T-mobile nieuwe voorwaarden, abonnement opzeggen?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Ik kreeg gisteren de nieuwe voorwaarden van T-mobile in de bus. Nou ben ik de laatste tijd erg ontevreden over ze en ik vroeg me af of mensen al dingen erin hebben gevonden die nadelig zijn voor de klant ten opzichte van de vorige voorwaarden. Want het schijnt dat je dan per direct je abonnement kan opzeggen.

Iemand iets gevonden, en weten jullie ook of dat inderdaad zo is, dat je dan per direct kan opzeggen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb nog geen brief gehad met nieuwe voorwaarden :?
kan je hem ff scannen ?

mijne loopt toch af in febr. dan stap ik toch over op orange ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 02:57

Hironshy

Orooo!!!

Mijn abo is pas 2 maanden geleden begonnen. Dus hopelijk is het mogelijk om het op te zeggen. Ik las ergens dat je alleen kunt opzeggen als de veranderingen in de voorwaarden binnen de eerste 3 maanden van je abo plaatsvindt. Weet iemand hier iets van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

Waarom willen jullie weg bij T-mobile. Ik ben best tevreden. Is er iets waar ik voor uit moet kijken?

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
x-man schreef op 16 november 2003 @ 13:05:
Waarom willen jullie weg bij T-mobile. Ik ben best tevreden. Is er iets waar ik voor uit moet kijken?
Idem dito hier. Wil zelfs binnen kort mijn abbo gaan verlengen. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik zeer goed. Ik heb tot nu toe weinig problemen gehad met bereik enzo. Alleen midden in het bos heb ik soms maar een streepje, terwijl een collega van mij dan met orange helemaal geen bereik meer heeft.
Ja, Vodafone en KPN zijn natuurlijk beter maar de prijs is er ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80258

Hironshy, alleen in het geval van een tariefwijziging is het wettelijk geregeld dat je binnen de eerste 3 maanden van je contract mag opzeggen. In dit geval kun je je dus niet daarop beroepen. Echter, nieuwe AV kunnen wel degelijk reden zijn om tot kosteloze ontbinding van het contract over te gaan :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 04-07 22:50

Stewie!

Keen must die!

Miki schreef op 16 november 2003 @ 13:57:
[...]
Ja, Vodafone en KPN zijn natuurlijk beter maar de prijs is er ook naar.
hoe kom je aan die onzin?

In de randstad heeft t-mobile bijvoorbeeld de beste spraakkwaliteit en in heel Nederland staan ze echt niet ver achter KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
DaMorpheus schreef op 16 november 2003 @ 15:38:
[...]

hoe kom je aan die onzin?

In de randstad heeft t-mobile bijvoorbeeld de beste spraakkwaliteit en in heel Nederland staan ze echt niet ver achter KPN!
Onzin? Over het algemeen heeft KPN samen met Vodafone het beste netwerk. Daar is dus de prijs ernaar. Neemt niet weg dat T-Mobile, wat ik al eerder aangaf zeker niet slecht is en al helemaal niet voor die prijs. Onzinnig was dus jouw quote.

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 16-11-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:12
Laten we alsjeblieft niet weer die kwaliteitsdiscussie gaan houden en ons beperken tot het onderwerp van dit topic...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 18:47
ik woon in grens streek (met duitsland) en daar is t-mobile dus echt shit (sorry voor taal gebruik)

als ik 1 meter over grens ga zit ik op duits netwerk :S
soms zit ik nog in nederland en dan springt hij over en mag ik dus lekker gaan betalen als ik wil bellen.

toen ik nog KPN of Telfort had zat ik al 15 km in duitsland en zat nog op nederlands netwerk, soms als ik in aachen zat had ik nog KPN inplaats van e-plus.

maar heb trouwens ook nog geen brief, maar moet toe geven spraak kwaliteit is ok, maar ik ben over 2 maanden weg en ga naar orange of kpn.

service vind ik niet helemaal top als ik hun bel, nog nooit zo'n onbeschofte service gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 04-07 22:50

Stewie!

Keen must die!

Bigbot schreef op 16 november 2003 @ 16:36:
ik woon in grens streek (met duitsland) en daar is t-mobile dus echt shit (sorry voor taal gebruik)

soms zit ik nog in nederland en dan springt hij over en mag ik dus lekker gaan betalen als ik wil bellen.

toen ik nog KPN of Telfort had zat ik al 15 km in duitsland en zat nog op nederlands netwerk, soms als ik in aachen zat had ik nog KPN inplaats van e-plus.

maar heb trouwens ook nog geen brief, maar moet toe geven spraak kwaliteit is ok, maar ik ben over 2 maanden weg en ga naar orange of kpn.

service vind ik niet helemaal top als ik hun bel, nog nooit zo'n onbeschofte service gehad.
als ik in belgie 10 km over grens ben, bel ik nog met t-mobile, en in aken idem dito. Is het niet je telefoon, die heeft ook vaal grote invloed!
Ik weet wel dat vrienden met vodafone dus niet goed bellen in de grensstreek hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 18:47
nee vrienden van mij met andere gsms hebben dit ook.
ik heb abbonement en een sony ericsson
vrienden met een Nokia or siemens hebben dit probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-06 16:17
P5ycho schreef op 16 november 2003 @ 16:30:
Laten we alsjeblieft niet weer die kwaliteitsdiscussie gaan houden en ons beperken tot het onderwerp van dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:11
Heb je de voorwaarden al grondig gelezen? Ik zou daar van laten afhangen (als dat je enigste probleem is :P) of je stopt of niet..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn de in het oog springende wijzigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93292

Wat mij tot nu toe opviel:

- Opzegtermin van 2 maanden naar 3 maanden

- Aansprakelijkheid T-mobile: onder artikel 16.2c is het maximum per benadeelde
van Euro 225.000 naar Euro 2.250 verandert

- Er is een nieuwe artikel bijgekomen:
Artikel 12. Content en contentdiensten (weet helaas niet wat dit inhoud maar stond er niet in de oude AV)

- onder artikel buitengebruikstelling en opzegging door t-mobile is volgende artikel bijgekomen:

"In het geval de klant in een beperkt tijdsbestek ongebruikelijk hoge kosten maakt, is t-mobile gerechtigd bepaalde bestemmingen en diensten waarvoor bovengemiddelde tarieven gelden, ontoegankelijk te maken voor de klant totdat de klant een voorschot heeft betaald als bedoelt in artikel 8.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-07 09:06
opzich is het mogelijk, heb namelijk weleens gehoord dat iemand dit gedaan had...
je zou op deze manier het abbo gewoon op kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

kwestie van je telefoon goed instellen.
als je in de buurt van de grens komt, en je mobiel komt daar de duitste t-mobile tegen met een beter ontvangst dan schakelt hij over.

dat is in bijna alle mobiels standaard zo ingesteld.
ga eens wat zoeken in de handleiding.

tuurlijk verbetert dat de oorzaak niet (slecht ontvangste bij de grens), maar dan had je maar vodafone/kpn moeten nemen.
voor het geld dat je t-mobile betaald krijg je een hele goede verbinding in bijna heel nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 16-11-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zij hebben wel in de AV staan ( artikel 2.4) dat de algemene en aanvullende voorwaarden door t-mobile kunnen worden gewijzigd, maar de vraag is: is hun dit volgens nederlandse wet toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96799

ik heb 2 jaar geleden een abbo van ben (nu t-mobile) gehad en het was meteen gedonder, bereik geen terwijl ik toch echt niet midden in het bos woon.
dus dumpen dat t-mobile, en heel vlug kpn pakken, die zijn gewoon de beste.
overal bereik.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97283

ik had eerst vadafone en nu een zakelijk abonnement van T-mobile. Op veel plaatsen waar ik eerst wel bereik had heb ik nu geen bereik meer (boijvoorbeeld in het bos en in m'n stamkroeg)

maar ben absoluut neit ontevreden, want ik betaal nu een stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 93292 schreef op 16 november 2003 @ 18:47:
Wat mij tot nu toe opviel:

- Opzegtermin van 2 maanden naar 3 maanden

- Aansprakelijkheid T-mobile: onder artikel 16.2c is het maximum per benadeelde
van Euro 225.000 naar Euro 2.250 verandert

- Er is een nieuwe artikel bijgekomen:
Artikel 12. Content en contentdiensten (weet helaas niet wat dit inhoud maar stond er niet in de oude AV)

- onder artikel buitengebruikstelling en opzegging door t-mobile is volgende artikel bijgekomen:

"In het geval de klant in een beperkt tijdsbestek ongebruikelijk hoge kosten maakt, is t-mobile gerechtigd bepaalde bestemmingen en diensten waarvoor bovengemiddelde tarieven gelden, ontoegankelijk te maken voor de klant totdat de klant een voorschot heeft betaald als bedoelt in artikel 8.6
Deze wijzigingen zijn duidelijk nadlig voor de gebruiker. Dus ik kan me niet voorstellen dat T-Mobile dit zomaar mag doen zonder de gebruiker de mogelijkheid te geven om zijn/haar abonnement op te zeggen. Wat T-Mobile ook in zijn av heeft gezegd dat ze mogen wijzigen wanneer zij dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:57
Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn vande week afgesloten 150min voor 2 jaar opzeggen ?

En kan ik dan mijn mooie nummer behouden ?

En kan ik mijn simonly ook opzeggen met nummerbehoud, of moet je dan dezelfde middag nog een ander abbo afsluiten ?

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Dat zou wel HEEL mooi zijn..

Ik had eerst een kpn abbo, die had ik vroegtijdig afgesloten door verandering algemene voorwaarden.. Toen T-mobile icm met T610 genomen, dus als ik die T610 ff laat unlocken (is de versie MET simlock :( ) kan ik weer goedkoop bellen met zo'n internet actie (hoef geen nieuwe gsm, T610 is goed genoeg :) .. Dit zou wel errug RULEN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

stormfly schreef op 16 november 2003 @ 19:37:
Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn vande week afgesloten 150min voor 2 jaar opzeggen ?

En kan ik dan mijn mooie nummer behouden ?

En kan ik mijn simonly ook opzeggen met nummerbehoud, of moet je dan dezelfde middag nog een ander abbo afsluiten ?

Rob
ALS het opzeggem lukt dan kun je aangeven dat het abonnement moet eindigen op het moment van nummerportering. Bij Vodafone werkte dit perfect :)

Je hoeft dus niet nog dezelfde middag een nieuw abo af te sluiten. Je kunt rustig een weekje (of twee) wachten. Als het maar niet de spuigaten uitloopt.

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-11-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94050

wie kan mij vertellen wanneer die nieuwe voorwaarden ingaan ik wou volgende maand mijn abbonement opzeggen omdat die februarie volgend jaar afloopt en nu willen ze ineens met een opzeg termijn van 3 maanden komen. Ik heb ze zelf nog niet ontvangen en ze hebben de voorwaarden op hun site ook nog niet geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 17:09

BS

Anoniem: 94050 schreef op 16 november 2003 @ 20:01:
wie kan mij vertellen wanneer die nieuwe voorwaarden ingaan ik wou volgende maand mijn abbonement opzeggen omdat die februarie volgend jaar afloopt en nu willen ze ineens met een opzeg termijn van 3 maanden komen. Ik heb ze zelf nog niet ontvangen en ze hebben de voorwaarden op hun site ook nog niet geupdate.
Zou ik ook graag willen weten.
Lig met t-mobile al een tijdje in de donder over de vorige wijzigingen in hun AV.
Dus weer een wijziging gaan ze er nu echt uit

Het is namenlijk zo (verteld door de consumentenbond) dat als er een wijziging in de AV komt en deze is in nadeel van de klant, je het lopende abonnement zonder verdere bijkomende kosten op mag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op de nieuwe AV staat: Geldig vanaf 22 december 2003.

Als ik mijn abo nu opzeg, moet ik dit per 21.12.03 of per 22.12.03 opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

waarom moet je hem opzeggen van te voren :?

ik heb een abbo afgesloten die afloopt in febru. en dan ben ik er gewoon vanaf.
die van me vriendin liep tot vorig jaar febr. en die heeft ook niets opgezegd en die is ook gewoon gestopt.

ik ben toch een contract voor 2 jaar aangegaan en niet voor langer :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94050

chucky666 schreef op 16 november 2003 @ 22:05:
waarom moet je hem opzeggen van te voren :?

ik heb een abbo afgesloten die afloopt in febru. en dan ben ik er gewoon vanaf.
die van me vriendin liep tot vorig jaar febr. en die heeft ook niets opgezegd en die is ook gewoon gestopt.

ik ben toch een contract voor 2 jaar aangegaan en niet voor langer :?
Dan heb jij de algemene voorwaarden nog nooit doorgelezen je gaat mischien wel een contract voor 2jaar aan, maar daar na wordt je abbonement stilzwijgend verlengd met een opzegtermijn van 2 maanden die ze in de nieuwe av veranderen in 3maanden. Dus als ik om de datum dat mijn contract afloopt ook zeker van mijn abbonement afwil moet ik hem gewoon 2 maand van te voren opzeggen vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Laatst online: 29-07-2021
dat zal wel fantastisch zijn

heb begin dit jaar een T68i gehaald via T-mobile. Na 2 brieven en 1 aangetekende brief heb ik mijn 2 jarige abonnement mogen opzeggen. ivm met wijzigen van de algemene voorwaarden/tarieven

heb ik net 2 weken geleden een T610 gehaald via Tmobile .. zou toch fantastisch zijn als deze nog voor het einde van het jaar opgezegt kan worden _/-\o_

benieuwd of ik daarna nog welkom ben bij Tmobile :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 09:50

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hmm, dit is zeker interessant voor mij.
Ook ik zit nu bij T-mobile en ben niet tevreden over het bereik.
Ik zal zo eens bellen me ze en vragen hoe je één en ander moet aanpakken om mijn abbo per 23-12 op te zeggen en mijn nummer naar een KPN éénheden abbo te porteren.

Ik hou jullie op de hoogte.

*bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Ik zit nog steeds met een BEN abbonnement.. ik kan dus niets aan mijn abbo verandren.

Deze wijzigingen zullen mij dan ook wel niet raken... zowel.. dan ben ik ook weg!
ik wil sms/bellen uit 1 bundel!!!

Maar ik krijg vast geen kans meer.. de ben abbo's laten ze gewoon rustig lopen geloof ik..

Ik betaal 30 euro voor 150 minuten.. dat kan tegenwoordig ook wel beter!

ik bookmark hem toch om te zien of ik er iets mee kan..

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

xychix schreef op 17 november 2003 @ 09:10:
Ik betaal 30 euro voor 150 minuten.. dat kan tegenwoordig ook wel beter!
Idd, bij T-Mobile kosten 150 minuten nu € 22,50. Voor dezelfde € 30,00 krijg je nu 225 minuten... Are you sure you pay that ammount of monetas for slechts 150 minuten?

Anyway, ik ga deze wijziging van AV eens beter bekijken. Heb begin dit jaar een T-Mobile 300 abo afgesloten voor 2 jaar i.c.m. een T68i, maar ehhh ik heb het idee dat (en dat komt natuurlijk door die Sony-Ericsson) de signaalsterkte vergeleken met mijn oude Nokia behoorlijk minder is geworden ... Op het station in Arnhem valt de verbinding regelmatig weg bij het inlopen van de tunnel onder het spoor door ... en dat vind ik in een binnenstad toch eigenlijk niet kunnen ;(

Ben benieuwd naar de reactie van T-Mobile op jullie verzoeken de contracten te ontbinden. Laat het ons weten, plz.

- Jan

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Wat mij opvalt is dat ik nog nergens een linkje heb gezien naar die wijzigingen en zelf heb ik nog helemaal niks thuis gehad van deze wijzigingen.

Dus heeft iemand een linkje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Hmmm ... op T-Mobile.nl vind ik nog steeds de "oude" Algemene Voorwaarden.

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

bouvrie schreef op 17 november 2003 @ 09:41:
[...]
Idd, bij T-Mobile kosten 150 minuten nu € 22,50. Voor dezelfde € 30,00 krijg je nu 225 minuten... Are you sure you pay that ammount of monetas for slechts 150 minuten?
Ja, ik weet zeker dat ik dit betaal..
en ook het omzetten van mijn abbo naar een nieuw abbo van 30 Euro kon niet..
ook kan ik geen sms bundels kopen etc..
Ik moet in mijn huidige vorm uitzingen... 1 januari aangeschaangeschaft, dus nog een DIK jaar te gaan... ( 2 jarig abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb net even gebeld met T-mobile;
inderdaad, de algemene voorwaarden gaan wijzigen per 22-12.
Ik vroeg wat de handelingen zijn om op te zeggen en kreeg het volgende te horen;
T-mobile mag haar AV wijzigen ZONDER dat dit een reden zou zijn om op te zeggen.
Indien U opzegt moet U een afkoopsom betalen.
Wekkel, waar zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Laatst online: 23-05 15:45
bouvrie schreef op 17 november 2003 @ 09:41:
[...]

Anyway, ik ga deze wijziging van AV eens beter bekijken. Heb begin dit jaar een T-Mobile 300 abo afgesloten voor 2 jaar i.c.m. een T68i, maar ehhh ik heb het idee dat (en dat komt natuurlijk door die Sony-Ericsson) de signaalsterkte vergeleken met mijn oude Nokia behoorlijk minder is geworden ... Op het station in Arnhem valt de verbinding regelmatig weg bij het inlopen van de tunnel onder het spoor door ... en dat vind ik in een binnenstad toch eigenlijk niet kunnen ;(

Ben benieuwd naar de reactie van T-Mobile op jullie verzoeken de contracten te ontbinden. Laat het ons weten, plz.

- Jan
Zo te zien ben jij een T-Mobile T68i slachtoffer zoals er hier meerdere zijn: Ben/T-Mobile & T68i
De T68i gaat NIET samen met T-Mobile waarom weet ik niet het kan aan de telefoon of aan T-Mobile liggen maar ik heb er ook iedere keer weer gezeik mee. Thuis valt het wel mee maar op mijn werk heb ik bijna nooit berijk of de berijks meter staat vol maar ik kan niet gebeld worden of zelf iemand bellen. Als ik de telefoon aan zet duurd het 20 tot 45 minuten voordat er verbinding is gemaakt met het T-Mobile netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik hoor graag van de schrifgeleerden hier of deze brief de lading dekt.
T-mobile
T.a.v. Afd. Klacht
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

"stad", 17-11-2003

L. S.,

Naar aanleiding van jullie brief waarin melding wordt gemaakt van wijzigingen van de Algemene Voorwaarden van T-mobile per 22-12-2003 het volgende.
De wijzigingen zijn voor mij, als klant, ongunstig en volgens de Nederlandse wet heb ik het recht om het contract welke ik met jullie heb afgesloten zonder bijkomende kosten te ontbinden.
De ontbinding van het contract dient plaats te vinden op de ingangsdatum van de nieuwe, voor mij ongunstige, Algemene Voorwaarden.
Voor de ingang van de nieuwe Algemene Voorwaarden kunt u een aanvraag voor nummerportatie naar een niet nader te noemen andere provider verwachten.
Ik neem aan dat u deze zonder problemen zult doorvoeren.

Met vriendelijke groet,
edit:
Ge-update met de hieronder door bouvrie genoemde aanpassingen.

edit:
Ge-update met de hieronder door Hoedjevanpapier genoemde aanpassingen.

[ Voor 21% gewijzigd door i2Paq op 17-11-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

i2Paq schreef op 17 november 2003 @ 10:33:Ik ga er van uit dat U hiermee rekening houd
Mja, dat zullen ze vast doen :?
Voor die tijd zal ik een nummerportatie aanvragen en laten plaatsvinden naar een niet nader te noemen andere provider
"Voor de ingang van de nieuwe Algemene Voorwaarden kunt u een aanvraag voor nummerportatie naar een niet nader te noemen andere provider verwachten. Ik neem aan dat u deze zonder problemen zult doorvoeren."

.. ofzowiets. Je moet de verantwoordelijkheid iets meer naar T-Mobile douwen. Jouw stukkie komt (als ik me in een medewerker van de operator verplaats) ietwat te kwetsbaar over (zo ook -> "Zeer geachte lezer").

PS. is "houd" niet met deetee? ... (of ben ik nou de gene die er een voute spelling op na"houd"? :P)

[ Voor 5% gewijzigd door bouvrie op 17-11-2003 11:00 . Reden: addition ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

bouvrie schreef op 17 november 2003 @ 10:57:
[...]
Mja, dat zullen ze vast doen :?

[...]
"Voor de ingang van de nieuwe Algemene Voorwaarden kunt u een aanvraag voor nummerportatie naar een niet nader te noemen andere provider verwachten. Ik neem aan dat u deze zonder problemen zult doorvoeren."
Aangepast in de brief!
.. ofzowiets. Je moet de verantwoordelijkheid iets meer naar T-Mobile douwen. Jouw stukkie komt (als ik me in een medewerker van de operator verplaats) ietwat te kwetsbaar over (zo ook -> "Zeer geachte lezer").
Aangepast in "geachte lezer" dan maar.
PS. is "houd" niet met deetee? ... (of ben ik nou de gene die er een voute spelling op na"houd"? :P)
Houd, houd er mee op na invoeging van je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
i2Paq schreef op 17 november 2003 @ 10:09:
Ik heb net even gebeld met T-mobile;

[...]

Ik vroeg wat de handelingen zijn om op te zeggen en kreeg het volgende te horen;

[...]

Wekkel, waar zit je?
Hmm dat is niet zo mooi. Maar het schijnt toch door de consumentenbond ofzo vastgesteld te zijn dat je dit recht wel hebt?

Heeft iemand dat al ergens kunnen vinden?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 11:32

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Anders gewoon als aanhef van de brief: L.S.,
Als je niet weet wie de ontvanger is, is dit een goed alternatief

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:12
Als ik tmobile was zou ik ook iedereen bij de klantenservice afschepen met het antwoord dat wijzigingen je helemaal geen rechten geven... lekker afschepen en later zeggen dat je het nooit gezegd hebt als het er op aan komt.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hmja, ik vind van 2 naar 3 maanden een duidelijke verslechtering. Bovendien, en dat heb ik v*vloek*me gemist toen ze t-mobile werden, is na je beltegoed een startstuiver ingevoerd. En dat is _echt_ een verslechtering.
T-mobile is gewoon niet zo leuk cq goed als Ben was. Ben was goed, altijd op alle kanten de uitstraling van een vriendelijk bedrijf.

Dus, als deze AV wijziging een reden kan zijn om op te zeggen...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28603

Zou het echt tot de mogelijkheden behoren om op deze manier onder t-mobile vandaan te komen? Het zou voor mij een enorm voordeel zijn als dit lukte. Dan moet ik ook alleen ff mijn t610 van t-mobile unlocken, deze geeft icm t-mobile toch ernstig veel problemen. :'(
Ik vind het geheel een slechte aktie van t-mobile. Toegegeven, ik heb een sim-only omdat het heerlijk goedkoop is, maar als je telefoon in het centrum van amsterdam ligt, en de gehele tijd bereik hebt, en geen gesprekken hebt, vind ik het raar, dat ik plots een sms krijg dat ik een tig aantal voicemails heb, omdat ik onbereikbaar was. *naar zeggen stond de telefoon uit...* 8)7
Antwoord t-mobile, de t610 heeft idd problemen met ons netwerk, dat is bij ons bekend.
Antwoord SE, de t610 heeft een ontvangst probleem. Kijk ik naar een collegae welke het toestel heeft met Vodafone, en dat werkt uitstekend. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

:D

Ik heb Wekkel :> even een mailtje gestuurd of hij eens zijn licht kan werpen op mijn brief en deze T-mobile aktie.

Ik hoop dat hij de moeite neemt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Sinds wanneer heb je T-Mobile ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
Wekkel schreef op 17 november 2003 @ 18:21:
Ik? sinds een jaar 3, twee maanden geleden mijn abonnement verlengd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:47
Ik heb op 2-7-2003 bij de V&D een 2jarig T-Mobile 75 abo + gratis T610 afgesloten.
Heb ik nu recht om mijn abo gratis per 22 december op te zeggen :?
Ik zou dit erg fijn vinden: MIJN T610 VOOR 75,- >:) :P

[ Voor 3% gewijzigd door MyNameIs op 17-11-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Sinds een paar maanden.

Waarom stelt niemand deze vraag; "hoezo?".

@ Wekkel, goedenavond.

[ Voor 10% gewijzigd door i2Paq op 17-11-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb maar even wat dingen uit eerdere topics gejat en enigszins bewerkt. Zie ook: Planet Internet verlengd abbo met vol jaar en Wanadoo voorwaarden gewijzigd, kan dat?

De allereerste stap die je moet maken als je het over AV gaat hebben en je contract met een winkel of provider is de vraag of ze van toepassing zijn op je overeenkomst. Om algemene voorwaarden van toepassing te laten zijn zal de winkel ze van toepassing moeten hebben verklaard. Dat gaat in de meeste gevallen wel goed, maar controleer het gewoon in je overeenkomst. Als de van toepassing verklaring er niet in staat, gaat de gebruiker al nat op dat vlak.

Stap 2 is de terhandstelling. Om algemene voorwaarden goed toe te passen in de praktijk moet een bedrijf die AV gebruikt deze voor of bij het sluiten van de overeenkomst ter hand stellen. Dit ter hand stellen betekent letterlijk dat je de voorwaarden onder je snufferd geschoven moet krijgen. Een bordje of verwijzing in de overeenkomst dat AV van toepassing zijn is geen ter hand stelling. Er zijn eigenlijk maar twee uitzonderingen denkbaar op de ter hand stelling, namelijk telefonische overeenkomsten en AV waarvan ter hand stelling bezwaarlijk zou zijn (als voorbeeld AV van energieleveranciers, die soms AV hebben ter dikte van een goed leesboek). Er is zelfs rechtspraak van de Hoge Raad waarbij de gebruiker van AV bakzeil moest halen omdat ie niet kon bewijzen dat de AV ter hand waren gesteld bij het sluiten van de overeenkomst, ondanks dat ie in de overeenkomst had opgenomen dat de wederpartij een versie van de AV had gekregen. Ter hand stellen is een eis waaraan de rechtspraak nog steeds erg vasthoudt.

Nu is de wet niet zo stringent dat als die ter hand stelling niet heeft plaatsgevonden dat dan de AV niet zouden gelden. Die gelden dan namelijk wel, dat bepaalt de wet. Dat is gedaan om te voorkomen dat er onzekerheid zou ontstaan of AV in een bepaald geval nou wel of niet toepasselijk zouden zijn. De wet voorkomt dus deze onzekerheid. Wat is dan het nut van de ter hand stelling, zou je denken. Als de AV niet ter hand zijn gesteld maar wel toepasbaar zijn verklaard, dan kan de wederpartij (de consument in ons geval) deze AV vernietigen door een verklaring in die trant aan de gebruiker van de AV. In de praktijk zal je alleen de AV bepaling die nadelig is voor je vernietigen op die manier. Deze voorwaarde zal dan niet meer toepasselijk zijn op je overeenkomst.

Als de AV wel ter hand zijn gesteld en dus de AV netjes volgens de wet "onaantastbaar" van toepassing zijn, dan kan je nog een ander verhaal ophangen. Naast de zwarte en grijze lijst is er ook nog zoiets als de algemene toetsingsregel voor bedingen in AV. Heel simpel gesteld betekent die regel dat als een beding in AV in de gegeven omstandigheden onredelijk is, dit beding vernietigbaar is, net zoals een beding dat op de zwarte of grijze lijst staat. Deze toets (algemene toets en zwarte/grijze lijst) is stap 3. Als je naar aanleiding van bovenstaande bij stap 3 terecht komt omdat je met stap 1 en 2 niet uit de brand bent, moet je dus naar de voorwaarden zelf gaan kijken.

In de AV die je in het begin voor je kiezen kreeg zal vast een bepaling hebben gestaan op basis waarvan T-Mobile eenzijdig de AV kon wijzigingen. Dit zal dan vast ergens in een krantenbericht, mailing o.i.d. op je afgevuurd zijn. Op die manier kan het best zo zijn dat de AV waarvoor je destijds hebt getekend nu nog steeds gelden maar gewijzigd kunnen worden. De Nederlandse wet kent geen expliciete regeling voor bedingen op basis waarvan een partij haar algemene voorwaarden eenzijdig kan wijzigen. De indicatieve lijst in de Europese Richtlijn op basis waarvan wij het systeem van de zwarte en grijze lijst kregen vermeldt deze wijzigingsbedingen wel. Kern van het verhaal is dat kleine wijzigingen wel zouden mogen (tenzij kenbaar is (voor de gebruiker van de AV) dat deze wijziging voor de wederpartij een groot belang heeft) en grote ook, mits er de mogelijkheid bestaat de overeenkomst te ontbinden om die reden. Dit is dus geen expliciet Nederlands recht, maar er zijn auteurs die met een schuin oog op de oorspronkelijke richtlijn gewoon betogen dat de regeling uit de richtlijn ook rechtens is. Je zou prima kunnen betogen dat, mede gezien de richtlijn, een eenzijdige, forse wijziging van de algemene voorwaarden in de gegeven omstandigheden onredelijk is en daarmee vernietigbaar danwel dat je dan je overeenkomst kan ontbinden. Verplichte afkoop is dan niet aan de orde omdat de reden van ontbinding aan de kant van T-Mobile zit.

De kernvraag is dus bij dit punt of de wijzigingen zo substantieel zijn dat je als wederpartij de algemene voorwaarde van wijzigingsbevoegdheid kan vernietigen omdat deze onredelijk is en je niet mag ontbinden volgens de AV. Er zijn twee wijzigingen (waarvan ik maar aanneem dat dit inderdaad wijzigingen zijn, ik heb het zelf niet gechecked) die toch wel redelijk beperkend zijn:
• opzegtermijn van 2 maanden naar 3 maanden;
• Aansprakelijkheid T-mobile: onder artikel 16.2c is het maximum per benadeelde van EUR 225.000 naar EUR 2.250 veranderd.

Aan jullie om daar een briefje op los te laten >:)

Een ander puntje is prijsverhoging. Een beding op grond waarvan prijsverhoging kan geschieden binnen 3 maanden is niet onredelijk bezwarend, mits de wederpartij (consument) de mogelijkheid heeft om de overeenkomst dan te ontbinden. Voor degenen die dus nog binnen de 3 maanden termijn zitten omdat ze een hagelvers abonnement hebben staat dit beding dus op de zwarte lijst als ze niet mogen ontbinden. Voor mensen die al langer bij T-Mobile zitten valt van dit zwart beding niets te verwachten, het is immers niet van toepassing. De prijsverhoging vindt plaats na 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst. Alleen een beroep op de algemene toetsingsregel zou dan soelaas kunnen bieden. Dat zie ik echter alleen als optie als de prijsverhogingen echt fors zijn.

Op basis van deze punten kan je een gelaagde structuur aanbrengen in je brief naar T-Mobile.
• AV niet van toepassing; danwel
• AV niet ter hand gesteld; danwel
• betrokken beding in AV is vernietigbaar op grond van de zwarte lijst; danwel of tevens
• betrokken beding in AV is vernietigbaar op grond van de algemene toetsingsnorm voor AV.

Aan de hand van wat je ons kan melden over stap 1, 2 en 3 kan je briefje verder bewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 04-07 21:57
Ik geloof nooit dat je voor zulke kleine veranderingen in de AV je abo kosteloos kunt opzeggen, daar hebben ze best naar gekeken anders kost het ze veel teveel.

Mocht het wel lukken hoor ik het graag, ik moet nog 1 jaar en 2 maanden (pas mijn contract via een cashdeal verlengt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wekkel, dit staat er in hun AV;
2. Algemene bepalingen
2.1 De Klant heeft kennisgenomen van de inhoud van deze algemene voorwaarden en accepteert de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden op de Overeenkomst met T-Mobile.

2.2 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten tot het leveren van de Dienst door T-Mobile over het Netwerk, alsmede op alle (rechts)handelingen, die daaraan redelijkerwijs vooraf gaan.

2.3 De Klant kan gebruik maken van aanvullende diensten die worden aangeboden door T-Mobile. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op deze aanvullende diensten tenzij anders aangegeven in de productomschrijving van de betreffende aanvullende dienst.

2.4 De algemene voorwaarden kunnen door T-Mobile worden gewijzigd.
Wekkel, je schrijft;
Op basis van deze punten kan je een gelaagde structuur aanbrengen in je brief naar T-Mobile.

1. AV niet van toepassing; danwel

2. AV niet ter hand gesteld; danwel

3. betrokken beding in AV is vernietigbaar op grond van de zwarte lijst; danwel of tevens

4. betrokken beding in AV is vernietigbaar op grond van de algemene toetsingsnorm voor AV.
1. Wel van toepassing, lees mijn eerste quote hierboven.

2. ter hand gesteld bij aanvragen abbo.

3. en 4 moet je me nog even verduidelijken.

[ Voor 26% gewijzigd door i2Paq op 17-11-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

• 3. Prijsverhoging binnen 3 maanden;
• 4. Wijziging is te ruim om de wijzigingsbevoegdheid uit artikel 2.4 van de AV redelijk te achten.
LordLynx schreef op 17 november 2003 @ 19:10:
Ik geloof nooit dat je voor zulke kleine veranderingen in de AV je abo kosteloos kunt opzeggen, daar hebben ze best naar gekeken anders kost het ze veel teveel.
Je dacht toch niet dat alles wat in contracten wordt gezet ook houdbaar is?

[ Voor 59% gewijzigd door Wekkel op 17-11-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:16

JT

VETAK y0

Ok, ik volg het ff niet 8)7 Komt het er nou op neer dat we kunnen opzeggen ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wekkel schreef op 17 november 2003 @ 19:34:
• 3. Prijsverhoging binnen 3 maanden;
• 4. Wijziging is te ruim om de wijzigingsbevoegdheid uit artikel 2.4 van de AV redelijk te achten.
Duidelijk.

3. Van prijsverhoging is geen sprake, tenminste, ik lees er hier niets over.
4. Ik vind het verhogen van de opzegtermijn van 2 naar 3 maanden plus het verlagen van de aansprakelijkheid van € 225.000 (tweehondervijentwintigduizend euro) naar € 2250,- (tweeëntwintighonderd euro) nogal niet wat.

Ik heb zelf nog geen nieuwe AV ontvangen van T-mobile.

misschien dat iemand die de nieuwe AV reeds heeft deze on-line kan zetten of de wijzigingen in zijn geheel in dit topic kan plaatsen?

Alvast _/-\o_ dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wekkel

wat bedoel je hiermee:

"Er zijn twee wijzigingen ... die toch wel redelijk beperkend zijn:"

1. redelijk beperkend = wel opzegbaar onder punt 4, of

2. redelijk beperkend = geen reden voor opzegging

ps: ik heb de nieuwe AV wel maar kan hem helaas niet scanen

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 93292 op 17-11-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

2. wellicht reden voor opzegging. Overigens noem ik het liever: reden voor vernietiging van het desbetreffende beding op basis waarvan T-Mobile de AV kan wijzigen. Een opzeggingsbevoegheid lijkt mij strikt genomen niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 93292 schreef op 17 november 2003 @ 19:47:

ik heb de nieuwe AV wel maar kan hem helaas niet scanen
Te veel typewerk om de wijzigingen hier te plaatsten?

@Wekkel,

ik heb getekend dat ik kennis heb genomen van de AV van T-mobile.
Echter heb ik ze niet gelezen, zijn mij ook niet uitgereikt.

[ Voor 25% gewijzigd door i2Paq op 17-11-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus met andere woorden, zij moeten bij diegene die de nieuwe AV niet accepteren de oude AV handhaven? Heb ik dat goed begrepen?

Nee, niet het tipwerk maar het opsporen. Het is bevoorbeeld een hele artikel bijgekomen: artikel 12. Content en contentdiensten.

En het zit natuurlijk in de "kleine letters" hier en beetje daar en beetje, wat erop neerkomt dat je het best de hele AV tipt.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 93292 op 17-11-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik heb even de ben voorwaarden gechecked waar ik ooit mee akkoord ben gegaan:
1. opzegtermijn van 2 werkdagen na afloop contract
2. tarief na verbruik belbundel zelfde als binnen belbundel (_geen_ starttarief!)

Mij is de laatste wijziging nooit bekend gemaakt, voor mij al een reden om op te zeggen. Weet iemand wanneer die laatste wijziging gemaakt is? Weet iemand wanneer het van 2 dagen naar 2 maanden gegaan is?

Vragen, vragen..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Anoniem: 93292 schreef op 17 november 2003 @ 19:53:
dus met andere woorden, zij moeten bij diegene die de nieuwe AV niet accepteren de oude AV handhaven? Heb ik dat goed begrepen?
Dat is wel hoe ik het wettelijke systeem zou uitleggen. Als T-Mobile vervolgens deze oude voorwaarden niet respecteert, ga je voor de standaard riedel: ingebreke stellen en (bij uitblijven naleving contract) vervolgens ontbinden (als het een serieuze tekortkoming betreft).
i2Paq schreef op 17 november 2003 @ 19:53:
@Wekkel,

ik heb getekend dat ik kennis heb genomen van de AV van T-mobile.
Echter heb ik ze niet gelezen, zijn mij ook niet uitgereikt.
Dan zit je in stap 2, een ijzersterke positie. In een overeenkomst zetten dat je de AV hebt gezien, dat kan iedere Jan doedel. Het zou wel heel makkelijk zijn om op die wijze de AV regeling in de wet over terhandstelling te omzeilen. Daar heeft de Hoge Raad al korte metten mee gemaakt.

[ Voor 63% gewijzigd door Wekkel op 17-11-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm kortom, iedereen gaat zijn t-mobile abbo opzeggen?
Nu nog mijn simlock van mijn t610 af, en here I come KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wekkel

Nog een vraag. Ik heb vandaag op internet ergens gelezen, kan de site helaas niet meer terugvinden, dat men de wijziging moet begronden en dit ook bij de nieuwe AV moet vermelden. Is dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wekkel schreef op 17 november 2003 @ 19:59:
Dan zit je in stap 2, een ijzersterke positie. In een overeenkomst zetten dat je de AV hebt gezien, dat kan iedere Jan doedel. Het zou wel heel makkelijk zijn om op die wijze de AV regeling in de wet over terhandstelling te omzeilen. Daar heeft de Hoge Raad al korte metten mee gemaakt.
Is het niet zo dat T-mobile dan kan zeggen; "had je er maar om moeten vragen'.

Er staat letterlijk;
Door ondertekening van deze overeenkomst verklaart de klant kennis te hebben genomen van de toepasselijke AV en zich met de inhoud daarvan te kunnen verenigen.
Dit staat overigens "ergens" in een heleboel tekst.

Ik zat aan deze brief te denken (ben geen juridisch wonder).
L. S.,

Naar aanleiding van jullie brief waarin melding wordt gemaakt van wijzigingen van de Algemene Voorwaarden van T-mobile per 22-12-2003 het volgende.

Bij het sluiten van de overeenkomst met T-mobile zijn mij niet de voor dat ogenblik geldende AV ter inzage gegeven of uitgereikt.
Deze heb ik pas later op de website van T-mobile ingezien.

De voor mij zwaarwegende wijzigingen;

• opzegtermijn van 2 maanden naar 3 maanden.
• Aansprakelijkheid T-mobile: onder artikel 16.2c is het maximum per benadeelde van EUR 225.000 verlaagd naar EUR 2.250.

Deze wijzigingen zijn te ruim om de wijzigingsbevoegdheid uit artikel 2.4 van de AV redelijk te achten.
De wijzigingen zijn voor mij, als klant, ongunstig en volgens de richtlijn in de Nederlandse maar ook de Europese wet heb ik het recht om het contract welke ik met jullie heb afgesloten eenzijdig te ontbinden aangezien ik niet akkoord ga met deze nieuwe AV.
Verplichte afkoop is niet aan de orde omdat de reden van ontbinding aan de kant van T-Mobile zit.
De ontbinding van het contract dient plaats te vinden op de ingangsdatum van deze nieuwe, voor mij ongunstige, Algemene Voorwaarden.
Voor de ingang van de nieuwe Algemene Voorwaarden kunt u een aanvraag voor nummerportatie naar een niet nader te noemen andere provider verwachten.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 60% gewijzigd door i2Paq op 17-11-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 18:49

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

MyNameIs schreef op 17 november 2003 @ 18:44:
[...]

Ik zou dit erg fijn vinden: MIJN T610 VOOR 75,- >:) :P
:{

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekkel, ik denk dat vrijwel niemand de AV werkelijk onder zijn neus geschoven heeft gekregen bij het aangaan van het abonnement. Dan zou iedereen zich dus in een 'ijzersterke' positie bevinden.
En hoe toon je uberhaupt aan dat je de AV niet terhandgesteld hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Anoniem: 93292 schreef op 17 november 2003 @ 20:12:
@wekkel

Nog een vraag. Ik heb vandaag op internet ergens gelezen, kan de site helaas niet meer terugvinden, dat men de wijziging moet begronden en dit ook bij de nieuwe AV moet vermelden. Is dit zo?
De wijziging begronden? Wat bedoel je daarmee?
i2Paq schreef op 17 november 2003 @ 20:15:
Is het niet zo dat T-mobile dan kan zeggen; "had je er maar om moeten vragen'.

Er staat letterlijk;
[...]
Het is te makkelijk om op die manier de regeling van terhandstelling van algemene voorwaarden te ontlopen. Je zal als gebruiker aan moeten tonen althans aannemelijk moeten maken dat deze voorwaarden daadwerkelijk ter hand zijn gesteld. Anders stopt toch heel ondernemend Nederland zo'n zin in al hun offertes en contracten en is de hele wettelijke regeling om zeep? Dit wordt echt niet geaccepteerd als waterdicht schot bij een procedure.
Anoniem: 80258 schreef op 17 november 2003 @ 20:20:
Wekkel, ik denk dat vrijwel niemand de AV werkelijk onder zijn neus geschoven heeft gekregen bij het aangaan van het abonnement. Dan zou iedereen zich dus in een 'ijzersterke' positie bevinden.
En hoe toon je uberhaupt aan dat je de AV niet terhandgesteld hebt gekregen?
Dat toon je niet aan, het is mijns inziens aan de gebruiker, T-Mobile, om hard te maken dat de AV ter hand zijn gesteld. Het enige wat je als consument in dat geval moet doen is de algemene voorwaarden vernietigen via een briefje aan T-Mobile. Het ligt voor de hand alleen de algemene voorwaarden die negatief voor je uitpakken te vernietigen :Y)

Als voorbeeldbrief dus:
LS,

Ik heb op <*> een T-Mobile abonnement bij u afgesloten. Daarbij zijn mij de AV niet terhand gesteld. Derhalve vernietig ik bij deze artikel <*> (wijzigingsartikel + andere nare bepalingen zoals opzegtermijn etc >:) ) van de AV op basis van artikel 6:233 sub b BW.

Mvg,
Bedingen die in de overeenkomst zelf staan kan je natuurlijk niet op deze manier vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wekkel schreef op 17 november 2003 @ 20:45:
[...]

De wijziging begronden? Wat bedoel je daarmee?

[...]

Het is te makkelijk om op die manier de regeling van terhandstelling van algemene voorwaarden te ontlopen. Je zal als gebruiker aan moeten tonen althans aannemelijk moeten maken dat deze voorwaarden daadwerkelijk ter hand zijn gesteld. Anders stopt toch heel ondernemend Nederland zo'n zin in al hun offertes en contracten en is de hele wettelijke regeling om zeep? Dit wordt echt niet geaccepteerd als waterdicht schot bij een procedure.

[...]

Dat toon je niet aan, het is mijns inziens aan de gebruiker, T-Mobile, om hard te maken dat de AV ter hand zijn gesteld. Het enige wat je als consument in dat geval moet doen is de algemene voorwaarden vernietigen via een briefje aan T-Mobile. Het ligt voor de hand alleen de algemene voorwaarden die negatief voor je uitpakken te vernietigen :Y)

Als voorbeeldbrief dus:

[...]

Bedingen die in de overeenkomst zelf staan kan je natuurlijk niet op deze manier vernietigen.
Dus dan mag je kiezen welke artikelen uit de av je vernietigd? Maar dan moet je nog wel voor jezelf een mogelijkheid creeeren om de zaak op te mogen zeggen? Hoe pak je dat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87074

i2Paq schreef op 17 november 2003 @ 10:33:
Ik hoor graag van de schrifgeleerden hier of deze brief de lading dekt.

T-mobile
T.a.v. Afd. Klacht
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

"stad", 17-11-2003

L. S.

Naar aanleiding van uw brief waarin melding wordt gemaakt van wijzigingen van de Algemene Voorwaarden van T-mobile per 22-12-2003 het volgende.
De wijzigingen zijn voor mij, als klant, ongunstig en volgens de Nederlandse wet heb ik het recht om het contract welke ik met u heb afgesloten zonder bijkomende kosten te ontbinden.
De ontbinding van het contract dient plaats te vinden op de ingangsdatum van de nieuwe, voor mij ongunstige, Algemene Voorwaarden.
Voor de ingang van de nieuwe Algemene Voorwaarden kunt u een aanvraag voor nummerportatie naar een nog nader te noemen andere provider verwachten.

Met vriendelijke groet,
...
Na "L.S." geen komma, "jullie" veranderd in u en uw en "niet nader te noemen andere provider" in nog nader te noemen andere provider, want anders kan er van portatie natuurlijk geen sprake zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wekkel

Ik heb het stukje weer terug gevonden. Ik bedoel dus die "wijzigingsbeding"

Wijziging algemene voorwaarden

Wanneer mogen de algemene voorwaarden gewijzigd worden?

Uw rechten en plichten

Algemene voorwaarden die betrekking hebben op een overeenkomst met een lange looptijd, bevatten vaak een "wijzigingsbeding". Hierdoor kan de verkoper of dienstverlener zijn algemene voorwaarden aanpassen aan veranderde omstandigheden.

Een dergelijk wijzigingsbeding dient aan bepaalde voorwaarden te voldoen, namelijk:

Er moet een redelijke termijn verbonden zijn aan de inwerkingtreding van de wijziging;
De gronden voor de wijziging moeten in de overeenkomst worden genoemd. Als deze gronden voor wijziging niet worden genoemd, zou u voor de inwerkingtreding van de wijziging de overeenkomst mogen beëindigen.
Naast een geldig wijzigingsbeding, dient de verkoper of ondernemer eveneens aan zijn informatieplicht te voldoen door de gewijzigde algemene voorwaarden bij u kenbaar te maken. Hij kan dit doen door de gewijzigde algemene voorwaarden naar u toe te sturen. Onvoldoende is bijvoorbeeld een vermelding in de krant of een algemeen bericht dat de algemene voorwaarden veranderd worden/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 93292 schreef op 17 november 2003 @ 21:39:
@wekkel

Wijziging algemene voorwaarden

Wanneer mogen de algemene voorwaarden gewijzigd worden?

Uw rechten en plichten

Algemene voorwaarden die betrekking hebben op een overeenkomst met een lange looptijd, bevatten vaak een "wijzigingsbeding". Hierdoor kan de verkoper of dienstverlener zijn algemene voorwaarden aanpassen aan veranderde omstandigheden.

Een dergelijk wijzigingsbeding dient aan bepaalde voorwaarden te voldoen, namelijk:

Er moet een redelijke termijn verbonden zijn aan de inwerkingtreding van de wijziging;
De gronden voor de wijziging moeten in de overeenkomst worden genoemd. Als deze gronden voor wijziging niet worden genoemd, zou u voor de inwerkingtreding van de wijziging de overeenkomst mogen beëindigen.
Naast een geldig wijzigingsbeding, dient de verkoper of ondernemer eveneens aan zijn informatieplicht te voldoen door de gewijzigde algemene voorwaarden bij u kenbaar te maken. Hij kan dit doen door de gewijzigde algemene voorwaarden naar u toe te sturen. Onvoldoende is bijvoorbeeld een vermelding in de krant of een algemeen bericht dat de algemene voorwaarden veranderd worden/zijn.
_/-\o_

Maar ff een ander vraagje. Ik las net iets over dat als je nog onder BEN je ocntract hebt afgesloten, dat deze voorwaarden nooit wijzigen... :?

Klopt dit? Behandelt T-Mobile de BEN klanten echt anders? Mijn vriendin heeft namelijk volgens mij toen het al T-Mobile was een abo afgesloten, maar een BEN pakket gekregen.
Ze betaald 22,50 voor 150 minuten... Ik las namelijk dat dat in het BEN tijdperk nog 30 was ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Anoniem: 93292 schreef op 17 november 2003 @ 21:39:
@wekkel

Waar heb je het vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wekkel

Ik heb het op een ADSL forum gelezen, het ging daar om het opzeggen van een adsl abo. Dit stond er bij:

Ter info nog dit artikel van de Consumentenbond-site:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan weinig vinden bij de Consumentenbond hierover. Eigenlijk gewoon helemaal niets. Het artikel lijkt mij een interpretatie van wat rechtens zou zijn. Een basis in de wet of rechtspraak kan ik er echter niet bij bedenken. Daarom zou ik het artikel graag even zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit is de link naar het forum.

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6570

het staat op de 4e posting

PS. Heb nog een verandering gezien in de nieuwe AV.

- T-mobile is gerechtigd kosten in rekening te brengen voor de vervanging van een gestolen of defecte SIM-kaart. Dit vind ik de oude AV niet terug.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 93292 op 17-11-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 22:33
FF nog ter contole:

Ik heb een paar maanden geleden een contract afgesloten via sitel.nl; hierbij kreeg ik digitaal het contract overhandigd, die ik vervolgens moest uitprinten en opsturen. Hierin werd via een digitale link verwezen naar de AV; deze link bestond echter niet (nog steeds niet: http://www.sitel.nl/Ben/post.pdf...

Kan ik op basis van dit gegeven EN op basis van het gegeven dat ze mij de gewijzigde AV niet op hebben gestuurd het contract ontbinden ?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Iemand ook zomaar 12.60 ex btw administratiekosten op zijn factuur gekregen ??? Ga morgen bellen, ik zou mijn god niet weten waar ik dat aan verdien ik gebruik het abonnement niet eens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ontbinden lijkt mij in eerste instantie niet aan de orde. Je kan alleen iets doen tegen de inhoud van de AV, waaronder de mogelijkheid tot wijziging, omdat ze je blijkbaar niet terhand zijn gesteld. Ontbinden is pas een stap verder (als T-Mobile niet het originele contract gestand wil doen).
Ik kan er geen rechtsgrond in vinden. Het verhaal is plausibel als insteek over het wel en wee van wijzigingsbevoegdheden in AV, maar naar een steekhoudende kapstok in het recht is het gissen. Het is met andere woorden 'gewoon' een mening over hoe het rechtens is, zo te zien. Als harde waarheid zou ik het niet aannemen. Ik neem meer slagen om de arm.

[ Voor 50% gewijzigd door Wekkel op 17-11-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik vraag me nogsteeds af wie er nou allemaal die wijzigingen binnen hebben gekregen. Het is namelijk in het verleden altijd het geval geweest dat bij T-mobile wijzigingen in de AV alleen voor nieuwe abonnees was. Het lijkt me sterk dat ze dit nu ineens gaan veranderen, aangezien ze weten dat mensen dan op gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, ik heb nog geen wijziging binnen, maar krijg dan ook maar eens in het kwartaal oid post van hun. Waarschijnlijk is mijn postcode niet bereikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben benieuwd wanneer ik bericht krijg, ik heb namelijk ook nooit de algemene voorwaarden toegestuurd gekregen. Ik vraag me alleen af of het iets uitmaakt dat ik mijn abonnement via een webshop heb aangeschaft. Het contract is natuurlijk wel gewoon met T-Mobile, maar kan T-mobile zich niet beroepen op het feit dat de tussenpersoon mij die voorwaarden niet heeft gestuurd? Tis misschien wat ver gezocht, maar je weet het nooit.

Is het trouwens schadelijk voor je eventuele rechtspositie om nu alsnog de algemene voorwaarden op te gaan vragen?

[ Voor 13% gewijzigd door Kaas op 18-11-2003 01:14 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Oscar Mopperkont schreef op 17 november 2003 @ 22:03:
[...]

_/-\o_

Maar ff een ander vraagje. Ik las net iets over dat als je nog onder BEN je ocntract hebt afgesloten, dat deze voorwaarden nooit wijzigen... :?

Klopt dit? Behandelt T-Mobile de BEN klanten echt anders? Mijn vriendin heeft namelijk volgens mij toen het al T-Mobile was een abo afgesloten, maar een BEN pakket gekregen.
Ze betaald 22,50 voor 150 minuten... Ik las namelijk dat dat in het BEN tijdperk nog 30 was ofzo.
That was me, ik denk echter dat ik mij ook vergis.
tenminste als ik online kijk... ik zal de papieren facturen nog eens pakken.

Het lijkt idd 22,50 geworden te zijn. Toch heb ik echter al eens gebeld voor n sms bundel en toen kon dat niet!
maargoed.. ik heb nog geen wijzigingen binnen... ik wacht af...

@wekkel:
bedankt voor je heldere uitleg!

[ Voor 56% gewijzigd door xychix op 18-11-2003 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Kaas schreef op 18 november 2003 @ 01:00:
Ik ben benieuwd wanneer ik bericht krijg, ik heb namelijk ook nooit de algemene voorwaarden toegestuurd gekregen. Ik vraag me alleen af of het iets uitmaakt dat ik mijn abonnement via een webshop heb aangeschaft. Het contract is natuurlijk wel gewoon met T-Mobile, maar kan T-mobile zich niet beroepen op het feit dat de tussenpersoon mij die voorwaarden niet heeft gestuurd? Tis misschien wat ver gezocht, maar je weet het nooit.

Is het trouwens schadelijk voor je eventuele rechtspositie om nu alsnog de algemene voorwaarden op te gaan vragen?
T-Mobile moet zorgen voor terhandstelling van de AV. Als ze dat niet doen en hun tussenpersoon ook niet, moeten ze maar voor de mogelijke gevolgen opdraaien. Hoe moeilijk is het om een velletje AV te overhandigen bij een contract of op de achterkant van een contract te printen?

Het is zeker niet schadelijk om nu de AV eens op te vragen. Voor een goede werking daarvan hadden ze immers voor of tijdens het sluiten van de overeenkomst ter hand moeten worden gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wekkel schreef op 17 november 2003 @ 23:18:
Ontbinden lijkt mij in eerste instantie niet aan de orde. Je kan alleen iets doen tegen de inhoud van de AV, waaronder de mogelijkheid tot wijziging, omdat ze je blijkbaar niet terhand zijn gesteld. Ontbinden is pas een stap verder (als T-Mobile niet het originele contract gestand wil doen).
Ik kan toch in een brief aangeven dat ik het contract wil ontbinden, kostenloos, als T-mobile geen schriftelijke verklaring afgeeft waarin staat dat zij mijn contract laten doorlopen onder de oude AV die gold toen ik mijn contract met hun aanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:51
Anoniem: 93292 schreef op 17 november 2003 @ 23:00:
dit is de link naar het forum.

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6570

het staat op de 4e posting

PS. Heb nog een verandering gezien in de nieuwe AV.

- T-mobile is gerechtigd kosten in rekening te brengen voor de vervanging van een gestolen of defecte SIM-kaart. Dit vind ik de oude AV niet terug.
Zou dit betekenen dat ik dan de kosten die in rekening zijn gebracht voor mijn de vervanging van mijn (2 maanden gelden) gestolen SIM terug zou kunnen eisen?

Naief als ik ben heb ik de AV nooit helemaal gelezen |:( Ga ik in de toekomst toch maar eens doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

i2Paq schreef op 18 november 2003 @ 08:13:
Ik kan toch in een brief aangeven dat ik het contract wil ontbinden, kostenloos, als T-mobile geen schriftelijke verklaring afgeeft waarin staat dat zij mijn contract laten doorlopen onder de oude AV die gold toen ik mijn contract met hun aanging?
Dat zal inderdaad de praktische uitwerking moeten zijn.
jswinkels schreef op 18 november 2003 @ 08:47:
Zou dit betekenen dat ik dan de kosten die in rekening zijn gebracht voor mijn de vervanging van mijn (2 maanden gelden) gestolen SIM terug zou kunnen eisen?
Omdat het nu in de AV staat, betekent niet dat je het voorheen niet verschuldigd zou zijn. Ik vraag me af hoe T-Mobile aansprakelijk zou zijn voor vergoeding van bij consumenten gestolen SIM's :? Door het in de AV te zetten, maakt T-Mobile in ieder geval geen verrassing meer van deze kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30100

Je Telefoon met de hand op T-mobile zetten, dan switched die niet meer over naar andere netwerken omdat die sterker zijn. Zie het instructieboekje van je Telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zie net dat ik nog geen 3 maanden bij T-mobile zit.

Kan ik het volgende in mijn brief aan hen zetten?
Indien u mij schriftelijk bevestigd, binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief, dat mijn contract doorloopt onder de oude AV die gold op moment van afsluiten van mijn contract met u dan ben ik bereid mijn huidige contract met u voort te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

AV= algemene voorwaarden en dus meervoud. Ik zou gewoon 'van toepassing waren' gebruiken ipv 'golden'. Ook zou ik het omdraaien: niet zelf bereidt zijn om het contract voort te zetten (je hebt behoudens opzegging niets te willen) maar gewoon lijdelijk vragen of ze schriftelijk willen bevestigen dat het oude contract gewoon doorloopt. Zo niet, dan ga je tzt wel ontbinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Wekkel op 18-11-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 10:08
Wat een sukkels daaro, je mag niet eens faxen, het moet via de post ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als faxen niet uitgesloten is in je contract en/of AV en je hebt een faxnummer, zou ik het gewoon faxen. Met verzendbevestiging lijkt me dat fijner dan een loslopende brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dus als volgt.
Indien u mij niet schriftelijk kunt bevestigen, binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief, dat mijn contract doorloopt onder de oude AV die van toepassing waren op moment van afsluiten van mijn huidig contract zal ik overgaan tot ontbinding van mijn contract met u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Geef het maar eens een kans :) Het is echter misschien beter om even te wachten met stoere woorden als ontbinding. Dat kan je ook wel bewaren voor een 2e brief. Doe het maar aangetekend by the way.

[ Voor 74% gewijzigd door Wekkel op 18-11-2003 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wekkel schreef op 18 november 2003 @ 11:19:
Geef het maar eens een kans :) Het is echter misschien beter om even te wachten met stoere woorden als ontbinding. Dat kan je ook wel bewaren voor een 2e brief. Doe het maar aangetekend by the way.
Ik wilde wel de 14 dagen dagtekening aanhouden, het liefst 7 >:) .
Kan ik in dezelfde brief meteen een ingebrekestelling koppelen indien zij zich hieraan niet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat zou ik niet doen. Pas als de termijn verloopt moet je verdere actie nemen. Over 14 dagen stuur je pas een ingebrekestelling en dan pas ga je ontbinden. Vergeet daarbij niet dat je dit hele verhaal even naar de echte wijziging zelf moet verplaatsen. Pas als de AV daadwerkelijk zijn gewijzigd in december heb je pas wat te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Mijn abonnement loopt nog tot februari. Als ik per 22-12 kan opzeggen, scheelt me dat weer 2 maanden abokosten, +- 70 euro dus.

Ik heb zelf nog niet de nieuwe AV ontvangen, dus die brief kan ik niet gebruiken. Ik kan er wel inzetten natuurlijk dat ik via via gehoord heb dat de AV zijn veranderd; sta ik dan nog steeds zo sterk?

Ik zie hier trouwens door de bomen het bos niet meer, kan iemand een duidelijk antwoord geven op de vraag of we voortijdig kunnen beëindigen of niet?

Dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
U geeft aan dat u van verschillende mensen in uw omgeving hoort dat wij de
algemene voorwaarden gaan wijzigen. U heeft echter de oude algemene
voorwaarden niet in uw bezit en u vraagt aan ons of wij deze algemene
voorwaarden kunnen toesturen tesamen met de nieuwe voorwaarden.

Wij sturen u graag de oude algemene voorwaarden toe. U zult deze binnen
enkele werkdagen ontvangen. Wij kunnen u op dit moment de nieuwe algemene
voorwaarden nog niet toesturen. U wordt hier tijdig over geïnformeerd. De
nieuwe algemene voorwaarden T-Mobile gaan per 22 december 2003 in.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen
heeft, kunt u die stellen via www.t-mobile.nl.
Dit kreeg ik vandaag terug van de klantenservice van T-Mobile. Ik ben benieuwd wanneer ik daadwerkelijk wordt geinformeerd. Is het trouwens niet oneerlijk dat sommigen mensen al wel weten dat er iets gewijzigd wordt en dat anderen dat nog niet weten. Is het zo moeilijk om 1 brief tegelijkertijd naar al je abonnees te sturen?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste