Mpsoft {--- _specs!!!_---} ----- Voor al je hardware ----- _MPSoft_
[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Nieuw Topicquote:Mister I schreef op 27 april 2004 @ 22:42:
@ Danjel
Opzich wel leuk, maar wel even je kabels opruimen he.
offtopic:
het is verlicht
kabels zijn al opgeruimt hoor
dat staat nog niet op de foto maar tis al wel gedaan.
(\_/)
(o.0)
(")(") Muh?!
quote:Danjel schreef op 28 april 2004 @ 08:52:
[...]
kabels zijn al opgeruimt hoor![]()
dat staat nog niet op de foto maar tis al wel gedaan.
Ok, anders maak je even een nieuwe foto.
Maak dan ook meteen wat overzichtsfoto's als je wilt
Mpsoft {--- _specs!!!_---} ----- Voor al je hardware ----- _MPSoft_
en

die connector was echt kut-werk nie normaal, maar alles is doorgemeten en doet het.
straks nog ffkes de connector in smeltlijm gieten en proberen of het wel allemaal uitkomt zoals ik wil
Nu nog de break-outbox itself
quote:bmwman schreef op 25 april 2004 @ 18:26:
Ik heb deze mod voor een half jaar geleden gedaan, maar leek me wel leuk om hem eens te laten zien....
[afbeelding]
Waar gaat het water vanaf je CPU naartoe?
Je CPU wordt trouwens gekoeld door het opgewarmde water van je GPU.
Ik vind het het een zeer goede mod! Show me more pics!
Asus K8N4-E Deluxe | 2048MB | Ati X550 | Raptor 4x74GB Raid5 | 16x48DVD + [DL]NEC ND-2510 + lightscribe fikker | Dell 24" | Dell D830 | HTC TC 8GB; HTC P3300; Nokia 6300 | EOS 400D; R8 AUDI-torium
quote:timow schreef op 28 april 2004 @ 10:32:
[...]
Waar gaat het water vanaf je CPU naartoe?
Je CPU wordt trouwens gekoeld door het opgewarmde water van je GPU.
Ik vind het het een zeer goede mod! Show me more pics!
@timow
De 2 slangen die naar boven gaan gaan naar de radiator. Of je koelt je GPU met water opgewarmt door je GPU of vice versa, het is te omslachtig om 2 koelcircuits te maken.
@LiquidSmoke
waarom heb je niet wat dunnere kabeltjes gebruikt voor die connector?
en btw: wat is het?
Vermicellisoep wijzigde dit bericht 28-04-2004 11:00 (12%)
Met gepaste tederheid walste zij over hem heen, als een hoempapa-band op een crematie.
volgens mij is het voor een bracketquote:Vermicellisoep schreef op 28 april 2004 @ 10:54:
[...]
@timow
De 2 slangen die naar boven gaan gaan naar de radiator. Of je koelt je GPU met water opgewarmt door je GPU of vice versa, het is te omslachtig om 2 koelcircuits te maken.
@LiquidSmoke
waarom heb je niet wat dunnere kabeltjes gebruikt voor die connector?
en btw: wat is het?
Hierop kan ik 4 fans (2 in case, 2 op radiator) aansluiten, plus de jumper van mijn hdvumeter die toggled tussen bar/dotmode.
Via die molex kan ik 12v en 5v bij mijn break-outbox krijgen zonder extra trafo, in die box komt een 4x40lcd, een zooi schakelaars en een lm317 fanbus met aanloopsturing (zie ander topic in CME). Er zitten 8 retourlijnen op zodat elke fan onafhankelijk kan sturen.
Er komen nog RPM draden aan omdat ik wel graag alles wil monitoren. Daarom heb ik ook mijn PWM fancontroller verpatst en ga ik een lm317 bay-bus bouwen.
nu wat duidelijker
p.s. op http://www.liquidsmoke.tk en dan onder 'Prism_WC' staan nog meer foto's, misschien dat dit de zaak wat verduidelijkt, voor degenen die mijn andere posts niet gezien hebben.
kzal vanavond wat meer foto's maken met die print op zijn plaats, dan valt alles op zijn plek
LiquidSmoke wijzigde dit bericht 28-04-2004 11:34 (7%)
Je brengt me op een goed idee. Ik vraag me alleen af hoeveel ampere je door een printerkabel kan sturen. Weet iemand dat?quote:LiquidSmoke schreef op 28 april 2004 @ 11:32:
is voor een break-outobx, omdat ik in mijn case geen fancontroller kwijt kan (alle fronten zijn gestealth).
Hierop kan ik 4 fans (2 in case, 2 op radiator) aansluiten, plus de jumper van mijn hdvumeter die toggled tussen bar/dotmode.
Via die molex kan ik 12v en 5v bij mijn break-outbox krijgen zonder extra trafo, in die box komt een 4x40lcd, een zooi schakelaars en een lm317 fanbus met aanloopsturing (zie ander topic in CME). Er zitten 8 retourlijnen op zodat elke fan onafhankelijk kan sturen.
Er komen nog RPM draden aan omdat ik wel graag alles wil monitoren. Daarom heb ik ook mijn PWM fancontroller verpatst en ga ik een lm317 bay-bus bouwen.
nu wat duidelijker
p.s. op http://www.liquidsmoke.tk en dan onder 'Prism_WC' staan nog meer foto's, misschien dat dit de zaak wat verduidelijkt, voor degenen die mijn andere posts niet gezien hebben.
kzal vanavond wat meer foto's maken met die print op zijn plaats, dan valt alles op zijn plek
Luchtkoeling is voor brommers -- Spekjes
quote:Zer0x schreef op 28 april 2004 @ 11:41:
[...]
Je brengt me op een goed idee. Ik vraag me alleen af hoeveel ampere je door een printerkabel kan sturen. Weet iemand dat?
ik gebruik ook geen printerkabel, maar UTP-kabel (en STP) maar dit vind ik te dik en ga nog op zoek naar 20-aderige kabel die ook wat flexibeler is.
voor de 12v en 5v lijnen heb ik ook 2 pinnen gepakt, voor de fans gewoon 1, ik zal wel wat meer foto's maken vanavond
Printerkabel zou wel makkelijk zijn, dat scheelt namelijk een boel solderen en dat ziet er meteen ook netjes uit.
Ik denk dus dat dat idd niet gaat lukken. Fans draaien allemaal op 6,1V. Dus het aantal amperes is dan twee keer zo hoog als ik mij niet vergis.
(Ampère = Watt / Volt ) Maar dat is volgens mijn beredenering, ik kan het mis hebben. Ben namelijk beetje n00b opelectronica gebied
Andere mogelijkheid: aparte voeding van 12V voor de fancontroller en alleen de fans aansturen over de printerkabel. Dan gaat er per ader 200mA bij 12V en bij 6V 400Ma. Misschien nog steeds een beetje veel.
Tjah, bij mij is dat geen probleemquote:LiquidSmoke schreef op 28 april 2004 @ 16:08:
dat is dus juist wat ik niet meer wil, overal die losse trafo's en kabels, die break-outbox is al erg zat
foto's zijn aan de maak. zal ze ff editen.quote:Mister I schreef op 28 april 2004 @ 08:58:
[...]
Ok, anders maak je even een nieuwe foto.
Maak dan ook meteen wat overzichtsfoto's als je wilt
(\_/)
(o.0)
(")(") Muh?!
HDD VU-meter
Ik was het duffe rooie hd-activity ledje zat, dus tijd voor iets rete-retro-orgineels
ik vond in een van de vele mysterieuze rommelladen van m'n bureau een oude VU-meter...
Tijd voor pics! (met el cheapo digicam gemaakt dus niet geweldig)

VUmeter met stukje 3,5" afdekklepje.

De achterkant, met weerstandje

hier half in mijn kast geschoven. Hij past voor geen meter omdat mijn front behoorlijk bol is.
Hij zal zeker komen in mijn nieuwe kast (zie 1 pagina terug in dit topic) maar dan gestealth en hopelijk met backlight
Met gepaste tederheid walste zij over hem heen, als een hoempapa-band op een crematie.
Reg. datum: 21 april 2004
Nou zit ik nog te twijfelen tussen water koeling en een Zalman ZM-NB47-J
De reden waarom ik twijfel:
Mijn mobo heeft geen gaten rond de NB maar de heatsink wordt vastgehouden met een paar haakjes. (foto, hoop dat hij een beetje duidelijk is) Zijn er blokjes die dit zelfde systeem gebruiken? Of zijn dat dezelfde blokjes als die ook voor Intel mobo's worden gebruikt?
De bij de Zalman kun je het zelfde beugeltje gebruiken als dat nu op de heatsink zit, dus kan ik de zalman makkelijk bevestigen. Alleen hoe zit het met de prestaties van dat blokje??
Reg. datum: 17 februari 2004
Lian-Li PC75B watergekoeld, met een AMD Athlon64 3500+, MSI K8N Diamond, Leadtek geforce 6800GT, Geil 4X512MB PC4000 Ultra Series DC, ACryan cablefree2 550watt, Western Digital 80GB HDD S-ATA, Western Digital 160GBX2 NEC ND3520A, Creative X-fi Elite pro
quote:Zer0x schreef op 28 april 2004 @ 23:48:
Ik heb een Aopen AK79D-400VN. Daarvan wil ik de NB beter gaan koelen dat dat nu het geval is. Hij word nu ongeveer 50C en dat is wel wat veel vind ik.
Nou zit ik nog te twijfelen tussen water koeling en een Zalman ZM-NB47-J
De reden waarom ik twijfel:
Mijn mobo heeft geen gaten rond de NB maar de heatsink wordt vastgehouden met een paar haakjes. (foto, hoop dat hij een beetje duidelijk is) Zijn er blokjes die dit zelfde systeem gebruiken? Of zijn dat dezelfde blokjes als die ook voor Intel mobo's worden gebruikt?
De bij de Zalman kun je het zelfde beugeltje gebruiken als dat nu op de heatsink zit, dus kan ik de zalman makkelijk bevestigen. Alleen hoe zit het met de prestaties van dat blokje??
Wat je ook nog kan doen is:
- een 40 mm fannetje kopen van ystech/papst oid, en die zo door de heatsink schroeven, dat past nl precies. Dat zal zeker 10 tot 15 graden schelen.
- Verder kan je ook een blokje van een P3/Amd k6 etc pakken en die op je NB plakken dmv artic silver adhesive. Dan kan je nl een vrij groot blokje erop zetten en het gewoon passief houden
//edit//
Laatst een projectje met een maat van me, waar we zijn pc zo ver mogelijk op lucht gingen overklokken (met beperkt budget). Wij hadden zelfs nog een 5cm fannetje erop gezet en het originele NB blok op de mosfets gezet
Race Eend wijzigde dit bericht 29-04-2004 09:16 (16%)
Reg. datum: 28 april 2004
ben bezig met een eigen kast te ontwerpen... zal binnen kort schematische tekeningen hier neer zetten kunnen jullie een beetje oordelen of het goed in gerich is f zo... ivb met airflow e.d. (I got sumthing special in it)
quote:LiquidSmoke schreef op 29 april 2004 @ 07:18:
hm, ik weet niet wat de prestaties vna het blokje zijn, maar wat betreft het gatenrpobleem: er zijn waterblokken die ook van die clip gebruik maken, bijvoorbeeld de Maze3 van DangerDen, moet je ffkes in het grote waterkoelingstopic vragen
Donders, verkeerde snelkoppeling aan geklikt, daar had ie ook heen gemoeten
Maze 3, is dat geen blok voor de cpu trouwens?? Ik zal iig ns ff kijken.
quote:polleke15 schreef op 29 april 2004 @ 08:46:
ik zou als ik jkou was ook eens kijken naar het northbridge koelblok van Thermaltake kijken is ommenabij de ¤14,- (heb het hier over de Thermaltake Extreme spirit) heeft zeer goede prestaties en maakt weinig geluid en is te monteren op jou moederbord en er zitten ook nog koelblokken voor je southbridge bij (gaat hier om een radiale fan)
OK, zal ik eens naar zoeken.
Zo'n fan wil ik het liefst voorkomen natuurlijk, maar op 7V of minder valt het geluid denk ik nog wel mee. Maar een fan zal niet zo heel erg efficïent zijn, want de huidige heatsink op mijn mobo heeft een groot plat vlak in het midden. Maar misschien dat daar nog iets aan te modden valt.quote:Race Eend schreef op 29 april 2004 @ 09:11:
[...]
Wat je ook nog kan doen is:
- een 40 mm fannetje kopen van ystech/papst oid, en die zo door de heatsink schroeven, dat past nl precies. Dat zal zeker 10 tot 15 graden schelen.
- Verder kan je ook een blokje van een P3/Amd k6 etc pakken en die op je NB plakken dmv artic silver adhesive. Dan kan je nl een vrij groot blokje erop zetten en het gewoon passief houden
//edit//
Laatst een projectje met een maat van me, waar we zijn pc zo ver mogelijk op lucht gingen overklokken (met beperkt budget). Wij hadden zelfs nog een 5cm fannetje erop gezet en het originele NB blok op de mosfets gezet
[afbeelding]
Wat betreft zo'n koelblok van zo'n oude pc, k vrees dat dat niet gaat lukken, ik heb namelijk ook een Zalman heatpipe op mn vga-kaart.
quote:MysticalQ schreef op 29 april 2004 @ 09:20:
maakt wel een lekker lawaai of niet soms..
ben bezig met een eigen kast te ontwerpen... zal binnen kort schematische tekeningen hier neer zetten kunnen jullie een beetje oordelen of het goed in gerich is f zo... ivb met airflow e.d. (I got sumthing special in it)
Die case was zeker niet stil, maar daar was ie ook niet op gemaakt, als je alle fans naar 7volt zet etc dan maak je het wél stil, maar goed, een amd XP @ 2530 Mhz op lucht en op >2.0v is natuurlijk ook een heethoofd
quote:Zer0x schreef op 29 april 2004 @ 10:25:
[...]
Zo'n fan wil ik het liefst voorkomen natuurlijk, maar op 7V of minder valt het geluid denk ik nog wel mee. Maar een fan zal niet zo heel erg efficïent zijn, want de huidige heatsink op mijn mobo heeft een groot plat vlak in het midden. Maar misschien dat daar nog iets aan te modden valt.
Wat betreft zo'n koelblok van zo'n oude pc, k vrees dat dat niet gaat lukken, ik heb namelijk ook een Zalman heatpipe op mn vga-kaart.
Idd op 7v hoor je die dingen niet, en ze zorgen er gewoon voor dat je nèt dat beetje lucht langs die heatsink heb.
Overigens past het makkelijk met de zalman koeler (zie pic).
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.