[ervaringen] Acer Aspire 135x notebook

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Ik had kort voor het uninstallen als laatste poging de driver gedownload vanop de realtek site. Mogelijk werkte die niet goed door de overloed van installaties over elkaar.

Ik verondertsel dat windows na herbooten de zogezegde 'new' hardware die hij vond voorzien heeft van de meest geschikte driver.

iig, ik typ dit luiliggend in de zetel en mijn baterij metertje verzekert mij nog meer dan 2 uur werkplezier, als dat enigsinds klopt ben ik nog tevredener dan voordien.

Kortom, mijn review van deze laptop is zo goed als 100% positief. Al moet je natuurlijk wel bedenken dat er ondertussen aardig wat werk is gebeurd om alles aan de praat te krijgen. Ik heb namelijk ook eerst lang geprobeerd om Windows XP Pro te installeren en ben toen ook gebotst op het Radeon probleem. Net vandaag ben ik erachter gekomen dat het lukt met oudere drivers. Al ga ik nu natuurlijk m'n laptop niet nogmaals herinstalleren.

Al bij al is het een prima toestel voor een sterke prijs maar de software afwerking van Acer is vrij tot heel erg crappy. Voor de meesten die dit forum frequenteren is dat natuurlijk niet echt een probleem maar een absolute n00b zal ik toch eerder aanraden om naar een ander merk uit te kijken.

PS, baterij timer lijkt realistisch achteruit te lopen. Mooi zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
* Joen heeft net vanmorgen zijn Acer Aspire 1357LMi opgehaald.
Het gewicht lijkt aardig mee te vallen. :)

Eerste keer opstarten
De setup die opstart als je de notebook voor de eerste keer aan zet om te kizen welke XP Home je geïnstalleerd wilt hebben vind ik voor een beginner met computers niet erg duidelijk. Zeker niet als de setup doorlopen is en terwijl XP Home opgestart is nog een Acer programmaatje nog de rest van de bijgeleverde software installeert. Het programmaatje geeft niet erg duidelijk aan dat het nog met iets bezig is.

Draadloos netwerken
De draadloze netwerkkaart aanzetten was een crime eigenlijk. Later bleek deze via een programmaatje hardwarematig uitgeschakeld te zijn en nog later bleek ik dat ik met een simpele druk op knopje boven het toetsenbord hem ook in kon schakelen.
Vooralsnog krijg ik geen stabiele verbinding via de draadloze netwerkkaart, of ik het nu met of zonder "Wireless Zero Configuration" gebruik. Misschien is de verbinding inderdaad wel zwak, maar ik vermoed dat het aan de kaart zelf of de drivers ligt. Desnoods gebruik ik gewoon weer mijn oude vertrouwde US Robotics weer die ook lekker 802.11G is ipv de 802.11B standaard onboard. ;) :P
Zoals ik de documentatie las is de draadloze netwerkkaart een Mini-PCI kaart, dus deze lijkt mij vervangbaar.

Processor
Ik kan nog steeds niet echt goed ontdekken hoe snel de processor nu exact gaat. De standaard Windows-meting (via rechtsklik op "Deze Computer" en dan "Eigenschappen" en vervolgens rechts onderaan van dat schermpje) geeft de ene keer 285Mhz aan, daarna gaf ie een keer 382Mhz aan en weer even later gaf ie 796Mhz aan.
Met het programma "EVEREST Home Edition" (te downloaden op http://www.lavalys.com) zie ik dat ie een CPU clock geeft van 1736,60Mhz en dat ie normaal 2200Mhz aan kan. Daar bij stata overigens: "(6x 367)"
Het officiële type is: "AMD Athlon XP-A, 2200 MHz (6 x 367) 3200+" en als aanduiding "Barton".
Ik ga er voorlopig maar vanuit dat de PowerNow technologie gewoon zn werk zal doen.

Geluid
Ik heb er nog geen uitgebreid muziek mee beluisterd, maar het geluid klinkt enigszins blikkerig, maar wel voldoende.

Geheugen
Er wordt apart aangegeven dat er 512MB geheugen is en 64MB geheugen voor de videokaart, echter ik denk dat het wel degelijk gedeeld geheugen betreft.

Harde schijf
De harde schijf is bij mij standaard ingesteld op 2 partities: eentje van 27,5GB en eentje van 10GB. 40GB wordt als officiële grootte aangehouden.
Op de 2e partitie staat nog wat Acer data waar van ik me afvraag of ik dat zo kan verwijderen.
Wat ik ook raar vind is dat er 2 temparatuursensors op de harde schijf worden aangetroffen... :?

TFT-scherm
Deze zeer helder en duidelijk leesbaar met de standaard instellingen.

Temperaturen
De processor is op dit moment van schrijven niet extreem warm, maar nu belast ik de processor ook nog niet erg hard.
De linker "onderhoek" (dus links voor het toetsenbord aan je lichaam's kant) is het wel warmer dan aan de rechterkant.
Wat me opvalt is dat EVEREST geen andere temperatuursensoren dan die 2 van de harde schijf vind. :?

Geluidsproductie
Tot nu toe valt de geluidsproductie reuze mee. De koelers blaast alleen even flink als ie opnieuw opstart, daarna vrij weinig.

Aanwezige hardware
Videokaart: ATI Mobility Radeon 9200 (M9+X) met 64MB (gedeeld) geheugen en GPU kloksnelheid van 214Mhz
Audio: Realtek AC97 met VIA controller
Netwerk draadloos: Realtek RTL8180L IEEE 802.11b Wireless MAC & Baseband Processor
Netwerk bedraad: VIA VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter PCI
DVR+/-RW: QSI DVDRW SDW-042
Kleine Firewire-aansluiting
Infrarood: Standaard uitgschakeld (nog niet uitgeprobeerd verder)
Modem: Agere systems AC'97

Aansluitingen:
• 4x USB 2.0
• 1x parallel
• 1x VGA-monitor
• 1x S-Video
• 1x LAN
• 1x 56K-modem
• 1x PCMCIA (type slot onbekend voor mij)
• 1x Microfoon
• 1x Koptelefoon
• 1x Adapter-aansluiting

Conclusie
Het is een mooi zakelijk model en heeft op zich wel alles wat je nodig hebt. Vooral de installatie na de eerste keer opstarten is niet volledig duidelijk en hier had Acer wel wat meer onscreen info bij kunnen geven.
Ook zet ik nog enigszins mijn twijfels bij de Realtek draadloze netwerkkaart. Ik ga in de toekomst nog verder hier mee testen, maar ook met andere draadloze netwerkkaarten om te kijken of de situatie nog te verbeteren is.
Ook vind ik de werking van de processor nog wat vreemd (ik heb nog nooit eerder te maken gehad met deze stroombesparingstechnieken) en vooral de metingweergave hier van in Windows vind ik nogal vaag en onduidelijk.

Nu heb ik een aardig verhaaltje hier neer gezet en ik hoop dan ook dat iedereen die bij de informatie gebaat was hier wat aan heeft. Mocht je nog meer willen weten of heb je nog tips en suggesties voor mij (ook over de notebook zelf) dan hoor lees ik dat graag van je.

P.S.: Dit verhaal heb ik van de Acer getypt. :) :P

Update 16.14 uur:
Er is nog een derde partitie die niet als extra schijf wordt aangezien. Waarschijnlijk is dit benodigd voor het restoren oid.
De draadloze netwerkverbinding valt nog steeds af en toe weg. De bijgelverde tool gaat steeds heen en weer bij de signaalsterkte oid tussen de 80 en 90%.

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 30-08-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-07 17:53

Redlihcs

? of !

De oplossing voor het video probleem is de omega-drivers te gebruiken.

http://omegadrivers.net/

Deze drivers werken wel correct en herkennen de videokaart zonder enig probleem.

Verder heb ik veel pech gehad met mijn aanschaf (1357LMi). :( :(

In de eerste kwamen haarscheurtjes in de deksel (en nee, ik heb hem niet laten vallen).

De tweede gaf afgelopen weekend de geest. Plots ging deze uit en was met geen mogelijkheid aan te krijgen.

Gelukkig geeft de winkel waar ik deze vandaan heb uitstekende service en kon beide keren gelijk een nieuwe mee krijgen. De laatste keer hebben ze ook de hardeschijf nog even voor me omgewisseld zodat ik niet weer alles opnieuw hoefde te installeren. _/-\o_

Ik hoop dat deze wat langer mee gaat.. maar het vertrouwen in Acer heeft een flinke deuk opgelopen!

[ Voor 4% gewijzigd door Redlihcs op 31-08-2004 23:58 ]

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Gisteravond had ik de klep op een kiertje gezet zodat het scherm uit ging (Stand-By daar bij had ik uitgeschakeld) en toen ik nog plm. een uurtje weer terug kwam hoorde ik nog wel de MSN-geluidjes (:P), maar het swcherm was met geen mogelijkheid weer aan te krijgen. :/
Nu vraag ik me dus of dat aan het automatisch uitschakelen van het scherm, de harde schijf of het automatisch Stand-By of in Slaapstand zetten zal liggen...

En na het zelf in Stand-By zetten en weer aan zetten werd er ineens een nieuw apparaat herkent en geïnstalleerd: LAN-verbinding 2
En die draaide op het apparaat: Microsoft TV/Video-verbinding :?
En als IP iets als 5.0.1.0. :?
Na een search op Google zou dit ontstaan als je gebruikmaakt van USB-cams (die ik een kwartier van te voren nog aangesloten had en geïnstalleerd had) of van videokaarten met TV-out.
De oplossing die Micrososft aangeeft is weer iets waar je niet op zit te wachten :P : opnieuw opstarten :/
Uitschakelen en/of verwijderen kun je die verbinding namelijk niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb nog het een een ander lopen testen met het draadloos netwerken.
Ik heb eerst na het horen van een aantal verhalen over het deïnstalleren van de meegeleverde utility van de Realtek onboard draadloze netwerkkaart het complete pakket (dus zowel utility als driver) gedeïnstalleerd.
Hierbij kreeg ik tijdens de deïnstallatie al een foutmelding die ik me zo even niet meer herinner.
Na het opnieuw opstarten was de kaart alweer automatisch door Windows geïnstalleerd en kreeg ik van diverse programma's allerlei verschillende foutmeldingen die allemaal in de richting wezen van een beschadigde TCP/IP aansturing.
Uiteindelijk heb ik maar besloten de notebook te recoveren en alles opnieuw te installeren, want een oplossing voor het weghalen van deze foutmeldingen zag ik zo 1,2,3 ook niet.

Na alles weer geïnstalleerd te hebben heb ik vandaag ook maar eens getest met een US Robotics kaart (Type USR5410, 802.11g Wireless Turbo PC Card).
Tot mijn (enigszins) verbazing werkte het met deze kaart allemaal niet veel beter (terwijl deze zelfde kaart op een Compaq Armada 1500c met Windows 2000 Pro NL SP4 prima werkt.
Ik heb zowel met de onboard als met de US Robotics kaart een test met Netstumbler gedaan en kwam tot deze resultaten:
Onboard Realtek kaartLosse US Robotics kaart
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maath180/img/got/acer_1357LMi_wireless_onboard.gifAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maath180/img/got/acer_1357LMi_wireless_USR-card.gif
Bij de Realtek kaart is bij het breedste lege gedeelte de radio even uitgeschakeld geweest, dat hier geen verbinding dus was lag niet aan de kaart, maar aan een actie van me zelf. :P

Wat me opvalt is in ieder geval de teksten boven de grafieken: "RSSI, arbitrary units" en "Signal/noise, dBm". Betekend dit wel het zelfde of is dit totaal niet te vergelijken?

Ik kan niet anders concluderen dat vooral Windows XP de boosdoener is van een slechte draadloze verbinding.
Wireless Zero Configuration uitschakelen heeft bij mij niet echt geholpen:
• Bij de onboard kaart maakt het totaal geen verschil, deze functioneert net zo als met die service aan
• Bij de US Robotics kaart krijg ik helemaal geen verbinding meer.

Edit:
Misschien wel even handig om de verdere condities van de test even te vermelden :P
Afstand: plm. 10 meter
(Mogelijke) obstakels: hout, dakpannen, dunne muur van bakstenen met isolatiewol en hout-en gipsplaten daar voor. (van de hout en dakpannen weet ik zeker dat ze een 'obstakel' zijn, van de rest niet, want het AP staat op een 'houten' zolder)
AP:Linksys WAP54G, Firmware 2.07EU

[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 04-09-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 17:33
[quote]JeroenM_tbs schreef op 30 augustus 2004 @ 14:51:

Processor
Ik ga er voorlopig maar vanuit dat de PowerNow technologie gewoon zn werk zal doen.

Geheugen
Er wordt apart aangegeven dat er 512MB geheugen is en 64MB geheugen voor de videokaart, echter ik denk dat het wel degelijk gedeeld geheugen betreft. quote]

* De PowerNow technologie doet zijn werk goed; als vermogen wordt gevraagd, dan krijg je de volle mep (games). Voor minder cpu-intensievere zaken schakelt ie flink terug. Je merkt er in de praktijk niets van, maar het spaart de accu!
* De vidoekaart heeft wel degelijk z'n eigen (dedicated) geheugen! Snoept dus niks af van systeemgeheugen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Hmm, toch raar dat je dan her en der leest dat gedeelt geheugen zou zijn.
Van dat PowerNow klopt ja. Ik heb van iemand een CPU meet programma gekregen en die meet "in rust" (dus gewoon een beetje MSN en simpel webbrowsen) 796Mhz en bij bijvoorbeeld het openen van een aantal internetvensters achter elkaar (gewoon ff CTRL+N , geen ongewenste pop-ups hoor :P) zie je hem even verspringen naar richting de 1600Mhz.
Je merkt er in de praktijk weinig van inderdaad. :)
Mn draadloos blijft op dit moment al iets stabieler. Disconnects komen vooral minder snel voor als je constant dat verzend/ontvangt. Omdat ik veel internetradio luister kon ik dit zo uittesten.
De utility geeft nog wel steeds veel schommelingen aan. Hier zal ik straks even een plaatje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121807

Vandaag heb ik voor het eerst mijn draadloosnetwerkkaart uitgeprobeerd op het draadloze netwerk in mijn school. Het werkt echt heel leuk en dankzij de snelle internet verbinding op mijn school 500 kb per sec _/-\o_ heb ik binnen 10 minuten Service pack 2 gedownload.

Opgepast!!!!!!!. Ik weet niet zeker of het aan mijn windowsinstallatie ligt, maar na de installatie van SP2 deed de koeling van mijn Aspire 1357LMi wat vreemd. Zodra hij wat warm werd ging de ventilator blazen en hield ook niet meer op. Dit viel me nogal op omdat normaal gesproken ik de ventilator zelden hoor!!. Na een reboot was het even over totdat hij weer aan de warme kant was.

Uiteindelijk bleek het deinstalleren van SP2 de oplossing, maar ik wil toch graag weten of dit op te lossen valt. Mijn vraag is dus of er iemand is die dit ook gehad heeft en eventueel heeft opgelost.

Verder baal ik van de accu, want die houd het met normaal gebruik nog geen 2 uur vol, en ik gebruik alle mogelijke stroombesparingen (beeldscherm dimmen enz). Op zich is het zo'n probleem omdat ik zelfde zonder netspanning zit, maar toch!! Moet ik 3 maand van mijn accugarantie aanspreken of is dit normaal???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Hmm, ik waqs van plan aankomend weekend SP2 er op te zetten, maar als de koeling niet weer afslaat nadat ie eenmaal aangeweest is onder XP SP2 dan betwijfel ik of ik dat wel wil doen.
Is SP2 zonder meer verwijderbaar zonder gebruik van System restore?

Blijft bij jou je draadloos volledig stabiel of valt het bij jou soms ook uit? Als het bij jou ook wel eens uit viel: lost SP2 dit goed op?
Op dit moment is de verbinding meestal wel een aantal uren goed, maar soms valt ie ook wel 5 keer in een minuut uit. Ook op de utility schommelt de signal strenght constant heen en weer tussen 78 en 85 zonder dat ik mn notebook verplaats oid en zonder echt grote blokkeringen.
De utility en drivers verwijderen en vervolgens een andere versie proberen te installeren werd bij mij ook een ramp.

Dat je accu zo kort lijkt mee te gaan klopt wel. Ik doe er met mijn besparingen naar schatting zo'n 2 tot 2,5 uur over om de accu leeg te krijgen. Het ligt deels natuurlijk ook aan wat je er mee doet. Mijn hoofdzakelijke activiteiten met de notebook is vooral internetten en MSN-en.
De Acer Aspire is ook meer als een soort desktop replacement bedoeld: makkelijk overal even op tafel neer te zetten en iets minder voor "draadloos" gebruik.
Desalniettemin vind ik 2 tot 2,5 uur wel voldoende. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee van wegvallen van verbinding met Wireless lan heb ik geen last. Misschien moet je even de laatste driver installeren van de Acer site. Ik heb met SP2 geen wlan-verbinding gehad dus of het daarmee beter word weet ik niet, maar ik heb zowiezo geen last van het wegvallen van verbinding.

Ja je kan SP2 er heel makkelijk weer afhalen via het softwaremenu in het config.-scherm. Pas op !!!! Onderbreek de deinstallatie van SP2 niet want dan verknal je je windows-installatie!.

Nou ik doe dus met mijn accu zo'n 1 uur en 3 kwartier en dan ben ik alleen aan het i-netten. Ik weet wel dat het een desktopreplacement is maar toch!!

Verder ben ik super tevreden hoor!!!!!

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 14:11

Kang

Holy Fleurking schnit!

Ik heb mn 1357lmi dual binnen, en het lijkt totnogtoe een supergoed ding. De software is iets minder als mn oude toshiba, maar het werkt prima. Ik ga toch proberen sp2 te installen, en kijken wat de fan gaat doen... Bij het opstarten maakt ie een enorm lawaai, dus ik hoop dat dat goed gaat. Verder kan ik alleen maar de goeie ervaringen van vorige posts onderschrijven. Het wireless lan ga ik dit weekend testen, want ik heb hier geen draadloos netwerk. Ik ga nu ff prutsen met SP2, als er problemen zijn (of oplossingen) dan horen jullie het nog wel.

edit:
Ik heb SP2 geinstalleerd, maar geen problemen ondervonden met de ventilator... Ik ben geowon stomweg het probleem niet tegengekomen, dus ik kan helaas dus ook niet vertellen waar het aan lag... Sorry :) Ik denk dat het gewoon een kwestie is van nieuwe drivers installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Kang op 09-09-2004 15:47 . Reden: Updatetje na install SP2 ]

• Joen
Drivers voor een ventilator? :? :+

Stevast: misschien zelf XP Home of XP Pro volledig geïnstalleerd ipv SP2 over de originele installatie heen geflikkerd?

* Joen waagt zich er komend weekend aan om er SP2 op te zetten

Vooral naar de wireless LAN ondersteuning ben ik benieuwd en ik hoop dan ook dat de mensen die een 1357LMi dual hebben en SP2 geïnstalleerd hebben hun er varing met draadloos komen delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kang

Kang

Holy Fleurking schnit!

Ventilatordrivers :) Ach ik bedoel meer de energiemanagement, ik neem aan dat die ook gaat over de ventilator. Verder hoor je dus nog wel over dat Wifi-gebeuren, ik ga morgen naar mn ouders en daar heb ik een draadloos netwerk draaien, en ga ik even lekker prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Maar vanavond begint mn weekend al en kan ik het zelf al gaan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89228

Over het wegvallen van de draadloze netwerkverbinding:

Dit was bij mij ook het geval en ik heb het opgelost door bij de eigenschappen van het draadloze netwerk, tabblad verificatie, de IEEE 802.1x-verificatie voor dit netwerk inschakelen uit te schakelen. Daarna zijn er geen disconnects meer. Overigens lijkt deze instelling afhankelijk te zijn van het netwerk waar je op zit. Bij mijn vriendin thuis bijvoorbeeld moet ik deze optie inschakelen om geen last van disconnects te hebben.

Voor degenen met disconnect problemen dus de moeite waard om deze instelling eens te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bij mij stond dat al uitgeschakeld. :P
Vraga me eigenlijk af wat het exact inhoud. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenM_tbs schreef op 10 september 2004 @ 17:09:
Bij mij stond dat al uitgeschakeld. :P
Al geprobeerd in te schakelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Waar moet het zich bij verifieëren dan? Ik snap niet wat het is en waar het voor dient dus laat ik het wel uit. :P
Volgens mij maakt het namelijk geen r*k uit. ;)

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 15:26
Weet iemand welke chipset er op de wlan kaart van de 1356LCi zit? Op internet kom ik alleen maar Acer Invilink tegen, en daar heb ik dus niet veel aan. Ik wil dit graag weten ivm linux compatibiliteit. Iemand die me kan helpen?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Joen
Nou ik heb SP2 er op gezet en ben al blij dat ik in ieder geval zonder kleerscheuren weer in Windows kom. :)

Ik kan alleen geen IP-adres krijgen via mijn draadloze verbinding. :/

Zie [rml]JeroenM_tbs in "[ SP2] Windows XP ervaringen met NLse SP2..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kang

Kang

Holy Fleurking schnit!

@lb06: Ik weet iig dat er in de 1357lmi een realtek rtl 8180 wireless lan zit. Ik gok dat het hetzelfde is in de 1356, maar dat weet ik natuurlijk niet helemaal zeker.

Verder heb ik SP2 en wireless getest, en geen problemen ondervonden. Heel vreemd, maar als jullie iets willen weten over instellingen e.d. vraag maar, want volgens mij heb ik perongeluk mazzel gehad ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:46
LB06 schreef op 11 september 2004 @ 10:15:
Weet iemand welke chipset er op de wlan kaart van de 1356LCi zit? Op internet kom ik alleen maar Acer Invilink tegen, en daar heb ik dus niet veel aan. Ik wil dit graag weten ivm linux compatibiliteit. Iemand die me kan helpen?
Er zit een Realtek RTL8180 Wireless Lan (Mini-)PCI NIC in

Heb zelf de 1357LMI sinds 2 weken en hij bevalt me uitstekend! Heb hem wel even voorzien van windows xp proffesional.

[ Voor 14% gewijzigd door Breaker op 12-09-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik kan iedereen met een 1357LMi en dus een Realtek 8180L Wireless Lan (mini-)PCI NIC er in aanraden de nieuwste drivers en utility los te downloaden en te installeren (dus niet het alles-in-1 pakket ;)).

Tot nu toe heb ik veel minder het uitvallen van de verbinding gehad door deze updates en ook is de utility uitgebreider. Zo kun je zoals ik het begrijp van je netwerkkaart zelfs een Access Point maken. :P
De signaalsterkte blijft bij mij wel steeds wisselen. Ipv op een bepaald aantal procenten te blijven hangen, schommelt ie steeds heen en weer tussen 80 en 90 procent.

Op Windows XP Home Edition SP2 krijgt de netwerkkaart maar geen IP-adres toegewezen zoals ik al eerder zij en ook het handmatig instellen van het IP-adres levert geen verbinding met het internet op.
Tevens helpt het updaten van de drivers hier voor niet.
Echter ook op SP1 heeft de kaart af en toe wel eens moeite met een IP-adres verkrijgen. Een kwestie van even de verbinding uit- en weer inschakelen lost het probleem op en dan krijg je wel een IP-adres toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenM_tbs schreef op 10 september 2004 @ 23:26:
Waar moet het zich bij verifieëren dan? Ik snap niet wat het is en waar het voor dient dus laat ik het wel uit. :P
Volgens mij maakt het namelijk geen r*k uit. ;)
Waar het precies voor is zou ik niet direct weten, feit blijft wel dat het juist deze instelling is die bij mij het verschil maakt tussen een steeds wegvallende verbinding en een probleemloos draaiende verbinding. Ben dus maar wat blij dat ik 'm ontdekt heb :D

PS: heb overigens geen overige instellingen veranderd, nieuwe driver geïnstalleerd, etc. Na een clean install (recovery cd's) is deze instelling het enige dat bij mij nodig is om een probleemloze wireless verbinding te krijgen en te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 06:09

Guldan

Thee-Nerd

Hmmzzzz. Ik zit nu net op school ff op een Linksys 11mb WAP en ik heb totaal geen last van een wegvallende verbinding. Ik draai Windows XP home SP2 met standaard instellingen en zit er nu al bijna 1.5 uur op zonder problemen.

/me Guldan wacht met smart op zijn eigen WAP

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb nu ook wel wat minder last van wegvallende verbinding, maar de sterkte schommelt wel continu. Ook kan hij nog altijd niet elk moment goed een IP adres verkrijgen waardoor ik em even in en weer uit moet schakelen. Bij SP2 lukt het me helemala niet om via draadloos een IP-adres te verkrijgen.
Dit alles ook met de nieuwste drivers voor de kaart btw.

Heb jij er al XP Pro opgezet zoals je eerder persoonlijk tegen me zei, Guldan? Of ook gewoon XP Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

ik heb xp home SP2 en heb totaal geen problemen gehad met het verkrijgen van een ip adres. Nergens last van zelfs. Zelfs als ik de verbinding opzettelijk uitzette kreeg ik binnen 10 sec. een nieuw ip en was ik weer verbonden.

vreemd dat ie het bij jou niet doet, ik krijg hopenlijk zelf binnenkort ook een WAP thuis ik zal dan ff wat langer testen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123460

Goede ervaringen met een 1356LCi. Alleen DVD's afspelen gaat niet vlekkeloos. Vooral eigengemaakte video-opames op DVD gebrand worden niet goed weergeven. Het beeld is wat vegerig, niet vloeiend. Wie weet een oplossing?
Ander software programma? Ik gebruik de bijgeleverde Powerdvd. Media player is sowieso slechter.
Acer zegt, kwaliteit is minder dan een desktop.
Andere drivers?

Anoniem: 121759

Misschien een rare vraag, maar zit er bij de Acer Aspire 1357 Lmi bluetooth ingebouwd? Ik kan er namelijk niets over vinden in de specs, maar er zit wel een bluetooth knopje op.... :?

• Breaker
Wel een bluetoothknop inderdaad maar geen bluetooth aanwezig, je kan de knop ook niet ergens anders aan binden via de launch manager helaas

• Joen
offtopic:
Heey Breaker, wij kennen elkaar wel enigszins persoonlijk. :w

Als je goed in je handleiding kijkt zie je bij bluetooth teleksn (evenals bij het knopje voor draadloos trouwens) "(optie)" staan, wat dus inhoud dat niet elke 1357 het hoeft te bezitten.
Ik vind het inderdaad wel een beetje jammer dat je het knopje dan nergens anders voor kunt instellen, want nu zit ie er een beetje nutteloos. 8)7

Anoniem: 121807 schreef op 07 september 2004 @ 20:22:
Vandaag heb ik voor het eerst mijn draadloosnetwerkkaart uitgeprobeerd op het draadloze netwerk in mijn school. Het werkt echt heel leuk en dankzij de snelle internet verbinding op mijn school 500 kb per sec _/-\o_ heb ik binnen 10 minuten Service pack 2 gedownload.

Opgepast!!!!!!!. Ik weet niet zeker of het aan mijn windowsinstallatie ligt, maar na de installatie van SP2 deed de koeling van mijn Aspire 1357LMi wat vreemd. Zodra hij wat warm werd ging de ventilator blazen en hield ook niet meer op. Dit viel me nogal op omdat normaal gesproken ik de ventilator zelden hoor!!. Na een reboot was het even over totdat hij weer aan de warme kant was.

Uiteindelijk bleek het deinstalleren van SP2 de oplossing, maar ik wil toch graag weten of dit op te lossen valt. Mijn vraag is dus of er iemand is die dit ook gehad heeft en eventueel heeft opgelost.

Verder baal ik van de accu, want die houd het met normaal gebruik nog geen 2 uur vol, en ik gebruik alle mogelijke stroombesparingen (beeldscherm dimmen enz). Op zich is het zo'n probleem omdat ik zelfde zonder netspanning zit, maar toch!! Moet ik 3 maand van mijn accugarantie aanspreken of is dit normaal???????
8)7 Newsflash!!!! Ik heb nu toch weer SP2 geinstalleerd en nu gaat alles wel goed. Waarschijnlijk was er gewoon wat fout gegaan bij mijn vorige installatie( Ik denk dat er wat mis was gegaan bij het herstarten na de installatie) .SP 2 draait nu prima en nu nog even een leuke bijkomstigheid: >>>> Ik kan nu wel meer dan 2 uur _/-\o_ met mijn accu doen terwijl ik eerder niet veel meer dan anderhalf uur met een accu kon. Hier ben ik dus echt heel blij mee want hier baalde ik echt heel erg van.

• Joen
Ik heb afgelopen weekend na een foutmelding dat Windows niet gestart kon worden omdat het bestand "\Windows\system32\config\default" niet gevonden kon worden Windows een paar maal (omdat bepaalde dingen niet helemaal naar behoren verliep :P) opnieuw geïnstalleerd en SP2 is nog steeds niet beter dan SP1 bij mij. :/
Voornaamste probleem: totaal geen IP-adres kunnen verkrijgen via de draadloze verbinding van een DHCP-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123460

1356LCi.
De problemen met het afspelen van een DVD zijn er nog. Beeld heeft een veegeffect. Het valt me op dat dat geldt voor alle programma´s. Als ik snel een tekst langs ga met de muis dan duurt het een fractie van een seconde voordat het beeld echt goed is. De muiscursor gedraagt zich ook zo. Een soort veegeffect als je deze beweegt. Is dit eigen aan deze laptop?

• Kang

Kang

Holy Fleurking schnit!

Ik heb een 1357 en er totaal geen problemen mee. Scherm is erg goed. Maar misschien is het een ander scherm dan de 1356, dat weet ik niet. Sowieso hebben tft's last van een beetje ghosting door de responsetijd, maar ik weet niet of je dat bedoeld? Anders klinkt het als iets wat niet zo goed is. Heb je alles gecheckt bij de monitorinstellingen enzo?

Nog een vraagje over het scherm: Er zitten functietoetsen op om het scherm donkerder/lichter te krijgen bij de pijltjestoetsen. Is er iemand die dat werkend heeft? Mijn scherm blijft altijd op volle lichtsterkte, niet dat ik dat heel erg vind, maar als je mobiel dingen doet scheelt het nogal wat levensduur qua batterij.

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
doh!

[ Voor 90% gewijzigd door nudie op 25-09-2004 12:18 . Reden: oops ]

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
waar bestellen jullie allemaal jullie laptops?

zoveel winkels...

• Joen
Ik heb em bij Norrod besteld omdat Norrod een campuswinkel in mijn school heeft en een soort afspraak heeft met mijn hogeschool dat studenten altijd moeten kunnen studeren met ene notebook.
Dit houd dus in dat ik gewoon droog naar de computerwinkel kan lopen en me snel kan laten helpen en indien er reparatie nodig is kan ik tegen betelaing van een borgsom direct een leennotebook meenemen.
En er kwam nog bij dat Norrod seciale studentenprijzen voor de notebooks hanteerde. :)

• Joen
BTW ik ontdek net dan mn notebook na installatie alleen maar op zo ongeveer 796Mhz draait. Normaal gaat ie toch zo snel als nodig is tot 2200Mhz?
Normaal bij meerdere Internet Explorer vensters open en wat klikacties e.d. schiet ie even snel naar 1600Mhz.
Ook wanneer ik het hard-/softwareprogrammaatje Everest opstart hoort ie normaal met de CPU-meeting 2200Mhz te pakken, maar ook hier zie ik dat ie 'maar' 800Mhz meet. :?
Windows XP zou de automatische snelheidsinstelling toch zelf aldoor bij moeten stellen?
Op 'altijd aan' in de energeiebeheeropties helpt ook niet, hij blijft op 796Mhz lopen.
Overigens meet ik de snelheid met een programmaa van Tom's Hardware Guide.

* Joen zit niet graag opgezadeld met een notebook die eigenlijk veel sneller kan :/

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 25-09-2004 16:15 ]

• Kang

Kang

Holy Fleurking schnit!

Je kunt je amd-chippie heel leuk bekijken met het volgende programmaatje: Central Brain Identifier (linkje naar meuk) Hier kun je ook de multiplier veranderen en zo je cpu-snelheid omhoog of omlaag gooien. (niet boven min en max niveau gaan als je geen rare effecten wilt) Zo krijg je ook wat je cpu écht kan.

• Breaker
JeroenM_tbs schreef op 25 september 2004 @ 16:15:
BTW ik ontdek net dan mn notebook na installatie alleen maar op zo ongeveer 796Mhz draait. Normaal gaat ie toch zo snel als nodig is tot 2200Mhz?
Normaal bij meerdere Internet Explorer vensters open en wat klikacties e.d. schiet ie even snel naar 1600Mhz.
Ook wanneer ik het hard-/softwareprogrammaatje Everest opstart hoort ie normaal met de CPU-meeting 2200Mhz te pakken, maar ook hier zie ik dat ie 'maar' 800Mhz meet. :?
Windows XP zou de automatische snelheidsinstelling toch zelf aldoor bij moeten stellen?
Op 'altijd aan' in de energeiebeheeropties helpt ook niet, hij blijft op 796Mhz lopen.
Overigens meet ik de snelheid met een programmaa van Tom's Hardware Guide.

* Breaker zit niet graag opgezadeld met een notebook die eigenlijk veel sneller kan :/
/off topic
Hey jeroen, ja wij kennen elkaar wel :P Zie je Maandag wel weer :P

/ontopic
Ik heb SpeedswitchXP 1.4 op mijn 1357lmi staan jeroen, werkt perfect!!
InterXs schreef op 25 september 2004 @ 12:17:
waar bestellen jullie allemaal jullie laptops?

zoveel winkels...
Ik heb hem net als JeroenM_tbs bij Norrod vandaan.

Ik hoor echter ook heel veel goede verhalen over www.de-laptopper.nl (Levering met eigen koerier etc.) en opzich mooie prijzen en veel uitbreidingsopties per laptop etc. Neem daar eens een kijkje

• Joen
Breaker schreef op 25 september 2004 @ 19:26:
[...]

/off topic
Hey jeroen, ja wij kennen elkaar wel :P Zie je Maandag wel weer :P
offtopic:
Ja, vast wel. ;)
/ontopic
Ik heb SpeedswitchXP 1.4 op mijn 1357lmi staan jeroen, werkt perfect!!
Ik heb het geïnstalleerd en geprobeerd, maar ook deze leest als maximum speed 796Mhz. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

ik heb nu wel in 1 keer problemen met mijn wireless LAN. Eerst kreeg ik net zoals jeroen onder SP 2 geen ip adres meer met mijn eigen WAP. Daarna de realtek drivers geinstalleerd maar dat bracht ook geen oplossing.
Dus alles weer teruggezet en nu onder SP1 kreeg ik wel een ip adres, wat blijkt alleen nu valt mijn draadloze sinds 2 dagen weg. Daarvoor deed hij het perfect en zonder storingen. Nu valt ie om de haverklap weg. Heb powermanagement uitgezet en de power saving instelling veranderd "advanced powersafe mode". Geen id wat het precies doet maar je kan kiezen uit CAM,Fast_PSP en Max_PSP. Deze wisselen hielp ook niets. Weet iemand nog misschien of dit een probleem is met de drivers of de instelingen in Windows??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ga eens naar apparaatbeheer (rechtsklik op Deze Computer > Eigenschappen > Apparaatbeheer) open de eigenschappen van de kaart en vink op het tabblad Energiebeheer het vinkje uit voor "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".
Dit veroorzaakte bij mij namelijk het zomaar wegvallen van de verbinding na iets van een uurtje of zo niets er mee te doen. De verbinding kwam dan ook niet weer terug en je zag het lampje dat aangeeft dat de "radio" aan staat ook uit gaan.
Het vinkje uitzetten voorkomt dit dus.

Guldan: heb je toevallig ook een eigen softwarematige firewall geïnstalleerd staan? Op SP2 veroorzaakte het bij mij ook dat ik geen IP kreeg toegewezen. Onder SP1 maakt het geen verschil: de kaart heeft af en toe moeite om een IP te verkrijgen en dan helpt het uit en weer inschakelen van de kaart wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Ik heb een firewall geinstalleerd en het vinkje uitgezet. Maar in mijn geval valt de verbinding weg en dan krijg ik binnen 20 sec. weer een nieuwe verbinding in de lucht. Hij werkt nu wel weer perfect maar dan heb ik een statisch ipadres ingevuld en nu werkt het nog goed maar weet niet voor hoelang. Het is soms met of de realtek drivers gewoon dwars liggen te doen. Kon helaas niets vinden hierover op de Realtek site. wazige shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Anders koop je eens een keer een andere Mini-PCI draadloos netwerkkaartje (of je sloopt er een uit een PCI-draadloze netwerkkaart waar de Mini-PCI onder een kapje op zit) en stopt die in de notebook. ;) :P
Kun je ook gelijk eentje dr in doen van 54Mbps. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

/me gdv.... guldan heeft net de ontdekking van de eeuw gedaan

anyways.. als ik bijv me flaptop opstart dan valt na verloop van tijd mijn verbinding weg. Zet ik tussendoor eerst ABC (bittorent) aan dan heb ik nergens meer last van. Nu nog de oorzaak daarvan vinden :(.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
^^ zie mn reply boven jou ;)
Je gebruikt de verbinding waarschijnlijk niet en daarom schakelt Windows het uit om energei te besparen.
Ik gok dat je wireless lampje 'onder; je touchpad dan ook uit is wanneer je verbinding wegvalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

dat zou je idd denken, maar ik heb nu dus mijn ABC uit staan. gewoon afgesloten dus en nu heb ik nergens meer last van. Volgens jou verhaal zou ie dan gewoon in powersafe modus moeten springen en wegvallen en dat doet ie dus niet.
Guldan vermoedt een driver probleempje.Binnenkort maar eens ff kijken of realtek te bereiken is via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik merk nu zojuist het zelfde als jou: bij mij viel de verbinding ook weg. Ik dacht dat het dus aan dat ene vinkje lag, maar blijkbaar is het dat niet. :P
Het lampje voor de draadloze verbinding 'onder' mn touchpad ging ook uit.
Ik loste het dit maal op door op mn draadloos knopje te drukken en in Windows even opnieuw naar netwerken te scannen.
Ik gebruikte zonet net als jou geen dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
Sinds vorige week heb ik dan eindelijk ook een laptop gekocht. Op de valreep een van de laatste 1356LCi's kunnen bemachtigen. Maar daar gaat deze post niet over.

Ik heb 2 vragen:
Ik heb dat speedstep xp draaien, maar snap weinig van de opties. Ik dacht dat je in kon stellen tot hoever hij moest terug klokken. Maar ik kan dat nergens vinden, als ik de stekker eruit haal gaat hij terug naar 796 MHz. Ik heb hem op max batery gezet als hij op de accu loopt, en max performance als hij op aan de juce zit. Zodra ik de stekker erweer ingooi dan springt hij weer naar de 2122 MHz zoals het hoort. Is het mogelijk hem dus langzamer te laten draaien dan die 796? En zoja hoe dan?

Verder nog een vraagje over de warmte productie, is deze uit te lezen? Heb gezocht op de acer site en op die van via maar kan geen tooltjes vinden zoals je die wel kan vinden als je een gewoon toetsenbordje koopt (CPUcop, HWdoctor etc). Ook Motherboard monitor krijg ik niet goed werkend :( Weet iemand misschien wat voor chipjes in deze laptop zitten zodat ik MBM kan configgen?

...

Verwijderd

5 dagen geleden een 1357lmi gekocht en was heel tevreden. Iets aan de zware kant maar verder gaat alles als een speer. Nu is die echter al kapot. Gaat nl niet meer aan, niet op batterij en niet op netstroom. Dat is dus wel heel snel na 5 dagen.
Iemand hier ervaring met de service van Acer ?

• Joen
@Haranaka:
Waarom per se langzamer laten draaien dan 796Mhz? Je gaat je er dan toch alleen maar aan irriteren dat ie zo langzaam loopt. :P
In principe is 796Mhz zijn basissnelheid.
Als je de stekker erin doet en je hebt Dynamic Switching ingesteld voor als je op de netstroomadapter hebt ingesteld dan zal de processor zijn snelheid tussen 796 en 2200Mhz steeds aanpassen aan de hand van de rekenkracht die de diverse programma's op je notebook aanwezig zijn nodig hebben.
Dynamic Switching op batterij kracht is tussen 796Mhz en 1450Mhz heb ik gemerkt.
Op max power wordt dus de kloksnelheid op batterij continu 1450 en op netstroom continu plm. 2200Mhz.
Lager dan 796Mhz kan ie volgens mij niet en is als je het mij vraagt is het ook niet echt nuttig dat ie langzamer kan behalve dat ie allicht iets koeler zou zijn.

Anoniem: 50095

Hij kan wel lager dan 800, ik zet mijn laptop altijd op 399 mhz met cpu-msr, toen haalde ik nog dikke 3/3.5 uur, maar nu is mijn accu dood (btw gaat niet om een aspire 135x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Met behulp van Everest Home Edition kwam ik er achter dat er een Qaunta DVD brander in de 1357LMI_dual zit:
http://www.qsitw.com/QSIW...00.jsp?disc_model=SDW-042
Eigenlijk brand ie dus op 4x ipv 2x. 4x voor DVD+, 2.4x voor DVD-.
Nero 6 ondersteund deze, Nero 5 niet.

Meer over Quanta Storage Inc. op http://www.qsinc.com.tw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63797

Kang schreef op 25 september 2004 @ 12:11:
Ik heb een 1357 en er totaal geen problemen mee. Scherm is erg goed. Maar misschien is het een ander scherm dan de 1356, dat weet ik niet. Sowieso hebben tft's last van een beetje ghosting door de responsetijd, maar ik weet niet of je dat bedoeld? Anders klinkt het als iets wat niet zo goed is. Heb je alles gecheckt bij de monitorinstellingen enzo?

Nog een vraagje over het scherm: Er zitten functietoetsen op om het scherm donkerder/lichter te krijgen bij de pijltjestoetsen. Is er iemand die dat werkend heeft? Mijn scherm blijft altijd op volle lichtsterkte, niet dat ik dat heel erg vind, maar als je mobiel dingen doet scheelt het nogal wat levensduur qua batterij.
fn toets gelijk met pijltje links is minder licht pijltje rechts is meer licht
middelste pijltjes zijn voor audio .

tenminste bij de 1703 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bij de 1357LMi is dat ook zo.

Bladzijde 16 en 17 van de handleiding (26 en 27 in de indicatiebalk van Acrobat Reader) op ftp://ftp.support.acer-eu...e_1350/manual/1350-nl.pdf. ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Joen op 05-10-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125621

Ik heb sinds een week m'n Aspire 1356 lci, Win XP pro geinstalleerd, multiplier met CBid op 16x gezet en alles werkt perfect. Totdat ik Call of Duty heb geintalleerd, ik krijg elke keer een foutmelding dat openGL niet werkt en dat ik die laatste driver video drivers moet installeren. Dus ik Doom 3 van een vriend geleend en geinstalleerd, zelfde fout melding. Dezelfde foutmelding krijg ik nog steeds nadat ik de Omega ATI drivers heb geinstalleerd.

Pro Evolution Soccer 3 en UT2004 demo lopen wel gewoon goed.

Heeft iemand dit zelfde probleem of beter nog heeft iemand ditzelfde probleem gehad en opgelost?

Nieuwe directX is ook geinstalleerd. Alles werkt goed, alleen deze twee spellen werken niet.

Alvast bedankt als iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
Vandaag ook iets vreemds meegemaakt met mijn 1356. De touchpad deed het niet meer. Gebruik hem eigenlijk nooit omdat ik altijd mijn muisje meeneem wat een stuk prettiger werkt. Maar de screensaver stond erop en ik wilde hem via een aanraking op het touchpad weer in de normale stand krijgen. Maar dat ging dus niet.
Na een reboot, ik kom in het login scherm, gelukkig hij doet het weer :). Ik log in, hej hij doet het weer niet. :(
Na wat gespeel in de startup van het register (msconfig) bleek hij het weer te doen als ik de launchmanager uitzet. Wel vreemd natuurlijk dat die 2 stukjes software kennelijk een compatibiliteits probleempje hebben. Terwijl het vorig weekend (was mijn muisje vergeten) nog zeker wel werkte.
En ook nu hij verwijderd is uit dew startup en ik hem handmatig start stopt de touchpad met werken.

Dan maar zonder die launchmanager software, die internet/mail knoppen gebruik ik toch niet en veel waarde hecht ik ook niet aan de groene tekst "WAN enabled"

XPpro SP2 voor de gene die het interesseerd.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126613

JeroenM_tbs schreef op 04 oktober 2004 @ 20:25:
Met behulp van Everest Home Edition kwam ik er achter dat er een Qaunta DVD brander in de 1357LMI_dual zit:
http://www.qsitw.com/QSIW...00.jsp?disc_model=SDW-042
Eigenlijk brand ie dus op 4x ipv 2x. 4x voor DVD+, 2.4x voor DVD-.
Nero 6 ondersteund deze, Nero 5 niet.
Meer over Quanta Storage Inc. op http://www.qsinc.com.tw.
Vreemd volgens AIDA heb een LMI met een pioneer DVR-K13RA er in.

Een -puntje van deze note is bij gebruik van de externe muis
wordt de instelling vh bladerwieltje niet opgeslagen.
Als ik hem op 4 regels of 1 bladzijde heb gezet dan springt na re-boot steeds terug naar 1 regel/bladzijde.

Voor de rest zijn mij tot nu en na 2 maanden nog geen vreemde dingen opgevallen.
Dit is mijn 4e notebook in 10 jaar en mijn eerste ACER, wordt gebruikt als vervang vd desktop en staat minimaal 15 uur per dag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Over dat bladerwieltje: dat is mij ook opgevallen. Ook met de drivers van Logitech hebn ik het zelfde euvel.
Ik ben er aan gewend geraakt en het is nu wel een automatisme geworden om het scrollen telkens opnieuw in te stellen op 3 regels per keer.

BTW, nero herkent bij mij ook een Quanta.

[ Voor 10% gewijzigd door Joen op 19-10-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenM_tbs schreef op 19 oktober 2004 @ 19:47:
BTW, nero herkent bij mij ook een Quanta.
Heb je AIDA of SISOFT SANDRA al eens op los gelaten.
wel vreemd dat lijkt alsof deze note geleverd wordt met verschillende DVD.
Wat ik nog wel wil opmerken dat de NTI DVD software bij mij geen DvD herkend.

Hou vindt je trouwens het geluid vd CPU en blowers?
Heb je nog andere 'aparte' dingen ontdekt dan kan ik dit ook eens kijken of ik dit ook kan terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Van de NTI software moet je de specifieke Acer editie hebben.
Nero 6 herkende bij mij een QSI (Quanta), oudere Nero's herkennen hem niet.

Ik vind het geluid van de ventilatoren meevallen. Alleen op stille momenten irriteerd het me wel eens een heeel klein beetje dat ze dan weer uit zijn, dan weer op volle toeren blazen, dan weer uit zijn, dan op halve toeren blazen, enzovoorts.
Volgens mij zitten er ook 2 fans in: 1 met ene wat hogere toon en 1 met een wat lagere toon. Ik denk dat die met de wat hogere toon constant op een laag pitje draait en de grafische kaart koelt en de andere kun je zien zitten als je door de gaatjes bij je toetsenbord kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:47
Ik heb ook een 1357 lmi. Aida en nero geven beide aan dat ik een pioneer heb. Hebben jullie misschien 1357 ??? met een andere drive. Lijkt mij vreemd dat acer verschillende laptops onder dezelfde naam verkoopt

het geluid vind ik niet storend. Ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal aangezien dit mn eerste notebook is.

[ Voor 22% gewijzigd door Ghost Rider op 20-10-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Op veler verzoek zal ik ook even checken met AIDA Sisoft SANDRA. :z :P
Aida bestaat niet meer (zie maar eens http://www.aida32.hu), dat heet nu Everest (te downloaden op http://www.lavalys.com). Was ik even vergeten. :P

Nu ff zoeken waar je Sisoft Sandra kunt downloaden. Ik gebruik liever geen shareware voor hardware overzichtsprogramma, dus heb het al een hele tijd niet gebruikt. :P

Update:
Ook Sisoft Sandra 2004 Standard Edition herkent een QSI:
QSI DVDRW SDW-042

Hebben de mensen die een Pioneer hebben misschien geen DVD-brander er in zitten, maar een DVD/CD-RW combo?

[ Voor 98% gewijzigd door Joen op 20-10-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:47
Heb ff gezocht naar specs op het inet. helaas niets kunnen vinden. op mn drive staat een dvd rewritable logo dus het moet wel een dvdbrander zijn. Kom er binnenkort gauw genoeg achter als ik een paar dvd's ga branden (althans ik ga het proberen :P ) Anders hebben ze me bij Norrod mooi vern**kt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben de mensen die een Pioneer hebben misschien geen DVD-brander er in zitten, maar een DVD/CD-RW combo?
Dit is mijn 4e laptop, de eerste was 486dx2-66 ruim 10 jaar geleden en voor deze ACER had ik een AMD300. Durf te zeggen dat ik ruime ervaring heb met laptops :)

Inderdaad ik spreek hier over de ACER 1357-LMi.
Hartelijk dank vd tip UPGRADE NTI .dbd bestandje, de DvD/Cd wordt nu prima herkend. Sorry, ik had nog de laatste freeware AIDA. Inderdaad, is pioneer DvD/CD rewriter +/-.

Dat vh bladerwieltje heb ik vandaag bij ACER neergelegt.
Zo af en toe hoor ik heel hoog maar zacht piepje ergens linksvoor. Kan niet helemaal traceren wat het precies is.
Heeft er al iemand ervaring met upgrade vd drivers?
En meer RAM in deze flaptop?
Iemand ervaring met de USB poorten van deze?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 126613 op 21-10-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Misschien heb je een nog nieuwere 1357LMi dan mij? Mijn notebook heeft systeemversie 3A25 en moederbord rev. A.
Ik heb hem ontvangen in het begin van September.
Verder is de DVD brander van mij niet dual layer, maar wel een dual brander in het opzicht van +/-R(W).
Dat 'dual' in 1357LMi_dual staat niet voor een dual layer brander, maar om het feit dat het zowel min als plus schijfjes aan kan! Let hier goed op!
Maar het kan dus zijn dat je met die pioneer wèl dual layer kan branden, daar ben ik op zich wel nieuwsgierig naar.
Heeft ie ook de zelfde snelheden als de QSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Ik heb net als jeroen een QSI Brander. Dual staat inderdaad voor dual media (+ en -R)

Dual layer bestaat namelijk niet. Het is Double Layer (volgens de officiele naam :P). Is nogal verwarring over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenM_tbs schreef op 21 oktober 2004 @ 10:21:
Misschien heb je een nog nieuwere 1357LMi dan mij? Mijn notebook heeft systeemversie 3A25 en moederbord rev. A.
Waar kan ik dit vinden?
Ik heb sisoft of staat dit in de BIOS?
Met AIDA lees ik 3A25 moederbord ook Rev.A.
Ik heb hem ontvangen in het begin van September.
Ik augustus.
Maar het kan dus zijn dat je met die pioneer wèl dual layer kan branden, daar ben ik op zich wel nieuwsgierig naar.
Heeft ie ook de zelfde snelheden als de QSI?
Hohoho, let op mijn naam, niet zo snel allemaal :) ;)
Moet ik allemaal even kijken waar dat staat.
SiSoftware Sandra en die zegt het volgende:
CD-ROM/DVD : PIONEER DVD-RW DVR-K13RA
(CD 24X Rd, 16X Wr) (DVD 3X Rd, 2X Wr)

Sisoft geeft bij mij wel melding over de geheugenmodules iets over registered/buffered en ECC parity.
Maar ik weet niet wat dit betekende.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 126613 op 21-10-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Anoniem: 126613 schreef op 21 oktober 2004 @ 12:35:
Moet ik allemaal even kijken waar dat staat.
SiSoftware Sandra en die zegt het volgende:
CD-ROM/DVD : PIONEER DVD-RW DVR-K13RA
(CD 24X Rd, 16X Wr) (DVD 3X Rd, 2X Wr)
Kan verder weinig over deze brander vinden maar wat ik er van kan vinden duid alleen op + en -R. Niets duid erop dat deze Double layer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan verder weinig over deze brander vinden maar wat ik er van kan vinden duid alleen op + en -R. Niets duid erop dat deze Double layer is.
Ik heb al mijn bericht gewijzigd in +/- maar inderdaad ik kan nergens iets vinden over dit model, ook niet bij pioneer. bedankt.

Heeft er al iemand ervaring met upgrade vd drivers?
En meer RAM in deze flaptop?
Iemand ervaring met de USB poorten van deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Owja, dual was +/- en dat anders was double layer. :P
Ik haalde ze al door elkaar. :P
Die snelheden komen wel zo ongeveer overeen. Ik weet ze niet exact uit mn hoofd, maar ik dacht dat ie 16X CD-R's brand, 4x DVD+R, 2x DVD-R.
En 24x CD-Rom lezen en 4X DVD lezen geloof ik.

@opabert:
Ik gebruik Everest (de opvolger van Aida32 en te downloaden op http://www.lavalys.com) en daar staat het als je de boomstructuur bekijkt:
Computer > DMI
Vervolgens even klikken op "Moederbord" en dan staan die gevens daar onder. Je hebt dus de zelfde revisie als mij.
Vervolgens 1 er onder staat Chassis en daar stond die 3A25.
Dat heb jij dus ook het zelfde als mij.

Overigens geeft SiSoft bij mij ook allerlei tips over het geheugen waar ik de ballen van snap. :P

offtopic:
Hoi Breaker! :w :P

Edit:
Overigens: welk type Pioneer geeft de software (Everest, Aida32, SiSoft, oid) exact aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Joen op 21-10-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens: welk type Pioneer geeft de software (Everest, Aida32, SiSoft, oid) exact aan?
PIONEER DVD-RW DVR-K13RA

Iets anders als het mag, heb jij een flop of cardreader LINKS?
Of zit daar bij jouw alleen klepje?

Ik gebruik nu een externe USB cardreader geen flop.
De MAX CPU speed = bij mij 2189MHz. ACER zegt dat moederboard KN400 is
maar AIDA zegt KM400 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 126613 op 21-10-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb geen idee waar die KM400 / KN400 op slaat, ik kom het niet zo 1,2,3 tegen.
Ik heb in mijn 1357 geen cardreader zitten, maar volgens is dat ook geen optie bij dit model. Een klasgenoot heeft een model uit de 1500 serie, waar aan de linkerkant wel een cardreader zit. Eerlijk gezegd ziet ie er best eenvoudig uit en heeft het qua uiterlijk wel wat weg van een doodgewone floppy-drive uit een desktop computer. :P
Floppy-drives zijn bij mij nogal ouderwets, als ik mobiel wat op wil slaan doe ik dat op een USB geheugenstick en dan met USB 2.0 natuurlijk. :)

De max speed van de CPU is inderdaad 2189Mhz. Echter op de accu (dus van het netstroom afgekoppeld) ergens net onder de 1600Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenM_tbs schreef
Ik heb geen idee waar die KM400 / KN400 op slaat, ik kom het niet zo 1,2,3 tegen.
Dit is het VIA moederbord type/model nummer/naam.
Floppy-drives zijn bij mij nogal ouderwets,
Klopt, ik stam nog uit de DOS tijdperk :) Serieus ik vroeg af of er nog
iets in dat klepje gezet kon worden, daarom mijn vraag op er 1357 modellen zijn die daar iets in hebben zitten of dat er iets in gezet kan worden.
als ik mobiel wat op wil slaan doe ik dat op een USB geheugenstick en dan met USB 2.0 natuurlijk. :)
Gaat dat goed de communicatie via USB? Geen vreemde dingen?
netstroom afgekoppeld) ergens net onder de 1600Mhz.
Harteljk bedankt wist ik nog niet, ik heb nog niet op accu gewerkt, de accu zit nog ingepakt ;) Erg leuk even zo wat info uitgewisseld te hebben hopen op meer info van anderen gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Anoniem: 126613 schreef op 21 oktober 2004 @ 20:51:
[...]

Dit is het VIA moederbord type/model nummer/naam.
Nu je het over VIA en chipset hebt is het me wel duidelijk. :) Het heeft niet direct zozeer met het moederbordtype op zich te maken, maar vooral met de Northbridge chipset. Daar staat inderdaad de KM400(A).
offtopic:
Humor: in Everest wordt Northbridge nog eens vertaald en staat er dus in de overzichten: Noord Brug :D :+
[...]

Klopt, ik stam nog uit de DOS tijdperk :) Serieus ik vroeg af of er nog
iets in dat klepje gezet kon worden, daarom mijn vraag op er 1357 modellen zijn die daar iets in hebben zitten of dat er iets in gezet kan worden.
Ook ik heb nog met DOS gewerkt hoor. :) Ik weet niet hoe oud je zelf bent, maar ik ben 20 en heb nog een hoop DOS meegekregen. :P
Volgens de gebruiksaanwijzing is een kaartlezer of floppdrive wel een optie, wat dus aangeeft dat de 1357 op zich wel met kaartlezen of floppydrive besteld kan worden. Dit lijkt me echter lastig om via de winkel zo aan te schaffen. Los er in zitten zou misschien kunnen, maar ik vermoed dat dat niet zomaar kan.
[...]

Gaat dat goed de communicatie via USB? Geen vreemde dingen?
De meeste USB geheugensticks van tegenwoordig worden direct door Windows herkend als "Verwisselbare schijf" of "Harddisk" en er hoeft dus niets voor geïnstalleerd worden. Het enige waar je (als je het netjes en op de juiste manier wilt doen) op moet letten is dat je even op het "uitwerpen-icoontje" in je system tray klikt en je geheugenstick "uitwerpt" voordat je hem uit je USB-poort trekt.
[...]

Harteljk bedankt wist ik nog niet, ik heb nog niet op accu gewerkt, de accu zit nog ingepakt ;) Erg leuk even zo wat info uitgewisseld te hebben hopen op meer info van anderen gebruikers.
Ik weet niet of het ook zo is op de standaard installatie hoor, maar op mijn zelf geïnstalleerde Windows XP Pro NL SP1 installatie èn met de benodigde K7 driver bleek dit zo te zijn toen ik het meette met een handig programmaaje van Tom's Hardware Guide.

BTW, het lijkt me verstandig de accu direct nog voor eerste gebruik in je notebook te doen. ;) :P
Het is vooral in het begin goed om jusit de accu zoveel mogelijk te gebruiken volgens de handleiding.
Dus eerst helemaal opladen en vervolgens je notebook gebruiken tot dat de accu bijna helemaal leeg is en dat een paar maal na elkaar.
Nogmaals: aldus de handleiding.

En info uitwisselen? Daar voor is GoT toch ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Over die floppy kan ik meer vertellen :)

informatique verkoopt die floppydrives voor zover ik weet

www.informatique.nl -> Acer optionele interne mediabay FDD

Ik ga ze even mailen of deze ook in de 1357 LMI past want ben zelf ook geintereseerd in een floppy drive. Was er toevallig 1 nodig vandaag, en dat ging dus mooi niet door :(

Mail verstuurd, wacht op antwoord....

[ Voor 7% gewijzigd door Breaker op 21-10-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook ik heb nog met DOS gewerkt hoor. Ik weet niet hoe oud je zelf bent, maar ik ben 20 en heb nog een hoop DOS meegekregen.
In dit windows tijdperk zijn DOS mensen erg schaars. Zoals mijn gebruikers naam doet vermoeden, istam ik nog uit de tijd van de ZX computers en daarna de 286 etc. :)
Breaker schreef op 21 oktober 2004 @ 23:27:
Over die floppy kan ik meer vertellen :)
informatique verkoopt die floppydrives voor zover ik weet
Mail verstuurd, wacht op antwoord....
Heel mooi, zou je mij op de hoogte willen brengen en of dit direct past, alvast bedankt. SISOFT zegt, dat de controller op board wel al aan staat heb nog niet achter klepje gekeken want weet niet hoe of er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Houd ons allemaal maar op de hoogte van je mailuitwisseling daar over. :)
Ik ben niet direct zo geïnteresseerd in alsnog een floppydrive, maar ik ben wel nieuwsgierig of het kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenM_tbs schreef op 22 oktober 2004 @ 00:59:
Houd ons allemaal maar op de hoogte van je mailuitwisseling daar over. :)
Ik ben niet direct zo geïnteresseerd in alsnog een floppydrive, maar ik ben wel nieuwsgierig of het kan. :)
Misschien kan er zelfs wel een cardreader in.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Moet jullie helaas teleurstellen, deze floppy is alleen voor de travelmate 6xx serie.

Gaat dus helaas niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 06:19

Galois

1811 - 1832

100000000000000000! uit laten rekenen door calc.exe vraagt uiteraard veel van mijn CPU, dus zou mijn Aspire 1356LCi op meer dan 796 MHz moeten gaan draaien toch? Nee, hij blijft op 796 MHZ draaien. Ik heb 'm op Desktop staan in power options en bij system properties geeft hij aan dat hij slechts op 796 MHz draait.... Hoe kan dit?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Installeer even speedswitch http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.htm

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 126613 op 22-10-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dat ligt er eigenlijk aan opabert....
Die tip kreeg ik namelijk ook en bleek niet te helpen. ;)
Het probleem werd namelijk veroorzaakt door het feit dat ik niet de standaard Windows XP Home op mijn notebook had staan, maar zelf Windows XP Proffessional had geïnstalleerd.
Wat je dus even moet doen is de AMD K7 driver downloaden en installeren.
Als je hem niet kan vinden via de Europese Acer Support site kan ik je driver wel mailen. Daarna zal de dynamische kloksnelheid wèl gaan werken (afhankelijk van je stroombeheer instelling).
Ik kan je overigens wel vertelen dat SpeedSwitch XP een erg handig programmaatje is om de energiebeheer mee in stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116983

Heb een 1357Lmi.
Werkt verder perfect behalve de brander heeft wat probleempjes. Is de QSI SDW-042.

Bij mij werkt de brander niet goed. Hij ziet geen DVD's in NTI CD&DVD.
Blijft grijs en niet te selecteren. Wat kan dit zijn?
Volgens specs moet hij + en - kunnen branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem werd namelijk veroorzaakt door het feit dat ik niet de standaard Windows XP Home op mijn notebook had staan, maar zelf Windows XP Proffessional had geïnstalleerd.
Sorry Jeroen, ik had niet begrepen dat hij winpro had. Maar ik had zelfde probleemn met xp home en kreeg deze tip en voila het werkt nu als een trein.
Anoniem: 116983 schreef op 23 oktober 2004 @ 12:16:Hij ziet geen DVD's in NTI CD&DVD.
Blijft grijs en niet te selecteren. Wat kan dit zijn?
Ook iemand met deze DvD writer, wanneer gekocht?
Dankzij de tip van Jeroen, bij NTI even het nieuw dbd bestandje downloaden.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 126613 op 23-10-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
DBD bestandje? Ik kon een complete Acer installatie vinden.
De originele NTI van de standaard installatie liep bij mij vast, vandaar dat ik toen een nieuwe versie opgezocht had.
Maar ik gebruik NTI al niet meer, ik vind Nero 6 veel overzichtelijker, makkelijker en uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad 1 enekel bestandje met alle DvD writers even overschrijven en klaar was opa.
Ik kon een complete Acer installatie vinden.
Ik kon daar verder niets vinden alleen trial versie voor 30 dagen.
Upgrade kon ook niet want iacer heeft een eigen versie en upgrade kon deze niet vinden o.i.d.
ACER,
tot op heden nog geen reactie van acer helpdesk over scroll wieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127015

[Inderdaad 1 enekel bestandje met alle DvD writers even overschrijven en klaar was opa.

Ik ben sinds Augustus in het bezit van een 1357 Lmi met een DVD-RW DVR-K13RA, na aankoop enige DVD's gebrand met foto's en data, werkte perfect.
Nu zit ik met een probleem, ik kan geen DVD meer branden, icoon "burn" blijft grijs.
CD's branden lukt wel zonder problemen.
Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand mij een tip geven om dit probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Anoniem: 126613 schreef op 23 oktober 2004 @ 21:48:
[...]

Inderdaad 1 enekel bestandje met alle DvD writers even overschrijven en klaar was opa.

[...]

Ik kon daar verder niets vinden alleen trial versie voor 30 dagen.
Upgrade kon ook niet want iacer heeft een eigen versie en upgrade kon deze niet vinden o.i.d.
ACER,
tot op heden nog geen reactie van acer helpdesk over scroll wieltje.
*kuch*
http://www.ntius.com/default.asp?p=support/acer_sw

Via:
http://www.ntius.com/defa...ownload_oemprod&prod=cdm6

En dat weer via:
http://www.ntius.com/defa...d&prod=cddvdm6&ver=update
(laatste van de bovenste rij (onder "free updates" dus) en dan de "OEM / bundled version")

Het betreft overigens versie 6.7.0.2802.

Dat bestandje waar jullie het over hebben kon ik niet zo snel vinden...

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 24-10-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt!
ahum tja wat zal ik er van zeggen :*) , jij bent nog geen 65++ :7

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 126613 op 24-10-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127397

Hallo,
Ik heb een probleem met het configureren van mijn draadloze netwerk kaart in mijn Acer 1356LCi. Heb ongeveer al alles geprobeerd om dat spel aan de praat te krijgen maar als ik dubbel klik op de verbinding krijg ik geen enkel beschikbaar netwerk. Heb zowel automatisch als manueel geprobeerd, ook al nieuwe driver geïnstalleerd, al het bewuste knopje bovenaan (enable en disable wireless LAN) geprobeerd...Het ligt niet aan de router zelf want in hetzelfde huis werkt een zelfde laptop van de vorige generatie met een Belgacom wireless kaart.
What can i do?
thanx
specificaties:
notebook: acer aspire 1356LCi
wireless netwerk kaart: realtek RTL 8180 (zit stanaard in de laptop)
Router: U.S. Robotics wireless turbo access Point & router model 8054

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Heb je misschien WIndows xp service pack 2 erop staan?
Ikzelf heb dezelfde laptop en heb ook problemen met mijn Wireless kaart in service pack 2. Het probleem is dan dat je geen ipadres toegewezen krijgt. Nu kan je deze handmatig instellen maar dat is ook niet echt een oplossing. De enige oplossing voor mij was om SP2 te verwijderen daarna deed mijn wireless het perfect. Nu sta ik dus nog steeds in twijfel service pack 2 te installeren.
Tussen 2 haakjes. Ik heb geen problemen gehad met een Linksys WIreless acces point. Daar ging alles perfect, maar met mijn eigen niet.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik heb precies dezelfde laptop als jij en ik heb een wireless router van sitecom..
Ding koste me 100 euro en wireless connecten voor langer dan 30 seconden, ho maar. Zit geen al te beste wireless kaart in volgens mij ( samen met de sitecom wireless router werkt het in elk geval voor geen meter.)

Gideon

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127492

Gnuitenjong schreef op 29 oktober 2004 @ 20:56:
Ik heb precies dezelfde laptop als jij en ik heb een wireless router van sitecom..
Ding koste me 100 euro en wireless connecten voor langer dan 30 seconden, ho maar. Zit geen al te beste wireless kaart in volgens mij ( samen met de sitecom wireless router werkt het in elk geval voor geen meter.)
Gideon
Ik heb deze klapdoos nu 4 maanden en wlan werkt perfect het eerste wat ik heb gedaan is energie beheer uit zetten. Zodat hij contimu aan blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Ik heb zelf geen ervaring met de standaard installatie van Acer's XP Home.

Ik heb er meteen Windows XP Prof. op gezet met SP2. Heb alleen de driver geinstaleerd voor de wireless, windows doet de rest :) Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dag luitjes,

Ik ben nu al 2 maand de gelukkige bezitter van een Aspire 1357LMi. Alles werkt perfect en alle functionaliteiten heb ik al uitvoerig kunnen testen. MAAR!!!!!!!!!!!! Er zit nu een barst in de plastic cover bij het linker schaniergewricht. Een klasgenoot van mij had hetzelfde en heeft m opgestuurd. Ik heb vandaag met Acer gebeld en het schijnt met dit model (hele 1350 & 1500 serie) vaak voor te komen dat daar een barst komt. Nu kan ik binnenkort (nieuwe covers waren niet op voorraad) mijn laptop op laten halen (goeie service :-)) en dan wordt het kosteloos gerepareerd, maar ik ben m wel een goeie week kwijt :-(.

Is er iemand anders die hetzelfde heeft en weet iemand om deze barst echt kwaad kan (wordt het veel erger?????). Als ze de cover vervangen kan het dus gewoon weer gebeuren bedacht ik mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127492

Is er iemand anders die hetzelfde heeft en weet iemand om deze barst echt kwaad kan (wordt het veel erger?????). Als ze de cover vervangen kan het dus gewoon weer gebeuren bedacht ik mij zo.
Dit is mijn 4e klapdoos in ongeveer 10 jaar en al mijn vorige klapdoos hadden ook probleem met scheuren en defecte scharnier-houders, lijkt beetje klapdoos probleem. Ik heb dit altijd zelf kunnen repareren. (De andere 3 waren GEEN Acer klaptops).

Wil of kan je beschrijven waar precies zit?
Dan kan het in de gaten houden ;)

Ik ken dit probleem nog niet bij deze Acer maar weet wel wat de mogelijke oorzaak kan zijn. Als ik de klep open doet, pak ik de klep automatisch en alleen aan de rechterkant omhoog. Ik zie dan dat de klep gehoorlijk krom gaat staan.
Ik heb mijzelf nu aangeleerd om in het midden vd klep omhoog te drukken.......
of..... met beide handen 1 links en 1 rechts waardoor de druk gelijkmatig is verdeeld over beide scharnieren.
Nu hopen dat ik daar aan blijf denken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Zoals bekend heb ik een 1357LMI

Nu heb ik echter ook een probleem met powernow van AMD.

Ik heb Windows 2000 geinstaleerd i.p.v. Windows XP, alle drivers zijn verder goed geinstaleerd.

Mijn CPU blijft nu ten alle tijde op 796MHZ en de Laptop krijgt het dan ook voor elkaar om de batterij in 1,5 uur leeg te slurpen, terwijl hij er dik 2 uur over doet in xp met cpu meestal op volle belasting.

Heb het volgende al geprobeerd

- Gezocht op GoT Search, kwamen alleen XP gevallen uit die voor mij niet werkten
- Gezocht op Google, zelfde resultaat, wel 1 exact geval maar daarop ook geen antwoord gegeven
- Nieuwste Powernow drivers van AMD (3.04) voor Win2k geinstaleerd, geen succes
- Programma's zoals speedswitch werken ook niet (XP only)
- Ook bij energie opties en beeldscherm opties is niets te vinden hierover, geen opties etc.

Iemand dus een idee hoe dit wel goed te krijgen is?
Pagina: 1 2 3 Laatste