Heb ook een scheurtje in het scharniertje (linkerkant).

T is geen grote scheur en neem het wel voor lief.
Na 3 maanden, heb ik nu ook scheurtjes aan de buitenkant van beide scharnieren.
Het vreemde is ook dat ik de klep nooit dicht doe, hij staat al 3 maanden open
ACER gebeld hun reactie:
"zit fout in de kast van dit model door te dun plastic"
Op mijn vraag of na reparatie dit scheuren in de nieuwe kast weer kan gebeuren;
"waarschijnlijk niet want de nieuwe kast heeft dikker plastic"
De klep zit vast met 2x losse scharnieren 1x links 1x rechter kant vd kast.
Het zwarte deel in het midden, loopt de kabel door heen en is GEEN scharnier (helaas niet).
Na deze info ben ik zelf eens aan de slag gegaan.
In de electronica handel heb ik eerst een zwart dunwandig plastic kastje gekocht met het zelfde profiel als de zwarte onderkant van de klep van de ACER.
Uit de deksel en de bodem van dit zwarte kastje, heb ik met een stanley-mes 2x kleine vierkante plaatjes uitgesneden. Deze 2x plaatjes heb ik netjes schuine kantjes aan gemaakt.
Vervolgens deze 2x vierkante plaatjes aan de buitenkant van de klep en exact over de scharnier, op het zwarte gedeelte van de kast, met goede kunstof lijm vastgeplakt (daar waar de scheurtjes zitten). Het is bijzonder aardig gelukt en als je het niet weet zou je denken dat het een standaard scharnier is....
Het plastic is nu wel 2x zo stevig dan de origineel dikte van het plastic voor die tijd was.
Of er nu nog garantie op zit, weet ik niet....... maar ik ben de PC in iedergeval geen 14 dagen kwijt geweest.
Dit is trouwens voor mij de 4e klapdoos in de afgelopen 10 jaren en ook bij dit merk scheuren de scharnieren.
Mijn oude klapdozen waren NIET van merk acer maar hadden dit euvel pas na jaren van intensief gebruik en ook die heb ik toen allemaal zelf gerepareerd of verstevigd.
Deze ACER is een prima klapdoos maar dit is toch een heel ernstig -/- puntje van de ACER mensen!
Een familie lid heeft inmiddels de ACER-1363 en ben benieuwd of daar ook scheurtjes ontstaan in de scharnier.
Een goede oplossing voor dit soort problemen zou zijn,
de scharnieren ophangen/bevestigen aan een metalen/aluminium frame in de klap zelf.
Hoeveel mensen zijn er met dit 'scheuren' euvel?
Bert.
/
[
Voor 23% gewijzigd door
Anoniem: 126613 op 22-01-2005 01:05
]