"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Verwijderd
De witte auto is toch scherp ? De rest is onscherp. Ja, dus ook de auto die er net iets harder voorbij reed....EbAyzo schreef op 03 mei 2004 @ 21:37:
[...]
Uhmmm: onscherp en bewogen....zie andere foto's in dit topic hoe het wel moet! Onderwerp is mooi scherp en alles daaromheen is onscherp..
(Groeten hoeft niet btw)
Toch ????

Rally van MC dit voorjaar.
Redelijk gelukt vinnik zelf
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Verwijderd
weet iemand wanneer er weer een rally of autoshow komt ?
dan kan ik mn a70 is uittesten
1/50, F6.5

Voorkant beetje onscherp

Maarja wat wil je met die snelheden

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Maja racewagens blijven altijd mooi natuurlijk
Ik ben laatst nog even naar het circuit geweest.
Toen was er 'vrij-rijden' voor motoren.
Dit zijn eigenlijk de best gelukte pan foto's:
1)

2)

3)

4)

5)

6)

7) Dit is stiekem geen 'pan', maar ik vind em wel heel erg mooi...

Any comments???
[ Voor 83% gewijzigd door Game-Freak op 09-05-2004 20:02 ]

[ Voor 5% gewijzigd door Da*Rule op 10-05-2004 16:58 ]
Verwijderd
Gaaf hebbie die ook int groot ?Game-Freak schreef op 09 mei 2004 @ 19:42:
Jaja, hele mooie plaatjes!!!
Maja racewagens blijven altijd mooi natuurlijk
Ik ben laatst nog even naar het circuit geweest.
Toen was er 'vrij-rijden' voor motoren.
Dit zijn eigenlijk de best gelukte pan foto's:
3)
[afbeelding]
Any comments???
da ben ik

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Superfiets.
Wel heel erg mooie foto!!
Juist bij lange afstanden is het ideaal, omdat je dan minder 'vervorming' van je onderwerp hebt in de tijd dat je sluiter openstaat.
Lijkt mij
Verwijderd
Verwijderd
volgens mij is dit ook geen zuiver fotowerk geweest

Kan een ervaren oog hier misschien duidelijk in geven ? Kun je een foto maken die zo'n achtergrond vertoond ? Als je naar die rots kijkt, dan lijkt ie heel raar geblurt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 13:18 ]
Als ik met m'n 602Z met een object mee beweeg (race auto) en vervolgens de shutter indruk, freezed het beeld op de EVF/LCD een seconde of minder, hierdoor is de foto soms mislukt(shutter lag) of ik raak het onderwerp kwijt zodat ik geen 2e foto kan maken.
Hoe doen anderen dit met een 602Z of vergelijkbare camera? (Ik gebruik bijna altijd de EVF) Heeft een DSLR ook dat de viewfinder tijdelijk niet bruikbaar is?
[ Voor 18% gewijzigd door Redje op 11-05-2004 18:13 ]
Met een DSLR kijk je via een spiegel door de lens, en als je dan een foto maakt, klapt deze spiegel voor een fractie weg, zodat het beeld dan op de CCD valt. Vergelijk het maar met het knipperen van je ogen, als je een korte sluitertijd gebruikt.
Overigens heeft een DSLR ook (haast) geen shutter lag.
[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 11-05-2004 13:48 ]
Verwijderd
Ok, heel logisch allemaal, maar zou jij eens willen proberen met je FZ10K met manual focus een pan-foto te maken, is die cam dan niet veel sneller?MartijnA3 schreef op 11 mei 2004 @ 13:47:
Elke niet-DSLR heeft dat. De één meer dan de ander. Je kijkt door je viewfinder namelijk op de ccd (als je een EVF hebt) en als de camera het plaatje wegschrijft gaat het beeld ff op zwart, het ding kan nl maar 1 ding tegelijk.
Met een DSLR kijk je via een spiegel door de lens, en als je dan een foto maakt, klapt deze spiegel voor een fractie weg, zodat het beeld dan op de CCD valt. Vergelijk het maar met het knipperen van je ogen, als je een korte sluitertijd gebruikt.
Edit: ik wil dus eigenlijk weten of als je zelf focust (is dit nederlands?) de camera sneller is?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 16:03 ]
Je moet van tevoren focussen op een punt waar je denkt dat het object langs gaat komen. Dan richt je op het object, je volgt het en je drukt af op de plek waar je eerder gefocussed hebt.
Bedoel jij soms dat je EFV op zwart gaat tijdens het focussen? Dus als je de shutter knop voor de helft indrukt?
Verwar dit overigens niet met shutter-lag. Shutter lag is de tijd tussen het (volledig) indrukken van de shutter en het moment dat de het beeld daadwerkelijk op de ccd terecht komt.
Hierop kun je anticiperen als je een beetje oefent: Gewoon nog even met dezelfde snelheid blijven trekken nadat je de shutter hebt ingedrukt.
Klinkt heel logisch, ik had daar even niet bij stil gestaan.MartijnA3 schreef op 11 mei 2004 @ 13:47:
Elke niet-DSLR heeft dat. De één meer dan de ander. Je kijkt door je viewfinder namelijk op de ccd (als je een EVF hebt) en als de camera het plaatje wegschrijft gaat het beeld ff op zwart, het ding kan nl maar 1 ding tegelijk.

Dit heeft dus meer met de shutterlag temaken dan dat de EVF freezed...
Edit: Mooie camera trouwens die FZ10, 12x Zoom en IS
Je moet inderdaad zoals MartijnA3 zegt prefocussen.Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 16:02:
[...]
Ok, heel logisch allemaal, maar zou jij eens willen proberen met je FZ10K met manual focus een pan-foto te maken, is die cam dan niet veel sneller?
Edit: ik wil dus eigenlijk weten of als je zelf focust (is dit nederlands?) de camera sneller is?
Anders is het echt niet tedoen, de camera is veel te traag.
Het maakt dus niet uit of manual focus sneller is of niet aangezien je niet direct op de auto focust, maar het stukje asfalt waar de auto voorbij komt.
[ Voor 4% gewijzigd door Redje op 11-05-2004 18:56 ]
En dan ligt er maar net aan de snelhied van het object en afstand of de focus deze beweging bijhoudt.
Probleem is, de Fuji S602Z en Panasonic FZ10 zijn geen DSLR'sDj Daniel schreef op 11 mei 2004 @ 19:21:
Prefocus? je kan toch met een (d)slr je autofocus op 'servo' (zo heet dat bij canon?) zetten, die simpelweg continu scherpstelt?
En dan ligt er maar net aan de snelhied van het object en afstand of de focus deze beweging bijhoudt.
Verwijderd
Ik dacht dat je bij die cameras AF ook op continu kan zetten?Redje schreef op 11 mei 2004 @ 19:41:
[...]
Probleem is, de Fuji S602Z en Panasonic FZ10 zijn geen DSLR's
(maar ik weet het niet, want ik heb mijn FZ10 nog niet binnen...kan niet wachten)
edit, zie je wel! zal trouwens wel een flinke aanslag zijn op je accu
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 20:18 ]
Maar:
Toch maar eens de handleiding verder lezen.When pressing the shutter button halfway, the motion on the screen may
be paused. This is not a malfunction.

Zal er eens mee spelen als ik weer in de gelegenheid ben.
Bij m'n 602Z kan het niet.Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 19:47:
[...]
Ik dacht dat je bij die cameras AF ook op continu kan zetten?
(maar ik weet het niet, want ik heb mijn FZ10 nog niet binnen...kan niet wachten)
edit, zie je wel! zal trouwens wel een flinke aanslag zijn op je accu
Mijn vorige camera (een Nikon 880) had deze optie wel, dit had ik gelijk uitgezet, slurpte accu's en was te traag voor snelle aktie beelden.
Maar misschien dat het tegenwoordig allemaal sneller kan.
Het makkelijkst is toch gewoon prefocussen lijkt me. Weet je zeker dat je goed zit.
Hier het resulstaat.

Mini Cooper S

Porsche 911 Carrera

Peugeot 205 GTI

Ford Focus RS
[ Voor 9% gewijzigd door pp_ op 12-05-2004 11:56 ]
Onder andere doordat ik niet veel bewegingsruimte had vanwege mijn buren op de tribune...
Hier toch wat plaatjes!

Leuke plaatjes alleen zien ze er niet echt "gepanned" uit. Ik zag dat je sluitertijd 1/500 en 1/400 was, wat dat ook meteen verklaard.
Niet dat ik het goed in de vingers heb hoor want m'n pans die ik pas op circuit van Zolder had gemaakt werden overbelicht.
Ik heb nog ff naar de rest van je GP foto's gekeken op je site en ik vond deze en die vind ik heel goed:

[ Voor 48% gewijzigd door Rayzman op 12-05-2004 20:47 ]
(En het is ook wel een soort van pan
Verwijderd
sluitertijd 1/8
Superkonijn vliegt door m'n kamer, wooei!

Vind ik toch wel één van de gaafste die langs is gekomenVerwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 13:16:
Deze moet je niet al te serieus nemen, het was een oefeningMisschien wel een grappige afwisseling hier.
sluitertijd 1/8
Superkonijn vliegt door m'n kamer, wooei!![]()
[afbeelding]
Die is inderdaad wel goed gelukt... Sluitertijd 1/100 en een F waarde van 20!Rayzman schreef op 12 mei 2004 @ 20:22:
@Likoning ,
Leuke plaatjes alleen zien ze er niet echt "gepanned" uit. Ik zag dat je sluitertijd 1/500 en 1/400 was, wat dat ook meteen verklaard.
Niet dat ik het goed in de vingers heb hoor want m'n pans die ik pas op circuit van Zolder had gemaakt werden overbelicht.Toen ben ik ook maar sneller gaan schieten.
Ik heb nog ff naar de rest van je GP foto's gekeken op je site en ik vond deze en die vind ik heel goed:
[afbeelding]
Ik heb ze trouwens ook bijna allemaal handmatig gefocussed op de plek waar ik de auto wilde vastleggen, voordat hij op die plek aankwam.

klikbaar waardoor hij net iets netter wordt
[ Voor 12% gewijzigd door KeeZ op 14-05-2004 11:35 . Reden: Thumbed ]
Deze plek is te koop.
Ik zou alleen niet het plaatje in volle grote hier plaatsen..!!!
Deeze is cker orgineel en mooiVerwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 13:16:
Deze moet je niet al te serieus nemen, het was een oefeningMisschien wel een grappige afwisseling hier.
sluitertijd 1/8
Superkonijn vliegt door m'n kamer, wooei!![]()
[afbeelding]
Cons:::BB4E
Ik vind het juist wel mooi als een pan foto niet helemaal in het midden is, zoals die van jou. Als het bootje nu helemaal links had gezeten, was het weer niet mooi geweest. Beetje loze ruimte in aan de kant waar het object naartoe gaat heeft wel wat.
En de overbelichting, tja, niet veel aan te doen op eenzonnige dag. Zie dat je zelfs 1/250 gebruikt hebt, je zou zelfs een langere sluitertijd willen om een beter snelheidseffect erin te krijgen, maar dat is met dat licht niet te doen.
Gelukkig is er Photoshop.

vandaag naar de Wheelydag in Tholen geweest, voldoende stof om te oefenen

[ Voor 17% gewijzigd door Acid_Burn op 31-05-2004 18:30 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
Dit is mijn gereedschap geweest: Nikon D70 + Sigma 70-300mm APO II.
Deze is op 1/80 genomen

Deze is op 1/500 genomen

Deze is op 1/500 genomen

Deze is op 1/320 genomen

Voor meer pics kijk op http://gallery.scheeres.net/Nurburgring2004
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 21:39 ]
Gustavo Kuerten (de tennisser) midden in een backhandslag.
Overigens een typisch voorbeeld van een pan die erg moeilijk met photoshop na te maken is, vanwege de verschillende bewegingsrichtingen van bal, speler en racket.
ff inscannen:

Beetje jammere kwaliteit, maarja, inscannen uit de krant is altijd minder dan even zelf schieten met je 5 megapixeljetscher natuurlijk.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
mooie pannen.Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 21:30:
Ik ben afgelopen weekend bij de F1 op de N'ring geweest. Hier wat resultaten.
Dit is mijn gereedschap geweest: Nikon D70 + Sigma 70-300mm APO II.![]()
Voor meer pics kijk op http://gallery.scheeres.net/Nurburgring2004
hoe je het ook mag schrijven
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Verwijderd

Het hier de bedoeling dat je je EIGEN panfoto's plaatst en niet wat je tegenkomt ofzo.JanPedaal schreef op 01 juni 2004 @ 14:23:
Vandaag in de Volkskrant een erg mooie pan op bladzijde 24:
Gustavo Kuerten (de tennisser) midden in een backhandslag.
Overigens een typisch voorbeeld van een pan die erg moeilijk met photoshop na te maken is, vanwege de verschillende bewegingsrichtingen van bal, speler en racket.
ff inscannen:
[afbeelding]
Beetje jammere kwaliteit, maarja, inscannen uit de krant is altijd minder dan even zelf schieten met je 5 megapixeljetscher natuurlijk.
ach kom kom, Opgezet..Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 15:25:
[...]
Het hier de bedoeling dat je je EIGEN panfoto's plaatst en niet wat je tegenkomt ofzo.
Wel leuk om te zien dat et niet alleen auto's zijn waarmee je kunt pannen
Verwijderd
Peter

Deze plek is te koop.
Vorige week ook eens wat goede pans proberen te produceren, langs de snelweg:

Verwijderd
Deze foto's zijn gemaakt met de Canon 10D en Canon 70-200 2.8 ISXces schreef op 16 juni 2004 @ 09:00:
@supercanon, wat voor cam + lenzen heb je?
Gr Peter
Pelle dees heb je toch al eerder gemaakt? Ik had ze al gezien bij DPZ toch? Of zijn dit weer andere?Pelle schreef op 16 juni 2004 @ 09:04:
Nette platen SuperCanon
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze foto heb ik anderhalve week geleden bij de ELE-rally genomen. Foto is flink verkleind, maar is verder onbewerkt). Ik heb gefocused (of eigenlijk geprobeerd) op de grote nummer 34 op de zijkant van de auto.

(Canon 300D, 1/6s, F=36.0, 400 ISO).
Groeten,
Tim
Verwijderd
Ik zie een sluitertijd van 1/6 seconden... Daarmee is het onmogelijk een scherpe foto te maken. En dan een diafragma van 36...
Vanwaar deze instellingen?
Groeten Peter
dooremti schreef op 16 juni 2004 @ 11:47:
Hi,
Deze foto heb ik anderhalve week geleden bij de ELE-rally genomen. Foto is flink verkleind, maar is verder onbewerkt). Ik heb gefocused (of eigenlijk geprobeerd) op de grote nummer 34 op de zijkant van de auto.
[afbeelding]
(Canon 300D, 1/6s, F=36.0, 400 ISO).
Groeten,
Tim
Was gewoon een probeersel wat er m.i. wel redelijk uitkwam ondanks dat deze natuurlijk niet scherp is...:)Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 12:14:
Hallo Tim,
Ik zie een sluitertijd van 1/6 seconden... Daarmee is het onmogelijk een scherpe foto te maken. En dan een diafragma van 36...
Vanwaar deze instellingen?
Groeten Peter
[...]
Groeten,
Tim
Verwijderd
watvoor cam+lens en sluitertijd was dit?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 13:32 ]
Ik heb ongetwijfeld (eos 300d) zo'n instelling... zelfs een 'sport' stand alleen houdt ik niet zo van het 'automatisch' selecteren van bepaalde zaken... misschien de camera toch maar eens wat meer laten verwerken dan pure dataAcid_Burn schreef op 16 juni 2004 @ 00:57:
Ik heb mijn toestel gewoon op S(shutterpriority) gezet. Dan 1/40e gekozen en schieten maar. Ik heb ook nog een mogelijkheid om de foto te over/onderbelichten, mischien heb je ook zo'n setting?
Deze plek is te koop.

Sinds enkele dagen een Minolta Dimage Z2, hopelijk kan ik nu nog betere plaatjes schieten
sfeervol (nabewerkt ?) die chopper zo'n warme kleuren en die racer lekker koele kleur. staat ze goed!Pelle schreef op 16 juni 2004 @ 09:04:
Nette platen SuperCanon
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Verwijderd
Foto's zijn gemaakt met een IXUS430

Jammer van het hek, maar daar ontkom je helaas niet aan.
[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 28-06-2004 11:52 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
http://coppermine.airline...01/ok-xgv-ebbr-140704.jpg
en
http://coppermine.airline...001/d-bmm-ebbr-140704.jpg
tamelijk goed geslaagd vind ik zelf, maar het kan nog (veel) beter ...
http://airteamimages.com/bram-botterman_pid1007.html
Deze plek is te koop.
Verwijderd

genomen tijdens de duitse auto dagen op het het tt circuit in assen. vond een rechtop staand kaarder wel weer eens wat anders dan altijd maar die liggende.
genomen met een sony f717
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 23:43 ]
de poster hier boven me: sorry, maar ik vind het niet echt wat. Geen contrast, onscherp, ranzig gecomprimeerd, en een © in koeieletters eronder terwijl een beetje fotograaf hier z'n naam niet onder durft te zetten. Begin eens met gewoon foto's maken ipv ze kapot te kaderen en je naam er zo irritant bij te zetten dat deze meer aandacht trekt dan je foto zelf.
I mean.... wat denk je zelf
[ Voor 91% gewijzigd door HunterPro op 16-07-2004 10:18 ]
Verwijderd
Wie ben jij om darkhammer zo af te schieten? Het is ZIJN foto, dus als hij het mooier vindt om een rechtopstaand kader te doen, dan kan dat toch? Als we ons allemaal aan dezelfde regels moeten houden, van wat jij een mooie foto vindt, dan gaan we ook allemaal precies dezelfde foto's maken.
Ik vind het juist wel een mooie foto en orginele compositie, juist door dat rechtopstaand frame, en ik blij dat iemand tenminste durft te experimenteren, alhoewel ik niet weet of hij dat nu wel blijft doen, met zulke reacties.
Deze plek is te koop.
waar zie jij duidelijk dat het een pan is?Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 12:03:
Ben voornamelijk lurker hier maar wil toch even op HunterPro hierboven reageren.
Wie ben jij om darkhammer zo af te schieten? Het is ZIJN foto, dus als hij het mooier vindt om een rechtopstaand kader te doen, dan kan dat toch? Als we ons allemaal aan dezelfde regels moeten houden, van wat jij een mooie foto vindt, dan gaan we ook allemaal precies dezelfde foto's maken.
Ik vind het juist wel een mooie foto en orginele compositie, juist door dat rechtopstaand frame, en ik blij dat iemand tenminste durft te experimenteren, alhoewel ik niet weet of hij dat nu wel blijft doen, met zulke reacties.
[ Voor 15% gewijzigd door HunterPro op 16-07-2004 12:47 ]
Ik ben vanmiddag naar de kermis in het noord-limburgse Veulen geweest, waar een zogenaamde carjump werd gehouden
foto's zijn genomen met een canon powershot A70, enkel gecropped en resized.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik dergelijke foto's heb kunnen oefenen (het pannen dan), maar door de grote (veilige
Hier staat tekst
Het is ook een van de 'regels' in de fotografie dat je ruimte over laat waar je onderwerp naartoe wil. Ik zag hier ergens een F1-wagen met z'n neus bijna tegen de linkerkant van het kader. Dat vind ik geen goede foto.MartijnA3 schreef op 16 mei 2004 @ 13:31:
[...]
Ik vind het juist wel mooi als een pan foto niet helemaal in het midden is, zoals die van jou. Als het bootje nu helemaal links had gezeten, was het weer niet mooi geweest. Beetje loze ruimte in aan de kant waar het object naartoe gaat heeft wel wat.
En de overbelichting, tja, niet veel aan te doen op eenzonnige dag. Zie dat je zelfs 1/250 gebruikt hebt, je zou zelfs een langere sluitertijd willen om een beter snelheidseffect erin te krijgen, maar dat is met dat licht niet te doen.
Gelukkig is er Photoshop.
[afbeelding]
Groetjes, FaceDown.
Ja hoor. Probeer het gewoon maar eens. Ga ergens langs de weg staan en fotografeer voorbijrazende auto's. Kijk er niet vanop als ze plots op de rem gaan staan omdat ze denken dat je ze aan het laseren bent.Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 16:21:
Is pannen ook goed te doen met een niet-SLR camera zoals een PowerShot S1?
Speel gewoon een beetje met sluitertijden (neem aan dat dat kan op je camera). Kies een grote f-waarde zodat je je onderwerp gemakkelijker scherp krijgt. Neem als sluitertijd bijv 1/160. Varieer dit wat. Veel sneller en de achtergrond zal ook scherp worden, wat niet de bedoeling is. Veel langzamer en je zult je onderwerp niet scherp krijgen.
Groetjes, FaceDown.
Ben ik niet helemaal met je eens. Als je dichterbij staat wordt je draaihoek groter dus met dezelfde sluitertijd leg je meer horizontale afstand af.Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 15:58:
Door het inzoomen zou het effect juist groter moeten zijn, probeer de volgende keer wat langere sluitertijden.
Maar langere sluitertijden klopt wel
Volgens mij is dat niet waar. De afstand die je af moet leggen blijft hetzelfde, alleen bereik je deze van veraf met een kleinere camerabeweging. Pannen van dichterbij gaat beter, omdat je het onderwerp beter kunt volgen (een strakkere lijn met je camera kunt maken). Met een dikke telelens zonder statief moet je al genoeg moeite doen om camera shake te voorkomen, en daarnaast nog eens het onderwerp volgen (IS verzacht de pijn wel een stukAcid_Burn schreef op 06 september 2004 @ 17:38:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. Als je dichterbij staat wordt je draaihoek groter dus met dezelfde sluitertijd leg je meer horizontale afstand af.
[..]
Groetjes, FaceDown.
De rode pijl is het bewegende object dat je volgt en de lengte van de pijl is je sluitertijd. Hoe verder het object van je vandaan is, hoe minder beweging je hoeft te maken.

Verwijderd
Moeten jullie veel foto's maken voordat er een goede bijzit? Ik vond het de eerste keer redelijk gaan, er zaten aardig wat goed foto's tussen. Excuses voor de grotere foto's. Comments altijd welkom, zal wel nodig zijn..
#1 Deze vond ik het beste gelukt.

#2 "Wat doet hij nou?"

Vond wel veel mensen bedenkelijk kijken, er stopte zelfs twee mensen om te vragen of ik geen "gevaarlijke" dingen aan het doen was; "Nee hoor mevrouw, gewoon mijn camera aan het testen!"
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 19:50 ]
Ja dat klopt.. ik had het ook over de afstand van het object. Ik geloof er een misverstand was. De camerabeweging is inderdaad kleiner. Door het gebruik van de telelens wordt de opname echter wel gevoeliger voor bewegingen, zowel bedoelde (het 'pannen') als onbedoelde ('camera shake'). Dat laatste is niet gewenst natuurlijk. Dus als je niet over een lens met IS beschikt kun je denk ik beter je onderwerp zo dicht mogelijk naderen.MartijnA3 schreef op 06 september 2004 @ 19:32:
De afstand die je aflegt is niet hetzelfde. Kijk maar naar onderstaand voorbeeld (Let niet op mijn Paint skills)
De rode pijl is het bewegende object dat je volgt en de lengte van de pijl is je sluitertijd. Hoe verder het object van je vandaan is, hoe minder beweging je hoeft te maken.
[afbeelding]
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Ben laatst in Tolbert geweest bij de ONK races, en heb hier lekker wat pan-shots kunnen maken. Wat vinden jullie er van?
1

2

3

4

5

6

7

8

9 als laatste, BAZZA!!

En nu kap ik maar, Hope you like 'em!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 00:31 ]
(denk je wel een beetje om de grootte van je foto's ik denk niet dat modjes dat zo leuk vinden)
Deze plek is te koop.
vooral #2 vind ik erg mooi. mooie kleuren ook.
(offtopic. is trouwens erg om te zien hoe veel mensen er alweer op '04 fietsen (R1, GSXR750) rondrijden)
[ Voor 44% gewijzigd door FragDaddy op 08-09-2004 15:22 ]
Have a wheelie good weekend!