MasterM schreef op 29 maart 2004 @ 11:36:
[...]
Ik ben het met je eens dat de iPod een 'schoon' geluid produceert...
Maar kan je begrijpen dat dat me toch niet lekker op de maag zit???
Ik kan absoluut niet zeggen dat het geproduceerde geluid slecht of matig is...
Maar ik mis gewoon een bepaalde bass die op sony diskmans / md's EN(!!) op bepaalde flash mp3 spelers wel te vinden is...
Eerlijk gezegd ondervind ik hier totaal geen hinder van, en met juistje oordopjes kun je de EQ van de iPod ook nog nuttig gebruiken.
1. als je 400 euro betaalt voor een mp3-speler, heb je ook wel 100/150 euro voor een goede set oordopjes

(dat bedrag moet je zeker neertellen als je iPod optimaal wil gebruiken - aanraders: Shure E2/E3)
2. gebruik nooit een EQ (zelfs geen goede) bij goede oordopjes, want die halen de kwaliteit juist weer omlaag....
dus: mocht je niet tevreden zijn over het geluid schoon uit je mp3-speler (zonder EQ) dan is de enige goede oplossing nieuwe oordopjes kopen (niet de goedkoopste, maar wel geluidtechnisch de beste oplossing)
Met mijn Sennheiser koptelefoon (ok, hij was 200 euro) heb ik i.c.m. de iPod diepe bass in de juiste hoeveelheid ZONDER gebruik van de EQ....
Ik heb Shure E3 dopjes besteld ($148 nieuw te koop) die (volgens reviews en gebruikerservaringen) een perfecte match zijn met de iPod --> over het hele breik helder geluid zonder schelle treble (Sony EX71) en met voldoende bass.....
Als ik ze deze week heb gekregen, zal ik een review schrijven
[
Voor 21% gewijzigd door
Mooody op 29-03-2004 11:44
]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.