Hoofdcategorieën
Topicacties

[HowTo] Ledbar met 64 leds

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 januari 2004

you mean the hardware schematics? (on which off course the eagle files are based)

I should still have that somewhere on my laptop, will have a look one of these days, but all of that info should be somewhere in this thread, unless pictures are down

for the controller I just used this image:
http://faq.tweakers.net/c...controllerboard_small.jpg

also interesting are the used cables: Lone Gunman in "[HowTo] Ledbar met 64 leds"

Corpse2 wijzigde dit bericht 05-01-2008 03:50 (31%)

keep trying...

Reg. datum: 02 januari 2008

quote:
Corpse2 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 03:38:
you mean the hardware schematics? (on which off course the eagle files are based)

I should still have that somewhere on my laptop, will have a look one of these days, but all of that info should be somewhere in this thread, unless pictures are down

for the controller I just used this image:
http://faq.tweakers.net/c...controllerboard_small.jpg

also interesting are the used cables: Lone Gunman in "[HowTo] Ledbar met 64 leds"
Hello Corpse2!

Sorry!I have 2X32Led's plan,but 2X40Led's needed.

Thanks

Reg. datum: 20 januari 2004

what do you mean? You should explain yourself a little better...

the hardware and info in this topic uses 2x32 leds. There was another thing where they modified it a bit to support 2x40 leds so the software will also support the 2x40 led version

keep trying...

Hey,
ik heb nu erg veel gelezen, maar ik heb hier nasat me een print liggen van inkoopacties.net paar jaar terug. Dit zijn 2 bars met ieder 40 leds. Deze is geconnect via usb. Echter ik heb geen software meer voor deze usbleds. kan iemand mij hieraan helpen?

heb al verschillende geprobeerd, niet wetend of deze voor usb zijn aangezien ik alleen com poorten kan kiezen. Het liefst werkend voor vista, maar xp is ook goed.

mijn dank.

Water-Escape [ uitgang voor wateroverlast ofzo ] [ Under-Lan Crew ] { ( - _ - ) } bOb RoSS

moeehh
Reg. datum: 04 oktober 2003

quote:
water_escape schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:44:
Hey,
ik heb nu erg veel gelezen, maar ik heb hier nasat me een print liggen van inkoopacties.net paar jaar terug. Dit zijn 2 bars met ieder 40 leds. Deze is geconnect via usb. Echter ik heb geen software meer voor deze usbleds. kan iemand mij hieraan helpen?

heb al verschillende geprobeerd, niet wetend of deze voor usb zijn aangezien ik alleen com poorten kan kiezen. Het liefst werkend voor vista, maar xp is ook goed.

mijn dank.
www.adlentis.net

Hij heeft software ervan :)
quote:
Peppe22 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:09:
[...]

Hello Corpse2!

Sorry!I have 2X32Led's plan,but 2X40Led's needed.

Thanks
I can send you a full kit including PCB's and components of the 2x40 ledbars. :)

LED-Maniak wijzigde dit bericht 10-02-2008 17:07 (19%)

daar had ik versie 7 van gedownload. Maar ook daar kan ik alleen com poorten selecteren. Iemand enige hulp/gebruiksaanwijzing om deze leds te kunnen aansturen via usb. dank

Water-Escape [ uitgang voor wateroverlast ofzo ] [ Under-Lan Crew ] { ( - _ - ) } bOb RoSS

moeehh
Reg. datum: 04 oktober 2003

quote:
water_escape schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:03:
daar had ik versie 7 van gedownload. Maar ook daar kan ik alleen com poorten selecteren. Iemand enige hulp/gebruiksaanwijzing om deze leds te kunnen aansturen via usb. dank
Dat komt omdat die kit die jij heb ook gewoon een virtuele compoort maakt ;)

Moet je bij systeem even pakken welke poort hij heeft gekozen ervoor..

Heb ik gekeken of ik ergens iets bij systeembeheer bij zie komen als ik hem insteek, maar dat zag ik niet. Kan je me misschien iets duidelijker aangeven waar ik naar moet zoekn of moetn kijken? Insteken voordat ik pc opstart of maakt dat niet uit?

remko janse

is dit mischien mogeluk met 10 mm wite leds
want ik wil zo iets doen achter een bord op een muur
aan de zijkant zo dat je het licht er achter ziet

^_^

Reg. datum: 10 juni 2008

Hallo iedereen,

ik heb de topic zo een beetje doorgelezen maar ik ben niet thuis is de elektroica wereld en niet van het nievau om dit te programmeren. Ik gebruik turbo pascal (a.k.a delphi) en heb hier het stample proggy gedownload (natuurlijk werkt het nog niet want ik heb geen led bars)

Ik heb een vraag : is het te doen als beginner om dit zelf te maken of is het beter dit te laten maken ergens (als dit gaat?), en die led bars kan je die verwisselen door "losse leds" ,zelf in een bar te maken of is dit teveel werk? (ik zou graag in 2 kleuren werken, en een bar is voorzover ik weet atijd in 1 kleur, onder blauw en boven een paar wit).

Die 2 dingen die moeten aangesloten worden aan de led hardware is dat deze poort :
Linkje

(mobo : GigaByte GA-P35-DS3P,Retail O-) )
En het ander wat is dat ? 8)7

Verpakking nodig?

Op dat plaatje is de groene poort de Seriele poort die grote roze is de paralle poort(printerpoort)

quote:
Nooby4Ever schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:23:

ik heb de topic zo een beetje doorgelezen maar ik ben niet thuis is de elektroica wereld en niet van het nievau om dit te programmeren. Ik gebruik turbo pascal (a.k.a delphi) en heb hier het stample proggy gedownload (natuurlijk werkt het nog niet want ik heb geen led bars)

Ik heb een vraag : is het te doen als beginner om dit zelf te maken of is het beter dit te laten maken ergens (als dit gaat?), en die led bars kan je die verwisselen door "losse leds" ,zelf in een bar te maken of is dit teveel werk? (ik zou graag in 2 kleuren werken, en een bar is voorzover ik weet atijd in 1 kleur, onder blauw en boven een paar wit).

En het ander wat is dat ? 8)7
Kan iemand mij antwoord geven op de rest =)

veerboot met underscores

Je hoeft niet binnen 24uur te gaan kicken als je nog geen antwoord hebt op je vraag. Wacht gewoon even af, maar als je het niet ziet zitten, begin er dan ook niet aan, en probeer eerst wat ervaring op te doen met andere elektro projecten.

*tevens move naar EL, topic stamt nog uit de tijd dat EL en CM samenzaten

Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....

Ik zie het wel zitten maar mij pa zegt dat je geen printplaatje zelf kunt maken (hij is geen expert ) dus zou ik dit moeten bestellen, het probleem is dat ik niet in de elektronica wereld wil stappen maar gewoon electronica gebruiken in mijn casemod dus als ik eerst wat ervarign moet opdoen moet mijn casemod terug wachten en er is al een jaar niets aan gedaan....

Sorry voor de bumb maar ik ben gewoon om op heel actieve forums te zitten xD

Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
Nooby4Ever schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:35:
Ik zie het wel zitten maar mij pa zegt dat je geen printplaatje zelf kunt maken (hij is geen expert ) dus zou ik dit moeten bestellen, het probleem is dat ik niet in de elektronica wereld wil stappen maar gewoon electronica gebruiken in mijn casemod dus als ik eerst wat ervarign moet opdoen moet mijn casemod terug wachten en er is al een jaar niets aan gedaan....

Sorry voor de bumb maar ik ben gewoon om op heel actieve forums te zitten xD
printjes kan je natuurlijk wél zelf maken, maar daar heb je één en ander voor nodig. Hoe dat moet is makkelijk te vinden hier op GoT, maar ook op diverse andere sites.

Als het niet je bedoeling is wat van electronica te leren zal het een lastig projectje worden. Kies alvast een ontwerp dat je wil namaken, en leg je erbij neer dat het aanpassen van zo'n ontwerp niet altijd eenvoudig is (hoewel dat soms wel lijkt ;) ) Maar dan nog zal het zonder wat inspanning niet lukken: je zal op zijn minst de durf moeten hebben eraan te beginnen!
Als je daarvoor vreest, zijn er ook "kant-en-klare" ledbars en controllers op de markt.

btw: op GoT gaat men er gewoonlijk vanuit dat je net wél wil leren!!!

Ik wil wel leren en heb wel durf (men eerste casemod direct in case van 200 euro begonnen met dremel enz.... , het gaat trouwens over deze mod), maar ik denk dat zoals je zegt dit niet in 1-2-3 te leren is en ik wil geen hele curcus elektronica volgen voor ik dit snap....

Het ontwerp dat ik wil namaken is het eerste van de topic starter (met blauwe leds, ik wil eigenlijk op een bar van 32 leds 6 witte vanboven maar ik denk dat dit te moeilijk wordt..., of kan je gewoon een blauwe bar kopen , 6 eraf knipper, en dan 6 witte met dezelfde volt enz er aan solderen ?.)

Maar bestaat er geen bedrijf ofzo dat dingen zoals dit maakt op aanvraag? Want ik wil wel materiaal kopen maar om veel geld te geven aan materiaal en het maar 1x te gebruiken vind ik verspilling...

Nooby4Ever wijzigde dit bericht 11-06-2008 14:06 (7%)

Ok ik heb besloten dat ik het niet zelf ga maken.... zou iemand het voor mij kunnen maken (ik zou het graag afhalen en woon in België)

hier is mijn advertensie :
http://www.circuitsonline.net/aanbod/cat/2 (User Nooby4Ever)

Reg. datum: 01 februari 2007

Ik heb een vraagje, Ik wil nu het hele zaakje na gaan bouwen.
Ik zit met een paart dingen: Er zijn geen schema's, En geen software voor de PC.

Wie kan mij hieraan helpen? (ik heb verder best wat verstand van elektronic)

Reg. datum: 13 november 2006

Alles staat toch in de start post?

Nou, ik kan het niet vinden
Zou jij dan een linkje kunnen doen naar de download?

technojunk wijzigde dit bericht 14-06-2008 15:19 (51%)

quote:
Lone Gunman schreef op zondag 11 januari 2004 @ 00:19:
PIC Code

de code + binary voor de pic:
http://faq.tweakers.net/cme/64ledbar/ledbar.rar

Mocht iemand zover komen om iets werkends te produceren... het protocol is nogal simpel (gaat zeker aangepast worden, is nu redelijk brak namelijk). Als je een beetje bedreven bent met software schrijven, dan kan je iig iets maken om het aan te sturen. Hiervoor gebruik je de volgende settings voor de compoort:
115200 bps
8 data bits
no parity
1 stop bit
no flow control
Als je de poort geopend hebt in je software, moet je 65 bytes versturen.
De eerste byte moet altijd waarde 255 (0xff) hebben. Deze zorgt ervoor dat de "pointer" in de pic naar de eerste led wijst. Daarna stuur je 64 bytes, waarbij elke byte de intensiteit van een led voorstelt. (let op, je mag _geen_ 255 gebruiken als ledwaarde... alleen de waardes 0 t/m 254 dus).
Als je dat dan meerdere keren doet, kan je iets "bewegends" weergeven :)

De code is niet final oid. Heb er al een tijd niks meer aan gedaan, maar ik ga 'm binnenkort wel wat updaten (beter protocol etc).
Je kunt de .hex iig direct gebruiken om de pic te programmeren. De assembler code kun je met mplab (ide van microchip) assembleren.

Mensen die wat zicht hebben op pic assembler zien misschien wel iets wat niet helemaal klopt met de pwm... dat klopt ;) Mocht iemand een oplossing hebben die het aantal cycles van de pwm routine niet vergroot , mail me maar... :)

De programmer op de print is afgeleid van de TLVP (trivial low voltage programmer).
Voor meer info + programma's die samenwerken hiermee zijn te vinden op http://www.finitesite.com/d3jsys/.

Printlayout / schema's

hier nog een picje vh controller printje...
[afbeelding]

Ledprint + Controllerprint Eagle .brd: http://faq.tweakers.net/cme/64ledbar/eagle_ledbarbrds.rar

bassie wijzigde dit bericht 14-06-2008 15:39 (8%)

Ik heb het gedownload, maar ik zie alleen maar een layout, geen schema.

technojunk wijzigde dit bericht 14-06-2008 19:11 (71%)

veerboot met underscores

En?
Die layout bevat slechts 14 componenten, en de layout is enkelzijdig en ruim van opzet, en dan toch nog een schema nodig hebben?

Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....

Er zit een eagle file bij die je zo kan uitprinten en etsen. En het schema is zo makkelijk dat je met een beetje ervaring het zo kan verzinnen. max232 > pic > 74573 > naar ledbar printje. Het led printje is gewoon een stel 74595`s met op elke uitgang een led.

Als je dat toch bezig bent. Er zijn nog wel wat dingen die aan het printje verbeterd kunnen worden zoals een 100nF bij de pic.

Ferry: Nee, Ik vraag om een schema, en iedereen zegt dat ik moet kijken. maar er staat nergens een schema, ik moet het aflijden.. Jah, oke, maar dan is de layout nog geen schema.

Ja, opnieuw ontwerpen.. Dat gaat zeker gebeuren.. 90 graden hoeken, Ik zie genoeg! ook de programmer gaat er af.. En de print is ook donders groot, SMD er op.. Oja, ook nog een copperplane

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: