Hmm ja bedankt. Maar ben toch maar voor de 20GB gegaan, incl. dock en accessoires en verzenden €449,-Sage schreef op 22 maart 2004 @ 22:05:
[...]
Disclaimer:
Mensen, dit is geen spam er waren maar twee winkels die de iPod 10GB verkopen voor 249,-
Er waren twee winkel die het verkochten. www.denieuwemacwinkel.nl en www.ljs.nl. Bij LJS waren er vorige week nog 50 op voorraad. Zag er trouwens wel leuk uit, we hadden ze allemaal in een grote glazen kast gezet.![]()
In ieder geval moet er dus nog wel minstens 1 op voorraad zijn gok ik zo.
Als je bij de Bijenkorf werkt, krijg je (minimaal) 15 procent korting op aankopen daar. Zij verkopen de iPod ook. Dus als je vrienden / vage kennissen heb die daar werken..... Ik weet alleen niet of dat ook voor alle Vendex/KBB werknemers geldt.
Mijn 20GB iPod koste dus maar 381 euri
en dat scheelt toch weer.
Mijn 20GB iPod koste dus maar 381 euri
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Verwijderd
Ik heb even een praktisch vraagje....
Heb mun iPod nu ongeveer 2 maanden ofzo, en heb tot nu toe
gewoon alles in lijsten gegooid maar niet echt geordend.
Heb er ongeveer 1,5/2 g op staan.
Zo heb ik bijvoorbeeld een lijst voor onder het autorijden, en albums als aparte playlist.
Ik wil ze het liefst gewoon wat beter ordenen, maar hoe kan ik dit het best indelen? Hoe hebben jullie je lijsten ingedeeld?
En kan ik ook als ik nummers in verschillende lijsten heb toch alles doorelkaar shuffelen?
Heb mun iPod nu ongeveer 2 maanden ofzo, en heb tot nu toe
gewoon alles in lijsten gegooid maar niet echt geordend.
Heb er ongeveer 1,5/2 g op staan.
Zo heb ik bijvoorbeeld een lijst voor onder het autorijden, en albums als aparte playlist.
Ik wil ze het liefst gewoon wat beter ordenen, maar hoe kan ik dit het best indelen? Hoe hebben jullie je lijsten ingedeeld?
En kan ik ook als ik nummers in verschillende lijsten heb toch alles doorelkaar shuffelen?
FF een Dock Connector bij mijn iPod bestelt... lijkt me toch handiger/mooier dan em gewoon op mijn bureau te laten liggen!
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
heb de demo versie en vind ik supergoed. ga hem misschien nog wel kopen. www.ign.com gaf het ook 9.5. Mensen op werk hebben het en vinden het zeker de 25 dollar waardVerwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 19:32:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Anapod? Het is Windows software. Het lijkt mij precies wat ik nodig heb, ik irriteer me echt aan iTunes. Ephod vind ik niet fijn in gebruik.
Het volgende staat op de site:
Anapod beats iTunes in:
-General Goodness
-Track Management
-Transfer to iPod
-Synchronization
-Playlist Management
-Streaming PC Playback
Features found only in Anapod:
-Transfer to PC
-Advanced Transfer Management
-AudioMorph
-Xtreamer
-PDA Functions
-AnapodSQL
-Maintenance Utilities
Nix dan lof over Apple's Support
Kwam vandaag thuis, lag een kaartje van UPS dat ik niet thuis was (goh
) en dat het pakket op nr. 9 bezorgd was. De buurvrouw overhandigde mij lachend het pakje en ik natuurlijk meteen naar huis om te zien wat UPS voor moois had gebracht 
Een newe Afstandsbediening
Kwam vandaag thuis, lag een kaartje van UPS dat ik niet thuis was (goh
Een newe Afstandsbediening
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
Ik gebruik ze eigenlijk ook niet, zie Sennheiser koptelefoon.....Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 19:46:
[...]
Ik had dat zelfde probleem ook al na een maand. Ik neem aan dat het gewoon garantie is, maar waarom zou je die dopje opsturen, zo fijn zijn ze niet (vind ik althans)
Toch vind ik het raar dat ze zo snel kapot zijn, zegt wel iets over de kwaliteit.
offtopic:
Ginz en Binz zijn geen broertjes maar collega's
Verwijderd
Ik heb nu al een tijdje een 3e gen iPod
Met versie 2.1 erop...
maar de laatste keer dat ik music quiz wou doen, zei die dat ie geen muziek bestanden kan vinden, terwijl ik er gewoon op heb staan
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Met versie 2.1 erop...
maar de laatste keer dat ik music quiz wou doen, zei die dat ie geen muziek bestanden kan vinden, terwijl ik er gewoon op heb staan
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb dit ook; volgens mij komt dit als je Ephod gebruikt, die past iets aan in de database van de iPod oid...
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Lijkt me niet, ik gebruik alleen iTunes voor Windows dan he.. misschien nog eens firmware 2.1 erover zetten?
Ik ben het daar toch niet mee eens. Als je bijv. het grote oordopjes topic doorleest zie je ook hoevaak en vooral hoe snel oordopjes kapot gaan. Dan heb ik het nog niet over de ab's. Ik heb nu 4 minidiscspelers gehad en van allemaal ging de AB stuk (lof overigens voor Sony, die steeds excellente service leverde, door de AB zelfs buiten de garantie te vervangen). Draadverbindingen zijn gewoon zo ongelofelijk kwetsbaar en ze moeten zoveel verduren...Binz schreef op 23 maart 2004 @ 16:40:
[...]
Ik gebruik ze eigenlijk ook niet, zie Sennheiser koptelefoon.....
Toch vind ik het raar dat ze zo snel kapot zijn, zegt wel iets over de kwaliteit.
offtopic:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Ik heb moet ik eerlijk toegeven (jaja al van tevoren
) het topic niet gelezen dus niet flippen daarover.
Maar mijn oordopjes vind ik gewoon echt niet relaxed meer. Nu zag ik op de apple site nieuwe oordopjes die in je oor kunnen... ik vroeg me dus af of iemand die al had en er wat meer over kon vertellen?
Maar mijn oordopjes vind ik gewoon echt niet relaxed meer. Nu zag ik op de apple site nieuwe oordopjes die in je oor kunnen... ik vroeg me dus af of iemand die al had en er wat meer over kon vertellen?
Verwijderd
volgende keer draadloos dan maar ?w-k-pieters schreef op 23 maart 2004 @ 18:30:
[...]
Draadverbindingen zijn gewoon zo ongelofelijk kwetsbaar en ze moeten zoveel verduren...
Ach, niet vreemd opkijken als je straks een mp3 speler hebt van 1000 euro.

Als je de kwaliteit van de muziek goed vind die uit de oordopjes komen dan zijn deze gewoon goed voor jou. Ze blijven lekker zitten en er zitten 3 maten bij die je kan afwisselen. Ik vind zelf het geluid van de standaard oordopjes zeker niet slecht alleen voor mijn smaak mist hij iets te veel bas. Misschien dat de Sony MDR-71 EX, zoiets in ieder gevalVerwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 18:50:
Ik heb moet ik eerlijk toegeven (jaja al van tevoren) het topic niet gelezen dus niet flippen daarover.
Daar heb je helemaal gelijk in.w-k-pieters schreef op 23 maart 2004 @ 18:30:
[...]
Ik ben het daar toch niet mee eens. Als je bijv. het grote oordopjes topic doorleest zie je ook hoevaak en vooral hoe snel oordopjes kapot gaan. Dan heb ik het nog niet over de ab's. Ik heb nu 4 minidiscspelers gehad en van allemaal ging de AB stuk (lof overigens voor Sony, die steeds excellente service leverde, door de AB zelfs buiten de garantie te vervangen). Draadverbindingen zijn gewoon zo ongelofelijk kwetsbaar en ze moeten zoveel verduren...
Ik ben er vandaag namelijk achter gekomen dat het snoer van mijn grote Sennheiser ook kapot aan het gaan is.
Maar het probleem bij mijn ipod-dopjes is dat mijn rechter dopje is opgeblazen, dat is natuurlijk slecht als je ze alleen met de ipod hebt gebruikt.
Ik luister ook helemaal geen techno ofzo. Aan volume kan het denk ik niet liggen.
Verwijderd
Ik heb een 10 GB iPod (3e gen), en ik heb er nu redelijk veel muziek op staan (1500 nummers, ongeveer 8 GB), en merk dat hij nu wel wat langzamer wordt. Ik neem aan dat dit normaal is, maar is hier iets tegen te doen (defragmenteren ofzo??)? Ik neem aan van wel, anders is het met de 40 GB helemaal niet meer te doen...
Verwijderd
Mocht je ze willen hebben, ik heb hier nog een nieuw setje van die dopjes liggen! Ik heb ze welgeteld 5 min. in m'n oren gehad en verder nooit meer gebruikt; geef mij de Sony dopjes maar....Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 18:50:
Ik heb moet ik eerlijk toegeven (jaja al van tevoren) het topic niet gelezen dus niet flippen daarover.
Verwijderd
Ik heb er nu 1155 opstaan en ik vind niet echt dat hij trager geworden is. Hoe heb je je afspeellijsten ingedeelt? Misschien moet je het wat meer over verschillende lijsten verdelen.Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 23:08:
Ik heb een 10 GB iPod (3e gen), en ik heb er nu redelijk veel muziek op staan (1500 nummers, ongeveer 8 GB), en merk dat hij nu wel wat langzamer wordt. Ik neem aan dat dit normaal is, maar is hier iets tegen te doen (defragmenteren ofzo??)? Ik neem aan van wel, anders is het met de 40 GB helemaal niet meer te doen...
Welke indeling gebruiken jullie eigenlijk voor het indexeren van de afspeelijsten? Ik heb momenteel zoiets als:
Jazz
Jazz: Fusion
Jazz: Free Jazz
Rock:
Rock: Alternative
het zijn wel aardig wat lijsten, nu zo'n 40 maar het werkt prima
Ik heb wel intersse in die dopjes. Wat wil je ervoor hebben?Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 23:23:
[...]
Mocht je ze willen hebben, ik heb hier nog een nieuw setje van die dopjes liggen! Ik heb ze welgeteld 5 min. in m'n oren gehad en verder nooit meer gebruikt; geef mij de Sony dopjes maar....
Ej, ik heb ook een vraagje, zo'n iSkin Exo 2 is dat nou echt de 30 euro waard?
Ik vind het nogal duur voor een "hoesje".
En is de ipod zo snel beschadigd dan?
Ik vind het nogal duur voor een "hoesje".
En is de ipod zo snel beschadigd dan?
Verwijderd
Mail me maar op ouwecorley at hotmail punt comSuperhuuper schreef op 24 maart 2004 @ 00:37:
[...]
Ik heb wel intersse in die dopjes. Wat wil je ervoor hebben?
Verwijderd
Ik ben ook nog op zoek naar een goede beschermhoes voor mijn Ipod (20gb) de Iskin Exo 2 vind ik het mooist en heeft ook behoorlijke reviews, maar ik kan vrijwel geen resellers in Nederland vinden. En degene die ik had gevonden berekende verzendkosten van 10 euro. Dus totaal 40 euro voor een beschermhoesje. Dit moet toch goedkoper kunnen?
Voor de mensen die de iPod 10GB €249 nog willen, mailtje van DeNieuweMacWinkel:
Hallo,
We hebben vandaag te horen gekregen dat we er nog een beperkt aantal kunnen krijgen dus vanaf vrijdfag zijn ze er weer. Als je hem wil hebben reply dan even dit mailtje, je moet hem dan wel uiterlijk zaterdag 3 april 2004 ophalen.
Verwijderd
Euhm... ik ben wel geinteresseerd jaVerwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 23:23:
[...]
Mocht je ze willen hebben, ik heb hier nog een nieuw setje van die dopjes liggen! Ik heb ze welgeteld 5 min. in m'n oren gehad en verder nooit meer gebruikt; geef mij de Sony dopjes maar....
Of ben ik al te laat?
Verwijderd
Nee je bent nog niet te laat. Mail me maar op ouwecorley at hotmail punt comVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:13:
[...]
Euhm... ik ben wel geinteresseerd ja![]()
Of ben ik al te laat?
Als je gewoon langs de winkel zelf gaat dan is het bijna altijd 30,-Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:12:
Ik ben ook nog op zoek naar een goede beschermhoes voor mijn Ipod (20gb) de Iskin Exo 2 vind ik het mooist en heeft ook behoorlijke reviews, maar ik kan vrijwel geen resellers in Nederland vinden. En degene die ik had gevonden berekende verzendkosten van 10 euro. Dus totaal 40 euro voor een beschermhoesje. Dit moet toch goedkoper kunnen?
Je kan niet alles van uit je luie stoel krijgen.
the_Chosen_one, je mag die van mij kopen voor €20,- exclusief verzendkosten (dus €23,- oid)
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
ik ga straks mijn 10gig ipodje ophalen 
zijn er nog accesoires die ik er echt bij MOET hebben?
heb zelf al zitten kijken naar die reader zodat je camera leeg kan gooie op je ipod maar vind m vrij prijzig en voorlopig zal ik m niet nodig hebbe (pas als ik in juli naar USA ga) dus daar wacht ik nog ff mee
eventuele andere dingen?
zijn er nog accesoires die ik er echt bij MOET hebben?
heb zelf al zitten kijken naar die reader zodat je camera leeg kan gooie op je ipod maar vind m vrij prijzig en voorlopig zal ik m niet nodig hebbe (pas als ik in juli naar USA ga) dus daar wacht ik nog ff mee
eventuele andere dingen?
Verwijderd
een AB? sorry ik weet niet wat je bedoeldleokennis schreef op 25 maart 2004 @ 13:27:
Hmm een AB lijkt me handig. En iets dat je hem aan de stereo kan aansluiten. Een dock,.
En mijn iSkin natuurlijk
ja wel handig ja :]
anyway, stereo iets heb ik niet nodig want ik heb geen stereo :] (wel leuke speaker set aan me pc hangen)
die dock zit ik dus heel erg over te twijfele
vind m mooi enzo maar heeft t ook nog meer waarde behalve dan dat je m mooi rechtop kan zetten ipv op je bureau hebben liggen
lastig..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 13:31 ]
Het heeft een line-out!die dock zit ik dus heel erg over te twijfele
vind m mooi enzo maar heeft t ook nog meer waarde behalve dan dat je m mooi rechtop kan zetten ipv op je bureau hebben liggen
lastig..
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:30:
[...]
anyway, stereo iets heb ik niet nodig want ik heb geen stereo :] (wel leuke speaker set aan me pc hangen)
Op zicht valt die line-out dus al af... en je kunt natuurlijk ook altijd de gewone koptelefoon uitgang gebruiken. Het is dat ik een 20 gig heb (dus incl. dock enzo), maar anders zou ik niet het nut weten van een dock en AB.
Ik gebruik de AB dus helemaal nooit. Dat zal afhangen van de persoon, maar ik luister altijd per album en dan moet ik toch de iPod erbij pakken om een nieuw album op te zetten, dus heeft de AB geen toegevoegde waarde. Waarom komen ze nou niet uit met die AB'tjes zoals je bij MiniDisc en de iRiver krijgt. Mooi display, kun je alles zien enzo
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Hier was een paar weken geleden een keer sprake van de beperking in gebruik van de Ipod boven de 3.000 meter.
Ik zit momenteel twee weken in La Paz/ Bolivia op kleine 4.000 meter hoogte en de Ipod doet het perfect.
Ik ga er niet mee joggen, maar dat doe je als bezoeker op deze hoogte toch niet.
Ik zit momenteel twee weken in La Paz/ Bolivia op kleine 4.000 meter hoogte en de Ipod doet het perfect.
Ik ga er niet mee joggen, maar dat doe je als bezoeker op deze hoogte toch niet.
Ik gebruik me AB dus ALTIJD
Ik vind het gewoon heel handig als je op de fiets zit ofzo, ff op pauze zetten, nummertje skippen, volume harder/zachter enz.
Niet echt handig als je um dan helemaal uit je zak moet halen tijdens fietsen.
Over de dock, tja ik vind het wel handig, je zit niet met die snoer te kloten enzo maar om nou te zeggen dat het een must is, nee dat niet.
Een hoesje is wel absoluut een must, want ik ken mensen zonder hoesje en hun iPod zit bijna helemaal vol met (kleine) krasjes. Ik heb de originele apple hoes, opzich helemaal niet slecht alleen je moet het dan niet erg vinden om je ipod eruit te halen als je naar een ander album ofzo wilt scrollen.
Bij mij zaten AB, dock en hoes er dus ook standaard bij geleverd maar als dat niet zo was zou ik alleen de AB kopen en een hoes.
Niet echt handig als je um dan helemaal uit je zak moet halen tijdens fietsen.
Over de dock, tja ik vind het wel handig, je zit niet met die snoer te kloten enzo maar om nou te zeggen dat het een must is, nee dat niet.
Een hoesje is wel absoluut een must, want ik ken mensen zonder hoesje en hun iPod zit bijna helemaal vol met (kleine) krasjes. Ik heb de originele apple hoes, opzich helemaal niet slecht alleen je moet het dan niet erg vinden om je ipod eruit te halen als je naar een ander album ofzo wilt scrollen.
Bij mij zaten AB, dock en hoes er dus ook standaard bij geleverd maar als dat niet zo was zou ik alleen de AB kopen en een hoes.
Verwijderd
Ik gebruik ook geen hoes.. de achterkant zitten dan ook kleine vlekjes en krasjes 
nja hoort erbij denk ik
ik kan het echt niet voorkomen dat er geen krasjes op komen.. en om en nou altijd in een hoesje te hebben is ook zonde van je ipod
nja hoort erbij denk ik
Verwijderd
Bij de Bijenkorf zijn vanaf woensdag 31 maart de zgn open huis weken. Kreeg net een foldertje. Volgens mij spectaculaire prijzen. 10GB €249 en de 20GB € 349!
Geert
De 15 staat er niet bij
Geert
De 15 staat er niet bij
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 14:15 ]
en de 15gig??
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
aha ok
de 20gig is wel interessant...
moeilijk dilemma:
- 20gig
- mini ipod
- ff wachten wat iRiver doet...
de 20gig is wel interessant...
moeilijk dilemma:
- 20gig
- mini ipod
- ff wachten wat iRiver doet...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 12:03:
Bij de Bijenkorf zijn vanaf woensdag 31 maart de zgn open huis weken. Kreeg net een foldertje. Volgens mij spectaculaire prijzen. 10GB €249 en de 20GB € 349!
Geert
De 15 staat er niet bij

Maar hij is zijn geld dubbel en dwars waard, zeer goede aanbieding van de Bijenkorf!
eigenlijk ben ik gek als ik een 4gig mini voor 300 euro koop, terwijl een 20gig maar 50 euro duurder is

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 26-03-2004 16:41 ]
ik heb nu zo'n ipod 10gb maar ik kan de firmware niet updaten, ik krijg dat musicquiz spelletje er maar niet op... ik snap er niks van
firmware updaten is simpel...
- bestand downloaden van apple.nl
- ipod inpluggen en .exe draaien
- uitpluggen -> firmware wordt ge-update...
- bestand downloaden van apple.nl
- ipod inpluggen en .exe draaien
- uitpluggen -> firmware wordt ge-update...
Woei, heb me 20GB iPod binnen! Ik ga er nu ff van genieten.
Verwijderd
Ik voel me nu echt dom, want ik krijg m'n iTrip absoluut niet aan de praat! Ik heb de playlist voor de iTrip op m'n Ipod gezet en precies gedaan wat er in de handleiding staat! Ik druk op play op "iTrip 107.9" als m'n radio op 107.9 FM staat, hij gaat wel lopen, maar na 5 seconden gaat hij door naar de volgende FM band en blijft maar doorlopen, maar geluid ho maar! Iemand enig idee wat ik fout doe? 
edit: Okay het probleem is al opgelost. In de gebruiksaanwijzing staat dat ik moest wachten totdat het blauwe lampje ging knipperen, dan opnieuw op het start knopje moest drukken, dan was alles ok. Maar bij mij gebeurde er nix anders dan een rood lampje en ik maar wachten op het blauwe lampje.... Blijkt er alleen een rood lampje in te zitten...

edit: Okay het probleem is al opgelost. In de gebruiksaanwijzing staat dat ik moest wachten totdat het blauwe lampje ging knipperen, dan opnieuw op het start knopje moest drukken, dan was alles ok. Maar bij mij gebeurde er nix anders dan een rood lampje en ik maar wachten op het blauwe lampje.... Blijkt er alleen een rood lampje in te zitten...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 22:20 ]
als er iemand is die belangstelling heeft bij een nieuwe iSkin eVo (allernieuwste model - kleur: arctic) voor 10/15/20gig 3G iPods, mail me dan....
volgens iSkin.com komt hij over enkele dagen bij me aan...
ik verkoop 'm, omdat ik toch maar geen iPod ga kopen
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 27-03-2004 18:46 ]
Dat is zeker een mooie aanbieding, maar is dat alleen voor houders van de BIJcard klantenkaart of voor iedereen?Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 12:03:
Dat is voor iedereen. Bijcard houders kunnen hem op di avond al aanschaffen met nog eens 10% korting. Ik denk dat ik dat maar eens ga doenYosemite schreef op 27 maart 2004 @ 20:05:
[...]
Dat is zeker een mooie aanbieding, maar is dat alleen voor houders van de BIJcard klantenkaart of voor iedereen?
Verwijderd
n huisgenote van mij werkt bij de bijenkorf, en zij zegt dat de openhuisweken op maandag beginnen. Dan is die ipod toch ook gewoon vanaf maandag in de aanbieding?
wat zou je ervoor willen hebben? (incl. verzendkosten)Mooooody schreef op 27 maart 2004 @ 18:46:
als er iemand is die belangstelling heeft bij een nieuwe iSkin eVo (allernieuwste model - kleur: arctic) voor 10/15/20gig 3G iPods, mail me dan....
Verwijderd
Mijn ipod is vastgelopen . hij blijft bij 'niet los koppelen'. ik krijg hem zelf niet meer met updater gereset. HELP? kan ik dit thuis zelf oplossen of moetn ik apple bellen
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61705Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 00:03:
Mijn ipod is vastgelopen
serieus??gomaster schreef op 27 maart 2004 @ 20:17:
[...]
Dat is voor iedereen. Bijcard houders kunnen hem op di avond al aanschaffen met nog eens 10% korting. Ik denk dat ik dat maar eens ga doen
waar lees je dat?
Verwijderd
die ipod is gewoon vanaf maandag in de aanbieding hoor, net als alle andere aanbiedingen.
Verwijderd
kep nu dus me ipod 10 gig... 
erg koel dingetje
kzit nu alleen nog ff flink te kloten hoe ik het slimste mn mp3s op een duidelijke manier erop ga zetten
ik heb mijn mp3s nooit op een speciale manier getagged oid
ze staan gewoon in eigen mapjes geflikkert
bijv;
/cabaret/hans teeuwen/album1
en soms staat het dan ook niet eens in een aparte album map maar ook gewoon in de main dir.
ff lastig, aangezien ie dus niet die hele directory structuur onthoud en dat vind ik jammer magoed, daar valt wel om heen te werken i guess...
erg koel dingetje
kzit nu alleen nog ff flink te kloten hoe ik het slimste mn mp3s op een duidelijke manier erop ga zetten
ik heb mijn mp3s nooit op een speciale manier getagged oid
ze staan gewoon in eigen mapjes geflikkert
bijv;
/cabaret/hans teeuwen/album1
en soms staat het dan ook niet eens in een aparte album map maar ook gewoon in de main dir.
ff lastig, aangezien ie dus niet die hele directory structuur onthoud en dat vind ik jammer magoed, daar valt wel om heen te werken i guess...
Ja, door je mp3's een goede id3 tag te gaan geven. Apple werkt met een database waar alle informatie in word gelezen via die tags. Zoekt veel gemakkelijker en sneller. iTunes is dan ook een heel mooi programma, als je iets toevoegt aan je database en zorgt dat je tags goed staan of je die goed gaat zetten met iTunes zelf, heb je er geen omkijken meer naar. Worden automatisch in je muziek-directory gezet op zo'n manier dat ze ook gewoon via directorystructuur terug te vinden zijn dan
In het reclame krantje
Waar zien jullie dan dat het maandag is? straks is ie op dinsdag al weg..Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 13:38:
die ipod is gewoon vanaf maandag in de aanbieding hoor, net als alle andere aanbiedingen.
jij hebt het krantje...
wat staat er nou wanneer Bij-kaart houders 10% korting krijgen?
Bij dat krantje zat een extra papiertje waarin stond dat op dinsdag van 18.00 - 21.00 een extra bijcard koopavond is. Je kan dan alleen met die kaart naar binnen en bij het afrekeken krijg je op alle artikelen in de openhuis weken 10% korting.Mooooody schreef op 28 maart 2004 @ 21:41:
jij hebt het krantje...
Verder stond in dat krantje dat de openhuisweken op 31 maart starten. Dat is dus woensdag. Daarom wilde ik weten waar radeon1 dat las.
Verwijderd
N huisgenootje van mij die werkt bij de bijenkorf, en die zei dat het maandag begint. Lijkt mij ook het meest logisch. Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. In dat folderdtje wordt verder ook geen datum genoemd.gomaster schreef op 28 maart 2004 @ 21:46:
[...]
Bij dat krantje zat een extra papiertje waarin stond dat op dinsdag van 18.00 - 21.00 een extra bijcard koopavond is. Je kan dan alleen met die kaart naar binnen en bij het afrekeken krijg je op alle artikelen in de openhuis weken 10% korting.
Verder stond in dat krantje dat de openhuisweken op 31 maart starten. Dat is dus woensdag. Daarom wilde ik weten waar radeon1 dat las.
In het foldertje staat de datum aan de binnekant van de achterste pagina in kleine letters. Maar ik ga morgen wel kijken voor de zekerheid.Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 21:58:
[...]
N huisgenootje van mij die werkt bij de bijenkorf, en die zei dat het maandag begint. Lijkt mij ook het meest logisch. Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. In dat folderdtje wordt verder ook geen datum genoemd.
Verwijderd
het kan aan mij liggen maar, me vooruit en achteruit spoel knoppen lijken het plotseling niet meer te doen?
nee, me ipod is niet vergrendeld
nee, me ipod is niet vergrendeld
ok, ik heb morgen geen tijd om te kijken, maar mochten ze morgen al te koop zijn, wil iemand dat dan ff melden??? 
trouwens...hoe laat begint die koopavond dinsdag?
[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 28-03-2004 22:14 ]
Hierboven staat dat het 18:00 uur is.Mooooody schreef op 28 maart 2004 @ 22:12:
Wel een mooie aanbieding inderdaad, ik heb ook een BIJcard en ga er misschien gebruik van maken
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Had ik nou maar eerder zo'n BIJcard aangevraagd. Nu loop ik die extra 10% korting mooi mis.
Maar zonder die extra 10% korting is EUR 349,- voor een 20GB iPod nog steeds een hele mooie prijs.

Maar zonder die extra 10% korting is EUR 349,- voor een 20GB iPod nog steeds een hele mooie prijs.
Verwijderd
iemand hier misschien ervaring met iCleaner? http://www.icleaner.com/
Heb een aantal krasjes op me ipod, en vroeg me af of dit middel. of eventuele andere middeltjes echt werken.
Heb een aantal krasjes op me ipod, en vroeg me af of dit middel. of eventuele andere middeltjes echt werken.
Hmm..weet iemand of de adapter die bij de Ipod geleverd word ook bij de garantie hoort ? Vriend van me heeft vorige week een nieuwe Ipod gekocht en het stekkertje (dat aparte plugje in/op de adapter) is afgebroken 
Valt dit gewoon onder de garantie ? Of ben ik nu compleet debiel
Voordat hij gaat bellen,etc. En kan je anders zonder via die hele weg te gaan van garantie, niet gewoon goedkoop zo'n stekkertje ergens kopen (nee, niet zo'n 8 stekker van een vhs ofzo
)..dus een origineel stekkertje.
PS : ik weet dat je zo'n travel-pakket kunt kopen met 6 stekkers, maar dat is een beetje overdreven he

Valt dit gewoon onder de garantie ? Of ben ik nu compleet debiel
PS : ik weet dat je zo'n travel-pakket kunt kopen met 6 stekkers, maar dat is een beetje overdreven he
De kaart is 12,50 dus blijft al een stuk minder van je 34,90 over. Toch wel ruim 20 euro maar toch...Yosemite schreef op 29 maart 2004 @ 00:46:
Had ik nou maar eerder zo'n BIJcard aangevraagd. Nu loop ik die extra 10% korting mooi mis.![]()
ik weet niet of die discussie hier werd gehouden, maar goed...
er wordt gezegd dat de iPod een matige geluidskwaliteit heeft i.v.m. andere spelers...
ik heb altijd beweerd dat de iPod "schoon" geluid produceerd i.v.m. het "commerciele" geluid van veel andere spelers...
heb iets gevonden wat mijn uitspraak kracht bijzet:
http://www.stereophile.com/budgetcomponents/934/index5.html
(wordt ook gezien op andere betrouwbare en technisch-diepgaande sites)
er wordt gezegd dat de iPod een matige geluidskwaliteit heeft i.v.m. andere spelers...
ik heb altijd beweerd dat de iPod "schoon" geluid produceerd i.v.m. het "commerciele" geluid van veel andere spelers...
in andere woorden: de iPod is de ultieme mp3-speler voor de audiofiel....The iPod's measured behavior is better than many CD players—ironic, considering that most of the time it will be used to play MP3 and AAC files, which will not immediately benefit from such good performance. But if you're willing to trade off maximum playing time against the ability to play uncompressed AIFF or WAV files, the iPod will do an excellent job of decoding them. Excellent, cost-effective audio engineering from an unexpected source
Ik ben het met je eens dat de iPod een 'schoon' geluid produceert...Mooooody schreef op 29 maart 2004 @ 10:09:
ik weet niet of die discussie hier werd gehouden, maar goed...
[...]
in andere woorden: de iPod is de ultieme mp3-speler voor de audiofiel....
Maar kan je begrijpen dat dat me toch niet lekker op de maag zit???
Ik kan absoluut niet zeggen dat het geproduceerde geluid slecht of matig is...
Maar ik mis gewoon een bepaalde bass die op sony diskmans / md's EN(!!) op bepaalde flash mp3 spelers wel te vinden is...
Eerlijk gezegd ondervind ik hier totaal geen hinder van, en met juistje oordopjes kun je de EQ van de iPod ook nog nuttig gebruiken.
1. als je 400 euro betaalt voor een mp3-speler, heb je ook wel 100/150 euro voor een goede set oordopjesMasterM schreef op 29 maart 2004 @ 11:36:
[...]
Ik ben het met je eens dat de iPod een 'schoon' geluid produceert...
Maar kan je begrijpen dat dat me toch niet lekker op de maag zit???
Ik kan absoluut niet zeggen dat het geproduceerde geluid slecht of matig is...
Maar ik mis gewoon een bepaalde bass die op sony diskmans / md's EN(!!) op bepaalde flash mp3 spelers wel te vinden is...
Eerlijk gezegd ondervind ik hier totaal geen hinder van, en met juistje oordopjes kun je de EQ van de iPod ook nog nuttig gebruiken.
(dat bedrag moet je zeker neertellen als je iPod optimaal wil gebruiken - aanraders: Shure E2/E3)
2. gebruik nooit een EQ (zelfs geen goede) bij goede oordopjes, want die halen de kwaliteit juist weer omlaag....
dus: mocht je niet tevreden zijn over het geluid schoon uit je mp3-speler (zonder EQ) dan is de enige goede oplossing nieuwe oordopjes kopen (niet de goedkoopste, maar wel geluidtechnisch de beste oplossing)
Met mijn Sennheiser koptelefoon (ok, hij was 200 euro) heb ik i.c.m. de iPod diepe bass in de juiste hoeveelheid ZONDER gebruik van de EQ....
Ik heb Shure E3 dopjes besteld ($148 nieuw te koop) die (volgens reviews en gebruikerservaringen) een perfecte match zijn met de iPod --> over het hele breik helder geluid zonder schelle treble (Sony EX71) en met voldoende bass.....
Als ik ze deze week heb gekregen, zal ik een review schrijven
[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 29-03-2004 11:44 ]
Ik was vanmiddag bij de Beijenkorf in Utrecht, maar daar hadden ze de iPod's van de aanbieding nog niet binnen. Als ze vandaag al wel binnen waren gekomen, dan had ik 'm volgens de verkoper al wel voor de aanbieding prijs kunnen kopen. Helaas nog even wachten dus.
Verwijderd
het gaat dus om de nieuwe generatie 10gb heh? dus versie 3 of zo.. want ik was ff bij de bijenkorf vanmiddag en dat was de enige die ik zag. ik ga ervan uit dat de oude 10gb niet meer wordt verkocht.. en ik wil dus nie zitten met zo'n oude
Het gaat inderdaad om het 3e generatie iPod instapmodel van 10GB (dat inmiddels is opgevolgd door een 15GB model) zonder iPod dock, afstandsbediening en beschermhoesje.
Verwijderd
enige wat ik wil is de ipod + de oplader + firewire kabel.. niks meer.. vor mijn part mogen ze de doos houdenYosemite schreef op 29 maart 2004 @ 15:16:
Het gaat inderdaad om het 3e generatie iPod instapmodel van 10GB (dat inmiddels is opgevolgd door een 15GB model) zonder iPod dock, afstandsbediening en beschermhoesje.
Ik ben net even bij de bijenkorf amstelveen geweest en daar waren ze nog aan het opbouwen. Nog niks te koop dus uit de folder.
Verwijderd
ik dacht dat het pas de 30'ste begon.. morgen dus.. en alleen voor mensen die een uitnodiging haddedn gekregen om on 6:00 te gaan d8 ik.. ik weet niet zeker.. tis althans zo in amstelveen denk ik..gomaster schreef op 29 maart 2004 @ 16:36:
Ik ben net even bij de bijenkorf amstelveen geweest en daar waren ze nog aan het opbouwen. Nog niks te koop dus uit de folder.
Ja dat klopt, maar ik zeg het ff omdat mensen dachten dat het vandaag al begon. En morgen is idd alleen als je zo'n kaartje hebt gehad van de bijcard. Tenminste dat las ik dan.Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 17:38:
[...]
ik dacht dat het pas de 30'ste begon.. morgen dus.. en alleen voor mensen die een uitnodiging haddedn gekregen om on 6:00 te gaan d8 ik.. ik weet niet zeker.. tis althans zo in amstelveen denk ik..
ff tussen ons, maar de "ouwe" heeft meer accutijd en iets beter geluidVerwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 15:03:
het gaat dus om de nieuwe generatie 10gb heh? dus versie 3 of zo.. want ik was ff bij de bijenkorf vanmiddag en dat was de enige die ik zag. ik ga ervan uit dat de oude 10gb niet meer wordt verkocht.. en ik wil dus nie zitten met zo'n oude
Bullshit
ik weet niet of je het meegekregen hebt, maar er waren wat problemen met het geluid....deze zijn met firmware 2.1 bijna opgelost, maar nogsteeds klagen mensen dat hij minder klinkt dan de oude versie....dimitio schreef op 29 maart 2004 @ 19:58:
[...]
BullshitDe oude en de nieuwe hebben bijna exact dezelfde hardware dus dat het geluid beter is bij de "ouwe" is dus niet zo
lees bijv dit maar:
http://members.brabant.ch...ligers/ipod/compared.html
en lees het forum van ipodlounge (honderden berichten over het mindere geluid)
voorbeeld van een reactie:
ik raad je aan om verder te kijken dan alleen GoT, dan had je geen "bullshit" hoeven te roepenI have just bought a 30GB iPod yesterday and found spontanously that the sound of my old 20GB iPod is more "audiophile". I use the B&O A8 headphone which I consider quite good. After listening to many pieces now I find the sound of the old one far superior. It's more "deep" and more "airy". Especially the piano has a "body". Saxophones sound better not just like "quark". I cannot find that there is more detail with the new one. I find a whole dimension is missing. And although both have the European firmware, the old one is much (!) louder. So I am a bit dissappointed about the new one. The weight and handling is nice, but the sound is the most important thing...
[ Voor 62% gewijzigd door Mooody op 29-03-2004 20:09 ]
Verwijderd
ok.. oh jah.. morgen is dacht ik alleen die dus dat kaartje hebben gehad toch? voor de "gewone man" begint het pas dinsdag dacht ikgomaster schreef op 29 maart 2004 @ 19:19:
[...]
Ja dat klopt, maar ik zeg het ff omdat mensen dachten dat het vandaag al begon. En morgen is idd alleen als je zo'n kaartje hebt gehad van de bijcard. Tenminste dat las ik dan.
ik heb nie zo goed geluisterd naar de verkopen

Verwijderd
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 20:35:
[...]
ok.. oh jah.. morgen is dacht ik alleen die dus dat kaartje hebben gehad toch? voor de "gewone man" begint het pas dinsdag dacht ik![]()
ik heb nie zo goed geluisterd naar de verkoper
Verwijderd
Ehmz, tis morgen tog dinsdag? dus voor de normale man begint het op woensdag...?
En ik begrijp 1 ding niet, de ipod 10 gb is wel de 3e versie, maar hij word niet meer doorapple verkocht(check www.apple.com)? Waarom niet?
Greetz
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 20:59 ]
Verwijderd
het is vervangen door de 15gb model.. nu kan je de 15 krijgen voor wat vroeger de 10 zou zijn geweest.. dit is veranderd sinds de introductie van de mini-ipod..Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 20:59:
[...]
Ehmz, tis morgen tog dinsdag? dus voor de normale man begint het op woensdag...?
En ik begrijp 1 ding niet, de ipod 10 gb is wel de 3e versie, maar hij word niet meer doorapple verkocht(check www.apple.com)? Waarom niet?
Greetz
tip voor mensen met een nieuwe ipod zonder hoesje: http://forum.fok.nl/topic/517481
hmmz, ok ik weet idd niet hoe die klinkt met oudere firmware's, maar toen ik mijn 3G iPod vergelijkte met de 1/2 G hoorde ik absoluut geen verschil in geluidskwaliteit. Ik d8 dat dat wel logisch zou zijn aangezien de hardware (bijna) hetzelfde is.Mooooody schreef op 29 maart 2004 @ 20:03:
ik weet niet of je het meegekregen hebt, maar er waren wat problemen met het geluid....deze zijn met firmware 2.1 bijna opgelost, maar nogsteeds klagen mensen dat hij minder klinkt dan de oude versie....
ligt er ook aan hoe je hebt geluisterd....dimitio schreef op 29 maart 2004 @ 23:07:
[...]
hmmz, ok ik weet idd niet hoe die klinkt met oudere firmware's, maar toen ik mijn 3G iPod vergelijkte met de 1/2 G hoorde ik absoluut geen verschil in geluidskwaliteit. Ik d8 dat dat wel logisch zou zijn aangezien de hardware (bijna) hetzelfde is.
als je een goede kwaliteit mp3 (192kb of hoger) luistert met een set goede oordopjes (shure's of etymotic's), dan moet je redelijk duidelijk verschil horen
maar zoals gezegd is het met de nieuwste firmware voor het grootste deel opgelost....
Heb nu een tijdje de nieuwe iPod 15GB en kheb wat vraagjes (kon het zo snel niet vinden in dit enorme topic
)
1. Batterij-indicator. Ondanks dat ik 2.1 derop heb staan blijft de indicator zich maar heel matig vernieuwen. Soms geeft ie ineens leeg aan terwijl die half vol is en na het opladen blijft ie leeg aangeven. Na een paar minuten spelen corrigeert ie zichzelf, maar dat duurt dus ff.. Is dit normaal?
2. Licht. Is het lichtniveau aan te passen? Misschien met een patch ofzo? Want ik krijg nu echt koppijn als ik dat ding snachts aan doe of nummers switch.. De hele kamer wordt telkens verlicht waar mn vriendin ook niet echt blij mee is
Voor mij trouwens geen gekke tasjes/hoesjes/etc... dan maar wat beschadigingetjes
1. Batterij-indicator. Ondanks dat ik 2.1 derop heb staan blijft de indicator zich maar heel matig vernieuwen. Soms geeft ie ineens leeg aan terwijl die half vol is en na het opladen blijft ie leeg aangeven. Na een paar minuten spelen corrigeert ie zichzelf, maar dat duurt dus ff.. Is dit normaal?
2. Licht. Is het lichtniveau aan te passen? Misschien met een patch ofzo? Want ik krijg nu echt koppijn als ik dat ding snachts aan doe of nummers switch.. De hele kamer wordt telkens verlicht waar mn vriendin ook niet echt blij mee is
Voor mij trouwens geen gekke tasjes/hoesjes/etc... dan maar wat beschadigingetjes
is normaal, heeft iedereen last van....Bosmonster schreef op 30 maart 2004 @ 11:30:
Heb nu een tijdje de nieuwe iPod 15GB en kheb wat vraagjes (kon het zo snel niet vinden in dit enorme topic)
zal wel worden opgelost in een volgende formware update....
is volgens mij geen "fix" voor....2. Licht. Is het lichtniveau aan te passen? Misschien met een patch ofzo? Want ik krijg nu echt koppijn als ik dat ding snachts aan doe of nummers switch.. De hele kamer wordt telkens verlicht waar mn vriendin ook niet echt blij mee is
zit niets anders op dan onder de dekens van nummer te veranderen
als ik geen hoesje om mijn vorige iPod had, was hij al 3x kapot geweestVoor mij trouwens geen gekke tasjes/hoesjes/etc... dan maar wat beschadigingetjes
(heb 'm in 1,5 jaar tijd 3x flink laten vallen...mét hoesje stuiterde hij bijna letterlijk gewoon terug in mijn hand
Heb net mn iPod binnen en vroeg mij iets af:
Tijdens het opladen en synchroniseren (ook in het dock) kan ik soms wel en soms niet met de iPod werken...
De ene keer krijg ik dat enorme batterij-oplaad-symbool te zien, de andere keer blijft ie staan op "Loskoppelen toegestaan" en weer een andere keer blijft hij staan op "Koppel niet los"... (zal vast al een keer behandeld zijn, maar ben lui vandaag)
Tijdens het opladen en synchroniseren (ook in het dock) kan ik soms wel en soms niet met de iPod werken...
De ene keer krijg ik dat enorme batterij-oplaad-symbool te zien, de andere keer blijft ie staan op "Loskoppelen toegestaan" en weer een andere keer blijft hij staan op "Koppel niet los"... (zal vast al een keer behandeld zijn, maar ben lui vandaag)
Verwijderd
Wat vinden jullie de beste manier om je files te ordenen?
Jaar ==> maand
genre ==> artiest
1 lijst ==> play lists maken
Ik krjg vanavond mn ipod, dus moet ff weten!!
Alvcast bedankt voor de hulp
Greetz
Jaar ==> maand
genre ==> artiest
1 lijst ==> play lists maken
Ik krjg vanavond mn ipod, dus moet ff weten!!
Alvcast bedankt voor de hulp
Greetz
Ik heb per artiest een mapje gemaakt op mijn harddisk en daarin alleen de beste nummers van die artiest (dus niet heel onzinnig complete albums - waar je meestal maar 40% van luistert)
Als je de bestandsnaam goed hebt (Naam artiest - Naam nummer.mp3) dan kun je ze bijv. met MP3TagStudio automatisch taggen en zijn ze klaar voor iPod-gebruik.
Als je de bestandsnaam goed hebt (Naam artiest - Naam nummer.mp3) dan kun je ze bijv. met MP3TagStudio automatisch taggen en zijn ze klaar voor iPod-gebruik.
Ik sleep gewoon alles in iTunes en kies altijd per artiest/album.
En ik luister bijna wel altijd complete albums.. niet alle nummers zijn de eerste keer leuk misschien, maar na een paar keer luisteren kan ik zo goed als alles wel waarderen. Alleen hele irri nummers (vaak de laatste veel te lange nummers
) haal ik eraf.
En ik luister bijna wel altijd complete albums.. niet alle nummers zijn de eerste keer leuk misschien, maar na een paar keer luisteren kan ik zo goed als alles wel waarderen. Alleen hele irri nummers (vaak de laatste veel te lange nummers
Verwijderd
kep nu een korte week me iPod
leuk dingetje maar ik zit nu toch nog met 2 vrij belangrijke dingen waar jullie me vast wel mee kunnen helpen:
1. Baterij
Ik heb gister avond me iPod opgeladen en toen gaf ie echt aan dat ie vol was. Ik zet hem dan uit door PLAY / PAUSE ingedrukt te houden. Ik heb vannochtend niet eens hele reis (1 1/2 uur) geluisterd naar me iPod en toch is ie nu ik hier op me stage amper een uur ernaar heb geluisterd toch echt leeg ?!
Heb ik hem soms in standby stand gezet door PLAY / PAUSE ingedrukt te houden (hij springt immers direct weer aan als je over een van de knoppen gaat... en dan hoef je niet op apple symbool te wachten oid) of is er toch echt nu al iets mis met me baterij?
2. Mp3s
Ik ben van het weekend dus wel ff hevig in de weer gegaan met tag & rename en dacht dus al een eind gekomen te zijn maar nu heb ik wel dat op me iPod bij artiesten iets van 4 x dezelfde artiest staat, terwijl de naam toch echt precies gelijk is (incl hoofdletters)... aangezien je in het volgende menu kiest welk album je wilt bekijken van de artiest (of alle) neem ik aan dat het de bedoeling is dat je eigenlijk elke artiest maar 1x zou moeten zien?
Hoe kan ik dit oplossen?
leuk dingetje maar ik zit nu toch nog met 2 vrij belangrijke dingen waar jullie me vast wel mee kunnen helpen:
1. Baterij
Ik heb gister avond me iPod opgeladen en toen gaf ie echt aan dat ie vol was. Ik zet hem dan uit door PLAY / PAUSE ingedrukt te houden. Ik heb vannochtend niet eens hele reis (1 1/2 uur) geluisterd naar me iPod en toch is ie nu ik hier op me stage amper een uur ernaar heb geluisterd toch echt leeg ?!
Heb ik hem soms in standby stand gezet door PLAY / PAUSE ingedrukt te houden (hij springt immers direct weer aan als je over een van de knoppen gaat... en dan hoef je niet op apple symbool te wachten oid) of is er toch echt nu al iets mis met me baterij?
2. Mp3s
Ik ben van het weekend dus wel ff hevig in de weer gegaan met tag & rename en dacht dus al een eind gekomen te zijn maar nu heb ik wel dat op me iPod bij artiesten iets van 4 x dezelfde artiest staat, terwijl de naam toch echt precies gelijk is (incl hoofdletters)... aangezien je in het volgende menu kiest welk album je wilt bekijken van de artiest (of alle) neem ik aan dat het de bedoeling is dat je eigenlijk elke artiest maar 1x zou moeten zien?
Hoe kan ik dit oplossen?
Dit topic is gesloten.