er zeer tevreden mee. Gedaan met het plopfestijn waar de Logitech z5500 zo goed in was

quote:
ComBax schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:03:
[...]

Ik ben ook Belg (buurt van Gent) en ben maar wat tevreden met mijn Teufel. De looks zijn niet zo bling-bling, een wat 'serieuzere' look dan Logitech, maar ik ben er zeer tevreden mee. Gedaan met het plopfestijn waar de Logitech z5500 zo goed in was
Welke Teufel heb je gekocht? en voor hoeveel? en waar? :9

ik twijfel nog een beetje

quote:
eSCe schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:40:
[...]

Welke Teufel heb je gekocht? en voor hoeveel? en waar? :9

ik twijfel nog een beetje
De Concept E Magnum, kwam toen op iets minder dan ¤180 (is ondertssen ¤20 goedkoper geworden, nu hij er nog is, 't is stockverkoop momenteel). En bij Teufel natuurlijk, denk niet dat die gewoon in een winkel te koop zijn.

Reg. datum: 28 januari 2004

Moet zeggen dat de Teufel Concept E Magnum Power Edition icm de decoderstation wel heel erg aanlokkelijk is. Maar ja op dit moment het geld niet voor. Dus schuif het nog even vooruit.

If you do something, do it good.

Reg. datum: 08 augustus 2006

quote:
eSCe schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:51:
[...]

Hoezo naar rotterdam gaan? Teufel verkoopt alleen vanuit Duitsland hoor.

Want drin is drin, en jool is jool, zal mich ajaal ziewie ze vool!

quote:
POK!ahface schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:50:
[...]

Hoezo naar rotterdam gaan? Teufel verkoopt alleen vanuit Duitsland hoor.
ik bedoelde de "koopjes kelder" in rotterdam ;)
eerst lezen dan reageren :9

Reg. datum: 15 oktober 2006

Ik zit te twijfelen tussen de Logitech R20 en de S200. Welke is beter? De R20 is iets duurder maar die heeft geen bass regel knop.

Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black

Reg. datum: 15 maart 2006

ik ben geinteresseerd in de altec lansing fx4021.
Die zijn pas sinds vorig week te koop

Hij is ook in verschillende reviwes goed getest

voor rond de 100 euro een draadloze afstandbediening erbij

wie welke pc shops altec lansing verkopen?

Pagina: 1 2 3 4 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: