ik had een 8mb. ik koop nooit 2mb dat is namelijk een budget versie. (in mijn ogen is dat zo omdat de garantie pas verkort is sinds er 8mb versies zijn. dus volgens mij moet je niet de 8mb als luxeversie zien maar de 2mb als budget) maar enfin, het mechaniek van die cuda is gewoon door de firmware bruut gelimiteerd, omdat het accent blijkbaar op stilte ligt. ook al stouw je hem dan vol met cache, snel zal hij nooit worden. die ibm hoor je echt wel zoeken af en toe, die mag meer geluid maken vind de fabrikant blijkbaar. ik vind dat juist wel fijn. een harde schijf moet idle zo min mogelijk geluid maken, maar als hij zoekt mag ik hem best horen hoor.E-RIC schreef op 06 november 2003 @ 19:57:
[...]
Welke versie had je precies? Met 2MB of met 8MB cache? Het prestatieverschil tussen de 2 en 8Mb versie is nog behoorlijk:
http://www.storagereview....20030615ST3160023A_3.html
De 8Mb versie kan namelijk wel redelijk meekomen met de snellere 7200rpm schijven, dus ik neem aan dat je een 2MB versie had?
tja en benchmarks interesseren me echt niks. transfersnelheden zijn wel goed van die cuda natuurlijk. maar ik wil zoektijd. en dan nog is het allemaal theorie. uiteindelijk gaat het er om hoe je het werken met zo'n schijf ervaart. en die ibm voelde gewoon dermate veel sneller aan dat ik er versteld van stond.
[ Voor 16% gewijzigd door smvs op 07-11-2003 00:19 ]