Asus P5AD2 Premium | P4 560 3.6Ghz | Sapphire X1950XTX | 3GB Kingston DDR2-533 |
4*74GB raptors @ raid10 | 4*200GB @ raid5 @ promise sx4 s150 | Stacker case
[HowTo] Ledbar met 64 leds
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 09 januari 2003
Exter, je hebt 2 alternatieve pcb tekeningen vrijgegeven, die o.a. een stukje kleiner zijn dan die van Lone Gunman zelf (de eagle's die hij net heft vrijgegeven). De controller print ziet er net zo logisch uit als de eagle tekening van One Gunman, maar die ledbarprint, wat heb je er nou precies allemaal aan veranderd?? Op de eagle tekening van Lone Gunman loopt de buitenste baan bijvoorbeeld rond, en bij jou houd deze baan op bij het laatste ledje
Ik ben overigens samen met een vriend van me software aan het schrijven waarmee je door een simpele toetsencombinatie in windows, windows zelf een ander programma in de pic kan laten laden. Dit maakt het geheel nog net wat gebruiksvriendelijker:). Nu nog een database maken bestaande uit een aantal programma's, o.a. knightrider effect etc.
Zodra de software af is zal het getest worden en online gezet worden
exter wijzigde dit bericht 05-08-2004 01:59 (101%)
Reg. datum: 09 januari 2003
exter wijzigde dit bericht 05-08-2004 01:59 (98%)
exter wijzigde dit bericht 05-08-2004 01:59 (99%)
Dus dat moet wel goed komen. Ik zal het setje bouwen, en jullie up to date houden, ook ivm de software.
Reg. datum: 12 juni 1999
quote:ppold schreef op 27 januari 2004 @ 11:40:
...
Ik ben overigens samen met een vriend van me software aan het schrijven waarmee je door een simpele toetsencombinatie in windows, windows zelf een ander programma in de pic kan laten laden. Dit maakt het geheel nog net wat gebruiksvriendelijker:). Nu nog een database maken bestaande uit een aantal programma's, o.a. knightrider effect etc.
Zodra de software af is zal het getest worden en online gezet worden
Erg leuk dat je printjes gaat etsen etc, k ben zeer benieuwd naar het resultaat
(mocht je ff een pc programmaatje nodig hebben om het te testen, meel me dan maar ff, heb nog wel wat liggen)
maar... ik kan je in de bovenstaande quote niet helemaal volgen hier... zou je kunnen toelichten wat je precies bedoelt ?
In de setup zoals die nu is is het namelijk zo dat je de pic eenmalig programmeert. Het programmaatje wat er dan in zit haalt waardes op uit het geheugen van de pic, en genereert aan de hand van deze waardes het pwm signaal voor de leds. Via de serieele poort kan je deze waardes aanpassen (de pic slaat de waarde die je de pc laat zenden op in zn geheugen).
Het enige wat je na het programmeren nodig hebt is dus eigenlijk een programma wat leuke effecten maakt, en puur data doorstuurt naar de pic via de serieele poort (framebuffer idee). Je zou t kunnen vergelijken met een programma dat een lcd aanstuurd oid.
K heb zelf nog geen tijd gehad om een mooi programma ervoor te schrijven (k test nu met snel inelkaar geflatste console progsels), maar k hoop over een weekje tijd te hebben om een windows app te maken met plugin support.
Het is dus niet zo dat de pic de effecten genereert (die is nl fulltime bezig met de pwm routine, en er is geen tijd meer over om ook nog eens de effecten te genereren). Daarbij is het voor de pc natuurlijk peanuts om effecten te genereren, en io is helemaal goedkoop
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Out of bounce
en om die hele zwik te programmeren moet je dan ook een appart kabeltje hangen aan die andere header?
eendje wijzigde dit bericht 28-01-2004 14:36 (36%)
blup
Reg. datum: 26 januari 2004
Ik zou alleen blauw hebben gekozen maar dat is natuurlijk persoonlijk
Complimenten
[...]
Blauwe leds?
Blauwe leds kosten hier in Leeuwarden ¤3.25 per stuk
dat is dan ff rekene uuh
64x3.25=208 euro
Hebbie de postcode loterij gewonne ofzo?
Maar idd je heb wa gelijk blauwe leds sijn wa superstrak jah.
OOOOOoooooh BTW Welke muziek staat daar op de achtergrond bij die divx-jes?
Klinkt wa stoer:)
lexophilia wijzigde dit bericht 28-01-2004 18:24 (9%)
quote:lexophilia schreef op 28 januari 2004 @ 18:19:
Dure LEDs verhaal.
OOOOOoooooh BTW Welke muziek staat daar op de achtergrond bij die divx-jes?
Klinkt wa stoer:)
chemical brothers - get yourself high
Staat op de eerste page al vermeld.
NEE: dit is geen signature...
quote:eendje schreef op 28 januari 2004 @ 11:43:
wat voor kabel moet je tussen de controllerprint en je compoort hangen? nullmodem of gewone kabel?
en om die hele zwik te programmeren moet je dan ook een appart kabeltje hangen aan die andere header?
^-- iemand?
*schop*
blup
Er is me wel nog iets niet helemaal duidelijk: welk pinnetje van dat ledconnectortje op de controllerprint moet naar welk pinnetje op de ledbar?
keep trying...
Reg. datum: 12 juni 1999
De programmer op de controllerprint moet aangesloten worden op de parallele poort. De pinlayout daarvan zal ik morgenavond wel posten.
De kabel van de controller naar de ledprints is vrij simpel. De onderste rij op de pinheader vd controleprint (5 pinnetjes) gaan 1 op 1 naar de ledprint. De bovenste rij gaat 1 op 1 naar de andere ledprint. Dat kan op 2 manieren, de goede manier is als de gnd en vcc van de controllerprint aangesloten zijn op de gnd en vcc van de ledprint. K zal ook hiervan wel een pinlayout posten morgenavond.
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
p.s. Lone Gunman
In een oud post (eentje van 2002 geloof ik) beschreef je het gebruik van een timer met prescaler van 1:4 om zo de PWM te regel voor dit project, je had de printjes alleen nog niet kunnen testen.
Is de geposte (.asm) source code ergens hierboven, ook de uiteindelijk gebruikte code? Of is dit nog een oude versie?
I have no idea what neurons misfired in my brain to make me write this.
quote:Species_8472 schreef op 30 januari 2004 @ 11:39:
Heeft iemand al het test-progje om seriele data naar het PIC te sturen? Het liefst met het looplicht sequence. Het is mij als N00b nog niet helemaal duidelijkhoe de PWM werkt, met het progje+data (en de source-code die hier gepost staat)
Ben niet zo thuis in electronica, maar als ik de uitleg goed begrijp stuur je gewoon de gewenste lichtsterkte van elke LED. De controller zorgt dan dat de gewenste lichtsterkte bereikt wordt door middel van PWM. PWM hoef je je dus geen zorgen om te maken.
Knightrider effect kun je dus zo maken (voorbeeld met 8 leds)
254 0 0 0 0 0 0 0 (volle sterkte eerste led)
127 254 0 0 0 0 0 0 (volle sterkte tweede led.. halve sterkte eerste led (staart)
0 127 254 0 0 0 0 0
0 0 127 254 0 0 0 0 enz.
Hierdoor onststaat een knightrider met een 'staart' van 1 ledje op halve sterkte. Het effect is dus precies wat je zelf 'tekent' in 255 'grijstinten'.
...Als het maar werkt
Thanks Belgar
Ik neem aan dat er 2*32 bit verzonden worden met hex FF als start?
Betekend dit dan ook dat de leds nooit op volle sterkte (255) kunnen branden of maakt het niet uit wat er na het start bit volgt.
m.a.w. worden er gewoon "blind" een aantal bits ingelezen..
I have no idea what neurons misfired in my brain to make me write this.
...Als het maar werkt
quote:Lone Gunman schreef op 29 januari 2004 @ 20:17:
tussen de controllerprint en je serieele poort hoort een normale kabel (geen nullmodem dus).
De programmer op de controllerprint moet aangesloten worden op de parallele poort. De pinlayout daarvan zal ik morgenavond wel posten.
De kabel van de controller naar de ledprints is vrij simpel. De onderste rij op de pinheader vd controleprint (5 pinnetjes) gaan 1 op 1 naar de ledprint. De bovenste rij gaat 1 op 1 naar de andere ledprint. Dat kan op 2 manieren, de goede manier is als de gnd en vcc van de controllerprint aangesloten zijn op de gnd en vcc van de ledprint. K zal ook hiervan wel een pinlayout posten morgenavond.
heb je de pinout hiervoor al?
kheb net even inkopen gedaan... kmis alleen de molexconnector, ledbars (grrr), cristal en weerstandnetwerk nog... ben ik eigenlijk voor nixs de regen ingegaan
eendje wijzigde dit bericht 31-01-2004 16:08 (10%)
blup
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last