[ervaringen] Acer Aspire 135x notebook

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Je hebt dit bestand nodig:
ftp://ftp.support.acer-eu...1350/drivers/powernow.zip

Akomstig van:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1350.html (AMD powernow Version 5.1.2600.28)

En het werkt iig wel op Windows XP Pro NL SP1.

offtopic:
Dit bericht komt deels voort uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:50
Ook dit bestand werkt niet, hij blijft op 796 staan :(

Eventueel handig,

(OS) Windows 2000 Professional, Service Pack 4 (5.0 - 2195)

Volledig geupdate

[ Voor 50% gewijzigd door Breaker op 17-11-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Als die niet werkt, moet je ff AMD mailen misschien.
Ik zal nog even verder zoeken, misschien heb ik destijds ook wel een ander bestand gebruikt...

Edit:
De onderste van deze pagina ook al geprobeerd?:
http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_2364,00.html

[ Voor 35% gewijzigd door Joen op 17-11-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Ik heb dat ook! ik mail ze ook maar eventjes. Misschien dat hij wèl verder scheurt ofzo! dat wil ik natuurlijk niet!

• Breaker
JeroenM_tbs schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:54:
Als die niet werkt, moet je ff AMD mailen misschien.
Ik zal nog even verder zoeken, misschien heb ik destijds ook wel een ander bestand gebruikt...

Edit:
De onderste van deze pagina ook al geprobeerd?:
http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_2364,00.html
Op die pagina staat versie 3.04, die heb ik dus al geprobeerd en werkt dus niet :(

Ik ga wel weer xp instaleren, dit is ook niets :(

[ Voor 5% gewijzigd door Breaker op 19-11-2004 23:19 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 20:04
Mijn 1357 LMi heb ik ook al ff bij norrod ingeleverd. Die hebben m ook naar acer gestuurd aangezien ik ook scheurtjes bij mn scharnieren kreeg. Heb nu een leennotebook (Aspire 1362 LMi) en die bevalt ook zeer goed. Het is idd een vaak voorkomend kwaaltje van deze serie dat er scheurtjes inkomen. Bij mn leennotebook(is opvolger van 1350serie) hebben ze er andere scharnieren in gemonteerd. Mis mn eigen wel, vooral al mn muziek en films enzo :(

Nog maar ff w88 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Heb ook een scheurtje in het scharniertje (linkerkant). :(
T is geen grote scheur en neem het wel voor lief. Wil niet steeds mn 1357LMi een paar weken kwijt zijn. Ik ben wel wat voorzichtig dan of er doe er wat secondenlijm op. :P

BTW, kun je eens een foto maken van die scharnieren van de 1362 LMi?

[ Voor 14% gewijzigd door Joen op 09-12-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
plaatjes van de scharnieren van de Aspire 1362 LMi

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/harryschnieders/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/harryschnieders/2.jpg

Het zijn nu twee kleine scharnieren van elk 3 cm. Bij de 1357 is het over de gehele lengte bijna, toch?

Het design van dit notebook is echt geheel anders dan zn voorganger. Deze is voorzien van een wat lager maar breder scherm. Hij is en stuk dunner en voor mn gevoel ook lichter. Volgens mij is de 1362 met sempron 2800 wel weer langzamer dan de athlon 3000+.

[ Voor 34% gewijzigd door Ghost Rider op 09-12-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Als je bij de 1357LMi goed kijkt, zie je net een paar cm vanaf de linkse scharnier een paar kabels vanuit het onderste gedeelte naar het beeldscherm lopen. De scharnier kan dus nooit over de volle breedte zitten. Dat is overigens volgens mij zelden zo met notebooks. Althans bij mijn oudere Compaq Armada 1500c zitten de scharnieren aan beide zijkanten en een zooi kabeltjes ergens in het midden onder het scherm.
Ik heb het idee dat bij de 1357LMi het plastic zelf vooral de scharnier is en dat is gewoonweg niet betrouwbaar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
dat klopt wat jij zegt. Of het plastic de scharnier zelf is vraag ik mij echter af. Lijkt me raar. Ben wel benieuwd wat ze er nu aan doen. Alleen een nieuwe kap lijkt mij nie voldoende aangezien je het zelfde probleem dan weer krijgt waarschijnlijk. Naja is ff afw88. De scharnieren van deze nieuwe serie zijn in ieder geval een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121807

Ik heb net mijn laptop terug van een raparatie van de scheuren in mijn cover. Ik ben m inmiddels wel 2 ruime weken kwijt geweest, maar hij ziet er nu weer als nieuw uit. Ik hoop dat het niet nog eens gebeurt, maar als dat wel gebeurt laat ik het maar zitten want 2 weken mijn laptop missen is niet funny :-(.

grtjes!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
Ik w8 nog steeds tot ie klaar is. Heb gelukkig wel een vervanger mar is mis toch mn programma's en muziek. Very annoying! Zal m wel pas in 2005 terugkrijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Update over floppy drive
Geachte relatie,

Hiermee doe ik u de prijsopgave toekomen van het (de) door u aangevraagde part(s).

Partnummer Omschrijving Prijs Levertijd
6M.A10V7.010 MODULE.FDD.1.44MB.PANASON EUR 44,08 1-2 weken
50.A10V7.005 CABLE.FDD.PANASONIC.FFC EUR 1,70 1-2 weken

LC.A1003.001 MODULE.READER.CARD.4in1 EUR 24,23 1-2 weken
50.A10V7.007 CABLE.CARD READER.4in1 EUR 1,70 1-2 weken
Geoffreerde parts zijn op basis van de door u verstrekte gegevens en betreffen spareparts welke "new" of "as good as new" zijn.
Opdrachtgever heeft het recht op de garanties zoals verstrekt door de desbetreffende toeleveranciers van IMD.
Foutief bestelde artikelen kunnen niet worden geretourneerd of omgeruild.
Reclames dienen binnen vijf werkdagen na levering te worden gemeld bij IMD, waarna de reclame conform de dan geldende RMA-procedure wordt afgehandeld. Desgevraagd doet IMD een beschrijving van de RMA procedure toekomen.
Prijzen zijn onder voorbehoud en afhankelijk van valutakoersen.
Voor orders onder de EUR100,- brengen wij EUR25,- orderkosten in rekening. De levering zal plaatsvinden via TPG. De rembourskosten die hiervoor in rekening worden gebracht bedragen EUR 7,-. Genoemde bedragen zijn excl. BTW.
Deze prijsopgave is geldig tot 14 dagen na dagtekening van dit e-mail bericht.

U gaat akkoord met deze prijsopgave door een reply te geven op dit mailbericht, waarin u ook uw adresgegevens dient te vermelden. Dit om de bestelling zo spoedig mogelijk te kunnen behandelen. Na ontvangst van uw akkoord zullen wij overgaan tot het bestellen en leveren van het door u aangevraagde part(s).

***************************************************************************************************************
Graag willen wij u erop attent maken dat wij spareparts van de volgende merken kunnen leveren ;
Acer, Compaq, HP, IBM, Toshiba, Lexmark en OKI.
Voor meer informatie en/of offertes kunt u contact opnemen met ons Customer
Service Center of mailen naar parts@imd.nl.
***************************************************************************************************************

Met vriendelijke groet,
Peter Hoofiën

Salesdesk Spareparts
Alleen verzendkosten zijn onmogelijk hoog :/

25 euro orderkosten als je onder de 100 euro besteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Nou, ik heb zo'n Sweex PCMCIA 4-in-1 kaartlezer dat me goed bevalt. :)
Ik overweeg om nog een keer een USB floppydrive te kopen.
Op die manier bespaar je je zelf een hoop gedoe. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 27-12-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
Breaker schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:07:
Update over floppy drive

[...]

Alleen verzendkosten zijn onmogelijk hoog :/

25 euro orderkosten als je onder de 100 euro besteld....
Ik werk bij de pakketservice van de TPG. normale verzending is 5euro. rembours zou best 7 euro kunnen zijn, geen idee. 25 euro orderkosten is in ieder geval belachelijk hoog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
* Joen heeft ontdekt dat het resetknopje op zijn Acer Aspire 1357LMi best wel een kl*teknopje is :/
Ik had zonet de allereerste keer dat mijn notebook echt radicaal vastgelopen was. Zelfs de powerknop een poosje indrukken hielp niet. Maar het ergste was nog: ik had niets smal genoeg om het daadwerkelijke resetknopje te kunnen drukken. :(
Ten einde raad heb ik maar de stroom ontkoppelt en de accu er even uitgehaald.
* Joen is blij dat alles verder nog wel normaal werkt. O-)
En de koeler de hele tijd maar blazen tijdens het zoeken naar een 'reset-oplossing'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126613

Heb ook een scheurtje in het scharniertje (linkerkant). :(
T is geen grote scheur en neem het wel voor lief.
Na 3 maanden, heb ik nu ook scheurtjes aan de buitenkant van beide scharnieren.
Het vreemde is ook dat ik de klep nooit dicht doe, hij staat al 3 maanden open ;)

ACER gebeld hun reactie:
"zit fout in de kast van dit model door te dun plastic"
Op mijn vraag of na reparatie dit scheuren in de nieuwe kast weer kan gebeuren;
"waarschijnlijk niet want de nieuwe kast heeft dikker plastic"
De klep zit vast met 2x losse scharnieren 1x links 1x rechter kant vd kast.
Het zwarte deel in het midden, loopt de kabel door heen en is GEEN scharnier (helaas niet).

Na deze info ben ik zelf eens aan de slag gegaan.
In de electronica handel heb ik eerst een zwart dunwandig plastic kastje gekocht met het zelfde profiel als de zwarte onderkant van de klep van de ACER.
Uit de deksel en de bodem van dit zwarte kastje, heb ik met een stanley-mes 2x kleine vierkante plaatjes uitgesneden. Deze 2x plaatjes heb ik netjes schuine kantjes aan gemaakt.
Vervolgens deze 2x vierkante plaatjes aan de buitenkant van de klep en exact over de scharnier, op het zwarte gedeelte van de kast, met goede kunstof lijm vastgeplakt (daar waar de scheurtjes zitten). Het is bijzonder aardig gelukt en als je het niet weet zou je denken dat het een standaard scharnier is....
Het plastic is nu wel 2x zo stevig dan de origineel dikte van het plastic voor die tijd was.
Of er nu nog garantie op zit, weet ik niet....... maar ik ben de PC in iedergeval geen 14 dagen kwijt geweest.

Dit is trouwens voor mij de 4e klapdoos in de afgelopen 10 jaren en ook bij dit merk scheuren de scharnieren.
Mijn oude klapdozen waren NIET van merk acer maar hadden dit euvel pas na jaren van intensief gebruik en ook die heb ik toen allemaal zelf gerepareerd of verstevigd.

Deze ACER is een prima klapdoos maar dit is toch een heel ernstig -/- puntje van de ACER mensen!
Een familie lid heeft inmiddels de ACER-1363 en ben benieuwd of daar ook scheurtjes ontstaan in de scharnier.

Een goede oplossing voor dit soort problemen zou zijn,
de scharnieren ophangen/bevestigen aan een metalen/aluminium frame in de klap zelf.

Hoeveel mensen zijn er met dit 'scheuren' euvel?

Bert.
/

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 126613 op 22-01-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
* Joen meld :w
Hij's niet overdreven ernstig en scheurt niet verder. Ik heb namelijk geen zin mn notebook een tijdje kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ten einde raad heb ik maar de stroom ontkoppelt
Hoi Jeroen,
de stekker er uit optie, doe ik al vanaf de start.
Daarna even scandisk/chkdsk en defrag of ander programma voor de verloren clusters.
Maar het hangen vh systeem kan ik tot op heden nog op 1 hand tellen en meestal was de oorzaak in USB communicatie problemen, lijkt mijn ondervinding.

Over de blower geluid,
na 2 maanden is die bij mij heel klein beetje gaan piepen of gieren....

Heb je al eens 3Dmark gedraaid op deze klapdoos?
Of driver upgrades gedaan?

Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenM_tbs schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:12:
* Anoniem: 126613 meld :w
Hij's niet overdreven ernstig en scheurt niet verder. Ik heb namelijk geen zin mn notebook een tijdje kwijt te zijn.
Inderdaad, daarom heb ik het ook zelf gerepareerd.
Je moet altijd maar afwachten hoe je het ding terug krijgt........ ;)
Daarom even de info over mijn oplossing.

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@opabert:
Dat blowergeluid was gewoon omdat ie vastgelopen was, dat was op zich niets aparts en onverwachts.

Over je scharnier reparen: zou je daar een foto van kunnen maken en posten, want ik kan me moeilijk voorstellen hoe dat je dat nu precies hebt gedaan.

Over 3DMark: die heb ik nooit gedraait en zal ik ook wel nooit draaien. Mn notebook draait voor mijn doeleinden snel genoeg en ik hoef niet per se te weten wat de maximum prestaties zijn.

En die flinke vastlopers kan ik ook makkelijk op 1 hand tellen: die ene keer echt vastgelopen en een paar dagen daarna bijna vastgelopen.
Ik sluit niet uit dat het USB-problemen hadden kunnen zijn, maar een bewijs daar voor kan ik niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Nu ik dit zo lees over die scharnieren toch maar ff kijkje genomen

Ik heb er een scheur van bijna 3 cm in zitten :X
Die is me hiervoor nooit opgevallen, ook nooit last van gehad, toch maar ff langs norrod binnenkort.
Kan hem eigenlijk nu niet missen. Heb een 4 jarig garantie pakket erbij gekocht dus tja.

Heb zelf ook meteen Windows XP Prof. erop gezet, nooit vastlopers gehad :)

//edit foto

KLIK, Volg de lijnen voor de scheur

[ Voor 13% gewijzigd door Breaker op 21-01-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 21:49
Op aanraden van Breaker (zit bij me in de klas) ook maar ff gekeken naar mijn klapdoos. Ook deze vertoont scheuren aan beide kanten van het schanier.. Binnenkort dus maar ook ff langs Norrod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenM_tbs schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:43[/message]:
@opabert:
Dat blowergeluid was gewoon omdat ie vastgelopen was, dat was op zich niets aparts en onverwachts.
Jeroen;
Dat begreep ik wel ;)
maar sorry,
ik vroeg alleen dat de blower bij mij na 2 maanden een beetje is gaan 'gieren' of 'piepen'.
Zijn er andere gebruikers die dit ook is opgevallen?

Is het al opgevallen dat de ACERS allemaal FAT32 systeembestand i.p.v NTFS hebben?
Iemand een idee waarom dit FAT32 is?

grtx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Enige idee dat ik zou kunnen bedenken is door de ghost image of iets dergelijks.

Ik heb er iig meteen NTFS van gemaakt :P

Laptop inmiddels ingeleverd voor die scheuren, even kijken hoe lang dat gaat duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breaker schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:36[/message]:
Enige idee dat ik zou kunnen bedenken is door de ghost image of iets dergelijks.
Ik heb er iig meteen NTFS van gemaakt :P
Hoe gedaan?
Partionmagic werkt bij mij niet.
Laptop inmiddels ingeleverd voor die scheuren, even kijken hoe lang dat gaat duren....
Waar ik reuze nieuwsgierig naar ben,
of het plastic echt dikker is dan de originele kast....... :)
En of de scheuren echt niet meer terug komen.

mvrgr,
Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 21:49
Ik ben ook direct overgestapt op NTFS.. Dit is gedaan door de gehele schijf te formateren en windows opnieuw installeren.

Partition Magic werkt trouwens wel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breaker schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:36:
En, al nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Helaas niet :(

Inmiddels 3 weken geleden, heb zelfs nog niet eens een leenlaptop van norrod omdat ze op zijn, als in veel kapotte laptops terug :/

Dus die leenlaptop word hem niet meer, ik verwacht hem over 2 weken terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breaker schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:00:
Helaas niet :(
Inmiddels 3 weken geleden, heb zelfs nog niet eens een leenlaptop van norrod omdat ze op zijn, als in veel kapotte laptops terug :/
Dus die leenlaptop word hem niet meer, ik verwacht hem over 2 weken terug....
Dit is heel erg vervelend,
Als je hem terug hebt, is het mogelijk misschien om eens te bekijken of het nieuwe plastic wel dikker is dan bij de oude scharnier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:25
Ik heb de acer 1356lmi. Met die brak s3 onboard videocard. Ik heb hem al bijna een jaar. Ik heb nu de volgende mankement:
-de touchpad blijft vaak haken.
-een van de usb poorten worden niet herkend
-de dvd brander is stuk.Krijg het volgende bericht bij Nero: power calibration error.
(Heb er maximaal 20 dvd's gebrand)
-de accu gaat zeer snel leeg 30 tot 40 minuten. (tips over de accu zijn welkom)

Over 2 a 3 weken gaat het terug naar acer. Ze hadden de dvd branders niet meer op voorraad.

Ik heb geen scheurtjes in de scharnieren, hiermee heb ik geluk gehad. Maar de 2 blokjes(links en rechts) bij de scharnier zitten redelijk los. Verder is heb wel een degelijk ding. Hij heeft al aantal smaks gemaakt. Ik ben er tevreden mee.

[ Voor 3% gewijzigd door karakedi op 01-03-2005 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Als je hem terugbrengt gewoon aankaarten dat scharnieren "los" zitten.

Met beetje geluk vervangen ze de kap nog wel

Heb zelf na 3,5 week eindelijk een leenlaptop van norrod. Een 1362LMI :P

Nu wachten op me eigen :/ die tikt toch een stukje fijner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(Heb er maximaal 20 dvd's gebrand)
-de accu gaat zeer snel leeg 30 tot 40 minuten. (tips over de accu zijn welkom)
Accu, spaarstand aanpassen programmatje SPEEDSWITCH is handig.
Heb je wel eens een ander dan NERO geprobeert?
Wat ik heb is, als ik een DvD heb gebrand moet hij eerst afkoelen oid.
Want direct na brandprocess wordt de DvD niet gevonden.
En als hij afgekoeld is wel........ blijft raar spul die PC's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Na lezen van de threat heb ik die programma speedswitch geinstalleerd.Nu gaat het 5 minuten langer mee. Zijn er nog meer mensen die een accu hebben die 30-40 minuten meegaan?

NERO geeft die fout aan bij het branden van dvd's. En de laatste tijd pakt hij ook niet dvd in een keer. NA het raadplegen van paar threats heb ik vernomen, dat de brander gewoon stuk is en vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NA het raadplegen van paar threats heb ik vernomen, dat de brander gewoon stuk is en vervangen moet worden.
Welk merk en type brander zit er in de 1356?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
De pioneer DVR-K12RA zit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89228

Anoniem: 126613 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:59:
[...]

Hoe gedaan?
Partionmagic werkt bij mij niet.

mvrgr,
Bert.
Probeer eens: convert c: /fs:ntfs :)

Heb zelf ook een scheur van 2-3 cm bij de scharnieren zitten. In augustus gekocht, jaar garantie, dus ik lever 'm wel in als we op vakantie gaan in juli. Dan heb ik er het minste last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JAVABEAN;
Bedankt voor de NTFS tip ! ;)

JOEEE:
mijn 1357LMi zit een DVR-K13RA.
Vraagje uit nieuwsgierigheid,
Zijn er nog meer gebruikers met brand of leesproblemen van dit model DvD brander?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 126613 op 03-03-2005 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
@opabert Wat zijn die snelheden van de brander die je hebt? Ik denk dat ik een andere brander krijg, met betere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126613 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:59:

Waar ik reuze nieuwsgierig naar ben,
of het plastic echt dikker is dan de originele kast....... :)
En of de scheuren echt niet meer terug komen.

mvrgr,
Bert.
Helaas!!!!!, Mijn 1357LMI is anderhalve maand geleden hersteld van de scheur, maar op precies dezelfde plek zit nu weeeeer een scheur. Ik laat het nu maar zitten omdat er blijkbaar toch geen goede oplossing is. Ik zal er dus mee moeten leren leven. Ik raad daarom iedereen aan wie zo'n scheur heeft de laptop niet op te sturen, want de kans is erg groot dat je nieuwe cover ook weer gaat scheuren. Bij mij op school zijn er heel wat die dit type kast hebben en het probleem komt bij hun allemaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
heb m nu een maand weer. ik kan niet zien of er dikker plastic is gebruikt. Mooi kloten dat je nu alweer een scheur hebt. Ik zou er wel mee heengaan als ik jou was. Acer wil graag laptops verkopen, laat ze dan ook zorgen dat het in orde is. Laat ze desnoods een nieuw type laptop geven. Een leenlaptop was bij mij trouwens geen probleem. Die kon ik direct meekrijgen, was ook een 1362 lmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Die van mij is nu al 5 weken en 2 dagen weg :/

Hoop wel dat er een andere/betere kap op komt. Kom er vanzelf wel achter!

@JoEEE
Heb trouwens geen probleem met mij accu, gaat gewoon 2 a 2,5 uur mee hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JoEEE schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:47:
@opabert Wat zijn die snelheden van de brander die je hebt? Ik denk dat ik een andere brander krijg, met betere snelheden.
Uit mijn blote hoofdje was het 4x DvD 16x CD-R 10x CD-RW.
Pioneer geeft geen enkele medewerking of support op dit model.
Op simpele vragen verwijzen ze doodleuk naar ACER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal,

Na 3 jaar was mijn oude en inmiddels probleemloze en 3e laptop PC versleten en rijp voor vervanging.
Ruim 7 maanden geleden heb ik bij de BCC een ACER Aspire 1357LMi gekocht is prachtig apparaat maar ineens heb ik kort achter elkaar een aantal vervelende of lastige problemen.
De eerste = Scheurtjes in de kast bij de scharnieren en daar kan ik nog wel mee leven. Maar vanaf vorige week wil de DvD brander geen DvD schijfjes meer herkennen.
OORZAAK: in dit type/serie DvD spelers zit een fabrieks fout !

De DvD brander zit in een slede en kan je er zelf zonder problemen uithalen/omwisselen, dus daar hoeft de PC beslist niet voor weg!

Contact met BCC geeft geen enkele hoop want BCC verwijst voor service naar ACER

Het is een Pioneer DvD brander dus heb ik contact gezocht met Pioneer Benelux support desk en deze geeft GEEN ondersteuning aan hun eigen apparaat en verwijst door naar Acer. Contact met Acer en gevraagt of ACER een nieuwe DvD kon leveren zodat ik die Zelf om kon wisselen ! Dat was wel mogelijk maar dan moest ik de hele PC opsturen met een wachttijd van 4 tot 8 weken. Omdat de DvD in een slede zit, vroeg ik aan de helpdesk of het mogelijk was dat we de DvD gewoon om konden ruilen voor nieuwe zodat ik de laptop niet kwijt was of 4 tot 8 weken zonder DvD speler zou zitten.....
Helaas, dit was niet mogelijk want Acer heeft hiermee slechte ervaringen.......

Kortom de PC is voor 4 tot 8 weken weg of onbruikbaar.......
En als ik het hier zo lees dan is opsturen ook niet geheel zonder risico.
Ik heb nog nooit zoveel 'gedoe' en 'onwil' meegemaakt en ik baal als een stekker over het gebrek aan efficiente service van Acer.

Wie heeft voor mij een goed advies?
Een behoorlijk teleurgestelde consument.

wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Anoniem: 126613 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:39:
Hallo allemaal,

Na 3 jaar was mijn oude en inmiddels probleemloze en 3e laptop PC versleten en rijp voor vervanging.
Ruim 7 maanden geleden heb ik bij de BCC een ACER Aspire 1357LMi gekocht is prachtig apparaat maar ineens heb ik kort achter elkaar een aantal vervelende of lastige problemen.
De eerste = Scheurtjes in de kast bij de scharnieren en daar kan ik nog wel mee leven. Maar vanaf vorige week wil de DvD brander geen DvD schijfjes meer herkennen.
OORZAAK: in dit type/serie DvD spelers zit een fabrieks fout !

De DvD brander zit in een slede en kan je er zelf zonder problemen uithalen/omwisselen, dus daar hoeft de PC beslist niet voor weg!

Contact met BCC geeft geen enkele hoop want BCC verwijst voor service naar ACER

Het is een Pioneer DvD brander dus heb ik contact gezocht met Pioneer Benelux support desk en deze geeft GEEN ondersteuning aan hun eigen apparaat en verwijst door naar Acer. Contact met Acer en gevraagt of ACER een nieuwe DvD kon leveren zodat ik die Zelf om kon wisselen ! Dat was wel mogelijk maar dan moest ik de hele PC opsturen met een wachttijd van 4 tot 8 weken. Omdat de DvD in een slede zit, vroeg ik aan de helpdesk of het mogelijk was dat we de DvD gewoon om konden ruilen voor nieuwe zodat ik de laptop niet kwijt was of 4 tot 8 weken zonder DvD speler zou zitten.....
Helaas, dit was niet mogelijk want Acer heeft hiermee slechte ervaringen.......

Kortom de PC is voor 4 tot 8 weken weg of onbruikbaar.......
En als ik het hier zo lees dan is opsturen ook niet geheel zonder risico.
Ik heb nog nooit zoveel 'gedoe' en 'onwil' meegemaakt en ik baal als een stekker over het gebrek aan efficiente service van Acer.

Wie heeft voor mij een goed advies?
Een behoorlijk teleurgestelde consument.

wordt vervolgt.
Mja ik heb mijn acer opgestuurd (zie elders dit topic) en na 9 weken en 6 dagen!!! pas weer terug (vorige week terug gekregen)

Opsturen is niet echt een optie dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143104

Hallo Peoples!

Heb een vraag

heb net een Aspire 1356lci aangeschaft en heb er paar vragen over aantal dingen:

situatie is als volgt:
- toen ik hem aangeschaft heb, zat er winxp pro sp1 op. slaapstand en powernow werkten prima.

heb geformateerd (ntfs) en xp pro sp2 geinstalleerd. daarna via chipset drivers en powernow driver met powernow progje. wat er nou gebeurt is mijn onduidelijk. wanneer ik powernow mode aanzet valt ie uit bij cd branden en slaapstand knop/vinkje is weg.

wanneer ik RMClock gebruik en zet hem op auto dan doet alles prima.

drivers etc zijn allemaal van acer site geplukt en geinstalleerd inclusief powernow driver.

please wheeeelp!!!

groeten Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145135

Hallo allemaal!

Ik heb deze laptop aangekocht zo'n 10 maanden geleden, en ik ben er tot nu toe heel te vreden mee.
Ook ik heb last van bovengenoemde "kwaaltjes" zoals scheuren bij de scharnieren, een batterij die na minder dan een uur leegloopt, maar zo heel erg vind ik dan nu niet.

Toch heb ik een paar vraagjes hierover:

1) Welke grafische kaart zit hier nu in? Op de laptop zelf hangt een stickertje met de vermelding "ati mobility radeon 9200", maar bij de eigenschappen bij beeldscherm staat er "ati mobility radeon 9600/9700 series"; Ik heb deze gegevens nodig voor de nieuwste Catalyst te installeren vermits je bij Patje's programma het merk van je ati moet ingeven; Dus is het nu een 9200, 9600 of 9700?

2) Ik heb ook last van 2 scheurtjes bij de scharnieren, maar onlangs is er een stukje van de behuizing afgevallen. Ik heb dit er weer proberen op te steken mbv een stukje plakband. Maar mijn vraag is, kan mijn beeldscherm ervan kapot gaan door dit niet te herstellen?

3) Deze week wou ik een dvd branden. Ik zou dit doen met de bijgeleverde software NTI CD & DVD maker. Cd's branden doet hij perfect, maar de optie om een DVD te branden, staat bij mij disabled en is met geen stokken aan te krijgen. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben? De lezer is een QSI DVDRW SDW-042 (volgens Sandra)

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb mijn 1357LMi_dual sinds begin september vorig jaar. Hierin zit een ATI Radeon 9200 die het vreemd en irritant genoeg met de standaard drivers van ATI doet, maar wel met de alternatieve ATI Omega 2.5.67. Overal (dus ook in Everest) wordt aangegeven dat het een ATI Radeon 9200 is en de sticker klopt dus.

Wat betreft punt 2: in de eerste alinea zeg je nog dat je geen scheurtjes hebt en nu zeg je dat je ze wel hebt?
Ik weet niet of het beeldscherm hier aan "hangt" of niet. Ik kan me voorstellen dat die hier wel aan hangt en dat je dus voorzichtig moet zijn. Acer zelf zal dit wel het beste weten.

Punt 3: ik vond die NTI software sowieso onoverzichtelijk en bagger werken en heb de laatste versie van Nero genomen (toen ergens in de versie 6 reeks). Nero 5 ondersteund de QSI brander niet, maar versie 6 wel.
Ik heb er ook al een data DVD mee naar een andere DVD gekopieerd zonder problemen.
Als ik jou was zou ik een ander brandprogramma proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ivm met die scheurtjes, het toeval wil dat iemand in deze topic een foto heeft geplaatst van zijn scheurtjes, en die lijken heel goed op die van mij:

http://www.van-halen.nl/pics/tweakers/laptop.jpg

alleen is mijn scheur doorgescheurd naar de rand tussen het zwarte en het blauwe gedeelte waardoor er een stukje is afgevallen en die heb ik er gewoon tegengeplaatst met een stukje plakband ipv in de vuilbak te gooien.

Wat betreft NTI, ik zal deze dagen eens proberen met Nero 6, bedankt voor de tip.

En de radeon tenslotte. Is het verstandig om de Catalyst drivers te proberen, want ik heb al eens gehoord dat deze niet zouden werken op een moblity en in plaats daarvan de omega drivers te nemen. Maar vermits ik graag een heel klein beetje performance meer zou willen, zou ik de calatyst moeten zijn, vermits omega alleen zorgt voor eye candy.

En nog een laatste kleine vraag. Ik heb de Catalyst driver al geïnstalleerd voor ik deze post heb geplaatst en alles werkt prima, maar ik heb deze geïnstalleerd in de veronderstelling dat de grafische kaart een 9700 was (het is pas later bij mij ingeschoten van het eerst misschien eens te controleren |:( ); ik vermoed dat dit niet echt kwaad kan, maar erg zeker ben ik het toch niet. Kan iemand dit verifiëren?

Bedankt voor de toch wel snelle reply!

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 145135 op 24-05-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Die foto laat exact het zelfde soort scheur zien zoals ik die ook heb. Alleen op die foto zie je hem maar tot de helft van de breedte van de scharnier lopen, ik heb em al bijna tot de volle breedte, maar wel net zo diagonaal.

Nog eens over de Radeon: ik heb geen problemen met de Omega drivers, de versies na 2.5.67 bevatten wel allerlei tweaktooltjes er bij in die ik niet hoef en ook niet uitgevinkt kunnen worden tijdens de installatie. Vandaar dat ik 2.5.67 nog steeds gebruik waarbij je die tweaktooltjes niet verplicht bent mee te installeren.
Ik ben geen vervent gamer, maar ik kan wel zeggen dat Rollercoaster Tycoon 3 (die zeer zwaar je ATI kaart nodig heeft en ook speciaal daar voor ontworpen is) zeer goed draaide. Ik speel echter al een tijdje geen games meer. Om de performance hoef je eht dus denk ik niet zo zeer te doen.
Maar goed: ik ben een leek op het gebied van gamen en de systeemvereisten daar voor.

Kun je trouwens eens een foto van jouw scheur + reparatie kunnen maken en posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal eens in de loop van deze week eens de omega drivers proberen om het eens te vergelijken met de huidige Catalyst.

Mijn "reparatie" van de scheur moet je niet echt letterlijk nemen hoor. Het is gewoon een stuk plakband met het losse stukje eraan op de laptop geplakt, maar het houdt toch voorlopig. Ik heb geen digitaal fototoestel, maar ik zal het eens proberen met de webcam. Als het beeld redelijk is, zal ik het hier posten, anders zal ik het volgende week posten als ik een fototoestel van een vriend van mij eens kan bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]JeroenM_tbs schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:29:

Wat betreft punt 2: in de eerste alinea zeg je nog dat je geen scheurtjes hebt en nu zeg je dat je ze wel hebt?
Ik weet niet of het beeldscherm hier aan "hangt" of niet. Ik kan me voorstellen dat die hier wel aan hangt en dat je dus voorzichtig moet zijn. Acer zelf zal dit wel het beste weten.

quote]

Ik ben ervan overtuigt dat het plastic geen onderdeel is van de constructie. Als je het linker afdekplaatje eraf haald, zie je ook een stalen bevestigingspunt met een stalen as die het scherm in gaat. Het is dus echt alleen maar een afdekplaat. Er staan natuurlijk wel wat spanning op, want anders zouden die scheuren niet optreden. Bij mij is de cover al een keer vervangen maar nu zit de scheur er weer. Ik heb voor de zekerheid de 2 schroeven aan de binnenkant van t scherm onderaan iets losser gedraait. Volgens acer was dat namelijk de oorzaak van t scheuren (te strak aangedraaide schroeven).

Voor de rest blijft t een fijne laptop. En ik doe gewoon 2 uur met mijn accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Er zit dus metaal onder? Dus eigenlijk hoeft niemand zich daar direct zorgen over te maken? :P
Ik maakte me er al wel een beetje druk om en ga er dan ook maar voorzichtig mee om.

Maar eigenlijk is het een domme productiefout van Acer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Bomboo,

Ook bij mij is in de 1357LMi ook de DvD branden (pioneer) er onlangs mee gestopt en totaal geen leven meer in te krijgen. De CD's branden, doet hij nog wel. Support van pioneer is echt helemaal waardeloos. (en dit roep ik niet gauw). Opsturen naar ACER, daar begin ik niet aan en als ik zelf de DvD wil vervangen, vraagt ACER ruim 280 euro voor nieuwe DvD speler...... hoe bestaat het.
Vraag:
Zijn er mensen die Zelf de DvD gewisseld hebben?
En voor Welke merk type DvD speler?

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 126613 op 15-06-2005 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
@ FounderBamboo

Het is geen ramp als een stukje van je behuizing erafgevallen is. Het kunstof is namelijk NIET het scharnier. Het is gewoon een metalen scharnier wat er onder zit meende ik. Klasgenoot van me heeft er ook al een hele "hap" uit bij het scharnier en het werkt perfect nog.

Is trouwens mijn laptop op die foto :P 1 ding stuur hem NIET op heb 9 weken en 6 dagen exact moeten wachten tot hij terug was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Breaker, dan ben jij flink genaaid.

Ik ben 3 weken zonder mijn lieve Acer laptop aan mijn lot over gelaten. Het ging echt super snel. Ik werd gebeld, dat ik 'n RMA nummer had gekregen, en dat werd mij toe ge-mailed. Ik kon met UPS bellen voor een afspraak. Wanneer ze hem zouden ophalen.

Kreeg instructies hoe ik hem moest inpakken, en de volgende dag (kon ook nog kiezen om die dag voor 18.00 op te laten halen) stond de ups voor de deur.

Werd op de hoogte gehouden;
  • Uw laptop is goed aangekomen, en wacht op de herstelling
  • Uw laptop is volledig hersteld, en wacht op vertrek
  • Uw laptop is onderweg.
Ook kreeg ik van UPS een tracking nummer, waarmee ik kon kijken waar mijn laptop was op dat moment.

Ik heb het gedaan, omdat ik bang was dat mijn notebook later helemaal hieraan zou overlijden. Dan heb je er dus niets meer aan. Dan heb je later ook spijt van dat je 9 weken (wat je met horen en zeggen wel vaker hoord bij Acer) niet hebt afgestaan van je laptopje.

Ik heb dit puur op de gok gedaan, en eindresultaat is daarbij ook om te _/-\o_

Gewoon doen dus. Nu kan het nog, straks gaat hij misschien helemaal kaduuk. Dan zit je met de gebakken peren. :/

Edit:
Niet geheel onbelangrijk: De verandering. Ze hebben op het hele scherm (bovenkant als de laptop dicht geklapt is) een nieuw stuk plastic gedaan. Dit leek een ander materiaal van wat er eerst om het scherm zat, en dus ook sterker. Tot nu toe geen enkele last gehad met nieuwe scheurtjes oid.

Dit alles werd ook door de garantie door acer betaald, eveneens de verzending met UPS :7

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 21-06-2005 23:13 . Reden: Wat er was veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:07:
Edit:
Niet geheel onbelangrijk: De verandering. Ze hebben op het hele scherm (bovenkant als de laptop dicht geklapt is) een nieuw stuk plastic gedaan. Dit leek een ander materiaal van wat er eerst om het scherm zat, en dus ook sterker. Tot nu toe geen enkele last gehad met nieuwe scheurtjes oid.
Dit is vreemd omdat deze aanpassing tot nu toe nog bij niemand heeft plaatsgevonden. En waarom aan bovenkant? De scheurtjes ontstaan onder. Maar wel eenmooie oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij zaten ze niet op de laptop zelf, maar op gedeelte op het scherm. Ik had foto's geschoten. Maar goed. Ik kreeg hem netjes terug, met plastic erover, wat je in het begin ook hebt. Die zelf plakkende bende ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:10:
Bij mij zaten ze niet op de laptop zelf, maar op gedeelte op het scherm. Ik had foto's geschoten. Maar goed. Ik kreeg hem netjes terug, met plastic erover, wat je in het begin ook hebt. Die zelf plakkende bende ofzo.
Klopt, scheurtjes komen onderkant van het scherm bij de scharnieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148902

Heb een aspire 1357LMI.Bij werken op netvoeding maakt de koeling enorm veel lawaai en slaat de laptop soms zonder enige reden uit.Bij werken op de accu doet die dat niet.Heeft iemand ervaring met dat probleem?De laptop is binnen geweest bij Acer voor dit probleem maar er is niets veranderd.
Ook ik had scheurtjes op de scharnierpunten en die hebben ze wel hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Het heeft voornamelijk te maken met je eigen beleving en gebruik denk ik.
Bij mij op netstroom draait de ventilator wel wat meer dan op accu, maar dat heeft 2 eenvoudige redenen:
- op accu draait de processor maximaal 1600Mhz, op de netvoeding maximaal 2200Mhz (= warmer)
- op netstroom kan de ventilator "oneindig" blijven draaien: er is troom genoeg, op accu niet

Het zomaar afslaan van de ventilator geeft aan dat de processor voldoende gekoeld is, hij zal pas weer aanspringen als de processor te warm wordt. Houdt er rekening mee dat de ventilator niet zoals de meeste desktop/tower model PC's constant blijft draaien maar heel erg temperatuur gestuurd wordt.

Hoe lang was je je notebook trouwens kwijt voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148902

Ik bedoelde wel dat de laptop volledig uitslaat zodat alles wat niet opgeslagen is verloren gaat.
Wat natuurlijk heel vervelend is .
Mijn laptop was ik een kleine 3 weken kwijt voor herstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148902 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 18:59:
Ik bedoelde wel dat de laptop volledig uitslaat zodat alles wat niet opgeslagen is verloren gaat.
Wat natuurlijk heel vervelend is .
Mijn laptop was ik een kleine 3 weken kwijt voor herstelling
Ik was hem 2 en een halve week kwijt btw. Ik heb nu ook last van de warmte denk ik, om de zoveel uur valt ie uit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Anoniem: 87842 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:07:
@ Breaker, dan ben jij flink genaaid.

Ik ben 3 weken zonder mijn lieve Acer laptop aan mijn lot over gelaten. Het ging echt super snel. Ik werd gebeld, dat ik 'n RMA nummer had gekregen, en dat werd mij toe ge-mailed. Ik kon met UPS bellen voor een afspraak. Wanneer ze hem zouden ophalen.

Kreeg instructies hoe ik hem moest inpakken, en de volgende dag (kon ook nog kiezen om die dag voor 18.00 op te laten halen) stond de ups voor de deur.

Werd op de hoogte gehouden;
  • Uw laptop is goed aangekomen, en wacht op de herstelling
  • Uw laptop is volledig hersteld, en wacht op vertrek
  • Uw laptop is onderweg.
Ook kreeg ik van UPS een tracking nummer, waarmee ik kon kijken waar mijn laptop was op dat moment.

Ik heb het gedaan, omdat ik bang was dat mijn notebook later helemaal hieraan zou overlijden. Dan heb je er dus niets meer aan. Dan heb je later ook spijt van dat je 9 weken (wat je met horen en zeggen wel vaker hoord bij Acer) niet hebt afgestaan van je laptopje.

Ik heb dit puur op de gok gedaan, en eindresultaat is daarbij ook om te _/-\o_

Gewoon doen dus. Nu kan het nog, straks gaat hij misschien helemaal kaduuk. Dan zit je met de gebakken peren. :/

Edit:

Dit alles werd ook door de garantie door acer betaald, eveneens de verzending met UPS :7
Beter laat dan nooit, ik heb het via Norrod zelf gedaan.

Aangezien ik bij hun de garantie heb bijgekocht mogen ze het voor mij regelen. Ik heb echter ook gehoord dat in die tijd de service flink slecht was. Vlak daarna kwamen alle positieve verhalen. Heb waarschijnlijk gewoon pech gehad, had gewoon nog wat langer moeten wachten met inleveren.

// toevoeging

Ook mijn kap is van andere/sterker materiaal naar mij gevoel. Tot nu toe geen enkel probleem meer met de laptop :)

[ Voor 4% gewijzigd door Breaker op 13-08-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is werkelijk schandalig, maar ik heb anderhalve week geleden mijn Aspire 1357LMi moeten opsturen voor 3!!!!! kapotte onderdelen:

Ten eerste zat er weer een scheur in cover bij het schanier ( was ie al eens voor gerepareerd)

Ten tweede wou mijn dvd-brander Pioneer K13RA geen + dvd's meer branden. Vreemd genoeg wel gewoon -dvd en zelfs + RWdvd's.

Ten derde verloor het draadloosnetwerkkaartje contact bij meer dan slechts 5 meter van een Accespoint. Nwe drivers verhielpen het niet.

Dus voor deze zaken heb ik m opgestuurd. Het is niet te geloven, maar precies 1 week later stond UPS weer voor de deur om m gerepareerd af te leveren. Ik weet niet wat Acer bezielde, maar mijn hoor je er niet over. Ik heb alles getest en alles werkte weer zoals het hoorde.

Ze hebben de dvdbrander vervangen voor een ander type ( QSI DVDRW SDW-042 )
Het draadloosnetwerkkaartje is gewoon vervangen door hetzelfde type
Verder is de scheur verholpen door ee nieuwe cover, maar ik betwijfel of deze wel scheurvrij gaat blijven.

Wat mij betreft heeft Acer een pluspuntje verdient voor de snelle service, maar wel erg jammer dat mijn laptop zo veel gebreken vertoonde.

Een matig tevreden Acer gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121807 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:30:
Ten tweede wou mijn dvd-brander Pioneer K13RA geen + dvd's meer branden. Vreemd genoeg wel gewoon -dvd en zelfs + RWdvd's.
Ik zit hier al maanden met zelfde probleem en heb maar externe DVD brander gekocht.
Ze hebben de dvdbrander vervangen voor een ander type ( QSI DVDRW SDW-042 )
Okee bedankt vd info.
Dit is mijn 4e klapdoos (vorige 3 waren ander merk) in ruim 10 jaar maar ik twijfel sterk of mijn volgende klapdoos weer een ACER wordt.

Scheurtjes bij scharnieren heb ik zelf gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Anoniem: 126613 schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:08:
[...]
(...)
Scheurtjes bij scharnieren heb ik zelf gerepareerd.
Hoe heb jij ze gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=24165180,noline]JeroenM_tbs schreef op maandag 12 september 2005
Hoe heb jij ze gerepareerd?
Zie mijn uitleg op pagina 9 van deze posting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal!

Sinds kort heb ik opnieuw een probleempje met deze laptop. Niet echt met de laptop maar met de QSI DVDRW SDW-042 brander.

Ik heb een jaar lang met deze brander Philips cd-r's gebrand zonder enige problemen, maar sinds kort wil geen 1 cd meer lukken. Nero brandt de cd's probleemloos maar vindt steeds fouten bij het verifiëren van de data na het branden.

Nu heb ik eens geprobeerd om een dvd te branden (TDK dvd-r); dit lukt maar ik kreeg opnieuw een leesfout. Het rare is nu dat ik wel alle bestanden van op de dvd naar mijn harde schijf kan kopiëren. Dus lijkt het erop dat de dvd toch geod gebrand is.

Heeft er iemand nog last met deze branden en slech gebrande cd's? Weet er soms iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Er treden wel vaker problemen mee op. Zie [rml][ brander] qsi dvdrw sdw 042 brand geen dvd-rw[/rml] .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had deze topic al eens gelezen. Maar wat kan ik er nu uit concluderen? Dat mijn brander kapot is of gewoon problemen heeft met bepaalde schijfjes? (Philips is toch goeie kwaliteit?)

• karakedi
Ik heb vorig week dinsdag mijn laptop verzonden, tot mijn verbazing stond ups al maandag al voor de deur. Mijn pioneer dvd player was vervangen door een qsi. Ik ben erg tevreden hiermee, want kan nu met 8x dvd branden ipv 2x. Mijn neef heeft zijn laptop 4 weken geleden verzonden en hij is nog steeds niet binnen, hij had problemen met zijn beeldscherm.

Verder zou ik graag tips willen van mensen die zijn laptop hebben losgeschroeft. Want ben van plan om mijn videocard te vervangen door een m11 9700 pro. De technische dienst van Acer heeft gezegd dat dit mogelijk is. Als een een retailler kan vinden die het voor een aardig prijsje kan leveren wil ik het graag proberen. Tevens is de garantie toch al verlopen, dus hoef ik niet bang te zijn dat het is verlopen. Als er meer mensen interesse heeft in deze videocard, kunnen we misschien gezamenlijk kopen en een korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zwaar waardeloos dat gedoe met de pioneer DvD/CD writer en suppport is waardeloos.
Die van mij wil geen DvD meer lezen maar laat het zo want heb een externe 16x DvD RW via USB gekocht. Dit is mijn 5e laptop binnen 9 jaar en voor de rest goede laptop staat hier minimaal 18 uur per dag aan en wordt binnenkort jaartje oud. Door de service weet niet of de volgende weer een Acer wordt, want ik denk aan HP of Compaq.

Op internet zweeft de service manual om deze laptop te opereren via fototjes en is heel eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
En ik heb weer een probleem met de laptop

en wel het zelfde probleem als http://gathering.tweakers...message/23794701#23794701

Na het invoeren van een cd/dvd (origineel of gebrand maakt niet uit) verdwijnt de DVD speler uit het "Deze Computer" scherm, hdd lampje blijft branden en de lade kan niet meer open

Als ik nu een cd wil bekijken moet ik de cd erin doen, dan restarten en dan ziet hij de cd. Zodra je weer cd wisselt is het weer gedonder en begint het verhaal opnieuw.

Dat dit een garantie afhandeling is lijkt mij duidelijk. Echter...

.... zal ik dit via Norrod doen (waar ik hem vandaan heb) of via Acer rechtstreeks? Via norrod duurde het de laatste keer 9 weken en 6 dagen...

Jaja, probleem nummer 3 doet zich voor...
Ik surf nu al meer dan een jaar draadloos met deze latop, het heeft altijd perfect gewerkt meer ineens doet hij wel heel erg raar, hij kan namelijk geen netwerken meer vinden, terwijl iemand vlak naast mij op een andere laptop wel kan surfen! Ik heb al van alles geprobeerd: verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, ingeschakeld, uitgeschakeld, drivers etc etc, maar blijkbaar wil niets helpen.
Als ik de kaart heb uitgeschakeld en weer wil inschakelen krijg ik: "Bezig met inschakelen" en daarop "De verbinding is verbroken". Dit had ik vroeger niet en ik kan me niet inbeelden wat ik verkeerd zou gedaan hebben; Ik weet nog dat ik had gesurft, op het knopje gedrukt om de verbindingen uit te schakelen, een spel gespeeld, weer het knopje ingedrukt, en niets meer...

het gaat hier over de Realtek RTL8180 Wireles LAN (Mini-)PCI NIC

Hopelijk weet iemand hier raad mee of ik moet weer extra kosten maken om een ander kaartje te kopen...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145135 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:05:
Jaja, probleem nummer 3 doet zich voor...
Ik surf nu al meer dan een jaar draadloos met deze latop, het heeft altijd perfect gewerkt meer ineens doet hij wel heel erg raar, hij kan namelijk geen netwerken meer vinden, terwijl iemand vlak naast mij op een andere laptop wel kan surfen! Ik heb al van alles geprobeerd: verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, ingeschakeld, uitgeschakeld, drivers etc etc, maar blijkbaar wil niets helpen.
Als ik de kaart heb uitgeschakeld en weer wil inschakelen krijg ik: "Bezig met inschakelen" en daarop "De verbinding is verbroken". Dit had ik vroeger niet en ik kan me niet inbeelden wat ik verkeerd zou gedaan hebben; Ik weet nog dat ik had gesurft, op het knopje gedrukt om de verbindingen uit te schakelen, een spel gespeeld, weer het knopje ingedrukt, en niets meer...

het gaat hier over de Realtek RTL8180 Wireles LAN (Mini-)PCI NIC

Hopelijk weet iemand hier raad mee of ik moet weer extra kosten maken om een ander kaartje te kopen...

Alvast bedankt
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met diezelfde draadloosnetwerkkaart. Ik had nog wel verbinding binnen slechts 3 meter, maar daarbuiten niets meer. Samen met wat andere mankementen heb ik m opgestuurd naar Acer en kreeg m netjes binnen een week al terug. Ze hadden de netwerkkaart vervangen voor hetzelfde type, maar hij doet t nu weer prima.

Als je garantie al is verlopen zou ik gewoon een PCMCIA-draadloosnetwerkkaart kopen. Dan kun je gelijk een snellere 54mbit kaart kopen. Je zou ook de netwerkmodule kunnen vervangen, maar dan moet je acer even raadplegen of je dat zelf kan doen en wat dat kost.

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JoEEE schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:02:
Ik heb vorig week dinsdag mijn laptop verzonden, tot mijn verbazing stond ups al maandag al voor de deur. Mijn pioneer dvd player was vervangen door een qsi. Ik ben erg tevreden hiermee, want kan nu met 8x dvd branden ipv 2x. Mijn neef heeft zijn laptop 4 weken geleden verzonden en hij is nog steeds niet binnen, hij had problemen met zijn beeldscherm.

Verder zou ik graag tips willen van mensen die zijn laptop hebben losgeschroeft. Want ben van plan om mijn videocard te vervangen door een m11 9700 pro. De technische dienst van Acer heeft gezegd dat dit mogelijk is. Als een een retailler kan vinden die het voor een aardig prijsje kan leveren wil ik het graag proberen. Tevens is de garantie toch al verlopen, dus hoef ik niet bang te zijn dat het is verlopen. Als er meer mensen interesse heeft in deze videocard, kunnen we misschien gezamenlijk kopen en een korting krijgen.
Ik vind dit wel een interessant iets ja. Ik zelf heb een ATi 9200 kaartje erin zitten, en zou het misschien wel leuk vinden om het te upgraden. Overigens is mijn garantie ook verlopen, dus hoef ik daar ook niet extra voorzichtig voor te zijn.

Een how-to is misschienw el makkelijk, of iemand met deze ervaringen. Dus, wie heeft er een andere videokaart gezet in zijn Aspire 135x notebook?

Anoniem: 116387

Hallo OpaBert,

Wodt dat door Acer wel gewoon vergoed?
Hoelang zit er normaal garantie op een laptop van Acer?
kan het zo 1,2,3 niet vinden in m'n boekjes!

Rudy
Anoniem: 126613 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:05:
[...]

Na 3 maanden, heb ik nu ook scheurtjes aan de buitenkant van beide scharnieren.
Het vreemde is ook dat ik de klep nooit dicht doe, hij staat al 3 maanden open ;)

ACER gebeld hun reactie:
"zit fout in de kast van dit model door te dun plastic"
Op mijn vraag of na reparatie dit scheuren in de nieuwe kast weer kan gebeuren;
"waarschijnlijk niet want de nieuwe kast heeft dikker plastic"
De klep zit vast met 2x losse scharnieren 1x links 1x rechter kant vd kast.
Het zwarte deel in het midden, loopt de kabel door heen en is GEEN scharnier (helaas niet).

Na deze info ben ik zelf eens aan de slag gegaan.
In de electronica handel heb ik eerst een zwart dunwandig plastic kastje gekocht met het zelfde profiel als de zwarte onderkant van de klep van de ACER.
Uit de deksel en de bodem van dit zwarte kastje, heb ik met een stanley-mes 2x kleine vierkante plaatjes uitgesneden. Deze 2x plaatjes heb ik netjes schuine kantjes aan gemaakt.
Vervolgens deze 2x vierkante plaatjes aan de buitenkant van de klep en exact over de scharnier, op het zwarte gedeelte van de kast, met goede kunstof lijm vastgeplakt (daar waar de scheurtjes zitten). Het is bijzonder aardig gelukt en als je het niet weet zou je denken dat het een standaard scharnier is....
Het plastic is nu wel 2x zo stevig dan de origineel dikte van het plastic voor die tijd was.
Of er nu nog garantie op zit, weet ik niet....... maar ik ben de PC in iedergeval geen 14 dagen kwijt geweest.

Dit is trouwens voor mij de 4e klapdoos in de afgelopen 10 jaren en ook bij dit merk scheuren de scharnieren.
Mijn oude klapdozen waren NIET van merk acer maar hadden dit euvel pas na jaren van intensief gebruik en ook die heb ik toen allemaal zelf gerepareerd of verstevigd.

Deze ACER is een prima klapdoos maar dit is toch een heel ernstig -/- puntje van de ACER mensen!
Een familie lid heeft inmiddels de ACER-1363 en ben benieuwd of daar ook scheurtjes ontstaan in de scharnier.

Een goede oplossing voor dit soort problemen zou zijn,
de scharnieren ophangen/bevestigen aan een metalen/aluminium frame in de klap zelf.

Hoeveel mensen zijn er met dit 'scheuren' euvel?

Bert.
/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Vandaag is de adapter van mijn aspire 1356 stuk gegaan. Een nieuwe adapter is best prijzig 80 euro. Weet iemand een geschikte universeel adapter voor deze laptop? Of heeft iemand toevallig een adapter te koop voor deze model?

En wat gebeurd er als ik een adapter met een lagere vermoging gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
Ik heb mn laptop ook lang geleden laten repareren, aangezien ik ook lat had van het scharnier-euvel. Perfect opgelost via Norrod, heb zelfs een vervangende laptop (een spiksplinternieuwe 1363) meegekregen.
Volgens mij hebben ze bij mijn klapdoos het gehele scherm + behuizing vervangen. Ik had namelijk een scherm met een kleine inkijkhoek en ik kan tegenwoordig erg schuin ervoor gaan zitten terwijl het beeld goed leesbaar blijft. Verder nooit meer last gehad van scheuren. De reparatie is volgens mij al bijna een jaar geleden. Goed geregeld dus bij ACER en Norrod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
Bij mij is de adapter vorig jaar ook kapot gegaan, heb toen niet meer aan de garantie gedacht. En een universele gekocht ook in die prijsklasse zoals hierboven.

Paar maanden geleden was mijn Fan verstopt geraakt, ik wist niet zo goed hoe ik dit kon schoonmaken en heb hem toen opgestuurd voor reparatie, iets langer als een week was de laptop alweer terug bij mij en werkte weer prima.

Gister is of de harde schijf kapot gegaan of het geheugen. Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik dat ga doen. Ook is mijn garantie nu officieel afgelopen, paar weken geleden.

Best jammer de laptop deed het nog goed voor zijn leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
Ok ben er achter dat er 1 gegeugen stripje kapot is gegaan...van de week even nieuw geheugen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 20:12
Sorry dat ik een oud topic bump, maar ik heb een hardnekkig probleem met een Acer 1357LMi.

Ik heb deze laptop ooit eens 2e hands gekocht omdat ik hem als linux doos wou gaan gebruiken (webserver en voor PHPén naast mijn desktop).

Echter, als de laptop aan netstroom hang valt hij spontaan uit na een x aantal minuten. Op de accu werkt hij perfect en valt niet uit, echter de accu is zo leeg; en dan moet je hem dus aan't netstroom hangen. Niet leuk als hij uitvalt en alle data weg is.

Het volgende heb ik getest:

* De processor draait tussen de 300 en 800 MHz in Windows XP Prof SP3
* Als de netvoeding erin gaat klokt hiij naar 796 MHz.
* Als ik de netvoeding erin heb en de accu eruit, dan hetzelfde euvel
* Als hij uitvalt blijft de voeding wel werken. Lijkt me dus geen probleem van de oplader. Ook het netvoeding lampje blijft gewoon branden op de laptop.

Al met al denk ik een hitteprobleem. Ik heb in dit topic gelezen dat meer mensen hier last van gehad hebben, maar de oplossing kan ik nergens vinden.

Ik heb al bij de gaatjes op en aan de zeikant van de laptop een stofzuiger gehouden, zodat er misschien wat stof (wat natuurlijk veel warmte geleidt) weg te halen. Dit heeft echter niet veel geholpen.

Moet ik de laptop helemaal open halen en schoonmaken? Of is het een 'bekend' probleem wat anders te verhelpen is. Ik heb overigens een clean XP installatie met alleen videodrivers, geluidsdrivers en landrivers. Dus geen PowerNOW oid, maar dat hoort niet uit te maken dacht ik?

Ik heb de laptop al een tijd in mijn bezit, maar gebruik hem nooit. Nu de gelegenheid zich aandient om hem wel te gaan gebruiken zou het fijn zijn als hij gewoon werkt natuurlijk :)

Als hij open moet; ik heb nog nooit een laptop opengemaakt. Zijn hier bepaalde schema's voor oid?
Pagina: 1 2 3 Laatste