Ik zei net al dat dat misschien de express download is, maar de volledige download in een keer is 212 MB en over het algemeen heeft het verleden mij geleerd dat een beta iets groter is dan de final dus reken ongeveer op iets over de twee honderd MBzoooper schreef op 20 december 2003 @ 00:36:
[...]
hoop ik toch niet voor 300Mb....![]()
btw iemand (als dat mag..) een linkje waar je de beta kunt downloaden .. of is het een besloten beta voor developers..
Is hier al iets van geïmplementeerd?
Lijkt er wel op:
http://msdn.microsoft.com.../html/securityinxpsp2.asp
Memory protection.
Some attacks by malicious software leverage software vulnerabilities that allow too much data to be copied into areas of the computer's memory. These vulnerabilities are typically referred to as buffer overruns. Although no single technique can completely eliminate this type of vulnerability, Microsoft is employing a number of security technologies to mitigate these attacks from different angles. First, core Windows components are being recompiled with the most recent version of our compiler technology to help mitigate against buffer overruns. Additionally, Microsoft is working with microprocessor companies to help Windows support hardware-enforced "no execute" (or NX) on microprocessors that contain the feature. NX uses the CPU itself to enforce the separation of application code and data, preventing an application or Windows component from executing program code that an attacking worm or virus inserted into a portion of memory marked for data only.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Anoniem: 100293
Ik vraag me eigenlijk af of de final erg zal gaan verschillen met deze beta, en wanneer die final dan uitkomt... (Las laatst dat ie pas half 2004 uit zo komen?)

Ziet stukken beter uit.

Zeer interessant.

Hmmz, gaat lekker.

Het lijkt er idd op dat Microsoft de goede kant op gaat.
[ Voor 47% gewijzigd door Billie op 24-12-2003 11:58 ]
Ja ik las paar weken terug dat ze al druk bezig zijn met Windows update v6, daar schijn je heel weining te hoeven rebooten bij installeren van patches. Dus ze gaan zeker niet de verkeerde kant op
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Je zult wel V5 bedoelen?SithWarrior schreef op 24 december 2003 @ 17:40:
Ja ik las paar weken terug dat ze al druk bezig zijn met Windows update v6, daar schijn je heel weining te hoeven rebooten bij installeren van patches. Dus ze gaan zeker niet de verkeerde kant op
5 (beta) werkt al als je SP2 hebt, nee ik heb het al weer over de opvolger daar van, stond tijdje geleden ergens op neowin chat, waar in MS medewerker aangaf dat 6 pas een echte revolutie te weeg zou brengen. Der stond ook als opmerking toen al bij dat dit natuurlijk beetje vreemd was omdat (toen) 5 er nog niet eens was. vandaar dat ik het me nog herinder
Anoniem: 46104
Wel leuk zo een service pack, maar merk je nu ook nog wat aan je performance van xp. Ik meen me te herinneren dat er bepaalde updates waren die je systeemperformance vernagelden.
Is dat nu opgelost of wordt dat opgelost?
Jasper...
Jasper...
Ik vind hem net zo snel als eerst.Anoniem: 46104 schreef op 24 december 2003 @ 18:53:
Wel leuk zo een service pack, maar merk je nu ook nog wat aan je performance van xp. Ik meen me te herinneren dat er bepaalde updates waren die je systeemperformance vernagelden.
Jasper...

Dit zijn enkel test updates, er staat vermeld bij de update dat het niet raadzaam is om deze op produktiesystemen te installeren. Het zullen wel geen super kritieke items zijn dan ...Billie schreef op 24 december 2003 @ 11:37:
Hmmz, gaat lekker.Nog maar net installed en er zijn al 5 updates.
Dat klopt momenteel is het een beta voor geselecteerde testers en MSDN members. De publieke beta gaat nog wel even duren ....Anoniem: 97853 schreef op 24 december 2003 @ 18:33:
De beta staat idd ook op de msdn subscriber downloads
Anoniem: 97853
Lekker...
ISO gedownload van MSDN, op CD gezet, SP2 beta draaien.
Misschien doordat ik begon te surfen maar hij crashte compleet tijdens copieren van DPCDLL.DLL. Ik kon nog net bij de taskmager komen maar ook dat hielp niet meer, mouse bewoog nog maar verder systeem dood.
Harde reset, uninstall alles lijkt weer te werken nu.
De hoeveelheid DLL's, SYS's en andere systeem files dat wordt vervangen is redelijk schokkend, ze hebben echt rigorues zitten hercompileren geloof ik.
Ik kan dat dus niet hebben he, ik ga het nog eens proberen, en niet surfen tussendoor dan maar ?
(ennuh, ja ik heb een HD image gebakken voor ik begon, die uninstaller is scary !)
Update: OK tweede poging lukte wel, ff gaan wandelen terwijl de SP2 setup draaide. Wel wilde hij niet rebooten uit zichzelf, hmmm, tis tenslotte een beta....
ISO gedownload van MSDN, op CD gezet, SP2 beta draaien.
Misschien doordat ik begon te surfen maar hij crashte compleet tijdens copieren van DPCDLL.DLL. Ik kon nog net bij de taskmager komen maar ook dat hielp niet meer, mouse bewoog nog maar verder systeem dood.

Harde reset, uninstall alles lijkt weer te werken nu.
De hoeveelheid DLL's, SYS's en andere systeem files dat wordt vervangen is redelijk schokkend, ze hebben echt rigorues zitten hercompileren geloof ik.
Ik kan dat dus niet hebben he, ik ga het nog eens proberen, en niet surfen tussendoor dan maar ?

(ennuh, ja ik heb een HD image gebakken voor ik begon, die uninstaller is scary !)
Update: OK tweede poging lukte wel, ff gaan wandelen terwijl de SP2 setup draaide. Wel wilde hij niet rebooten uit zichzelf, hmmm, tis tenslotte een beta....
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 97853 op 24-12-2003 21:35 ]
Kijk eens bij
Start->Settings->Control Panel->System->Advanced->Performance->Execute Protection.
Is dit misschien al voorwaardig support voor die nieuwe hardwarematige 'beveiliging' ? (ik ben de naam even kwijt)
Start->Settings->Control Panel->System->Advanced->Performance->Execute Protection.
Is dit misschien al voorwaardig support voor die nieuwe hardwarematige 'beveiliging' ? (ik ben de naam even kwijt)
http://www.iunknown.com/000368.htmlScoble just posted a link to the Developer's View of Windows XP SP2. It's worth reading the section on the new memory protection features in SP2, specifically the No-Execute (NX) flag. It requires hardware support from the CPU, specifically the ability to set a no-execute flag on each virtual page. This would effectively make it impossible to execute code that was injected via a buffer overrun attack on a data page. Currently the only CPU's that implement this feature are AMD's K8 and Intel Itanium processors, but "it is expected that future 32 and 64-bit processors will provide execution protection. Microsoft is preparing for and encouraging this trend by supporting execution protection in its flagship Windows operating systems."
[ Voor 68% gewijzigd door grimson op 24-12-2003 21:01 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Het draait hier als een speer hoor, no problems sofar....
aanrader:
1) zet de system restore uit (c:, dus > all drives)
2) C: schijf defraggen, whoaaaa.....
3) set de system restore weer aan als je daar behoefte aan hebt
Dat ruimt een partij op....!
So far so cool, love the popup blocker
ontopic: Ik heb het hier over XP SP 2 beta hoor, mijn punt is dat je het puin wat de SP setup op je HD achterlaat zou kunnen ruimen, verder gewoon: positieve ervaring SP2beta
aanrader:
1) zet de system restore uit (c:, dus > all drives)
2) C: schijf defraggen, whoaaaa.....
3) set de system restore weer aan als je daar behoefte aan hebt
Dat ruimt een partij op....!
So far so cool, love the popup blocker
ontopic: Ik heb het hier over XP SP 2 beta hoor, mijn punt is dat je het puin wat de SP setup op je HD achterlaat zou kunnen ruimen, verder gewoon: positieve ervaring SP2beta
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 97853 op 24-12-2003 23:20 ]
kunnen de dames weer ontopic gaan?
Anoniem: 67204
SithWarrior schreef op 24 december 2003 @ 17:40:
of hoe je dat ook schrijft iig met longhorn was een van de hoofddoelen het zo min mogelijk nodig zijn van reboots.
Als ik mij niet vergis is dit een discussietopic over de beta van Service Pack 2 van Windows XP... hou het dan ook centraal en ontopic. B.v.d.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
120 gig niet dus ik zit hier met 40 gig mijn win patitie is nu 6 gig en nog loopt hij te blaten dat er ruimte te weinig is. maar voor de rest nog iets aan sp 2??behalve dingen waar tweakers al betere dingen voor hebben?
Als het van mutsje en merely maggakkethijs schreef op 24 december 2003 @ 23:29:
120 gig niet dus ik zit hier met 40 gig mijn win patitie is nu 6 gig en nog loopt hij te blaten dat er ruimte te weinig is. maar voor de rest nog iets aan sp 2??behalve dingen waar tweakers al betere dingen voor hebben?
SP2Beta is dus idd een disk monster, misschien moet je in jouw geval de system restore alsvast uitzetten voordat je Sp2 installeerd, dat scheelt een slok op een borrel

edit: o ja nieuwe features zijn er niet zoveel nee, het is een service pack, ik moet het vooral hebben om de software die we ontwikkelen alvast op te testen, so far so good....
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 97853 op 24-12-2003 23:43 ]
Ik kan me een gerucht herinneren over de mogelijkheid met meerdere gebruikers tegelijkertijd te werken in SP2, bv één gebruiker via de pc zelf en één via RDS - die dus tegelijk van een desktop voorzien worden.
MS was dit van plan om zo meerdere tabletpc's / terminals op één XP systeem te kunnen laten werken (Citrix?
). Is dit al mogelijk met deze beta?
[edit]
Tnks sanfranjake
Nog niet dus. Erg jammer
MS was dit van plan om zo meerdere tabletpc's / terminals op één XP systeem te kunnen laten werken (Citrix?

[edit]
Tnks sanfranjake

[ Voor 12% gewijzigd door Drogo op 27-12-2003 09:57 ]
Ik moet je bekennen dat ik pas een week geleden van win2k naar XP overstapte en nu gelijk SP 2, maar zat dat niet grotendeels al in SP1 ? remote terminal access enzo (inclusief terminal server mode) ?
Ik heb nu terminal client, terminal server, en wat ze "remote assistance" verbinding noemen (een soort netmeeting/terminal hybride?)
Maar of je meerdere gebruikers tegelijk op verschillende logins kunt bedienen op XP Pro ? ik heb het nog niet geprobeerd, maar een donkerbruin vermoeden zegt me dat je daarvoor wel een 2003 server license nodig zal hebben.
Ik heb nu terminal client, terminal server, en wat ze "remote assistance" verbinding noemen (een soort netmeeting/terminal hybride?)
Maar of je meerdere gebruikers tegelijk op verschillende logins kunt bedienen op XP Pro ? ik heb het nog niet geprobeerd, maar een donkerbruin vermoeden zegt me dat je daarvoor wel een 2003 server license nodig zal hebben.
Ik zie het ja, Citrix...
readme says:
Citrix Systems, Inc. is the world leader in server-based computing. Our MetaFrame™ and WinFrame™ software, based on our ICA® and MultiWin™ technologies, provides access to virtually any application, across any type of network connection from any type of client -- providing rapid application deployment and cost-effective solutions to maximize return on computing investments.
The ICA Client included on this compact disc lets you use any computer running Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows 2000, or Windows XP to run applications remotely on a server on which Citrix MetaFrame is installed, or on a Citrix WinFrame server.
On the support compact disc that ships with server versions of Windows XP you will find the ICA clients that run on Microsoft Windows Version 3.1, Windows for Workgroups Version 3.11, as well as hand-held PCs running WinCE.
Citrix Systems, Inc. is the world leader in server-based computing. Our MetaFrame™ and WinFrame™ software, based on our ICA® and MultiWin™ technologies, provides access to virtually any application, across any type of network connection from any type of client -- providing rapid application deployment and cost-effective solutions to maximize return on computing investments.
The ICA Client included on this compact disc lets you use any computer running Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows 2000, or Windows XP to run applications remotely on a server on which Citrix MetaFrame is installed, or on a Citrix WinFrame server.
On the support compact disc that ships with server versions of Windows XP you will find the ICA clients that run on Microsoft Windows Version 3.1, Windows for Workgroups Version 3.11, as well as hand-held PCs running WinCE.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 97853 op 25-12-2003 01:10 ]
Veel mensen hier met de Engelse XP, blijkbaar. Ik wacht wel tot de NLse editie over een tijdje uitkomt...
.
Anoniem: 70162
Anoniem: 100293 schreef op 25 december 2003 @ 16:30:
Veel mensen hier met de Engelse XP, blijkbaar. Ik wacht wel tot de NLse editie over een tijdje uitkomt....
offtopic:
da's omdat veel mensen niet tegen dubbele taalmeldingen kunnen. daarom gebruiken ze engelse windows. ik vind het maar onzin, mede omdat veel updates toch nog in het nederlands verschijnen ivm de accept language van je browser. heb je toch je dubbele taal weer...
da's omdat veel mensen niet tegen dubbele taalmeldingen kunnen. daarom gebruiken ze engelse windows. ik vind het maar onzin, mede omdat veel updates toch nog in het nederlands verschijnen ivm de accept language van je browser. heb je toch je dubbele taal weer...
Ik denk niet dat er een Nederlandse beta uitkomt, final natuurlijk wel.Anoniem: 100293 schreef op 25 december 2003 @ 16:30:
Veel mensen hier met de Engelse XP, blijkbaar. Ik wacht wel tot de NLse editie over een tijdje uitkomt....
Denk het ook niet idd.Billie schreef op 25 december 2003 @ 19:27:
[...]
Ik denk niet dat een een Nederlandse beta uitkomt, final natuurlijk wel.
Er zijn zeker meer illegale key-codes in SP2 geblocked? Meer info is niet nodig dan ja of nee.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Dit is nog niet geimplementeerd ....Cochrane schreef op 24 december 2003 @ 23:59:
Ik kan me een gerucht herinneren over de mogelijkheid met meerdere gebruikers tegelijkertijd te werken in SP2, bv één gebruiker via de pc zelf en één via RDS - die dus tegelijk van een desktop voorzien worden.
Als ik een RDP-connectie probeer op te zetten naar een bak met SP2 (zowel werkgroep als domein) krijg ik nog steeds de vraag of het OK is de huidige gebruiker af te melden.
Er zal inderdaad rond de kerst niet veel gebeuren in de States ... heb er een paar jaar gewoond en het spektakel mogen ervaren.silentsnow schreef op 27 december 2003 @ 07:43:
Ik kan merken dat het vakantie is mij Microsoft. Heb een stapel "bugs" gemeld, maar ze staan allemaal nog steeds op "Active."![]()
Ik heb btw de "Windows XP SP 2 Beta 1 Integrated Professional Edition" geinstalleerd
Zelf tot nu toe alleen wat ActiveXproblemen met IE. Er zou een instelling mogen zijn die het verbiedt om ActiveX componenten uit te voeren. Tot nu toe deze nog niet kunnen vinden

Waar als ik vragen mag? Ik woon nl in New Yorksanfranjake schreef op 27 december 2003 @ 08:02:
[...]
Er zal inderdaad rond de kerst niet veel gebeuren in de States ... heb er een paar jaar gewoond en het spektakel mogen ervaren.
Die optie is er wel, maar dan krijg je van die zwaar irritante "Your current security settings prohibit running ActiveX controls on this page. As a result, the page may not display correctly." berichtenZelf tot nu toe alleen wat ActiveXproblemen met IE. Er zou een instelling mogen zijn die het verbiedt om ActiveX componenten uit te voeren. Tot nu toe deze nog niet kunnen vinden

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
2 jaar in Colorado, zomers in Denver, winter in de bergen snowboarden, 1/2 jaar Detroit, MI en 1/2 jaar San Francisco, CAsilentsnow schreef op 27 december 2003 @ 08:09:
[...]
Waar als ik vragen mag? Ik woon nl in New York
Niks meer aan toe te voegenDie optie is er wel, maar dan krijg je van die zwaar irritante "Your current security settings prohibit running ActiveX controls on this page. As a result, the page may not display correctly." berichten
[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 27-12-2003 08:16 ]
Anoniem: 4629
Is er ook een manier, om als straks SP2 final uit is, deze te installen _zonder_ directx9b? Of om dit onderdeel naderhand (netjes) weer te vervangen door dx9a? Of zijn als alternatief straks de nieuwe functionaliteiten van SP2 los te downloaden en installen, zodat ik niet tot dx9b verdoemd word?
offtopic:
dx9b wil ik voorlopig niet op mijn systeem hebben ivm video-capturing problemen.
Welke _niet_ verholpen zijn met eender welke patch of update tot op de dag van vandaag.
dx9a draait daarentegen als een zonnetje. ik ben ook niet op zoek naar een discussie over het probleem, maar gewoon een antwoord op de gestelde vra(a)g(en). Mijn oplossing is dx9a.
dx9b wil ik voorlopig niet op mijn systeem hebben ivm video-capturing problemen.
Welke _niet_ verholpen zijn met eender welke patch of update tot op de dag van vandaag.
dx9a draait daarentegen als een zonnetje. ik ben ook niet op zoek naar een discussie over het probleem, maar gewoon een antwoord op de gestelde vra(a)g(en). Mijn oplossing is dx9a.
Als dat nu niet het geval is, dan is dat met SP2 waarschijnlijk ook niet het geval. Op het gebied van DirectX zullen er geen veranderingen plaatsvinden. Add/Remove Software geeft overigens wel wat extra mogelijkheden, maar DirectX staat daar nergens tussen.Anoniem: 4629 schreef op 27 december 2003 @ 08:32:
Is er ook een manier, om als straks SP2 final uit is, deze te installen _zonder_ directx9b? Of om dit onderdeel naderhand (netjes) weer te vervangen door dx9a? Of zijn als alternatief straks de nieuwe functionaliteiten van SP2 los te downloaden en installen, zodat ik niet tot dx9b verdoemd word?
The trade of the tools
Bij de installatie van SP2 Beta wordt er niet om gevraagd. De enige mogelijkheid is een volledige rollback, waarvoor automagisch een back up gemaakt wordt.Anoniem: 4629 schreef op 27 december 2003 @ 08:32:
offtopic:
Ben een tijdje geleden een script tegen gekomen om DirectX 9.0B te verwijderen en de oorspronkelijk met XP meegeleverde versie 8 te herstellen mbv de cd. Je kan hierna uiteraard weer updaten naar andere versies
Heb het nog niet getest met SP2, aangezien ik vooralsnog geen problemen ben tegengekomen. Ga dit nu eens even doen en post straks m'n bevindingen
update : Het werkt
Het totale progsel is hier te downloaden
[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 27-12-2003 09:25 . Reden: update+url ]
Deze melding krijg ik dus zo'n beetje @ random na installatie van SP2. De meeste sites werken zonder problemen, maar een aantal komen soms (en een enkeling continue) met deze melding.silentsnow schreef op 27 december 2003 @ 08:09:
Die optie is er wel, maar dan krijg je van die zwaar irritante "Your current security settings prohibit running ActiveX controls on this page. As a result, the page may not display correctly." berichten
Aanpassen van de security opties heeft schijnbaar weinig resultaat.
Weet iemand hier een oplossing?
Alvast bedankt.
Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid
Microsoft weet er van en de volgende build zal deze bug niet vertonen. heb ik mij laten vertellen.Ceased2Be schreef op 29 december 2003 @ 14:33:
[...]
Deze melding krijg ik dus zo'n beetje @ random na installatie van SP2. De meeste sites werken zonder problemen, maar een aantal komen soms (en een enkeling continue) met deze melding.
Alvast bedankt.
The trade of the tools
In NT4 zie je deze fout veel als er een bepaalde versie van comcat.dll (of comcat32.dll, weet het ff niet zeker) .dll in je system32 aanwezig is. Vervangen door de versie die je eerst had (ghost image maybe?) en opnieuw registreren (regsvr32 %path%\comcat(32).dll).Ceased2Be schreef op 29 december 2003 @ 14:33:
[...]
Deze melding krijg ik dus zo'n beetje @ random na installatie van SP2. De meeste sites werken zonder problemen, maar een aantal komen soms (en een enkeling continue) met deze melding.
Alvast bedankt.
Misschien dat deze info je verder helpt :-)
[ Voor 47% gewijzigd door garp op 29-12-2003 22:20 ]
Ik zal deze optie eens gaan proberen, heb de sp inmiddels ge-uninstalled (roll-back loopt in ieder geval goed) en zal het vandeweek nog eens proberen.Garp schreef op 29 december 2003 @ 22:14:
[...]
In NT4 zie je deze fout veel als er een bepaalde versie van comcat.dll (of comcat32.dll, weet het ff niet zeker) .dll in je system32 aanwezig is. Vervangen door de versie die je eerst had (ghost image maybe?) en opnieuw registreren (regsvr32 %path%\comcat(32).dll).
Misschien dat deze info je verder helpt :-)
Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid
Weet iemand misschien hoe ik met Bluetooth een verbinding met mijn nokia 6600 telefoon kan maken? Ik heb alles goed ingesteld maar ik zou niet weten hoe ik daadwerkelijk de verbinding "aan" moet zetten. Met de widcomm software die ik eerst gebruikte ging dat heel simpel. Nu lijkt er na wat geklooi soms opeens verbinding gemaakt te worden, maar waardoor precies weet ik niet
En als ik dan verbinding heb, herkent Nokia PC suite de verbinding niet
Welke widcomm drivers gebruik je? En ik neem aan dat je het over een laptop hebt?Straat schreef op 30 december 2003 @ 02:22:
Weet iemand misschien hoe ik met Bluetooth een verbinding met mijn nokia 6600 telefoon kan maken? Ik heb alles goed ingesteld maar ik zou niet weten hoe ik daadwerkelijk de verbinding "aan" moet zetten. Met de widcomm software die ik eerst gebruikte ging dat heel simpel. Nu lijkt er na wat geklooi soms opeens verbinding gemaakt te worden, maar waardoor precies weet ik nietEn als ik dan verbinding heb, herkent Nokia PC suite de verbinding niet
Het is in elk geval mogelijk om een Nokia 6600 te gebruiken in combinatie met SP2. Als je PC standaard geen Bluetooth ondersteund, dan kan je met behulp van zo'n USB apparaat (X-Micro Bluetooth USB Dongle bijvoorbeeld) wel een Bluetooth verbinding aanmaken.
The trade of the tools
ik gebruik een gewone pc met usb bluetooth dongle en de widcomm drivers 1.4.2.10sp4. Na deïnstallatie van sp2 werkt het allemaal weer goed. Ik heb overigens nog niet XP sp1 met de microsoft bluetooth drivers geprobeerd.
Happy newyear ! - Weer FF ontopic:
Na een week geen enkel probleem nog met SP2 beta, behalve dan de eerder genoemde activeX errors in MSIE, ik krijg ze alleen op pagina's die een 404 error geven (not found), het lijkt wel of MS stakke error pagina's ergens wilde stoppen die niet door de security settings van IE heen komen
bij mij mag SP2 blijven, draait lekker.....
Na een week geen enkel probleem nog met SP2 beta, behalve dan de eerder genoemde activeX errors in MSIE, ik krijg ze alleen op pagina's die een 404 error geven (not found), het lijkt wel of MS stakke error pagina's ergens wilde stoppen die niet door de security settings van IE heen komen
bij mij mag SP2 blijven, draait lekker.....
Anoniem: 4222
Vraagje aan de mensen die em al draaien: Kun je meer dan 1 connectie maken met RDP? Scheen een feature te zijn.
Zit de RDP client ver5.2 erin? Zou tijd worden. Die versie kan disconnected sessions automatisch weer oppakken, heb je een vinkje voor op de config tab.
tx
Zit de RDP client ver5.2 erin? Zou tijd worden. Die versie kan disconnected sessions automatisch weer oppakken, heb je een vinkje voor op de config tab.
tx
SanfranJake zegt dus hierboven van niet, meerder connecties heb je vast een server editie OS voor nodig he, net als in win2k...Anoniem: 4222 schreef op 03 januari 2004 @ 00:00:
Vraagje aan de mensen die em al draaien: Kun je meer dan 1 connectie maken met RDP? Scheen een feature te zijn.
tx
Wat erinzit als client is de remote desktop client, kan niets nieuws ontdekken daar onder opties, het ding is zowiezo iets beperkter dan de win2k clients die ik gewend ben, en ze weten altijd al keurig terug in te loggen op een open sessie bij mijn weten ?
edit: typo
Mischien een administrative template toegevoegd die die functionaliteit beinvloed? Tijd geleden vernomen dat het erin zou zitten, zou wel handig kunnen zijn, of juist weer niet.Anoniem: 97853 schreef op 03 januari 2004 @ 00:09:
[...]
SanfranJake zegt dus hierboven van niet, meerder connecties heb je vast een server editie OS voor nodig he, net als in win2k...
Nee, het gaat erom dat als je connectie ongecontroleerd verloren gaat, dat je client automatisch weer connect. Die functie is handig als je iets doet, zoals een netwerk kaart driver updaten, waardoor je server er voor 1 seconde uitknalt. In 5.2 editie is het een vinkje, zit onder options, experience, onderaan.Wat erinzit als client is de remote desktop client, kan niets nieuws ontdekken daar onder opties, het ding is zowiezo iets beperkter dan de win2k clients die ik gewend ben, en ze weten altijd al keurig terug in te loggen op een open sessie bij mijn weten ?
edit: typo
Ok, ik snap wat je dan bedoelt, en nee...Anoniem: 4222 schreef op 03 januari 2004 @ 00:20:
[...]
Mischien een administrative template toegevoegd die die functionaliteit beinvloed? Tijd geleden vernomen dat het erin zou zitten, zou wel handig kunnen zijn, of juist weer niet.
[...]
Nee, het gaat erom dat als je connectie ongecontroleerd verloren gaat, dat je client automatisch weer connect. Die functie is handig als je iets doet, zoals een netwerk kaart driver updaten, waardoor je server er voor 1 seconde uitknalt. In 5.2 editie is het een vinkje, zit onder options, experience, onderaan.
Even help about gechekt, het is 5.1 en als ik mijn routertje een schop geef

Microsoft heeft ook een zootje losse downloads staan voor clients ergens in een donker hoekje, wellicht dat 5.2 clients daar als eerste op zullen duiken ?
Ja, die kun je gewoon downloaden.Microsoft heeft ook een zootje losse downloads staan voor clients ergens in een donker hoekje, wellicht dat 5.2 clients daar als eerste op zullen duiken ?
Tx voor de moeite
Kleine moeite, je bedoeld dat 5.2 daar elders al wel te downloaden is ? ik zal eens kijken, was toch al niet kapot van de default XP client want er zit ook geen connection manager enzo in zoals in de full win2k client en ik heb veel meer dan 1 server zo in beheer...Anoniem: 4222 schreef op 03 januari 2004 @ 00:32:
[...]
Ja, die kun je gewoon downloaden.
Tx voor de moeite
Volgens mij kun je die connection manager nog steeds in de adminpak vinden hoorAnoniem: 97853 schreef op 03 januari 2004 @ 00:41:
[...]
Kleine moeite, je bedoeld dat 5.2 daar elders al wel te downloaden is ? ik zal eens kijken, was toch al niet kapot van de default XP client want er zit ook geen connection manager enzo in zoals in de full win2k client en ik heb veel meer dan 1 server zo in beheer...
[blaat] er waren meer serials geblokt dan die ene beruchte xp serial [/blaat]Anoniem: 70162 schreef op 20 december 2003 @ 11:49:
hebben ze ook eindelijk eens echt wat gedaan aan het misbruik van corp serials?
in sp1 was er maar 1 bekende key geblockt, dat hield de echte illegale kopieerders helaas niet tegen...
dus is dat nu veranderd?
enne een SP betekend nog niet dan een geheel OS op de schop gaat
control alt oeps deleted
adminpak, zover was ik nog niet...
Ik zit ff te zoeken op msdn downloads enzo, het is nog steeds een donker hoekje, begreep ik nou dat ik de 5,2 (beta) client al elders kan downloaden ?
Ben wel een terminal client junkie dus, als je een URL hebt zal ik de 5.2 client zeker proberen in SP2...
Ik zit ff te zoeken op msdn downloads enzo, het is nog steeds een donker hoekje, begreep ik nou dat ik de 5,2 (beta) client al elders kan downloaden ?
Ben wel een terminal client junkie dus, als je een URL hebt zal ik de 5.2 client zeker proberen in SP2...
Met terminal services client 5.2.3790 kan je geen tweede sessie op een XP bak beginnen. Helaas.... het is en blijft een werkstation-os, primair bedoeld voor enkelvoudig gebruikAnoniem: 97853 schreef op 03 januari 2004 @ 01:06:
adminpak, zover was ik nog niet...
Wel is 'ie wat beter m.b.t. reconnecten. Ik kan zelfs het ip-adres van een bak veranderen, en hij reconnect weer (alleen als ik op netbios of fqdn verbind
vanaf sp2 zou je ook met XP pro 2 sessies kunnen starten, althans dat lag wel in de planningsanfranjake schreef op 03 januari 2004 @ 08:39:
[...]
Met terminal services client 5.2.3790 kan je geen tweede sessie op een XP bak beginnen. Helaas.... het is en blijft een werkstation-os, primair bedoeld voor enkelvoudig gebruik
Wel is 'ie wat beter m.b.t. reconnecten. Ik kan zelfs het ip-adres van een bak veranderen, en hij reconnect weer (alleen als ik op netbios of fqdn verbind
echter ik begrijp uit jouw reactie hierboven dat dit nog niet het geval is?
[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 03-01-2004 08:53 ]
A wise man's life is based around fuck you
Helaas niet het geval, vele verschillende methoden geprobeerd, bijv. eerst rdp dan console aanloggen. Tweemaal rdp met ts-manager, console en dan rdp erbij.zwelgje schreef op 03 januari 2004 @ 08:52:
[...]
vanaf sp2 zou je ook met XP pro 2 sessies kunnen starten, althans dat lag wel in de planning
echter ik begrijp uit jouw reactie hierboven dat dit nog niet het geval is?
Hierbij de allernieuwste RDP client, 5.2.3790 (met 2k3 meegeleverd) en de TS manager uithet 2k3 adminpak gebruikt.
Op elke mogelijke manier blijf ik de vraag krijgen ofde eerste gebruiker afgemeld mag worden als de 2e verbindt
Kon er ook niks over terugvinden in info op de MS site.
Wel een paar links gevonden over de specifieke wijzigingen in SP2 :
Technet - Changes to functionality in Microsoft Windows XP Service Pack 2
Technet - New Networking Features in Microsoft® Windows® XP Service Pack 2
Deze heb ik ook maar even aan mijn openingspost toegevoegd
Je kunt volgens deze info de firewall een domain- en een away-mode setting geven via de vernieuwde gpo's. Ideaal voor laptop gebruikers die het ding ook prive mogen gebruiken. Dit werkt geweldig, echter geeft de ICF setting in het contro-panel af en toe verkeerde info(firewall aan, terwijl toch echt de service gedisabled is).
Vanmiddag een terstbak even een clean-install van XP zonder SP gedaan, en direct SP2 er overheen. Even later wilde ik IIS installeren en prompt vertelt de Components-wizard me dat de IIS 6 (
Na een volledige rollback van het service pack, en enkele kritische patches zoals KB823980 voor Blaster nogmaals geprobeerd. Ditmaal installeert IIS 5.1 zonder morren.
Thans aan het zoeken of meer mensen dit probleem kennen, en of 't al bij MS bekend is. Zoniet meld ik 't uiteraard

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 03-01-2004 15:00 . Reden: iis prob ]
Da's nuttige info jake !
Waar is mijn 2k3 CD ? ga ook de laatste terminal client daaraf halen
Waar is mijn 2k3 CD ? ga ook de laatste terminal client daaraf halen
Neophyte88 - zie mijn posting hier: [rml]elevator in "[ XP] Service Pack 2, de Beta"[/rml]
Volgens onderstaande site wel !Met terminal services client 5.2.3790 kan je geen tweede sessie op een XP bak beginnen. Helaas.... het is en blijft een werkstation-os, primair bedoeld voor enkelvoudig gebruik
http://bink.nu/DesktopMod...Detail.aspx?ArticleID=855
Ik heb het geprobeerd en kan inderdaad 2x inloggen op mijn XP machine !As posted here, XP sp2 will support conncurrent use of XP remote and via console. (before only 1 windows session was possible on XP; via console OR remote desktop)
If you run XP sp2 beta 1, you can enable it now, the setting taken from win2k3 enables it for winXP sp2! Even Microsoft isn't aware of it.
Limit though is you need to be logged on as different user.
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Licensing Core
Create a new DWORD entry "EnableConcurrentSessions" and assign a
value of 1 to it. Concurrent Sessions is now enabled.
No need to reboot !
MS response in sp2 beta newsgroup:
I am curious about your report that the Registry Key you mentioned is
allowing you to log on with multiple users concurrently. This registry key
should do nothing.
Could you please confirm that you are able to have two users logged on to
your XP SP2 box at the same time? And further what changes you made to make
this possible?
(1 keer op de 'console' en 1 keer als remote desktop user ! )
(2x keer remote desktop, géén console inlog)
[ Voor 12% gewijzigd door grimson op 10-01-2004 22:12 . Reden: werkt als een speer ! ]
Interssant dat het bij jou werktgrimson schreef op 10 januari 2004 @ 21:54:
[...]
Volgens onderstaande site wel !
http://bink.nu/DesktopMod...Detail.aspx?ArticleID=855
Ik heb het geprobeerd en kan inderdaad 2x inloggen op mijn XP machine !
(1 keer op de 'console' en 1 keer als remote desktop user ! )
(2x keer remote desktop, géén console inlog)
Met de domain-clientpc de groep 'Domain admins' verbindingsrechten gegeven. Ook geprobeerd met de lokale administrators groep,tenslotte losse Domain en localusers geprobeerd.
Op de standalone pc heb ik gebruikers van de pc toegang verleend.
Toch mocht het tot nu toe niet baten ....
Op de domeinclient krijg ik zelfs een BSOD als ik met twee users tegelijkertijd een rdp-sessie wil draaien. Faulting application 'winlogon.exe'.
Ga nog eens even goed de domein-policy nalopen om te kijken of er echt geen restricties zijn. Ik heb tot nu toe niks kunnen vinden. Overigens zijn er geen domeinpolicies die effect hebben op de stand-alone waar ik mee getest heb.
Ga straks een schone image op de pc zetten, en kijken of het dan wel werkt. Anderen hier al mee gerommeld ?
[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 10-01-2004 23:03 ]
Bij mij is het dus werkend op een Windows XP SP2 (slipstreamed setup) standalone machine.
-Misschien heeft Microsoft toch restricties gezet op een domein machine ?
(oh, ik lees dat je dit al had geprobeerd)
-Of is het de slipstreamed installatie van SP2 ?
In ieder geval heb ik een standaard gebruiker 'Administrator' en een lokaal aangemaakte 'Admin' gebruikt om 2x een remote desktop sessie te starten.
Mij lukte dus
-Aangelogged zijn op de console 'Administrator' en dan vanaf een andere machine een rd sessie te starten met 'Admin'.
-2x aanloggen met RD als 'Administrator' en 'Admin' zonder op de console aan te melden.
Je moet wel als verschillende gebruikers aanmelden !!!
-Misschien heeft Microsoft toch restricties gezet op een domein machine ?
(oh, ik lees dat je dit al had geprobeerd)
-Of is het de slipstreamed installatie van SP2 ?
In ieder geval heb ik een standaard gebruiker 'Administrator' en een lokaal aangemaakte 'Admin' gebruikt om 2x een remote desktop sessie te starten.
Mij lukte dus
-Aangelogged zijn op de console 'Administrator' en dan vanaf een andere machine een rd sessie te starten met 'Admin'.
-2x aanloggen met RD als 'Administrator' en 'Admin' zonder op de console aan te melden.
Je moet wel als verschillende gebruikers aanmelden !!!
Als je even dit topic doorleest zie je dat de planning momenteel ergens medio 2004 is.Anoniem: 14397 schreef op 02 februari 2004 @ 16:30:
Is het al bekend wanneer Sp2 uitkomt??
Kijk anders op de Microsoft website : www.microsoft.com
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 08:49
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Geweldige optieBillie schreef op 24 december 2003 @ 11:37:
[afbeelding]
Het lijkt er idd op dat Microsoft de goede kant op gaat.
Even over de firewall: zover ik heb begrepen is het nog steeds alleen maar een inbound firewall en beschermd je dus niet tegen trojans? Klopt dat
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Zojuist ontving ik een e-mail van Microsoft dat er een nieuwe beta is gereleased, build 2082. De full download is totaal 345,4 MB en nog steeds een besloten beta voor geselecteerde testers.
Naast het repareren van talloze bugs in de vorige beta, build 2055, is het belangrijkste verschil dat build 2082 ook op XP Media Center Edition geinstalleerd kan worden. Ook Tablet PC Edition worden geupdate tot 'Lonestar' vanaf deze beta
Men laat zich nog niet uit over de releasedatum van een eventuele Release Candidate (RC).
Naast het repareren van talloze bugs in de vorige beta, build 2055, is het belangrijkste verschil dat build 2082 ook op XP Media Center Edition geinstalleerd kan worden. Ook Tablet PC Edition worden geupdate tot 'Lonestar' vanaf deze beta
Men laat zich nog niet uit over de releasedatum van een eventuele Release Candidate (RC).
[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 25-02-2004 08:26 ]
Anoniem: 9725
Is het probleem met de slechte performance van SCSI schijven hiermee opgelost?
Anyone?
Anyone?
hmm.. het gaat hier ook om een testversie van 180 dagen
ik lees namelijk het volgende:
* YOUR RIGHT TO USE THE SOFTWARE SHALL BE
EFFECTIVE FROM THE DATE YOU FIRST
INSTALL THE SOFTWARE ON ANY DEVICE
FOR A PERIOD OF ONE HUNDRED AND
EIGHTY (180) DAYS. THE SOFTWARE IS TIME
SENSITIVE AND WILL NOT FUNCTION UPON
EXPIRATION OF THE 180 DAY PERIOD.
NOTICE OF EXPIRATION WILL NOT ACTIVELY
BE GIVEN, SO YOU NEED TO PLAN FOR THE
EXPIRATION DATE AND MAKE A COPY OF AND
REMOVE YOUR IMPORTANT DATA BEFORE
EXPIRATION. IF YOU DESIRE TO USE THE
SOFTWARE AFTER THIS EULA HAS EXPIRED,
YOU WILL NEED TO ACQUIRE A VALIDLY
LICENSED COPY OF A SUBSEQUENT
PRE-RELEASE VERSION OF THE SOFTWARE
OR THE COMMERCIAL RELEASE VERSION
OF THE SOFTWARE.
dat betekent dus dat je de installatie niet ongedaan kan maken?
OF THE SOFTWARE.
Bij installatie wordt het je wederom min of meer opgedrongen om een backup te maken voor een latere rollback. Bij de vorige beta werkte deze functionaliteit prima. Desalniettemin wordt ons uiteraard in de e-mail en op de downloadpagina sterk geadviseerd om de gehele computer te backuppen alvorens te testen. Vrij logisch, aangezien beta software soms best wel gemene foutjes kan bevattenFBtje schreef op 25 februari 2004 @ 16:28:
hmm.. het gaat hier ook om een testversie van 180 dagen
OF THE SOFTWARE.
De firewall is eveneens veranderd. Nieuw is in het Configuratiescherm de optie 'Security Center', welke het in de vorige beta gintroduceerde 'Firewall' icoontje vervangt.
De .adm beleidsbestanden zijn te importeren op de Windows 2000 en 2003 servers om zo beleidsmatig instellingen af te dwingen zoals in mijn voorbeelden hieronder het geval is :

Ook het nieuwe tabblad 'Data Execution Prevention' ziet er interessant uit maar lijkt niet geschikt voor mijn P4 2,4 GHZ processor.

Verder zitten Windows Media Player 9 en DirectX 9.0B ingebakken in dit service pack.
De .adm beleidsbestanden zijn te importeren op de Windows 2000 en 2003 servers om zo beleidsmatig instellingen af te dwingen zoals in mijn voorbeelden hieronder het geval is :

Ook het nieuwe tabblad 'Data Execution Prevention' ziet er interessant uit maar lijkt niet geschikt voor mijn P4 2,4 GHZ processor.

Verder zitten Windows Media Player 9 en DirectX 9.0B ingebakken in dit service pack.
[ Voor 58% gewijzigd door sanfranjake op 26-02-2004 05:15 . Reden: pics ! ]
Neem overigens de waarschuwing om SP2 niet te lichtzinnig te installeren wel serieus.
Op mijn Dell 8600 laptop geeft SP2 (zowel build 2055 alsook build 2082) problemen met Bluetooth. Blijkbaar treedt er een conflict op tussen de Dell drivers en de nieuwe SP2 Bluetooth drivers. Het resultaat is dat Bluetooth hierdoor onbruikbaar wordt. Maar ja het blijft beta software.
Overigens werkt de roll-back functionaliteit inderdaad uitstekend !
Op mijn Dell 8600 laptop geeft SP2 (zowel build 2055 alsook build 2082) problemen met Bluetooth. Blijkbaar treedt er een conflict op tussen de Dell drivers en de nieuwe SP2 Bluetooth drivers. Het resultaat is dat Bluetooth hierdoor onbruikbaar wordt. Maar ja het blijft beta software.
Overigens werkt de roll-back functionaliteit inderdaad uitstekend !
Specs
Anoniem: 47078
Fijn nog meer programma's om mijn pc te vertragen
maargoed, voor de 'normale gebruiker' zal dit allemaal erg nuttig zijn als Ms 't klantvriendelijk houd.
Spamfilter heeft mijn ISP al, en een pop up blocker heb ik al, en 'n gratis virusscanner? Ik hou 't toch liever bij Symantec/Norton 2003. En 'n firewall kan veel problemen opleveren, daarom zal Ms 't simpel houden, en dan is ie weer niet goed genoeg voor de pro's hehe.
Ik had ook al eerder gelezen over de SP2, ik zit me alleen af te vragen of dit ook mijn probleem fixt:
topics:
internet verbinding valt soms dood???
[XP] LAN en internet verbindng valt zomaar weg
xp pro versliest me internet gateway
Netwerk telkens weg
Problemen met internetverbinding
verbinding valt steeds weg
Zo te zien ben ik ook niet de enigste
Gewoon erg vervelent dat heel vaak de netwerk verbinding refreshed en soms niet meer goed komt
Spamfilter heeft mijn ISP al, en een pop up blocker heb ik al, en 'n gratis virusscanner? Ik hou 't toch liever bij Symantec/Norton 2003. En 'n firewall kan veel problemen opleveren, daarom zal Ms 't simpel houden, en dan is ie weer niet goed genoeg voor de pro's hehe.
Ik had ook al eerder gelezen over de SP2, ik zit me alleen af te vragen of dit ook mijn probleem fixt:
topics:
internet verbinding valt soms dood???
[XP] LAN en internet verbindng valt zomaar weg
xp pro versliest me internet gateway
Netwerk telkens weg
Problemen met internetverbinding
verbinding valt steeds weg
Zo te zien ben ik ook niet de enigste

Bij wie werkt concurrent sessions nog bij de 2082 build? Werkte perfect bij mij met build 2055. Nu dus niet meer, ook niet na alle instellingen nagekeken te hebben (register, policy, etc)
Wow! Wat een mega relaxte servicepack gaat dit worden man! Snel slipstreamen en aan al je digibete kennissen geven ;-) Kunnen ze tenminste Windows weer zelf installeren en het internet op zonder binnen 5 minuten gelynched te zijn door Blaster en zijn vrinden.
Het is nu bijna niet leuk meer voor een PC leek om te internetten. Zonder virusscanner en firewall houdt je PC het niet lang meer vol. En ja, ik weet het, het zou verplicht moeten zijn, maar ik heb het over thuisgebruikers/hobbyisten die gewoon willen msn'en en internetten. Die willen zich geen seconde bezighouden met beveiliging etc. Daarvoor is deze SP he-le-maal top.
En dat je 2x op je PC kan inloggen is echt mega handig! Ik hou nu steeds remote de PC thuis bezet, waardoor me vriendin steeds belt of ik uit wil loggen
Werkt dat 2x inloggen (met verschillende user) ook met domein users? Of hebben jullie alleen met lokale users / werkgroep setup getest? (kon ik neit 123 vinden in dit topic)
Het is nu bijna niet leuk meer voor een PC leek om te internetten. Zonder virusscanner en firewall houdt je PC het niet lang meer vol. En ja, ik weet het, het zou verplicht moeten zijn, maar ik heb het over thuisgebruikers/hobbyisten die gewoon willen msn'en en internetten. Die willen zich geen seconde bezighouden met beveiliging etc. Daarvoor is deze SP he-le-maal top.
En dat je 2x op je PC kan inloggen is echt mega handig! Ik hou nu steeds remote de PC thuis bezet, waardoor me vriendin steeds belt of ik uit wil loggen
Werkt dat 2x inloggen (met verschillende user) ook met domein users? Of hebben jullie alleen met lokale users / werkgroep setup getest? (kon ik neit 123 vinden in dit topic)
Bij mij werkt het ook niet meer met die extra regkey in build 2082RansAckeR schreef op 26 februari 2004 @ 13:28:
Bij wie werkt concurrent sessions nog bij de 2082 build? Werkte perfect bij mij met build 2055. Nu dus niet meer, ook niet na alle instellingen nagekeken te hebben (register, policy, etc)

Jammer, want het werkte prima in build 2055.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Heeft iemand ook last met SP1 dat zodra ik dus een USB-key in mijn mobo dou, de hele pc gewoon reset?
Kijk in de event-log krijg ik het welbekende ID-1003 fout, na sp1 eraf gehaald te hebben is dit probleem dus weer opgelost en krijg ik gewoon me USB-devices aan de praat.
IS dit met SP2 opgelost?
Of heeft verder er niemand last van? (check mijn sig voor hardware)
Kijk in de event-log krijg ik het welbekende ID-1003 fout, na sp1 eraf gehaald te hebben is dit probleem dus weer opgelost en krijg ik gewoon me USB-devices aan de praat.
IS dit met SP2 opgelost?
Of heeft verder er niemand last van? (check mijn sig voor hardware)
*delete*
[ Voor 99% gewijzigd door RansAckeR op 27-02-2004 17:59 . Reden: dubbel ]
heb jij of iemand anders misschien de termsrv.dll versie 2055 nog? misschien kan je hem wel gewoon swappen?alwinh schreef op 27 februari 2004 @ 10:45:
[...]
Bij mij werkt het ook niet meer met die extra regkey in build 2082.
Jammer, want het werkte prima in build 2055.
Wel een beetje jammer dat je die beta's nog niet kan slipstreamen maar wel begrijpelijk natuurlijk
op de windowsbeta site kan ik complete iso's downen waar hij dus gewoon inzitSithWarrior schreef op 27 februari 2004 @ 18:37:
Wel een beetje jammer dat je die beta's nog niet kan slipstreamen maar wel begrijpelijk natuurlijk
microsoft heeft het slipstream werk al voor je gedaan.
Je werkt voor microsoft?Juan schreef op 29 februari 2004 @ 19:12:
http://www.xs4all.nl/~juanj/nlsp2.JPG
Heeft iemand deze al?
concurrent sessions werkt! 
dit met sp2 build 2082
<edit>
volgens mij is het zo trouwens ook mogelijk om concurrent sessions op xp sp1 of zonder sp1 te laten werken, iemand die dit wilt testen misschien?
</edit>
dit met sp2 build 2082
- ik heb de termsrv.dll versie 2055 uit de vorige beta gehaald
- in de system32/dllcache dir geplaatst
- daarna ook in de system32 dir zelf
- gereboot
<edit>
volgens mij is het zo trouwens ook mogelijk om concurrent sessions op xp sp1 of zonder sp1 te laten werken, iemand die dit wilt testen misschien?
</edit>
[ Voor 25% gewijzigd door RansAckeR op 03-03-2004 12:37 . Reden: het is build 2082, niet 2088 ]
wie weet...

Vertrouwen is goed, controle nog beter
Dat is hoe het 'Security Center' er uit ziet als de pc niet aangemeld is in een domeinJuan schreef op 29 februari 2004 @ 19:12:
http://www.xs4all.nl/~juanj/nlsp2.JPG
Heeft iemand deze al?
Build 2088 ? Is die reeds gereleased ? Of berust mijn grote schrik op een typo en heb je net als mij build 2082 ? Overigens krijg ik hier op beide builds 'Concurrent Sessions' niet aan de praat
ja idd build 2082 sorrysanfranjake schreef op 03 maart 2004 @ 00:31:
Build 2088 ? Is die reeds gereleased ? Of berust mijn grote schrik op een typo en heb je net als mij build 2082 ? Overigens krijg ik hier op beide builds 'Concurrent Sessions' niet aan de praat
wat heb je al gedaan?
-file kopieeren zoals ik zei
-registersetting aanpassen
-policy's wijzigingen
[ Voor 4% gewijzigd door RansAckeR op 03-03-2004 12:42 ]
Ik zou het heel graag willen uitproberen onder SP1 maar ik kan nergens termsrv.dll uit build 2055 vinden. Als je mij nu die dll stuurt of hier ergens een linkje plaatst dan zal ik het zo snel als maar mogelijk is gelijk even testen.RansAckeR schreef op 29 februari 2004 @ 20:45:
concurrent sessions werkt!
dit met sp2 build 2082concurrent sessions werkt nu terug perfect zoals voorheen met de registry aanpassing
- ik heb de termsrv.dll versie 2055 uit de vorige beta gehaald
- in de system32/dllcache dir geplaatst
- daarna ook in de system32 dir zelf
- gereboot
<edit>
</edit>
<edit>
Inmiddels uitgeprobeerd SP2 2082 met termsrv.dll uit 2055. Dit werkt zonder enig probleem. Ik kan het toch niet laten en ga het nogmaals op SP1 zonder extra SP2 features proberen met alleen de DLL en registry hack.
</edit>
[ Voor 14% gewijzigd door Sjeng op 10-03-2004 23:34 . Reden: Uitgeprobeerd 2082 met dll 2055 ]
Ik ving op dat SP2 wel eens voor een heel trage internetverbinding zou kunnen gaan zorgen.
a) vanwege die popup killer
b) de firewall die standaard ingeschakeld is zodra SP2 is geinstalleerd
c) een x-aantal protocollen die de beveiliging via internet aanscherpen, dus die gehandhaafd dienen te worden door internet explorer en ook voor vertraging zorgt
Kijk, al met al is dat op zich niet echt heel boeiend, maar er zouden wel eens complicaties kunnen optreden met sommige Progs??
Ik w8 het gewoon nog ff af...
a) vanwege die popup killer
b) de firewall die standaard ingeschakeld is zodra SP2 is geinstalleerd
c) een x-aantal protocollen die de beveiliging via internet aanscherpen, dus die gehandhaafd dienen te worden door internet explorer en ook voor vertraging zorgt
Kijk, al met al is dat op zich niet echt heel boeiend, maar er zouden wel eens complicaties kunnen optreden met sommige Progs??
Ik w8 het gewoon nog ff af...
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ik zit het topic ns door te lezen maar heb nog niemand gehoord over de leuke optie die verder uitgebreid is in SP2, namelijk Trust Worthy Computing (TWC, waar iedereen weer een andere naam voor heeft). Ik heb daar namelijk niet al te beste dingen over gelezen. Wat kunnen we daarvan gaan verwachten, als iedereen massaal deze SP installeerd?
telefoontoestel
Microsoft heeft hierop al een antwoord gegeven:
nieuws: Windows XP SP2 vereist mogelijk aanpassingen applicaties
nieuws: Windows XP SP2 vereist mogelijk aanpassingen applicaties
| Specs Aurora24 | My music |
Ik krijg het niet voor elkaar door de volgende acties:Sjeng schreef op 09 maart 2004 @ 23:39:
[...]
Ik zou het heel graag willen uitproberen onder SP1 maar ik kan nergens termsrv.dll uit build 2055 vinden. Als je mij nu die dll stuurt of hier ergens een linkje plaatst dan zal ik het zo snel als maar mogelijk is gelijk even testen.
<edit>
Inmiddels uitgeprobeerd SP2 2082 met termsrv.dll uit 2055. Dit werkt zonder enig probleem. Ik kan het toch niet laten en ga het nogmaals op SP1 zonder extra SP2 features proberen met alleen de DLL en registry hack.
</edit>
- Schone XP SP1 UK corp. Pro
- HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Terminal Server/Licensing Core - [DWORD]enbleConcurrentSessions = 1
- Met gpedit.msc:
Computer Configuration, Administrative Templates, Windows Components, Terminal Services:
Limit number of connections -> Enabled, op 2 of meer zetten
- WFP uitgezet en gereboot
- Met inuse.exe termsrv.dll (uit build 2055) in \system32\ en \dllcache\ vervangen en gereboot (inuse was nodig)
Geprobeerd met 2 verschillende (domain admin) accounts remote in te loggen (zit neit achter de console nu) en bij de tweede krijg ik gvd de melding dat als ik doorga dat ik de andere user afmeld.
Volgens mij werkt het dus niet, of ik ben een stap vergeten?
[edit]
Ondanks dat WFP uit is (volgens xplite) en inuse aangeeft dat het bestand na de reboot vervangen is, is dat NIET zo! Ik krijg die &*^# dll gewoon niet vervangen!
[b][edit2]
Op een ranzige manier termsrv.dll vervangen (SYSTEM account no access, reboot, en vervangen maar ;-) ) en helaas krijg ik weer de melding dat de andere gebruiker afgemeld gaat worden..
[ Voor 16% gewijzigd door collin op 11-03-2004 11:39 ]
Iemand die hier meer info over heeft? Wat is er veranderd, screens... etc.Microsoft has just released the first Release Candidate, build 2096, for Windows XP Service Pack 2 to beta testers on its WindowsBeta web site.
bron: winbeta.org
hmmz
Anoniem: 3128
Ik heb 'm geïnstalleerd en het werkt allemaal prima. Alleen krijg ik tijdens de start (als de desktop er al staat) een foutgeluid zonder een melding. Heb ik dus alle startupprogramma's tijdelijk uitgeschakeld, maar dat helpt niet. Ook Dr. Watson merkt niets. Het lijkt verder geen probleem te zijn, want alles werkt. Het foutgeluid komt vlak voordat het netwerkicon in de systemtray verschijnt. Geen idee waar het aan ligt.
Ik ga dit topic even sluiten - aangezien de 1e release candidate er nu is, en daar een apart topic over loopt, is het gemakkelijker om daar door te gaan 
Hier dus: [rml][ XP] Windows XP SP2 RC1 Online[/rml]
Hier dus: [rml][ XP] Windows XP SP2 RC1 Online[/rml]
Dit topic is gesloten.