[XP] Service Pack 2, de Beta

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Vanmiddag heb ik de beta mogen ontvangen van Service Pack 2 voor windows XP.

Het bestand, ongeveer 3 mb groot te mogen downloaden, duurde het via Windows Update downloaden van de resterende 300 MB bestanden zo'n 40 minuten.

Het verdere installatieproces verliep voorspoedig en na een reboot werden de nieuwe features zichtbaar :

De verderde uitgebreide firewall :

Afbeeldingslocatie: http://www.sanfranjake.nl/GoT/xpsp2/fire1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.sanfranjake.nl/GoT/xpsp2/fire2.png
Afbeeldingslocatie: http://www.sanfranjake.nl/GoT/xpsp2/fire3.png
Afbeeldingslocatie: http://www.sanfranjake.nl/GoT/xpsp2/fire4.png
Afbeeldingslocatie: http://www.sanfranjake.nl/GoT/xpsp2/fire5.png

Ook de popup killer valt meteen op :

Afbeeldingslocatie: http://www.sanfranjake.nl/GoT/xpsp2/popiemenu.png
Afbeeldingslocatie: http://www.sanfranjake.nl/GoT/xpsp2/popupopt.png

Ik kon hier op GoT nog geen informatie vinden over ervaringen met Service Pack 2. Zijn er anderen die dit product al hebben mogen testen ?

Mijn eerste indruk is positief 8-)

Hier een paar linkjes over veranderingen in SP2 :
Technet - Changes to functionality in Microsoft Windows XP Service Pack 2
Technet - New Networking Features in Microsoft® Windows® XP Service Pack 2

[ Voor 35% gewijzigd door sanfranjake op 25-02-2004 03:18 . Reden: 3/1/04 links toegevoegd, 11/1 typo, 25-2 pics ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Popup killer is zeer welkom. Als ze nou ook eens iets deden om ActiveX Spyware tegen te gaan :/ (in elk geval een optie om die popup te onderukken die zegt dat met de huidige beveiligingsinstellingen de pagina niet goed weergegeven kan worden).

Maar goede stap.

[ Voor 40% gewijzigd door Mike Jarod op 20-12-2003 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 23:42

Royz

Kleurenblind!!

Ja goede zet, ik moet eerlijk zeggen dat ik die firewall van Windows nooit gebruik :o. Maybe moet ik het maar eens gaan proberen als het zo verbeterd is!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Wat opmerkingen over de nu goed gezette tags verwijderd O-)

Windows Firewall en IE gebruik ik geen van beide maar toch een goed plan :P

Was er niet ooit eens gezegd dat SP's geen functionaliteit meer zouden toevoegen of laat mn geheugen me in de steek? :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 18:42

neevedr

Dat was ik niet!

Is dit alles wat SP2 doet, Firewall en Popup blocker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 21:59

RMYuma

The disguise is complete!

De nieuwe firewall is een stap in de goede richting, en zal iig. een fijnere configuratie opleveren dan nu.
Pop-up killer is een leuke feature.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
neevedr schreef op 20 december 2003 @ 00:31:
Een SP is sowieso cumulatief. Dat betekent dat alles wat in SP1 zit, ook in SP2 zit. Daarnaast zal SP2 alle fixes die tot nu toe uitgebracht zijn bevatten, en fixes die uberhaupt nog niet voor iedereen verkrijgbaar zijn, denk bijv. aan deze: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=815227

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik zie hier wat info staan over wat er nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
neevedr schreef op 20 december 2003 @ 00:31:
hoop ik toch niet voor 300Mb.... :+

btw iemand (als dat mag.. :? ) een linkje waar je de beta kunt downloaden .. of is het een besloten beta voor developers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee - de betarelease van WindowsXP is op dit moment besloten tot developers en geselecteerde beta testers (zie bv. hier voor hoe ze deze mensen geselecteerd hebben).

Microsoft (en wij dus ook niet) staat het niet toe deze versie verder te verspreiden, dus links naar waar het te downloaden is, zijn niet gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heel het internet staat inmiddels vol met mirrors. Jammer dat mensen dit niet gewoon voor zichzelf kunnen houden.

Wat ik mij afvraag, is deze beta SP ook te uninstallen of kan de final er straks gewoon over heen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Bor_de_Wollef schreef op 20 december 2003 @ 00:49:
Heel het internet staat inmiddels vol met mirrors. Jammer dat mensen dit niet gewoon voor zichzelf kunnen houden.

Wat ik mij afvraag, is deze beta SP ook te uninstallen of kan de final er straks gewoon over heen?
Deze release zal inderdaad wel op internet te verkrijgen zijn.

Deze Beta geeft wel bij installatie het venster voor "backup old files" weer, echter staat dit gemarkeerd voor het backupppen van de bestanden.

Het is een testversie voor 180 dagen. Daarna kan je gewoon weer terug naar SP 1. Zal straks eens kijken op een van m'n testbakken hoe dat precies in z'n werk gaat.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

radial

Watch out

Nou echt een suk6 was het ook weer niet tot nu toe gisteren sp2_beta geinstalleerd en de helft vd websites die ik tijdens het surfen tegen kwam deden het niet door activex errors, zelfs met security op low!!!

Tevens het probleem java; dat gaat nog steeds niet helemaal zoals het behoort te gaan, weer verschillende problemen zoals in het begin met XP.

Toch maar weer eraf gegooit ben nog niet echt tevreden erover, en de firewall dat hoeft nu ook weer niet hij is wel beter en goed in te stellen maar toch.

Nu gebruik ik maar weer de laatste alpha van sp2 die doet het teminste zoals het zou moeten gaan ook al zitten alle opties van de beta er "nog" :*) niet in

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 09:16

mutsje

Certified Prutser

De ingebouwde en geactiveerde firewall is voor homegebruikers niet zo'n probleem. Ik voorzie echter meer problemen in bij bedrijfen die gebruik maken van SMS , Enterprise Antivirus solutions , monitoring tools die pc's in de gaten houden. Je zult het Service Pack eerst helemaal moeten aanpassen en dan kun je het pas uitrollen.. wat inhoud dat je alle nieuwe features er eerst uit moet slopen en dan pas kunt uitrollen. Na de documentatie doorgelezen te hebben (thanks Blackd voor de url) is er momenteel nog een groot min punt. Je moet namelijk een Client PC voorzien van SP2 en dan je Domain policies middels die client updaten. Dit houd in dat je zelf de Administrative Templates zult moeten maken wat weer menselijke fouten kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mja autoupdate functie in sp2 is ook aangepast, is een optie bij gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/au.jpg

en je kan met SP2 op Windows update 5

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/wu5.jpg

voor de rest wat nieuwe builds van outlook express en IE, voor de rest weining nieuws onder de zon (voor als nog)

[ Voor 25% gewijzigd door SithWarrior op 20-12-2003 11:42 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

hebben ze ook eindelijk eens echt wat gedaan aan het misbruik van corp serials?
in sp1 was er maar 1 bekende key geblockt, dat hield de echte illegale kopieerders helaas niet tegen...

dus is dat nu veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98565

heeft iemand ook een idee hoe ik de oude sp2 v.1213 er af kan doen, want de nieuwe kan er niet overheen en het staat ook niet in mn lijst met software :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 70162 schreef op 20 december 2003 @ 11:49:
in sp1 was er maar 1 bekende key geblockt, dat hield de echte illegale kopieerders helaas niet tegen...

dus is dat nu veranderd?
Geen idee of dat al in de beta zit eigenlijk. Hopelijk wel in de officiele versie :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeBee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

FreeBee

The Sky is the limit

Ik heb vandaag een clean install gedaan van xp sp2. Wat opvalt behalve de al genoemde wijzigingen is dat Mediaplayer 9, Directx 9.0b, Windows Messenger ook van versienummer zijn veranderd. Scheelt weer een hoop extra download werk ;)

Veni vidi volavi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

blackd schreef op 20 december 2003 @ 00:34:
[...]

Een SP is sowieso cumulatief. Dat betekent dat alles wat in SP1 zit, ook in SP2 zit. Daarnaast zal SP2 alle fixes die tot nu toe uitgebracht zijn bevatten, en fixes die uberhaupt nog niet voor iedereen verkrijgbaar zijn, denk bijv. aan deze: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=815227
Nee, een SP is zeker niet bepaald altijd cumulatief, in tegendeel...
Kijk maar naar NT 4. De laatste SP's waren NIET cumulatief. Je moets bijvoorbeeld SP4 installeren, omdat daar een aantal features/fixes/e.d. in zaten die in de latere SP's niet verwerkt waren...
Microsoft zegt zelf ook dat SP's niet per definitie cumulatief zijn!

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

[i[Q. Does Windows 2000 SP4 include all the fixes that were included in SP1, SP2, SP3, and the Windows 2000 Security Rollup Package version 1? [/i]

A. Yes, service packs are cumulative, which means Windows 2000 SP4 includes all fixes from previous Windows 2000 service packs. If you have already installed a previous service pack, install SP4 without removing the previous service pack.
Volgens die Microsoft zijn ze wel cumulatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
300 mb :/ 56k lijntje anyone? :+

En wat krijg je daarvoor? Updates op je firewall, WMP, IE, OE, DirectX. Een nieuwe popup-killer. Mja hoeveel mb zou dat zijn? 75 lijkt me ruim genomen.

En de rest (~225Mb) zijn bugfixes/security issues :?

best wel triest eigenlijk als dat zo is, zelfs cumulatief is dat erg veel
edit: en dan mag je er natuurlijk ook van uitgaan dat die 300mb compressed data is...

[ Voor 18% gewijzigd door Mike Jarod op 20-12-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23712

vaag, de volledige download (dus niet de express) is maar 212 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Nulnulnix schreef op 20 december 2003 @ 18:42:
Microsoft zegt zelf ook dat SP's niet per definitie cumulatief zijn!
Oh ja?
Microsoft continually works to improve its software. As part of this effort, we develop updates and fixes to recognized issues and release them for customers. On a regular basis, we combine many of these fixes into a single package and make the package available for installation. These packages are called Service Packs. Service packs are cumulative, which means that each new service pack contains all of the fixes that are included with previous service packs and any new fixes, and you do not have to install a previous version of a service pack before you install the latest version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ach, dat zal je leren :+

En we hebben tegenwoordig allemaal 120GB schijven minimum, dus wat lopen we te zeuren over een paar MBs?

Tis niet eens een halve Divx, get a life zeg.

;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BackSlash32 schreef op 20 december 2003 @ 19:22:
Ach, dat zal je leren :+

En we hebben tegenwoordig allemaal 120GB schijven minimum, dus wat lopen we te zeuren over een paar MBs?

Tis niet eens een halve Divx, get a life zeg.

;)
ik denk dat het mensen vooral over de download van het service pack gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ik denk dat jij een knipoog over het hoofd ziet ;)

NEways, SP2 kun je dan net zoals SP1 ook op CD thuis laten bezorgen.

En anderrrrs: ADSL Voor Iedereen 8)7

vast MS die aandelen KPN enTiscali heeft, tis een complot zeg ik je!

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 20-12-2003 19:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nulnulnix schreef op 20 december 2003 @ 18:42:
Je moets bijvoorbeeld SP4 installeren, omdat daar een aantal features/fixes/e.d. in zaten die in de latere SP's niet verwerkt waren...
Ben je niet confuus met OptionPack NT4 ?
Daar zit IIS4 in voor NT4 (anders blijft die vrolijk op IIS3.0 hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoooper schreef op 20 december 2003 @ 00:36:
[...]

hoop ik toch niet voor 300Mb.... :+

btw iemand (als dat mag.. :? ) een linkje waar je de beta kunt downloaden .. of is het een besloten beta voor developers..
Ik zei net al dat dat misschien de express download is, maar de volledige download in een keer is 212 MB en over het algemeen heeft het verleden mij geleerd dat een beta iets groter is dan de final dus reken ongeveer op iets over de twee honderd MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:00
Is hier al iets van geïmplementeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Billie schreef op 20 december 2003 @ 21:36:
Is hier al iets van geïmplementeerd? :)
Lijkt er wel op:
http://msdn.microsoft.com.../html/securityinxpsp2.asp
Memory protection.
Some attacks by malicious software leverage software vulnerabilities that allow too much data to be copied into areas of the computer's memory. These vulnerabilities are typically referred to as buffer overruns. Although no single technique can completely eliminate this type of vulnerability, Microsoft is employing a number of security technologies to mitigate these attacks from different angles. First, core Windows components are being recompiled with the most recent version of our compiler technology to help mitigate against buffer overruns. Additionally, Microsoft is working with microprocessor companies to help Windows support hardware-enforced "no execute" (or NX) on microprocessors that contain the feature. NX uses the CPU itself to enforce the separation of application code and data, preventing an application or Windows component from executing program code that an attacking worm or virus inserted into a portion of memory marked for data only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100293

Ik vraag me eigenlijk af of de final erg zal gaan verschillen met deze beta, en wanneer die final dan uitkomt... (Las laatst dat ie pas half 2004 uit zo komen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/Metroid/SP2_1.png

Ziet stukken beter uit. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/Metroid/SP2_2.png

Zeer interessant. :o

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/Metroid/SP2_3.png

Hmmz, gaat lekker. :X Nog maar net installed en er zijn al 5 updates. :P

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/Metroid/SP2_4.png

8)

Het lijkt er idd op dat Microsoft de goede kant op gaat. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Billie op 24-12-2003 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ja ik las paar weken terug dat ze al druk bezig zijn met Windows update v6, daar schijn je heel weining te hoeven rebooten bij installeren van patches. Dus ze gaan zeker niet de verkeerde kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
SithWarrior schreef op 24 december 2003 @ 17:40:
Ja ik las paar weken terug dat ze al druk bezig zijn met Windows update v6, daar schijn je heel weining te hoeven rebooten bij installeren van patches. Dus ze gaan zeker niet de verkeerde kant op :)
Je zult wel V5 bedoelen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97853

De beta staat idd ook op de msdn subscriber downloads :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

5 (beta) werkt al als je SP2 hebt, nee ik heb het al weer over de opvolger daar van, stond tijdje geleden ergens op neowin chat, waar in MS medewerker aangaf dat 6 pas een echte revolutie te weeg zou brengen. Der stond ook als opmerking toen al bij dat dit natuurlijk beetje vreemd was omdat (toen) 5 er nog niet eens was. vandaar dat ik het me nog herinder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46104

Wel leuk zo een service pack, maar merk je nu ook nog wat aan je performance van xp. Ik meen me te herinneren dat er bepaalde updates waren die je systeemperformance vernagelden.

Is dat nu opgelost of wordt dat opgelost?

Jasper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
Anoniem: 46104 schreef op 24 december 2003 @ 18:53:
Wel leuk zo een service pack, maar merk je nu ook nog wat aan je performance van xp. Ik meen me te herinneren dat er bepaalde updates waren die je systeemperformance vernagelden.

Is dat nu opgelost of wordt dat opgelost?

Jasper...
Ik vind hem net zo snel als eerst. :O Kan ook aan mij liggen natuurlijk. :P De eerste boot na install duurt wel lang, daarna gewoon even snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En is de support van de P4 al geoptimaliseerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
-Skyhawk- schreef op 24 december 2003 @ 18:56:
En is de support van de P4 al geoptimaliseerd? :?
:?

Wat is er dan mis met huidige P4 support? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Billie schreef op 24 december 2003 @ 11:37:

Hmmz, gaat lekker. :X Nog maar net installed en er zijn al 5 updates. :P
Dit zijn enkel test updates, er staat vermeld bij de update dat het niet raadzaam is om deze op produktiesystemen te installeren. Het zullen wel geen super kritieke items zijn dan ...
Anoniem: 97853 schreef op 24 december 2003 @ 18:33:
De beta staat idd ook op de msdn subscriber downloads :O
Dat klopt momenteel is het een beta voor geselecteerde testers en MSDN members. De publieke beta gaat nog wel even duren ....

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker...

ISO gedownload van MSDN, op CD gezet, SP2 beta draaien.

Misschien doordat ik begon te surfen maar hij crashte compleet tijdens copieren van DPCDLL.DLL. Ik kon nog net bij de taskmager komen maar ook dat hielp niet meer, mouse bewoog nog maar verder systeem dood. |:(

Harde reset, uninstall alles lijkt weer te werken nu.

De hoeveelheid DLL's, SYS's en andere systeem files dat wordt vervangen is redelijk schokkend, ze hebben echt rigorues zitten hercompileren geloof ik.

Ik kan dat dus niet hebben he, ik ga het nog eens proberen, en niet surfen tussendoor dan maar ? 8)7

(ennuh, ja ik heb een HD image gebakken voor ik begon, die uninstaller is scary !)

Update: OK tweede poging lukte wel, ff gaan wandelen terwijl de SP2 setup draaide. Wel wilde hij niet rebooten uit zichzelf, hmmm, tis tenslotte een beta....

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 97853 op 24-12-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Laatst online: 12:50

grimson

domeingrommer

Kijk eens bij
Start->Settings->Control Panel->System->Advanced->Performance->Execute Protection.
Is dit misschien al voorwaardig support voor die nieuwe hardwarematige 'beveiliging' ? (ik ben de naam even kwijt)
Scoble just posted a link to the Developer's View of Windows XP SP2. It's worth reading the section on the new memory protection features in SP2, specifically the No-Execute (NX) flag. It requires hardware support from the CPU, specifically the ability to set a no-execute flag on each virtual page. This would effectively make it impossible to execute code that was injected via a buffer overrun attack on a data page. Currently the only CPU's that implement this feature are AMD's K8 and Intel Itanium processors, but "it is expected that future 32 and 64-bit processors will provide execution protection. Microsoft is preparing for and encouraging this trend by supporting execution protection in its flagship Windows operating systems."
http://www.iunknown.com/000368.html

[ Voor 68% gewijzigd door grimson op 24-12-2003 21:01 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het draait hier als een speer hoor, no problems sofar....

aanrader:

1) zet de system restore uit (c:, dus > all drives)
2) C: schijf defraggen, whoaaaa.....
3) set de system restore weer aan als je daar behoefte aan hebt

Dat ruimt een partij op....!

So far so cool, love the popup blocker _/-\o_

ontopic: Ik heb het hier over XP SP 2 beta hoor, mijn punt is dat je het puin wat de SP setup op je HD achterlaat zou kunnen ruimen, verder gewoon: positieve ervaring SP2beta :*)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 97853 op 24-12-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 09:16

mutsje

Certified Prutser

kunnen de dames weer ontopic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

SithWarrior schreef op 24 december 2003 @ 17:40:
:7 Longhorn :7

of hoe je dat ook schrijft iig met longhorn was een van de hoofddoelen het zo min mogelijk nodig zijn van reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als ik mij niet vergis is dit een discussietopic over de beta van Service Pack 2 van Windows XP... hou het dan ook centraal en ontopic. B.v.d.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

120 gig niet dus ik zit hier met 40 gig mijn win patitie is nu 6 gig en nog loopt hij te blaten dat er ruimte te weinig is. maar voor de rest nog iets aan sp 2??behalve dingen waar tweakers al betere dingen voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gakkethijs schreef op 24 december 2003 @ 23:29:
120 gig niet dus ik zit hier met 40 gig mijn win patitie is nu 6 gig en nog loopt hij te blaten dat er ruimte te weinig is. maar voor de rest nog iets aan sp 2??behalve dingen waar tweakers al betere dingen voor hebben?
Als het van mutsje en merely mag })

SP2Beta is dus idd een disk monster, misschien moet je in jouw geval de system restore alsvast uitzetten voordat je Sp2 installeerd, dat scheelt een slok op een borrel :O

edit: o ja nieuwe features zijn er niet zoveel nee, het is een service pack, ik moet het vooral hebben om de software die we ontwikkelen alvast op te testen, so far so good....

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 97853 op 24-12-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:21
Ik kan me een gerucht herinneren over de mogelijkheid met meerdere gebruikers tegelijkertijd te werken in SP2, bv één gebruiker via de pc zelf en één via RDS - die dus tegelijk van een desktop voorzien worden.

MS was dit van plan om zo meerdere tabletpc's / terminals op één XP systeem te kunnen laten werken (Citrix? :X). Is dit al mogelijk met deze beta?

[edit]
Tnks sanfranjake :) Nog niet dus. Erg jammer :/

[ Voor 12% gewijzigd door Drogo op 27-12-2003 09:57 ]

• -Skyhawk-
  • Niet online
Staat wel iets op CD van -Citrix ICA Clients ?

Ik moet je bekennen dat ik pas een week geleden van win2k naar XP overstapte en nu gelijk SP 2, maar zat dat niet grotendeels al in SP1 ? remote terminal access enzo (inclusief terminal server mode) ?

Ik heb nu terminal client, terminal server, en wat ze "remote assistance" verbinding noemen (een soort netmeeting/terminal hybride?)

Maar of je meerdere gebruikers tegelijk op verschillende logins kunt bedienen op XP Pro ? ik heb het nog niet geprobeerd, maar een donkerbruin vermoeden zegt me dat je daarvoor wel een 2003 server license nodig zal hebben.

Ik zie het ja, Citrix...

readme says:

Citrix Systems, Inc. is the world leader in server-based computing. Our MetaFrame™ and WinFrame™ software, based on our ICA® and MultiWin™ technologies, provides access to virtually any application, across any type of network connection from any type of client -- providing rapid application deployment and cost-effective solutions to maximize return on computing investments.

The ICA Client included on this compact disc lets you use any computer running Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows 2000, or Windows XP to run applications remotely on a server on which Citrix MetaFrame is installed, or on a Citrix WinFrame server.

On the support compact disc that ships with server versions of Windows XP you will find the ICA clients that run on Microsoft Windows Version 3.1, Windows for Workgroups Version 3.11, as well as hand-held PCs running WinCE.

Het begint met "world leaders" en eindigt met windows 3.1, whoaaaa..... :Y)

Edit: Ik twijfel, maar dit lijkt me niet meer dan een client, of XP Pro ook meerdere RDP of desnoods citrix clients aankan blijft een interessante vraag ! 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 97853 op 25-12-2003 01:10 ]

Veel mensen hier met de Engelse XP, blijkbaar. Ik wacht wel tot de NLse editie over een tijdje uitkomt... :).

Anoniem: 70162

Anoniem: 100293 schreef op 25 december 2003 @ 16:30:
Veel mensen hier met de Engelse XP, blijkbaar. Ik wacht wel tot de NLse editie over een tijdje uitkomt... :).
offtopic:
da's omdat veel mensen niet tegen dubbele taalmeldingen kunnen. daarom gebruiken ze engelse windows. ik vind het maar onzin, mede omdat veel updates toch nog in het nederlands verschijnen ivm de accept language van je browser. heb je toch je dubbele taal weer...

• Billie
Anoniem: 100293 schreef op 25 december 2003 @ 16:30:
Ik denk niet dat er een Nederlandse beta uitkomt, final natuurlijk wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Billie schreef op 25 december 2003 @ 19:27:
[...]

Ik denk niet dat een een Nederlandse beta uitkomt, final natuurlijk wel. :P
Denk het ook niet idd. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Er zijn zeker meer illegale key-codes in SP2 geblocked? Meer info is niet nodig dan ja of nee.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
In de Beta versie van SP2 draait mijn niet legale windows gewoon door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Cochrane schreef op 24 december 2003 @ 23:59:
Ik kan me een gerucht herinneren over de mogelijkheid met meerdere gebruikers tegelijkertijd te werken in SP2, bv één gebruiker via de pc zelf en één via RDS - die dus tegelijk van een desktop voorzien worden.
Dit is nog niet geimplementeerd ....
Als ik een RDP-connectie probeer op te zetten naar een bak met SP2 (zowel werkgroep als domein) krijg ik nog steeds de vraag of het OK is de huidige gebruiker af te melden. ;(

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik kan merken dat het vakantie is mij Microsoft. Heb een stapel "bugs" gemeld, maar ze staan allemaal nog steeds op "Active." :/

Ik heb btw de "Windows XP SP 2 Beta 1 Integrated Professional Edition" geinstalleerd :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
silentsnow schreef op 27 december 2003 @ 07:43:
Ik kan merken dat het vakantie is mij Microsoft. Heb een stapel "bugs" gemeld, maar ze staan allemaal nog steeds op "Active." :/

Ik heb btw de "Windows XP SP 2 Beta 1 Integrated Professional Edition" geinstalleerd :)
Er zal inderdaad rond de kerst niet veel gebeuren in de States ... heb er een paar jaar gewoond en het spektakel mogen ervaren.

Zelf tot nu toe alleen wat ActiveXproblemen met IE. Er zou een instelling mogen zijn die het verbiedt om ActiveX componenten uit te voeren. Tot nu toe deze nog niet kunnen vinden :O

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

sanfranjake schreef op 27 december 2003 @ 08:02:
[...]

Er zal inderdaad rond de kerst niet veel gebeuren in de States ... heb er een paar jaar gewoond en het spektakel mogen ervaren.
Waar als ik vragen mag? Ik woon nl in New York :)
Zelf tot nu toe alleen wat ActiveXproblemen met IE. Er zou een instelling mogen zijn die het verbiedt om ActiveX componenten uit te voeren. Tot nu toe deze nog niet kunnen vinden :O
Die optie is er wel, maar dan krijg je van die zwaar irritante "Your current security settings prohibit running ActiveX controls on this page. As a result, the page may not display correctly." berichten :/

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
silentsnow schreef op 27 december 2003 @ 08:09:
[...]

Waar als ik vragen mag? Ik woon nl in New York :)
2 jaar in Colorado, zomers in Denver, winter in de bergen snowboarden, 1/2 jaar Detroit, MI en 1/2 jaar San Francisco, CA :) (zal er geen lang offtopic verhaal van maken :P) Overigens ook een paar maanden in Paterson, NJ gezeten voor m'n werk, NYC rulez !
Die optie is er wel, maar dan krijg je van die zwaar irritante "Your current security settings prohibit running ActiveX controls on this page. As a result, the page may not display correctly." berichten :/
Niks meer aan toe te voegen :+

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 27-12-2003 08:16 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Is er ook een manier, om als straks SP2 final uit is, deze te installen _zonder_ directx9b? Of om dit onderdeel naderhand (netjes) weer te vervangen door dx9a? Of zijn als alternatief straks de nieuwe functionaliteiten van SP2 los te downloaden en installen, zodat ik niet tot dx9b verdoemd word?

offtopic:
dx9b wil ik voorlopig niet op mijn systeem hebben ivm video-capturing problemen.
Welke _niet_ verholpen zijn met eender welke patch of update tot op de dag van vandaag.
dx9a draait daarentegen als een zonnetje. ik ben ook niet op zoek naar een discussie over het probleem, maar gewoon een antwoord op de gestelde vra(a)g(en). Mijn oplossing is dx9a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Anoniem: 4629 schreef op 27 december 2003 @ 08:32:
Is er ook een manier, om als straks SP2 final uit is, deze te installen _zonder_ directx9b? Of om dit onderdeel naderhand (netjes) weer te vervangen door dx9a? Of zijn als alternatief straks de nieuwe functionaliteiten van SP2 los te downloaden en installen, zodat ik niet tot dx9b verdoemd word?
Als dat nu niet het geval is, dan is dat met SP2 waarschijnlijk ook niet het geval. Op het gebied van DirectX zullen er geen veranderingen plaatsvinden. Add/Remove Software geeft overigens wel wat extra mogelijkheden, maar DirectX staat daar nergens tussen.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Anoniem: 4629 schreef op 27 december 2003 @ 08:32:

offtopic:
dx9b wil ik voorlopig niet op mijn systeem hebben ivm video-capturing problemen.
Welke _niet_ verholpen zijn met eender welke patch of update tot op de dag van vandaag.
dx9a draait daarentegen als een zonnetje. ik ben ook niet op zoek naar een discussie over het probleem, maar gewoon een antwoord op de gestelde vra(a)g(en). Mijn oplossing is dx9a.
Bij de installatie van SP2 Beta wordt er niet om gevraagd. De enige mogelijkheid is een volledige rollback, waarvoor automagisch een back up gemaakt wordt.

Ben een tijdje geleden een script tegen gekomen om DirectX 9.0B te verwijderen en de oorspronkelijk met XP meegeleverde versie 8 te herstellen mbv de cd. Je kan hierna uiteraard weer updaten naar andere versies :)
Heb het nog niet getest met SP2, aangezien ik vooralsnog geen problemen ben tegengekomen. Ga dit nu eens even doen en post straks m'n bevindingen :P

update : Het werkt 8-)
Het totale progsel is hier te downloaden :)

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 27-12-2003 09:25 . Reden: update+url ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

silentsnow schreef op 27 december 2003 @ 08:09:
Deze melding krijg ik dus zo'n beetje @ random na installatie van SP2. De meeste sites werken zonder problemen, maar een aantal komen soms (en een enkeling continue) met deze melding.
Aanpassen van de security opties heeft schijnbaar weinig resultaat.
Weet iemand hier een oplossing?

Alvast bedankt.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Ceased2Be schreef op 29 december 2003 @ 14:33:
[...]

Deze melding krijg ik dus zo'n beetje @ random na installatie van SP2. De meeste sites werken zonder problemen, maar een aantal komen soms (en een enkeling continue) met deze melding.

Alvast bedankt.
Microsoft weet er van en de volgende build zal deze bug niet vertonen. heb ik mij laten vertellen.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ceased2Be schreef op 29 december 2003 @ 14:33:
[...]

Alvast bedankt.
In NT4 zie je deze fout veel als er een bepaalde versie van comcat.dll (of comcat32.dll, weet het ff niet zeker) .dll in je system32 aanwezig is. Vervangen door de versie die je eerst had (ghost image maybe?) en opnieuw registreren (regsvr32 %path%\comcat(32).dll).

Misschien dat deze info je verder helpt :-)

[ Voor 47% gewijzigd door garp op 29-12-2003 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Garp schreef op 29 december 2003 @ 22:14:
[...]

In NT4 zie je deze fout veel als er een bepaalde versie van comcat.dll (of comcat32.dll, weet het ff niet zeker) .dll in je system32 aanwezig is. Vervangen door de versie die je eerst had (ghost image maybe?) en opnieuw registreren (regsvr32 %path%\comcat(32).dll).

Misschien dat deze info je verder helpt :-)
Ik zal deze optie eens gaan proberen, heb de sp inmiddels ge-uninstalled (roll-back loopt in ieder geval goed) en zal het vandeweek nog eens proberen.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Laatst online: 09-06 22:02
Weet iemand misschien hoe ik met Bluetooth een verbinding met mijn nokia 6600 telefoon kan maken? Ik heb alles goed ingesteld maar ik zou niet weten hoe ik daadwerkelijk de verbinding "aan" moet zetten. Met de widcomm software die ik eerst gebruikte ging dat heel simpel. Nu lijkt er na wat geklooi soms opeens verbinding gemaakt te worden, maar waardoor precies weet ik niet :o En als ik dan verbinding heb, herkent Nokia PC suite de verbinding niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Straat schreef op 30 december 2003 @ 02:22:
Weet iemand misschien hoe ik met Bluetooth een verbinding met mijn nokia 6600 telefoon kan maken? Ik heb alles goed ingesteld maar ik zou niet weten hoe ik daadwerkelijk de verbinding "aan" moet zetten. Met de widcomm software die ik eerst gebruikte ging dat heel simpel. Nu lijkt er na wat geklooi soms opeens verbinding gemaakt te worden, maar waardoor precies weet ik niet :o En als ik dan verbinding heb, herkent Nokia PC suite de verbinding niet :(
Welke widcomm drivers gebruik je? En ik neem aan dat je het over een laptop hebt?

Het is in elk geval mogelijk om een Nokia 6600 te gebruiken in combinatie met SP2. Als je PC standaard geen Bluetooth ondersteund, dan kan je met behulp van zo'n USB apparaat (X-Micro Bluetooth USB Dongle bijvoorbeeld) wel een Bluetooth verbinding aanmaken.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Laatst online: 09-06 22:02
ik gebruik een gewone pc met usb bluetooth dongle en de widcomm drivers 1.4.2.10sp4. Na deïnstallatie van sp2 werkt het allemaal weer goed. Ik heb overigens nog niet XP sp1 met de microsoft bluetooth drivers geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Happy newyear ! - Weer FF ontopic:

Na een week geen enkel probleem nog met SP2 beta, behalve dan de eerder genoemde activeX errors in MSIE, ik krijg ze alleen op pagina's die een 404 error geven (not found), het lijkt wel of MS stakke error pagina's ergens wilde stoppen die niet door de security settings van IE heen komen :Y)

bij mij mag SP2 blijven, draait lekker..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4222

Vraagje aan de mensen die em al draaien: Kun je meer dan 1 connectie maken met RDP? Scheen een feature te zijn.

Zit de RDP client ver5.2 erin? Zou tijd worden. Die versie kan disconnected sessions automatisch weer oppakken, heb je een vinkje voor op de config tab.

tx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4222 schreef op 03 januari 2004 @ 00:00:
Vraagje aan de mensen die em al draaien: Kun je meer dan 1 connectie maken met RDP? Scheen een feature te zijn.

Zit de RDP client ver5.2 erin? Zou tijd worden. Die versie kan disconnected sessions automatisch weer oppakken, heb je een vinkje voor op de config tab.

tx ;)
SanfranJake zegt dus hierboven van niet, meerder connecties heb je vast een server editie OS voor nodig he, net als in win2k...

Wat erinzit als client is de remote desktop client, kan niets nieuws ontdekken daar onder opties, het ding is zowiezo iets beperkter dan de win2k clients die ik gewend ben, en ze weten altijd al keurig terug in te loggen op een open sessie bij mijn weten ? :*)

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97853 schreef op 03 januari 2004 @ 00:09:
[...]

SanfranJake zegt dus hierboven van niet, meerder connecties heb je vast een server editie OS voor nodig he, net als in win2k...
Mischien een administrative template toegevoegd die die functionaliteit beinvloed? Tijd geleden vernomen dat het erin zou zitten, zou wel handig kunnen zijn, of juist weer niet.
Wat erinzit als client is de remote desktop client, kan niets nieuws ontdekken daar onder opties, het ding is zowiezo iets beperkter dan de win2k clients die ik gewend ben, en ze weten altijd al keurig terug in te loggen op een open sessie bij mijn weten ? :*)

edit: typo
Nee, het gaat erom dat als je connectie ongecontroleerd verloren gaat, dat je client automatisch weer connect. Die functie is handig als je iets doet, zoals een netwerk kaart driver updaten, waardoor je server er voor 1 seconde uitknalt. In 5.2 editie is het een vinkje, zit onder options, experience, onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4222 schreef op 03 januari 2004 @ 00:20:
[...]

Mischien een administrative template toegevoegd die die functionaliteit beinvloed? Tijd geleden vernomen dat het erin zou zitten, zou wel handig kunnen zijn, of juist weer niet.

[...]

Nee, het gaat erom dat als je connectie ongecontroleerd verloren gaat, dat je client automatisch weer connect. Die functie is handig als je iets doet, zoals een netwerk kaart driver updaten, waardoor je server er voor 1 seconde uitknalt. In 5.2 editie is het een vinkje, zit onder options, experience, onderaan.
Ok, ik snap wat je dan bedoelt, en nee...

Even help about gechekt, het is 5.1 en als ik mijn routertje een schop geef 8)7 is het idd disconnect, ik kan geen "redial" optie vinden.

Microsoft heeft ook een zootje losse downloads staan voor clients ergens in een donker hoekje, wellicht dat 5.2 clients daar als eerste op zullen duiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Microsoft heeft ook een zootje losse downloads staan voor clients ergens in een donker hoekje, wellicht dat 5.2 clients daar als eerste op zullen duiken ?
Ja, die kun je gewoon downloaden.

Tx voor de moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4222 schreef op 03 januari 2004 @ 00:32:
[...]

Ja, die kun je gewoon downloaden.

Tx voor de moeite ;)
Kleine moeite, je bedoeld dat 5.2 daar elders al wel te downloaden is ? ik zal eens kijken, was toch al niet kapot van de default XP client want er zit ook geen connection manager enzo in zoals in de full win2k client en ik heb veel meer dan 1 server zo in beheer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97853 schreef op 03 januari 2004 @ 00:41:
[...]

Kleine moeite, je bedoeld dat 5.2 daar elders al wel te downloaden is ? ik zal eens kijken, was toch al niet kapot van de default XP client want er zit ook geen connection manager enzo in zoals in de full win2k client en ik heb veel meer dan 1 server zo in beheer...
Volgens mij kun je die connection manager nog steeds in de adminpak vinden hoor ;) Voor de rest vind ik de xp rdp client een vooruitgang, al dan niet audio overhalen, usb poortjes doorlinken en fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Laatst online: 17:01
Anoniem: 70162 schreef op 20 december 2003 @ 11:49:

dus is dat nu veranderd?
[blaat] er waren meer serials geblokt dan die ene beruchte xp serial [/blaat]

enne een SP betekend nog niet dan een geheel OS op de schop gaat

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

adminpak, zover was ik nog niet...

Ik zit ff te zoeken op msdn downloads enzo, het is nog steeds een donker hoekje, begreep ik nou dat ik de 5,2 (beta) client al elders kan downloaden ?

Ben wel een terminal client junkie dus, als je een URL hebt zal ik de 5.2 client zeker proberen in SP2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Anoniem: 97853 schreef op 03 januari 2004 @ 01:06:
adminpak, zover was ik nog niet...

Ik zit ff te zoeken op msdn downloads enzo, het is nog steeds een donker hoekje, begreep ik nou dat ik de 5,2 (beta) client al elders kan downloaden ?

Ben wel een terminal client junkie dus, als je een URL hebt zal ik de 5.2 client zeker proberen in SP2...
Met terminal services client 5.2.3790 kan je geen tweede sessie op een XP bak beginnen. Helaas.... het is en blijft een werkstation-os, primair bedoeld voor enkelvoudig gebruik ;)

Wel is 'ie wat beter m.b.t. reconnecten. Ik kan zelfs het ip-adres van een bak veranderen, en hij reconnect weer (alleen als ik op netbios of fqdn verbind :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
sanfranjake schreef op 03 januari 2004 @ 08:39:
[...]

Met terminal services client 5.2.3790 kan je geen tweede sessie op een XP bak beginnen. Helaas.... het is en blijft een werkstation-os, primair bedoeld voor enkelvoudig gebruik ;)

Wel is 'ie wat beter m.b.t. reconnecten. Ik kan zelfs het ip-adres van een bak veranderen, en hij reconnect weer (alleen als ik op netbios of fqdn verbind :)
vanaf sp2 zou je ook met XP pro 2 sessies kunnen starten, althans dat lag wel in de planning

echter ik begrijp uit jouw reactie hierboven dat dit nog niet het geval is?

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 03-01-2004 08:53 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
zwelgje schreef op 03 januari 2004 @ 08:52:
[...]

vanaf sp2 zou je ook met XP pro 2 sessies kunnen starten, althans dat lag wel in de planning

echter ik begrijp uit jouw reactie hierboven dat dit nog niet het geval is?
Helaas niet het geval, vele verschillende methoden geprobeerd, bijv. eerst rdp dan console aanloggen. Tweemaal rdp met ts-manager, console en dan rdp erbij.

Hierbij de allernieuwste RDP client, 5.2.3790 (met 2k3 meegeleverd) en de TS manager uithet 2k3 adminpak gebruikt.

Op elke mogelijke manier blijf ik de vraag krijgen ofde eerste gebruiker afgemeld mag worden als de 2e verbindt :( Ook zelfde user name leidt tot het overnemen van de sessie.

Kon er ook niks over terugvinden in info op de MS site.

Wel een paar links gevonden over de specifieke wijzigingen in SP2 :

Technet - Changes to functionality in Microsoft Windows XP Service Pack 2
Technet - New Networking Features in Microsoft® Windows® XP Service Pack 2
Deze heb ik ook maar even aan mijn openingspost toegevoegd :)

Je kunt volgens deze info de firewall een domain- en een away-mode setting geven via de vernieuwde gpo's. Ideaal voor laptop gebruikers die het ding ook prive mogen gebruiken. Dit werkt geweldig, echter geeft de ICF setting in het contro-panel af en toe verkeerde info(firewall aan, terwijl toch echt de service gedisabled is).

Vanmiddag een terstbak even een clean-install van XP zonder SP gedaan, en direct SP2 er overheen. Even later wilde ik IIS installeren en prompt vertelt de Components-wizard me dat de IIS 6 (:?) bestanden niet gevonden kunnen worden... Getracht enkele zaken van de Server 2003 cd te halen, echter enkele vb scripts ontbreken, waardoor de installatie gestaakt wordt.

Na een volledige rollback van het service pack, en enkele kritische patches zoals KB823980 voor Blaster nogmaals geprobeerd. Ditmaal installeert IIS 5.1 zonder morren.

Thans aan het zoeken of meer mensen dit probleem kennen, en of 't al bij MS bekend is. Zoniet meld ik 't uiteraard O-)

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 03-01-2004 15:00 . Reden: iis prob ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's nuttige info jake !

Waar is mijn 2k3 CD ? ga ook de laatste terminal client daaraf halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100345

waar is sp2 te downloaden btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Neophyte88 - zie mijn posting hier: [rml]elevator in "[ XP] Service Pack 2, de Beta"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

Met terminal services client 5.2.3790 kan je geen tweede sessie op een XP bak beginnen. Helaas.... het is en blijft een werkstation-os, primair bedoeld voor enkelvoudig gebruik
Volgens onderstaande site wel ! :)

http://bink.nu/DesktopMod...Detail.aspx?ArticleID=855
As posted here, XP sp2 will support conncurrent use of XP remote and via console. (before only 1 windows session was possible on XP; via console OR remote desktop)

If you run XP sp2 beta 1, you can enable it now, the setting taken from win2k3 enables it for winXP sp2! Even Microsoft isn't aware of it. :P

Limit though is you need to be logged on as different user.

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Licensing Core

Create a new DWORD entry "EnableConcurrentSessions" and assign a
value of 1 to it. Concurrent Sessions is now enabled.
No need to reboot !

MS response in sp2 beta newsgroup:
I am curious about your report that the Registry Key you mentioned is
allowing you to log on with multiple users concurrently. This registry key
should do nothing.

Could you please confirm that you are able to have two users logged on to
your XP SP2 box at the same time? And further what changes you made to make
this possible? :)
Ik heb het geprobeerd en kan inderdaad 2x inloggen op mijn XP machine ! :)
(1 keer op de 'console' en 1 keer als remote desktop user ! )
(2x keer remote desktop, géén console inlog)

[ Voor 12% gewijzigd door grimson op 10-01-2004 22:12 . Reden: werkt als een speer ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
grimson schreef op 10 januari 2004 @ 21:54:
[...]

Volgens onderstaande site wel ! :)

http://bink.nu/DesktopMod...Detail.aspx?ArticleID=855

Ik heb het geprobeerd en kan inderdaad 2x inloggen op mijn XP machine ! :)
(1 keer op de 'console' en 1 keer als remote desktop user ! )
(2x keer remote desktop, géén console inlog)
Interssant dat het bij jou werkt :) Ik heb het hier op twee verschillende machines geprobeerd. Een standalone en een client in een 2k3 native rootdomein. Krij bij beiden toch de melding dat de huidige gebruiker afgemeld moet worden. As ik daar 'ja' klik gebeurt dat ook op de console. Als ik 'nee' klik dan eindigt de RDP-sessie op de 2ksp4-bak waarmee ik met de ts-client van de 2k3cd verbinding maak.

Met de domain-clientpc de groep 'Domain admins' verbindingsrechten gegeven. Ook geprobeerd met de lokale administrators groep,tenslotte losse Domain en localusers geprobeerd.
Op de standalone pc heb ik gebruikers van de pc toegang verleend.
Toch mocht het tot nu toe niet baten ....

Op de domeinclient krijg ik zelfs een BSOD als ik met twee users tegelijkertijd een rdp-sessie wil draaien. Faulting application 'winlogon.exe'.

Ga nog eens even goed de domein-policy nalopen om te kijken of er echt geen restricties zijn. Ik heb tot nu toe niks kunnen vinden. Overigens zijn er geen domeinpolicies die effect hebben op de stand-alone waar ik mee getest heb.

Ga straks een schone image op de pc zetten, en kijken of het dan wel werkt. Anderen hier al mee gerommeld ?

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 10-01-2004 23:03 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

Bij mij is het dus werkend op een Windows XP SP2 (slipstreamed setup) standalone machine.
-Misschien heeft Microsoft toch restricties gezet op een domein machine ?
(oh, ik lees dat je dit al had geprobeerd)
-Of is het de slipstreamed installatie van SP2 ?

In ieder geval heb ik een standaard gebruiker 'Administrator' en een lokaal aangemaakte 'Admin' gebruikt om 2x een remote desktop sessie te starten.

Mij lukte dus
-Aangelogged zijn op de console 'Administrator' en dan vanaf een andere machine een rd sessie te starten met 'Admin'.
-2x aanloggen met RD als 'Administrator' en 'Admin' zonder op de console aan te melden.

Je moet wel als verschillende gebruikers aanmelden !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14397

Is het al bekend wanneer Sp2 uitkomt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Anoniem: 14397 schreef op 02 februari 2004 @ 16:30:
Is het al bekend wanneer Sp2 uitkomt??
Als je even dit topic doorleest zie je dat de planning momenteel ergens medio 2004 is.

Kijk anders op de Microsoft website : www.microsoft.com

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Billie schreef op 24 december 2003 @ 11:37:
[afbeelding]

Het lijkt er idd op dat Microsoft de goede kant op gaat. :)
Geweldige optie _/-\o_ . Geen gezeik meer dat bij een refresh weer de melding komt of je Gator (of andere zut) wilt installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Even over de firewall: zover ik heb begrepen is het nog steeds alleen maar een inbound firewall en beschermd je dus niet tegen trojans? Klopt dat :?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Zojuist ontving ik een e-mail van Microsoft dat er een nieuwe beta is gereleased, build 2082. De full download is totaal 345,4 MB en nog steeds een besloten beta voor geselecteerde testers.

Naast het repareren van talloze bugs in de vorige beta, build 2055, is het belangrijkste verschil dat build 2082 ook op XP Media Center Edition geinstalleerd kan worden. Ook Tablet PC Edition worden geupdate tot 'Lonestar' vanaf deze beta :)

Men laat zich nog niet uit over de releasedatum van een eventuele Release Candidate (RC).

[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 25-02-2004 08:26 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9725

Is het probleem met de slechte performance van SCSI schijven hiermee opgelost?

Anyone?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.