Dat lijkt me niet. Bij goedkopere spelers zoals de Aiptek, zullen dingen zoals "signal to noise ratio" een rol gaan spelen. En die zijn nou net weer wel objectief waarneembaar.
Reg. datum: 08 februari 2004
Bedankt voor je reactie! Dit is eigenlijk voor mij een van de knelpunten of ik nu voor de iops of iaudio ga.......... Nadeel is dat zodra je de iops zelf gaat openmaken is dat de garantie vervalt (ik neem aan dat de batterij pas lui gaat worden na de garantietermijn) of dat je hem, indien je niet-technisch bent, kapot zou kunnen maken......... Zeg El Cid, welke ga jij nou kopen? of had je er nu al een gekocht?
thanx
(had iemand hem nou al opengeschroefd?)
thanx
(had iemand hem nou al opengeschroefd?)
quote:El Cid schreef op 08 februari 2004 @ 16:08:
[...]
Ik denk er normaal gesproken ook zo over. De accu/batterij is meestal het zwakste onderdeel in een mobiel apparaat.
Maar van Ojjorz heb ik gehoord dat de accu van de IOPS bij elke goeie elektronica-boer voor rond de 10 euro te koop is. Vervanging kun je zelf doen. Gewoon kwestie van paar schroefjes losdraaien.
Flexlex wijzigde dit bericht 08-02-2004 19:23 (3%)
Ja, ik heb een Iops. En ja, iemand heeft 'm al opengeschroefd om te resetten (reset knop over het hoofd gezien.
). Dat had je allemaal al kunnen weten door deze topic te lezen.
Reg. datum: 17 januari 2002
Reg. datum: 17 januari 2002
Weet je misschien iets meer specs van die batterij? Ik twijfel nu nog tussen de IAudio en de IOPS, omdat ik bang ben dat als ik zo'n duur ding koop, de accu dan binnen een paar jaar brak is en hem dan weg kan gooien. Als de IOPS accu te vervangen is, is de keuze veel makkelijkerquote:El Cid schreef op 08 februari 2004 @ 16:08:
[...]
Ik denk er normaal gesproken ook zo over. De accu/batterij is meestal het zwakste onderdeel in een mobiel apparaat.
Maar van Ojjorz heb ik gehoord dat de accu van de IOPS bij elke goeie elektronica-boer voor rond de 10 euro te koop is. Vervanging kun je zelf doen. Gewoon kwestie van paar schroefjes losdraaien.
de accu is geloof ik heel makkelijk te vervangen, maar toch zal ik als ik jou was voor de IAUDIO 4 gaanquote:Eastereggs schreef op 08 februari 2004 @ 22:04:
[...]
Weet je misschien iets meer specs van die batterij? Ik twijfel nu nog tussen de IAudio en de IOPS, omdat ik bang ben dat als ik zo'n duur ding koop, de accu dan binnen een paar jaar brak is en hem dan weg kan gooien. Als de IOPS accu te vervangen is, is de keuze veel makkelijker
quote:Eastereggs schreef op 08 februari 2004 @ 22:04:
[...]
Weet je misschien iets meer specs van die batterij? Ik twijfel nu nog tussen de IAudio en de IOPS, omdat ik bang ben dat als ik zo'n duur ding koop, de accu dan binnen een paar jaar brak is en hem dan weg kan gooien. Als de IOPS accu te vervangen is, is de keuze veel makkelijker
Tis een 520mAh Lithium Ion batterij. Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen. Het duurt wel lang voor ie leeg is. Met de nieuwe firmware zelfs 20 uur.
@McBvBB
Tis gebruikelijk dat je zulke uitspraken door argumenten laat volgen.
NU bedacht ik me het volgende:
Stel je bent op reis en de batterij van je iops begeeft het......er is geen stopcontact in de buurt......je kan de batterij niet a la minute veranderen aangezien deze intern is bij de iops....hmmm...zou het niet handig zijn om dan een externe powersource te hebben die dan via de ingebouwde USB van de iops kan worden aangesloten???? TADA!!! ik heb ff gesearched en kijk wat ik vond:
http://www.gpscity.com/gp...38063943/batusbpower.html
De vraag is echter of als je deze externe source aansluit de Iops zich eerst gaat opladen of het gewoon als een batterij herkent en je gewoon muziek kunt luisteren en opladen te gelijk..? Iemand ervaring met zulke apparaten?
Alex
Stel je bent op reis en de batterij van je iops begeeft het......er is geen stopcontact in de buurt......je kan de batterij niet a la minute veranderen aangezien deze intern is bij de iops....hmmm...zou het niet handig zijn om dan een externe powersource te hebben die dan via de ingebouwde USB van de iops kan worden aangesloten???? TADA!!! ik heb ff gesearched en kijk wat ik vond:
De vraag is echter of als je deze externe source aansluit de Iops zich eerst gaat opladen of het gewoon als een batterij herkent en je gewoon muziek kunt luisteren en opladen te gelijk..? Iemand ervaring met zulke apparaten?
Alex
mwah....bij de IAUDIO 4 spreekt dat toch voor zichquote:El Cid schreef op 08 februari 2004 @ 22:31:
[...]
@McBvBB
Tis gebruikelijk dat je zulke uitspraken door argumenten laat volgen.
Reg. datum: 08 februari 2002
Wat denk je zelf? Dit is toch niks anders dan een soort externe accu. Als je accu van je IOPS kapot is dan kun je die toch niet meer opladenquote:Flexlex schreef op 09 februari 2004 @ 01:53:
NU bedacht ik me het volgende:
Alex
Ik snap je probleem ook niet helemaal.. een laptop werkt toch ook op een accu? Met die dingen doe je ook een tijdje en ga je er niet vanuit dat ze het zomaar opeens begeven. Als je er al vantevoren vanuit gaat dat je accu het begeeft dan moet je inderdaad maar geen IOPS kopen
Misschien dat ik je vraag fout begrijp, als je het zo bedoeld dat als je accu tijdens de reis gewoon op raakt, dan zou je dat dingetje inderdaad kunnen gebruiken. En om antwoord te geven op je vraag: als de speler op aan het laden is kun je niet teglijk muziek afspelen.
Voor alle mensen die hun IOPS al hebben geupgrade met nieuwe Firmware
Hoe doe je dit precies? Ik snap dat je hem eerst moet formateren etc, dat staat ook al terug in dit topic, maar dan moet je het nieuwe bestandje plaatsen in de "root"folder. Is dit de folder waar je de mappen: Music, Voice en Record staan? Ik vraag dit omdat ik mijn huidige firmware bestand niet kan vinden op mijn IOPS? of kan dit ook niet? Misschien een domme vraag maar toch
Hoe doe je dit precies? Ik snap dat je hem eerst moet formateren etc, dat staat ook al terug in dit topic, maar dan moet je het nieuwe bestandje plaatsen in de "root"folder. Is dit de folder waar je de mappen: Music, Voice en Record staan? Ik vraag dit omdat ik mijn huidige firmware bestand niet kan vinden op mijn IOPS? of kan dit ook niet? Misschien een domme vraag maar toch
forever more
quote:Kevinnn21 schreef op 09 februari 2004 @ 10:53:
Voor alle mensen die hun IOPS al hebben geupgrade met nieuwe Firmware
Nee klopt
Dan doe je dat .fup bestand dus in die root folder (bij mij bv I:/). Als je de speler dan opstart vind ie dat bestand automatisch en word er gevraagd of je de nieuwe firmware wil installeren.
oke thnx ik ga het proberen!
forever more
Reg. datum: 25 januari 2004
Heb de iops (512mb) nu 5 dagen in gebruik en heb toch wel een aantal dingen te melden:
- de geluidskwaliteit vind ik echt goed, ik ben geen expert maar hoor weinig verschil met m'n minidiskwalkman of ook cd-speler; en de variatie in geluid bij de verschillende instellingen is erg groot: sommige nummers klinken super met srs, soms ook zet ik t liever uit.
- het gebruiksgemak vind ik echt top, je hebt zo door hoe alles werkt en dat kun je m blind bedienen.
- het opnemen van mp3 vanaf de cd-speler valt me tegen; ik hoor fouten, heb dat nog niet gecheckt maar denk dat die software toch niet zo geweldig is; overigens heb ik m nog niet ge-update en komt t maar op een enkel nummers voor , maar toch...... Geen idee trouwens of andere encoding-software dat euvel ook heeft (iemand aanbevelingen??)
- het apparaatje ziet er geweldig uit en het schermpje is echt genieten, zeker als je zelf gekozen plaatjes (of ''filmpjes' 40 frames) als schermbeveiliging kunt gebruiken.
Maar je moet er voorzichting mee omgaan, het scherm vlekt snel en is erg gevoelig voor krassen. Bij vol daglicht is het allemaal niet zo helder, maar daar hebben al dit soort schermpjes natuurlijk last van.
Al met al ben ik erg tevreden (heb lang gedacht dat ik zeker voor de iaudio4 zou gaan) en hoop inderdaad ook dat ik de accu ALS DAT AL EEN KEER NODIG IS kan vervangen.
- de geluidskwaliteit vind ik echt goed, ik ben geen expert maar hoor weinig verschil met m'n minidiskwalkman of ook cd-speler; en de variatie in geluid bij de verschillende instellingen is erg groot: sommige nummers klinken super met srs, soms ook zet ik t liever uit.
- het gebruiksgemak vind ik echt top, je hebt zo door hoe alles werkt en dat kun je m blind bedienen.
- het opnemen van mp3 vanaf de cd-speler valt me tegen; ik hoor fouten, heb dat nog niet gecheckt maar denk dat die software toch niet zo geweldig is; overigens heb ik m nog niet ge-update en komt t maar op een enkel nummers voor , maar toch...... Geen idee trouwens of andere encoding-software dat euvel ook heeft (iemand aanbevelingen??)
- het apparaatje ziet er geweldig uit en het schermpje is echt genieten, zeker als je zelf gekozen plaatjes (of ''filmpjes' 40 frames) als schermbeveiliging kunt gebruiken.
Maar je moet er voorzichting mee omgaan, het scherm vlekt snel en is erg gevoelig voor krassen. Bij vol daglicht is het allemaal niet zo helder, maar daar hebben al dit soort schermpjes natuurlijk last van.
Al met al ben ik erg tevreden (heb lang gedacht dat ik zeker voor de iaudio4 zou gaan) en hoop inderdaad ook dat ik de accu ALS DAT AL EEN KEER NODIG IS kan vervangen.
Probeer eens het rippen van cd naar wav. met EAC: http://www.exactaudiocopy.de/
En te converten naar mp3 met Winlame(VBR): http://winlame.sourceforge.net/
Zo doe ik het al tijden. Het is nog steeds de allerbeste methode. Zelfs experts kunnen op deze manier het verschil niet horen tussen de mp3 en de oorspronkelijke cd.
En te converten naar mp3 met Winlame(VBR): http://winlame.sourceforge.net/
Zo doe ik het al tijden. Het is nog steeds de allerbeste methode. Zelfs experts kunnen op deze manier het verschil niet horen tussen de mp3 en de oorspronkelijke cd.
Om nog maar even een vraag te stellen aan de iops gebruikers. Hoe is de kwaliteit van de voice recorder? Een beetje acceptabel?
IK heb dat eerder niet genoemd, maar wel al uitgeprobeerd. Ik vond het een heldere en duidelijke weergave, verbaasde me daar in positieve zin over, maar heb wat dat betreft geen vergelijkingsmateriaal.quote:broodjepoep schreef op 09 februari 2004 @ 23:43:
Om nog maar even een vraag te stellen aan de iops gebruikers. Hoe is de kwaliteit van de voice recorder? Een beetje acceptabel?
Bedankt dat je je mening over de iops hebt gegeven! Zou je ons je ervaringen tot nu toe kunnen vertellen over de levensduur van de batterij?
thanx
thanx
quote:Jean56 schreef op 09 februari 2004 @ 17:27:
Heb de iops (512mb) nu 5 dagen in gebruik en heb toch wel een aantal dingen te melden:
- de geluidskwaliteit vind ik echt goed, ik ben geen expert maar hoor weinig ...............n (heb lang gedacht dat ik zeker voor de iaudio4 zou gaan) en hoop inderdaad ook dat ik de accu ALS DAT AL EEN KEER NODIG IS kan vervangen.
Is het eigenlijk zo'n accu die zichzelf weer vanzelf gaat ontladen als je hem te lang in de oplader laat zitten voor z'n eigen veiligheid? (net zoals de iBead 150 geloof ik, of het was een andere speler)
Ben ik ook al achter inmiddels, hij ontlaad weer volledig als je em er langer in laat zitten staat in de handleiding
Kan je em dus niet 's nachts even opladen ofzo.
Dat is absoluut niet handig natuurlijk. Ben sowieso al geen voorstander van accu's in mp3spelers
Heeft iemand trouwens een foto van de speler in z'n hoesje?
http://product.mpmate.com/mp3p/iops/img/6.jpg
'k heb trouwens ook 't gevoel dat die 'joystick' er redelijk snel af kan breken, omdat hij uitsteekt. Dus als hij in je zak zit en ergens langschuurt ofzo, dat het dan *krak* is.
En kan iemand eens een opname maken met de microfoon? En dan van bepaalde afstanden. Ben wel benieuwd hoe goed de kwaliteit daarvan is en op welke afstand.
Ben ik ook al achter inmiddels, hij ontlaad weer volledig als je em er langer in laat zitten staat in de handleiding
Dat is absoluut niet handig natuurlijk. Ben sowieso al geen voorstander van accu's in mp3spelers
Heeft iemand trouwens een foto van de speler in z'n hoesje?
http://product.mpmate.com/mp3p/iops/img/6.jpg
'k heb trouwens ook 't gevoel dat die 'joystick' er redelijk snel af kan breken, omdat hij uitsteekt. Dus als hij in je zak zit en ergens langschuurt ofzo, dat het dan *krak* is.
En kan iemand eens een opname maken met de microfoon? En dan van bepaalde afstanden. Ben wel benieuwd hoe goed de kwaliteit daarvan is en op welke afstand.
Mostmaster wijzigde dit bericht 10-02-2004 11:44 (74%)
Als 's morgens het haantje heeft gekraaid, is er weer een kipje genaaid.
Reg. datum: 02 februari 2004
Reg. datum: 02 februari 2004
quote:Most_Master schreef op 10 februari 2004 @ 10:38:
Is het eigenlijk zo'n accu die zichzelf weer vanzelf gaat ontladen als je hem te lang in de oplader laat zitten voor z'n eigen veiligheid? (net zoals de iBead 150 geloof ik, of het was een andere speler)
Ben ik ook al achter inmiddels, hij ontlaad weer volledig als je em er langer in laat zitten staat in de handleidingKan je em dus niet 's nachts even opladen ofzo.
============
Dat de batterij volledig wordt ontladen en dan pas terug opgeladen vind ik héél goed. Zo wordt namelijk het maximumvermoen uit de batterij gehaald en gaat je batterij véél minder snel kapot! Als je hem maar voor een half uurtje zou opladen ofzo en dit terwijl de batterij niet volledig op is en je doet dit altijd dan verkort de levensduur van je batterij drastisch! Er zijn wel batterij waarbij je dit kan doen zonder enig gevolg maar die zijn héél duur.
Wat ik ook wou zeggen is i.v.m. de Engelse website die in maart zou moeten verschijnen (zie eerder in dit forum). Ik heb de webmaster namelijk OOK een mail gestuurd i.v.m de MediaSync-optie en i.v.m. de Engelse site die nog moet komen. Dit kreeg ik als antwoord:
Dear Madam/sir
Sorry for late reply.
Unfortunately, MP3FILE is for Korean Users. All contents are taught by
Korean. Even tough MP3FILE's interface is shown by English, you can not
understand contents.
I will toss your mail to the maker of IOPS and try to find how to help you.
readyko@mfsystem.co.kr
Sincerely
David Moon
SyncSoft Inc.
---------------ORIGINAL MESSAGE----------------------------
Sent: Thursday, February 05, 2004 2:37 PM
To: webmaster@mp3file.co.kr
Subject: English version website?
Hello
I have bought the IOPS MFP-350 and I would like to use the mediasync option.
In the manual it reffers to your site but it's in Korean. It says something
about saving a licensekey or else it won't work. I would like to ask if
there is an English version of your site or if there is an other possibility
for me to use the mediasync.
Thank You
Wat ik niet begrijp is wat hij bedoelt met "MP3FILE"! Bedoelt hij daar nu die mediasync mee? Zoals je zelf kan lezen is zijn Engels niet al te best misschien daarvan?
Wat ik ook niet begrijp is dat er geen support in het Engels is (of gaat komen!!??!!) terwijl de MP3-speler waarschijnlijk meer verkocht zal worden in de rest van de wereld dan in Korea zelf!
Zoals je kan zien heb ik de mail OOK naar de webmaster gestuurd! Wat is het nu?
De handleiding kon ook wat duidelijker vind ik. Gelukkig dat het menu voor de handliggend is.
debilio wijzigde dit bericht 10-02-2004 12:48 (12%)
quote:debilio schreef op 10 februari 2004 @ 12:32:
[...]
Dat de batterij volledig wordt ontladen en dan pas terug opgeladen vind ik héél goed. Zo wordt namelijk het maximumvermoen uit de batterij gehaald en gaat je batterij véél minder snel kapot! Als je hem maar voor een half uurtje zou opladen ofzo en dit terwijl de batterij niet volledig op is en je doet dit altijd dan verkort de levensduur van je batterij drastisch! Er zijn wel batterij waarbij je dit kan doen zonder enig gevolg maar die zijn héél duur.
Ja, dat snap ik, alleen als je hem nu een nachtje in de oplader laat zitten (stel dat hij nog niet helemaal leeg was), gaat hij dus eerst bijv 2 uur opladen, daarna weer 3 uur ontladen, dan weer 3 uur opladen en 2 uur ontladen en dan word je ongeveer wakker en haal je em uit de oplader en blijkt dus dat hij maar halfvol is. Dat is toch niet handig? Moet je altijd precies op het goede moment dat ding uit de lader halen om een volle batterij te hebben.
M'n mobiel kan ik d'r toch ook een nacht in laten zitten zonder dat hij weer gaat ontladen? 'k snap niet dat ze geen systeem inbouwen dat hij automatisch de stroom afsluit als de batterij volledig opgeladen is of dat er een timer in de lader zit oid. Of snap ik het systeem verkeerd?
Als 's morgens het haantje heeft gekraaid, is er weer een kipje genaaid.
Me gaat duzz (als ik er 1 aanschaf) een timer tussen het stopcontact en de lader zetten 
| Dell XPS M1710 |
Door Stimp - Thursday 05 February 2004 19:00
quote:
El Cid schreef op 05 februari 2004 @ 18:51:
[...]
You got to be kidding! Ik vindt die Cresyn doppies echt geweldig.
Ik vind vooral de bas niet zo lekker klinken (maar dat komt ook omdat ik ze niet ver genoeg in mn oor krijg denk ik).
Maar ik ben niet echt oordopjes expert. Heb alleen maar el cheapo sony dopjes gehad hiervoor. En begrijp me niet verkeerd, ze klinken nog altijd een stuk beter dan die sony dopjes .
Weet iemand trouwens waar dat ene metalen bolletje aan de halsketting voor is?
Stimp
Dat bolletje voorkomt dat je het schuifje van je halsketting verliest...
quote:
El Cid schreef op 05 februari 2004 @ 18:51:
[...]
You got to be kidding! Ik vindt die Cresyn doppies echt geweldig.
Ik vind vooral de bas niet zo lekker klinken (maar dat komt ook omdat ik ze niet ver genoeg in mn oor krijg denk ik).
Maar ik ben niet echt oordopjes expert. Heb alleen maar el cheapo sony dopjes gehad hiervoor. En begrijp me niet verkeerd, ze klinken nog altijd een stuk beter dan die sony dopjes .
Weet iemand trouwens waar dat ene metalen bolletje aan de halsketting voor is?
Stimp
Dat bolletje voorkomt dat je het schuifje van je halsketting verliest...
Verek! daar had k niet aan gedachtquote:Dat bolletje voorkomt dat je het schuifje van je halsketting verliest...
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last