Ervaringen Hitachi Deskstar 7K250

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Beste tweakers,

Al sinds zo'n 6 maanden ben ik opzoek naar een nieuwe hdd, omdat mijn huidige te klein is en veel te veel herrie maakt.
Eerste dacht ik aan een Maxtor, omdat die er in eerste instantie goed uitkwam, maar uit oa de review van Femme (deze) blijkt dat de resultaten zeer wisselend zijn. Bovendien zit er qua betrouwbaarheid een behoorlijk verschil tussen seagate, maxtor en IBM/ Hitachi (betrouwbaarheid getest)
Elk merk heeft dus zijn voors en tegens, en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Maxtor is goed in marketing en maakt scijven die altijd goed meekomen en redelijk betrouwbaar zijn maar vaak worden ze wel vrij heet
Seagate Maakt(e?) de beste SCSI schijven en staat bekend om zijn stille en vrij trage IDE schijven maar wel lekker koel
IMB/ Hitachi Heeft een vreselijke reputatie met dank aan de 60 en 75 series en heelas hebben ze dat in mijn ogen nog een beetje voort weten te zetten in de 120 en 180 series. Ze behoren qua snelheid wel altijd tot de top en zijn ook goed stil. Qua warmte meen ik dat ze niet zo heel warm worden, maar ook nix kunnen hebbben.

Ook nu weer bleek Hitachi volgens de laatste review van SR weer de beste keus te zijn. Maar omdat ik vooral van de betrouwbaarheid geen al te beste indruk heb gekregen vraag ik u tweakers om raad :)

Mijn vraag is dus: 'Hoe betrouwbaar is de Deskstar 7K250 van Hitachi'

En omdat ik vermoed dat er over dit snelheids monster wel meer vragen zijn heb ik het maar een beetje algemeen gehouden

Hier vind je iig alle specs van dit beestje:
http://www.hgst.com/hdd/desk/7k250.html

[ Voor 4% gewijzigd door ernst op 03-11-2003 21:54 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
Schopje, zijn vast al mensen die um al hebben
Deel u ervaringen even spv :)
En van BalusC e.d. ben ik ook wel benieuwd naar hun mening in het algemeen over de betrouwbaarheid van de huidige IBM IDE schijven :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn vraag is dus: 'Hoe betrouwbaar is de Deskstar 7K250 van Hitachi'
helaas kan ik niet antwoorden op je vraag. (ik heb een backup en ik zie wel wanneer het schip strand)

wel kan ik echter het volgende zeggen:
ik had een cuda 7200.7 en die heb ik naar een 180gxp geghost en die seagate over dijk gegooid, de conclusie is: op performancegebied is ibm nog steeds king. en jesus wat is die seagate traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb altijd maar een twijfelend gevoel zodra het gaat over gebruikers ervaringen. De omstandigheden zijn uiteraard verschillende en kunnen dus enorm wisselen.

In een grijs verleden waren de Seagate's enorm betrouwbaar maar langzaamaan werden de opkomende concurrentie, zoals van Maxtor, IBM en Western Digital, kwalitatief (veel) beter. Zoals misschien was te verwachten zijn de ervaringen in de loop der jaren zodanig dat al deze merken weleens, op dat moment, het beste product in huis hadden.

Jarenlang waren de WD schijven perfect. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik de pech had af en toe een defect exemplaar in huis te hebben. Garantie is echter prima. Toen ging ik na het lezen van reviews over op Maxtor. Eigenlijk van hetzelfde laken een pak. Sommige perfect en andere na enige tijd kapot.

Om de een of andere reden heb ik weinig vertrouwen in IBM (only God knows why) en nu heb ik weer 2 x 2 120GB Western Digital. Wel gebruik ik deze in RAID1 wat me tenminste het rustige gevoel geef dat er best iets stuk mag gaan zonder problemen te krijgen.

Als ik de vele topics hier snel de revue laat passeren staat me vooral postings van o.a. Femme en Balus bij die aangeven dat IDE eigenlijk niet denderend is als oplossing in een machine die slechts weinig uit staat (zoals de mijne :) ).

Betrouwbaarheid heb je het meest in huis met SCSI schijven en dat betekent veel méér geld uitgeven en naar ik aanneem méér herrie door de 10.000 rpm.

Ik ben erg benieuwd wat er hier verder wordt gepost.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
smvs: Dat hoor ik idd van meer mensen en dat blijkt ook uit de resultaten.
Alleen is het wel mijn bedoeling dat mijn nieuwe schijfje weer een jaar of 3 mee gaat. En tot die tijd wil ik graag alle data die er op staat behouden :P

GuardianAngel tr00 natuurlijk, maar voor mij helaas te duur. Heb tegenwoordig andere hobby's met een hogere prioriteit waardoor ik niet meer voor een HDD wil betalen dan nodig is. Mijn PC staat iig niet altijd fulltime aan, maar soms wel een paar dagen als mijn download niet opschiet.
Je vooroodelen over IBM deel ik helaas, en daarom vraag ik ook of er mensen zijn die mij daar van af kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

(jarig!)
Ik heb helaas nog geen ervaringen voor je. Ik ga binnenkort 2 x 7k250 120 Gb kopen.

Wat betreft betrouwbaarheid. Ik zie in mijn omgeving de Maxtor D9 serie ook bij bosjes sneuvelen. Dus betrouwbaarheid is heel betrekkelijk.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je moet gewoon niet letten op wat eind-gebruikers hier zeggen, dat is altijd subjectief inderdaad. Statestieken van groothandels zijn veel betrouwbaarder bijvoorbeeld, of kijk een in de storage review database wat betreft uitval.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
heb hier een 3 jaar oude 30 gig deskstar 75gxp schijf die het nog prima doet, een 60 gig desktstar 120gxp die het prima doet, thuis bij m'n vader een 75gxp 30gig die het prima doet, en heb sinds kort een hitachi 7k250 sata 120 gig, die het...prima doet..

Hier heb je natuurlijk niet veel aan, alleen ben IK er tevreden mee, en voor mij niets anders dan ibm/hitachi zolang ze ook snel blijven (en die 7k250 komt als snelste uit de testen momenteel (van de sata 7200rpm schijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 22:27
smvs schreef op 05 november 2003 @ 20:52:
[...]
ik had een cuda 7200.7

en jesus wat is die seagate traag.
Welke versie had je precies? Met 2MB of met 8MB cache? Het prestatieverschil tussen de 2 en 8Mb versie is nog behoorlijk:
http://www.storagereview....20030615ST3160023A_3.html
De 8Mb versie kan namelijk wel redelijk meekomen met de snellere 7200rpm schijven, dus ik neem aan dat je een 2MB versie had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
E-RIC schreef op 06 november 2003 @ 19:57:
[...]

Welke versie had je precies? Met 2MB of met 8MB cache? Het prestatieverschil tussen de 2 en 8Mb versie is nog behoorlijk:
http://www.storagereview....20030615ST3160023A_3.html
De 8Mb versie kan namelijk wel redelijk meekomen met de snellere 7200rpm schijven, dus ik neem aan dat je een 2MB versie had?
ik had een 8mb. ik koop nooit 2mb dat is namelijk een budget versie. (in mijn ogen is dat zo omdat de garantie pas verkort is sinds er 8mb versies zijn. dus volgens mij moet je niet de 8mb als luxeversie zien maar de 2mb als budget) maar enfin, het mechaniek van die cuda is gewoon door de firmware bruut gelimiteerd, omdat het accent blijkbaar op stilte ligt. ook al stouw je hem dan vol met cache, snel zal hij nooit worden. die ibm hoor je echt wel zoeken af en toe, die mag meer geluid maken vind de fabrikant blijkbaar. ik vind dat juist wel fijn. een harde schijf moet idle zo min mogelijk geluid maken, maar als hij zoekt mag ik hem best horen hoor.

tja en benchmarks interesseren me echt niks. transfersnelheden zijn wel goed van die cuda natuurlijk. maar ik wil zoektijd. en dan nog is het allemaal theorie. uiteindelijk gaat het er om hoe je het werken met zo'n schijf ervaart. en die ibm voelde gewoon dermate veel sneller aan dat ik er versteld van stond.

[ Voor 16% gewijzigd door smvs op 07-11-2003 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

StorageReview Head-to-head comparison van alle 7200rpm SATA schijven

Performancewise steekt de 7K250 inderdaad op zowat alle vlakken met kop en schouders uit boven alle andere 7200rpm SATA schijven (en zelfs sommige U160/U320 SCSI schijven). Daar hoef je dus zeker geen zorgen over te maken :)

Echter, wat betreft de betrouwbaarheid is het nog veel te vroeg om hierover te oordelen. Typisch voorbeeld: de 60/75GXP problemen deden zich na circa halfjaar ~ 1 jaar op grote schaal voor. Pas dan kunnen we spreken van een onbetrouwbare schijf. De 7K250 is nog relatief nieuw (en weinig gebruikt/populair naar ik meen) en we kunnen -helaas- niet voorspellen/ruiken/uitrekenen of deze schijf zo'n onbetrouwbaar gedrocht zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BalusC schreef op 07 november 2003 @ 07:06:
Echter, wat betreft de betrouwbaarheid is het nog veel te vroeg om hierover te oordelen. Typisch voorbeeld: de 60/75GXP problemen deden zich na circa halfjaar ~ 1 jaar op grote schaal voor. Pas dan kunnen we spreken van een onbetrouwbare schijf.
Idd. Als dit topic over een jaar nog leeft zal ik even doorgeven of m'n 7k250 het nog doet :P Heb er onlangs eentje (80GB versie) mogen ontvangen van Hitachi omdat m'n IBM 60GXP 60GB de geest had gegeven.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Laatst online: 04-07 11:38
Ja, ik heb hem net binnen gekregen.

Ik ben tot nu toe zeer te spreken over deze hard-disk.
Hij maakt totaal (!) geen geluid, ik hoor hem echt niet, ook niet eens als ik met mn oor tegen de kast druk.

Snel issie ook, maarja ik kwam dan ook van een IBM Deskstar 20 GB UDMA66.

Dit is de S-ATA versie, 120 GB (123.5GB aangegeven).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
gladiool Misschien dat je me even een handje wilt helpen :P
Waar op SR vind ik precies die uitvals percentages ?
Bvd.

MindZ 'totaal geen' is relatief (tenzij je echt bedoelt dat ie geen geluid maakt, maar dat is technisch onmogelijk. Heb je een stil systeem ?

BalusC Betekend dat, dat de huidige uitvals percentages nauwelijks intressant zijn ?

Ik denk iig dat ik het er maar op waag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ersnt,

http://www.storagereview.com/map/lm.cgi/survey_login

je moet je even registreren en dan kun je de database in.

plus, onbetrouwbaarder dan de 60/75GXP kan toch niet? :) (nouja die oude quantum bigfoot's misschien)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier 3 IBM schijven in mijn bak hangen, 2*60*7200 en 1*10*7200. Werken allemaal subliem en het zijn zo ongeveer de snelste schijven die ik ken.

Ik weet dat er een hoop problemen waren met de IBM's maar om ze daar nu nóg op af te rekenen? Ik heb net zo hard 3 schijven van Maxtor kapot gehad, eerste van de FB-schijven. Maar ook daar reken ik Maxtor niet direct op af, vervelend maar het zijn kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
Ik had ook nog even een vraag wat betreft de Deskstar 7K250.

Ik heb deze schijf geinstalleerd maar hij wordt gezien als de Fouth IDE Master, is dit normaal, is dit altijd met S-ATA?

Verder doet hij het wel naar behoren en score ik 33000+ in Sandra benchmark, dus dat zal wel goed zitten.

Suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
sinds dat ik deze schijf heb geïnstalleerd heb ik om de 10 minuten een soort jankgeluidje uit m'n computer computer, duurt 1-2 seconden. lijkt een beetje op een piepende deur, maar dan vrij zacht natuurlijk.
Weet niet 100% zeker of het van één van m'n schijven is, maar 't zijn niet de casefans, die heb ik uitgesloten. Heel misschien de Radeon, maar die is gewoon schoon en draait probleemloos verder, of de ventilator in de voeding.

Toch wel vreemd, en irritant. De harde schijf doet tijdens het geluid gewoon normaal.

[ Voor 23% gewijzigd door StanTheMan op 12-11-2003 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-09 02:12

Kirpeknots

Wazzup!

Binnenkort mijn ervaringen. Ik heb net een 41GB 7K250 gekregen ter vervanging van mijn zoveelste gecrashte 60/75GXP. Type HDS722540VLAT20.

Het valt mij overigens op dat de behuizing van de 41Gb er heel anders uitziet dan de behuizing van de grotere versies zoals je dat op storagereview en THG ziet. Hij is ook platter.

Zo zie je de schijv bij THG en storagereview.
Afbeeldingslocatie: http://www.pchardware.co.uk/hitachi250gbsata20small.gif
Deze behuizing lijkt op de behuizing van mijn IBM Deathstars

Afbeeldingslocatie: http://www.compgeeks.com/images/300x300/HDD-H71474-N-unit.jpg
Zo ziet de mijne er uit. Lijkt totaal niet op een IBM Deathstar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Kirpeknots schreef op 12 november 2003 @ 10:44:
Binnenkort mijn ervaringen. Ik heb net een 41GB 7K250 gekregen ter vervanging van mijn zoveelste gecrashte 60/75GXP. Type HDS722540VLAT20.

Het valt mij overigens op dat de behuizing van de 41Gb er heel anders uitziet dan de behuizing van de grotere versies zoals je dat op storagereview en THG ziet. Hij is ook platter.

Zo zie je de schijv bij THG en storagereview.
[afbeelding]
Deze behuizing lijkt op de behuizing van mijn IBM Deathstars

[afbeelding]
die behuizing hebben ze al een jaar ofzo op de kleine modellen. de 80gig ziet er ook zo uit tegenwoordig. je ziet dit bij wd ook: de 40bb en 80bb zagen er vroeger heel anders uit. zwaarder. nu zijn het echt van die lichte budget apparaten. bij maxtor is de 40gig ook anders, maar daar heet ie ook anders (namelijk dm8+ ipv dm9+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-09 02:12

Kirpeknots

Wazzup!

Overigens word er vaak naar deze schijf gerefereerd onder de naam "Vancouver III"

• Shuriken

Shuriken

(jarig!)
Ik heb inmiddels 2 x 120 GB S-ata besteld. Ik zal als ik ze binnen heb even wat ervaringen en benches posten.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:33
Ik ben systeembeheerder nu alweer bijna 2 jaar en thuis natuurlijk al lang pc's in huis.
Zowel @ work als thuis heb ik verschillende merken in gebruik.
En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er niet echt een pijl op kan trekken, eigenlijk heb ik met slechts 2 series problemen gehad:
1. Oude 6.7 gig Quantum's die na 5 jaar massaal uitvielen hier, maargoed na 5 jaar mag dat wel.
2. De IBM 60 GXP serie

Ik heb nieuwe schijven binnen een maand stuk zien gaan, ik heb oude schijven dus pas na 5 jaar stuk zien gaan.

Voor de rest gaan er op m'n werk en thuis weinig schijven stuk, sterker nog, op 2x na zijn alleen oude schijven stuk gegaan.
De 120gxp IBM's doen het allemaal nog, net als alle maxtors.

D'r draaien hier nog 15 x IDE 250gig WD 7200 8mb in een raid cabinet waarvan er 1 echt stuk is, verder nog 9x IDE 250gig Maxtor 5200 2mb waarvan er nog 0 stuk zijn.

Ik heb in die jaartjes op GoT/chat al verschillende boze reacties gezien van mensen die zwaar leunden op hun "betrouwbare" Maxtor die toch stuk ging! dat vonden ze zo raar! Ja zo werkt dat dus niet, zelfs een Rolls Royce kan stuk gaan.

Mijn conclusie: Hoe betrouwbaar een merk ook is volgens de uitvalcijfers, stuk gaan kunnen ze allemaal en IMHO kun je er gewoon niet van op aan en moet je maar de voor jouw persoonlijk interesantste schijf kopen en natuurlijk backups maken.
Betrouwbaarheidscijfers van een nieuwe schijf kun je niet van op aan want die schijf is er nog maar net en meestal gaan ze OF binnen een week stuk OF na een paar maanden.

Ik ben nu fan van WesternDigital, ik vind ze heerlijk snel stil en voor een nette prijs en zeker niet onbelangrijk: snelle RMA.
Maar als ik dit nieuwe model zo zie is Hitachi weer goed bezig.

[ Voor 10% gewijzigd door Gman op 13-11-2003 13:55 ]

• Shuriken

Shuriken

(jarig!)
Ik denk dat er over betrouwbaarheid van de 7k250 op de korte termijn weinig nuttigs te melden is. De schijven die nu al stuk zijn zullen over het algemeen DOA zijn. Dat zal eerder door beschadiging tijden transport komen dan door een slecht geproduceerde schijf.

Het lijkt mij dus niet zo nuttig dat iedereen nu zijn visie over betrouwbaarheid gaat posten. Zeker als het niet over de 7k250 gaat. Dus misschien dat we kunnen proberen een beetje ontopic verder te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Shuriken op 13-11-2003 14:09 ]

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 14:19

Sedat

Tweaker...

... niet meer nodig..

[ Voor 82% gewijzigd door Sedat op 13-11-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Om het nog iets ingewikkelder te maken :)
Denk ook eens aan samsung

De nieuwe 160GB versie kan goed mee komen in de bench (al zeggen die imho verdomd weinig over IRL gebruik)
Is een van de stilste schijven, Heeft nog steeds 3 jaar garantie op de 2 en 8 mb versie.

En is nog es heel leuk geprijsd ook :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
Heb je daar misschien een review van ?
Weet dat samsung in het verleden niet tot de snelste behoorde iig, wel tot de stilste :)
En idd wel heel erg goedkoop ja. 160gb 7k2rpm E 110
Aantrekkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-08 01:55
ik heb net twee hitachi hd gekocht van 2x120gig en ze draaien op raid zijn ide schijfen maar via dongle sata ik heb met sisoftsandra max 4 70232 ben te vreden
en stil zijn ze ook en af en toe hoor ik vreemde geluiden maar echt heel soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
Goeie interpunctie heb jy zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
wat voor vreemde geluiden? want misschien heb ik dezelfde vreemde geluiden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

StanTheMan schreef op 17 november 2003 @ 00:21:
Heb ik hier ook met mijn 100 gig schijf. Dat geluid is volgens mij het hercalibreren van de koppen. Maar ik kan me vergissen. Hij doet het al 6 maanden zonder problemen. Dus ik maak me er niet druk om.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
ja ik weet het ook niet heel soms hoor je het open van deur of zo (heel zacht ) ben toch tevreden ze zijn toch still ook all draaien volle toeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
jep, inderdaad het openen van deuren..
waar heb je m gehaald??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

(jarig!)
Dit is inderdaad het calibereren van de koppen. Niks om je druk over te maken. Dit is dus geen bug maar "by design".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
StanTheMan schreef op 17 november 2003 @ 11:30:
jep, inderdaad het openen van deuren..
waar heb je m gehaald??
bij alternate maar ze doen het perfect echt snel die dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13
Ik ben geinteresseerd in de 120Gb versie, maar hij staat maar 1 keer in de Pricewatch. Is deze schijf nou zo moeilijk te krijgen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
ja niet echt makkelijk, ik heb m bij informatique gehaald.

je moet gewoon even alles afgaan waar ze hitachi/ibm verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13
Thanks, ik zal eerst vrijdag eens op de HCC kijken, anders bestel ik hem wel via het net.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Dr. Strangelove schreef op 23 november 2003 @ 21:25:
Thanks, ik zal eerst vrijdag eens op de HCC kijken, anders bestel ik hem wel via het net.
op HCC was ie (toen ik er was zondag) overal uitverkocht.....

alle bedrijven in de pricewatch gebeld... die kregen em de eerst komende weken ook niet binnen....

nu bij informatique besteld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
en als het goed ik krijg ik ze dinsdag binnen :D

nu maar hopen dat de rest van de hardware (van yorcom) ook zo snel binnen komt..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
is er een tooltje om de temparatuur van de hitachi te meten ?
Ik heb 2 nieuwe hitachi 7k250 en hoor ook af en toe een soort piep geluid het lijkt op een fan die heel even aanloopt maar dat is het niet..

Hiervoor heb ik trouwens een paar jaar 2 ibm deathstars zonder problemen in raid 0 gehad, zolang je maar zorgt dat er een beetje airflow bij de hd's komt gaan ze naar mijn idee veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
StanTheMan schreef op 12 november 2003 @ 09:23:
sinds dat ik deze schijf heb geïnstalleerd heb ik om de 10 minuten een soort jankgeluidje uit m'n computer computer, duurt 1-2 seconden. lijkt een beetje op een piepende deur, maar dan vrij zacht natuurlijk.
Weet niet 100% zeker of het van één van m'n schijven is, maar 't zijn niet de casefans, die heb ik uitgesloten. Heel misschien de Radeon, maar die is gewoon schoon en draait probleemloos verder, of de ventilator in de voeding.

Toch wel vreemd, en irritant. De harde schijf doet tijdens het geluid gewoon normaal.
ja dat heb ik ook (dan wel met de PATA variant).
een 1-2 seconden durend jankgeluidje en en zit ook een lager geluid, een soort sonoor gegrom bij, wat iets later begint en iets later eindigd. De eerste keren dacht ik dta mijn schijf aan het sterven was, maar nu (2 weken later) doet ie t verder nog steeds perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Laatst online: 10:58

Diamon

The Weird One

ernst schreef op 14 november 2003 @ 17:06:
Weet dat samsung in het verleden niet tot de snelste behoorde iig, wel tot de stilste :)
Jah, ze behoren tot de stilste schijven, omdat ze zo vaak uitvallen :X

Boehoehoehoe, bovenstaande was een poging tot humor, mijn nederige excusses
Heb vandaag me Maxtor DiamondMax Plus 61.5 GB naar Ierland verzonden.
Schijf deed al lange tijd vreemd:
* Problemen bij booten, niet op komen
* Bleef soms hangen in W2k (2 sec)
* Steeds vaker het geluid maken van het hercalibreren van de koppen

Afijn, ik was het zat, en gezien het me bootschijf en belangrijkste data schijf, maar effe Maxblast gedraait.
Deepscan kon niet afgerond worden, reden onbekend.

Afjn, nu wachten op nieuwe schijf van Maxtor.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 17:46

Wallie

Herr

Gister is mijn 160gig PATA 7K250 binnengekomen.. wat een stilte! Zeker ivl tot mijn oude Maxtor 740 60gig type vliegmachine (non fluid barring). Van 't weekend eens als hoofdschijf installeren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wallie op 09-12-2003 08:35 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
als het goed is komen mijn 2 120 gig 7k250's vandaag binnen... SATA.

alleen is er waarschijnlijk niemand thuis.. heb ze vooruit betaald, bij informatique.
wat doet de postbode dan? als er niemand thuis is?
kan ik ze dan op het postkantoor ophalen oid.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat merk je vanzelf wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

(jarig!)
Thijs B schreef op 08 december 2003 @ 19:47:
is er een tooltje om de temparatuur van de hitachi te meten ?
Ik heb 2 nieuwe hitachi 7k250 en hoor ook af en toe een soort piep geluid het lijkt op een fan die heel even aanloopt maar dat is het niet..

Hiervoor heb ik trouwens een paar jaar 2 ibm deathstars zonder problemen in raid 0 gehad, zolang je maar zorgt dat er een beetje airflow bij de hd's komt gaan ze naar mijn idee veel langer mee.
Het piepende geluid is het recalibreren van de koppen. Dit is geen fout of bug maar "as designed". Niets om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Fried schreef op 09 december 2003 @ 08:53:
kan ik ze dan op het postkantoor ophalen oid.?
Wordt nog een keer aangeboden, of je kan m op het postkantoor halen.

Heb mijn 7k250 80GB PATA inmuddels een tijdje in m'n server hangen, en ben er erg tevreden over. Lekker stil. Had 'm via RMA ontvangen na het insturen van mn gecrashte Deskstar 60GXP 60GB... Leuke ruil :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Milly schreef op 09 december 2003 @ 11:08:
[...]

Wordt nog een keer aangeboden, of je kan m op het postkantoor halen.

Heb mijn 7k250 80GB PATA inmuddels een tijdje in m'n server hangen, en ben er erg tevreden over. Lekker stil. Had 'm via RMA ontvangen na het insturen van mn gecrashte Deskstar 60GXP 60GB... Leuke ruil :)
Zéker een leuke ruil ja!!
die heb ik ook nog liggen >:)

denk dat die binnenkort eens gaat crashen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de Samsung SP1614N (160Gb/8Mb) te kopen omdat deze zo stil is volgens diverse reviews maar ik heb nog geen één review gezien waar de Hitachi en de Samsung beide in voor kwamen.
Het gaat me voornamelijk om het geluid omdat ik een stille pc wil hebben en mijn IBM 120GXP te veel lawaai maakt,deze is eigelijk nog het enige wat ik hoor (dacht eerst dat het een fan was).
Kan iemand me vertellen als de Hitachi net zo stil is als de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
kijk even op www.storagereview.com dan performance database, sorteer op idle noise en voila, je ziet de hitachi en de samsung staan...

(overigens: ik heb bij een vriend de samsung geïnstalleerd, is lekker snel en lekker stil, en volgens mij stillere seek-geluiden dan de 7k250, idle noise is allebei gewoon laag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
gister 2 120 gig stuks binnengekregen.

duurde even voordat ik de SATA RAID0 aan de slag had op m'n p4p800 deluxe, maar ze draaien nu als een zonnetje,
heb alleen van de 240 (wat het zou moeten zijn) 230 gig over...
kan dit kloppen?

win xp Pro EN.. verder nog niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried

Verwijderd

ik heb 2x sata 120gb 7k250 8 mb schijven in raid 0, lekker snel en zeer stil ! is geen andere (ja behalve de raptor dan) die sneller is en stiller )de combi).
Vrijdag krijg ik er nog een 160gb 7k250 bij :)
Ik heb ook nog een 180gxp 2 mb 120gb, ook die werkt lekker in me linux bakkie, kortom ik vind de hitachi schijfjes perfekt! Ik heb eigenlijk alle voorlopers ook gehad, dus de 75gxp (3x kapot gegaan) , en 3 x een 120gxp maar nooit kapot gegaan.

• Fried
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 00:18:
ik heb 2x sata 120gb 7k250 8 mb schijven in raid 0, lekker snel en zeer stil ! is geen andere (ja behalve de raptor dan) die sneller is en stiller )de combi).
Vrijdag krijg ik er nog een 160gb 7k250 bij :)
Ik heb ook nog een 180gxp 2 mb 120gb, ook die werkt lekker in me linux bakkie, kortom ik vind de hitachi schijfjes perfekt! Ik heb eigenlijk alle voorlopers ook gehad, dus de 75gxp (3x kapot gegaan) , en 3 x een 120gxp maar nooit kapot gegaan.
nice!
voor mij ook niks anders meer dan IBM's / Hitachi _/-\o_
nooit problemen mee gehad!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Heeft iemand de 160GB SATA-versie al gezien / gekocht? Bij Informatique staat een :? bij de levertijd. In de Pricewatch zijn ze ook al nergens te vinden?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uitleg kan je terugvinden in de FAQ van dit subforum onder het kopje "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter" B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op 11 december 2003 @ 23:17:
Heeft iemand de 160GB SATA-versie al gezien / gekocht? Bij Informatique staat een :? bij de levertijd. In de Pricewatch zijn ze ook al nergens te vinden?
Ik heb er 2 sinds vorige week in mijn nieuwe pc hangen. Geen problemen gehad met levertijd met deze schijven. Alleen voor geheugen, processor en videokaart(die vandaag binnenkomt).

Ze draaien als een zonnetje hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 16:11:
[...]

Ik heb er 2 sinds vorige week in mijn nieuwe pc hangen. Geen problemen gehad met levertijd met deze schijven. Alleen voor geheugen, processor en videokaart(die vandaag binnenkomt).

Ze draaien als een zonnetje hier. :)
Waar heb je ze gehaald? Please? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emfect
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:01
bigfoot1942 schreef op 08 december 2003 @ 20:03:
[...]

ja dat heb ik ook (dan wel met de PATA variant).
een 1-2 seconden durend jankgeluidje en en zit ook een lager geluid, een soort sonoor gegrom bij, wat iets later begint en iets later eindigd. De eerste keren dacht ik dta mijn schijf aan het sterven was, maar nu (2 weken later) doet ie t verder nog steeds perfect.
Ik heb last precies hetzelfde huilende jankgeluid. Ik ben pas verhuisd dus ik dacht dat ik in een spookhuis was komen wonen ;)

Ik heb de 7K250 S-ATA 160GB verder bevalt deze schijf me 100% goed maar dit geluid kan toch geen goed teken zijn? Hebben alle 7K250 gebruikers hier last van?

het is een soort piepende deur , huilende wind geluid. Niet al te hard duurt iets van 2 secs en het is niet duidelijk dat het uit je PC komt totdat je er toevallig eens met je oor naastzit en je hoort het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emfect
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:01
Tachyon schreef op 11 december 2003 @ 23:17:
Ik heb mijn 160GB 7K250 S-ATA al op 2 november besteld bij informatique en 3 dagen later was ie er... toen stond er ook al dat hij slecht leverbaar was dus volgens mij mag je dat met een korreltje zout nemen...

Bel ze anders even om 100% zeker te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Kirpeknots schreef op 12 november 2003 @ 10:44:

afbeelding]
Ik heb deze nu ook. Ik vraag me nu af of het een 8 of een 2 mb cache versie is.
Er staat niks over op de schijf zelf.
Hoe kan ik dit zien?

I'll be back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
2mb, de 40 bestaat niet in 8mb versie..

de laatste 2 cijfers van het typenummer geven de cache aan: -20 of -80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op 12 december 2003 @ 17:18:
[...]

Waar heb je ze gehaald? Please? :>
Ik heb ze bij een vriend van me gehaald(deltrix), die heeft ze bij bddc(groothandel) vandaan.

De levering is volgens mij wel gewoon goed hoor.

Over die geluiden ik hoor die ook wel eens, volgens mij hoort dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
ja, die geluiden is helemaal normaal hoor :)

doen ze bij mij ook. (vind trouwens wel dat deze schijfjes het redelijk vaak doen)...
maar stoor me er niet aan,

oude 120 gxp's deden het ook (wel minder vaak, en iets ander geluidje).

dus niets om zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik schrok me ook dood! Ik dacht eerst dat het jankende katten ofzo waren, maar het was echt wel de HD. Ik wou het net hier vragen, maar toen las ik jullie reacties :)

Maar waarom doet ie dat? Ik heb hiernaast een 120GB Maxtor en die hoor ik echt nooit de koppen recalibreren. Een beetje irritant :|

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Laatst online: 20:32
heeft iemand hier al een garantie check gedaan met het serie nummer van z,n
7k250.
ik heb 2 van deze schijven van het s ata type 120MB.
schijven zijn volkomen indentiek, en van de zelfde datum

nu heb ik volgens de garantie check op de ene schijf 1 jaar en de ander 3 Jaar
garantie.

zie ook dit tropic

Garantie Hitachi Deskstar 7K250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hebben ze beide dezelfde hoeveelheid cache?
Ik dacht dat 2 mb cache 1 of 2 jaar garantie betekende en 8 mb cache 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
ik heb checks gedaan op 2mb 80gigjes uit eind 2003 en die hadden zelfs allemaal 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb hem ook besteld de 160GB Gewoon ATA versie(geen Sata op mb). Ben er erg benieuwd over. Bestel bij hardeschijven.com trouwens.

Ik had ook de 60GXP, en daar was ik ook zeer tevreden over, maar toen die dood ging net 1 week voor de garantie was verlopen heb ik een maxtor diamondmax 9 als vervanging gekregen van de winkel. En bij de eerste boot merkte ik al direct dat hij een stuk langzamer was. Dus nu als fanatiek gamer en veel grote files downloaden vind ik snelheid toch weer belangrijk. En ook eigenlijk belangrijker dan betrouwbaarheid. Als hij kapot gaat zal het wel binnen die 2 jaar zijn, en anders heb ik pech.

Als het goed is komt hij dinsdag binnen, laat ik het wel weten :) Ben in ieder geval benieuwd naar het geluidsniveau want de 60GXP was niet echt stil te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
[quote]REDFISH schreef op 04 januari 2004 @ 23:40:

Ik had ook de 60GXP, en daar was ik ook zeer tevreden over, maar toen die dood ging net 1 week voor de garantie was verlopen heb ik een maxtor diamondmax 9 als vervanging gekregen van de winkel. En bij de eerste boot merkte ik al direct dat hij een stuk langzamer was.[quote]

Mijn ervaringen zijn juist andersom. Ik heb zowel een Deskstar 60GXP als een Maxtor D740X gehad, beide van 40 GB en die Maxtor was duidelijk sneller dan de IBM. Vrij logisch ook, aangezien de 60GXP nog schijven gebruikte van 20 GB (10 GB per platter) en de D740X en verdere schijven van Maxtor al schijven van 40 GB (20 GB per platter). Dat merk je behoorlijk.

Mijn 60GXP is ook een paar maanden voor de driejarige garantie eindigde overleden en ik heb als replacement van Hitachi een 40 GB Deskstar 7K250 gekregen. Maar díe is snel :) hij trekt in elk geval makkelijk mijn eigen Western Digital 1200JB eruit, en dat met maar 2 MB cache :) verder is hij bijzonder stil, trilt nauwelijks (zelfs niet in goedkope prulbehuizingen) en blijft hij koeler dan mijn WD (en zeker dan de ouwe 60GXP). Goeie ruil geweest :)

Dat huilende wind-geluid is mij ook al opgevallen :D ik dacht eerst ook dat het een stoelpoot was die over de grond schraapte ofzo, maar na enig onderzoek blijkt het uit de schijf te komen. Misschien is het wel een soort calibratie of een kopbeweging ofzo, de site van Hitachi vermeldt er iig niets over.

[ Voor 12% gewijzigd door nare man op 05-01-2004 12:44 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Bij mij ging het om de 60 gigabyte exemplaren, en ik denk niet dat IBm daarvoor 10 GB platters heeft gebruikt dus misschien dat dit het verschil in onze ervaringen verklaart.

Ook werd de maxtor ongeveer 3 graden warmer dan mijn iBM, dus ik hoop weer een afname in temperatuur waar te nemen bij de nieuwe 7k250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
REDFISH schreef op 05 januari 2004 @ 14:21:
Bij mij ging het om de 60 gigabyte exemplaren, en ik denk niet dat IBm daarvoor 10 GB platters heeft gebruikt dus misschien dat dit het verschil in onze ervaringen verklaart.

Ook werd de maxtor ongeveer 3 graden warmer dan mijn iBM, dus ik hoop weer een afname in temperatuur waar te nemen bij de nieuwe 7k250.
De 60 GXP had 20 GB platters (10 gb/zijde)
75 GXP: 15
120 GXP: 40
180 GXP: 60
2k250: 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ok hij is binnen en draaiend. En het enige dat ik kan zeggen is: WOW!

Gewoon een megavette snelle harde schijf.

Waarom?
-Hij gaat superhard, snel dus
-Hij is muisstil, alleen heel vaag kun je soms iets, best gek het is een soort van slijpend geluid. Maar wel veel stiller dan mijn oude maxtor liquid.
-Hij is koeler dan mijn vorige harde schijven.

Al met al een hele mooie schijf en ook nog eens een mooie prijs. Hij pompt de data er maar uit. Het is echt een wereld van verschil als ik configuratiescherm ofzo open.

Ik heb alleen iets vreemds. Namelijk eerst ging het detecteren van mijn schijf bij boot gewoon meteen. En nu duurt het altijd ongeveer 30 seconden. ik heb geen idee waar dit aan ligt. Vind het een beetje vaag. Als ik auto hdd detection doe zet hij hem meteen op auto en dat gebeurt gewoon binnen een halve seconde. En normaal detecteert hij hem, en dan slaat ie het op ofzo want dan gaat het de volgende keren altijd sneller, maar nu duurt het dus elke keer een tijdje. Ik heb een dvd speler als slave op dezelfde ide kabel zitten en op mijn 2e ide master een brander.

[ Voor 40% gewijzigd door REDFISH op 12-01-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 17:23
mijn garantie vervalt deze zomer al :( 2004-07-27 En ze is maar geproduceerd in november 2003...

Klopt dit wel??

btw het is een 7k250 80Gieg (gekregen van rma weleenswaar)
Deskstar-producten, alle modellen met een cachebuffer van 8 MB - 3 jaar

Deskstar-producten, modellen met een cachebuffer van 512 K of 2 MB, gekocht vóór 15 november 2002 - 3 jaar

Deskstar-producten, modellen met een cachebuffer van 512 K of 2 MB, gekocht op of na 15 november 2002 -1 jaar

Deskstar-producten, modellen met een cachebuffer van 512 K of 2 MB, verkocht op of na 15 november 2002 - 2 jaar (Alleen Europa)
spelen ze het nu smerig, gewoon omdat ik die schijf niet zelf gekocht heb? :'(

[ Voor 60% gewijzigd door mylar op 22-01-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wanneer heb je de originele schijf gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
meer als 3 jaar geleden :) (denk ik)
was een gxp60 60gieg

zouden ze dat overzetten??

ze kunnen dan even goed een kapotte schijf opsturen als de garantie van de vorige juist gedaan is ...

[ Voor 11% gewijzigd door mylar op 22-01-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

mylar schreef op 22 januari 2004 @ 15:57:
meer als 3 jaar geleden :) (denk ik)
was een gxp60 60gieg

zouden ze dat overzetten??

ze kunnen dan even goed een kapotte schijf opsturen als de garantie van de vorige juist gedaan is ...
Je garantie voor je RMA schijf is de garantie van je originele schijf of 3 maanden ofzo, welke langer duurt. Het is niet zo dat je je bijna 3 jaar oude schijf inlevert, je een nieuwe krijgt, met weer 3 jaar garantie :Y)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
phu ook niet echt eerlijk hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

mylar schreef op 22 januari 2004 @ 16:27:
phu ook niet echt eerlijk hé
Hoezo niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
die vervang harde schijf mag dan van lagere kwaliteit zijn want die kwaliteit wordt maar 3 maand (of toch minder als een nieuwe) gegarandeerd...

[ Voor 5% gewijzigd door mylar op 22-01-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
die vervang harde schijf mag dan van lagere kwaliteit zijn want die kwaliteit wordt maar 3 maand (of toch minder als een nieuwe) gegarandeerd...
Zou wel mooi zijn als je dan het geluk hebt dat je schijf elke 2 jaar en 11 maanden crasht ontvange je je leven lang gratis nieuwe schijven (met meeste groter opslag capaciteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Weet iemand waarom deze schijf bij relatief weinig winkels verkrijgbaar is?
Andere schijven van bijvoorbeeld Maxtor, Seagate en Western Digitial zijn in bijna alle winkels verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
de winkels hebben er waarschijnlijk teveel terug gekregen en durven het niet meer.

Ik heb ook 3x een 40gb 60gxp terug gestuurd en 3x 40gb 7k250 gekregen.
Er gaat nog een 20gb 60gxp heen , nog net binnen de garantie tijd.
Dan is er nog maar 1 zo'n mooie 40gb 60gxp over :(

wel heel erg jammer dat al m'n 60gxp's stuk gingen , ik vind die 40gb 7k250 als harddisken wel minder dan de 60gxp's, prutsiger
Terwijl ze wel heel hard gaan!

maar nu hek een raptor , jihaaa

ps , als ik een 7k250 bij rma ga bekijken dan is de garantie weer 3 jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door cruger op 07-02-2004 22:24 ]

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik moet ook nog een 40 gb 60 GXP RMAen, ik had gehoopt op een 80 gb 7k250. Maar was is er prutsiger aan die 7k250s dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 20:45
Gisteren is mijn DeathStar 180 Gb 180GXP overleden. Het bekende click, click, click geluid (famous Click of Death) verscheen opeens bij het aanzetten van de PC en de schijf werd niet meer gezien... Schijf is precies een jaar oud, maar vanwege 8mb cache gelukkig drie jaar garantie. Had al eerder een 160 Gb Seagate Barracuda 7200.7 SATA gekocht en ik vind die niet echt veel langzamer hoor. Wel heerlijk stil, en dat vind ik toch het belangrijkste. Ook heb ik in m'n andere systeem nog een 120 Gb GXP180 zitten, hopelijk gaat die ook niet klikken..

Trouwens, ik vind het teleurstellend om te horen dat de nieuwe 7K250 nog steeds dat kirrende 2-seconden calibreergeluidje maakt, wat mijn 180GXP's en vorige IBM 120GXP's ook deden. De 180 Gb had al vanaf het begin af en toe dat die ook wel eens spontaan een paar keer klikte. Dit was dus toch een voorbode van wat er komen ging. gelukkig maak ik om de week of zo een ghost backup, en dat had ik net gedaan, dus ben niks kwijt :)

Ik vond die 180GXP ook niet echt stil en mede door mijn ervaring als fieldtechnicus komt er mooi een tweede Seagate SATA schijf in mijn systeem. De laatste paar haar heb ik bij klanten praktisch geen Seagate hoeven vervangen (de cuda V en 7200.7 zijn echt oerbetrouwbaar!). Met Maxtor was dat wel anders. Die gaan bij bosjes. En ook door hun belangrijkste kwaal: het na een tijdje gaan zingen, ook de liquid bearing versies, komt er hier geen Maxtor meer binnen. En WD idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik lees net dit over je stille seagatjes :P Seagate Barracuda 7200.7: vervelende calibratiegeluiden?

stil :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
hoopte ook op een 80Gb , ook omdat ik er veel heb ingelevert, weinig kans dus.

Als je goed de 60gxp schijven bekijkt dan ogen die gewoon mooier en degenlijker dan die 40gb 7k250, die calibratie is ook irritant. Ik weet dat het raar klinkt maar toch, dan maar raar
En die 60mb/s tov de 40mb/s is niet bijzonder merkbaar , de seek is iets minder 12.3 tov 12.7ms

nog iets, de voedings aansluiting van de 60gxp serie is niet geheel lekker.
Als je er een goede voedings stekker in disk drukt , dan kan het toch voorkomen dat de schijf met booten gaat klikken.
Als je dan de stekker iets beweegt gaat de disk wel goed starten.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
cruger schreef op 08 februari 2004 @ 15:29:
hoopte ook op een 80Gb , ook omdat ik er veel heb ingelevert, weinig kans dus.

Als je goed de 60gxp schijven bekijkt dan ogen die gewoon mooier en degenlijker dan die 40gb 7k250, die calibratie is ook irritant. Ik weet dat het raar klinkt maar toch, dan maar raar
En die 60mb/s tov de 40mb/s is niet bijzonder merkbaar , de seek is iets minder 12.3 tov 12.7ms
De 250 gb 7k250 is qua desktop/workstation performance sneller dan de 60 gb 60 GXP. Of dit ook geldt voor de 40 gb versies weet ik niet zeker.
http://storagereview.com/...0=250&devID_1=25&devCnt=2

Verder is die 7k250 volgens mij een stuk stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
Database freak schreef op 05 februari 2004 @ 21:13:
[...]

Zou wel mooi zijn als je dan het geluk hebt dat je schijf elke 2 jaar en 11 maanden crasht ontvange je je leven lang gratis nieuwe schijven (met meeste groter opslag capaciteit)
Als ze gewoon kwaliteit leveren is dit niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 20:45
@ epo:

Ik heb hier meerdere cuda 7200.7 schijven in mijn systemen zitten en geen van alle maken calibreergeluidjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
OlafvdSpek , you're missing the point
Het gaat niet om de meetbare winst het gaat om de merkbare winst en om disk zelf.
Maar ik ben een raar ventje in dit soort dingen , ehh zeggen ze

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

commentaar van andere Deskstar bezitters:
http://forums.storagerevi...12042&hl=hitachi+deskstar

Allemaal hebben ze last van het jankende kattten geluid (piepende deur, huilende wind) wat deze schijf maakt. Volgens Hitachi :
Regarding your enquiry relating to the brief sound that emanates from our
drives.

I suspect that the occasional 'sound' you are hearing is the Idle Time
Function that has been introduced on our latest drive designs as a
reliability enhancement. You need not be alarmed by this,

This "sound" is due to a brief but deliberate head arm movement every so
often. This has been added to maximise the reliability of our disk drive
products.

This function is invoked if an extended period of inactivity is detected,
so has no impact on active performance. [It is bad to leave the heads
hovering over the same data track unnecessarily].

Even after a period of time of activity the Idle Time Function can be
implemented as the Idle Time Function is a cumulative function.

The level of sound emitted may vary from one drive to another and as such
this should not give rise to concern or be considered an impending failure.

Please be assured that this drive design is one of the quietest drives, at
this data density, in the industry.

I trust this information will be of use and help you to resolve your
problem.
De lezers op SR vinden dit geluid veel storender dan in dit draadje. :?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb een 180 GXP kat, maar ik snap niet waarom dat geluid zo raar is. Normale seeks produceren ook een ander geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

een vraag voor de hitachi bezitters.
zou je met dat huilende geluid kunnen slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 01:46
alvv schreef op 01 april 2004 @ 18:10:
een vraag voor de hitachi bezitters.
zou je met dat huilende geluid kunnen slapen?
Ik niet, maar gelukkig heb ik ook geen maxtors of wd's in mijn pc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Ik heb niet over maxtors of wd's, maar ik heb het over de hitachi (7k250) schijven die om de 10 minuten 1 a 2 seconden gaat huilen :>
hoe irritant is dat gehuil en kan je daarmee slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40
Hangt er van af of je katten hebt, langs de snelweg woont, of juist een Zalman in je systeem hebt omdat je anders niet kan slapen...

Feit is dat 10 minuten niet echt regelmatig is en je dus wakker kunt blijven liggen, wellicht ook omdat je er dan op gaat letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:08
Dat huilend geluidje stelt echt niets voor hoor. Soms hoor je het uren niet en soms 3x in een half uur. Het is idd zo dat het geluid wel overduidelijk aanwezig is, als je een stille PC hebt, maar dat je er niet van zou kunnen slapen lijkt me sterk.

iRacing Profiel

Pagina: 1 2 Laatste