Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2003) configuratietips

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 37.487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Dit is een topic over alle configureer probs met de medion WLAN router van de ALDI. De manual in het nederlands is wat summier en er kan na installatie heel wat afgesteld worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.henkleerssen.demon.nl/medion_WLAN_SET.jpg
Hier de copy/paste van de specs:
"Draadloos LAN netwerk

met 4 aansluitpoorten en
2 draadloze dongels
• draadloos communiceren tussen
PC's, notebooks, etc én directe
verbinding van alle aangesloten
apparaten met internet
• doorvoersnelheid: 54 Mbit/sec.
(WLAN) en tot 100 Mbit/sec.
ethernet (afhankelijk van de
gebruikte netwerkkaart)
• werkt alleen bij ADSL-
internetaansluiting
Voor verbinding met internet is
aanvullende
hardware noodzakelijk, bijvoorbeeld
extern DSL-modem
• 802.11g DSL-/kabelgateway router
• frequentiebereik: 2.412-2.4835 Ghz
• WAN interface: RJ-45
• internet gateway
• de Medion 802.11g draadloze DSL-/
kabelgateway-router
stelt gebruikers in staat hun
computerbestanden
en een breedband internetverbinding te
delen via de geïntegreerde 4 Port Switch
(bekabeling via netwerkkabels)
en zelfs draadloos via de
meegeleverde USB-dongels
(zonder lastige netwerkkabels)
De router is uitgerust met
802.11g technologie die het openen
van bestanden en toegang krijgen
tot netwerkapparatuur,
zoals vaste schijven, printers,
CD-roms en DVD's,
eenvoudiger maakt dan ooit
• Technische specificaties:
• IEEE 802.11g standard
• frequentiebereik: 2.412 - 2.4835 Ghz
• 13 kanalen (Europa)
• netwerkbeveiliging 64/128 bit WEP
gegevenscodering
• WAN interface: RJ-45
(10/100 Bade-TX met
PPPOE protocolondersteuning
• Minimale systeemvereisten:
• Microsoft Windows 98SE/ME/2002XP
• USB-aansluiting
• Uw eigen netwerk voor PC's/internet
• Network Address Translation (NAT)
• DHCP server voor automatische
toewijzing IP-adressen
• geïntegreerde firewall ter bescherming
voor hackers
• geïntegreerde 4 Port Switch
• WAN interface
• tevens achterwaarts compatible met
802.11g Wi-Fi netwerkstandaard "

er zit geen connectie op voor een telefoonstekker dus is het ook geen modem.

Dit is ff een samenvatting op [rml][ Aldi] Medion Router[/rml]
(die terecht dicht moest van al het geflame over en weer niet meer tot de essentie kwam.. ervaringsfeiten uitwisselen over dit setje) en natuurlijk [rml]Tweewekelijkse Aldi en LIDL aanbiedingen [ Deel V][/rml]

Hier de web connectie naar deze router als je hem heb aangesloten: (http://192.168.0.100 ;) )

Gebruik altijd de aangeboden wpa encryptie methode voor data versleuteling. Makkelijkst met password en het slimst (ipv 64 of 128 bits wep encryptie waar je eerst respectievelijk een 10 hexadecimale karakter password moet invullen of 26 aantal hexadecimale karakters.

Hier in het kort wat configuratie oplossingen:

wireless router > computers
Gewoon standaard als switch instellen via de install wizard.

ADSL modem > wireless router > computers
verschillende oplossingen die per adsl provider anders ligt. Gebruik gewoon weer de installatie wizard via de web configuratie.
Maar.. je kan dit ding dus als router gebruiken in combinatie met dhcp van dit leuke wlan ding. De adsl modem sluis je dan door naar de WAN connectie van dit setje.
Zou goed moeten gaan in merendeel van de gevallen.

Is de CONNECT2AIR WLAN AP-600RP-USB AccessPoint van Fujitsu siemens dezelfde?
bijna! Mist alleen usb poort... Sterker nog.. de printplaat die er in zit.. is vrij universeel. Zie ook http://www.seattlewireless.net/index.cgi/ISL3893

Firmware upgrades?
Tja.. hoef je niet echt te verwachten van medion.. wel van Fujitsu siemens. Kijk anders hier ff

http://support.fujitsu-si...g/GB/Accessories_WLAN.htm

Hee en allemaal op eigen risico he.. dus kom niet bij mij met problemen met de firmware update.
En natuurlijk wordt dan de webinterface die van Fujitsu siemens..
De meeste is de firmware upgrade gelukt..op news://de.alt.fan.aldi... ik in eerste instantie niet. Vergeet niet een vaste UTP kabel te gebruiken bij update... anders werkt het zeker niet!
Voorlopig krijg je geen extra functionaliteit hiermee. In de toekomst waarschijnlijk wel (telnet connectie bijvoorbeeld)

Hoe snel is het een en ander in combi met de usb dingen?
Als je USB 2 aan kan (vanaf Winxp SP1 bijvoorbeeld) dan kunnen die usb "dingen" 54 Mbit/s halen volgens de 11g standaard. Bij USB 1.1 geeft na installatie dat ding gemiddeld genomen een snelheid aan van 24 Mbit/s.
Hoeveel je nu practisch haalt.. is ook mede afhankelijk van de versleuteling.

OK .. dus goedkoop hoeft dus niet altijd duurkoop te zijn?
Daar ben ik van overtuigd.. kwestie van tweaken .. en ervaringen uitwisselen en je krijgt de best mogelijk instellingen voor jou situatie.

Hee verdorie.. als ik connectie maak met mijn wlan router krijg ik de foutmelding "No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem."..Wat nu?
Bekende bug (kan gebeuren bij stroom onderbreking blijkbaar of slecht verlopen firmware update) ..op 24 december door medion als bug erkend ook en gelijk een oplossing aangeboden. Volg de instructies in dit filetje en het is weer opgelost.
http://crew.tweakers.net/JSS/medionrouter.zip (264kB)

Is de driver voor de usb dongle en inhoud van de bijkomende cd ook te downloaden?
Raar genoeg.. is de inhoud niet zo te downloaden (correct me if I am wrong). Daarom heb ik het een en ander maar ff gezipt:
http://henkleerssen.demon.nl/ftpupload/medionusbdongle.zip (5129kB)

Dankzij de JSS ook een mirror hier op tweakers: http://crew.tweakers.net/JSS/medionusbdongle.zip (5129kB)

Op de 15e paginas zijn wat verschillende firmwares te downloaden:
Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2003) configuratietips

Wat firmware links (graag even doorgeven als een url niet meer klopt):

Medion MD40900 (orgineel):
Medion-Firmware
Medion Driver/Software/Utility
Medion Web-Interface Update
Medion MD40900 Handleiding
GPL broncode

Fujitsu Siemens AP600USB:
Firmware 7.33Beta
PDF handleiding
Aktuele Support

Z-Com XG 2000:
Firmware 2.0.1
tftp-Tool
MIB-File
Handleiding
Oude Firmware

Sitecom WL-122/123:
Produkt-Info
Support Sitecom

Firmware updates zijn voor eigen risico (maar dat wist je al als je dit leest). Ervaringen kunnen in dit topic uitgewisseld worden.

Voor een intern hardware plaatje zie ook henkleerssen in "Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2003) con..."

Zie voor verdere uitleg een duits forum (link dankzij Basti504).
edit:nog ff update

[ Voor 55% gewijzigd door henkleerssen op 09-05-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Mja, ik ben er eerlijk gezegd niet zo blij mee dat je zomaar ineens zonder overleg wéér een "Groot topic" start, terwijl ik de oude expliciet gesloten heb met het verzoek echte problemen gewoon apart te posten.

Deze gaat voor overleg op slot, misschien dat hij morgen open kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In overleg met mede collega's gaat deze weer open, met een zeer grote maarrrrr.
Het vorige topic is niet voor niets gesloten (en ik sluit me bij JSS aan dat ik het stijlloos vindt dat er klakkeloos na een slotje weer een gestart wordt).
Als er ook maar iets is waardoor het topic de verkeerde kant op gaat, knal ik deze wederom dicht, en zal er geen nieuwe meer gestart worden.

En nu weer ontopic :P

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

kan deze router nu ook VPN verbindingen maken of niet? (ik zie het er niet bij staan nl.)

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Iemand enig idee wat van welk fabrikaat die USB dongles orgineel zijn? FCC ID search geeft geen resultaat...
Eventueel handig met firmware upgrade..en/of support..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:36

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat is het zendvermogen in db van dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
sander815 schreef op 24 december 2003 @ 15:03:
wat is het zendvermogen in db van dit apparaat?
ff kijken 1000 mA ofwel 1 A! das nog al wat.. Moet je toch een aardig bereik mee halen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
fenrir schreef op 24 december 2003 @ 14:15:
kan deze router nu ook VPN verbindingen maken of niet? (ik zie het er niet bij staan nl.)
tja wat wil je precies? Dat ding heeft radius ondersteuning.. maar ik zie nergens iets van VPN of iets anders staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93734

Ik heb deze medion router gekocht, wat proberen in te stellen maar na tijdje reageerde het draadloze gedeelte niet meer :S dus heb ik m gereset. Nu krijg ik alleen dit als ik probeer in te loggen op de router: No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem.

Hier staat niets over in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ditzelfde heb ik ook. Het is knap lastig want je kunt helemaal NIETS meer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:37

4POX

Everybody is wired

henkleerssen schreef op 24 december 2003 @ 15:09:
[...]

ff kijken 1000 mA ofwel 1 A! das nog al wat.. Moet je toch een aardig bereik mee halen lijkt me..
Vermogen wat het apparaat opneemt zegt niets over het zendbereik.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sypie schreef op 24 december 2003 @ 21:48:
Ditzelfde heb ik ook. Het is knap lastig want je kunt helemaal NIETS meer!!!
Ik heb het:D, pagina 11 van de handleiding:D

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 93734 op 24-12-2003 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
volgens een vriend van mij moet je bij medion iets downloaden wat het probleem op moet lossen, dit gaat alleen als je AP nog te pingen is.. als je AP niet meer is te pingen en dus niet meer te bereiken dan kun je niets meer, dan moet je op je papiertje kijken wat bij je apparaat in de doos zit..

hier kun je em halen

http://www.medion.de/down...ame=md40900fw.exe&lang=de

[ Voor 18% gewijzigd door sypie op 24-12-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THX! het werkt:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09-2024
Weet iemand welke beveiliging het beste is voor een partiulier?
En hoe dat in te stellen is, via draadloze verbinding wil me nog niet lukken :S

Dan komt er wel een beveiliging op, maar dan kan ik niet meer inloggen met het opgegeven wachtwoord :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51477

Ik zou graag willen weten hoe windows xp ingesteld moet worden met het wachtwoord dat je bij de Wpa ingeeft. Ik krijg geen verbinding als ik de envryptie wil toepassen.
Voor de rest na updaten werkt het als een zonnetje

• ronaldlokers
Ik kan niet meer pingen naar dat ding, wat nu :S

Zou ik hem in kunnen ruilen? denk van wel, dus probeer ik dat, anders € 159,00 er doorheen gejaagd :(

[ Voor 53% gewijzigd door ronaldlokers op 25-12-2003 21:08 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
ronaldlokers schreef op 25 december 2003 @ 20:52:
Ik kan niet meer pingen naar dat ding, wat nu :S
al een reset gedaan? Ben je wel weer je settings kwijt..
Ik moet zeggen.. dat dit eigenlijk tot nu toe het enige nadeel is gebleken. De rest valt me reuze...
Configureerproblemen heb ik niet (en andere ook niet?) ...
Iemand die andere firmware http://support.fujitsu-si...B/AP-600RP-USB_FW_7.0.zip geprobeert van de siemens site?

• sypie
  • Niet online
na veel gepruts ben ik dan eindelijk zo ver dat mijn WIFI AP het doet in combinatie met mijn speedtouch adsl modem. Het heeft wat pootjes in de grond gehad voordat ik zonder draadje kon werken. En het is de vraag of het bij iedere boot goed gaat.

Mijn XP loopt regelmatig te zeuren over wel of geen netwerk. als het er is dan is het goed, en als het er niet is dan moet je net zolang doorprutsen totdat het er wel is :D

ik heb het adres van de AP veranderd, maar nu istie niet meer bereikbaar met een IP adres. ( en jah, ik weet wat voor adres ik em gegeven heb :D)

Mocht er nog iets duidelijk worden bij mij, wat je zou kunnen proberen met dit apparaat om problemen op te lossen/voorkomen dan laat ik het hier weten, als mijn draadloze USB dongle het doet :D

• ronaldlokers
henkleerssen schreef op 25 december 2003 @ 21:07:
[...]

al een reset gedaan? Ben je wel weer je settings kwijt..
Ik moet zeggen.. dat dit eigenlijk tot nu toe het enige nadeel is gebleken. De rest valt me reuze...
Configureerproblemen heb ik niet (en andere ook niet?) ...
Iemand die andere firmware http://support.fujitsu-si...B/AP-600RP-USB_FW_7.0.zip geprobeert van de siemens site?
Ik heb hem gereset, hielp niks, dat vind ik zo raar.
Heb in de gebruikershandleiding voor die upgrade van die siemens gelezen dat het dan met een netwerkkabel moet, in mijn situatie gaat dat moeilijk aangezien ik volgende week pas een pc heb met netwerkkaart...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
ook al stroonm uit gezet.. voor lange tijd?
@sypie> eeuh met welke router optie? Probeer eerst anders een andere versleuteling of geen versleuteling.. als wireless usb dongle het niet doet.

• UniCache2
  • Laatst online: 18:40
Ik heb mezelf dit setje ook onder de kerstboom gedaan. Nu krijg ik het nog niet voor elkaar om op internet te komen. Ik kan de router benaderen en heb de configuration wizard doorlopen. Op mijn router brand het power lampje groen en het wan lampje oranje (hoort dit?)

Ik heb een kabelfoon kabelinternet aansluiting. Hierbij krijg je een semi vast ip adres. Ik heb dus ook voor static ip gekozen. Ik heb het mac adres gecloned en het ip adres wat ik normaal bij kabelfoon heb, ingevuld als static ip. Krijg echter met geen mogelijkheid een verbinding.. :? Firmware upgrade van medion heb ik reeds gedaan. Is er iemand die het al met een kabelinternetverbinding werkend heeft?

• sypie
  • Niet online
henkleerssen schreef op 25 december 2003 @ 22:30:
ook al stroonm uit gezet.. voor lange tijd?
@sypie> eeuh met welke router optie? Probeer eerst anders een andere versleuteling of geen versleuteling.. als wireless usb dongle het niet doet.
Ik gebruik geen versleuteling, laat maar iemand langs komen met zijn WIDRIVE installatie dan kan ie mee internetten :D

en hoe bedoel je router optie? van de WIFI of van de modem/router?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
sypie schreef op 25 december 2003 @ 22:52:
[...]

Ik gebruik geen versleuteling, laat maar iemand langs komen met zijn WIDRIVE installatie dan kan ie mee internetten :D

en hoe bedoel je router optie? van de WIFI of van de modem/router?
ik bedoel eigenlijk.. welke connectie je met wan maakt? PPPoE , dynamisch of anderszins?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
gebruik je btw de dhcp server? zo ja probeer eens een vaste ip adres in de zelfde IP range...

• UniCache2
Welke kleur is het wan lampje bij jullie en heeft iemand een idee welke instellingen ik verkeerd heb? Ik heb kabelfoon, en een semi statisch ip adres. Ip adres heb ik ingevuld bij static ip op de router, gateway en subnet mask heb ik niet aangezeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90385

Nog steeds aan het stoeien met die wireless router van de Aldi. Ik heb een kleine vraag. Het betreft over WEP en WPA. Welke van die twee is het best qua veiligheid voor je eigen netwerk. Is dat de WEP of de WPA? Ik vind het ook erg raar dat als de WEP kiest. Dat je zelf sleutels moeten maken ipv dat de router het zelf genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook de router set en na heel wat keren flashen etc heb ik m eindelijk goed werkende... Alleen heb ik op mijn laptop een trage usb hub ( 1.0 ). Nu wilde ik een pcmcia usb 2.0 kaartje gaan kopen. Maar kan hiermee ook de signaal sterkte ( als ik dus wat verderaf zit ) toenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 90385 schreef op 26 december 2003 @ 11:14:
Nog steeds aan het stoeien met die wireless router van de Aldi. Ik heb een kleine vraag. Het betreft over WEP en WPA. Welke van die twee is het best qua veiligheid voor je eigen netwerk. Is dat de WEP of de WPA? Ik vind het ook erg raar dat als de WEP kiest. Dat je zelf sleutels moeten maken ipv dat de router het zelf genereert.
ik heb nu ook wep.. omdat ik laatst wat problemen had met WPA.. Volgens mij is wpa nieuwer.. dus veiliger (?) en je kunt in ieder geval gewoon ascii je versleuteling opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

ik heb eigenlijk als probleem dat wanneer ik WEP inschakel... ik geen IP meer krijg van dat ding (en ja het staat hetzelfde ingesteld op zowel router als laptop)

zijn er meer mensen met dit probleem? ik moet het nu dus doen zonder wep
en dan erbij... mijn oudere pcmcia kaartje ondersteunt wpa weer niet, dus eigenlijk is dat ook weer geen optie

edit:

en dan erbij... ik zie bij dat utiltje van die usb dongle ook geen optie wpa :?

[ Voor 13% gewijzigd door tozzke op 26-12-2003 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Waarom zou ik deze router flashen? Krijg ik hier meer optie's mee?

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
Ik krijg hem niet gemaakt, ik ga terug met da ding en kijken of ik mijn geld terug kan krijgen...

dan maar wat duurder met echte support :)

--------------------------------------------------------------------------------------
Voor € 56,-- extra heb ik het volgende gezien :

E-tech Wireless ADSL Modem Router 4 ports ( Analoog ) (€ 145,--)
E-Tech Wireless PCI Adapter (€ 35,--)
E-Tech Wireless PCMCIA Adapter (€ 35,--)

en als je met dongels wil werken die kosten € 39,00 per stuk
E-Tech Wireless USB heten die dongels

Het bereik van dit netwerk is 200 meter zonder verstoring door muren ed.

Zoals je ziet zit hier een modem ingebouwd, bespaar ik die kosten ook nog is :) had namelijk een usb-modem (had geen ruimte voor een ethernet modem in me kast :P) Alleen deze werkt alleen met adsl.

!!!LET OP!!! Bij jou in de buurt kunnen de prijzen anders zijn, ik heb deze prijzen van het bedrijf databyte, http://www.databyte.nl
--------------------------------------------------------------------------------------
Voor € 56,-- extra hoop ik nu een goed netwerk te pakken te hebben.
Morgen ga ik hem halen met mijn pa, dan zal ik hem gelijk testen en jullie zeggen of het goed werkt :)

[ Voor 92% gewijzigd door ronaldlokers op 26-12-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KolonisT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 14:01
Ik heb het apparaat na een firmware-flash en een paar keer resetten nu werkend. Ik heb internet bij @Home en ik maak gebruik van de WEP beveiliging. WPA is me nog niet gelukt, maar ga ik nog wel proberen. De snelheid is prima in orde, maar ik weet niet goed hoe ik de firewall op een goede manier moet instellen.
Heeft er iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

ronaldlokers schreef op 26 december 2003 @ 15:56:
Ik krijg hem niet gemaakt, ik ga terug met da ding en kijken of ik mijn geld terug kan krijgen...

dan maar wat duurder met echte support :)

Voor € 56,-- extra heb ik het volgende gezien :

E-tech Wireless ADSL Modem Router 4 ports ( Analoog ) (€ 145,--)
E-Tech Wireless PCI Adapter (€ 35,--)
E-Tech Wireless PCMCIA Adapter (€ 35,--)

en als je met dongels wil werken die kosten € 39,00 per stuk
E-Tech Wireless USB heten die dongels

Het bereik van dit netwerk is 200 meter zonder verstoring door muren ed.

Zoals je ziet zit hier een modem ingebouwd, bespaar ik die kosten ook nog is :) had namelijk een usb-modem (had geen ruimte voor een ethernet modem in me kast :P) Alleen deze werkt alleen met adsl.

!!!LET OP!!! Bij jou in de buurt kunnen de prijzen anders zijn, ik heb deze prijzen van het bedrijf databyte, http://www.databyte.nl
Voor € 56,-- extra hoop ik nu een goed netwerk te pakken te hebben.
Morgen ga ik hem halen met mijn pa, dan zal ik hem gelijk testen en jullie zeggen of het goed werkt :)
ja, maar zover ik kan zien is dat maar 11mbit, dus IEEE802.11b
dat scheelt dus aanzienlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
En da's uiteraard weer goedkoper jah, omdat t verouderd is :+
Maar jah, als ik een draadloze set zou kopen, dan vind 11Mbps al wel voldoende :P
Als 54Mbit ook erg goedkoop gaat worden, dan neem ik dat tzt wel ipv 11Mbps.

Ik vraag me af wat nu echt een beetje de "sterke" merken zijn (die vooral stabiel zijn en redelijke rijkwijdte hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:37

4POX

Everybody is wired

e-tech is niet het beste spul... Dan kom je echt bij linksys en 3com terecht...

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
ik heb gehoord dat US Robotics ook een best goed merk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
wil niet vervelend doen.. maar een 11 Mb .. . ook bij de betere merken .. op afstand kan het zo traag worden als dikke str*nt door een trechter.. kun je toch echt wel beter 11g standaard hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@henkleerssen

Heb jij zelf de WEP keys gemaakt. Of heeft de router voor jouw gedaan? Ik heb het over de standaard firmware en flash van de medion. Dus niet de upgrade van Fujitsu firmware en flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 90385 schreef op 26 december 2003 @ 22:02:
@henkleerssen

Heb jij zelf de WEP keys gemaakt. Of heeft de router voor jouw gedaan? Ik heb het over de standaard firmware en flash van de medion. Dus niet de upgrade van Fujitsu firmware en flash.
zelf wep keys gemaakt...
Btw die standaard medion firmware.. is niet meer dan een web oppervlakte image (1.0.8 .. is trouwens de zelfde versie als wat er standaard draait.... nog niet eens een upgrade!). .. om bepaalde funkties hardwarematig aan te spreken.. Echte firmware upgrade is het niet dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 08:52
4POX schreef op 26 december 2003 @ 21:32:
e-tech is niet het beste spul... Dan kom je echt bij linksys en 3com terecht...
E-tech is een goed merk.. omdat het niet bekend zou zijn is het dus slecht? Ik heb al een jaar een e-tech router en ik heb er totaal geen problemen mee gehad en hij kan even veel als de meeste dure merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m3gA schreef op 26 december 2003 @ 22:54:
[...]

E-tech is een goed merk.. omdat het niet bekend zou zijn is het dus slecht? Ik heb al een jaar een e-tech router en ik heb er totaal geen problemen mee gehad en hij kan even veel als de meeste dure merken.
Zal ik nog een schepje boven op doen >:)? Als je echt voor een goede router en switch wilt, dan moet je voor Cisco gaan. Ik heb thuis ook een cisco router die, zowel als firewall functioneert en routeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Anoniem: 90385 schreef op 26 december 2003 @ 23:03:
[...]

Zal ik nog een schepje boven op doen >:)? Als je echt voor een goede router en switch wilt, dan moet je voor Cisco gaan. Ik heb thuis ook een cisco router die, zowel als firewall functioneert en routeert.
ik mag het hopen dat die cisco router routeert :D
mar uhm..... ik ga denk ik dat medion brik ALWEER terugbrengen, aangezien hij onder wep geen IP's uitdeelt

en om ongesleuteld dingen te gaan versturen..... lijkt me niet echt een veilig idee, ik kijk wel uit naar een ander setje (of doe het met m'n huidige 11mbit setje, ik heb toch geen baat bij dit 54mbit setje aangezien ik maar usb1.1 heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96168

De Sitecom WL-106 54 mbps is momenteel zeer gunstig geprijsd en heeft alle mogelijke instellingen die je je maar kunt wensen en zelfs een USB print server, ik heb dit apparaat voor 169 Euro aangeschaft en heb dit ook voor enige kennisen geïnstalleerd en het werkt prima.

Je kan je config opslaan zodat je na een reset simpel alles kan terugzetten, diverse provider instellingen kun je middels de setup instellen. Mac adres clonen, broadcast SSID aan /uit etc. Is een echte aanrader zeker daar ik hier lees dat het medion apparaat nog al voor wat problemen zorgt en maar 3 jaar i.p.v 10 jaar garantie zoals sitecom heeft.

Veiligst is natuurlijk je SSID niet te broadcasten en te filteren op mac adres

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 96168 op 27-12-2003 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ik heb zelf nog niet die firmware van siemens geprobeert.. en ik zag iemand in die newsgroup voorbij flitsen die dus gewoon op MAC adres kon filteren met dat ding..
Mac adres kan die ook klonen hoor .. geen probleem.
Broadcast van SSID kan niet uit geloof ik idd...

btw.. voor bepaalde config schema's voor de router zie ook http://support.fujitsu-si...on_Schemes_GB_10-2003.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
henkleerssen schreef op 26 december 2003 @ 21:42:
wil niet vervelend doen.. maar een 11 Mb .. . ook bij de betere merken .. op afstand kan het zo traag worden als dikke str*nt door een trechter.. kun je toch echt wel beter 11g standaard hebben..
Wat ik op de website van e-tech heb gezien is dat het 54 mbps is, maar dat zie ik straks wel bij databyte, ff kijken wat ze daar allemaal hebben. Laat ik me gewoon adviseren door 1 van mijn maten die er werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96247

Ook ik heb de aldi router aangeschaft. Het netwerk doet het, ik kan pingen met de router, maar internet op, dat lukt nog niet. Ik heb een adsl-usb modem. Wie heeft het werkend met dit modem, dan heel graag uitleg daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
Anoniem: 96247 schreef op 27 december 2003 @ 11:40:
Ook ik heb de aldi router aangeschaft. Het netwerk doet het, ik kan pingen met de router, maar internet op, dat lukt nog niet. Ik heb een adsl-usb modem. Wie heeft het werkend met dit modem, dan heel graag uitleg daarover.
er is maar 1 oplossing, adsl-ethernet-modem kopen, kost €79,00 bij kpn, spijtig om hier achter te komen, was bij mij ook zo...

Maar ik ga lekker een ander netwerk halen daar zit de modem in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
btw .. je kunt WEL MAC adressen filteren..cestmoi2003
onder : Configuration - Wireless Security - Access Control List (ACL) .. voilá

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, even niet te snel, wil je a.u.b. ietsje duidelijker zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 96247 schreef op 27 december 2003 @ 13:04:
Sorry, even niet te snel, wil je a.u.b. ietsje duidelijker zijn...
wat bedoel je.. met die mac adressen? MAC adres is een uniek adres van je netwerk kaart.. geen ander te vinden van in de wereld.. daarop filteren is redelijk safe (tenzij je weer mac spooft.. en ip spooft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 96247 schreef op 27 december 2003 @ 11:40:
eeeuh.. dus je hebt hem wel zo geschakeld?
USBmodem > PC > Aldi WLAN Router > andere pc's

Moet je nog iets van software draaien lijkt me op je pc.. om wat ip verkeer door te sluisen naar die router.. winroute, wingate of een of andere goedkope proxy (alleen voor het basale http mail verkeer ) van AnalogX bijvoorbeeld should do the trick..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 13:48

KRASH

Juist ja...

Wat kost dat ding en ligt hij nog bij de ALDI? Ik kan er namelijk niets over vinden op de site aldi.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
Huh dit is vreemd, ik heb op de router WPA met Pre-shared key mode ingeschakeld. Op mijn XP laptop kon ik dus even niet meer het netwerk op, omdat ik deze nog niet voor wpa had igesteld. Nu heb ik dit ingesteld en kan ik weer prima het netwerk op, zie in mijn router event log netjes "WPA-PSK four-way handshake successfull for (..Mac adres)".

Nu loop ik naar mijn andere pc toe een een w2k bak, en verwacht daar geen verbinding te krijgen, omdat ik hier nog geen wpa heb ingesteld. Tot mijn grote verbasing kan ik hier wel gewoon het netwerk mee op en gewoon op internet, zonder wpa instellingen..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KRASH schreef op 27 december 2003 @ 13:22:
Wat kost dat ding en ligt hij nog bij de ALDI? Ik kan er namelijk niets over vinden op de site aldi.nl...
Nee de aanbieding is van afgelopen week, wellicht dat ze er hier en daar nog hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

En hij kost 159 euro.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het begin van dit topic staan alle specificaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
en als hij er is moet je hem niet nemen, is gewoon bagger.

Ben net terug van Databyte, was daar zo druk dat ik een uur moest wachten, toen vertelden ze dat ze alleen de isdn versie van de router nog maar hadden. Dus moet ik nog even een weekje wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

ronaldlokers schreef op 27 december 2003 @ 16:23:
en als hij er is moet je hem niet nemen, is gewoon bagger.
Waardeloze conclusie. Voor het geld is het een prima ding. Heb hem zelf nu een paar dagen draaien zonder problemen en binnen 10 minuten. Ik heb geen wep,wap of wat ever nodig, dus daar is dit routertje prima voor en de snelheid en bereik zijn voor binnenhuis prima. Dat je wat anders verlangd, dat is een ander zaak, maar dan moet je ook bereid zijn om je knip te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoNoS
  • Laatst online: 15-04-2023
marco899 schreef op 27 december 2003 @ 17:09:
[...]

Waardeloze conclusie. Voor het geld is het een prima ding. Heb hem zelf nu een paar dagen draaien zonder problemen en binnen 10 minuten. Ik heb geen wep,wap of wat ever nodig, dus daar is dit routertje prima voor en de snelheid en bereik zijn voor binnenhuis prima. Dat je wat anders verlangd, dat is een ander zaak, maar dan moet je ook bereid zijn om je knip te trekken.
Dus als ik met mijn laptop bij jou in de straat sta en sniffer programmatuur draaid, kan ik dus letterlijk zien wat je allemaal doet met je draadloze netwerk. Niet echt de bedoeling lijkt mij ?
Ik mag toch hopen dat je wel gezorgd hebt, dat alleen jij gebruik kan maken van het draadlozen netwerk (dmv mac adressen) ? Anders kunnen straks je buren ook lekker inloggen, gratis internetten en mooi virussen verspreiden of andere kwalijke dingen doen. En dan niet raar opkijken als je provider je afsluit.

Maar dat ding bij de aldi is zeker wel goedkoop, maar ik zou zeker verder kijken. Er zijn zat andere draadlozen routers en accesspoints van gerenomeerde merken (cisco, 3com) die ook voor een lage prijs aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
sonos schreef op 27 december 2003 @ 17:23:
[...]

Dus als ik met mijn laptop bij jou in de straat sta en sniffer programmatuur draaid, kan ik dus letterlijk zien wat je allemaal doet met je draadloze netwerk. Niet echt de bedoeling lijkt mij ?
Ik mag toch hopen dat je wel gezorgd hebt, dat alleen jij gebruik kan maken van het draadlozen netwerk (dmv mac adressen) ? Anders kunnen straks je buren ook lekker inloggen, gratis internetten en mooi virussen verspreiden of andere kwalijke dingen doen. En dan niet raar opkijken als je provider je afsluit.

Maar dat ding bij de aldi is zeker wel goedkoop, maar ik zou zeker verder kijken. Er zijn zat andere draadlozen routers en accesspoints van gerenomeerde merken (cisco, 3com) die ook voor een lage prijs aangeboden worden.
kun je ze dan ff aangeven .. met 11g specs, DHCP.. en wat dies meer zij?
Tjonge jonge.. jammer dat het topic weer verzand in oneigenlijke argumentatie..
Houdt het op eigen ervaringen met dat ding.. dat lijkt me zinniger om over te discussieren.. dan alleen "van horen zeggen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoNoS
  • Laatst online: 15-04-2023
henkleerssen schreef op 27 december 2003 @ 17:50:
[...]

kun je ze dan ff aangeven .. met 11g specs, DHCP.. en wat dies meer zij?
Tjonge jonge.. jammer dat het topic weer verzand in oneigenlijke argumentatie..
Houdt het op eigen ervaringen met dat ding.. dat lijkt me zinniger om over te discussieren.. dan alleen "van horen zeggen"
Sorry hoor, ik volg je niet helemaal meer.
Wat bedoel je met: "jammer dat het topic weer verzand in oneigenlijke argumentatie" ?
En wat bedoel je met de zin: "en wat dies meer zijn?" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gooi de handdoek in de ring. Aanstaande maandag breng ik die wireless router terug naar de aldi. Na bijna 4 dagen zitten te stoeien, met dat ding ben ik het zat. WPA werkt niet meer na 5min en kan ik weer niet meer inloggen op de AP, hetzelfde voor de WEP. Helaas het moet maar zo. Ik ga voor het echte spul Cisco. Kost wel wat, dan heb je wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Anoniem: 90385 schreef op 27 december 2003 @ 19:22:
Ik gooi de handdoek in de ring. Aanstaande maandag breng ik die wireless router terug naar de aldi. Na bijna 4 dagen zitten te stoeien, met dat ding ben ik het zat. WPA werkt niet meer na 5min en kan ik weer niet meer inloggen op de AP, hetzelfde voor de WEP. Helaas het moet maar zo. Ik ga voor het echte spul Cisco. Kost wel wat, dan heb je wel wat.
had je dat van tevoren niet kunnen bedenken?
je kunt nou eenmaal niet voor een duppie op de eerste rij zitten

Medion <--> Cisco
dat is gelukkig maar een klein verschil hè.... alsof daar niets tussenin zit
Sitecom, Linksys, D-Link, 3com, Intel enz

Ik ga de mijne ook terugbrengen denk ik, aangezien dat wep verhaal niet wil werken

[ Voor 7% gewijzigd door tozzke op 27-12-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:

Ik zag op de wifishop een leuke wireless router actie van 3com. Voor €137,- heb je een wireless router met 4 poorts switch en een 3com pcmcia kaartje die op 802.11g werkt. Misschien is dat nog wel wat soeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
@Stingerdelta> Scherpe prijs idd.. maar voor 159 heb je dus niet 2 pc's wireless aangesloten.. en wat kan dat ding allemaal behalve routeren?
@Tozzman> je hebt handmatig die wep key als eerste key gedefenieerd op de client (hetzelfde als die op de router natuurlijk)?

[ Voor 13% gewijzigd door henkleerssen op 27-12-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

ja henkleerssen

en zodra ik wep disable krijg ik METEEN een IP toegewezen, dus iets zit er echt niet lekker
en zoals ik ook al eerder vermeldde.... ik heb maar USB1.1 maar ik hoopte dus dat ik daadwerkelijk de volle bandbreedte van usb1.1 zou krijgen, maar het is niets meer dan het setje wat ik nu al heb (linksys wap11 en wpc11)

tevens vind ik die usb dongles wel erg kwetsbaar voor een laptop en ik heb het idee dat het bereik slechter is dan pcmcia

dus ik ga hem terugbrengen met het verhaal dat hij niet goed functioneert betreffende dat wep gebeuren. Daarna ga ik wel ergens iets uitzoeken met een pcmcia kaartje.

maar op zich werkt het verder wel goed ofzo, ik zal de laatste zijn die het ding helemaal tot de bodem af zou kraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 27 december 2003 @ 20:24:
@Stingerdelta> Scherpe prijs idd.. maar voor 159 heb je dus niet 2 pc's wireless aangesloten.. en wat kan dat ding allemaal behalve routeren?
@henkleerssen
Dat ik zeker waar wat je nu verteld. Voor 159 heb ik geen 2 pc op wireless aangesloten. Voor 137 euro heb je wel een goede wireless router en een pcmcia kaart die op 802.11g werkt. En incl. switch, firewall, DHCP server, en etc. Zie deze linkje: http://www.3com.com/prod/...=prodspec&sku=3CRWE554G72 voor details. Daar kan de Medion nog een puntje aan zuigen ;). Er moet toch wel een verschil zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56475

UniCache2 schreef op 27 december 2003 @ 13:48:
Huh dit is vreemd, ik heb op de router WPA met Pre-shared key mode ingeschakeld. Op mijn XP laptop kon ik dus even niet meer het netwerk op, omdat ik deze nog niet voor wpa had igesteld. Nu heb ik dit ingesteld en kan ik weer prima het netwerk op, zie in mijn router event log netjes "WPA-PSK four-way handshake successfull for (..Mac adres)".

Nu loop ik naar mijn andere pc toe een een w2k bak, en verwacht daar geen verbinding te krijgen, omdat ik hier nog geen wpa heb ingesteld. Tot mijn grote verbasing kan ik hier wel gewoon het netwerk mee op en gewoon op internet, zonder wpa instellingen..??
Hoe heb jij die wpa werkend gekregen op die xp laptop?
Ik kan bij dat medion proggie en bij mijn netwerkinstellingen niets over wpa vinden, wel iets van wep.

edit:moet je wel windows update gebruiken en wpa installeren |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 56475 op 27-12-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100988

Ook ik heb de Aldi router aangeschafd, maar ik heb nooit eerder met routers gewerkt. Vandaar dat ik het netwerk ook nog niet werkend heb gekregen. Ik gebruik het modem i.c.m. een Speedtouch 510 ADSL ethernet modem.

Ik heb eerst het modem werkend gekregen en de DHCP server uitgeschakeld. Vervolgens heb ik het router ertussen gehangen. Hier heb ik de DHCP server wel ingeschakeld.

In eerste instantie had ik de DHCP server uitgeschakeld, en elke PC handmatig IP's verstrekt, wat ik liever heb. Ik kon pingen, ik kon ook het router pingen. Maar ik kon mijn modem niet meer bereiken.

Vervolgens dus alle machines automatisch IP's laten krijgen van de router DHCP server. Ze krijgen netjes IP's toegewezen, maar ik kan nog steeds het modem niet bereiken vanaf een willekeurige PC. Ook kan ik niet het internet op, wat me vrij logisch lijkt verder.

Nu heb ik hier enkele screenshots van m'n router instellingen:

Dit zijn m'n WAN instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~mike/WAN.gif

Achter IP adres staat het IP wat ik van mijn ISP heb gekregen. Maar zelfs hierbij moet ik een subnet en gateway opgeven?

Dit zijn de standaard instellingen van het LAN op m'n router:

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~mike/LAN.gif

En de instellingen van de DCHP server op de router:

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~mike/DCHP.gif

Nu heb ik op het eerste screenshot al geprobeerd om de gateway te veranderen in die van het modem (10.0.0.138), maar dat haalt niks uit. Wie kan deze beginner verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Chippertje
Ik heb de DHCP van m'n modem ingeschakeld en voor dynamisch ip gekozen in de router en alles werkt perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

En ik heb juist pptp ingeschakeld op mijn speedtouch en alles werkt prima, behalve wep en wpa. Mac filtering werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71211

Ik heb vorige week ook deze router gekocht bij de aldi eerst deet hij het goed toen kom ik opeens niet meer inloggen na een reset en een avond zonder stroom deet hij het weer.
Na een tijdje kwam de web fout (no valid........)
Ik kan nog wel pingen maar de nieuwe file van medion slaagt niet. (als hieronder beschreven.)

C:\Documents and Settings\moimaffi>ping 192.168.0.100

Pingen naar 192.168.0.100 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.0.100: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64

C:\>webflash

C:\>tftp -i 192.168.0.100 PUT webfileset_1_0_8.img medion
tftp: tftp/udp: onbekende service

C:\>pause
Druk op een toets om door te gaan. . .

Kan iemand hier bij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook ik heb inmiddels ernstige twijfel over de stabiliteit van dit modem. Ik krijg hem maar niet naar het internet, de ene keer na opstarten kan ik direct pingen naar de router de andere keer weer niet. Ook het netwerk doet het de ene keer wel en de andere keer weer niet. Ik denk toch dat ook ik dat apparaat ga terugbrengen. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een bekend probleem zo te horen. Als ik geen WEP of WPA gebruik dan werkt de medion wireless router aardig niet meer dan dat. Als je WPA en of WEP ingesteld hebt. Dan beginnen de problemen pas echt aan te komen. Ik denk dat het een firmware probleem is. Ik hoop dat ze het gauw oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je die firmware er op kunt krijgen dan zou dat tof zijn.
(mij nog niet geslaagd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 71211 schreef op 28 december 2003 @ 11:56:
als je die firmware er op kunt krijgen dan zou dat tof zijn.
(mij nog niet geslaagd)
je doet dit dus wel met een vast kabeltje? via wlan gaat het niet lukken..
En daarbij zet ook de ff het IP vast.. anders gaat het ook niet werken.. je kunt in ieder geval perfect pingen.. dus het werkt nog wel alleen web interface is ff brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaat via netwerkkabel.

maar zegt dus bij het updaten (tftp: tftp/udp: onbekende service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
firewall aanstaan? IP vast gezet (niet door dhcp?) Die pc die connectie maakt via kabel heeft die ook die usb dongle erin? ZO ja.. eruit doen.
Dan eens resetten helemaal dat ding.. 3 minuten laten staan..
probeer dan eerst eens
code:
1
tftp -i 192.168.0.100 put webfileset_1_0_8.img medion

en mocht dat toch niet baten .. dan nog eens proberen met

code:
1
tftp -i 192.168.0.100 put webfileset_1_0_8.img <jouw wachtwoord>

ipv medion zou je dus jouw wachtwoord kunnen gebruiken...
als dat allemaal niet lukt.. dan zou ik nog ff kijken naar die siemens firmware upgrade... mocht DAT ook niet lukken.. tja dan ff terugbrengen morgen en om nieuwe vragen...

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 28-12-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56475 schreef op 28 december 2003 @ 01:14:
@ Chippertje
Ik heb de DHCP van m'n modem ingeschakeld en voor dynamisch ip gekozen in de router en alles werkt perfect hier.
Dit leek mij de meest logische oplossing, dus ik heb eerst mijn modem ingesteld zodat die weer automatisch IP's verstrekt middels de DHCP server. Tot op dat punt geen problemen.

Toen hing ik mijn router er weer tussen en wilde die verder configureren. Maar waarschijnlijk had ik eerst voor dynamisch IP moeten kiezen alvorens de DHCP server uit te schakelen. Want ik kan zelfs m'n router met geen mogelijkheid meer bereiken nu. Vreemd, maar wat kan ik daar nu aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heb ik nu serieus een probleem. Zoals ik in bovengaande post al vertelde, was het niet meer mogelijk om mijn router te benaderen. Ik heb het ding dus teruggezet in zijn fabrieksinstellingen d.m.v. de reset knop aan de achterkant van de router.

Wanneer ik nu verbinding maak met de router, kan ik nog wel het wachtwoord MEDION invoeren, en vervolgens krijg ik deze melding:

No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem.

Ik heb veel geduld, maar die router begint me echt op m'n zenuwen te werken. Wat nu?

/edit: Ik lees in het oude Medion router topic dat meer mensen dit probleem hadden, iemand die het heeft weten op te lossen?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 100988 op 28-12-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:58
Titel edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Anoniem: 100988 schreef op 28 december 2003 @ 14:47:
Volgens mij heb ik nu serieus een probleem. Zoals ik in bovengaande post al vertelde, was het niet meer mogelijk om mijn router te benaderen. Ik heb het ding dus teruggezet in zijn fabrieksinstellingen d.m.v. de reset knop aan de achterkant van de router.

Wanneer ik nu verbinding maak met de router, kan ik nog wel het wachtwoord MEDION invoeren, en vervolgens krijg ik deze melding:

No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem.

Ik heb veel geduld, maar die router begint me echt op m'n zenuwen te werken. Wat nu?

/edit: Ik lees in het oude Medion router topic dat meer mensen dit probleem hadden, iemand die het heeft weten op te lossen?
dat is op te lossen door te flashen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Handleiding om de webinterface van de MD40900 te herstellen

PC IP: 192.168.0.1 Subnetmask: 255.255.255.0
Router IP: 192.168.0.100 Subnetmask: 255.255.255.0
WEB img: webfileset_1_0_8.img

1. Het bestand webfileset_1_0_8.img en webflash.bat naar C:\ kopieeren
2. In Dos prompt naar c:\ gaan
3. Door te pingen naar 192.168.0.100 testen of de router nog reageert
(als dat niet het geval is, is de firmware defect, en moet de router opgestuurd worden.
4. Het bestand webflash.bat uitvoeren en MINIMAAL 2 minuten niets doen, en de router niet van de netspanning afhalen
5. Na een nieuwe reset van de router moet de web-user-interface weer normaal bereikbaar zijn.

hier is de firmware te downloaden

veel suuk6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt tozzman, dat is gelukt! :)
AkaXakA schreef op 23 december 2003 @ 13:14:
Jongens, de Router kan alles delen. Kabel, adsl, ander ethernet, het maakt niet uit.
Het heeft zelfs naast de WiFi G antene ook 4 10/100 UTP poorten, zodat het ding ook een switch is (switch idd, geen hub).

Ik heb adsl, en heb het aan de praat, het gaat fantastisch, zolang je weet wat je in moet vullen. Screenshotje voor de Adsl instellingen bij MxStream (van KPN dus):

Om hier te komen, moet je eerst je 'dongel' instaleren op een pc, de kabel die van je adsl-modem naar je pc ging in de wlan-router steken (het WAN poortje!, de 5e) en dan je browser naar http://192.168.0.100/ sturen. Vervolgens kies je jou taal (Engels, Nederlands, Duits, Frans). In dit voorbeeld heb ik engels gekozen.

Click of op "configuration" of "install wizard". Stel dat je de eerste kiest, dan moet je nog op "Connection Setup" en dan krijg je dit ong. te zien:

[afbeelding]

Niet in paniek raken! De wijzigingen duren ongeveer één minuut om door te dringen. Vervolgens kijk je
bij "status" -> "Event Reporting" Dan moet je ong. dit zien:

[afbeelding]

Uitgeveegd is JouwIP/DNS.

Ik wacht verdere vragen af ;)
Goed, ik ben van deze instellingen uitgegaan. Dat kon ik zonder problemen instellen. Maar ik zit nog met een aantal vragen. Op de eerste plaats, ik moet dus de DHCP server van mijn router uitschakelen, of juist die van mijn modem?

Op de tweede plaats, ik heb een Speedtouch 510 ADSL ethernet modem. Die stel ik toch in als bridge? En niet als router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 100988 schreef op 28 december 2003 @ 15:56:
Bedankt tozzman, dat is gelukt! :)

[...]
Goed, ik ben van deze instellingen uitgegaan. Dat kon ik zonder problemen instellen. Maar ik zit nog met een aantal vragen. Op de eerste plaats, ik moet dus de DHCP server van mijn router uitschakelen, of juist die van mijn modem?

Op de tweede plaats, ik heb een Speedtouch 510 ADSL ethernet modem. Die stel ik toch in als bridge? En niet als router?
kan alletwee.. makkelijkst is gewoon bridge..

btw.. in verband met eerder bug "No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem." heb ik ik ff de start post aangepast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, maar de verdere instellingen?

Zodra ik mijn modem, zonder tussenkomst van een router, al instel op bridge fungeert hij al niet meer. Althans, ik kan het internet niet meer op. En dan ben ik nog niet eens aan de DHCP server geweest.

Dus wat moet ik verder instellen? DHCP op modem aanlaten, op router uit? Andere instellingen die ik vergeet? Het kan wellicht zijn dat ik mijn router voor niks zit te vervloeken, dat het gewoon een instelling betreft die met mijn Speedtouch 510 te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 100988 schreef op 28 december 2003 @ 16:47:
Goed, maar de verdere instellingen?

Zodra ik mijn modem, zonder tussenkomst van een router, al instel op bridge fungeert hij al niet meer. Althans, ik kan het internet niet meer op. En dan ben ik nog niet eens aan de DHCP server geweest.

Dus wat moet ik verder instellen? DHCP op modem aanlaten, op router uit? Andere instellingen die ik vergeet? Het kan wellicht zijn dat ik mijn router voor niks zit te vervloeken, dat het gewoon een instelling betreft die met mijn Speedtouch 510 te maken heeft...
tja.. euh ik weet niet hoe je precies die speedtouch zou moeten instellen..
Wat je wel ff kan checken is.. als je dat ding bridge hebt gezet .. dat je een ip krijgt via deze modem .. op de router zelf (tenminste als je dynamisch adres krijgt via je provider).. dat al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 28 december 2003 @ 16:57:
[...]

tja.. euh ik weet niet hoe je precies die speedtouch zou moeten instellen..
Wat je wel ff kan checken is.. als je dat ding bridge hebt gezet .. dat je een ip krijgt via deze modem .. op de router zelf (tenminste als je dynamisch adres krijgt via je provider).. dat al gecheckt?
Wanneer ik dus de Speedtouch op Bridge zet gebeurt er niks meer, ook niet wanneer de DHCP server me gewoon een IP toewijst. Zolang hij gewoon is ingesteld op Routed PPPoE - DHCP - NAPT werkt het wel prima.

Het IP wat ik van mijn ISP krijg (Wanadoo ADSL Basic) is gewoon statisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Anoniem: 100988 schreef op 28 december 2003 @ 17:03:
[...]
Wanneer ik dus de Speedtouch op Bridge zet gebeurt er niks meer, ook niet wanneer de DHCP server me gewoon een IP toewijst. Zolang hij gewoon is ingesteld op Routed PPPoE - DHCP - NAPT werkt het wel prima.

Het IP wat ik van mijn ISP krijg (Wanadoo ADSL Basic) is gewoon statisch.
werkt het nou wel of niet met de wlan router? zo niet kun je nog ff kijken naar mac adres klonen van het modem..
Heb je ook al ip statisch gezet op je router (er van uit gaande dat je pp varianten al geprobeert hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op 28 december 2003 @ 17:21:
[...]

werkt het nou wel of niet met de wlan router? zo niet kun je nog ff kijken naar mac adres klonen van het modem..
Heb je ook al ip statisch gezet op je router (er van uit gaande dat je pp varianten al geprobeert hebt)?
Het werkt juist niet, als het zou werken zou ik hier al niet meer zijn. :)

Ik heb idd al statisch IP en alle andere varianten geprobeerd, maar als mijn modem al niet fungeert zonder tussenkomst van router in zijn brugfunctie, dan lijkt mij dat ik daar eerst moet kijken wat het probleem is. Want in brugfunctie met DHCP aan zou het toch ook gewoon moeten werken... lijkt me. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kpn lijn--adsl modem--router--pc's

adsl modem wan zijde: static ip
adsl lan zijde: dhcp aan
router wan zijde: dynamic ip zonder host naam
router lan zijde: dhcp aan NAT aan(dat is router i.p.v. bridge)

Zo heeft een vriend het aan mij uitgelegd en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56475 schreef op 28 december 2003 @ 17:38:
kpn lijn--adsl modem--router--pc's

adsl modem wan zijde: static ip
adsl lan zijde: dhcp aan
router wan zijde: dynamic ip zonder host naam
router lan zijde: dhcp aan NAT aan(dat is router i.p.v. bridge)

Zo heeft een vriend het aan mij uitgelegd en dat werkt perfect.
Dat klinkt logisch, ik zal het eens proberen.

Maar modem instellen op Routed PPPoE - DHCP - NAPT, Routed PPPoA - DHCP - NAPT of als Bridged Ethernet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks! Ongelooflijk, in zo weinig woorden en dan zo duidelijk uitgelegd! :) De modem heb ik gewoon als Routed laten staan, dat werkt verder prima. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WinsockXPFix uitgevoerd en de update werkte direct
thanks for all the help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb ik nog een laatste vraag, ik kan al draadloos internetten, geen probleem.

Ik heb alleen geen verstand van de beveiliging. Ik kan inschakelen:

- Access Control List (ALC)
- Radius Server
- Wired Equivalent Privacy (WEP)
- Wi-Fi Protected Acces (WPA)

Welke moet ik inschakelen en met welke instellingen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
ACL met WEP heb ik hiero... werkt prima hiero...
Radius server daar moet je dus een server voor draaien op een of andere pc die dan de authenticatie op zich neemt. Wordt weer lastiger...

[ Voor 60% gewijzigd door henkleerssen op 28-12-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik de acces control list en WPA.
Als je WPA wil gebruiken moet je wel windows update gebruiken en WPA installeren.
Bij WPA voor windows 64 bit kan je de win32 versie ook vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

in de meeste gevallen volstaat maclock icm wep128

in dit geval dus:
Access Control List (ALC) en Wired Equivalent Privacy (WEP)

het mac adres staat op de dongles zelf alleen moet je elke 2 karakters scheiden door een dubbele punt

wep moet op zowel router als client (PC/laptop) ingesteld worden, beide keys moeten gelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ook dat werkt nu volledig, bedankt allemaal. :)

Nu stuit ik op het allerlaatste punt, de veiligheid van mijn PC's zelf. Is het nu de bedoeling dat ik op elke PC een firewall ga installeren? Ik gebruikte al op enkele een firewall, maar mijn laptop is eigenlijk te traag om een firewall op te installeren. Althans, ik zou het zonde vinden als het m'n laptop traag zou maken.

Maar volgens mij heb ik niks aan die firewall op de router, daar kan ik enkel aangeven welke poorten er open of dicht moeten staan. Of misschien de firewall van m'n modem inschakelen? Of toch maar overal op elke PC/laptop een firewall installeren?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste