[keyboard] UltraX

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.299 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is er iemand die ervaring heeft met de 'Logitech OEM UltraX Flat Keyboard' ?

Ik ben op zoek naar een keyboard welke via USB aan te sluiten is; volgens mij voldoet deze. Een raar punt: dit toetsenbord staat niet op de site van Logitech. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het is inderdaad vrij vaag dat ie niet op de Logitech site te vinden is. Er is trouwens helemaal weinig te vinden over dit toetsenbord, als ik op Google zoek krijg ik vrijwel alleen maar Franse sites die 'm verkopen. En daar staat dan ook vaak bij dat ie PS/2 is. Nu zal je 'm ook wel op USB aan kunnen sluiten (met een stekkertje), maar toch.

Wil je dit toetsenbord trouwens alleen omdat je 'm aan kan sluiten op USB? Want veel informatie is er niet over te vinden, terwijl er genoeg andere toetsenborden zijn die ook op USB aan te sluiten zijn :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 12:06
Ik heb een Logitech Internet Navigator heeft ook een USB stekker (en een verloop stekkertje naar Ps/2. Hij is in iedergeval een stuk makkelijker te verkrijgen, is dat geen optie?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16160/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
psmeets schreef op 22 november 2003 @ 18:02:
Ik heb een Logitech Internet Navigator heeft ook een USB stekker (en een verloop stekkertje naar Ps/2. Hij is in iedergeval een stuk makkelijker te verkrijgen, is dat geen optie?

[afbeelding]
Dat ding heb ik hier ook staan en die is echt uhhh platttttt, heerlijk tikt ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 12:06
Vorkie schreef op 22 november 2003 @ 18:04:
[...]

Dat ding heb ik hier ook staan en die is echt uhhh platttttt, heerlijk tikt ie
Ja zeker!

Maar hij is wel wat minder designachtig vergeleken met de UltraX:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16161/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij Paradigit stond deze in het krantje. Wel stond er bij dat hij alleen werd geleverd bij hele PC's, OEM dus. Zelf heb ik er ook wel interesse in.

Het lekkere aan dit toetsenbord is is dat deze een laptop-aanslag heeft. :9 Mocht je niks kunnen vinden; Coolermaster heeft ook toetsenborden met een laptop-aanslag, deze staan alleen wel in de pricewatch: het Q-keyboard, €28,-.

Ik heb goede ervaringen met toetsenborden met zo'n laptop-aanslag. Zelf vind ik het tikken op een laptop een stuk lekkerder vanwege de aanslag. Alleen bij laptops krijg je nog wel eens last van RSI vanwege de slechte overgang voor je pols.

Mocht je dus nog meer informatie willen krijgen over de UltraX kan je misschien even bellen met Paradigit. Ik ben zelf ook van plan dit toetsenbord snel te halen.

[ Voor 38% gewijzigd door Laurent op 22-11-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ Aikeleer : THX 4 the tip! De UltraX staat overigens ook in de pricewatch . :Y)

Die laptop-toetsaanslag wil ik hebben, maar ik moet het ding aan kunnen sluiten op USB anders heb ik er niets aan. Ik kan er idd maar heel erg weinig informatie over vinden, vandaar dit draadje.

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 22-11-2003 18:41 . Reden: kromme zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
* pven vraagt zich af of het wel een gewoon Qwerty-toetsenbord is; de foto van psmeets laat een Azerty-toetsenbod zien. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27881

psmeets schreef op 22 november 2003 @ 18:06:
[...]

Ja zeker!

Maar hij is wel wat minder designachtig vergeleken met de UltraX:

[afbeelding]
Ik zag hem net voor het eerst in het grote TFT topic..en dit is precies wat ik al tijden zoek!

Dat Coolermaster toetsenbord heeft een enigzins alternatieve layout -> no go for me..

Maar dat OEM hoeft toch niet te betekenen dat deze alleen bij nieuwe PC's te verkrijgen is?? :?

OEM:

" This confusing term has two meanings:

1) Originally, an OEM (original equipment manufacturer) was a company that supplied equipment to other companies to resell or incorporate into another product using the reseller's brand name. For example, a maker of refrigerators like Frigidaire might sell its refrigerators to a retailer like Sears to resell under a brand name owned by Sears. A number of companies, both equipment suppliers and equipment resellers, still use this meaning.

2) More recently, OEM is used to refer to the company that acquires a product or component and reuses or incorporates it into a new product with its own brand name.

Also see value-added reseller (VAR), a similar term applied to the repackaging of software. "

Maar deze Logitech is gewoon :9~ bij mijn Samsung 172T + Lian Li combinatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Weet je wat: ik ga deze gewoon bestellen bij de goedkoopste uit de pricewatch (dat is PCgate; daar is de MX700 die ik ook wil gaan kopen toevallig niet al te duur, dus die bestel ik gelijk mee).

Als het toetsenbord er is, laat ik het hier uiteraard nog weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik wil zelf het toetsenbord ook deze week halen, evt. kan ik nog wel een reviewtje tikken voor de geïnteresseerden hoor, inclusief pics. :)

Ik ga hem gewoon proberen te halen bij Paradigit, dat zit hier toch niet ver vandaan. Wel moet ik even wat tijd zoeken deze week, ik kan dus niet zeggen wanneer ik de review af heb.

[ Voor 41% gewijzigd door Laurent op 23-11-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een review met evt. wat extra foto's zou zeer welkom zijn! :)

Ik zit niet direct in de buurt van een zaak waar ik hem kan bekijken/proberen... dus wat extra meningen zijn nooit weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Mooi toetsenbord, ik hoop alleen dat ie met draad is, zonder draad en met batterijen die om de zoveel tijd verwisseld moeten worden vind ik maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 42323 schreef op 24 november 2003 @ 22:52:
Mooi toetsenbord, ik hoop alleen dat ie met draad is, zonder draad en met batterijen die om de zoveel tijd verwisseld moeten worden vind ik maar niks.
Deze is idd met draad. Ik heb even naar die draadloze toetsenbordjes van Logitech gekeken: leuk spul, maar ik mishandel die toetsenborden zodanig dat er om de paar weken nieuwe batterijen in zouden moeten als het toetsenbord het al overleeft (ik tik ongelooflijk veel en ram daarbij af-en-toe zinloos hard op de toetsen :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

Ik sta eigenlijk ook op het punt om een nieuw tobo te kopen, maar dit is toch wel een aangename verrassing. :)
Aangezien een laptop 100x lekkerder typt, lijkt me dit een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

Heeft de DiNovo van Logitech ook niet zo'n laptop aanslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 19:48
Yep :) Is alleen iets duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15424

Dit toetsenbord hebben ze idd bij paradigit voor €29, en is gewoon los te koop (oem->dat ''alleen bij aanschaf van pc'' zijn ze verplicht om erbij te zetten) Ziet er verder mooi uit en typt heerlijk. (heb m ff uitgeprobeerd daar) ps/2 of usb heb ik niet opgelet. Is wel gewoon qwerty-indeling trouwens. Ga 'm binnenkort halen, in arnhem was alles uitverkocht maar ze krijgen 'm rond 10 december weer, nog steeds voor de oude prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Geachte,

Uw betaling is ontvangen, het door u bestelde product(en) is niet niet op
voorraad en is door ons besteld wij verwachten begin volgende week nog te
kunnen uitleveren.

Met vriendelijke Groet,
SALES PCGATE
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik heb deze week nog op een pagina gelezen dat de plank alleen komt met een PS/2 aansluiting. Of het rambord ook op USB werkt weet ik dus niet, maar kan ik wel uitvogelen; ik heb hier een PS/2->USB verloop kabeltje (die zie je niet vaak, maar goed).

Ik moet jullie wel mededelen dat de review wat langer gaat duren. Net als bij pven het geval is heb ik ook er last van dat een winkel het bord niet op voorraad heeft; ik heb hem nu besteld bij E&E Computers. Anders zou ik moeten wachten tot dinsdag op Paradigit. Hopelijk is E&E sneller.

E&E heeft hem trouwens ook voor €29,99 in het assortiment.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 26-11-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hmz, op de site van E&E staat deze idd als een PS/2 toetsenbord vermeld ... :'(

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 26-11-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Geachte heer/mevrouw,

Het wachten is momenteel nog op het toetsenbord wat allang is ons
magazijn zou moeten zijn. Wij zullen
proberen een snellere groothandel te kunnen bereiken voor het
toetsenbord.

Bij meer vragen horen wij graag van u,

Met vriendelijke groet,

Salesteam, PCGATE V.O.F.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Ik zit er ook op te wachten, overweeg nu ook dit toetsenbord,

CoolerMaster Q-Keyboard EAK-US1
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermasterusa.com/images/products/Keyboard%20Q_M.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.teccentral.de/reviews/sonstiges/coolermaster_q-tastatur/key1.jpg

http://www.coolermasterusa.com/Product.aspx?ID=44

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 45135 op 03-12-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 45135 schreef op 03 december 2003 @ 22:51:

[afbeelding]

[afbeelding]

Die heeft een USB-stekker! Ik ga ff met Fedor mailen of ze deze kunnen leveren. Thx! :)

Linkje naar de pricewatch: pricewatch: Cooler Master Q-Keyboard EAK-US1 (USB) (deze is ook niet duur!).

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om een PS/2-toetsenbord met een verloop-stekkertje op een USB-poort aan te sluiten? Ik heb wel stekkers van USB naar PS/2, maar andersom kan ik niet vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 03-12-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind dat coolermaster toetsenbord maar raar de Y en de Z zitten verkeerd om :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Dat komt doordat het een Duitse versie is van het toetsenbord. De Duitsers gebruiken een QWERTZ indeling i.p.v. een QWERTY indeling (net als je soms in Frankrijk AZERTY ziet i.p.v. QWERTY).

Ik zit nu ook sterk te denken aan het Coolermaster plankje. Van E&E heb ik nog geen bericht, maar op de site staat nu ook de UltraX met een onbekende levertijd. Ik ga nog even bellen vanmiddag met Paradigit en E&E, even kijken of die mensen meer weten.
Wel een voordeel van dat Coolermaster plankje is dat hij een brede Enter heeft en op USB draait. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Laurent op 04-12-2003 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
JOEPIE! Fedor heeft bevestigd dat ze die CoolerMaster naar me gaan verzenden, want die is wel op voorraad. Ik ben een blij mens! :)

(Uhmz, moet ik nu een titel-change voor dit draadje aanvragen? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nee dat is een QWERTZ toetsenbord ipv QWERTY.

Wist dat ze bestonden toen ik linux een keerde installeerde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Het lijkt erop dat de toetsenborden weer leverbaar zijn. Toen ik net thuis kwam lag er een briefje op de deurmat met daarop de mededeling dat ik morgenvroeg mijn toetsenbord op kan halen op het postkantoor. \o/

Helaas heb ik dit weekend het aardig druk. Ik denk dus dat de review pas zondag of maandag klaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323 schreef op 04 december 2003 @ 00:14:
Ik vind dat coolermaster toetsenbord maar raar de Y en de Z zitten verkeerd om :D
En toetsen zoals insert, home, end, etc. die normaal boven de pijltjestoetsen zitten, zitten bij de CoolerMaster verticaal naast de enter, shift, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 27881 schreef op 06 december 2003 @ 10:03:
[...]

En toetsen zoals insert, home, end, etc. die normaal boven de pijltjestoetsen zitten, zitten bij de CoolerMaster verticaal naast de enter, shift, etc.
Dat vind ik dus eigenlijk wel handig! ;)

Vandaag komt, met wat geluk, mijn toetsenbord binnen; dan laat ik uiteraard weten of het bevalt. (http://www.tracktrace.nl is ff down, dus ik weet niet waar mijn pakje momenteel is :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
[1] Het begin: de doos
Toen ik de (erg grote) doos van E&E binnen kreeg viel mij het direct op dat de verpakking van het toetsenbord geen spectaculaire versieringen heeft. Het toetsenbord zit in een saaie kartonnen doos verpakt met op deze doos niet veel meer dan en waarschuwing voor RSI, een leuk Logitech logotje en als laatst wat reclame voor Microsoft. Op de doos staat groot 'Works with Windows XP', wat snel een n00b indruk maakt. Gelukkig komen we er al snel achter dat het geen standaard huis, tuin & keuken toetsenbord is als we de doos openen. Het is iig. vrij duidelijk dat het hier om een OEM product gaat. Vaak hebben de retail producten van Logitech wel leuke kleurtjes en een wat levendigere versiering.

PicsAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17259/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17260/full.jpg
[2] De inhoud
Mij was al verteld dat ik niet veel moest verwachten van de OEM verpakking. In de verpakking was dan ook vrij weinig te vinden. Alleen het toetsenbord in een zakje om precies te zijn. :o Aan het toetsenbord zit alleen een PS/2 aanlsuiting welke beschermt is tegen vuil door middel van een dopje. Dat laatste zie je wel meer terug op wat nieuwe toetsenborden, niet veel bijzonders dus. Op het zakje staat groot 'For sale with a new PC only'. Duidelijk OEM dus.

Het toetsenbord zelf ziet er goed uit. De multimedia knoppen zijn goed weggewerkt. Ook iets wat me direct op viel is dat dit toetsenbord een brede enter heeft i.p.v. een grote enter zoals op vele productfoto's te zien is. Dit is voor mij echt een groot plus punt, aangezien ik al ruim 2 jaar alleen nog maar toetsenborden met brede enters in huis heb. Ook vind je vaak de brede enter terug op laptops. Het grote verschil is dat de backspace n.l. zich ook boven de enter bevindt, zoals het hoort. Er zit geen extra backspace knop naast de shift links onderin, zoals bij de normale Internet Keyboards het geval is. De shift is dan ook van een normaal formaat.
PicsAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17261/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17264/full.jpg
[3] USB?
Zoals ik al eerder zei beschikt dit toetsenbord standaard alleen over een PS/2 aansluiting. Dit is zeer jammer, aangezien USB toetsenborden steeds meer gebruikt worden. Bij mij Microsoft Natural toetsenbord heb ik een verloop-stekkerte gekregen voor van PS/2 naar USB te gaan. Iets wat werkt op mijn Natural PS/2 toetsenbord.

Ik heb daarvoor maar gewoon dat kabeltje geprobeerd op het UltraX bord. Eenmaal gingen de LEDjes aan, maar al snel werd het duidelijk dat het niet erg veel zin had. Windows kwam met de melding dat het apparaat niet goed werkte en de LEDjes op het toetsenbord werkten ook niet. Jammer, maar leuk geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17265/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17266/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17267/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17268/full.jpg
[4] Installatie

De installatie is vrij simpel. Ik hoef alleen de PS/2 plug in de PS/2 poort te doen en het toetsenbord werkt al prima, inclusief bijna alle multimedia toetsen. de enige 2 knoppen die nog niet goed werken (i.s.m. Winamp) zijn de Paly/Pause en de Favorites toetsen. Dit is op Windows XP. Met Media opent Windows netjes mijn standaard media player; Winamp. Met E-mail wordt netjes Oultook geopend, en met WWW Mozilla. De rest kan je denk ik wel raden. De favorites knop zou denk ik je favorieten moeten openen in je start menuof bij je favorieten moeten komen van Windows Media Player. Nu is het ook zo dat ik het menutje favorites uit mijn start menu heb gehaald en onder wmplayer krijg ik de knop ook niet aan de praat. Maar ik denk niet dat ik die knop zal gaan missen,
De Play/pause knop heb ik alleen aan de praat gekregen met Windows Media Player. Maar er zal vast ook wel een manier zijn om het aan de praat te krijgen met Winamp. Er zijn ook genoeg mensen met andere Logitech toetsenborden die de knoppen netjes hebben ingesteld voor Winamp. [search=Winamp internet logitech keyboard] moet genoeg results geven. :)

Ondanks de tekst 'designed for Windows XP' op de doos werkt het toetsenbord, inclusief dezelfde multimedia knoppen, ook prima op Windows 2000 professional.
[5] Overig
De aanslag van dit bord is verschrikkelijk lekker. Het is bijna hetzelfde als op mijn Acer laptop. Alle toetsen zijn helemaal plat, bijna op 1 lijn. Er zitten ook pootjes aan het toetsenbord, deze zijn alleen niet al te groot. Ik tik normaal gesproken liever met de pootjes naar beneden, maar dat is voor iedereen vesrchillend (smaak, gevoel).

Het toetsenbord is erg plat. Dit is erg handig voor het meenemen naar b.v. een LAN party. Mijn MS Natural toetsenbord had altijd een grote doos waardoor ik daar veel ruimte aan kwijt was. ter bescherming is een doos natuurlijk erg handig. Ik zelf neem al bijna nooit meer toetsenborden in een doos mee, maar voor de meer voorzichtigere mensen is het wel handig dat dit bord verpakt zit in een kleine doos en de plank zelf ook vrij klein is.

Om nog even een gedachtekronkel uit de wereld te helpen; hier in Nederland zijn er gewone QWERTY toetsenborden te koop met een standaard US(/international) layout. Er is een Frans QWERTZ UltraX toetsenbord eerder gespot, deze wordt dus hier standaard niet verkocht.

Het design en de kleur van het toetsenbord kleurt mooi bij mijn Logitech MX500 (en mijn AOpen H340H case). Het grijs-zilver komt bijna overeen met elkaar, en de combo zwart/grijs-zilver is dus hetzelfde als met de MX500. Zo kan je, zonder een hele set van tobo+muis bij elkaar te kopen, toch een leuk bijpassend zaakje op je bureau hebben staan.

Een minpunt van dit toetsenbord is ook dat je deze moeilijk kan schoonmaken. Bij laptoptoetsenborden is het vaak wat moeilijker om deze los te halen of om dit schoon te maken. Je kan sowieso niet he ttoetsenbord omdraaien om het groffe vuil eruit te halen. De ruimtes tussen de toetsen zijn daarvoor te klein.
Ik weet niet precies of de toetsen op dit UltraX bord wel los kunnen, maar als ik het probeer voel ik wat weerstand. Aangezien bij laptop toetsenborden je niet de toeten 1 voor 1 weg kan halen, doe ik hier maar voorzichtig mee en zet geen verdere kracht.

Het toetsenbord tikt trouwens niet helemaal als mijn laptop toetsenbord. Ik heb een Acer laptop, dit toetsenbord doet mij meer denken aan een toetsenbord van een Compaq laptop. Mijn oude Acer laptop tikt nog altijd veel lichter en is piepstil. Bij dit toetsenbord hoor je wel dat je er op tikt. Dit laatste is minder erg dan bij een MS Internet Keyboard Pro, het valt dus wel mee.

Ik heb ook snel even een foto kunnen schieten met een Logitech® Internet Navigator™ Keyboard Special Edition ernaast, helaas is de foto wel iets onscherp geworden. Het UltraX bord is duidelijk een stuk kleiner.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17325/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17324/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17323/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17262/full.jpg
[6] Conclusie
Ik ga mensen geen toetsenbord aansmeren met de reden dat hij hier prima tikt. Ik heb geen stevigheid getest, daar ga ik dus ook geen uitspraak over doen. Wel geeft het toetsenbord een aardig stevige, en toch weer niet stevige indruk. Als wat met het bord speel kraken er geen toetsen ofzo, of buigt het ook niet een beetje. Toch lijkt hij niet zo stevig vanwege de kleine dikte; zo geeft het een indruk dat je hem zo kapot kan slaan. Ik zal d'r iig. wel voorzichtig mee zijn. ;)

Het toetsenbord tikt voor mij echt lekker. Ik tik veel op mijn laptop als ik lange texten wil schrijven en dit is echt heerlijk. Voor mensen die veel texten tikken is het misschien ook wel een interessante keuze. Toch raad ik wel aan eerst nar de winkel, of een kennis, te gaan om dit toetsenbord eens uit te proberen voordat je overgaat tot het aankopen van deze plank. Het blijft een kwestie van smaak, er zijn genoeg andere toetsenborden met een zeer lichte aanslag.

Voor mij is dit zeker geen miskoop iig. Laten we trouwens even wat dingetjes op een rijtje zetten:

* Pluspunten
• Geen gedoe met software, makkelijke installatie
• Alles is mooi afgewerkt
• Lekkere aanslag
• Een normale toetsenlayout, geen rare toetsen
• Kleur past goed bij een MX500/MX700
• Erg dun

* Laurent
• Geen USB aansluiting
• Geen software meegeleverd om de functietoetsen in te stellen
• Moeilijk te verkrijgen
• OEM, geen handleiding o.i.d. meegeleverd, saaie doos.

Ik zou dit toetsenbord 8 uit de 10 sterren geven. Vooral de USB aansluiting is een gemis.

Wil je graag een draadloos toetsenbord met laptop toetsen kan je eens kijken naar het DiNovo Media Desktop setje van Logitech. Dit is een bluetooth setje met een erg mooi toetsenbord, welke ook 'flat' toetsen bevat. Zie ook dit topic: Logitech diNovo Media Desktop.

Ik heb de plank vandaan bij E&E computers, die dit bord voor 30Euro verkoopt. Hij staat ook voor 31Euro in de pricewatch.

[ Voor 14% gewijzigd door Laurent op 11-12-2003 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 14-07 22:25

NoTimeRemains

I know

je hebt toch usb verloop stekkers of niet?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyPanther
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 42323 schreef op 04 december 2003 @ 00:14:
is irritant dat duitse toestenborden als je blind typt.

komt wel uit duitsland?, zag iig zo snel geen ß erop.

[ Voor 18% gewijzigd door HolyPanther op 06-12-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Netjes! Dat zouden meer mensen moeten doen ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb een review van 'Coolermaster EAK-US1 Q Alloy Keyboard' gevonden: hier.

Vergeten: mooie review! _/-\o_

Wat jij als een minpunt noemt (het ontbreken van de USB-aansluiting) was voor mij de reden om dit toetsenbord niet te kopen.

Volgens de TrackTrace.nl-site is mijn pakketje afgeleverd, terwijl ik helemaal niets heb ontvangen ?!? :(

[ Voor 28% gewijzigd door pven op 07-12-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 10:42

The.Force

*Bauer Addict

aikeleer, mooie review man!

wat vind je trouwens van dit toetsenbord tegenover je Logitech Internet Navigator SE ?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Dank, dank. :)

Ik heb zelf het Navigator toetsenbord niet, ik heb het geluk dat ik dit weekend bij iemand anders snel deze foto kon schieten. Ik heb hem daarom ook niet over kunnen doen (onscherp).

Wel heb ik even met het Navigator toetsenbord mogen tikken. Ik vind zelf dit UltraX bord een stuk lekkerder. Met de Navigator heb ik er geregeld last van dat ik die F-lock weer aan moet zetten of last heb van dat scrollwieltje links als ik mijn hand op WASD houd. Ook is de aanslag een stuk lekkerder.
Het Navigator toetsenbord waar ik even op mocht werken heeft ook een grote enter, geen brede enter. Er zijn volgens mij ook versies met een brede enter, maar dat weet ik niet zeker. Ik vind een brede enter dus een heel stuk lekkerder werken dan een 'grote enter'.
Wat jij als een minpunt noemt (het ontbreken van de USB-aansluiting) was voor mij de reden om dit toetsenbord niet te kopen.
Dat zal ook wel voor meer mensen gelden. Ik vind het erg jammer dat bij een nieuw toetsenbord juist USB ontbreekt. Niet zo'n slimme keuze van Logitech imo.
Volgens de TrackTrace.nl-site is mijn pakketje afgeleverd, terwijl ik helemaal niets heb ontvangen ?!?
offtopic:
Hmm, zeker ook geen briefje in de bus? Dat tracktrace werkt hier bijna altijd wel goed. Even langs het postkantoor gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Aikeleer schreef op 07 december 2003 @ 14:30:

offtopic:
Hmm, zeker ook geen briefje in de bus? Dat tracktrace werkt hier bijna altijd wel goed. Even langs het postkantoor gaan?
offtopic:
Idd: geen briefje in de bus. Wat helemaal raar is, is dat er nu op TrackTrace staat dat het via een postkantoor in Breda uit is geleverd, maar ik woon 20km ten westen van Breda ... Morgen ga ik ff bellen met TPGpost (postkantoor, afleverdienst, whatever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik me nog afvroeg, is dit toetsenbord van plastic of van alluminium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Plastic. Het Coolermaster bord is van de combinatie plastic en alluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Damn.. mooi ding, ik vind laptop toetsenbordjes ook altijd erg lekker tikken. Jammer alleen dat ie geen USB is, mijn Mac heeft namelijk geen PS/2 :) (geen een Mac trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nice review. Ziet er relaxt uit dat toetsenbord, lijkt mij we lekker soepel typen, misschien ga ik over een tijdje wel zo'n toetsenboard ergens bestellen, want dit TB wat ik nu heb maakt veel geluid en moet je best hard indrukken. Wat was de prijs van dat TB en waar heb je hem besteld?, en wat je nu hebt is toch een qwerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 10:42

The.Force

*Bauer Addict

darkdesign, euhm je zegt wel nice review, maar je hebt hem dan toch blijkbaar niet gelezen (of goed genoeg) :X

hint: kijk es laatste regels van z'n review

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77520

Leuk topic, maar weet iemand ook een natural keyboard met laptop toetsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
The.Force schreef op 07 december 2003 @ 23:27:
darkdesign, euhm je zegt wel nice review, maar je hebt hem dan toch blijkbaar niet gelezen (of goed genoeg) :X

hint: kijk es laatste regels van z'n review
Oeps, sorry, maar ik heb het wel helemaal doorgelezen, alleen te enthiosiast denkik dat ik de prijs over het hooft gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verdorie, hier in Maastricht was ie ook al uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
jOEPIE! Mijn toetsenbord is binnen! :) :) :)

Als iemand niet voldoende heeft aan http://www.enscape.net/?id=106 dan ben ik uiteraard bereid om hier vragen te beantwoorden.

[ Voor 79% gewijzigd door pven op 08-12-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54
Ik heb hem (ultra x) maandag ook besteld bij paradigit en ze zouden morgen weer binnenkomen. Ben erg benieuwd hoe die typt..

[ Voor 5% gewijzigd door Chiel op 10-12-2003 23:52 ]

• Laurent
  • Niet online
Ik ben trouwens een dingetje vergeten bij de review bedenk ik me net.

Even een toevoeging, die ik ook bij de overige dingen zet:

Een ander minpunt van dit toetsenbord is ook dat je deze moeilijk kan schoonmaken. Bij laptoptoetsenborden is het vaak wat moeilijker om deze los te halen of om dit schoon te maken. Je kan sowieso niet he ttoetsenbord omdraaien om het groffe vuil eruit te halen. De ruimtes tussen de toetsen zijn daarvoor te klein.
Ik weet niet precies of de toetsen op dit UltraX bord wel los kunnen, maar als ik het probeer voel ik wat weerstand. Aangezien bij laptop toetsenborden je niet de toeten 1 voor 1 weg kan halen, doe ik hier maar voorzichtig mee en zet geen verdere kracht.

Het toetsenbord tikt trouwens niet helemaal als mijn laptop toetsenbord. Ik heb een Acer laptop, dit toetsenbord doet mij meer denken aan een toetsenbord van een Compaq laptop. Mijn oude Acer laptop tikt nog altijd veel lichter en is muisstil. Bij dit toetsenbord hoor je wel dat je er op tikt. Dit laatste is minder erg dan bij een MS Internet Keyboard Pro, het valt dus wel mee.

[ Voor 23% gewijzigd door Laurent op 15-12-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Aikeleer schreef op 11 december 2003 @ 07:02:
Ik ben trouwens een dingetje vergeten bij de review bedenk ik me net.

Even een toevoeging, die ik ook bij de overige dingen zet:

Een ander minpunt van dit toetsenbord is ook dat je deze moeilijk kan schoonmaken.
Bedankt voor je erg mooie en eerlijke review (sommige mensen hemelen het product helemaal op, omdat ze het er zo cool uit vinden zien)
Had deze gespot bij een bekende, en aangezien ik al een laptop heb en een minitoetsenbord met deze toetsen, wil ik nu ook mijn "gewone" toetsenbord in deze variant. Beter voor je vingers, beter voor je typhouding en wat stiller :)
Heb je review gelezen en ik zie alles hetzelfde eigenlijk, overwegend positief maar schoonmaken is vast een ramp (oude logitechs schroef je open, toetsen eraf, hoppa)
Helaas is het toetsenbord niet zo geweldig beschikbaar, Paradigit heeft lang niet bij elk filiaal het toetsenbord op voorraad. E&E heb ik nu gemaild, zien wat ik te horen krijg mbt de levertijd.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 14:09
Anoniem: 45135 schreef op 03 december 2003 @ 22:51:

[afbeelding]

[afbeelding]

jaa die heb ik al een half jaar
ideaal toetsenbord ... maar niet voor freaks als wij.. het is een waar RSI monster.. ik heb hem ook meer voor de show dan dat ik er op tik.. duur was hij ook niet, 25 euro :9 maar wel een collectors item voor CoolerMaster fans ....

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86903

in hoeverre zijn platte toetsenborden RSI-gevoelig? ik ben zelf nogal RSI-gevoelig namelijk, maar ik typ niet extreem veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 14:47
pven schreef op 08 december 2003 @ 18:26:
jOEPIE! Mijn toetsenbord is binnen! :) :) :)

Als iemand niet voldoende heeft aan http://www.enscape.net/?id=106 dan ben ik uiteraard bereid om hier vragen te beantwoorden.
ik heb een vraagje voor je :P

is het mogelijk de toetsen los te halen en te verplaatsen naar een andere layout?
ik typ namelijk met de dvorak layout, maar dat gaat nog niet helemaal blind :P

of misschien weet iemand hoe dit normaal is met labtop-style koyboardjes?

[ Voor 8% gewijzigd door Bramster op 03-01-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 86903 schreef op 03 januari 2004 @ 16:51:
in hoeverre zijn platte toetsenborden RSI-gevoelig? ik ben zelf nogal RSI-gevoelig namelijk, maar ik typ niet extreem veel..
Ik vind het eigenlijk wel meevallen; het gedeelte van mijn bureau waar het toetsenbord op staat is wat lager, waardoor het goed aansluit bij mijn zithouding. Ik heb wel moeten wennen aan de layout van het toetsbord (toetsen zitten soms net iets anders als wat ik gewend ben), maar dat gaat nu allemaal goed. Op dit toetsenbord tik ik net zo snel (of sneller) als voorheen.
Skuzz schreef op 03 januari 2004 @ 18:10:
[...]

ik heb een vraagje voor je :P

is het mogelijk de toetsen los te halen en te verplaatsen naar een andere layout?
ik typ namelijk met de dvorak layout, maar dat gaat nog niet helemaal blind :P
Net ff geprobeerd: het kan, maar het was niet echt makkelijk. Ik heb met een klein mesje een toets eraf gewipt, waarna een stukje rubber in de rondte vloog (in de vorm van een trechtertje); na deze weer in elkaar gezet te hebben, kon de toets terug worden geklikt. Ik herinner me van een 'normaal' notebook-toetsenbord dat dat rubbertje er niet bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 14:47
k, thx, dan weet ik genoeg
ik moet het dus voorzichtig ombouwen :P
dat "trechtertje" is natuurlijk het "veertje" wat er voor zorgt dat de toets weer omhoog komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 15:42
Heb de ultra-x ook gehaald vrijdag bij Paradigit (R'dam) hadden ze hem op voorraad.
Typt erg lekker en vooral snel moet ik zeggen, geeft ook een goede robuuste indruk wat ik niet helemaal verwacht had voor 29euro :)
Eindelijk heb ik m'n grote backspace toets weer terug!

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Zijn er nog meer (online-)winkels die dat ding verkopen, want degenen die in de PW staan kunnen de komende 3 jaar niet leveren ofzo. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Bij Paradigit kan je gewoon even langs gaan, daar hebben ze 'm vaak wel op voorraad. Anders kan je gewoon bellen en vragen wanneer ze weer binnenkomen.

En anders is het geowon een kwestie van wachten tot 'ie binnen komt. Bij E&E moest ik ook ruim een week (bijna twee weken) wachten. Dit OEM product van Logitech wordt blijkbaar niet zoveel geleverd.

[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 06-01-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Aikeleer schreef op 06 januari 2004 @ 16:34:
Bij Paradigit kan je gewoon even langs gaan, daar hebben ze 'm vaak wel op voorraad. Anders kan je gewoon bellen en vragen wanneer ze weer binnenkomen.

En anders is het geowon een kwestie van wachten tot 'ie binnen komt. Bij E&E moest ik ook ruim een week (bijna twee weken) wachten. Dit OEM product van Logitech wordt blijkbaar niet zoveel geleverd.
Ik zit niet echt bij een Paradigit in de buurt, en bij E&E heb ik 'em een maand geleden al besteld, maar dat schiet ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jur schreef op 06 januari 2004 @ 16:23:
Zijn er nog meer (online-)winkels die dat ding verkopen, want degenen die in de PW staan kunnen de komende 3 jaar niet leveren ofzo. :?
Heb je het over de Logitech of de CoolerMaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

pven schreef op 06 januari 2004 @ 18:27:
[...]

Heb je het over de Logitech of de CoolerMaster?
De Logitech. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 22:52
oh oh, was zijn die Pcgate gasten toch een www.watbenjedan.nl gasten zeg, damn :P zit echt al een maand op die logitech te wachten...

maar nu deze review gelezen te hebben, ben ik des te blij dak het ding besteld heb :P dat keyboard owned hard. })

kheb nu een samsung goedkoopslebberding :P dus die logitech wordt een hele verbetering, enne, lekker boeiend dat ie ps/2 is, dat haald toch geen zak uit man :S

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Update:
Ik heb 'em eindelijk binnen. :) (Besteld op 8 december...)
Eigenlijk dacht ik dat er ook volumetoetsen opzaten, maar helaas. ;(
Hij ziet er wel superstrak uit, en typt erg prettig.
Nu nog even een typcursus volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

De Regenboog in Heerlen heeft dit toetsenbord in de winkel liggen.
Misschien heeft Regenboog Sittard het ook.
De prijs is 29 euro.

Ik keek rond voor een toetsenbord dat ik kon gebruiken voor mijn oude spel/reserve/download computer die ik aan het bouwen ben. Ik heb dit logitech toetsenbord maar gekocht voor mijn huidige computer, en de Logitech iTouch Navigator schuif ik door naar de oude computer.

(Het staat niet op de site, www.regenboog.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
In de folder van MegaPool van vandaag zag ik dat de 'CoolerMaster Q-Keyboard EAK-US1' daar in de aanbieding is; deze kost nu 25 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Jur schreef op 19 januari 2004 @ 10:28:
Update:
Ik heb 'em eindelijk binnen. :) (Besteld op 8 december...)
Eigenlijk dacht ik dat er ook volumetoetsen opzaten, maar helaas. ;(
Hij ziet er wel superstrak uit, en typt erg prettig.
Nu nog even een typcursus volgen.
Ik ben nog steeds bezig er eentje in mijn bezit te krijgen. Paradigit Arhem en Utrecht verzenden em voor 22Euro (!!!)..dat wil zeggen dat ik er zowat beter naartoe kan reizen, dat is goedkoper.. En ze mogen die dingen niet op voorraad hebben omdat ze voor "bij een compleet systeem" worden geleverd..dus dat schiet weer helemaal niet op met die gasten. Challenge had ze op de site, maar krijgen ze pas weer in maart. En PCgate staat in de pricewatch vermeld, maar op de website is het tobo niet te vinden 8)7

Moet het jammergenoeg maar zolang doen met mijn Logitech normale tobo, die al aardig begint te verslijten :/

edit:

een winkeltje gevonden die em heeft @ website, gauw ff mailen :P

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 04-02-2004 01:43 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Laatst online: 14-07 08:41

Spockz

Live and Let Live

2dutch welk winkeltje is dat?

// heb je maitje ontvangen

[ Voor 35% gewijzigd door Spockz op 05-02-2004 21:40 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3439

Vandaag stond ik met dit toetsenbord in mijn handen.. Erg mooi bordje! Alleen vraag ik mij af hoe het gamen gaat met dit toetsenbord. De verkoper raadde het af ivm stevigheid en afwijkende layout etc.

Nu speel ik veel rtcw:et (fps) en maak zodoende gebruik van de "wasd"besturing. Ik had het idee dat de bovengelegen "w" wat schever zit (in vgl met de "s") dan op een normaal toetsenbord..... duidelijk.. inderdaad O-)

Iemand ervaring met gamen (fps) en dit toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

De 'W' zit idd iets verder naar links, maar daar wen je snel genoeg aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:01

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat ultrax keyboard ziet er strak uit zeg... Ik hou zelf ook wel van een notebook aanslag. Hoe zit het eigenlijk met de indeling? Ik kom verschillende plaatjes tegen op internet... Zit er zo'n grote vierkante entertoets op of een gewone lange platte? Heeft 'ie van die kleine crap shift-toetsjes die je vaker tegenkomt op logitech ramplanken?

Ik zou uitermate dankbaar zijn als een UltraX bezitter hier een duidelijk fotootje van z'n plank zou willen maken... ;)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

strandbal schreef op 10 februari 2004 @ 16:40:
Ik zou uitermate dankbaar zijn als een UltraX bezitter hier een duidelijk fotootje van z'n plank zou willen maken... ;)
U vraagt, wij draaien:

Afbeeldingslocatie: http://criticalhit.eurolords.com/got/logikeyboardsmall.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hier stond dom geblaat van mij ... :X

[ Voor 115% gewijzigd door pven op 10-02-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eehhh.... dit is een foto van het Logitech UltraX Flat Keyboard, precies hetgene waarvoor dit topic is gestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Top!! Precies mijn gewenste layout :)

Bedankt FirePower!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106372

hi

i hope someone can help coz i dont speak dutch;)
i search for this keyboard in the english layout ONLY
if someone knows a shop with a good price plz post it here

plz just shops with 100% sure its with english layout;)

many thx:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 14-07 22:25

NoTimeRemains

I know

Anoniem: 106372 schreef op 18 februari 2004 @ 18:04:
hi

i hope someone can help coz i dont speak dutch;)
i search for this keyboard in the english layout ONLY
if someone knows a shop with a good price plz post it here

plz just shops with 100% sure its with english layout;)

many thx:)
this is a dutch forum so speak dutch ...

mijn stageplaats krijgen er nu een stuk of tien van deze tobo's binnen ... eentje voor ome HIV :)

This is the Way.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19
HIValicious schreef op 18 februari 2004 @ 22:00:
[...]

this is a dutch forum so speak dutch ...

mijn stageplaats krijgen er nu een stuk of tien van deze tobo's binnen ... eentje voor ome HIV :)
en bedankt.., :(

And for BusyChild, i can assure you if you buy a keyboard it's almost always (9/10) a us or englisch layout (qwerty )

p.s.

ik heb de Coolermaster Q-alloy gister binnen gekregen.. en man man man wat een FIJN toetsenbord is dat. Ik weet niet wat het is maar ik hoef geen normaal toetsenbord meer.

Strava | AP | IP | AW

Anoniem: 45135

Heb die van Coolermaster nu al een flinke tijd, erg fijn ding, wel wennen, maar heel heel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19
Anoniem: 45135 schreef op 19 februari 2004 @ 16:02:
Heb die van Coolermaster nu al een flinke tijd, erg fijn ding, wel wennen, maar heel heel fijn :)
i totaly agree..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik heb zaterdag mijn UltraX binnengekregen, moest er even op wachten maar ik dacht eerlijk gezegd dat ik langer moest wachten. Heb uiteindelijk 2 weken moeten wachten :)

Ik vind het echt wel fijn tikken, ik tik nu sneller dan op mijn logitech navigator SE :D
Ik heb dit toetsenbord genomen omdat ik op mijn laptop ook al lekker snel kan tikken, ik heb gewoon een betere feeling dan een normaal toetsenbord waardoor het tikken veel sneller gaat.

Ik dacht eerst van wat gaat die backspace toch langzaam en als je een toets inhoud dan komt het zo langzaam op het scherm, maar dit lag dus aan een instelling @ configscherm onder toetsenbord :D (dus voor diegenen die daar nog niet achter zijn gekomen :P)

Ik ben iig uitermate tevreden over de UltraX, vooral ook nog es omdat ik hem niet eens zo duur vond, de navigator van logitech is zelfs nog duurder. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit toetsenbord ook geschikt is voor gamen, heb het zelf nog niet geprobeerd, ik denk dat het wel moet lukken omdat ik op mijn laptop ook wel aardig overweg kon met de toetsen, ik zal het binnenkort eens een keer proberen wanneer ik weer eens zin heb om een spel te spelen :P

(Dit stukje tekst heb ik heel snel zitten tikken, het tikt echt lekker weg :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt sneller typen omdat je de toetsen veel minder ver hoeft in te drukken. Dat had ik ook al gemerkt. Volgens de "Typingmaster Typecursus" ligt mijn huidige tiksnelheid nu bijna 17 procent hoger dan mijn gemiddelde. Ik tik ongeveer 300 slagen per minuut, en nu met dit nieuwe toetsenbord haal ik 350 :D

350 lijkt heel erg snel, maar het zijn maar 5.8 slagen per seconde, en dat alleen maar bij normale tekst zonder teveel rare tekens. Een echt geoefende typist kan tot 10 slagen per seconde halen bij alle teksten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

hmm ja daar kun je nog wel es gelijk in hebben, maar het rare is ik maak minder fouten op dit toetsenbord en daar heb ik dus geen verklaring voor :D
Net of de toetsen iets anders liggen ofzo, maar als je de toets indrukt dan gaat die vanzelf verder naar beneden dus kun je al snel weer naar de volgende toets gaan. ik denk dat mijn typesnelheid nu ook wel met ong. 15-20% gestegen zal zijn.. misschien zelfs nog wel meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

pven schreef op 07 december 2003 @ 11:47:
Ik heb een review van 'Coolermaster EAK-US1 Q Alloy Keyboard' gevonden: hier.

Vergeten: mooie review! _/-\o_

Waarom zou je een USB toetsenbord willen? Dan gaat een USB poort naar de haaien, je hebt geen echt voordeel (toch?) en je hebt een PS/2 poort die je niet gebruikt.

Uitleg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Anoniem: 94631 schreef op 24 februari 2004 @ 01:52:
[...]

Waarom zou je een USB toetsenbord willen? Dan gaat een USB poort naar de haaien, je hebt geen echt voordeel (toch?) en je hebt een PS/2 poort die je niet gebruikt.

Enige voordeel is dat je met usb meerdere toetsen tegelijker tijd in kan drukken en met ps/2 (nouja wel een paar tegelijk maar niet teveel) niet (vooral handig met games)
Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
O.a.:
• USB toetsenborden zijn hotswappable
• PS/2 poorten kunnen nog wel eens kapot gaan
• snellere reactietijd (althans, voor mijn gevoel)
• meerdere toetsen tegelijk
En een USB poort weg is niet zo erg, een USB hubje kost vaak niet veel meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotswappable? Je kan zo een keyboard omwisselen op de PS/2 poort. Alleen werken dan de multimediakeys niet, maar de ervaring leert dat je die na een week prutsen nooit meer gebruikt
  • Kapotgaande PS/2 poorten is natuurlijk onzin, een muis gaat ook wel eens kapot, moet ik daarom maar alle 3200 Windows hotkeys uit mijn hoofd gaan leren en muisloos computeren? :)
    Ik had laatst een kapot moederbord, dus die wilde ik maar liever niet meer gebruiken. Ik heb mijn monitor maar rechtstreeks op mijn harde schijf aangesloten, alleen werkte dit niet 8)7
  • Snellere reactietijd is theoretisch waar, maar alleen als er grote hoeveelheden data verzonden moeten worden. Voor mijn gevoel is dit wel een issue bij een muis, maar bij een keyboard niet
Beetje onzin dus. Maar 1 argument is wel interessant, en dat is dat "meerdere toetsen tegelijk". Wist ik niet. Alleen ben ik daar nog nooit tegenaan gelopen, zelfs niet bij gamen. Want noem eens een situatie / spel waarbij je daar tegenaan loopt :)

USB poorten zijn voor mij niet heilig hoor, er mag best een keyboard in. Heb er genoeg. Maar om dan met een niet (en nooit weer voor iets anders) gebruikte PS/2 poort te zitten terwijl dat net zo goed kan...

Tweakers :z

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 94631 op 24-02-2004 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
PS/2 poorten zijn niet 100% hotswapable zoals dat bij de USB appraten is;
AcouSE schreef op 23 oktober 2002 @ 13:04:
PS/2 mag je wel hotswappen, maar dan onder de voorwaarden dat je éérst de datalijn+clk verbreekt en daarna pas de power-lijnen. bij het inpluggen moet dat andersom (eerst de power dus).

Bij de PS/2 plug is hier helaas geen rekening mee gehouden, ze hadden dat simpel kunnen doen door Power en Ground iets langere pinnen te geven. (Zoals dat dus wel is gedaan bij USB)
Er zijn wel wat mensen op GoT die hierdoor een kapotte PS/2 poort hebben opgelopen. Helaas kan ik nu even niet zo snel een topic met een slachtoffer hiervan vinden. (searchen op PS/2 werkt niet echt)
Ik snap je 2e punt niet echt; er zijn zeker moederborden waarbij de PS/2 poorten beschadigd zijn, USB is daarvoor een perfect alternatief. Vaak zijn er ook nog 2 USB headers op het moederbord waardoor de kans op defecte USB poorten kleiner is.

Dat laatste hoeft er trouwens ook niet bij.

[ Voor 20% gewijzigd door Laurent op 24-02-2004 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar, iets niet gebruiken omdat je bang bent dat het stukgaat? Is dat niet een beetje raar? Dat vind ik namelijk het vreemdst. Het is inderdaad een redding voor moederborden DIE een kapotte PS/2 poort hebben, maar dan kan je de BIOS niet in toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 94631 schreef op 24 februari 2004 @ 01:52:
[...]

Mijn laptop heeft geen PS/2-poort en een verloop-stekkertje werkt niet geheel vlekkeloos. Daarnaast kost een USB-hub bijna niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb dit toetsenbord dus vandaag ook mogen ontvangen. Ik heb zelf nooit een laptop gehad (wel hier en daar eens mee gewerkt), maar ik kan me volledig aansluiten bij degenen die beweren dat ze er sneller en foutlozer op kunnen typen. Heerlijk zeg, die aanslag :9

Toetsenbord werd ergens in maart verwacht, zei challenge computers. Blijkbaar is het eerder maart dit jaar ;)

* strandbal is een hele happy UltraX user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

strandbal schreef op 25 februari 2004 @ 14:56:
Ik heb dit toetsenbord dus vandaag ook mogen ontvangen. Ik heb zelf nooit een laptop gehad (wel hier en daar eens mee gewerkt), maar ik kan me volledig aansluiten bij degenen die beweren dat ze er sneller en foutlozer op kunnen typen. Heerlijk zeg, die aanslag :9

Toetsenbord werd ergens in maart verwacht, zei challenge computers. Blijkbaar is het eerder maart dit jaar ;)

* strandbal is een hele happy UltraX user
hah heb ik lekker voorrang gehad bij challenge ;)
Maar idd ik had ook verwacht dat ik hem veel later zou krijgen..

Heb er alweer veel aanslagen opzitten en ik ben nog steeds heel tevreden met dit toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 08-07 12:32

Shaidar

http://www.fastlanehw.com....php?action=view&revid=83

Meer heb ik eigelijk niet te zeggen, beste keyboard/mouse ooit in m'n pollen gehad ...

Betere aanslag als een hoodwaardig laptoptoetsenord .. etc etc :)

Je betaald er ook wel voor, maar je krijgt er veel voor terug ... Bluetooth hub, afstandsbediening etc etc ...

En - voor mij persoonlijk - zijn die andere keyboards die hier de revue gepasseerd zijn echt lelijk. :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

shaidar schreef op 25 februari 2004 @ 15:07:
http://www.fastlanehw.com....php?action=view&revid=83

Meer heb ik eigelijk niet te zeggen, beste keyboard/mouse ooit in m'n pollen gehad ...

Betere aanslag als een hoodwaardig laptoptoetsenord .. etc etc :)

Je betaald er ook wel voor, maar je krijgt er veel voor terug ... Bluetooth hub, afstandsbediening etc etc ...

En - voor mij persoonlijk - zijn die andere keyboards die hier de revue gepasseerd zijn echt lelijk. :)
Ik vind het zonde om zoveel geld uit te geven voor een toetsenbord, koop ik liever iets anders voor. En ik vind ie UltraX echt niet lelijk btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107079

whoo!!! ik heb m'n Ultra-X net aangesloten en het tikken is zoooooo fijn... ktik nu 90% sneller! _/-\o_ oléé voor Logitech en voor GoT voor dit fijn draadje waardoor ik 'm heb aangeschaft... khad 'm trouwens via klein weekje binnen via Challengde Computers... very nice, very happy... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63730

ff zeggen dat dit toetsenbord GOD is!!

perfecte gamer toetsenbord!!!
je kan gewoon met je vingers over meerdere knoppen heen schuiven, zoals je dat doet met een playstation-controler.

het is ff wennen, maar dan wil je ook echt niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Anoniem: 63730 schreef op 25 februari 2004 @ 21:00:
ff zeggen dat dit toetsenbord GOD is!!

perfecte gamer toetsenbord!!!
je kan gewoon met je vingers over meerdere knoppen heen schuiven, zoals je dat doet met een playstation-controler.

het is ff wennen, maar dan wil je ook echt niks anders.
Jup gamen valt heel goed te doen, heb net even UT2K4 gespeeld en dit viel heel goed te spelen met dit toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem net besteld. Bij Challenge Computers, aangezien je bij Paradigit niet online kan bestellen en ik niet bij een filiaal in de buurt zit. Ben erg benieuwd. Ik heb wel bij mijn bestelling aangegeven dat als ze het ding niet binnen afzienbare tijd kunnen leveren, dat ze me dan even moeten mailen (omdat ik allerlei dingen lees over leveringsproblemen). Zal niet de eerste keer zijn dat ik een maand moet wachten op een of andere suffe webshop.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 94631 op 29-02-2004 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

DSK

boeiend...

Als ik me niet vergis, kan je toch netjes alle drivers en extrabutton software downloaden van de logitech site? Ik heb nog nooit de CD die erbij zat gebruikt omdat de software op de site altijd weer iets nieuws heeft.

BTW/ Ik heb hier wel degelijk MAC's staan met PS/2 aansluitingen (of toch zeker PS/2-achtig)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ow... ik zie het topic nu pas :+

Ik heb er al geruime tijd 1, en hij tikt echt super! Ik vind hem ook veel mooier dan die Coolermaster ;) Hij is erg stylie ;) Volgens mij kan je hem gewoon USB aansluiten, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Voor andere specifieke vragen: kwak ze maar hier neer, ik kijk wel of ik ze kan beantwoorden. :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.