Hoofdcategorieën
Topicacties

Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
ik ben al een tijdje bezig om mn pc stiller te maken. Wat op t moment t meeste herrie maakte was de HD (Maxtor D740X-6L) Hij maakte een constante hoge toon en bij activiteit ratelde die nogal.

Ik wilde eigenlijk een nieuwe kopen (samsung sp1213n of Barracuda 7200.7) maar heb f geen geld, k wacht nog ff tot ze wat goedkoper zijn.
Dus ff een tijdelijke goedkope oplossing bedacht. Omdat mn kast transparant is zijn zware platen en schuim ed nix voor mij dus heb t in de bevestiging gezocht.

benodigd:
- ong 30cm alu hoekprofiel
- rubber
- ijzerzaag
beide had ik in de schuur gevonden

dit is t idee.
t lange hoekprofieltje maak in de kast vast, daarop leg ik die halfronde rubber ringen. Daarop komt dan de HD te liggen, dmv kleine hoekjes die ik met een schoefje+ rubbertje heb vastgezet.
http://home.planet.nl/~dobbe178/internet/onderdelen.JPG

en hier kan je zien hoe t in de kast zit.
http://home.planet.nl/~dobbe178/internet/isolatorinkast.JPG

T resultaat is prima. Al het geratel is zo goed als onhoorbaar. Echter het hele hoge gepiep van de schijf is er nog steeds (iesiepietsie minder) maar is ook niet op deze manier op te lossen. Daarvoor moet of de kast of HD zelf worden ingepakt in geluidsisolerend materiaal oid. Maar ik koop liever een nieuwe over een tijdje
quote:
DopdeDouwer schreef op 02 maart 2004 @ 14:00:
ik ben al een tijdje bezig om mn pc stiller te maken. Wat op t moment t meeste herrie maakte was de HD (Maxtor D740X-6L) Hij maakte een constante hoge toon en bij activiteit ratelde die nogal.

Ik wilde eigenlijk een nieuwe kopen (samsung sp1213n of Barracuda 7200.7) maar heb f geen geld, k wacht nog ff tot ze wat goedkoper zijn.
Dus ff een tijdelijke goedkope oplossing bedacht. Omdat mn kast transparant is zijn zware platen en schuim ed nix voor mij dus heb t in de bevestiging gezocht.

benodigd:
- ong 30cm alu hoekprofiel
- rubber
- ijzerzaag
beide had ik in de schuur gevonden

dit is t idee.
t lange hoekprofieltje maak in de kast vast, daarop leg ik die halfronde rubber ringen. Daarop komt dan de HD te liggen, dmv kleine hoekjes die ik met een schoefje+ rubbertje heb vastgezet.
[afbeelding]

en hier kan je zien hoe t in de kast zit.
[afbeelding]

T resultaat is prima. Al het geratel is zo goed als onhoorbaar. Echter het hele hoge gepiep van de schijf is er nog steeds (iesiepietsie minder) maar is ook niet op deze manier op te lossen. Daarvoor moet of de kast of HD zelf worden ingepakt in geluidsisolerend materiaal oid. Maar ik koop liever een nieuwe over een tijdje
A netjes.. maruh ligt de HD er dus eigenlijk gewoon los op? valt hij dan er niet uit als je keer kast op pakt?

Zo. Nu eerst een Bavaria!
Reg. datum: 30 januari 2004

En is het niet nodig dat je HD geaard is aan je kast dmv metaal? Anders moet je ff een kabeltje/stangetje monteren...

[P4 3000@3600 mhz][H2O: DD Maze 4 - DD Z-Chip - Eheim 1048 - Coolplex 25 - Airplex Evo 120] Join het DPC Whatpulse team

Vrrrroem
Reg. datum: 22 september 2002

quote:
real_FireFly schreef op 01 maart 2004 @ 21:57:
[...]

hee die komt bekend voor dat sidepanel :P
[afbeelding]

nog een cheap-ass kast :P
maar met andere voeding prima kast! (en extra koel gat, voor die 45 eurotjes :>)

U kunt deze ruimte huren voor reclame! Vette IE dance!

quote:
netlan schreef op 02 maart 2004 @ 15:34:
[...]

nog een cheap-ass kast :P
maar met andere voeding prima kast! (en extra koel gat, voor die 45 eurotjes :>)

heb er een Fortron inhangen, en ik heb maar 33 eurotjes voor die kast betaald :>

maarja, 't blijft een gammel luidruchtig pestding :P

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

Strenght Through Knowledge
Reg. datum: 20 januari 2004

ik heb ook zo`n Sweex kast
echte kut kwality :r
http://home.zonnet.nl/boukebordewijk/pcoverzicht.jpg

FrostMourn wijzigde dit bericht 02-03-2004 16:14 (42%)

quote:
spawnkamikaze schreef op 02 maart 2004 @ 14:41:
[...]

A netjes.. maruh ligt de HD er dus eigenlijk gewoon los op? valt hij dan er niet uit als je keer kast op pakt?

ja klopt, maar ik doe er toch altijd supervoorzichtig mee aangezien t zon plexikast is. Ik neem m nergens mee naartoe, staat altijd op mn bureau

quote:
DaTiezl schreef op 02 maart 2004 @ 14:59:
En is het niet nodig dat je HD geaard is aan je kast dmv metaal? Anders moet je ff een kabeltje/stangetje monteren...
nee niet nodig volgens mij. Eerder had hij namelijk ook geen aarde. Het HD-rek is namelijk ook van plexi in mijn kast. Trouwens ik heb niet eens aarde op deze verdieping :?
Porsche rulez!

quote:
FrostMourn schreef op 02 maart 2004 @ 15:50:
[afbeelding]

In welke opzichten bedoel je met kut kwaliteit :?

*Disclaimer: Ik heb verder ook nooit met sweex kasten te maken gehad :+

De car club community | Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Strenght Through Knowledge
Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
In welke opzichten bedoel je met kut kwaliteit

Het is echt heel slap materiaal en die window is echt slecht vast gemaakt als ik ertegenaan duw duw ik hem zo een paar cm weg. :X

ik ben nu aan het sparen voor een chieftec dragon bigtower

FrostMourn wijzigde dit bericht 02-03-2004 19:33 (15%)

Reg. datum: 20 november 2003

@ hidde

Ik heb dus hetzelfde gedaan met de rad. van mijn aqaurius II setje. Alleen vroeg ik me af hoe je dat plexiglas stevig in de bays hebt gekregen? Of zit het gewoon los erin?

Hier mijn modje nog ff:

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/topmod.JPG
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/frontmod.JPG

Fan kan via de knop (van brakke voeding) geregeld worden op 12/7 volt. Vond em zelf wel geslaagd.

@FrostMourn: Ik heb ook een Sweex kast: XB Opzich wel een mooie kast alleen ben ik het zeker eens met de kwaliteit. Beroerd dus. Slap metaal en de window is zeer losjes vastgezet. Schroefjes vallen bijna eruit...

[P4 3000@3600 mhz][H2O: DD Maze 4 - DD Z-Chip - Eheim 1048 - Coolplex 25 - Airplex Evo 120] Join het DPC Whatpulse team

Porsche rulez!

quote:
DaTiezl schreef op 02 maart 2004 @ 20:24:
@FrostMourn: Ik heb ook een Sweex kast: XB Opzich wel een mooie kast alleen ben ik het zeker eens met de kwaliteit. Beroerd dus. Slap metaal en de window is zeer losjes vastgezet. Schroefjes vallen bijna eruit...

Is duur een schroevendraaier :+

Maar waarom maken ze zo`n soort kasten :? Om de prijs laag te houden?

Nikon D300

Niet iedereen wil 100+ euro uitgeven aan een kast. Kan je wel beter doen imho, maar komt er denk ik op neer dat je dan een groter publiek aanspreekt.

Ik ben zelf de trotse bezitter van een Chieftec Dragon Server Tower, heb er toendertijd best veel voor betaald, maar heb er altijd plezier van gehad. De voeding die erbij zat is van dikke A-kwaliteit en de kast op zich is ook goed afgewerkt.

Als ik nu een kast zou kopen zou het een alu kast worden, probably van LianLi of een Kingwin. Persoonlijk wil ik op nix bezuinigen als het op pc gebied aankomt, maar das mijn mening :)
Porsche rulez!

quote:
aramdin schreef op 02 maart 2004 @ 22:33:
Niet iedereen wil 100+ euro uitgeven aan een kast. Kan je wel beter doen imho, maar komt er denk ik op neer dat je dan een groter publiek aanspreekt.

Ik ben zelf de trotse bezitter van een Chieftec Dragon Server Tower, heb er toendertijd best veel voor betaald, maar heb er altijd plezier van gehad. De voeding die erbij zat is van dikke A-kwaliteit en de kast op zich is ook goed afgewerkt.

Als ik nu een kast zou kopen zou het een alu kast worden, probably van LianLi of een Kingwin. Persoonlijk wil ik op nix bezuinigen als het op pc gebied aankomt, maar das mijn mening :)

Jep, idd. Ik heb zelf een chieftec dragon waar ik een hoop pleuro`s voor heb neer gelegd.

Maar ik denk (als ik de ervaringen hoor over sweex voedingen) kun je voor die 35 eruo niet veel verwachten een kast+voeding :+ .

quote:
Meneer aard schreef op 02 maart 2004 @ 22:44:
[...]

Jep, idd. Ik heb zelf een chieftec dragon waar ik een hoop pleuro`s voor heb neer gelegd.

Maar ik denk (als ik de ervaringen hoor over sweex voedingen) kun je voor die 35 eruo niet veel verwachten een kast+voeding :+ .

tis nog altijd ruim 90 oerhollandse guldens, vinnik niet nix voor een stukkie blik :/
Wat mij betreft mogen ze die voedingen weglaten en meer in de kast steken, wtf moet je met een 180 watt voeding 8)7

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

Porsche rulez!

quote:
real_FireFly schreef op 02 maart 2004 @ 23:15:
[...]

tis nog altijd ruim 90 oerhollandse guldens, vinnik niet nix voor een stukkie blik :/
Wat mij betreft mogen ze die voedingen weglaten en meer in de kast steken, wtf moet je met een 180 watt voeding 8)7
Voor zo`n gaar kassie :? Kan ik beter mijn eigen ontwerpen en bouwen van hout e.d. Volgens mijn ben ik dan goedkoper uit ook nog :+

Reg. datum: 31 oktober 2002

quote:
FrostMourn schreef op 02 maart 2004 @ 15:50:
[afbeelding]
hehe eindelijk iemand met zo'n kast, ik heb er ook nog ergens een van staan maar kan niks leuks verzinnen (en ben men Lian-Li pc 71 aan het doen dus geen tijd ) kun je mischien een pic posten van je voorkant van je kast en vooral van wat je met die oerlelijke blauwe ronde nuteloze ding hebt gedaan. :) kan er echt niks uit opmaken wat het nou doet. Voor mensen die deze kast nog nooit hebben gezien, er zit een rond schijfje voorop "blauw" en je kunt er helemaal niks mee er zit geen licht achter je kunt het niet indrukken en het past compleet niet bij de rest van de kast :r

http://www.acryan.com/contest/ACRGWLC.htm

Reg. datum: 08 december 2003

quote:
sadar schreef op 27 februari 2004 @ 21:59:
Zo dit is dan mijn eerste mod
ik heb 8 infrarood ledjes langs mijn webcam gezet om ook in het donker mijn webcam te kunnen gebruiken. ik had eerst zitten denken om er gewone (gele) ledjes te nemen maar het leek me niet erg handig als die dingen constand in je ogen schijnen dus daarom heb ik voor infrarood gekozen

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dat zou dan denk ik op 3 volt uit komen. Misschien een idee om hem aan je USB te hangen... Zit je niet te kloten met een baterij of een adaptor... :)

quote:
wannaplay? schreef op 02 maart 2004 @ 19:38:
@ hidde

Ik heb dus hetzelfde gedaan met de rad. van mijn aqaurius II setje. Alleen vroeg ik me af hoe je dat plexiglas stevig in de bays hebt gekregen? Of zit het gewoon los erin?

Hier mijn modje nog ff:

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/topmod.JPG
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/frontmod.JPG

Fan kan via de knop (van brakke voeding) geregeld worden op 12/7 volt. Vond em zelf wel geslaagd.
Ziet er leuk uit, alleen zou ik de fan onzichtbaar hebben gemonteerd aan de binnenkant. Dan zie je wel de fangrill, maar niet de schroefjes zeg maar :)

RAMeLaiR wijzigde dit bericht 03-03-2004 10:39 (13%)

quote:
Meneer aard schreef op 02 maart 2004 @ 22:29:
[...]

Is duur een schroevendraaier :+

Maar waarom maken ze zo`n soort kasten :? Om de prijs laag te houden?
Mjah die windows zitten er met een soort popnagelschroefjes opgezet...het is me nog niet goed gelukt dat met een schoevendraaier goed vast te zetten... BTW vind ik de voeding van de kast wel ok...

~GleNnoS~
Reg. datum: 26 juni 2003

Weet iemand hoe een cdromspeler in elkaar zit? Ik heb um helemaal uit elkaar gesloopt behalve die printplaat waar de knopjes, motertje etc op zitten. Dus uhh weet iemand hoe je zorgt dat de knopjes werken? dus dat ie naar buiten en binne kan. Uit die print plaat (met knopjes) loopt een stekker die op een andere printplaat ingeplugd kan worden waar laser enzo opzit....

[EDIT]

Als dit beetje onduidelijk is leen ik wel ff een digitale camera.

[EDIT2]

Als je het fout begrijpt: Alles moet er uit voor een mod behalve die printplaat om die cdspeler er uit en er in te laten doen. Daar zit een stekker aan vast die in die andere printplaat vast zat... Maar die blijft er niet in dat past niet door die mod wat ik wil doen duss kan je die stekker ook ergens anders op aan sluiten?

GleNnoS_ wijzigde dit bericht 03-03-2004 16:54 (90%)

Nikon D300

[Ontopic]
Ik kan je helaas niet helpen met dit probleem

[Offtopic]
Voor de volgende keer, noteer hoe alles vastzat om zelfde soort situatie te vermijden....
Porsche rulez!

quote:
DaTiezl schreef op 03 maart 2004 @ 12:16:
[...]

Mjah die windows zitten er met een soort popnagelschroefjes opgezet...het is me nog niet goed gelukt dat met een schoevendraaier goed vast te zetten... BTW vind ik de voeding van de kast wel ok...
Wat een troep zeg :( In plaats dat ze het netjes doen :+ Maar goed tis en blijft een budget kast voor mensen die haast geen geld aan een kast willen spekken (dat is hun verantwoordelijkheid).

~GleNnoS~
Reg. datum: 26 juni 2003

quote:
aramdin schreef op 03 maart 2004 @ 16:45:
[Ontopic]
Ik kan je helaas niet helpen met dit probleem

[Offtopic]
Voor de volgende keer, noteer hoe alles vastzat om zelfde soort situatie te vermijden....
Je begrijpt het fout : Alles moet er uit voor een mod behalve die printplaat om die cdspeler er uit en er in te laten doen. Daar zit een stekker aan vast die in die andere printplaat vast zat... Maar die blijft er niet in dat past niet door die mod wat ik wil doen duss kan je die stekker ook ergens anders op aan sluiten endat ie dan ook werkt ;) ?

GleNnoS_ wijzigde dit bericht 03-03-2004 16:55 (12%)

Reg. datum: 20 november 2003

quote:
RAMeLaiR schreef op 03 maart 2004 @ 10:38:
[...]

Ziet er leuk uit, alleen zou ik de fan onzichtbaar hebben gemonteerd aan de binnenkant. Dan zie je wel de fangrill, maar niet de schroefjes zeg maar :)
Was dus ook eerst mijn idee (jaja :+ ) maar dan zou het geheel iets te ver naar binnenvallen. Daarbij komt nog dat de randjes beter afgewerkt zijn op deze manier.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: