Hoofdcategorieën
Topicacties

Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2003) configuratietips

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 12 maart 2006

Hoi ik heb net een firmware update gedaan van de sitecom wl-122 v1 wireless router 100G+.
Ha! en het werkt ook nog. Alleen ik krijg geen WEP beveiliging voor elkaar.
Windows herkent het netwerk wel, ook mijn pda, alleen ik krijg geen toegang.
Wel zonder WEP of WPA dan heb ik wel toegang.
Probleem dat mijn pda geen WPA heeft dus moet ik wel WEP beveiliging gebruiken.
Kan iemand mij helpen?

Sander

Sander

Reg. datum: 06 februari 2006

hallo mensen,

ik heb nu ook een md40900, alleen zit ik met een probleem,
ik heb hem 2dehands overgekocht met nog 2 jaar garantie en hij zat nog nieuw in doos.
oude eigenaar(oudeman) heeft hem nooit gebruikt.
allen ik heb hem direct geflashed met de niewe firmware(v15) maar hij krijgt geen inet connectie.
connectie met de router is perfect, alles werkt, zelf wireless apparaten kan ik zien.
ik heb zelfs de Fujitsu Siemens AP600USB, Z-Com XG 2000 en Sitecom WL-122 firmware eropgehad en nog krijg ik geen connectie met me internet(wan).
met me oude router op dynamic ip settings werkt ie goed, maar die medion weigert me

hebben meer mensen dit gehad?

update: ik krijg hem dus nu wel ene keer aan de praat andere keer weer niet, dan lukt ip en dhcp wel instellen en andere keer weer niet. firewall al helemaal niet. iemand meer ervaring behalve met wizard.

wiresh wijzigde dit bericht 13-06-2006 14:42 (14%)

Reg. datum: 22 mei 2005

Hey,
Gebruik je de software die meegeleverd werd of laat je WinXP het draadloze gedoe automatisch regelen?
Bij mij werkte het ook niet tot ik "Draadloos netwerk automatisch configureren "uitklikte in DRAADLOZE NETWERKVERBINDING/ EIGENSCHAPPEN:tabblad DRAADLOZE NETWERKEN, en de meegeleverde software installeerde.

Succes!

Vertel anders eens hoe je deze router hebt ingesteld. Ik heb hem gewoon in mijn oude router ingeplugd als draadloos toegangspunt, WAN EN DHCP uitgeschakeld.

Reg. datum: 02 januari 2002

Aangezien zoveel mensen klagen en dit beestje afkraken.

Bij mij draait de MD40900 nu al bijna 3 jaar probleemloos!

Ben zeer tevreden.

En wat helpt, niet lopen klooien met firmwares om 'stoer' te doen.
Als het werkt, werkt het. Klaar.

Automated Teller Machine

Reg. datum: 31 oktober 2004

quote:
S3PiR0TH schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:35:
Aangezien zoveel mensen klagen en dit beestje afkraken.

Bij mij draait de MD40900 nu al bijna 3 jaar probleemloos!

Ben zeer tevreden.

En wat helpt, niet lopen klooien met firmwares om 'stoer' te doen.
Als het werkt, werkt het. Klaar.

Bij ons werkt het heel goed nog.
Eerst de firmware update gedaan van uit de modem maar dat ging niet zo heel erg goed.
Gelijk terug gezet. Maar als ik nu zo lees kan je beter nooit viavan uit de modem update maar alleen. Van af de pc. Dat lukte eerst ook niet. Me firewall blokte wat. Kreeg een error terug van het programma om te updaten.
Heeft alleen wel 2 maanden open gestaan voor iedereen. :(
Me broertje had het op het netwerk gezet zonder het te instellen. En dat ding laat iedereen er op als je niks verandert heb.

Reg. datum: 15 maart 2005

bij mij werkt hij ook nog steeds perfect alleen heb ik nu het probleem dat ik via amsn mijn isight (MacBook) niet kan gebruiken omdat er bepaalde poorten geblokkeerd zijn.

maar zelfs als ik de firewall uitzet van de macbook & de router werkt de webcam nog steeds niet.
via het interne netwerk werkt hij wel....

MacBook 1gig Ram, 120Gig hd, 2x IcyBox360UE-BL ext.drive, iPOD 5G, iPOD mini 2G Blue

Reg. datum: 29 juli 2006

Best intressante topic hier.

Nu had ik een vraag, heeft er iemand (goede) ervaringen met het flashen van hun Medion 40900 router met andere firmware dan die van Medion? En zoja, welke is dan de beste voor het meeste aantal functies?

Alvast bedankt.

Reg. datum: 30 juli 2004

Ik ben op zoek naar de Fujitsu-Siemens Firmware versie 7.3.3 (of is 7.4 ook ergens te krijgen?) Op de officiele site van FS vind ik allen v.7.3, maar zonder installatie-instructie.

Wie o wie kan mij aan versie 7.3.3 met installatie-instructie helpen?

Subtiele kick ;)
quote:
Dmitri schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:47:
Ik ben op zoek naar de Fujitsu-Siemens Firmware versie 7.3.3 (of is 7.4 ook ergens te krijgen?) Op de officiele site van FS vind ik allen v.7.3, maar zonder installatie-instructie.

Wie o wie kan mij aan versie 7.3.3 met installatie-instructie helpen?

Reg. datum: 14 december 2006

ik heb een draadloos voip telefoon aangesloten, nu moet ik port open zetten met port forwarding, maar nog nooit gedaan, het gaat om poort 5060 5062, hoe werkt dat precies?

Ik gebruik inmiddels al ruim 2 jaar de medion 40900-router en dit geheel zonder probleem (na de 'verplichte' firmware-update van medion). Ik draai dus op de originele firmware van Medion.

Nu valt de draadloze verbinding steeds weg. Als ik dan naar draadloze netwerken zoek, is de Medion niet te vinden. Na een tijdje (ik heb niet geklokt) komt de verbinding weer op.

Het probleem is bij diverse computers (1 pc en 2 laptops) en er is in de configuratie van de computers of de router niks veranderd.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen en zo ja, is er wat aan te doen. Of is de router langzaamaan aan het overlijden?

Reg. datum: 30 december 2007

Ha,

Ik heb (had?) hetzelfde probleem.

Heb toen geswitched naar kanaal 12; zelfde problemen.

Gister ben ik geswitched naar kanaal 6 EN heb ik de netwerknaam veranderd (dat zal wel niet zo heel veel uitmaken; maar goed :-) ). Sindsdien gaat het stukken beter.

Ik moet er ook bij zeggen dat het aantal draadloze netwerken hier in de buurt met factor 10 is gestegen!

Your life is as you narrate it
Reg. datum: 15 december 2000

een factor 10? sinds wanneer?

Content management? Kijk eens naar Website baker

Niet de enige, wel de echte.

Ik gebruik deze router nog steeds, alleen de AP functie want het routering gedeelte plus DHCP heb ik maar vervangen door een Cisco router :P . Ik heb lang problemen gehad met het draadloze gebeuren, uitval om de 5 minuten enz. Ik heb toen de USB dongle vervangen door een insteekkaart voor mijn laptop, sindsdien werkt alles toppie. Kanaal heb ik nooit veranderd, bij mij lukte de dongle vervangen goed. :)

"God made the world, but the Dutch made Holland"

Reg. datum: 30 december 2007

quote:
Nou sinds 2 jaar ... eerst 2 of 3 netwerken in de buurt (wat te scannen was) en nu wel 20.

Ik heb allerlei soorten clients gebruikt; de dongle, pci wlan, PCMCIA wlan (SMC en nog een onbekende japper). Na de verplichte firmware upgrade (dus ergens in 2003,2004) geen problemen gehad (muv. bovenstaande dan).

Reg. datum: 04 juni 2003

quote:
Basti504 schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:56:
Ik gebruik deze router nog steeds, alleen de AP functie want het routering gedeelte plus DHCP heb ik maar vervangen door een Cisco router :P . Ik heb lang problemen gehad met het draadloze gebeuren, uitval om de 5 minuten enz. Ik heb toen de USB dongle vervangen door een insteekkaart voor mijn laptop, sindsdien werkt alles toppie. Kanaal heb ik nooit veranderd, bij mij lukte de dongle vervangen goed. :)
Ik heb ook het idee dat er problemen zijn met die dongles, bij mij valt vallen ze ook regelmatig uit. Ik heb het idee dat dit vooral gebeurd wanneer de hoeveelheid data gedurende een bepaalde periode behoorlijk hoog is. Weet iemand hier een oplossing voor, nieuwe drivers misschien (er staat nu v 1.0.8.1 op) anders ga ik ook rapido een PCI kaartje bestellen want ben het ook behoorlijk bue.

Niet de enige, wel de echte.

Ik denk dat je beter gewoon een PCI kaartje kan kopen, op drivers voor dat ding hoef je echt niet te wachten. Er is bij mijn weten nooit echt goede support van Medion gekomen voor deze router. Je zou custom firmwares kunnen proberen, maar bij een PCI kaart (van een goed merk) of andere dongle zal het zeker beter gaan. :)

"God made the world, but the Dutch made Holland"

Reg. datum: 06 oktober 2005

quote:
birdofpray schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:03:
[...]

Ik heb ook het idee dat er problemen zijn met die dongles, bij mij valt vallen ze ook regelmatig uit. Ik heb het idee dat dit vooral gebeurd wanneer de hoeveelheid data gedurende een bepaalde periode behoorlijk hoog is. Weet iemand hier een oplossing voor, nieuwe drivers misschien (er staat nu v 1.0.8.1 op) anders ga ik ook rapido een PCI kaartje bestellen want ben het ook behoorlijk bue.
Euh ja, die dongles waren echt niet van goede kwaliteit vrees ik :'(
Ik heb deze in het begin ook gebruikt, maar na een tijdje begon ik meer en meer disconnects te ervaren, mijn ervaring was dat hoe meer netwerktraffiek te slikke hadden op een langere periode ze letterlijk warm begonnen aan te voelen en dan uitvielen. Die dongles zijn qua ontvangst ook veel minder dan een pci kaartje hoor.. enkel al uit de grootte van zon dongle
kon je dat al afleiden in feite..
anyway kben nadat beide dongles definitief het begeven hadden overgeschakeld naar powerlan en sindsdien geen miserie gehad met wireless, de andere pc's die wel via wlan op mobo werken hebben de perfecte ontvangst dus de disconnects op wireless hebben alles vandoen met de dongles, de router zelf werkt heel goed.

Algemene ervaring; Over deze router mag je in principe niet klagen, stabiel .. na jaren blijft hij goed zijn werk doen, wlan werkt aan routerkant ook heel goed.
Enige 2 minpunten die in mijn ogen beter konden
- Standaard totaal geen beveiliging op je wireless lan, dat geloof ik nog standaard op stond ook ... :s
-Port forwarding is bij mij toch een gigantische ramp :(
Indien iemand daar een oplossing voor gevonden heeft (firmware ofzo ) mag hij die steeds posten, buiten het feit dat je per poort enkel UDP OF TCP kan instellen, geen rangen en slechts 50 poorten, werkt het forwarden bij mijn router gewoon weg niet :/
Reg. datum: 04 juni 2003

OK, duidelijk, dan idd maar eens voor een andere adapter kijken, die kosten ook de wereld niet meer.

Reg. datum: 17 december 2002

quote:
lightdestroyer schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:25:
-Port forwarding is bij mij toch een gigantische ramp :(
Indien iemand daar een oplossing voor gevonden heeft (firmware ofzo ) mag hij die steeds posten, buiten het feit dat je per poort enkel UDP OF TCP kan instellen, geen rangen en slechts 50 poorten, werkt het forwarden bij mijn router gewoon weg niet :/
Bij mij werkt portforwarding prima. Weet je zeker dat je niet een firewall op je pc hebt aanstaan die het tegenhoudt?

Verder heb ik ook last van het UDP OF TCP-verhaal, maar heb dit creatief opgelost. De beperking wordt alleen afgevangen in javascript. Je kunt dus waarschijnlijk met allerlei leuke plugins in bijv. Firefox de betreffende POST wel aanpassen, of dat stukje javascript negeren, of, of, of...

Zelf heb ik iets anders gedaan: ik heb een http-proxy-achtig-programma wat ik al had iets aangepast zodat hij alle strings "9999" vervangt door een andere string. Stel, ik wil TCP en UDP poort 2001 forwarden, dan voeg ik eerst een regel voor TCP toe op poort 2001, en vervolgens een regel voor UDP op poort 9999. Stiekem wordt echter door die http-proxy 9999 vervangen door 2001 en voila, het werkt :)

Als je er erg prijs op stelt wil ik het wel iets gebruikersvriendelijker maken dan wat het nu is, ik pas nu die waarde steeds even aan in de code omdat ik het programma vrij zelden voor dit doel gebruik ;)

Reg. datum: 20 maart 2008

Ik heb ook een speedtouch 510 --- Medion md40900 ----- pc

Op de speedtouch zitten ook een aantal pc's deze kan ik niet zien via de medion.
Ik krijg wel internet door op de medion maar niet de rest van het netwerk.

medion staat op dynamisch wan
met dhcp aan

Wie kan me helpen om toch de speedtouch gekoppelde pc's te zien..

Reg. datum: 20 maart 2008

Hoera!! het werkt

Hier uitleg hoe het nu gelukt is.

DHCP uit op de medion.(via instellingen medion)
Medion een heel hoog ip adres van de speedtouch gegeven(hoogste van de maximale dhcp range)
Wan connectie op de medion uitgeschakeld.(via instellingen medion)

alle utp's uit de medion gehaald
stroom er af
stroom er op
even wachten 1 minuut
Utp vanaf de speedtouch in de medion op LAN poort 1
even wachten tot lampje WLAN gaat branden (1 minuut)
Dan de utp's weer in de poorten 2,3,4 steken en de speedtouch verzorgt de ip adressen en alles werkt.

Het opvragen van de medion instellingen doe je nu via het ip adres dat je hem geeft hiervoor.
Ik heb WPA ook aanstaan en alles is volledig functioneel.

Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

Groetjes Marc

Reg. datum: 30 maart 2008

Ik snap de speedtouch 510 problematiek niet .. had er ook een en dat heeft prima gewerkt. Iig. goed om te lezen dat je probleem is opgelost :-)

Zelf heb ik toch teveel problemen met WIFI: ik kan de eerste keer zeer moeilijk verbinding maken. Eenmaal verbinding werkt het ... maar nu denk ik toch eens aan andere firmware. De Fijutsu sla ik maar over (zie terug in dit topic) maar heeft iemand ervaring met de sitecom firware?

http://sitecom.com/driver...id=237&version=V1;001

Reg. datum: 30 maart 2008

Nou inmiddels de upgrade uitgevoerd, grappig ... ineens heb ik een Sitecom wireless router :-)

De WIFI problemen die ik had zijn opgelost, en wat ook een bijzonder groot pluspunt is is dat je bij port - forwarding ook tegelijk TCP als UPD kunt opgeven. De brakke interface is iets minder brak dus :-)

Reg. datum: 17 december 2002

Vet! Mooi ook dat alle instellingen nog staan zoals ze in de medion-configuratie stonden. Of mijn wireless nu werkt (dat deed 'ie namelijk ook niet) weet ik niet, heb m'n laptop net uitgeleend.

Het allermooiste is dat 'ie met deze firmware gewoon stukken sneller is! Met de medion firmware haalde ik ongeveer 3300 kilobyte per seconde, met deze is dat 5500 kilobyte per seconde! (ik heb een 100Mbps-verbinding)

Nu hopen dat deze firmware net zo stabiel is als die van medion, dan ben ik een zeer tevreden mens...

Oh, en er is een telnetinterface:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Starting shell on (none)

Password:
# help

Built-in commands:
-------------------
        . : break cd continue eval exec exit export help login newgrp
        read readonly set shift times trap umask wait

#
# ls
bin       dev       home      lib       proc      sbin      tmp       var
boot      etc       igateway  mnt       root      tftp      usr
#
# cd bin
#
# ls
[                       iappd                   passwd
aplog                   id                      pppd
aplogd                  ifconfig                pptp
autoip                  ifup                    pptp_callmgr
boa                     imginstall              ps
brctl                   init                    pwd
busybox                 insmod                  randomseed
cat                     iptables                reboot
chgrp                   iptables-dump-counters  remotelog
chmod                   iptables-restore        respawnd
chown                   iptables-save           rm
clear                   kill                    rmmod
copy_flash              killall                 route
cp                      login                   setoid
cp_fileset              lpd                     sh
cut                     ls                      shelld
datastore               lsmod                   sleep
dhcpcd                  mkdir                   snmpd
echo                    mktemp                  ssi
env                     mount                   test
erase_flash             mv                      touch
getoid                  ntpdate                 udhcpd
grep                    ntpdatedeamon           umount
hostname                paed                    upgraded
#
#

maar daar heb ik nog niet zoveel mee geprobeerd.

Edit: mijn kapotte wireless kon hij niet repareren. Fysiek kapot dus :) Stabiel is deze firmware wel.

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009