Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] IOPS MFP-3xx

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 maart 2002

Wederom een topic over een tot nog toe onbekend spelertje hier op GoT. Wederom gespot door Ojjorz _/-\o_. Uiteraard is het ook ditmaal een product van Koreaanse makelij. Wat dat betreft niets nieuws onder de zon dus.

De IOPS MFP-3xx zal leverbaar zijn in vier smaakjes:

- MFP-312 (128mb) *edit* deze is dus metalic grijs
- MFP-325 (256mb) *edit* en dan is deze dus wit |:( (White pearl)
- MFP-350 (512mb) en is de zwarte uitvoering
- MFP-390 (1024mb) en is de metalic zilver uitvoering

Wat kunnen we verwachten van dit technische juweeltje?

- 31.0 x 79.5 x 15.0 mm
- WMA, MP3 en OGG support (MP3 (8~320 Kbps) en WMA (5~192 Kbps))
- Eerste mp3-speler met een 32bit CPU
- 128Mbit SDRAM Flash geheugen (was nodig in combinatie met de CPU)
- Area color (Oranje & Blauw) & 16 toons grijs OLED display (96 x 64). De Oled wordt net als de gehele speler sterk spiegelend wanneer deze niet in gebruik is, wat een waar geintegreerd effect geeft.
- USB plug die tevens 180 graden kan draaien, zodat hij altijd wel past in je pc (ook mogelijkheid tot gebruik van kabel en USB1.1)
- Line-in (kabel wordt meegeleverd en directe encoding in MP3 en WMA)
- 5 bands equaliser en diverse (fully customisable) presets aanwezig.
- SRS WOW, Trubass en Focus aanwezig.
- Li-Ion batterij met bijgeleverde lader voor stopcontact.
- Een output van 2x13mW
- Eerste speler die ik gezien heb met een heus klokje die loopt als spelertje ook nog uitstaat. Tevens ook alarm functie en stopwatch met het klokje!
- Cresyn oordopjes (zelfde als bij iAudio) meegeleverd.
- Uiteraard de "standaard" features van tegenwoordig, zoals voice recording, FM tuner, etc.

Eigenlijk doe ik de speler nog wat te kort met deze korte featureslijst. Echter, zou ik alles noemen, dan zou het een lange en vooral nutteloze opsomming worden.

Goed, het moment van de plaatjes is aangebroken.

http://www.iops.co.kr/shop_file/B-390-1GB-1.jpg
http://javascript.new21.org/review/image/content01.JPG
http://javascript.new21.org/review/image/usbopening02.JPG
http://data.betanews.net/pthumb/1072007651/1072013442.jpg
http://data.betanews.net/pthumb/1070514039/1070525580.jpg
http://www.iops.co.kr/review_file/front.jpg
http://data.betanews.net/pthumb/1073825318/1073827420.jpg
http://data.betanews.net/pthumb/1073825318/1073831198.jpg

Wat gaat 'ie kosten en wanneer is 'ie leverbaar?

De IOPS zal door mmport (www.mmport.nl) leverbaar zijn op 30-01-2004. We kennen echter mmport allemaal al langer dan vandaag wat betreft leveringsdata (iAudio 4 anyone?) en ook ditmaal schijnen er nog licensing problemen te zijn. Hij is echter al te koop in Frankrijk en Belgie, dus het zal wel goed komen.

De 256mb versie kost dan 199,00 euro en de 512mb slechts 249,00 euro.
Van de andere spelers is nog niets bekend.

Kortom, het lijkt me een waardige concurrent voor de iAudio 4 en ik ben benieuwd hoe de geluidskwaliteit zich gaat verhouden tot de iAudio 4. Ik denk dat het interessant wordt om te zien hoe het SRS werkt op de speler en dit in combinatie met de nieuwe CPU zou weleens een beter effect kunne opleveren dan de combinatie van een iAudio4 met BBE sound.

Post hier dus al je vragen en reacties en laten we er weer een mooi topicje van maken, net als bij het iAudio 4 topic!

Excidium wijzigde dit bericht 22-01-2004 19:16 (4%)
Reden: Kleurtjes van spelers 8)7

De oude man die alles kan
Reg. datum: 06 december 2003

Prachtige speler, maar ik heb hem dan ook niet voor niets gespot. Volgens mijn Koreaanse vrienden op school is deze speler het eerste kunststukje van een stel techneuten die bij Sony en Samsung hun ontslag hebben genomen. Ze waren ontevreden hoe beide merken tegen de MP3-markt aankeken en hebben met zijn 8en een nieuw bedrijf opgericht. Uitkomst: een prachtspeler met alle mogelijke functies (OGG af-fabriek!!)

brainbob
Reg. datum: 11 december 2003

ik wil een IAUDIO 4 kopen maar ik heb van mp3spelers.nl gehoord dat die misschien wordt uitgesteld naar maart |:( dus als dat echt zo is dan wordt het dees :*) ik denk dat het dan de 512 mb versie wordt, ik vind alleen wel de achterkant een beetje plastic achtig eruit zien

.-Observer-.

OLED :9

Woei tof spelertje zeg voor dat geld.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

brainbob

quote:
Excidium schreef op 21 januari 2004 @ 17:21:
- Eerste mp3-speler met een 32bit CPU

wat is 32 bit CPU, en wat wordt dan beter??

quote:
Excidium schreef op 21 januari 2004 @ 17:21:- 128Mbit SDRAM Flash geheugen (was nodig in combinatie met de CPU)

zelfde vraag, wat wordt hier beter??

quote:
Excidium schreef op 21 januari 2004 @ 17:21:- Area color (Oranje & Blauw) & 16 toons grijs OLED display (96 x 64). De Oled wordt net als de gehele speler sterk spiegelend wanneer deze niet in gebruik is, wat een waar geintegreerd effect geeft.
wat is OLED??

Reg. datum: 26 juni 2003

WOW! Serieus ongelooflijk mooi spelertje!
Ik wacht nog maar ff dus, totdat deze beschikbaar is!:D

ik heb nog meer plaatjes kunnen vinden..

http://product.mpmate.com/mp3p/iops/img/20.jpg
http://product.mpmate.com/mp3p/iops/img/1.jpg
http://product.mpmate.com/mp3p/iops/img/9.jpg
http://product.mpmate.com/mp3p/iops/img/15.jpg
http://product.mpmate.com/mp3p/iops/img/2.jpg

> http://bbs.mpmate.com/view.php?id=powergallery&no=44

Maxxieh wijzigde dit bericht 21-01-2004 18:13 (8%)

brainbob

ik vind alleen de site wel een beetje onduidelijk.... www.iops.co.kr

EDIT: ik denk dat de IAUDIO 4 maar pech heeft, het wordt denk dees, en dan de 512 mb versie, voor prikkie meer twee keer zoveel capaciteit, en ik vind de achterkant van de 256 mb (dus de witte) nogal lelijk en plastic achtig eruit zien....

McBBvB wijzigde dit bericht 21-01-2004 18:20 (65%)

De site is onduidelijk omdat hij in het koreaans is ;) Maar ik heb de web-master gemaild en die kon mij vertellen dat de engelse site waarschijnlijk vanaf 1 maart in de lucht is. Daarvoor is het dus gewoon een kwestie van een beetje ronddolen en hopen dat je weer een goede link bereikt :) Helaas moet je voor de downloads enzo inloggen en heb nog niet ondekt hoe dat moet in het koreaans, dat zal ik binnenkort op school vragen.

Achterkant doet inderdaad een beetje plastic aan, het design had van mij iets chiqer gemogen, maar daar staan dan wel verschrikkelijk veel voordelen tegenover. Bijvoorbeeld 512MB voor 250 euro! En dat verschrikkelijk mooie scherm :9~

Powered by AMD Athlon
Reg. datum: 06 juli 2000

Er staat niets over de levensduur van de accu. Ik ben benieuwd hoelang deze meegaat, vooral door de zwaardere cpu en het beeldscherm.
[edit]
quote:
Voor 15 uur lang genieten is een Li-ion accu ingebouwd, en deze is binnen 2-3 uur al weer opgeladen via de USB-poort of bijgeleverde lader.

Volgens de site van MMport.
Wel netjes dus, ondanks het scherm.

Blue-Bird wijzigde dit bericht 21-01-2004 19:50 (47%)

volgens reviews gaat hij 20 uur mee, volgens de site 15 uur 8)7 Als ik IOPS was zou ik dit eerst even veranderen ;) Dat is dus wel continuous playback, dat wil zeggen met wat spelen en skippen erbij zon 12 á 13 uur. Ik vind het redelijk, maar het mooie is dat je er een oplader bij krijgt. Die zou je dus mee kunnen nemen op vakantie, als je geen USB-poort bij de hand hebt (via USB laad hij ook op).

*edit* Je was mij voor :)

Ojjorz wijzigde dit bericht 21-01-2004 19:53 (4%)

Geen oplossing zonder probleem

Koreanen kunnen er wat van, mooi spelertje. Leuk dat hij al in de planning voor de NL'se markt zit, gaat gelukkig ook steeds sneller (vroeger wachtte je tot je een ons woog, op spelers zoals de CW-300).

Zal niet teveel offtopic dralen (dat is annoying voor de TS en Ojjorz), maar er komen nog wel wat OLED-spelertjes aan. De nieuwe Monolith ziet er imho ook zeer behoorlijk uit. De Neo WD-E3000 mag er ook zijn.

Ben benieuwd of de de door Ojjorz aangehaalde filsofie van Iops gaat aanslaan. Het is altijd aardig om een stel enthousiastelingen aan een "speler van het volk" te zien werken (kijk eens naar de X-Clef HD-500, die prima is aangeslagen en goed ondersteund wordt vanuit dat verre Aziatische landje).

Hoog outputvolume ook, voor een flashbased spelerke (danzkij die ingebouwde accu), en tja... Ogg-support. Need I say more :9~

Gaat wel goedkomen, mits men de firmware in orde maakt/houdt. OLED/Ogg/Line-in encoding... het zijn toch functionaliteiten waar je soms tegen problemen aanloopt, puur vanwege de noviteit ervan. Maar hulde dat men het allemaal in zo'n slick doosje weet te pompen.

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

Reg. datum: 15 augustus 2000

Ik was deze ook tegengekomen in mijn zoektocht de laatste dagen en vondt het naast de Iaudio4 wel wat hebben. Kon er alleen weinig over vinden op Google en GOT.

Blij dat er een topic is geopend, denk dat dit een serieuze kanshebber is als de Iaudio4 nog lang duurt.

Iemand een link naar een (leesbare) review van dit spelertje? En waar is ie te koop in België en Frankrijk?

M@cer wijzigde dit bericht 21-01-2004 20:51 (19%)

Gamertag => Macer NL / Nikon D300 / Imac 24" / Iphone 3G 16GB

quote:
McBBvB schreef op 21 januari 2004 @ 18:08:
[...]

wat is 32 bit CPU, en wat wordt dan beter??

[...]

zelfde vraag, wat wordt hier beter??

Volgens mijn Babelfish translation is met name de efficiency een stuk hoger en zijn er daardoor dingen mogelijk zoals een playlist (onderwijl zoeken naar een ander nummer terwijl je dus een ander nummer afspeelt!). Verder is de loading time een stuk korter en zijn en als ik het goed begrijp mooiere effecten overheen te halen. Dit laatste onder voorbehoud overigens. Ergens tussen de regels door staat ook nog iets met OGG genoemd. Vermoedelijk wilden ze een hele snelle OGG speler en kwamen ze dus op deze chipset terecht.

Waarom dan het ram? Simpel, dit was nodig om de 32bit CPU tot zijn recht te laten komen. Een andere reden is er simpelweg niet om het dure SDRAM te gebruiken :).

Zie het als de 64bit CPU trend in normaal computerland. Gebouwd voor efficiency en snelheid, maar of het nog volledig tot zijn recht komt is maar de vraag. Ik hoop eigenlijk dat het een betere geluidskwaliteit met zich meebrengt, maar dan belanden we weer in de never ending discussion of hardware decoding (a la cw300) nou beter is dan software decoding (a la iRiver)..

Tja wat rest verder nog gezegd te worden. Sorrie dat ik de playtime vergeten was te vermelden |:(. Ik zit zelf nog steeds te twijfelen tussen de iAudio en deze. Zolang de iAudio in februari leverbaar is, wordt dat dan nog een moeilijke keuze, maar ik heb het idee dat het SRS van dit spelertje een stuk beter is dan het BBE van iaudio...

quote:
Macer schreef op 21 januari 2004 @ 20:35:
Ik was deze ook tegengekomen in mijn zoektocht de laatste dagen en vondt het naast de Iaudio4 wel wat hebben. Kon er alleen weinig over vinden op Google en GOT.

Blij dat er een topic is geopend, denk dat dit een serieuze kanshebber is als de Iaudio4 nog lang duurt.

Iemand een link naar een (leesbare) review van dit spelertje? En waar is ie te koop in België en Frankrijk?

Ja er is nog weinig over te vinden, maar dat was ook zo met de iAudio 4 voordat het topic op GoT geopend werd. Het spelertje kwam in een spiraaltje terecht en het topic groeide, dus laten we hopen dat men ook wereldwijd belangstelling gaat tonen voor dit beestje.

Een leesbare review is moeilijk te vinden. Ik heb verschillende reviews doorgespit in het Koreans m.b.v. Babelfish, maar ik kan je zeggen dat je daar echt niet vrolijk van wordt :X. De vertalingen zijn brak en je kan slechts tussen de regels door opmaken dat ze wel laaiend enthousiast zijn. Kortom, men neme www.google.com, tikt daar dan IOPS MFP-3 (review) in en translate er op lost via babelfish.av.com.
Meer valt er helaas niet te melden :'(

quote:
McBBvB schreef op 21 januari 2004 @ 17:37:
ik wil een IAUDIO 4 kopen maar ik heb van mp3spelers.nl gehoord dat die misschien wordt uitgesteld naar maart |:( dus als dat echt zo is dan wordt het dees :*) ik denk dat het dan de 512 mb versie wordt, ik vind alleen wel de achterkant een beetje plastic achtig eruit zien
Woops, bijna vergeten. De iAudio 4 is ook van plastic aan de achterkant denk ik en zo ziet het er dan ook uit. Dit vind ik een van de weinige hekelpunten aan de iAudio. http://mp3.zol.com.cn/2003/1107/images/107402.jpg
Een url i.v.m. modemusers en topic layout behoud (pfiew, wat een woord :'().
Die ingangen zijn zo vervelend afgewerkt |:(
Maar dat is persoonlijk.

Overigens een leuk detail waar ik op terecht kwam toen ik dit plaatje zocht: binnenkort JetAudio 6 en support voor 32bit mp3 processing en BBE.

"32bit Audio Processing *
jetAudio processes output of MP3/OGG files as 32bit precision. (32bit output may not work on some sound cards) "

"BBE MP and BBE ViVA Sound Effect *
BBE MP improves brilliance and clarity of music, and BBE ViVA creates an authentic and exciting 3D sound effect from stereo speakers "

[suggestief] Zou de iAudio 4 dan ook 32bit processing hebben, omdat het ook het BBE systeem bevat wat nu toegevoegd wordt? [/suggestief]

In dat geval wordt het weer moeilijker :X

Excidium wijzigde dit bericht 21-01-2004 21:07 (48%)
Reden: Geen zin om een dubbelpost te maken :P

Check hier het mechanisme van de USB poort (denk ik iets te groot om in het topic te plakken voor modemers)

http://211.233.73.135/shop_file/metal-180-2.gif

Dit ziet er echt geweldig uit

M@cer wijzigde dit bericht 21-01-2004 21:02 (42%)

brainbob

ik heb besloten :*) als de IAUDIO 4 gewoon in februari komt wordt het de IAUDIO 4 en als die zoals mp3spelers suggereert in maart pas komt wordt het de IOPS MFP 350

quote:
McBBvB schreef op 21 januari 2004 @ 21:27:
ik heb besloten :*) als de IAUDIO 4 gewoon in februari komt wordt het de IAUDIO 4 en als die zoals mp3spelers suggereert in maart pas komt wordt het de IOPS MFP 350
Beter komt de iAudio 4 dan in februari, want dan hebben we wat vergelijkingsmateriaal >:)

Reg. datum: 07 november 2001

Hmm, ik vraag me af of dit een goede kwaliteit mp3speler is. M'n broertje had een half jaar geleden ook een relatief goedkope mp3speler gekocht (Duex XP), en niets dan problemen ermee. En dan ook nog eens een internetwinkel die probeert de garantie af te schuiven, hopeloos... Ik ben dus, zoals jullie misschien kunnen begrijpen, een beetje huiverig om een nieuwe mp3-speler te kopen waar nog vrijwel niets over bekend is, al moet ik zeggen, deze mp3speler ziet er wel erg mooi uit :)

WoW:
Main:Irby - lvl80 dwarf hunter - Arathor

quote:
I.R. Butcher schreef op 21 januari 2004 @ 22:01:
Hmm, ik vraag me af of dit een goede kwaliteit mp3speler is. M'n broertje had een half jaar geleden ook een relatief goedkope mp3speler gekocht (Duex XP), en niets dan problemen ermee. En dan ook nog eens een internetwinkel die probeert de garantie af te schuiven, hopeloos... Ik ben dus, zoals jullie misschien kunnen begrijpen, een beetje huiverig om een nieuwe mp3-speler te kopen waar nog vrijwel niets over bekend is, al moet ik zeggen, deze mp3speler ziet er wel erg mooi uit :)

Hmm ja ik snap je punt, het is en blijft een gok. Echter hebben ze wel redelijk wat om hiermee de markt op te komen en ik denk dat je het spelertje onrecht aandoet deze te vergelijken met een MSI Megastick, Mobiblu, dus laat staan een Duex XP.

Maar je punt blijft staan, niemand weet hoe het spelertje kwalitatief is, maar in Korea zijn ze er in ieder geval enthousiast over, for what it's worth..

quote:
Excidium schreef op 21 januari 2004 @ 22:05:
[...]

Hmm ja ik snap je punt, het is en blijft een gok. Echter hebben ze wel redelijk wat om hiermee de markt op te komen en ik denk dat je het spelertje onrecht aandoet deze te vergelijken met een MSI Megastick, Mobiblu, dus laat staan een Duex XP.

Maar je punt blijft staan, niemand weet hoe het spelertje kwalitatief is, maar in Korea zijn ze er in ieder geval enthousiast over, for what it's worth..
Wat betreft het vergelijken met een Duex XP heb je gelijk, dat gaat erg ver (wie wil zijn mp3-speler nu met een Duex XP vergelijken :P). Maar, als je prestaties en betrouwbaarheid net zo zijn als het uiterlijk, dan _/-\o_

WoW:

Kleine update op de Jetaudio 6.0
Ik heb een 6.0 Plus te pakken gekregen en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik dit eerst gehoord heb. Het BBE sound is echt ongelooflijk lelijk. Waar SRS een toevoeging is van het geluid, is BBE eerder een mismaakt grapje voor de audiofiel.

Het verschil tussen 32bit en 16bit is vooral te merken in snelheid en features. Zo kan met 32bit decoding het een en ander toegepast worden, zoals auto volume levels. Eerlijk gezegd is dat ook niet echt boeiend.

Ik hoop dat dit BBE niet het BBE is van de iAudio 4, want als dat wel het geval is, is mijn keuze snel gemaakt..

Even ter illustratie over de populariteit van deze speler:

Hij staat in Korea in de top 10 van meest verkochte spelers (512MB versie). Nou zijn koreanen redelijk gadget gek en zullen er dus vele 'impuls aankopen' bij zitten, niet iedereen zal alleen maar voor het uiterlijk gevallen zijn. Ik blijf positief.

@omniscient:

De monolith heb ik inderdaad ook gezien, prachtig is het geborstelde aluminium van de behuizing, maar het schermpje leek mij erg klein. Voor de rest heb ik van de importeur van de IOPS mogen geloven dat de Monolith pas in mei (!!) komt.

P.S.

Hier nog wat mooie foto's van het userboard van IOPS:

http://www.iops.co.kr/hom...yword=&fld=&mode=

http://www.iops.co.kr/hom...yword=&fld=&mode=

http://www.iops.co.kr/hom...yword=&fld=&mode= (TIP!!)

Ojjorz wijzigde dit bericht 21-01-2004 23:43 (31%)

Wordt deze mp3-speler nog ergens anders als alleen bij mmport geleverd? Ik heb hem nog nergens anders gezien.

WoW:

Als ie daar in de top 10 staat zal dat toch wel wat zeggen.. Als het een speler is van slechte kwaliteit zal dat toch ook binnen de korste keren bekend zijn en had ie nooit in de top 10 verschenen.

Het valt me trouwens op dat ie in korea net zo duur is als de Iaudio4.

Reg. datum: 15 mei 2003

:9~ Dit spelertje is GRUWELIJK MOOI! :9~

Het heeft alles wat ik van een mp3speler verwacht. Ik hem zeker halen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: