Hoofdcategorieën
Topicacties

[HowTo] Ledbar met 64 leds

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
wEiRd

ik heb nu ook alle onderdelen + de PCB's, maar nu heeft de vent van de lokale elektronica zaak me gewoon 4 weerstanden meegeven, ipv een weerstanden netwerkje, kunnen jullie me vertellen hoe ik die erop zet, aangezien ik iets las over het onderste pootje afknippen bij dat weerstands netwerkje ....

Alvast bedankt ;)
Reg. datum: 20 januari 2004

op deze afbeelding is het bovenste pootje van het weerstandsnetwerk de ground. Daar hangen alle weerstanden aan. (parallel) en de andere kant van de weerstanden gaan naar de 3 plaatsten eronder. Je hebt dus maar 3 weerstanden nodig: (uber ascii skills :P )
code:
1
2
3
4
5
6
o-----------
   |   |   |
   R   R   R
   |   |   |
o---   |   |
o-------   |
o-----------

Bij mij hadden ze ook weerstanden gegeven en ik zat toen ook met het probleem dat ik geen flauw idee had hoe een weerstandsnetwerk in elkaar zat.

keep trying...

wEiRd

misschien nog een hele domme vraag, maar ik kon nergens vinden, hoe ik de ledbar met de controller verbind :S....

Welke kanalen aan welke enzo 8)7

goed verborgen in deze gigantische topic:
http://gathering.tweakers...message/19917581#19917581

keep trying...

wEiRd

quote:
sebastius schreef op donderdag 05 februari 2004 @ 23:15:
Mensen, even een waarschuwing (eendje is te druk): Let op dat je molex met de RODE draad doorverbind, NIET de gele. Anders gaat het gruwelijk stinken. Dus als je de chips naar je toe hebt liggen, en de molex van je af, dan zit de rode draad LINKS.

omfg, wil je dat ALSTUBLIEFT op de frontpage zetten, in de startpost, dan overkomt andere mensen niet !!!!

:( elmo morgen nieuwe PIC bestellen

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

en Kan iemand mij vertellen, hoe ik het .hexje in die PIC laad, ik heb nu IC-Prog, die hem ondersteund, maar ik krijg na verificatie een error @ 000h, is hij dan dus stuk ?

Edit, omfg, mijn progger hing nog geeneens aan mijn LPT poort 8)7 , maar ALSNOG doet hij het niet, en als ik een andere "programmer" kies bij IC-prog, zegt hij heel vrolijk "component succesvol geverifierd" , TERWIJL hij er helemaal niet aanhangt..... Waar DIENT die functie dan voor :P

Ik krijg een slap gevoel dat dit niet gaat lukken :O

The_Savage wijzigde dit bericht 06-02-2005 15:34 (57%)

Gadget Inspector

Zo, de eerste alpha-versies van mijn software zijn getest, dus ik heb maar eens een leuk plekje op mijn website gereserveeerd. Daar is de software vanaf nu ook te downloaden. Er zit auto-update-functionaliteit in, dus updaten gaat super-eenvoudig. O-)

Zolang het een alpha-versie is ga ik nog geen support leveren. Pas als ik de boel zover draaiend heb dat het de naam beta verdient, mogen jullie vragen gaan stellen & features gaan requesten. ;) Voorlopig moeten jullie het doen met knightrider.

PS: Zodra de eerste final release is uitgekomen, zal de auto-update geen beta's meer downloaden, tenzij je dit specifiek aangeeft in je instellingen. :)

Met dank aan MR_WAZOO en KingMinos voor het testen!

AdLentis wijzigde dit bericht 22-03-2005 23:47 (14%)

Stel nou dat het niet hypothetisch is?
[ personal | old work | new work]

jup, het werkt hier.

zou ik de manier waarop je de knightrider realiseert (algoritme) misschien eens mogen zien of ga je dat voor jezelf houden?

Ik heb trouwens de indruk dat het redelijk wat processortijd vergt (7% op mijn amd500 terwijl mijn proggie amper 1%).

keep trying...

Rookworst zonder R = ook worst
Reg. datum: 08 februari 2005

Vet hoor..

Ik ben ook geinteresseerd in de muziek die er achter de filmpjes zit :)
Zou je wat titels op kunnen noemen?

bvd,
Wessel.

Reg. datum: 10 juli 2002

ga lezen!

[ ondersteboven, onderaan de pagina] hint: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19704045#19704045
[ /ondersteboven, onderaan de pagina]

Leiderdorp Instruments zoekt iemand die voor het managen van de elektronicaproductie. Ben je precies, kun je een weerstand van een condensator onderscheiden en op zoek naar een (nieuwe) baan? Mail: info@leiderdorpinstruments.nl

Rookworst zonder R = ook worst
Reg. datum: 08 februari 2005

Doe maar rustig hoor? :S

Naja, iig bedankt :)

anti-velociraptor
Reg. datum: 06 oktober 2002

quote:
Corpse2 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:26:
[...]

wooops, is in orde nu.
Inderdaad, de heen en weer is de beste, maar om die met afterglow te doen is wat moeilijker.
Als je een algoritme in pseudocode kan verzinnen, be my guest :+

Das best makkelijk.
Elke cycle zet je het ledje dat dan moet oplichten op 255, en laat je alle ledjes op het hele ding met 1 (of meer) in sterkte afnemen (waarbij je controleert of het dan niet <0 wordt natuurlijk).

Ff in (pseudo?) VB:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Public Const laatsteLed as Integer = 39
Public Const ledFadeOut as Integer = 10
Public knightRiderPositie as Integer
Public knightRiderIncrease as Integer

Sub Form_Load
knightRiderIncrease = 1
knightRiderPositie = 0
End Sub

Sub doeLedCycle(Reset as Boolean)
  Static i as Integer
  For i = 0 to laatsteLed
    LedIntensiteit(i) = LedIntensiteit(i) - Min(ledFadeOut,LedIntensiteit(i))
  Next i
  LedIntensiteit(knightRiderPositie) = 255
  knightRiderPositie = knightRiderPositie + knightRiderIncrease
  If knightRiderPositie > laatsteLed Then
    knightRiderPositie = laatsteLed-1
    knightRiderIncrease = -1
  End If
  If knightRiderPositie < 0 Then
    knightRiderPositie = 1
    knightRiderIncrease = 1
  End If
  stuurLedIntensiteitNaarLedbar()
End Sub

Waarbij 255/ledFadeOut = aantal ledjes in de staart.

Remboooo wijzigde dit bericht 23-03-2005 19:44 (4%)

Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.

Reg. datum: 18 mei 2005

zou je nog een grote post kunnen maken waar alles volledig in staat uitgelegt?? of een tutorial??
BVD

Omdit topic toch weer wat actiever te krijgen :)
En omdat ik nu besloten heb om toch maar iets soortgelijks te maken.

Mijn plan, 32 blauwe leds, In mijn toetsenbord planten...
http://www.thundernet.nl/filespace/toboled.jpg
Leds van Ctrl tot Ctrl toets

Hier is te zien hoe ik het ongeveer wil hebben :)
Wat wil nou? toen ik poosje geleden m'n toetsenbord schoonmaakte, kwam ik er achter dat de bovenkant (wat zwart lijkt) dus gewoon doorzichtig is :) en op die manier zou je heel mooi serie ledjes eronder kunnen bouwen.
Het printplaatje zelf zou dus extern moeten, maar de ledjes en shiftregisters zouden wel in het toetsenbord zelf kunnen.

Daarom wou ik dus aansluiting maken achterop het toetsenbord, met een stekker (zodat ik hem kan afkoppelen) het blijft een draadloos toetsenbord natuurlijk :P Dus wil ik 'm ook draadloos kunnen gebruiken (led's hoeven dan niet te werken)

maar goed :) ik heb zelf geen Eagle, dus ik kan moeilijk die prints bekijken. Dus als iemand ze misch. voor me in een jpg/bmp/png zou kunnen opslaan :) graag.

Ik heb in principe alle onderdelen dus in huis (shiftregisters, sp232, en de latch)
daarnaast had ik nog een vraag, ik heb de luxe dat ik kan kiezen welke PIC ik wil gaan gebruiken.
Welke is het beste te gebruiken voor dit doel?:
  • Pic 16F628 (wordt in deze howto gebruikt)
  • Pic 16C765 (ingebouwde USB dacht ik?)
  • Pic 16C745 (ook USB??)
  • Pic 16F870

Hopelijk kan iemand me stukje verder op weg helpen :) maar dan vooral met de prints :)
Daarnaast maak ik dus versie met 32 leds :9 en in principe 6 of 7 bits aansturing is ruim voldoende (64/128 lichtintensiteiten)
Uit eindelijk wil ik natuurlijk zelf de software ervoor schrijven :9

iemand? O-)

Reg. datum: 21 augustus 2004

Die USB programmeren voor die Pic jes valt nogal tegen... ik ben er al best wel lang mee bezig. Parallel en of serieel is veel makkelijker te programeren. Maar heb je die pic wel nodig? Kan je het niet veel simpler met de parallelle poort en schuifregisters doen? 32 leds en 30 refreshes per seconden = 960 bit/s dus dat kan makkelijk.

AMD Athlon 64 Venice 3500+@2640MHz 1,65V---1024 Mb GeIL ONE bh-5 @1T 2-2-2-5 240MHz 3,2V---ATi Radeon HD3870---DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D---SB Audigy 2 ZS---2*160 Gb Maxtor

usb kan dan wel tegenvallen, maar als je een btj moderne pc hebt heb je al geen paralelle en seriële poorten erop ziten. alles wordt tegenwoordig USB, dus als je iets maakt wat je in de toekomst ook nog aan wil sluiten zou k toch usb kiezen...
Reg. datum: 21 oktober 2002

eagle kun je gewoon gratis downloadne hoor
Reg. datum: 19 mei 2004

Kan dit ook als een soort equalizer maar dan zonder geluids-regeling. Dus meerdere van zulke led bars naast elkaar. En dat dan ansluiten op mijn geluidskaart o.i.d.? Software schrijven kan ik alleen helemaal niet. Dus hopen dat dat progje er uiteindelijk wel komt.

EDIT:
Dus zoiets: http://www.addictivesoft.com/images/equalizer-snapshot.gif maar dan nog meer kanalen ervoor gebruiken en met leds natuurlijk.

brada wijzigde dit bericht 28-06-2005 18:27 (23%)

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Reg. datum: 07 februari 2004

Nou, er is een programmaatje dat de equalizer gegevens van winamp kan aftappen en die kun je dan misschien met een visual basic programmaatje op je ledbalke laden, ik gebruik het ook voor mijn led kubus, de response kan beter maar is zeker niet slecht, het is te vinden op deze site: http://www.softwarecave.com/ klik dan op 'free tools' rechtsonderin en dan onderaan, winamp vblink, misschien dat je daar wat mee kan, want zelf een equalizer bouwen met deze balkjes is nogal lastig, misschien dat je daar beter deze link voor kan gebruiken: http://www.circuitsonline.net/artikelen/view/30

Reg. datum: 18 mei 2005

zou het niet iets zijn om hier een tutorial van te maken??

Portal to hell

quote:
pwled schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:08:
Nou, er is een programmaatje dat de equalizer gegevens van winamp kan aftappen en die kun je dan misschien met een visual basic programmaatje op je ledbalke laden, ik gebruik het ook voor mijn led kubus, de response kan beter maar is zeker niet slecht, het is te vinden op deze site: http://www.softwarecave.com/ klik dan op 'free tools' rechtsonderin en dan onderaan, winamp vblink, misschien dat je daar wat mee kan, want zelf een equalizer bouwen met deze balkjes is nogal lastig, misschien dat je daar beter deze link voor kan gebruiken: http://www.circuitsonline.net/artikelen/view/30
je kan natuurlijk ook een FFT berekening laten uitvoeren met een pic, alleen denk niet dat een pic daar snel genoeg voor is om een realtime view te geven.
quote:
Ghannes schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:12:
eagle kun je gewoon gratis downloadne hoor

Dat heb ik geprobeerd :)
alleen de eagle files die hier in het topic worden aangeboden :) die gaan niet werken. Die kun je namelijk niet met de gratis variant van Eagle openen :) jammer maar helaas :(

En dat is dus ook meteen mijn probleem, iemand hier met de officiele versie die de sheets wil afdrukken? tegen betaling natuurlijk ;)

[www.ganzz.nl]

Reg. datum: 12 juni 1999

probeer deze eagle files eens: ledprint + controller :)

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

quote:

*Neemt aanloop KICK
En dat heb ik geprobeerd.
Ik heb de printen ge-etst op school, en daarna ben ik de onderdelen gaan halen.

Pricelist
- voor de shift registers was ik 1,50 P/s kwijt.
- de max232 had ik ooit gesampled
- de 74hct573 koste 1,20
- de Pic16f628A had ik nog van een (mislukt) projectje
- weerstanden 5cent P/s
- IC voetjes 25cent P/s

rest had ik ongeveer thuis gevonden.

Ik ben begonnen met het solderen en de controllerprint is zo goed als af.
Plaatje op imageshack (popups!)

Ook ben ik al bezig geweest met 1 van de Led barren. Alleen de leds er nog op zetten.
Nu ben ik daar zo mee klaar en wil ik het laten werken. Maar het probleem zit hem in het proggen van het IC. Er zit een progger op de controller maar hoe sluit ik die aan :Y)

Ik ben nu niet een super-electroman en dat is het enige probleem waar ik nu op stuit. Ook kan ik negens vinden waarvoor de fan header(3pen) voor wordt gebruikt.

Hij loopt van de +12 van de molux naar IC enzo

de rest moet wel uit te vogelen zijn en ik zal zeker het resultaat posten.
Foto van de IC's

En de LEDbar

en ik las verderop
[qoute]
Mensen, even een waarschuwing (eendje is te druk): Let op dat je molex met de RODE draad doorverbind, NIET de gele. Anders gaat het gruwelijk stinken. Dus als je de chips naar je toe hebt liggen, en de molex van je af, dan zit de rode draad LINKS.[/quote]

wat word hiermee precies bedoeld?
zit het zo dus goed?

Volgens mij wel, maar nieuwe IC's kosten >20 euro en dat wil ik graag besparen.

Verder wil ik wel wat zien van de mensen die dit allemaal hebben gemaakt en of er nog wat aan sofware gebakken is?

Ook resultaten van mensen van de inkoop actie?
Zo dat was ik weer :*)

[www.ganzz.nl]

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: