[OC] AMD Duron Applebred Overclock resultaten Deel II

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.704 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Jup, tijd voor deel 2 8)

Het gaat hier om de Duron Applebred's, eigenlijk hetzelfde als een Thoroughbred, alleen dan met wat minder cache.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/got_duron_applebred.jpg

Ze zijn te verkrijgen in deze snelheden:

1400 MHz (133*10,5)
1600 MHz (133*12,0)
1800 MHz (133*13,5)

De Cache-mod ...

Die cache kan je zelf weer 'enablen' door de laatste brug, van L2 te verbinden >:) Dit werkt niet altijd, en het kan zijn, dat sommige Applebreds een soort coating over de bruggen hebben.
De coating, kan je er af krabben/schuren, dan zijn de bridges mooi open en kan je 'em mooi opvullen. Als je die coating er dus niet overeen hebt, kan je de cache zo enablen ...

Pic van de mod:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1063016908.gif

Ook zijn de cpu's, netzoals de thoroughbred's en barton's na week 40 gelocked en er is nog geen manier gevonden om ze hardwarematig (op de cpu) te unlocken. Er is nu wel 'n programmatje dat bij sommige chipsets werkt, daarmee kan je dus de MP veranderen in Windows.

Meer hier over: [rml][ OC] athlon xp mp change on the fly[/rml]

Overklokken

Natuurlijk is deze duron ook over te klokken, anders kochten we 'em niet he, hehe!
De meeste durons, lopen lekker hard, 1400MHz @ 2200 of meer Mhz, wat dus niet slecht is voor een cpu van 40 - 60 euro :)

Bekende, snelle cores/steppings:

DHD1600DLV1C
MIUHB0329UPMW

Deze cpu (1600mhz) liep op 2300Mhz , 1.8Volt op de core, en luchtgekoeld.

Even een rip uit het oude topic:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Duron 1600

OC-ed    Stepping                Vcore

2061    Duron1600 LV1C MIXHB 0334 VPMW    1,75
2300    DHD1600DLV1C MIUHB0329UPMW        1,8
2200    DHD 1600 DLV1C MUIHB 0329 UPMW    1,8
2400    DHD 1600 DLV1C MUIHB 0329 UPMW    2,1
2000    ?                    1,6
2200    ?                    1,8
2505    ?                    2,16
2520    Duron1600 DLV1C MIXHB 0333 TPMW    1,95
2020    ?                    1,6

Duron 1400

OC-ed    Stepping                        Vcore

2600    DHD1400DLV1C Z326727201133 MIXIB 0335 VPMW    2,05

Zie hier een lijstje met wat bekende steppings en oc :)
De meeste durons doen wel 'n 2000 of meer MHz !

Nou dat was t wel weer zo'n beetje, hoop dat de mensen het 'n beetje een fatsoenlijke startpost vinden, aangezien dit mn eerste 'echte' startpost is ;)

Als jullie er nog wat meer info in willen hebben, laat het dan even weten dan zal ik het er bij zetten!

Related topics:

[rml][ OC]AMD Duron Applebred overclockresultaten[/rml]
[rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]

De Duron-Applebred OC Database !!! met dank aan PASware _/-\o_ !

Ook hebben we sindskort een Duron-Applebred Database:
Als je er bij wilt staan, moet je de volgende info even vermelden aan aod@pasware.cjb.net of je moet het even posten in dit topic.

• Username
• Stepping
• Moederbord
• Geheugen
• Default Speed (van cpu)
• OC Speed
• MP & Fsb
• V-Core
• V-DDR
• Koeling
• Mods (zoals cache mod, fsb mod enz..
• IMG (screenshots van CPU-Z e.d. maximaal 1 plaatje, handigste is dus screenshot met meerder programma's tegegelijk erop),

Zorg zelf voor een link naar een plaatje, wij uploaden hier niks, dus je kan het het beste hosten op je eigen webspace bij je ISP of anders bij theforumisdown of andere gratis picservers.

Er zijn 2 links naar de database, een is 'n directe link, de ander een redirect.

http://members.chello.nl/h.slegers1/pasware/aod/GoT.htm (zonder een pop-up)

http://pasware.cjb.net

Omdat we vaak de vraag zien "waar kan ik zilverlijm halen?"
- Bij de Gamma/Praxis/Hubo enz. kijk bij Bison, daar vind je als het goed is Bison Electro.
- Bij de auto 'onderdelen' winkels. Vraag naar Achterruitverwarming-repareerspul.

Good oc'ing ;)

[ Voor 29% gewijzigd door De_Bastaard op 26-01-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

IK heb net een Duron1600 DLV1C MIXIB 0337 TPMW gekocht bij een plaatselijke computershop en ben benieuwd hoever ik deze kan overklokken op mijn Asus A7V8X rev2.0.
Ik heb alleen nog geen ddr geheugen dus kan nog ff duren voor dat ik mijn resultaten kan posten,het is moeilijk om goed/snel geheugen te vinden in de winkel dus dat wordt bestellen via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Anoniem: 12019 schreef op 31 december 2003 @ 11:57:
IK heb net een Duron1600 DLV1C MIXIB 0337 TPMW gekocht bij een plaatselijke computershop en ben benieuwd hoever ik deze kan overklokken op mijn Asus A7V8X rev2.0.
Ik heb alleen nog geen ddr geheugen dus kan nog ff duren voor dat ik mijn resultaten kan posten,het is moeilijk om goed/snel geheugen te vinden in de winkel dus dat wordt bestellen via internet.
Die cpu gaat zeker wel de 2.4ghz+ halen :) wat voor koeling heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK ga waarschijnlijk ff de Zalman 7000Cu van mijn P4 afhalen(zit ook beugels bij voor AMD) en hoop inderdaad op 2400Mhz.
Ik had wel geluk met de stepping want het was één die graag wou hebben en heel toevallig had deze winkel er nog één liggen alleen de prijs van 55€ is iets minder maar daar komen geen verzendkosten meer bij dus achteraf valt het nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zow, net ff wat spul opgehaald voor een voltmod op mijn A7N8X...
* McKaamos kruist zijn vingers en hoopt dattie et mobo niet molt...

ik heb echt meer volts nodig om hoger te klokken...

editje:
deze vcore vmod wil ik gaan doen...
http://www.maximumoc.com/guides/a7n8x_modding_2.html

wat is nou hoge en lage vcore?
als de weerstand max is? of juist als dat minimum is?

[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 31-12-2003 16:42 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37160

kijk het enige wat je doet is stroom onder "controle" weg te laten lekken naar de aarde... dit doeje doormiddel van een weerstand.
je volt regulator merkt dan dat er minder stroom terugkomt en gaat dat compenseren, wat resulteerd in een hogere vcore. dat is het hele eieren eten.

dus hogere weerstand lagere vcore, omdat er dan minder weglekt. en je voelt em al aankomen: bij een lagere weerstand een hogere vcore, omdat de regulator dan heet meeste heeft te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 37160 schreef op 31 december 2003 @ 18:57:
kijk het enige wat je doet is stroom onder "controle" weg te laten lekken naar de aarde... dit doeje doormiddel van een weerstand.
je volt regulator merkt dan dat er minder stroom terugkomt en gaat dat compenseren, wat resulteerd in een hogere vcore. dat is het hele eieren eten.

dus hogere weerstand lagere vcore, omdat er dan minder weglekt. en je voelt em al aankomen: bij een lagere weerstand een hogere vcore, omdat de regulator dan heet meeste heeft te compenseren.
aha, dat wou ik ff weten.
dus starten met een hoge weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99745

Ik heb op dit moment een:

AMD DURON Applebred 1400 @ 2016 (19 x 106 FSB)

DHD1400 DLV1C MIHUB 0338 UPMW
Was standaard unlocked

ASUS A7V moederbord
VCore 1.54 V
Temp: 40 idle - 47 stressed

Nu heb ik geprobeerd de 64 kb -> 256 kb mod te doen (door het verbinden van 4e L2 bridge). Tot nu toe niet gelukt :|.

Hier op GOT en andere forums lees je 2 manieren:

1. Vul gewoon de lasercut op met zilver/potlood en verbindt ook de twee puntjes met elkaar (dit heb ik gedaan).

2. Vul de lasercut op met NIET geleidend materiaal (secondenlijn ofzo) en verbind daarna de 2 puntjes met elkaar met zilver/potlood etc (dit ivm kortsluiting).

Tegenstrijdige verhalen en hebben wellicht te maken met de verschillende soorten behuizingen van de CPU. Ik heb ze tot nu toe in 2 soorten gezien:

A. Duidelijke puntjes van de bruggen:
Afbeeldingslocatie: http://upload.hso.be/artikelen/applebred/HPIM2063.JPG

B. Geen duidelijke puntjes van de bruggen (ze liggen verscholen, ze liggen onder die 2 en 3):
Afbeeldingslocatie: http://home.arcor.de/krystian/test%202.jpg

Mijn CPU lijkt het meest op type B. In de startpost wordt aangeven dat je de coating eraf kan krabben/schuren. Dan zijn de bridges mooi open en kan je 'em mooi opvullen. Denken jullie dat die coating ook de lasercut heeft opgevuld (dan zou die coating pas na de lasercuts er op zijn gedaan)?! Anders kan je net zo goed meteen de cut opvullen zonder schuren (los van het verhaal van kostsluiting, want dat heb je in beide gevallen)?!

3. Ik denk zelf nog aan een derde mogelijkheid om de extra cache te activeren:
Geef direct op de pinnen van de CPU aan welke hoeveelheid cache de CPU heeft (vergelijkbaar met de multiplier en volt mod op http://www.ocinside.de/go...p/pinmod/amd_pinmod_d.htm).

Zie deze site voor meer info over de L2 bridges (duidelijke site!): http://fab51.netfirms.com/pc/barton/athlon-e23.html#L2

Zij concluderen: L2 is connected to AF6, AH8, AF8, and AD8 of CPU pin through L9 (overigens in beide plaatjes hierboven en bij mij zijn alle L9 bridges cut!?).

Het gaat om de 4de L2 bridge -> dat is pin AD8. Kun je niet in de socket van de CPU AD8 ergens mee verbinden zodat het ook werkt :? Ik heb al een verbinding (wire) lopen voor mijn multiplier: Zoiets dus, maar dan voor AD8: Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/arthur_liberman/PinWorkHigh.JPG

Nu vraag ik me af:
1. Wat denken jullie: kun je met wires in je socket die extra cache activeren (dus iets met pin AD8. Moet ie dan juist wel of geen spanning hebben)?
2. Denken jullie dat die coating ook de lasercut heeft opgevuld (dan zou die coating pas na de lasercuts er op zijn gedaan)?!
3. Heeft iemand voor CPU type B de cache geactiveerd gekregen (en hoe, wel eerst blootleggen of direct de cut opvullen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Ik denk dat de coating er later pas is opgedaan, omdat het ook oude cores zijn die ze gebruiken etc. Denk eerst alles cutten en dan een coating erop gedaan, maar dit weet ik natuurlijk niet zeker, een gokje ;) .

Daarnaast toen 2 van de 3 pics het niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond een goed artikel over de verschillende soorten mods:

http://www.hwtweakers.net/article-189--0-0.html (italiaans!)

Vertaal de site met:
http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr

Type A:
Afbeeldingslocatie: http://www.hwtweakers.net/immagini/rootkill/D@X_1.jpg

Type B:
Afbeeldingslocatie: http://www.hwtweakers.net/immagini/rootkill/dmod.png

Bij type B doen ze dus gewoon een beetje silver in de lasercut...
Heb ik ook gedaan (maar bij mij werkt het niet... ;( ) Ga dat zilverprutje nog maar een beetje aanstampen denk ik... 8)7

offtopic:
Hmm de plaatjes in mijn vorige post (2 hierboven) doen het nu bij mij ook niet meer...
Ik denk dat ze teveel trafic veroorzaken?

offtopic:
Dit is een topic over overclock resultaten, misschien is het handiger van de cache mod een apart topic te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, want iedereen die deze AMD applebred koopt wil hem iniedergeval haast op GOT! overklokken en ook vaak unlocken. Maar ik denk dat dan dit topic leeg gaat lopen. Daar moeten de modjes anders maar even over gaan nadenken ;) . Want of dit OC resultaten topic houden (maar daar zal niet veel meer gepost worden als het alleen resultaten zijn, want iedereen koopt haast een Barton nu :9 ). En dan dat andere topic starten over de cache mod.

Andere optie is: Dit topic een andere naam geven en dan een combo doen van OC resultaten en cache mod ;) . (daar ben ik voor :9 )

Of een topic starten over de Cache mod+ MP unlcoken van dat ding nu B) ? En dan het OC reslutaten topic zo houden als het nu is.

Ben benieuwd wat jullie willen, poll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Ik heb net de cache ingeschakeld door met een potlood een lijntje te trekken hoop nu dat alles stabiel werkt het is een 1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:06
Was er nou wel of geen hardwarematige methode om de MP te unlocken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 01 januari 2004 @ 22:16:
Was er nou wel of geen hardwarematige methode om de MP te unlocken :?
Nog niet maar waarschijlijk wel hardwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850 schreef op 01 januari 2004 @ 22:20:
[...]

Nog niet maar waarschijlijk wel softwarematig.
Sorry foutje.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 01-01-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tha1, wat voor soort bridges heb jij?

Als je naar mijn foto's kijkt een paar postjes hierboven:
- type A (puntjes goed zichtbaar) of
- type B: (puntjes verscholen, met een paar "nep"-puntjes in de buurt) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99745 schreef op 01 januari 2004 @ 22:46:
Tha1, wat voor soort bridges heb jij?

Als je naar mijn foto's kijkt een paar postjes hierboven:
- type A (puntjes goed zichtbaar) of
- type B: (puntjes verscholen, met een paar "nep"-puntjes in de buurt) :?
Ik heb type A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie volgende post... :X

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 99745 op 01-01-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ok, leuk voor jouw minder voor mij, want ik heb die met verborgen pinnen...

Ik denk dat als de pinnen goed zichtbaar zijn, je gewoon met potlood kan verbinden.

Als ze niet zichtbaar zijn: het lasergat opvullen met geleidend materiaal (alleen heb ik nog altijd het gevoel dat je iets kunt kortsluiten daaronder...). Verder moet je wellicht eerst de lasercut even schoonmaken?!

Overigens (om verwarring te voorkomen ) type A en B hebben natuurlijk niets met T-bred A of B te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101530

ik heb een appelbred 1400mhz
hij doet het best goed vind ik,.
2250 op 1.6 volt
ik had een 2400+@2230mhz en heb ik aan de kant gezet hiervoor{grote gok}
maar goed uitgepakt
ik heb de cache aangezet ging vrij makkelijk ;)
morgen kijk ik verder,.. nu ff benchen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33
Ik heb hier een Duron 1800Mhz met Applebred core en heb hem altijd makkelijk tot de 2000Mhz op kunnen fokken. Verder ben ik niet gegaan omdat hij dan even hard draaide als mijn XP2400+, en dat vond ik wel genoeg :+.

Nu heb ik, om hem een tweede XP2400+ te laten worden dus geprobeerd die beruchte L2 bruggen te verbinden. Dit heb ik gedaan door de andere bruggen af te plakken en botweg zilver over de twee 'puntjes' te smeren. Dit heeft dus als resultaat dat de lasercut vol zit en de puntjes naar hartelust stroom door kunnen laten.

En het resultaat was: een niet meer bootende PC. Nu kan dit aan tig dingen liggen, maar feit was... hij deed het niet op deze manier. Toen probeerde ik dus de boel ongedaan te maken, een 2000Mhz CPU met maar 64KB cache is ook leuk natuurlijk hè ;). Probleem is dat hij het na het wegvegen van het zilver nog niet doet. Mijn voorlopige overklok resultaat is dus: een dode CPU :(.

Mijn digicam heeft het niet zo op objecten die dichtbij zijn dus ik heb niet meer dan het volgende om even een impressie te geven :P:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20407/full.gif

Nu kunnen er voor zover ik kan overzien drie dingen aan de hand zijn:
- Doordat er nog zilver in de lasercut zit zijn de puntjes nog verbonden en dat trekt de cpu niet, ik moet dat er dus uit zien te krijgen.
- De proc. is bij het proberen te booten met extra cache al overleden.
- Ik doe niet hard genoeg mijn best te booten.

Mijn steppings zijn: DHD1800DLV1C - MIUHB 0329MPM

Weet iemand wat er met mijn procje aan de hand is? Als hij gewoon dood is kan ik dat natuurlijk aanvaarden voor deze prijs, maar als ik hem nog zou kunnen redden zou het leuk zijn :). Ohja, ik heb hier een Asus A7N8X-X en een ECS K7VTA3 V5.0 tot mijn beschikking, en ze doen het allebei nog gewoon.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57108

Ik heb hier een Duron 1600 welke ik zonder moeite naar 2184mhz (182FSB) kan klokken. IK maak gebruik van een zalman CNU7000+ koeler, en het voltage hoef ik maar op 1.55v te zetten (0.5v hoger). Zelf heb ik hem pas drie dagen, dus erg tevreden!
Helaas lijkt het probleem nu mijn mobo te zijn (Asus A7N8X-Deluxe rev2.0). De 191FSB trekt de cpu gewoonweg niet (overstap divider), maar toch in het geheel wel vreemd. Ik kon simpelweg niets boven de 169mhz instellen, want dan wou het geheel niet booten. Ik moest eerst mijn geheugen op Serial Presence Detect laten staan (en dat doet mijn geheugen dus niet boven de 218mhz (182fsb), en wanneer hij dan netjes boot, de bios in om hem op auto te zetten. Vervolgens geen enkel probleem, en loopt als een zonnetje. Direct op 182fsb zetten kan je vergeten, weirdo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimmy Pop schreef op 03 januari 2004 @ 09:09:
[afbeelding]

Nu kunnen er voor zover ik kan overzien drie dingen aan de hand zijn:
- Doordat er nog zilver in de lasercut zit zijn de puntjes nog verbonden en dat trekt de cpu niet, ik moet dat er dus uit zien te krijgen.
- De proc. is bij het proberen te booten met extra cache al overleden.
- Ik doe niet hard genoeg mijn best te booten.

Mijn steppings zijn: DHD1800DLV1C - MIUHB 0329MPM

Weet iemand wat er met mijn procje aan de hand is? Als hij gewoon dood is kan ik dat natuurlijk aanvaarden voor deze prijs, maar als ik hem nog zou kunnen redden zou het leuk zijn :). Ohja, ik heb hier een Asus A7N8X-X en een ECS K7VTA3 V5.0 tot mijn beschikking, en ze doen het allebei nog gewoon.
Op dat plaatje van je zie je echt niks :X . Maar zoals je zelf al zegt zou ik nog even proberen het zilver eruit te peuteren. Wel vreemd, ik dacht dat als je cache f*cked up was dat hij dan ondanks dat er zilver prut tussen zat nog goed werkte :?
(heb je een cmos rezset gedaan op je mobo, misschien helpt dat :X ).

Probeer hem op een ander bordje en anders ben ik bang dat hij overleden is :*) .
offtopic:
dan kun je er een mooie sleutelhanger van maken, dan wel even aan me laten zien he, als je tenminste weet wie ik ben. Ik zit bij je op school :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
CMOS resetten heeft helaas nog niet gewerkt. Beide PC's starten met het welbekende zoemen van de fan's, het tikken van de harddisk's en het draaien van mijn cd-rom schijfjes. Het vertrouwde piepje blijft echter uit. Ik ga proberen dat spul er weer uit te krijgen, maar zie het niet rooskleurig in (die lasercut's zijn zeg maar.... klein).

Oeh, stalkers :P. En nee, om heel eerlijk te zijn schiet er mij nu niet gelijk een persoon te binnen bij de nick mssl :X, maar er zitten ook zo veel mensen bij mij op school ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimmy Pop schreef op 03 januari 2004 @ 12:03:
CMOS resetten heeft helaas nog niet gewerkt. Beide PC's starten met het welbekende zoemen van de fan's, het tikken van de harddisk's en het draaien van mijn cd-rom schijfjes. Het vertrouwde piepje blijft echter uit. Ik ga proberen dat spul er weer uit te krijgen, maar zie het niet rooskleurig in (die lasercut's zijn zeg maar.... klein).

Oeh, stalkers :P. En nee, om heel eerlijk te zijn schiet er mij nu niet gelijk een persoon te binnen bij de nick mssl :X, maar er zitten ook zo veel mensen bij mij op school ;).
Tjah ik heb ook een ''applebred'' tijdje geleden gekocht, maar die werkte meteen :9 na een beetej bison electro op de bruggen :*) .
Wat voor zilver heb je gebruikt dan, bison electro? Of andere zooi. Die bruggen zijn zeker klein :*) , maarja je zou het misschien er nog uit kunnen krijgen door de bruggen licht op te schuren, ik weet alleen niet of dat kwaad kan bij de AMD's zodner zo'n coating :9 .

offtopic:
zat bij je in de wiskunde les, naast vash, alleen zit nu niet meer in je klas, weet je het nu?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 03-01-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Het lijkt mij dat als ik die bruggen op de manier die ik heb gebruikt verbind, en hij werkt dan niet meer, dat ik dan op z'n minst enige verandering teweeg heb gebracht. Ik gooi het er dus op dat ik die bruggen succesvol verbonden heb maar dat de core gewoon brak was en afgedankt als duron. De enige oplossing zou dan zijn de boel ongedaan te maken, en voor zover ik weet heb ik dat gedaan. Mogelijkheid blijft dat de hele cpu nu al gefrituurd is, maar er is geen fysieke schade te zien en het lijkt mij ook erg onlogisch.

Ik houd jullie op de hoogte :).

Aaah, een 'nieuw' account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimmy Pop schreef op 03 januari 2004 @ 12:22:
Het lijkt mij dat als ik die bruggen op de manier die ik heb gebruikt verbind, en hij werkt dan niet meer, dat ik dan op z'n minst enige verandering teweeg heb gebracht. Ik gooi het er dus op dat ik die bruggen succesvol verbonden heb maar dat de core gewoon brak was en afgedankt als duron. De enige oplossing zou dan zijn de boel ongedaan te maken, en voor zover ik weet heb ik dat gedaan. Mogelijkheid blijft dat de hele cpu nu al gefrituurd is, maar er is geen fysieke schade te zien en het lijkt mij ook erg onlogisch.

Ik houd jullie op de hoogte :).

Aaah, een 'nieuw' account?
offtopic:
Je cpu gefrituurd :*) , ruikt hij ook zo lekker als een frituur. Nieuw account :?

Ben benieuwd of je hem nog ana de praat krijgt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
offtopic:
mssl: Hij bedoelt zoderect :P

Maar ik sluit me bij hem aan: Ik denk dattie gegrilled is aan 't spit.

[ Voor 70% gewijzigd door Flake op 03-01-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Ik kan mijne nog steeds niet testen! Mijn mobo is nu naar de RMA.... hopelijk volgende week 'n nieuwe ... anders maar 'n NF7-S halen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Pimmi Pop:

Je core is waarschijnlijk gedeeltelijk kapot op het cache. Echter dit staat schijnbaar nog wel aan geschakeld.

probeer eens met wat aceton je core schoon te maken. die zilverprut lost er zo mee in op en kan je er dan met een zachte tissue (puntje van keukenrol ofzo) uitzuigen.

is verbin ding weer ongedaan gemaakt en werkt je duron zeer waarschijnlijk weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eindelijk geheugen binnen (ADATA PC3200 c2,5 512Mb) en kan dus m'n Duron 1600 DLV1C MIXIB 0337 TPMW testen op een Asus A7V8X(bios 1011).
Voorlopig draai ik op 2000Mhz(12x166) met een Vcore van 1,65V,12x200 lukt niet en een hogere multiplier dan 12 lukt ook niet ;( ,geheugen loopt op de snelste timings 2-2-2 en een standaard voltage.
Mijn moederbord ondersteund PC3200 geheugen maar als ik de fsb instel op 200 staat de PCI op 40 lijkt me dat dit gewoon 33 moet zijn,zal nog eens kijken voor een bios update.
Temp tijdens een beetje internetten is 24-26 graden(Asusprobe) met een Zalman 7000A koeler en ook het moederbord is 26 graden(kast open).
Aan het cachegeheugen heb ik nog niks gedaan,wil eerst eens kijken hoever ik kan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:22
Anoniem: 12019 schreef op 03 januari 2004 @ 17:21:
Mijn moederbord ondersteund PC3200 geheugen maar als ik de fsb instel op 200 staat de PCI op 40 lijkt me dat dit gewoon 33 moet zijn,zal nog eens kijken voor een bios update.
kt400 gebruikt deviders
max devider= 5
dus 200/5= 40 .... 166/5=33 ... je geheugen kan het wel aan.. je overige hardware trekt het niet ;) omdat de FSB de bussnelheden mee verhoogt
kt400 ondersteund geen devider van 6... zouden ze wel doen maar hebben ze niet gedaan :( dus je zal max een fsb van 185/190 kunnen doen ofzo wil je systeem stabiel draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op 03 januari 2004 @ 21:35:
[...]

kt400 gebruikt deviders
max devider= 5
dus 200/5= 40 .... 166/5=33 ... je geheugen kan het wel aan.. je overige hardware trekt het niet ;) omdat de FSB de bussnelheden mee verhoogt
kt400 ondersteund geen devider van 6... zouden ze wel doen maar hebben ze niet gedaan :( dus je zal max een fsb van 185/190 kunnen doen ofzo wil je systeem stabiel draaien
IK dacht dat de grens voor NIC'jes etc 40mhz was :? Maar dat het wel aardig tricky wordt dan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt MSSL,ook een bios update hielp niet maar ik denk dat die 40Mhz geen last geeft voor me overige hardware,een Matrox G550 en een netwerkkaartje maar dan moet ik eerst nog eens kijken als ik uberhaupt wel die 200Mhz haal :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimmy Pop schreef op 03 januari 2004 @ 12:22:
...
Ik gooi het er dus op dat ik die bruggen succesvol verbonden heb maar dat de core gewoon brak was en afgedankt als duron. De enige oplossing zou dan zijn de boel ongedaan te maken, en voor zover ik weet heb ik dat gedaan.
...
Je kunt soms in het BIOS de cache aan en uit zetten... (weet niet of dat specifiek ook voor L2 cache valt in te stellen).

Wellicht kun je met een andere CPU de PC booten... In BIOS vervolgens cache uitschakelen... En dan met de DURON opnieuw erin proberen te booten...

Als het lukt weet je in ieder geval dat het aan de cache ligt (en heb je een DURON met 0 kb L2 cache ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99745 schreef op 03 januari 2004 @ 22:47:
[...]

Je kunt soms in het BIOS de cache aan en uit zetten... (weet niet of dat specifiek ook voor L2 cache valt in te stellen).

Wellicht kun je met een andere CPU de PC booten... In BIOS vervolgens cache uitschakelen... En dan met de DURON opnieuw erin proberen te booten...

Als het lukt weet je in ieder geval dat het aan de cache ligt (en heb je een DURON met 0 kb L2 cache ;) ).
Hiervan heb ik nog nooit gehoord. :X .
Bron? Waar heb je dit gelezen etc? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Anoniem: 97917 schreef op 03 januari 2004 @ 23:10:
[...]

Dit kan gewoon met mijn a7n8x-x, staat in bios "enable level 1 cache" en "enable level 2 cache" daar kun je ze aan en uit zetten. ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917 schreef op 03 januari 2004 @ 23:10:
[...]

Ik heb zelf een Asus A7V (ja ja, een oudje ik weet het, maar de duron's en XP's werken er gewoon op :P ...)
Daar kan ik het instellen (zelfs cache level 1 en 2 apart blijkbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/bioscache2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 14:22
Anoniem: 97917 schreef op 03 januari 2004 @ 21:42:
[...]
IK dacht dat de grens voor NIC'jes etc 40mhz was :? Maar dat het wel aardig tricky wordt dan B)
me harddisks gaan sputteren ..... en met raid 0 vind ik het een slecht plan die te laten crashen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou voorlopig kom ik niet hoger dan 180mhz met m'n fsb op een Asus A7V8X,8x200 lukt niet dus maar 12x180 (2,16Ghz).
Multiplier komt ook niet hoger dan 12 en m'n maximale Vcore is 1,85 terwijl het volgens de specificaties van m'n moederbord 2,05 zou moeten zijn(ja ik heb de jumper op overvoltage gezet maar het bios gaat maar tot 1,7V plus 0,2V van de jumpers).
Ik zit dus met een bord wat niet doet wat het beloofd,waarschijnlijk geen 200fsb en geen Vcore van 2,05V :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees net op een site met een review over m'n moederbord dat als er een duron op zit de Vcore niet hoger wil dan 1,85V,hij moet dus een XP zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Als je 'em voltmod dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voltmod heb ik niet zo'n zin in en ik heb geprobeerd de het cache van de Duron te locken maar dat lukte niet met potlood en ook soldeertin kreeg ik niet in de lasercut
dus morgen maar naar geleidende lijm of iets anders kijken en hoop daarmee me cache te unlocken zodat me moederbord een XP ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 12019 schreef op 04 januari 2004 @ 13:18:
Voltmod heb ik niet zo'n zin in en ik heb geprobeerd de het cache van de Duron te locken maar dat lukte niet met potlood en ook soldeertin kreeg ik niet in de lasercut
dus morgen maar naar geleidende lijm of iets anders kijken en hoop daarmee me cache te locken zodat me moederbord een XP ziet.
what about een pinmod?
mijn A7N8X wil ook slechts 1.75 volt door mijn duron sturen.
met een kleine pinmod kan ik al 1.85v
misschien dat dat voor jou ook helpt (hoe het werkt staat in et vorige applebred OCtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee waar ik conducting silver kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Ik denk wel bij de doe-het-zelf-electro-boer ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Anoniem: 12019 schreef op 04 januari 2004 @ 01:08:
Nou voorlopig kom ik niet hoger dan 180mhz met m'n fsb op een Asus A7V8X,8x200 lukt niet dus maar 12x180 (2,16Ghz).
Multiplier komt ook niet hoger dan 12 en m'n maximale Vcore is 1,85 terwijl het volgens de specificaties van m'n moederbord 2,05 zou moeten zijn(ja ik heb de jumper op overvoltage gezet maar het bios gaat maar tot 1,7V plus 0,2V van de jumpers).
Ik zit dus met een bord wat niet doet wat het beloofd,waarschijnlijk geen 200fsb en geen Vcore van 2,05V :(
Een ASUS doet zonder voltmod nooit meer dan 1.85V! Weet niet hoe je aan die onzin komt dat ie met een ander jumpertje 2.05V krijgt. Klopt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 8514 schreef op 04 januari 2004 @ 13:47:
[...]

Een ASUS doet zonder voltmod nooit meer dan 1.85V! Weet niet hoe je aan die onzin komt dat ie met een ander jumpertje 2.05V krijgt. Klopt niet..
Dat doen ze wel, alle A7V mobo's hebben een overvolt jumpertje, de a7N niet. :(

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Anoniem: 99745 schreef op 03 januari 2004 @ 22:47:
[...]

Slim bedacht, erg slim zefs. Helaas mocht het niet baten. Ik heb zowel de L1 als de L2 cache in mijn bios disabled en hierna de duron in de socket geplugged, met alsnog het zelfde resultaat als voorheen (lekker zoemen maar posten ho maar). Ik ben bang dat ik gewoon mijn cpu omzeep heb geholpen en wederom heb bewezen dat hebzucht niet altijd loont :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514 schreef op 04 januari 2004 @ 13:47:
[...]

Dit is helemaal geen onzin aleen werkt het niet op een Duron wel op een XP maar als ik de cache kan unlocken ziet mijn moederbord hopelijk een Xp en kan ik de Vcore verhogen tot 2,05.

Bewijs:

http://www.digital-daily....d/asus-a7v8xt/index05.htm

After updating the BIOS with that of the version dated 13/09 the list of CPU values remained unchanged - between the range 1.75 to 1.85V. However, when operated, the board increased the voltage by 0.2V, so the maximum possible value of Vcore became equal to 2.05V.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

Exigence

dnkroz

Jimmy Pop schreef op 04 januari 2004 @ 14:10:
[...]

Slim bedacht, erg slim zefs. Helaas mocht het niet baten. Ik heb zowel de L1 als de L2 cache in mijn bios disabled en hierna de duron in de socket geplugged, met alsnog het zelfde resultaat als voorheen (lekker zoemen maar posten ho maar). Ik ben bang dat ik gewoon mijn cpu omzeep heb geholpen en wederom heb bewezen dat hebzucht niet altijd loont :).
Dat het niet werkt komt waarschijnlijk omdat de pc een andere processor ziet, dan zet hij de "normale" dingen op de default settings terug. Dus L1 en L2 cache en FSB en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Daar heb ik ook al aan gedacht, het kan ook heel goed zijn dat je gelijk hebt. Ik zie echter geen mogelijkheid het mobo zo ver te krijgen dat hij die cache standaard überhaupt niet aanspreekt. Komt nog bij dat als het me lukt (self-made bios :P) ik een proc. heb die waardeloos slecht functioneert. Zonder cache kun je gewoonweg niet werken, de pc boot honderd keer trager op en zelfs de cursor beweegt langzaam. Dan koop ik liever een nieuwe processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 16:52

Exigence

dnkroz

Jimmy Pop schreef op 04 januari 2004 @ 14:53:
Daar heb ik ook al aan gedacht, het kan ook heel goed zijn dat je gelijk hebt. Ik zie echter geen mogelijkheid het mobo zo ver te krijgen dat hij die cache standaard überhaupt niet aanspreekt. Komt nog bij dat als het me lukt (self-made bios :P) ik een proc. heb die waardeloos slecht functioneert. Zonder cache kun je gewoonweg niet werken, de pc boot honderd keer trager op en zelfs de cursor beweegt langzaam. Dan koop ik liever een nieuwe processor.
Kun je die bios niet zo editten dat het standaard uit staat, maar dat je het als optie in kunt schakelen? Dus net andersom als standaard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erik9287nl schreef op 04 januari 2004 @ 14:22:
[...]

Dat het niet werkt komt waarschijnlijk omdat de pc een andere processor ziet, dan zet hij de "normale" dingen op de default settings terug. Dus L1 en L2 cache en FSB en dergelijken.
Ja, dat zou best kunnen.

Je zou dan precies dezelfde CPU (een goede) moeten hebben. Met die booten... cache uitschakelen en met je defecte Duron daarna proberen te booten. (Wat had je: een Duron 1800? Wellicht dat de kloksnelheid niet belangrijk is; dan heb je aan een willekeurige Duron A-Bred genoeg).

Of voorzichtig opschuren en de cut opnieuw aanbrengen... (pas wel op, in het Barton OC topic las ik dat een Barton was overleden bij het cutten. Hij had ook nog andere verbindingen doorgesneden, die er vlakbij lagen... :'( )

Overigens heb je zo'n CPU met verborgen pinnen (zie foto's op pag 1) of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimmy Pop schreef op 04 januari 2004 @ 14:10:
[...]

Ik ben bang dat ik gewoon mijn cpu omzeep heb geholpen en wederom heb bewezen dat hebzucht niet altijd loont :).
Hebzucht, hij is gewoon voor tweaking gemaakt :*) . Alleen soms vernaggel je hem bij het tweaken, daar is toch ook de spanning/lol voor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou ik de bruggen of de lasercut ook kunnen unlocken met een beetje Artic Silver koelpasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Anoniem: 12019 schreef op 04 januari 2004 @ 23:24:
Zou ik de bruggen of de lasercut ook kunnen unlocken met een beetje Artic Silver koelpasta?
Dat zou zeker kunnen, maar echt permanent is het niet ... misschien eerst artic silver, en dan iets van lijm erover ofzo ? Als het werkt, zeg t ff dan doe ik het bij mijne ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op 04 januari 2004 @ 23:28:
[...]

Dat zou zeker kunnen, maar echt permanent is het niet ... misschien eerst artic silver, en dan iets van lijm erover ofzo ? Als het werkt, zeg t ff dan doe ik het bij mijne ook >:)
Denk je niet dat daar ook andere troep inzit waardoor het misschien slecht geleid?
Ik zie het eigenlijk niemand daar mee proberen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Mja je moet toch iets hebben, om die artic silver te fixeren?
je zou ook epoxy kunnen pakken denk ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou geen Bison Elektro te krijgen hier in Purmerend,ben bij Gamma,Praxis en Karwei geweest en ook 2 elektronica zaken maar niks.
Iemand een idee waar ik iets kan halen hier in de omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Bleh ik ben net naar 'n electronica zaak geweest, gevraagd of ze electro-geleidend spul hadden... "nee meneer dat hebben we niet meer in ons assortiment, daarvoor moet u even naar de Gamma gaan, zo'n tubetje van 2cm hoog kost wel 20euro".

:r

Denk dat ik hem gewoon mod met AS2 en lijm ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op 05 januari 2004 @ 16:46:
Bleh ik ben net naar 'n electronica zaak geweest, gevraagd of ze electro-geleidend spul hadden... "nee meneer dat hebben we niet meer in ons assortiment, daarvoor moet u even naar de Gamma gaan, zo'n tubetje van 2cm hoog kost wel 20euro".

:r

Denk dat ik hem gewoon mod met AS2 en lijm ofzo ;)
Nou Gamma heeft het ook niet,ik kon het trouwens wel bestellen via een electronicazaak maar koste inderdaad 22,50€ en dat vind ik ff te duur,had ik beter gelijk een XP kunnen kopen ipv een Duron. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens net ff een ohmmeter in een drupje Artic Silver gedaan en dit spul geleidt voor geen meter dus dat kunnen we wel vergeten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kijk op de inkoopactie pagina voor silver-prut.

Vraagje is het unlocken van de duron nu al weer mogelijk.
Is er anders wel zicht op dat dat weer gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gp500 schreef op 05 januari 2004 @ 17:18:
kijk op de inkoopactie pagina voor silver-prut.

Vraagje is het unlocken van de duron nu al weer mogelijk.
Is er anders wel zicht op dat dat weer gaat lukken.
eh misschien een linkje. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
uhm google uhm GoT, uhm oke dan : http://www.inkoopacties.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019 schreef op 05 januari 2004 @ 17:03:
Trouwens net ff een ohmmeter in een drupje Artic Silver gedaan en dit spul geleidt voor geen meter dus dat kunnen we wel vergeten. :(
He, dat is interessant...

Ik heb er zelf koelpasta ingegooid (geen AS3, maar titan TTG s104). In de veronderstelling dat als het warmte goed geleid, het electriciteit ook wel goed zal geleiden... :? Maar bij mij doet ie het dus ook niet... ;(

Hier gebruiken ze volgens mij gewoon zilver ("a varnish to (??) silver" = een laagje zilver?): http://babelfish.altavist...le-189--0-0.html&lp=it_en

Maar ja wie heeft er zilver in huis :? (of is zilverprut wat anders dan Arctic Silver: echt of bijna echt zilver?)

Op die site geven ze ook de tip om het met het grafiet van een 4B/5B potlood te proberen; gewoon wat slijpsel erin gooien (4B = was dat nou hard of zacht?).

"Its possible to fill up furrows (laser-cuts) in the same way, with the grafite of one matita 4B/5B"

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 99745 op 05-01-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die site kon ik wel maar kon geen inkoopactie vinden voor geleidende lijm of zilverprut,wel Artic silver maar dat geleid dus niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjah, ik kon het eerst ook nergesn krijgen, maar op een gegeven moment als laatste red poging bij eht onderdelenhuis gevraagt en die konden er makkelijk aankomen.
17euro, wel duur maar toch altijd handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Denk dat ik eens ga kijken bij 'n auto winkel voor achterruit-verwarming-repareer-stift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op 06 januari 2004 @ 13:19:
Denk dat ik eens ga kijken bij 'n auto winkel voor achterruit-verwarming-repareer-stift.
Goed idee,ben bijna ook al overal geweest in m'n woonplaats maar nergens hadden ze iets dus ga ook maar eens kijken bij zo'n autozaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 20:45

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik ga morgen maar een duron 1800 MIXHB 0329 halen...

anderen zijn allemaal uitverkocht of niet op voorraad.
Ik heb deze stepping nog nergens gezien.
Iemand een voorspelling?

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
DaOverclocker schreef op 06 januari 2004 @ 17:22:

Iemand een voorspelling?
Gaat wel hard, is thoroughbred B core (MIXH>>>B<<<)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Mijn duron doet het niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een voorspelling?
Waarom haal je niet een Thorton :? Die kan je wer unlocken tot een Barton ;) .
Die duron die jij wilt gaan halen, zal naar mijn schatting ongeveer op 2300/2400mhz @2volt lopen. Mijn duron was uit week 0334 (dacht ik) en die liep zoiets! >:)

*of zijn de neiuwe duron's/throton's niet meer echt lekker te unlocken. Hoor allemaal rare verhalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Iemand een voorspelling?
damn, van week 29? is die nog in de shops? wh0000t :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

hij kost wel meer dan 60,-, maar de 1400 of de 1600 zijn niet meer vollop te kijgen, en meestal alleen op bestelling, en dan krijg ik die nieuwe met lak en rommel eroverheen.
Volgens mij gaat dit procje het wel lekker vinden onder een waterblokje en op een K7S8XEr.3 :D

Tzal wel in de loop van volgende week zijn dat ik alles compleet heb. Moet dus helaas nog ff wachten.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:39
Ik kan goedkoop aan een AMD-1400DLV1C 0329 is dit goed te doen? Of kan ik beter mn XP1800+ Tbred-A houden? :)

En is er aan het picje te zien of er een laagje overheen zit?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/duron.jpg

Is er misschien iemand die me wil helpen 256Kb cache eventueel unlocken? Omgeving Hardenberg-Ommen-Slagharen, of grote plaats niet ver met trein van Zwolle? :)

[ Voor 27% gewijzigd door ephymerous op 06-01-2004 19:17 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
ephymerous schreef op 06 januari 2004 @ 19:15:
Ik kan goedkoop aan een AMD-1400DLV1C 0329 is dit goed te doen? Of kan ik beter mn XP1800+ Tbred-A houden? :)

En is er aan het picje te zien of er een laagje overheen zit?

[afbeelding]

Is er misschien iemand die me wil helpen 256Kb cache eventueel unlocken? Omgeving Hardenberg-Ommen-Slagharen, of grote plaats niet ver met trein van Zwolle? :)
Jouwe is wel goed volgens mij :)

Lekkere week *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

oude packaging.
volledig unlockt.
juiste core, alleen een wat ouder model stepping Tbred-B; die zal dus waarschijnlijk zo'n 2200-2300mhz gaan halen. 2400mhz of meer kan je proberen, maar dat halen met name alleen de allerlaatste Tbreds; MIX.. (Durons) en AIX...(AthlonXP2400+ etc.)

Ik zou zeggen, als je huidige tbred 1800+ geen 2200mhz of meer haald; doen.
Haalt deze AthlonXP1800+ deze snelheid al; laten liggen die duron. Je schiet er niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaOverclocker schreef op 06 januari 2004 @ 18:38:
hij kost wel meer dan 60,-, maar de 1400 of de 1600 zijn niet meer vollop te kijgen, en meestal alleen op bestelling, en dan krijg ik die nieuwe met lak en rommel eroverheen.
Volgens mij gaat dit procje het wel lekker vinden onder een waterblokje en op een K7S8XEr.3 :D

Tzal wel in de loop van volgende week zijn dat ik alles compleet heb. Moet dus helaas nog ff wachten.
60euro is een thorton ook, die zou ik dan doen hoor! Wat een bedrag voor zo'n duron zeg!.

*ik woon in Deventer, weet niet of je dat dichtbij genoeg vind >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:39
Anoniem: 97917 schreef op 06 januari 2004 @ 20:25:
[...]

60euro is een thorton ook, die zou ik dan doen hoor! Wat een bedrag voor zo'n duron zeg!.

*ik woon in Deventer, weet niet of je dat dichtbij genoeg vind >:)
Is uurtje met de trein voor mij, zou je daar zin in hebben? Zoja voeg me anders even toe op msn, ephymerous AT xs4all DOT nl :)

Mn XP komt trouwens niet boven de 9,5*185, dus 1760 mhz... hoger wil hij echt niet. Dus ruilen lijkt me dan idd nuttig :) Dit is trouwens wel met luchtkoeling, denk jij het daar ook over hebt?

[ Voor 21% gewijzigd door ephymerous op 06-01-2004 22:56 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Mja je kan ook ff langs de auto-onderdelen-boer gaan, en vragen voor dat achterruit-verwarmer-repareer spul.
Dan pak je er 'n loep bij ... ff prutsen met 'n naald oid en klaar is jei :)

Ik dacht eerst, dat lukt me nooit :X Mja als je t goede spul hebt is het niet zo lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Anoniem: 97917 schreef op 06 januari 2004 @ 20:25:
[...]

Nou bij de dichtsbijzijnde winkels is een 2200+ allemaal meer dan 80,-
scheelt me wel weer bijna 20,- .
En dan weet ik weer niet wat voor een stepping ik krijg.
Die stepping van die 1800 is iig heel goed.
tis een vroege week, week 29 en ook nog es MiXHB.

Dus ik ga gewoon voor die duron.
Tis wel jamemr maar tis niet anders. Khad liever een duron 1400 gehad ofzo...
dan staat de overclock veel leuker :D

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 12019 schreef op 06 januari 2004 @ 14:17:
[...]

Goed idee,ben bijna ook al overal geweest in m'n woonplaats maar nergens hadden ze iets dus ga ook maar eens kijken bij zo'n autozaak.
Probeer eens een modelbouwzaak. Daar hebben ze vaak ook dit spul. Ik heb een flesje gekocht van het merk Busch. Kostte iets van 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Niet online
DaOverclocker schreef op 07 januari 2004 @ 00:44:
[...]

Nou bij de dichtsbijzijnde winkels is een 2200+ allemaal meer dan 80,-
scheelt me wel weer bijna 20,- .
En dan weet ik weer niet wat voor een stepping ik krijg.
Die stepping van die 1800 is iig heel goed.
tis een vroege week, week 29 en ook nog es MiXHB.

Dus ik ga gewoon voor die duron.
Tis wel jamemr maar tis niet anders. Khad liever een duron 1400 gehad ofzo...
dan staat de overclock veel leuker :D
Ach ja je kan niet alles hebben natuurijk he !!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Kheb hem nu binnen.
Ze hebben er nog een liggen bij Funprice in groningen.. voor de liefhebber

Duron 1800 MIXHB 0329 euro:64,95

kzal vanavond ff een picje maken. Hijs nog tenminste met lasercuts erin!

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb een zilverhars kunnen vinden van Loctite en wordt inderdaad gebruikt voor bv om de achterruitverwarming van een auto te repareren,koste 14,70€.
Nou nog unlocken maar dat wordt morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
Klein beetje offtopicheid, maar een oc'ed duron 1400 wil ik gaan gebruiken als gameserver op Times-lan, met 512mb ram ofzo :P Gaat dat een beetje lopen als ik d'r tegelijkertijd bf42, ut, h&d2 en god weet wat nog meer op laat draaien? :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op 07 januari 2004 @ 17:01:
Klein beetje offtopicheid, maar een oc'ed duron 1400 wil ik gaan gebruiken als gameserver op Times-lan, met 512mb ram ofzo :P Gaat dat een beetje lopen als ik d'r tegelijkertijd bf42, ut, h&d2 en god weet wat nog meer op laat draaien? :P
Tjah, hij heeft weinig cache als je hem niet hebt unlockt. Dus hij zal het wel zwaar krijgen. Daarnaast zal eht dus neit de beste server dan zijn :Z . Maar denk wel te doen. (unlock anders eerst even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

ach tis gewoon dat je weet dat je hem kan kan zetten op meer cache, en dat ie dan sneller is, maar als er helemaal geen proc was met meer cache, had je vast gedacht dat ie het wel kon.....(denk ik;))
Dit is maar een gameserver, daar heb je echt geen grafische rekenkracht voor nodig. En dus ook niet extreem veel cache. Dat ding trekt het makkelijk, als er maar genoeg ram inzit. Je kan er beter 1024 van maken en beetje opvoeren naar 2 ghz.
Cache enablen kan natuurlijk ook, is nooit weg!
pic van mijn nieuwe duron 1800
Afbeeldingslocatie: http://www.jcstadskanaal.nl/smile/Duron_klein.jpg

Ik heb trouwens een MSI K7N2-Delta IL gekocht bij alternate, in de snuffelhoek, voor 39,-.
Hier komt hij dus op te zitten.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou dat Loctite geleidt ook voor geen meter,heb een streepje getrokken op een stuk papier maar de ohmmeter geeft niks aan dus de weerstand is heeeel erg hoog. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo te merken zijn er nog best wat mensen die bison electro willen hebben/nodig hebben. Anders start eentje een inkoopactie ;) (ik heb zelf allang bison electro :P ). En ik neem aan dat veel uit het thorton topic het ook graag wilt hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 20:19
Ik heb PRECIES dezelfde core maar dan is het een t-bred vaag he ???¿¿¿
iemand suggesties ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 15:30
yori1989 schreef op 08 januari 2004 @ 20:40:
Ik heb PRECIES dezelfde core maar dan is het een t-bred vaag he ???¿¿¿
iemand suggesties ??
een duron is een XP maar dan met een gedeelte van cache nog maar aan. En met die L2 mod kan je er een XP van maken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Die is superlocked, had ik ook, ik probeerde voor cache unlock de bruggen open te schuren, toen was ie dood.
dussss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

El Snorro schreef op 09 januari 2004 @ 13:45:
[...]

Die is superlocked, had ik ook, ik probeerde voor cache unlock de bruggen open te schuren, toen was ie dood.
dussss
Hoe kom je daar nou weer bij? Is helemaal neit superlocked. En als je je cache wil unlocken hoef je de bruggen helemaal neit open te schuren. Logisch dat ie dood is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99971

Dat cache unlocken, moet je nou eerst het gat opvullen met secondelijm oid. of hoeft dat niet?

Ik had ergens gelezen dat dat moest, omdat je anders sluiting krijgt... klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de cache ingeschakeld van men duron, alles gaat goed maar ik kom niet verder dan een FSB van 154 daarna krijg ik een Diskette station error 40 ofzo het ligt niet aan de geheugen omdat ik die heb getest in men P4 systeem en kwam nettejes van 266 naar 336 zonder problemen iemand een oplossing??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Ik ben net naar 'n auto winkel geweest ... gevraagd naar die achterruitverwarming reparatielijm .... ja, dat hebben ze, klein potje, 15 euro :|

En nee, niet gekocht :P

Iemand nog ideeen voor te unlocken? ;0
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.