[ervaringen] Acer Aspire 135x notebook

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben van plan om op korte termijn een laptop gaan kopen en ik vind de Acer laptops best mooi en ze schijnen best goed te zijn. Deze laptop heeft (naar mijn mening) een zeer goede prijs/prestatie/kwaliteit verhouding.
Heeft iemand deze laptop en die er wat meer over kan vertellen?

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/3625489948/upload/E0Entity3/1/Aspire1350_normal.jpg

Spec's:(http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=3680520282)
- AMD Athlon XP 3000+
- Microsoft® Windows® XP Home Edition
- 15TFT
- 512MB RAM (2x 256)
- 40GB HDD
- DVD-RW, LiIon
- 56K modem,
- Wired & wireless Lan,
- no FDD
- ATI 9200 64MB

Prijzen:
laagste prijs: 1284,-
pricewatch: Acer Aspire 1357LMi (XP 3000+; 512MB; 40GB; DVD-RW; 15" TFT; WXP Home)

beat-it.nl prijs: 1.154,30
http://www.beat-it.nl/cgi...Product/View/LX.A1005.358

[ Voor 14% gewijzigd door Y0ur1 op 07-03-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Wat me wat tegenvalt is het scherm. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kies liever voor een SXGA+ (1400x1050) scherm dan een XGA scherm. Zodra je eenmaal gewend bent aan zoveel werkruimte wil je niks anders meer.

Verder is het een prima notebook opzich. Gamen zal waarschijnlijk prima gaan, al is de GPU wat 'oud' voor de CPU. Acer heeft ook een soortgelijk model met een Radeon m10, die is ook wel interessant. Helaas is deze wel een stuk prijziger, maar is wel te leveren met een SXGA+ scherm.

[ Voor 97% gewijzigd door Laurent op 07-03-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Aikeleer: XGA+ ga je niet krijgen voor die prijs...

Maargoed, 1350-serie van Acer is opzich wel leuk, behave dat weer zo'n HUGE ding is: erg groot, dik en zwaar... Maar dat schijnen steeds minder interessant te vinden aan een notebook...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Moartn schreef op 07 maart 2004 @ 16:28:

Maargoed, 1350-serie van Acer is opzich wel leuk, behave dat weer zo'n HUGE ding is: erg groot, dik en zwaar... Maar dat schijnen steeds minder interessant te vinden aan een notebook...
Dat noemt men dan ook tegenwoordig een Desknote, want ze worden ook zo warm dat je hem toch niet meer @ je schoot kunt houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08

faraway

Dank U...

Ik heb deze ook op mijn shortlist gezet :), maar volgens mij is hij pas vanaf volgende week verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hij schijnt inmiddels leverbaar leverbaar te zijn hoorde ik, ookal staat hij nog maar net op de site van Acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Moartn schreef op 07 maart 2004 @ 16:28:

Daarvoor heeft Acer ook de travelmate en aspire serie heh. Mijn zelf maakt het niet zo veel uit want het is een (mobiele) desktop vervanger voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze laptop sinds afgelopen donderdag. Heb hem besteld via Central-Point.nl voor een goeie prijs; 974 euro excl. BTW.
- Hij is heel snel, heeft een mooi helder beeld, grafisch erg goed (ben geen spelgebruiker dus kan daar niets over zeggen).
- Ik vind 1024x768 op een 15 inch scherm perfect. Bij de 1400x1050-variant wordt alles zo klein. Handig als je met grafische toepassingen werkt, maar ga maar eens het internet op met die resolutie. Heel onhandig.
- Gebruiksduur is bij normaal gebruik 2 uur en 15 min. Vind ik redelijk.
- Gewicht is 3,7 kg. Is niet licht, dus als je van plan bent om hem iedere dag over straat te sjouwen, vind ik het geen aanrader. Dat hoge gewicht is ongetwijfeld een gevolg van de degelijke constructie. Alles van deze laptop voelt alsof het tegen een stootje kan. Stevig en betrouwbaar.
- DVD-brander is een dual-drive dus deze brandt zowel + als - op 2x speed.
DVD kopieren met DVDshrink en Nero (dus rippen, encoderen en branden) duurt 75 minuten.
- Hij kan wel warm worden, maar de koeling voor de processor is open aan zowel de onder, boven en zijkant, dus altij genoeg ruimte voor afvoer van warme lucht.
- Opstarten vanuit standby, duurt maar 4 seconden, dus dat is erg snel.
- Het toetsenbord is prettig in gebruik en de mousepad (synaptics) ondersteund allerlei handige functies. Er zelfs een dedicated scroll-knopje.
- Wat de WLAN betreft ben ik erg ontevreden. Mijn verbinding valt namelijk regelmatig weg. Heb op dit forum al gevonden dat het waarschijnlijk een bug in XP is die bij verschillende hardware-combinaties en software-configuraties voorkomt. Ik heb dus zo'n combinatie en daar baal ik wel van. Kijken of Acer daar iets aan kan doen.
Desondanks ben ik erg blij en vind ik deze laptop/notebook/desknote/schootplank een absolute aanrader, zeker gezien de prijs en vergelijking met andere modellen.

Als jullie nog iets willen weten van mij, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway

faraway

Dank U...

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 09:53:- DVD-brander is een dual-drive dus deze brandt zowel + als - op 2x speed.
Echt waar? Op de Acer-site staat dat hij een DVD-RW zou hebben. Dat vond ik al een stevig minpuntje omdat ik veel liever een -/+drive heb :).
Ik twijfel nog zwaar tussen deze laptop en een Jewel Brilliant 2785+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
faraway schreef op 08 maart 2004 @ 11:50:
[...]

Echt waar? Op de Acer-site staat dat hij een DVD-RW zou hebben. Dat vond ik al een stevig minpuntje omdat ik veel liever een -/+drive heb :).
Ik ook, ik ken iemand die de 2785 heeft maar die vind ik er echt mega cheap ass uit zien. Hij mag dan wel goede specs hebben maar ik vind het echt mega lelijk en niet degelijk er uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faraway schreef op 08 maart 2004 @ 11:50:
[...]

De DVD-writer is de Pioneer DVD-K12RA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway

faraway

Dank U...

Y0ur1 schreef op 08 maart 2004 @ 12:35:
[...]

Ik ook, ik ken iemand die de 2785 heeft maar die vind ik er echt mega cheap ass uit zien. Hij mag dan wel goede specs hebben maar ik vind het echt mega lelijk en niet degelijk er uit zien.
Tja, ik vind de Acer ook geen schoonheid en hij is een kilo lomper dan de Jewel. Maar ik heb idd wel een beter gevoel bij het merk Acer dan bij Jewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen deze laptop

Prettig apparaat tot dusver. Het 15" scherm is gewoon een prettig formaat en een resolutie van 1400x 1550 etc is gewoon te veel op een laptop, althans voor mij.

Een scherm heeft een redelijk goede kwaliteit, maar bv niet zo goed als de 2000 serie. Als je erg goed voor zit en op netstroom is het prima werken
Voor gamen kun je niet op tegen een CRT monitor, simpel
De ATI9200 pro is een absolute plus natuurlijk vergeleken met veel andere modellen in de 1300 serie

Het systeem is mooi snel en draait stabiel. Af en toe hoor je wel de koeling
Maar goed, het is voor mij min of meer een desktop vervanger

Ik heb inderdaad ook de Pioneer DVD-K12RA er in zitten :)
Ik heb overigens nog nix gebrand :|

Na de standaard installatie via de preinstalled software had ik binnen no time WLAN werken (met 54G linksys) Ik had echter ook het probleem dat de verbinding continue wegviel. Na installatie van een nieuwe realtek driver (v1.66 dus niet via acer) heb ik dit probleem niet meer gehad :*)

http://www.realtek.com.tw...s1-3.aspx?Keyword=rtl8180

Prettig apparaat, zeker good value fo rmoney als je naar de specs kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bij mij in de klas heeft een paar maanden een Acer Aspire laptop met AMD 2800+. Geloof me, dat ding is echt heel dik en als ik deze zie dan is dat bij deze niet minder. Mijn zus heeft een Acer Travelmate 433LM met een P4 2.66 GHz, 512 MB DDR en Radeon 7500 64 MB die veel dunner is, en bovendien ook fluisterstil, wat ik van die AMD niet kan zeggen.
Daarnaast heeft ie al een kapotte harde schijf gehad en vorige week kreeg hij weer problemen en vandaag hebben ze hem waarschijnlijk een nieuwe gegeven. Kwa service zit het dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 22:28:
Ik heb sinds 2 dagen deze laptop

Prettig apparaat tot dusver. Het 15" scherm is gewoon een prettig formaat en een resolutie van 1400x 1550 etc is gewoon te veel op een laptop, althans voor mij.

Een scherm heeft een redelijk goede kwaliteit, maar bv niet zo goed als de 2000 serie. Als je erg goed voor zit en op netstroom is het prima werken
Voor gamen kun je niet op tegen een CRT monitor, simpel
De ATI9200 pro is een absolute plus natuurlijk vergeleken met veel andere modellen in de 1300 serie

Het systeem is mooi snel en draait stabiel. Af en toe hoor je wel de koeling
Maar goed, het is voor mij min of meer een desktop vervanger

Ik heb inderdaad ook de Pioneer DVD-K12RA er in zitten :)
Ik heb overigens nog nix gebrand :|

Na de standaard installatie via de preinstalled software had ik binnen no time WLAN werken (met 54G linksys) Ik had echter ook het probleem dat de verbinding continue wegviel. Na installatie van een nieuwe realtek driver (v1.66 dus niet via acer) heb ik dit probleem niet meer gehad :*)

Prettig apparaat, zeker good value fo rmoney als je naar de specs kijkt
Het wordt voor mij ook een soort desktop vervanger(wil hem alleen naar school meenemen en af en toe ergens heen, met het gewicht en grootte heb ik geen probleem dus). Maakt de laptop veel herrie als je gewoon in windows zit en een simpel programma doet(bijna geen cpu belasting dus.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Wat ik nog wilde weten is hoe lang je met de batterij doet? Als je full aan het gamen bent en als je gewoon in windows zit een simpel programmaatje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn bijvoorbeelde de 3dmarkscores van dit ding ben zelf ook wel geintresseerd maar het moet wel vooruitgang zijn ten opzichte van wat ik nu heb

AMD Athlon 1000mhz @ 200mhz fsb
256mb ddr
Nvidea Geforce 4 TI 4200 (ongeveer 6500 3dmark 2001 punten)

verder leek de athlon 3000+ me wel een snelle processor wat ik ervan kon zien bij de sisoft benchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 13:21:
Wat zijn bijvoorbeelde de 3dmarkscores van dit ding ben zelf ook wel geintresseerd maar het moet wel vooruitgang zijn ten opzichte van wat ik nu heb

AMD Athlon 1000mhz @ 200mhz fsb
256mb ddr
Nvidea Geforce 4 TI 4200 (ongeveer 6500 3dmark 2001 punten)

verder leek de athlon 3000+ me wel een snelle processor wat ik ervan kon zien bij de sisoft benchmarks
Ja natuurlijk wordt dat een vooruitgang. Ik denk (maar ik weet het niet zeker) dat de radeon 9200 iets beter is dan je ti4200. Daarnaast heb je een verdubbeling van geheugen en cpu snelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Y0ur1 op 12-03-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Maar die Savage kaart is toch megasloom :? Mn stagelaptop haal ik er net 800 3dmarks mee :( (2001)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Thund3r schreef op 12 maart 2004 @ 13:25:
Maar die Savage kaart is toch megasloom :? Mn stagelaptop haal ik er net 800 3dmarks mee :( (2001)
Er zit een ATI 9200 in. We hebben het hier over de Aspire 1357LMi_ATI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja natuurlijk wordt dat een vooruitgang. Ik denk (maar ik weet het niet zeker) dat de radeon 9200 iets beter is dan je ti4200. Daarnaast heb je een verdubbeling van geheugen en cpu snelheid.
Nee, de Radeon 9200 is lang niet zo snel als een TI4200. De gamprestaties zullen wel wat hoger worden omdat de rest van de hardware zo snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 14:45:
[...]

Nee, de Radeon 9200 is lang niet zo snel als een TI4200. De gamprestaties zullen wel wat hoger worden omdat de rest van de hardware zo snel is.
Ok tnx. Ik ken ook iemand met een Acer met een radeon 9000, en hij kan daar ut2k4 goed op spelen dus op deze laptop moet het vast ook prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Is de 1356LCi eigenlijk ook wat? Hij heeft dezelfde specs alleen dan een 2800+ en geen dvd brander.
http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=3680520282

hier is hij te koop voor 1095 inc btw:
http://www.winkelman.nl/s...merken.php?ident=dp911078

[ Voor 13% gewijzigd door Y0ur1 op 12-03-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 22:28:

Heb de driver gedownload en geïnstalleerd, maar bij mij (vreemd genoeg) helaas zonder succes. Wegvallende verbinding is echt heel vervelend. Heb al contact gehad met Acer. Ze hebben nu een reparatie-achterstand; Als ik hem over 2 weken opstuur dan ben ik hem als het goed is maar 5 werkdagen kwijt. Ben benieuwd of het probleem dan ook helemaal verholpen is.

BrookeMaster; Heb je helemaal geen last meer van de wegvallende verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik verder nog verandert heb is:

In device menager bij de eigenschappen van de WLAN kaart de optie onder power management uitgezet (stond default aan)

Misschien werkt dat ?

Ik ben erg tevreden tot nu toe

Alleen nog steeds niet gebrand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Y0ur1 schreef op 12 maart 2004 @ 15:05:
Is de 1356LCi eigenlijk ook wat? Hij heeft dezelfde specs alleen dan een 2800+ en geen dvd brander.
http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=3680520282

hier is hij te koop voor 1095 inc btw:
http://www.winkelman.nl/s...merken.php?ident=dp911078
Die heeft niet dezelfde specs, want die heeft een S3 Graphics Savage8 kaartje ipv zo'n radeon... Stukken langzamer dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Moartn schreef op 13 maart 2004 @ 23:53:
[...]

Die heeft niet dezelfde specs, want die heeft een S3 Graphics Savage8 kaartje ipv zo'n radeon... Stukken langzamer dus...
Er staat toch echt op de Acer site dat er een radeon 9200 in zit hoor: http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=3680520282

[ Voor 17% gewijzigd door Y0ur1 op 14-03-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 15:06

gerhald

:P

ik heb deze week ook een acer Aspire 1356LCi (met ATI 9200)
hij bevalt me heel erg.
Ik heb ook het probleem dat de draadlose vebindig weg valt, maar daar ga ik nog mee aan het testen met verschillende drivers en de uitslag zal ik wel hier vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Y0ur1 schreef op 14 maart 2004 @ 10:53:
[...]

Er staat toch echt op de Acer site dat er een radeon 9200 in zit hoor: http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=3680520282
Ow, je hebt gelijk... Ik haalde de LCi en de LMi door elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie ook het verschil?

Bij www.informatique.nl zie ik een 1357Lmi met 40 Gb ATA-100 en bij
www.degreef.nl zie ik er bijvoorbeeld ééntje met 60Gb 5400 Rpm. Welke
is nu sneller of is het gelijk. Want deze 20Gb rechtvaardigt niet helemaal een
prijsverschil van +/- 200E.

Groeten Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 22:41:
Wat ik verder nog verandert heb is:

In device menager bij de eigenschappen van de WLAN kaart de optie onder power management uitgezet (stond default aan)

Misschien werkt dat ?

Ik ben erg tevreden tot nu toe

Alleen nog steeds niet gebrand ;)
Bedankt BrookMaster,

Heb de powersaving ook uitgezet (in windows apparaatbeheer op CAM; Continuous Access Mode) en heb tot nu toe (na 4 uur verbinding) nog geen uitval gehad. Dus dat beschouw ik als een succes.

Heb inmiddels een aantal DVD's gebrand, met succes. DVD-R tot nog toe (vanwege de media) alleen op 1x, DVD-RW op 2x en DVD+R op 2,4x. Allemaal succesvol gebrand, terwijl ik op dat moment gewoon de computer voor van alles en nog wat gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan :)

Ben een tijdje uit al die high tech computer zooi uitgeweest (je wordt wat ouder he) maar kom er weer snel in zo te zien :D

Mooi voorbeeld van hoe een fourm goed kan werken

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem dus ook gekocht en hij bevalt prima lekker snel enzo, de eerder gegeven tips voor de wireless lan zijn wel een noodzakelijkheid maar daarna werkt het danook prima, en niet vergeten wireless lan na het booten te activeren met de sneltoets want dat vergeet ik dus wel de hele tijd en dan ziet ie het netwerk wel maar kan ie er niet op. paar vraagjes WINXP home lijkt de 3000+ niet te herkennen in ieder geval staat er bij systeem 286mhz en dat lijkt me een beetje weinig is hier nog wat aan te doen? is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 15:52:
Nou ik heb hem dus ook gekocht en hij bevalt prima lekker snel enzo, de eerder gegeven tips voor de wireless lan zijn wel een noodzakelijkheid maar daarna werkt het danook prima, en niet vergeten wireless lan na het booten te activeren met de sneltoets want dat vergeet ik dus wel de hele tijd en dan ziet ie het netwerk wel maar kan ie er niet op. paar vraagjes WINXP home lijkt de 3000+ niet te herkennen in ieder geval staat er bij systeem 286mhz en dat lijkt me een beetje weinig is hier nog wat aan te doen? is dit normaal?
Top dat de laptop je zo bevalt!

Wireless lan, kun je zo instellen dat deze na het booten direct aanstaat. Dit doe je door rechts onderin beeld op de launchmanager (Acer software) een rechtermuisklik te doen en voor configuratie te kiezen. De rest wijst zich dan vanzelf...

WinXP herkent de 3000+ prima, als het goed is staat er vlakboven jouw megahertz-aanduiding "Mobile AMD Athlon(tm) XP 3000+". Deze Athlon XP-Mobile beschikt over de zogenaamde PowerNow!-functie (analoog aan Speedstep bij Intel), die de snelheid regelt. De maximum snelheid ligt op 2167 MHz, maar om energie te besparen wordt er alleen voor hogere snelheden gekozen als dit nodig is. Zoals bijvoorbeeld bij multitasking, rendering, DVD kijken, DVD encoderen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 19:57:
[...]

Top dat de laptop je zo bevalt!

Wireless lan, kun je zo instellen dat deze na het booten direct aanstaat. Dit doe je door rechts onderin beeld op de launchmanager (Acer software) een rechtermuisklik te doen en voor configuratie te kiezen. De rest wijst zich dan vanzelf...

WinXP herkent de 3000+ prima, als het goed is staat er vlakboven jouw megahertz-aanduiding "Mobile AMD Athlon(tm) XP 3000+". Deze Athlon XP-Mobile beschikt over de zogenaamde PowerNow!-functie (analoog aan Speedstep bij Intel), die de snelheid regelt. De maximum snelheid ligt op 2167 MHz, maar om energie te besparen wordt er alleen voor hogere snelheden gekozen als dit nodig is. Zoals bijvoorbeeld bij multitasking, rendering, DVD kijken, DVD encoderen, etc.
Nee dat is het niet als ik met sisoft kijk dan is ie wel 2.19Ghz. Als ik dan bij energiebeheer de boel op Laptop/draagbaar zet en ik zit gewoon in windows dan schakelt ie inderdaad terug naar 1.46Ghz (dat zie ik dan ook bij sisoft sandra).
Echter als Sisoft 2.19Ghz aangeeft ziet windows hem als 796Mhz als Sisoft 1.46 aangeeft ziet windows hem als 286Mhz. Hoe kan dat dan?
Lijkt mij dat windows de CPU snelheid niet goed uitleest want ik zie wel het verschil als hij terugschakelt alleen klopt die info niet:

2.19Ghz bij sisoft is 796Mhz bij windows systeemeigenschappen
1.46Ghz bij sisoft is 286Mhz bij windows systeemeigenschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:12
gerhald schreef op 14 maart 2004 @ 14:14:
ik heb deze week ook een acer Aspire 1356LCi (met ATI 9200)
hij bevalt me heel erg.
Ik heb ook het probleem dat de draadlose vebindig weg valt, maar daar ga ik nog mee aan het testen met verschillende drivers en de uitslag zal ik wel hier vermelden.
Heeft de 1356LCI eigen videogeheugen voor de ATI 9200, of is het gedeeld geheugen. (Bij de diverse aanbieders spreekt met de ene keer over "gewoon" 64 Mb geheugen, de andere keer staat er "gedeeld" achter...) Lijkt mij toch eigen geheugen! Toch?
Wat haalt de Ati 9200 ongeveer aan 3Dmark2001 punten?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 1357LMI(3000+ processor ipv 2800+ processor) haalt 6500 3dmarks ongeveer.
ik denk dat de 1356 er dan 6000 haalt ofzo. Overigens is het geen gedeeld videogeheugen bij die Radeon 9200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 00:02:
de 1357LMI(3000+ processor ipv 2800+ processor) haalt 6500 3dmarks ongeveer.
ik denk dat de 1356 er dan 6000 haalt ofzo. Overigens is het geen gedeeld videogeheugen bij die Radeon 9200
Dat is lang niet verkeerd! >:) Qua dx8 spellen zal ie dus prima presteren! En ik ben blij dat het geheugen niet gedeeld is, verschillende aanbieders spreken elkaar hierin tegen namelijk! Ik had een Acer 1352XC, leuk ding voor de prijs (800 euro) Maar die kon ik goed verkopen. Dat wordt dus een Acer 1356LCI bestellen voor mij!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Vulcan750 schreef op 19 maart 2004 @ 18:44:
[...]

Dat is lang niet verkeerd! >:) Qua dx8 spellen zal ie dus prima presteren! En ik ben blij dat het geheugen niet gedeeld is, verschillende aanbieders spreken elkaar hierin tegen namelijk! Ik had een Acer 1352XC, leuk ding voor de prijs (800 euro) Maar die kon ik goed verkopen. Dat wordt dus een Acer 1356LCI bestellen voor mij!!! :9
Ik ga hem ook bestellen, alleen waar weet ik nog niet. Bij beat-it.nl of pcsnel.nl. Ik denk dat het pcsnel.nl wordt gezien de vele negatieve reactie's in de shop survey over beat-it.nl dan maar 15 euro meer betalen.

[ Voor 31% gewijzigd door Y0ur1 op 19-03-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Y0ur1 schreef op 19 maart 2004 @ 19:36:
[...]

Ik ga hem ook bestellen, alleen waar weet ik nog niet. Bij beat-it.nl of pcsnel.nl. Ik denk dat het pcsnel.nl wordt gezien de vele negatieve reactie's in de shop survey over beat-it.nl dan maar 15 euro meer betalen.
Salland Automatisering is ook een goeie mogelijkheid (en niet al te duur)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Vulcan750 schreef op 19 maart 2004 @ 21:02:
[...]

Salland Automatisering is ook een goeie mogelijkheid (en niet al te duur)...
Maar dat is meteen weer een verschil van 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Heeft er iemand close-up fotos van deze laptop? Of misschien iemand die ze kan maken. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe hij er nou 'echt' uit ziet, want die fotos van Acer zeggen niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Y0ur1 schreef op 19 maart 2004 @ 21:14:
Heeft er iemand close-up fotos van deze laptop? Of misschien iemand die ze kan maken. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe hij er nou 'echt' uit ziet, want die fotos van Acer zeggen niet zo veel.
Die foto's kloppen echt, ik heb de 1352 gehad, die ziet er eender uit. Het zijn robuuste notebooks en mooi afgewerkt. Persoonlijk vind ik de vormgeving en kleurstelling (zwart/zilver) erg mooi! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zitten mijnsinziens eigenlijk maar 3 nadelen aan de laptop

1. gewicht, volgens acer 3,7 kilo Ik zit er niet zo mee ik ben niet anders gewend.
2. Batterijduur, dat vind ik wel een beetje minder, in principe gaat hij 2~2,5 uur mee (Als ik er gewoon op aan het internetten ben etc) als wireless lan aanstaat gaat het al net onder de 2 uur. Als ik aan het gamen ben (NFSU of C&C generals)
gaat ik nog maar 1,5 uur mee (Geschatte waarden ik heb het niet exact getest)
3. Hij is groot, voor een laptop echt flink uit de kluiten gewassen. Als je hem naast een travelmate legt of naast een 1300 serie acer dan lijkt ie echt een stuk groter (Het valt eigenlijk wel mee maar hij oogt kolossaal)

Nou lijk ik alleen maar negatief maar ik ben echt zeeeeeeeeeeeeeeer tevreden met deze laptop. Hij is in windows donders snel (IVM mijn oude athlon 1000mhz)
ik kan er lekker op gamen (NFSU en C&C generals, ik raad wel aan om hem op volle snelheid te laten draaien als je gaat gamen want op 1,46Ghz gaat het kut)
Verder vind ik hem er degelijk aanvoelen, het toetsenbord is voor een laptop best fijn de touchpad voelt ook lekker stevig aan (Had bij andere laptops weleens het idee dat je er zo doorheen drukte). Maar hij is dus echt snel als je met Sisoft gaat meten zit ie qua snelheid net iets boven of net iets onder een AMD Athlon 3000+ niet Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y0ur1 schreef op 19 maart 2004 @ 21:14:
Helaas heb ik geen digicam. Wat wel opvalt aan zijn uiterlijk is dat ie een beetje schuin loopt achter is ie dikker dan voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 10:11:
Maar hij is dus echt snel als je met Sisoft gaat meten zit ie qua snelheid net iets boven of net iets onder een AMD Athlon 3000+ niet Mobile.
Hmmm, misschien tijd om je profile eens aan te passen? (Hp Omnibook p1-233mmx!!!) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulcan750 schreef op 20 maart 2004 @ 11:17:
[...]

Hmmm, misschien tijd om je profile eens aan te passen? (Hp Omnibook p1-233mmx!!!) ;)
Nee hoor die heb ik ook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ik heb de Acer 1356LCIbinnen!!! :9~ Eind van de middag, net voor sluitingstijd opgehaald bij Salland Automatisering. Gemakkelijke setup, en gelukkig geen dode pixels! :)
Ben nog druk bezig een hoop dingen te installeren, maar heb wel ff 3DMark2001SE-330 gedraaid; score ruim 5800 3DMarks met de standaard bijgeleverde drivers (7.92.10-030724a-010422c) . Toch niet slecht voor een mobiel systeem. Voldoende i.i.g. om tussendoor fatsoenlijk te kunnen gamen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Vandaag is mijn laptop 1356LCi ook binnen gekomen :) Ben echter nog op stage, dus kan hem niet testen. Zal na het weekend hier even een review posten.. Met wat benchmarks, afmetingen/gewicht, accutime en fotos :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 26-03-2004 13:29 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Thund3r schreef op 26 maart 2004 @ 13:29:
Vandaag is mijn laptop 1356LCi ook binnen gekomen :) Ben echter nog op stage, dus kan hem niet testen. Zal na het weekend hier even een review posten.. Met wat benchmarks, afmetingen/gewicht, accutime en fotos :)
Graag daar kijk ik naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik heb de topictitel iets aangepast, aangezien het gaat om de gehele 135x serie, en niet alleen om de 1357Lmi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Acer1356LCi

Ik heb hem nu iig een weekend (nog geen tijd voor een serieuze "review" die hebben jullie nog van me tegoed :)

Ben er mee op een Lan Party geweest, dus ideaal om met name de peformance te bekijken.

Met de standaard drivers:

Eerst 3Dmark 2003 geinstalleerd: Score: 1029 punten

Toen 3Dmark2001 SE gesintalleerd: Score: 6771 punten

Met de Omega 4.3:

3dmark2003: 1089 punten
3dmark 2001: 6591 punten.

Verder draaiden de games: BF:V, UT2004, en Far Cry allemaal vrij goed :) 1024x768 of 800x600 en alle details medium. Had ik niet verw8 van dit beestje :P

Wel 1 foutje gehad: ik installeerde mouseware (een vrij oude) voor mn MX500. Dit resulteerde in een bluescreen + hangup. Na de reboot werkte windows etc. wel. Maar mn muis, tobo en thouchpad deden niets meer.

Heb de zaak opnieuw moeten installeren (dit gaat wel vrij snel trouwens) Hij maakt de D:\ schijf niet leeg gelukkig :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 18:52

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Mogen we de foto's nog? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Ja de review is ook klaar, staat alleen thuis op mn lokale netwerk in HTML, zal hem vanavond ff plakken.

Heb wel ff wat pics van mn cooling online staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/lptp001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/lptp002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/lptp003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/lptp004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/lptp005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/lptp006.jpg

De rest volgt vanavond dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pubbert op 05-04-2004 10:34 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Het is allicht al wel weer een tijdje geleden, maar binnenkort sta ik allicht ook op het punt de 1357LMi aan te schaffen.
Echter kan iker nergens reviews over vinden en jammer dat de reply-er hier boven mij zijn linkje niet geplaatst had... :/
Weet iemand misschien reviews te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat het met de geluidsproductie van de 1356LCI? Als je met een programma als Speedswitch hem op de laagste processorstand zet scheelt dat in geluidsproductie?

Ik heb met mn Acer centrino laptop op deze manier nooit de fan aangehad... kan ik hetzelfde verwachten van de aspire met zn Athlon XP 2600+?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Schopt subtiel omhoog

Ik ben zelf opzoek naar een laptop, en ik zit zelf heftig te twijfelen tussen een Toshiba Satelite A50-522 en de Acer 1357 LMI. Ik zit vooral met het accuverbruik, en dat die Acer mij zo "lomp" lijkt.

Wie kan mij over de streep halen om toch voor Acer te kiezen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:12

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb net een Acer van een klant de deur uit gedaan voor RMA, loopwerk van DVD brander kapot. Volgens man bij Acer had hij er al meerdere van terug gehad :/.
Maar 2 weken terug hadden we met een 1357 problemen met de LAN en het sound, zeiden toen dat dit een van de eerste 135* was die terug kwam, beetje vaag dus :/

Laptop ziet er goed uit, sterk. Ik vindt hem veel te lomp. ( Ik heb offerte van Asus M6000-Ne voor me liggen).

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-spawn schreef op 29 juni 2004 @ 16:36:
Ik heb net een Acer van een klant de deur uit gedaan voor RMA, loopwerk van DVD brander kapot. Volgens man bij Acer had hij er al meerdere van terug gehad :/.
Maar 2 weken terug hadden we met een 1357 problemen met de LAN en het sound, zeiden toen dat dit een van de eerste 135* was die terug kwam, beetje vaag dus :/

Laptop ziet er goed uit, sterk. Ik vindt hem veel te lomp. ( Ik heb offerte van Asus M6000-Ne voor me liggen).
Je trekt me niet over de streep, maar drukt me 1 km terug, mooi :P

Maar even on-topic: Het ding lijkt mij zo lomp, dat er ook wel snel iets stuk kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 13:56

Redlihcs

? of !

Ik heb vandaag ook net een acer aspire 1357LMi gekocht.

Nu heb ik geprobeerd om daar Windows XP op te zetten. Maar de videodrivers geven nogal wat problemen.

Eerst op de orginele software:
-------------------------------------------------------------------------
1. Video Drivers, nieuwste van ATI site, gaat niet goed :(
2. Video Drivers, nieuwste van Acer site, gaat niet goed :(

Daarna:
1. Clean install: Windows XP Pro + SP1
2. Video Drivers, nieuwste van ATI site, gaat niet goed :(
3. Video Drivers, nieuwste van Acer site, gaat niet goed :(

En toen maar weer terug:
Dus de recovery uitgevoerd:

1. Recovery Windows XP Home (ging ook niet feiloos.. de cd gaf lees problemen)

De meldingen die hij telkens geeft is dat de geschikte hardware of software niet gevonden kan worden.

Iemand wel met succes XP pro geinstalleerd?

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een betrouwbare tool is voor de 1357LMI om onder netspanning de FAN speed uit te zetten? Soms blaast ie me net even te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 11:26:
Weet iemand of er een betrouwbare tool is voor de 1357LMI om onder netspanning de FAN speed uit te zetten? Soms blaast ie me net even te veel
De "fan speed uitzetten" gaat nogal moeilijk 8)7

Je bedoelt vast en zeker je fan uitzetten, ik zou dit als ik jou was niet doen want deze draait niet voorniks op volledige snelheid hé?

En anders download je speedswitch xp, of een andere tool waarmee je je cpu kunt downclocken, dan draait je fan ook minder / niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 25-07-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb sinds een paar dagen de 1356 met den radeon 9200, ben er zeer tevreden over, alleen mijn voeding maakt een hele irritante brom, hebben meer mensen hier problemen mee? en is er een oplossing voor of moet het gewoon worden omgeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Laatst online: 13-10 17:49

Guldan

Thee-Nerd

Redlihcs schreef op 16 juli 2004 @ 23:55:

Nu heb ik geprobeerd om daar Windows XP op te zetten. Maar de videodrivers geven nogal wat problemen.

Daarna:

En toen maar weer terug:

De meldingen die hij telkens geeft is dat de geschikte hardware of software niet gevonden kan worden.

misschien een idee omdat je toch weet wat voor videokaart erinzit je de driver daarvoor doordrukt (handmatig selecteren) dus zonder dat setup geval.. Heb vooral bij oude ati kaarten wel eens het idee dat de driver ze soms niet goed/niet detecteerd.

ik ga binnenkort ook mijn 1357LMI opnieuw installeren, maar eerst wachten totdat ik hem binnen heb :9 :9

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik laat em voorlopig lekker clean als ik die van mij binnen heb.
Of nouja... clean....
• Wireless Zero Configuration uitzetten (als dat zonder problemen kan met de onboard draadloze netwerkkaart)
• Norton Antivirus vervangten door mijn favo virusscanner als ik Norton niet handig vind werken :P
• Windows firewall uitschakelen en mn eigen dr op
• En nog allerlei progjes er bij op :P

offtopic:
Hee Guldan! :w
Zelfde school dus... welke opleiding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

offtopic:
heej joentje: ik ga Technische informatica doen,
op die laptop staat standaard xp home op.En dat kan natuurlijk niet :P.

ik zie wel hoe de herinstall gaat. moet wel te doen zijn. hoop alleen dat ik er voldoende tijd voor heb.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
* Joen is nog steeds vervend Windows 2000 Pro gebruiker :)
Maar ik heb al wel een aantal XP Home PC's van anderen in handen gehad en ik denk dat ik daar nog wel redelijk mee uit de voeten kan.
Ik laat het er gewoon op zitten voordat ze misschien nog eens een keer moeilijk gaan doen over ondersteuning voor door je zelf geïnstalleerd spul. :P

* Joen heeft gewoon een hekel aan reïnstallen
Bovendien staat er dan een legale Windows op en zeker voor school vind ik het gewoon netjes en eerlijk om in ieder geval dat legaal daar te hebben.
I know, een heel hoop denken daar heel anders over of hebben daar schijt aan. :X :P

offtopic:
En ik Communicatiesystemen, afstudeerrichting Multimedia & Vormgeving.
Kom je vast nog wel een x tegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

[einde slowchatmodus]
XP home kan zich niet aanmelden op een domain. Weet niet of ze dat daar draaien geloof van wel iig. daarom reinstall ik hem.
[/eindeslowchatmodus]

/me guldan kan al bijna niet w8ten op zijn nieuwe laptop

offtopic:
we zien elkaar vast wel

[ Voor 10% gewijzigd door Guldan op 30-07-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guldan schreef op 30 juli 2004 @ 16:33:
[einde slowchatmodus]
XP home kan zich niet aanmelden op een domain. Weet niet of ze dat daar draaien geloof van wel iig. daarom reinstall ik hem.
[/eindeslowchatmodus]

/me guldan kan al bijna niet w8ten op zijn nieuwe laptop

offtopic:
we zien elkaar vast wel
[verschrikkelijk-offtopic]
Lappie gaat bij de Hanze volgens mij op basis van dhcp-adressering. Je mail moet je dan checken via Helo.
[/verschrikkelijk-offtopic]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb alles nagevraagd bij de Norrod campuswinkel (de leverancier van de notebooks op de Hanzehogeschool, de school waar Guldan, Bouwe en ik komen te zitten): ze werken daar niet meer met het domain. Ik meende dat ze vertelden dat inderdaad alles via DHCP gaat ja. Voor de rest zal je vast wel inloggegevens ontvangen voor de kleine werkstations die ze door de gebouwen heen hebben.
Want laat ik deze vraag een stellen: waarom zou Norrod XP Home er op zetten als men XP Pro nodig zou hebben?
Want dan moet men het los kopen en heeft Norrod er ook meer werk van, omdat het voor al die studenten apart weer XP pro moet installeren.
In ieder geval hoef je je geen zorgen te maken met XP Home was me allang wel duidelijk geworden.

Trouwens, Norrod heeft een 2e acer model nu he. En onze Acer-model is in eens €50,= goedkoper. Zou dat nu ook voor ons gelden? Want de pro forma bon is er nog niet (althans, niet bij mij).

* Joen kan ook haast niet wachten op zn nieuwe notebook... :(
Mn Compaq Armada 1500c met Cellie 300Mhz, 4GB HD en 196MB Ram deed het nog prima, maar iets snelelrs is natuurlijk altijd mooier. O-)

Weet iemand trouwens ook of de 1357Lmi ook Dualview ondersteund? Dus zowel eigen scherm als TV tegelijk als 2 aparte monitoren? En dan CRT+TFT zelfde beeld?
Of kan je alleen òf CRT/TFT òf TV weergeven ipv tegelijk?
Bij het nieuwe model op de Norrod projectsite (de Travelmate 292) staat wel specifiek aangeduid dat ie Dualview heeft, bij de Aspire 1357Lmi staat alleen dat TFT en CRT gelijk geschakeld zijn.

offtopic:
Bouwe, jij ook al hier? :?
Hoi! :w
En nu zijn we zeker wel compleet? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 30-07-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bieden ze nu ook al een tweede acer-model aan? Daar komen ze lekker laat mee. Als vervanging van de aangeboden 1357? Ik wacht rustig op mn toshiba O-)

Waarom Home ipv Pro? Volgens mij stampt Acer / Toshiba standaard Xp Home in die dingen. Dan zou Norrod weer overal handmatig de pro-versie op moeten zetten. Da's veel werk 8)7

offtopic:
Ik hier ook ja :w :7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
En dat hebben ze natuurlijk liever niet, want ze hebben het al druk genoeg met alle breezah-dames die nergens iets van begrijpen. :+
Maar er wordt dus in ieder geval geen gebruik meer van het domain gemaakt werd me verteld, want dat was ook het eerst waar ik aan dacht toen ik hoorde dat XP Home dr op zou komen. ;) Daarom had ik het ook nagevraagd dus. ;)

En inderdaad Bouwe, ik vind dat ze een beetje laat komen met die 2e Acer die overigens stukken beter is dan de 1e Acer vind ik (Centrino :9). Jammer genoeg dat dat ook net boven mn budget komt. Nu hoop ik dat ze wel alsnog die €50,= van mijn Acer aftrekken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor type is die 2e dan? (love centrino :9 )

Laat maar, bezoek aan de hg-website doet wonderen. godver, ze komen wel verhipte laat met die aanbieding niet. :(

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

ff over die dualview: dat zit gewoon in de ATI videokaart.Tenmisnte dat is mijn ervaring met acer. dus jah het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Bouwe:
True true
Maar voor mij persoonlijk maakt het eigenlijk weinig verschil.

@Guldan:
Ik heb hier een Ati-kaart gehad waarbij je alleen het bureaublad over 2 schermen kon verdelen, maar niet als 2 aparte monitoren kon gebruiken. :/
Het zit dus denk ik niet in elke Ati-kaart.
* Joen ziet het ook van zelf wel of die optie dr op zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

nou het leuke is dus dat Windows zelf niet de ondersteuning biedt voor gekloonde beelden op 2 monitoren. Dit moet puur vanuit de driver komen. Anders breidt windows het bureablad uit (standaard). Jammergenoeg. Maar idd, je ziet wel.

/me guldan gaat nu slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Hmm tsjah, idd. dat was mij ook wel opgevallen.
Maar met de Ati-kaart in de nieuwe PC van mn ouders wil het totaal niet.
Je ziet dan alleen de startbalk langer worden. Dus de startknop op de CRT-monitor en dan het klokje in de startbalk op de TV bijvoorbeeld. Het is bij die Ati-kaart onmogelijk om em als 2 aparte monitoren in te stellen. :/
Bij mn Nvidia kaart kan ik gewoon mn primaire beeld op mn TFT zetten met alleen daar op de startbalk inclusief start-knop en klokje en op mn TV dan apart beeld zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redlihcs schreef op 16 juli 2004 @ 23:55:

Daarna:

En toen maar weer terug:

Ik zit met hetzelfde probleem, maar dan met de Aspire 1356LCi.

Frisse Windows XP Pro SP1 install gedaan en geprobeerd om ... :
1) De drivers van de Acer website te installeren
2) De drivers van de Support CD te installeren (volgens mij identiek aan 1) )
3) Chipset- en alle drivers ge(her)installeerd en daarna 1) en 2) herhaald
4) Alle updates voor windows geinstalleerd en daarna 1) en 2) herhaald

In alle gevallen de foutmelding dat de geschikte hardware of software niet gevonden kan worden. Ook niet bij handmatig navigeren naar de juiste map en ook niet door de setup te draaien.

Redlihcs, heb jij het probleem inmiddels al opgelost? Iemand anders nog ideetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

heeft iemand al contact opgenomen met Acer dan vanwege de problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing voor het probleem is het downloaden van de (oudere) ATI mobility Radeon 9200 drivers van de Noord-Amerika site van Acer. Deze werken wel met Windows XP Pro.

De reden dat ATI zelf geen drivers voor de Mobility meer levert staat hier:
http://www.ati.com/support/products/pc/laptops/index.html

Ik heb geen contact opgenomen met Acer, maar ik vermoed dat het antwoord ongeveer zo zal zijn: "Als u de recovery cd gebruikt wordt uw laptop in originele staat terug gebracht en werkt Windows XP weer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

aha geweldig, dat werkt. bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van de 1356 LCi.

Tot nu toe werkt alles prima. WLAN werkt ook goed.

1 vraagL Is het mogelijk om PowerNow van AMD uit te zetten zodat hij op de hoogste freq blijft werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

meende ergens gelezen te hebben dat je daar een tooltje voor kon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dat meende ik ook te hebben gelezen ja.
Je zou anders ook gewoon je preocessor constant kunnen laten 'stressen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Energieopties instellen op "altijd aan". Dan zou hij op full-speed moeten draaien. Of gebruik Speedstep XP, even zoeken bij Cnet. Voor de download http://www.diefer.de/software/sswitchxp14.exe

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 20:48:
Energieopties instellen op "altijd aan". Dan zou hij op full-speed moeten draaien. Of gebruik Speedstep XP, even zoeken bij Cnet. Voor de download http://www.diefer.de/software/sswitchxp14.exe
WOW. Dat progje werkt perfect !! Thanx !! :*)

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 09:28

Kang

Holy Fleurking schnit!

Er zijn al verschillende vragen geweest over het geluid, maar nog niet echt antwoorden helaas... Maar is het ding lawaaiig? Ik heb nu een toshiba laptop, en die is heerlijk rustig, maar ik wil wel eens een upgrade en ik kan dus ook via de hanze deze aanschaffen, maar ik ben een beetje bang voor acer qua geluid. Ik ken iemand met een acer (wel ouder model) maar die klinkt als een stofzuiger. Dan ben ik heel blij met mijn zachte fannetje. Maar iedereen vind hem dus wel snel en goed verder? (ik ben nog wat aan het twijfelen, maar hij kost inmiddels 1099 euro... en mn pa heeft nog een pcprive project over, dus dan wordt het wel heel rendabel :) ) nouja, ik hoop dat iemand wat kan vertellen over de geluidsproductie.

• Joen
Ik zelf kan je denk ik niet eerder dan 4 september er definitief antwoord over geven aangezien ik em de 30e op mag halen en direct daarna een soort introductieweek van school heb en dus waarschijnlijk niet direct aan het "uittesten" toe kom. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 19-08-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Ik zit eraan te denken ook zo'n unit aan te schaffen. En wel de 2800+ versie, net onder de 1000 euro vind ik een mooi prijsje.

Ik heb alleen een vraagje met betrekking tot het gebruik van de accu. Als je de stroom eraf trekt gaat hij lopen op de accu. En als het goed is kan je dan instellen dat de CPU minder hard moet gaan draaien om zo langer van de resterende stroom in je accu te kunnen genieten.

Nu is mijn vraag tot hoever kan je het op deze manier terugklokken? En scheelt dat behoorlijk in het stroom verbruik (lees: bevordert het de uptime van de accu?). Kan je bijvoorbeeld een half uur langer gamen als je hem terug schroeft naar 2000+?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik klok mijn cpu (2500+) altijd terug naar 400 mhz (0.925 volt vcore) als ik op accu ga, toen mijn accu nog 100% goed was kon ik een goeie 3 uur op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 13:51

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb ook zo'n Acer Aspire ding onder handen gehad vandaag (net nieuw, moest beetje spul erop installeren en WLAN aanleggen). Hij is idd vrij zwaar, maar op zich wel lekker dingetje om mee te werken...

De koeling van 't exemplaar was wat wazig, je hoort 'm een heel tijdje niet, dan loeit 'ie 20 seconden op volle kracht, en dan gaat 'ie weer uit :| Meer mensen met dat probleem?

Met de ingebouwde Realtek WLAN kaart had ik ook wat problemen... Verstuurde pakketjes maar ontving niets. Na een (geforceerde) driver update vanaf de Realtek site was dat echter verholpen, en het ding loopt nu als een zonnetje :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
wow, was niet dat je hem zo ver kon terug klokken, dat biedt perspectieven.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Acer Aspire 1357LMi gekocht. Ik heb er € 1200 voor betaald, maar het kan nog wat gekoper.

Ik heb inmiddels windows Xp Pro erop gezet en volledige geupdate.
Ik heb m inmiddels een paar uur kunnen testen en ik ben zeer tevreden over z'n prestaties, geluidsniveau (hij is zeer stil) en uiterlijk. Het geluid had een stuk beter gekunt, maar met een setje pc-speakers heb ik daar geen last meer van. Het lcd-scherm is superscherp.

Ik vind het een mooi stevig gebouwd apparaat en het is de perfecte desktopvervanger.

Ik heb wel lang zitten twijfelen met de aankoop door z'n hoge gewicht en het wat grote formaat, maar achteraf kan ik hiermee prima leven en ik vind geen van beide eigenschappen echt storend.

Zeer goede prijs > prestatie verhouden (kwaliteit moet nog blijken, maar heb alle vertrouwen)

Tip: Koop de 1357LMi omdat hier een Dual-dvd-brander in zit. Daar heb je later profijt van als je je laptop weer wilt verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 09:28

Kang

Holy Fleurking schnit!

Nou ik heb de 1357lmi ook besteld, ik hoop dat ie volgende week ergens binnenkomt. Maar ik hoor nu zoveel goeie dingen over deze laptop dat ik heel erg benieuwd ben. Na heel veel onderzoek heeft deze laptop volgens mij ook de beste prijs-kwaliteit verhouding. In verhouding met Dell, Toshiba, HP, NEC, Jewel, BenQ, heeft deze voor de prijs de beste configuratie. Het enige nadeel is het uiterlijk, hij is gewoon niet zo mooi als een toshiba of HP. Maar goed, daar kunnen we wel wat aan doen natuurlijk :) (ik zat aan een blauw verfje te denken ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

Ik heb de Acer Aspire 1356Lci gekocht specs zijn heel erg lekker voor de prijs:
2.8 amd Athlon
40 gig
512 MB intern
draadloze kaart
etc.

Mooie snelle laptop tegen mooie prijs (via beat-it.nl superwinkel dag 1 betalen dag 2 voor 14:00 thuis)

Draadloze kaart werkt super snel en lekker !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Geen last van uitvallende draadloze verbinding bij langere duur? Of heb je Wireless Zero Configuration uitgezet?
Is het exact 512MB geheugen of wordt er nog wat vanaf gesnoept voor de videokaart (wat me gezien de specs van de site e.d. waarschijnlijker lijkt)?
Welke snelheid heeft ie met netstroom aangekoppeld en welke snelheid zonder (praktisch en zelf gemeten)?
En hoe beoordeel je de warmteproductie (geen, handwarm, heet. oid)?

* Joen is vooral naar deze dingen even nieuwsgierig
* Joen mag de zijne maandag ophalen en heeft een hele dag de tijd om em in te richten en testen naar eigen wensen :) O-)
Ik zal mijn bevindingen en wat foto's dan wel hier plaatsen als ik er aan toe kom.

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 27-08-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Ik heb ook al ongeveer een week mijn 1356 en was er tot vandaag extreem tevreden over.

Ik heb een eigen zaak en deze laptop werd aangekocht om er de 'belangerijke dingen' mee te doen, facturen opstellen, mails lezen/beantwoorden blablabla. Doorsnee bureauwerk dus. En met dat lastenboek is de 1356 DE perfecte laptop. Relatief stevige CPU, halve gig ram en behoorlijk wat opslagcapaciteit. Hij heeft me 1200€ gekost incl de verlengde garantie tot 3 jaar.

Hetgeen me vooral positief is opgevallen is de kwaliteit van het scherm en het touchpad. Ik had al vaak op laptops van collegas en kameraden gewerkt maar bij deze laptop vielen ze positief op. Een ander pluspunt vind ik dat hij zo stil is. Ik heb namelijk nog nooit de ventilator horen draaien. Ik werk welliswaar zelden zonder netstroom maar hij lijkt op het eerste zicht zuinig om te springen met stroom.

Omdat ik graag s'avonds relax in de zetel hang met m'n laptop heb ik me vandaag een US Robotics accespoint aangeschaft, de 5450 om precies te zijn. Zo ben ik meteen van die lankabel verlost en word het nog relaxer surfen in de zetel :D

MAAR

Ik krijg m'n wireless onboard met geen stokken aan de praat. Ik heb al 10 tallen verschillende drivers geprobeerd en nog steeds vind ik geen netwerk. Het accespoint werkt want met de PCMCIA USR kaart van m'n maat werkte het in no time.

Ik vrees dus dat die wireless kaart simpelweg niet werkt en zal maandag de helpdesk contacteren.

Als er iemand nog tips heeft die ik morgen kan uittesten ben ik een zeer enthousiast luisterend oor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Wireless Zero Configuration in de services van Windowx XP ook uitgeschakeld?
Doet het apparaat het zelf niet of wordt de verbinding niet opgebouwd?
In dat laatste geval: check WEP-instellingen op zowel je kaartje als je accesspoint en ookd e MAC-filetering lijst op je US Robotics Accesspoint.
Ik geloof dat op Linksys Accesspoints standaard de WEP-encryptie tegenwoordig aan staat, dus het is niet onwaarschijnlijk te noemen als dat op de US Robotics ook zo is.

Als je interne kaart wèl werkt, hoe wordt ie dan gezien? Ik bedoel als werk merk en type?

[ Voor 10% gewijzigd door Joen op 28-08-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Mijn excuses, ik heb blijkbaar het probleem opgelost zonder er zelf enig benul van te hebben hoe het is gebeurd :)

Ik heb alle 'dingen' die te maken hebben met wireless ge uninstalled en dan ff herboot, na het opstarten op het 'enable wireless' knopje geduwd en hopakee, alles werkt.

Me no snap :?

En dat nadat er 2 'kenners' er hun hoofd hebben op zitten breken gedurende etelijke uren :p

[ Voor 18% gewijzigd door Orbit op 28-08-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Jammer dat je niet door had hoe je het exact had opgelost. :/
Misschien dat anderen namelijk ook wat aan die oplossing gehad zouden hebben.
In ieder geval erg tof voor je dat alles nu daadwerkelijk werkt. ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste