Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] IOPS MFP-3xx

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 30 augustus 2004

Ik heb gehoord dat er met de F4 minder problemen zijn, de koptelefoonaansluiting is gefixt en je ziet meer op het display in de zon.

Ik kan mijn iopsje helaas niet vergelijken met andere mp3spelers, maar ik heb hem nu een paar maanden en ben er eigenlijk nog wel tevreden over. De geluidskwaliteit is gewoon subliem, en het schermpje met 4 regels is voor mij ook gewoon een must. Voor de rest ziet ie er natuurlijk ontzettend strak uit en gaat de batterij erg lang mee vergeleken met andere spelers.

Nadelen zijn ten eerste de prijs, al is deze afgelopen maanden(net na mijn aankoop) flink gedaald dus heb je daar ook wel weer voordeel van. Ook de defecte koptelefoon aansluiting viel mij erg tegen, kwam er weer 8 pleuros aan verzendkosten bij.

Je moet gewoon voor jezelf afwegen of je 256/512 mb genoeg vindt, ok bent met de prijs, en geen groter scherm nodig hebt(de live CA was mijn tweede keus geweest), op de iops is ie nl 96x64 px en je kunt er filmpjes op kijken met een framerate van ong 30 fps(zonder geluid)

Reg. datum: 17 september 2004

Heb geen garantie meer MAAR nu heb ik ook het probleem met dat los contact bij de koptelefoon aansluiting. MMport wilde/kon me niet vertellen hoeveel het me zou kosten als ik de iops zou opsturen naar mmport.... Wat kan ik nou het beste doen? Is dat ding makkelijk open te maken/fixen? Zou mr. Handyman in de stad er iets mee kunnen?

Reg. datum: 15 juli 2003

Bij een aantal online shops krijg je een ips mfp-312 gratis bij een mpio, Xen of iaudio speler. .. goeie deal.

Er is staat ergens een handleidingkje online over hoe je em zelf kunt repareren, volgensmij op t ibead forum.

Wel kut voor je

Ok, mijn IOPS had dus last van een los contact bij de koptelefoonaansluiting.
Aangezien ik toch geen garantie meer had besloot ik dat ding samen met een goede maat open te maken en proberen te repareren.

De 4 schroefkes eruit halen ging prima. Vervolgens konden die 2 zilveren randen eraf getrokken worden. Vervolgens zat dat ding nog steeds pot dicht met klemmetjes die aan de binnenkant van het apparaat zaten. De klemmetjes zijn op onderstaande foto goed te zien:

http://members.home.nl/rgoessen/1k.jpeg
Klik op plaatje voor een grotere versie

Uiteindelijk hebben we aan de batterij-kant een schroevendraaier naar binnen gestoken waarbij we de zijkanten van de onderzijde goed ingedrukt hielden.

Het was duidelijk wat er precies mis was. Zie onderstaand plaatje:

http://members.home.nl/rgoessen/2k.jpeg

Even met het soldeerboutje ertegen en alles was weer ok.

scrooch67 wijzigde dit bericht 27-02-2005 10:57 (26%)

Reg. datum: 02 maart 2005

quote:
maarteno schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:00:
Bij een aantal online shops krijg je een ips mfp-312 gratis bij een mpio, Xen of iaudio speler. .. goeie deal.

Inderdaad, ik heb net een M3L aangekregen met de iops 128Mb erbij.
Nu vroeg ik mij af of de firmware 1.4.0.8 de laatste nieuwe is, of de 1.1.1.1 waarvan hier sprake???

Reg. datum: 30 december 2001

Net mijn Iops 256mb eruit getrokken zonder te ontkoppelen, en nu start het filmpje wel maar stopt halverwege, en ik kan hem ook niet meer connecten met de PC! Maar nog belangrijker mijn verslag staat erop, help!...

Reg. datum: 30 december 2001

Heb hem weer aan de praat gekregen, op dit forum (gelukkig herinner ik me nog een beetje frans): http://www.ibead-online.com/forum/index.php?showtopic=5677 staat hoe je in safe mode kon opstarten door play en - ingedrukt te houden (tss lijkt wel windows) en dan een low level format kan uitvoeren. Dus bestanden wel foetsie! :(

Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
scrooch67 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:49:
Ok, mijn IOPS had dus last van een los contact bij de koptelefoonaansluiting.
Aangezien ik toch geen garantie meer had besloot ik dat ding samen met een goede maat open te maken en proberen te repareren.

De 4 schroefkes eruit halen ging prima. Vervolgens konden die 2 zilveren randen eraf getrokken worden. Vervolgens zat dat ding nog steeds pot dicht met klemmetjes die aan de binnenkant van het apparaat zaten. De klemmetjes zijn op onderstaande foto goed te zien:

[afbeelding]

Uiteindelijk hebben we aan de batterij-kant een schroevendraaier naar binnen gestoken waarbij we de zijkanten van de onderzijde goed ingedrukt hielden.

Het was duidelijk wat er precies mis was. Zie onderstaand plaatje:

[afbeelding]

Even met het soldeerboutje ertegen en alles was weer ok.

Woei! _/-\o_

Ik had sinds gisteren ook een probleem met mn koptelefoonaansluiting op de iops. Ook even open gedraaid.. en ja hoor, precies hetzelfde contactje zat los :X

Beetje jammer, maar voor de rest ben ik nog steeds dik tevreden met het spelertje :)

Ja het grappige is dat ie 2 weken later aan de andere kant los was geschoten heheh (ook weer goed te fixen)

Misschien is het handig om alvast preventief met wat superlijm te gaan klooien zodat het allemaal wat steviger wordt.

scrooch67 wijzigde dit bericht 13-05-2005 09:56 (37%)

dus...
Reg. datum: 18 augustus 2003

Het scherm van mijn Iops is laatst door een strandreisje gebarst, je kan de tekst op de scherm nu ook niet meer goed lezen. Ik had hem een jaar geleden gekocht bij mp3spelers.nl, ik denk niet dat ik er nog garantie voor kan vragen aangezien het mijn eigen domme schuld is. Iemand advies? Kan ik anders ook zelf aan de Iops knutselen om het te verhelpen?

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Je moet de 1.1.1.2 hebben, de 1.4.0.8 heet veel minder functies en werkt pas naar een low level format(al heeft die wel als voordeel dat die 3mb minder in beslag neemt op de speler).

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

dus...
Reg. datum: 18 augustus 2003

edit: zelf al gevonden

FlipFlink wijzigde dit bericht 16-06-2005 19:14 (75%)

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't

Reg. datum: 14 augustus 2002

Weet iemand hier waar je Jens of Sweden mp3spelers kan kopen? zoek de 400... kan nergens vinden...
heb begrepen dat oudere versies van JoS gewoon Iops of Ibeads waren...

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

ik heb atm firmware 1.1.1.1

De ibead forums zijn down, weet iemand waar ik de nieuwste firmwares kan krijgen?

Catdog Fanart.

Terwijl ik toen de tijd een bagger oude firmware op me speler had gezet omdat ik met die andere niet meer dan 60% van het gehuegen kon gebruiken van de speler.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

ehm... wat bedoel je?

" De ibead forums zijn down, weet je waar ik de nieuwste firmwares kan krijgen? "

Catdog Fanart.

Dat ik maar al te graag ook een andere firmware er op wil. Deze die er nu op staat is echt bagger.

en jij hebt die 1.1.1.2?
wat is daar mis mee dan?
en waar heb je hem vandaan?

Catdog Fanart.

Nee, hele ouwe. 1.1.0.6. probleem is dat die nu erg traag reageerd :(

owkeej, nog niet eerder gezien hier, maar mn play knopje werkt niet meer. het is net alsof t knopje wat eronder hoort te zitten weg is :? k ben nu aan t proberen om hem open te halen, maar dat gat nog best lastig. die zilvere randjes ijn er zo af, maar dan....

*edit: het hele play knopje is er dus af :(

http://members.chello.nl/w.kunst/IOPS.JPG

fijn, maar eens zien hoe we die er weer op krijgen... :(

*edit2: hij zit er weer op. was wel k*twerkje he. veel te klein...

http://members.chello.nl/w.kunst/IOPS2.JPG

en nu maar hopen dat ie er voorlopig weer op blijft zitten en dat de andere er niet ook af komen zetten :/

DP Kunst wijzigde dit bericht 26-08-2005 12:59 (46%)

Reg. datum: 14 juli 2004

Voor alle bezitters van IOPS MFP-300 reeks.
Een heel vervelende oorzaak van defecten is de wentelbare USB plug. Heb dit toestel sinds een jaar en nu plots deed hij het niet meer, Windows herkende het toestel niet meer.
Heb het opgeschroefd en na lang zoeken stelde ik vast dat het witte kabeltje komende van de usb plug over was. Er stak alleen nog een miniem stukje (2mm) draad uit de connector. Na een deel van de beschermplastiek te hebben weggesneden had ik voldoende draad (4mm) om er een stukje aan te solderen. Alles weer dicht gemaakt en het ding doet het weer.
Het is wel een heel delicate operatie, maar voor de prijs die ik ervoor betaald heb loonde het zeker de moeite om te proberen. Dus met en beetje handigheid en veel geduld valt er nog iets te redden.
Hoe lang het solderen zal houden weet ik niet, ga proberen zo'n usb plug op de kop te tikken, maar ik weet niet zo direct waar. Kan mij iemand helpen ?

Ik heb mij iopsje nu een jaar, een keer de koptelefoon aansluiting laten repareren. Nu begon die weer een beetje kapot te gaan, en was de acculevensduur ook niet meer optimaal. RMA gestuurd en nu heb ik een nieuwe :):):):)

Weet iemand waar ik de nieuwste firmwarez kan krijgen? en welke moet ik hebben, de 1.4.0.x of de 1.1.x.x?

edit: de 1.1.x.x zijn de offciele firmwarez, de 1.4.0.x zijn altered.

ik kan op iops.tk 1.1.1.1 vinden, is er ook al een nieuwere beschikbaar?

lukaso wijzigde dit bericht 15-09-2005 17:05 (19%)

Reg. datum: 19 januari 2005

quote:
Danvos schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:50:
Voor alle bezitters van IOPS MFP-300 reeks.
Een heel vervelende oorzaak van defecten is de wentelbare USB plug. Heb dit toestel sinds een jaar en nu plots deed hij het niet meer, Windows herkende het toestel niet meer.
Heb het opgeschroefd en na lang zoeken stelde ik vast dat het witte kabeltje komende van de usb plug over was. Er stak alleen nog een miniem stukje (2mm) draad uit de connector. Na een deel van de beschermplastiek te hebben weggesneden had ik voldoende draad (4mm) om er een stukje aan te solderen. Alles weer dicht gemaakt en het ding doet het weer.
Het is wel een heel delicate operatie, maar voor de prijs die ik ervoor betaald heb loonde het zeker de moeite om te proberen. Dus met en beetje handigheid en veel geduld valt er nog iets te redden.
Hoe lang het solderen zal houden weet ik niet, ga proberen zo'n usb plug op de kop te tikken, maar ik weet niet zo direct waar. Kan mij iemand helpen ?

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik heb dus precies hetzelfde probleem. ik ga hem maar eens openhalen kijken of dat helpt :( Ik dacht al dat het daar mee te maken had. Dus als ik het goed begrijp: Dat witte kabeltje is losgeraakt van dat "plaatje" waarie op gesoldeerd is?

Vanavond nog proberen :p

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Avinash schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:22:
[...]

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik heb dus precies hetzelfde probleem. ik ga hem maar eens openhalen kijken of dat helpt :( Ik dacht al dat het daar mee te maken had. Dus als ik het goed begrijp: Dat witte kabeltje is losgeraakt van dat "plaatje" waarie op gesoldeerd is?

Vanavond nog proberen :p
Bedenk wel dat als je nog garantie hebt, dat je die dan kwijt bent.

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: