Gathering of Tweakers

Quicksearch
Die is ook erg duidelijk, heb je ook wat richtlijnen over de hoek tussen de verschillende speakers.

Deze dus: http://members.lycos.nl/ekokrebbers/Stuff/ex_nonex.jpg

Play wijzigde dit bericht 27-04-2004 20:29 (3%)

www.hospitalitylife.nl

~GleNnoS~

Thx! Dus ik doe het eigenlijk fout? [ kheb ut over 4.1 ]:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Ik heb het zo: (dit is me bureau)
|-------------------------------|
|  [   ]                 [   ]  |
|                               |
|[   ]                     [   ]| 
           [Hier zit ik]

Heeft iemand een plaatje van je eigen pcspeaker set? Hoe je het verdeeld heb? Doe je dat met standards ofzo :?
Enne dit kan je natuurlijk ook doen >:)
http://users.pandora.be/Ranzyman/WHOLE%2520SET.jpg

GleNnoS_ wijzigde dit bericht 27-04-2004 21:11 (7%)
Reden: Zinne klopte niet...

Ik vind die klipsch in dat laatste plaatje er wel grappig uit zien :).

Voor degene die een budget heeft tussen de 100-200 euro. Koop alleen de 5500d als je hem op je xbox/dvd wilt aansluiten want hij stelt echt niet zoveel voor (ik heb hem weer verkocht). Zelf ga ik voor de z680 (toch de beste dacht ik, daarom begrijp ik je reactie niet ;) ). De megaworks zijn ook goed hoor, maar vooral het uiterlijk vind ik wat minder.

En dan een speakerset voor jou, ik zou de z5300 nemen, de enige die in aanmerking komt eigenlijk...
quote:
GleNnoS_ schreef op 27 april 2004 @ 20:41:
Thx! Dus ik doe het eigenlijk fout? [ kheb ut over 4.1 ]:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Ik heb het zo: (dit is me bureau)
|  [   ]                 [   ]  |
|[   ]                     [   ]| 
           [Hier zit ik]

Voor het mooie zouden de achterspeakers een stukje naar achteren verplaatst moeten worden. Zodat het geluid ook echt van achteren komt. Alleen is dit soms wel moeilijk neer te zetten en dan is dit eigenlijk het enige goede compromis. :)

www.hospitalitylife.nl

Even een reactie op Play. Die 5.1 speaker opstelling ziet er niet erg gezond uit. Er wordt toch wel aangeraden om je fronts en rears even ver uit elkaar te hebben staan.

Edit: ik heb het over het bericht boven aan de pagina met die groene opstelling.

Flippie Flink wijzigde dit bericht 28-04-2004 16:49 (20%)

Dat is helemaal geen vereiste. Volgens Dolby zou je bijvoorbeeld ook je surrounds aan de muur aan weerszijden van een bank kunnen bevestigen.

Achter je net zo ver uit elkaar als je fronts kan ook, maar zoals het op het groene wordt weergegeven ook. Het beste kun je zelf een beetje experimenteren. Het hangt nogal af van de plek van luisteren en hoe je kamer eruit ziet.

www.hospitalitylife.nl

Dure hobby....:\

Kom net van de mediamarkt, heb daar de 6700 6.1 set van Creative beluisterd en de Hercules 2.100, nou vond ik de Hercules en echt veeel helderder klinken. Maar de reviews zeggen wel anders, die vinden de Creative heel helder klinken. Misschien komt het omdat je bij de Hercules de Treble aan kon passen in de afstandsbediening, wat bij de Creative niet het geval was.
Gebruikerservaringen?

Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?

Ik wil al een lange tijd de Klipsch Promedia 5.1 Ultra bestellen.
Helaas is deze niet in Nederlands verkrijgbaar, dus zal ik deze set uit het buitenland moeten halen.
Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan doen?
Kent iemand winkels in het buitenland die deze set verkopen en ook naar het buitenland versturen?
En waarschijnlijk komt er nog 3% import belasting op mijn produkt?

Reg. datum: 30 augustus 2002

@Whoops,
Er is dacht ik nog geen 220/230V versie van. Dus dan zal je iets van een transformator ertussen moeten zetten.
Je zal het waarschijnlijk uit de VS moeten bestellen. BTW etc is dacht ik 19% ofzo, en dan nog invoerrechten betalen.

Check ook het Klipsch forum, misschien dat je daar nog wat handige info vind.

Goed idee om ook ff op het klipsch forum te kijken, en idd 19% btw en 3% invoerrechten. Thanks.

http://www.ozaki.com.tw/global/en/download/files/dl_pimg_18.jpg

Een minder bekend merk is Ozaki. Heeft best leuke design setjes en is onder andere te koop bij Microdirect.

http://www.ozaki.com.tw

| AMD Athlon64 3000+ | Asus K8N-E Deluxe | Corsair 2048MB DDR-400 | ATI RADEON 9200 ViVo 128MB | Samsung 500 GB SATA | NEC ND3550 DVD±R/RW DL | Samsung SyncMaster 913n 19" TFT | Apple MacBook | Corsair 4096MB DDR2-667 | 80GB SATA

Mensen help me eens even.
Ik heb nu een creative inspire 6700. :)
Heel leuk setje maare ik krijg mijn vakantie geld deze maand en aangezien ik al behoorlijk heb gespaard wil ik graag tot 300 - 350 euro uitgeven voor een speakersetje.

Nu is mijn keuze
- logitech z 680.
- Creative megaworks 510.
- Creative inspire 5700

Maar ik ben bang dat de logitech te veel ruis heeft.
Maar ik hou wel van dikke power bas >:) .

Sony VGN-AR61M Laptop * C2D T7500 * 8400m GT 256Mb * 4Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA

En waarom dan bijvoorbeeld niet de Klipsch Promedia 5.1? :)

www.hospitalitylife.nl

Is dit setje het geld ook echt waard????
Ik ben niet bekend met dit merk ben nog al een noob op audio gebied :D .
Maar stel altijd wel zeer hoge eisen.

Ik vind Klipsch iets te duur hier in NL (/Europa).

Verder mis ik de GigaWorks in je lijstje, DarkMaster.

kick....

Nou hier gebeurt ook niet meer veel spannends 8)7 .
Ik ben er nog steeds niet uit welk speakersetje ik wil.
De Creative gigaworks lijken me wel heel gaaf.....
Maar die heb ik nog nooit gehoord en wel die logitech en dat is echt een beest >:) .

Waarom zou die Logitech Z-680 teveel ruis hebben? Ik heb de mijne er nog niet op kunnen betrappen.

Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!

Oke wat ik wil weten 7.1 of 5.1??????

funky!

quote:
Guidoxtreme schreef op 05 juni 2004 @ 17:32:
Oke wat ik wil weten 7.1 of 5.1??????

:? waar heb je t over :?

@ 2 post bovenmij,
het is bekend dat de z680 een te harde ongecontroleerde bas heeft. hij bonkt dus in t wilde weg ofzo. lijkt me niet egt leuk naar een film kijken waar de bas te overheersend is.
welke serie is btw beter :? gigaworks of megaworks :? die megaworks hebben nogal crappy boxjes

[This space is for rent]

quote:
PoweRoy schreef op 05 juni 2004 @ 19:23:
[...]

:? waar heb je t over :?

@ 2 post bovenmij,
het is bekend dat de z680 een te harde ongecontroleerde bas heeft. hij bonkt dus in t wilde weg ofzo. lijkt me niet egt leuk naar een film kijken waar de bas te overheersend is.
welke serie is btw beter :? gigaworks of megaworks :? die megaworks hebben nogal crappy boxjes
De sats van de Megaworks worden juist gezien als hele goede sats voor PC speakers, volgens velen beter dan die van de Z680. De Gigaworks sats zouden nog beter zijn.

Ik wil dit setje aanschaffen:

Creative SoundBlaster Inspire T5400

Welke kaart kan ik dan het beste nemen? Welke van de volgende kaarten is goed genoeg:

- SoundBlaster Live! Player 5.1
- SoundBlaster Audigy ES
- SoundBlaster 5.1 Digital

De Live! is lekker goedkoop, en volstaat volgens mij. Of heeft deze weer erg veel problemen?

Bedankt.

Webdesign, Scripting & Hosting: www.tr-media.nl

funky!

quote:
Tommey_NL schreef op 15 juni 2004 @ 02:32:
Ik wil dit setje aanschaffen:

Creative SoundBlaster Inspire T5400

Welke kaart kan ik dan het beste nemen? Welke van de volgende kaarten is goed genoeg:

- SoundBlaster Live! Player 5.1
- SoundBlaster Audigy ES
- SoundBlaster 5.1 Digital

De Live! is lekker goedkoop, en volstaat volgens mij. Of heeft deze weer erg veel problemen?

Bedankt.

ligt eraan!
speel je welles spelletje met stereo sound en soms een mp3 volstaat de live!
speel je vaak een spelletje met 5.1 surround en kijkt veel films en luisteren een hele zooi mp3's zou ik voor de audigy ES gaan (ZS is toch de betere ofnie:?)

maar wat die 5.1 digital is weet ik niet :? maar ik denk de digitale versie van de live!

[This space is for rent]

quote:
Mx-KAEY schreef op 27 april 2004 @ 18:49:
ik heb lang nagedacht over de Z680 maar die is echt te duur en te brak vergeleken met Creative...
[afbeelding]

maar de Z5300 volgens mij is dat de bom tussen 100 en 200 euro's :)
[afbeelding]

ik ben dan ook benieuwd of het logitech ooit gaat lukken om Creative een kopje kleiner kan maken... (dus niet weg... maar gewoon minder groot op de markt :P )
want ik denk dat ze hier iets heel moois leveren...

ik moet eerlijk zeggen ik twijfel nog steeds en natuurlijk daarom dit topic! (duh anders had ik em wel gekocht) ik ben dus benieuwd of er tweakerts zijn met speakersetjes uit de mid range of een andere range die een mening hebben en die deze ook mooi kunnen beargumenteren... hoe het geluid is enz. en of het de prijs waard is. Misschien zijn er nog andere suggesties tussen de 100 en 200 euro. Dit topic is dus niet alleen voor mij :) neej maar ook voor meer mensen die speakersetjes zoeken met een mooie prijs! ikke ben toch zeer geinteresseerd in de Z5300

vertel dus of je ervaring heb met deze setjes enz. en plaats wat foto's ofzow...
oh als je een mening hebt over Creative VS. Logitech... Schiet er gerust over op los :Y)

Het is zulke bullshit dat creative logitech Z-680 owned.
Ik werk bij een electronica zaak en we hebben overdag uiteraard muziek aan, vaak ook al voor openingstijd er is geen enkele set die qua kwaliteit, geluid en kracht de logitech z-680 overstemt.
Sterker nog, ik heb nog nooit een klant gehad die voor een creative set koos nadat ik ze beide had laten horen.
Als je het budget hebt en je wilt the bomb in pc-speaker wereld dan koop je zonder enige twijfel een logitech Z-680.

quote:
GaMeOvEr schreef op 30 mei 2004 @ 01:03:
Waarom zou die Logitech Z-680 teveel ruis hebben? Ik heb de mijne er nog niet op kunnen betrappen.

De Z-680 heeft 2/3 versies gekent, de allereerste lichting had idd ruis, was een fout in de decoder voor zover ik weet, de tweede lichting had een lcd schermpje dat uiterst slecht leesbaar was en de derde huidige lichting is perfect.

De electronicazaak is btw mediamarkt groningen

Diaboluzzz wijzigde dit bericht 15-06-2004 11:39 (12%)

http://www.NUiPhone.nl/

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws